Folksam Ömsesidig Sakförsäkring

2.2 i betyg av av 5 omdömen

Läs vad 5 kunder tycker om Folksam Ömsesidig Sakförsäkring

• 2020-01-20

Bo Torsten Johan S skrev om Folksam Ömsesidig Sakförsäkring
    Vi har tecknat en villa hemförsäkring stor som Folksam marknadsför som den bästa försäkring man kan ha. Efter ett skadefritt år råkade vi nyligen ut för en vattenskada. Handläggningen av denna skada har varit under all kritik. Vi har bildbevis på vattenfläckar som finns på golv samt att vår egen besiktningsman konstaterat att vattenskada finns, men handläggaren anför att ingen vattenskada föreligger.

Som konsument blir man förskräck av hur oförsäkrad man egentligen är med Folksam samt hur amatörmässigt deras skadeärenden sköts samt deras kompetensnivå.

Jag arbetar som fastighetsmäklare och möter många kunder som frågar om bra försäkringsbolag och jag kommer direkt att varna dom för Folksam. Läs mer
  • Reco tipsar!
    Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    4.3 / 5 i betyg — 175 omdömen
    Badge2020
    "Hej. Mitt ärende fick en mycket snabb och korrekt behandling. Jag hade nog mina förutfattade meningar, eftersom detta var ett försäkringsbo"
  • 2019-09-09

Przemyslaw marek P skrev om Folksam Ömsesidig Sakförsäkring
    Riktigt bajs försäkringsbolag, otrevliga idioter jobbar på kundtjänst som tror att sitter på andra sidan lur och är skydd! haft den skit försäkringsbolag nästan 4år aldrig har använd förut och nu när man verkligen behöver hjälp dom skiter i på kunden. Om du läser mitt rekommendation så ALDRIG UNDERTECKNA EN AVTAL MED DOM EFTERSOM DET ÄR BARA KASTAD PENGAR!!!! Läs mer
  • Johan N

2018-07-18

Johan N skrev om Folksam Ömsesidig Sakförsäkring
    Har varit kund länge. Inget negativt att säga Läs mer
  • Moz S

2015-03-06

Moz S skrev om Folksam Ömsesidig Sakförsäkring
    Detta omdöme berör Folksam i stort (inte Västerås) då jag har flera försäkringar hos Folksam.
    Du kan som kund inte förvänta dig annat än förödmjukelse när du väl behöver hjälp med en skada, oavsett om det rör sig om en liten eller stor skada.
    Genomgående mycket ovänliga, mycket misstänksamma och oförskämda skadehanterare.
    Vi har haft kontakt med Folksam vid tre tillfällen och det är precis samma arroganta, rabiata tongångar från Folksam varje gång.
    I mina ögon är Folksam ett hycklarföretag, en tvättäkta bedragare som med trevlig kundservice lurar dig på pengar och sedan förödmjukar dig när du får en skada. Folksam utgår ifrån att du ljuger, att du hittar på. Folksam placerar handplockade hjärtlösa, burdusa personer på sin skadeavdelning. Folksam gör sitt yttersta för att få dig att känna dig liten. Folksam gör sitt yttersta för att låta bli att betala. Skamligt och snudd på kriminellt. Läs mer
  • 2011-04-15

Johanna J skrev om Folksam Ömsesidig Sakförsäkring
    Trevliga och hjälpsamma på telefon och tar sig tid att förklara allt så att man förstår. Riktigt bra! Läs mer