Folksam

1.0

7 omdömen om Folksam

Anna B
Skrev om Folksam

Jag råkade ut för en vattenskada i lägenheten. Fick ersättning för extra utgifter i samband med detta. Nu har jag fått återkrav på ersättningen som dem på kundtjänst (även andra försäkringsbolag) säger att jag inte behöver betala tillbaka. Självrisken är såklart betald men om det är ett ”lån” varför inte säga det från början? Då hade jag aldrig tagit emot pengar från Folksam. Vad betalar man för egentligen?? Väldigt missnöjd med deras hantering. Inte får jag heller nåt underlag på att det är ett lån. Endast en faktura att betala.

Gustavo O
Skrev om Folksam

120 min i telefonkö för at prata med en handläggare i skadeavdelningen. Som tur var det sista gången jag ska ringa dom igen. Lycka till er som måste prata med någon inom Folksam.

Cristian Ionut P

Folksam tror att 6 månder för att lösa en ITP försäkring är rimlig tid. Aldrig i livet igen kund hos dem.

Björn L
Skrev om Folksam

Skadeanmälan har bara öppet till 14:00 på vardagar. Ringer du i god tid innan så hamnar du i telefonkö med 100 andra före. Vid exakt 14:00 så slutar de svara. De tar inte hand om de som ringer inom telefontiden. Det går inte att få kontakt! Välj inte Folkskam!

Bo Torsten Johan S

Vi har tecknat en villa hemförsäkring stor som Folksam marknadsför som den bästa försäkring man kan ha. Efter ett skadefritt år råkade vi nyligen ut för en vattenskada. Handläggningen av denna skada har varit under all kritik. Vi har bildbevis på vattenfläckar som finns på golv samt att vår egen besiktningsman konstaterat att vattenskada finns, men handläggaren anför att ingen vattenskada föreligger. Som konsument blir man förskräck av hur oförsäkrad man egentligen är med Folksam samt hur amatörmässigt deras skadeärenden...

MAGNUS S
Skrev om Folksam

Sämsta försäkringsbolaget, tecknade en prova på försäkring i samband med ett bilköp hos Holmgrens bil i Göteborg. Ruskigt dålig service och bemötande. Teckna aldrig en bilförsäkring hos Folksam!

Malin M
Skrev om Folksam

absolut sämsta försäkringsbolaget på hela branschen