Fönstereliten AB

Fönstereliten AB

Välkommen till Fönstereliten AB!

Vi är en av Dalarnas största fönster- och dörrbytare. För att våra fönster ska klara av de tuffa nordiska klimaten så är de designade och utvecklade för att passa klimat- och miljökrav. Vi har lång erfarenhet inom installation av dörrar och fönster, både från våra egna hem men även 100-tals kunder.

Hos oss står kvalitet och kunden i fokus. När du bestämt dig för att välja oss på Fönstereliten AB så hoppas vi att du vill bli en av våra ambassadörer och rekommendera oss till dina nära och kära. Läs därför gärna vad våra tidigare kunder har skrivit om oss här nedan.

Läs vad 51 kunder tycker om Fönstereliten AB 2

2020-12-15
    Nya fönster monterades snabbt och effektivt.
    2020-12-03
    Fönster med montering.
    Bra offert möte med information och råd om fönstren samt förslag hur man kan få det finare.
    Tips på hur man får det billigare och inget ”köp detta så blir det bättre”.
    Ville inte sälja en dyrare garageport utan kunde leta fram en billigare till oss.
    Montering gick smidigt och trevliga pojkar.
    Ordnade till missar från tidigare jobb. Utan problem väl uppskattat.
    Mer än nöjd med allt.
    2020-12-02
    Det var glada sjungande killlar som var vänliga och trevliga. De jobbade bra och snabbt och städade fint efter utfört jobb
    2020-12-02
    Nya fönster.
    Bra bemötande.
    Trevliga hantverkare
    2020-11-30
    Jag köpte fönster och ytterdörr med montage. Bra kommunikation, trevliga och tillmötesgående. Jag kan varmt rekommendera fönstereliten.
    2020-11-30
    Bytte alla fönster och utsalningar på huset, bra utfört arbete och det var rent och snyggt när dom var klara. 👍
    2020-11-30
    Byte av fönster och dörrar. Trevligt bemötande och trevliga. Företaget levde väl upp till förväntningarna.
    2020-11-29
    Vi köpte 15 fönster, två altandörrar och en ytterdörr av Fönstereliten, vi beställde grovmontering då panelbyte samt tilläggsisolering på huset skulle ske samma år.
    När fönsterbyte skulle ske visade det sig att vi fått fel fönster då vi beställt fönster med mittpost och fick fönster utan mittpost leverade. Marianne på Fönstereliten hävdade att fel begåtts hos tillverkaren. Iom att montörerna redan demonterat vissa fönster så sattes de felaktig fönstren in för att bytas när de rätta fönstren kommit (vilket skedde några veckor senare).
    Senare samma dag upptäcktes att fönstren satts olika på över respektive undervåning, jäms med yttervägg på nedervåningen (vilket jag och Kim enades om på morgon samma dag) och jäms med innervägg på övervåningen. Fönstren och altandörren på övervåningen flyttades ut dagen därpå. Efter några veckor kom de fönstren som vi beställt och återigen så invaderades huset av montörer. Vi påpekade för ägaren av Fönstereliten att vi ville kompenseras för att montörer varit in med lortiga skor, huset lortats ned med gammal isolering, sågspån och byggdamm tre gånger istället för en gång. Ägaren ville att vi skulle säga hur vi ville kompenseras men det ansåg inte vi att det var våran sak att bedöma och värdera. Efter ett antal månader av tystnad (trots påtryckningar från oss) så ringde ägaren och erbjöd oss mörkläggningsgardiner till fyra av våra 15 fönster. Vi godtog det eftersom vi tröttnat på tystnad och nonchalans av Fönstereliten. När vi bytte panelen så upptäcktes att 7 av fönstren inte satt i våg, varken vertikalt eller horisontellt, mycket slarvigt monterade. Fönstren var inte monterade i linje med panelen utan det kunde skilja flera cm mellan höger och vänster sida på karmarna. Detta fick vi rätta till innan vi kunde tillverka smygar. Karmarna fick lossas och vägas in, det var mycket tidskrävande och ett extra moment som vi inte hade räknat med i panelbytet. Vi upplevde att så fort vi betalt fakturan så var vi inte intressanta för dem längre. Vi är dock nöjda med kvalitén på de fönster och dörrar vi köpte. Men vi kan inte rekommendera Fönstereliten till någon som ska byta fönster. Det blir bara fel, från början till slut.
    2020-11-29
    Byte av samtliga fönster. Bor inte längre kvar i huset men var väldigt nöjd efteråt när arbetet var klart. Bra kommunikation med samtliga. Mina förväntningar infriades.
    2020-11-29
    Köpte fönster, dörrar till hela huset.
    Glatt och korrekt.
    Försäljaren lovade fina fönsterbrädor med profiler passande ett gammalt hus.
    Men det vi fick, var plana mdf utan profil.
    Detta drar ner från ett toppbetyg till en 3:a.
    Ett snabbt och bra jobb. Förutom besvikelsen över de saknade profilerna.
    2020-11-29
    Komplett leverans och installation av 15 fönster och 4 balkongdörrar samt persienner till vissa.
    Allt fungerade väldigt bra och det var bara ett par persiennsnören jag fick ändra på.
    Det var heller inte några problem med att få nya foder till ett fönster i anslutning till duschen.
    2020-11-29
    Köpte tre fönster två öppningsbara ock ett fast, jag är inte nöjd fönstren släpper igenom för mycket trafikljud ock så har färgen släppt lite på ett fönster.
    2020-11-29
    Fönsterbyte i stora delar av huset. Gick snabbt, trevliga arbetare som var här. Blev som vi trodde.
    2020-11-27
    Höll va dom lova,ringde när dom skulle,dök upp när dom skulle,och verkar har bra produkter
    2020-11-27
    Vi bytte våra fönster och dörrar för 2år sedan. Detta är inget vi ångrat.
    Vi upplever att tystnaden sänkts i vårt
    Område
    Lars S
    2020-11-27
    Duktiga, snabba och trevliga. Väldigt nöjd!
    2020-11-27
    Fönster det gick snabbt och enkelt
    2020-11-27
    MKH bytte 9 fönster och altandörr.
    Markus och Kari gjorde ett utmärkt jobb och var mycket trevliga
    Jag är mycket nöjd med resultatet, både kostnaden och utförandet.
    Proffsigt och snyggt.
    2020-11-27
    Fönsterelit bytte alla fönster i vårt hus.
    Först kom en fantastiskt kunnig och trevlig man och mätte fönstren och gav oss ett pris samt leveranstid.
    När det var dags för bytet kom två, som vi tyckte, ynglingar med fönstren som de satte in på rekordtid. Jättetrevliga pojkar.
    Fönsterbytet gjorde stor skillnad i huset. Det blev varmare och tystare.
    En eloge till Fönsterelit. 👍
    2020-11-27
    Nya fönster till huset + en dörr. Jätte trevliga grabbar var effektiva från morron tills dom slutade för dagen. 👍 fina fönster blev som ett nytt hus. 😃
    2020-11-25
    Bytte alla fönster och ytterdörr blev jätte bra mycket nöjd 😊
    2020-11-25
    Trevligt bemötande både i telefon o vid monteringen . Alltså bra service i allt stort plus fint o snyggt efter dom varit på plats🤗
    2020-11-25
    Fönster special mått halvmåne bra och snabbt utmärkt service
    2020-11-25
    Mycket bra utfört arbete. Precision och tidseffektivt arbete. Trevlig personal, säljare som montörer! Rekommenderar starkt!
    2020-11-25
    Fönster i sättning. Mycket proffsigt utfört. Trevliga killar som utförde jobbet.
  • Åke S
    2019-11-23
    Fönster byte av 6 st. Mkt bra bemött.
    Kan mkt gärna rekommendera Fönstereliten till flera.❤️
    Snabbt och noggrannt jobb.
    Hej Åke, stort tack för dessa fina ord. Det blev riktigt fint med de nya fönstren. Vi har otroligt duktiga montörer som gör det så bra hos er kunder. Tack fö förtroendet. MVH Teijo Lehtola Fönstereliten AB
    2019-11-23
    Första gången: fönster och 1 ytterdörr
    Andra gången: ytterligare en ytterdörr

Bra i det stora hela men vi behövde påminna om sånt som inte gjorts klart vilket drar ner betyget
    2019-11-22
    Vi beställde och fick insatta nya fönster. När vi upptäckte att det var svårt att rengöra glasen i två altandörrar fick vi dom utbytta utan krångel.
    Vi är väldigt nöjda med företaget!
    Hej Bernt, tackar och bugar för dessa fina ord. Viktigt för oss på Fönstereliten är att det ska var roligt att ha oss i ert hus och att arbetet blir professionellt utfört. Kaffet var kanon :) MVH Teijo Lehtola Fönstereliten AB
    2019-11-21
    Köpt fönster och balkongdörrar. Vi är mycket nöjda med allt - från första kontakt till att vi nu har så fina fönster till/i vårt fina hus.
    Pratar alltid gott om Fönstereliten och grannar som också blivit kund! Högsta betyg med råge!
    Fönsterbyte inkl altandörrar
    Blev bemött på bästa sätt.
    Jättetrevliga killar
    Kan verkligen rekommendera.
    2019-11-21
    Fönstereliten bytte vårat takfönster.Bra leverans och perfekt utfört arbete.
    2019-11-21
    Fönster och ytterdörr med glasparti.
    2019-11-21
    Köpte 9 fönster, fick genast bra respons av företaget med snabbt jobbande personal och ett mycket proffsigt utfört arbete.
    Kommer att förespråka företaget till andra då jag är mycket nöjd!
    2019-11-21
    Köpte takfönster och dom har trevlig personal dom leverera ungefär som jag förväntade så vi blev nöjda.
    2019-11-21
    Har inte varit i kontakt med er.
    2019-11-20
    Fönstereliten monterade 3-glasfönster i vårt radhus. Arbetet utfördes snabbt, effektivt och med ett glatt humör. Rekommenderas varmt!
    2019-11-20
    Fönster, dörrar inkl. montage.
    Är mycker nöjda.
  • Birgit S
    2019-11-20
    Växthus, blev så fint. Köpt genom trä, bygg och järn i Grängesberg. Beskrivningen kunde varit på svenska
  • Bo D
    2019-11-20
    Snabbt och bra duktiga grabbar, och tätt blev det.
    2019-11-19
    Byte av alla fönster och altandörrar
    Blev bemött snabbt och proffsig
    Det blev bättre än väntat
    Bra och trovärdig firma
    2019-11-18
    Fönster, bra bemötande , snabb montering motorerna städade efter sig tog med sig de gamla fönstren.
    2019-11-18
    Fönster och dörrar Bra bemötande bra service bra utfört arbete. Kan rekommendera dom till andra
    2019-11-18
    Köpte persienner, ingen lång väntan utan allt friktionsfritt...
    2019-11-17
    Vi köpte 2 fönster och en altandörr. Jobbet utfördes lätt och smidigt, trevligt bemötande och proffsigt resultat!
    2019-11-17
    Är jätte nöjd med hela deras tjänst! Både fönstren och deras jobb! Kommer anlita dom i framtiden om vi behöver byta fler fönster!
    2019-11-16
    Vi köpte fem fönster till vår entréplan på vårt tvåvåningshus. Monteringen gick förträffligt enligt plan. Mycket nöjda.
    2019-11-15
    Köpte fönster med montering till hela huset. Arbetet är bra gjort men det tog betydligt längre tid än utlovat och dom kom inte på utsatt tid så arbetet blev försenat
    2019-11-15
    Vi bytte alla fönster i huset, blev väldigt vänligt och trevligt bemött, att det skulle bli bra och det blev kanon bra, ett bra företag med trevliga monitorer är helnöjd med resultatet🤗
    2019-11-14
    Fönsterbyte med nya fönsterbänkar.
    Mycket bra bemötande.
    Företaget levde upp till alla mina förväntningar.
    2019-11-14
    Har tidigare fått en fönsterdörr installerad och ska nu byta en annan. Bra kundbemötande och ärlig försäljning. De är mycket måna om att göra ett bra arbete som både kunden och de är nöjda med. Priset är också bra men service och kvalitet är oöverträffad.