Foodora AB

Läs vad 9 kunder tycker om Foodora AB

• Per Daniel O

2020-11-24

Per Daniel O skrev om Foodora AB
    Budet kom i tid men stod på baksidan av entrén och blev märkbart arg och skrikig på mig när jag på svenska lugnt och beskedligt försökte förklara att man måste gå upp en trappa för att komma till rätt entré. Budet i princip skrek "Talk english!!" Och tjafsade en massa med mig, pratade otydligt och jag förstod knappt vad han sa heller och jag förstår engelska väl annars. Han var generellt extremt otrevlig och aggressiv. Foodoras "kundtjänst" spottade mig i princip i ansiktet när jag påtalade detta fel. Dom ville ge en rabattkupong på 50 kr (!!!) och ljög om att dom inte kunde ge mer än så även fast jag sett minst en tidigare missnöjd recensent som fått 100 kr. Det värsta var dock att dom bara kommer "prata med" budet trots att han med stor sannolikhet kommer att fortsätta vara extremt aggressiv och tjafsig emot kunderna. Säkert p.g.a. att han blir frustrerad över att hans intellekt är för lågt för att följa enkla instruktioner som ett litet barn skulle klarat av. Aldrig mer Foodora. Läs mer
  • KENNY W

2020-09-26

KENNY W skrev om Foodora AB
    Avråder stark från att nyttja detta företags tjänster. På ett sätt eller annat kommer de att lura er på pengar. I mitt fall genom dolda budskap och villkor, samt en svåråtkomlig kundservice / support som dessutom inte överhuvudtaget bryr sig om vad du råkat ut för eller hur du som kund har upplevt en situation. Räkna med att stöta på något problem, och räkna sedan med att få svaret ”vi följer riktlinjer” när du försöker få hjälp.

I mitt fall debiterades jag dubbelt för en beställning och jag kunde sedan inte komma i kontakt med kundtjänst.

Efter att ha lyft detta med flera vänner har jag förstått att jag inte är ensam...! Flera jag har pratat med har råkat ut för samma sak.
    Företaget verkar ha satt detta i system. (224:- orkar väl ju ändå ingen bråka om?).
    Som kund blir man hjälplös och Foodora utnyttjar detta....

Fy! Skäms Läs mer
  • 2020-08-23

HELENA J skrev om Foodora AB
    De behåller pengarna trots att man inte fått sin mat (STÖLD), mycket otrevlig kundtjänst, avbryter order 30-90 min efter beställning, försenad mat, kall mat, grymt otrevliga bud som inte gör sitt jobb. Jag kunde i stort sett inte gå upp och ner för trappor, varpå jag beställde hemleverans, dvs till dörren. Försöker berätta det för budet i tfn men han vägrade lyssna. Med mera med mera.
    ⚠️VARNING ⚠️ för detta skitföretag!! Läs mer
  • 2020-05-11

Lars-Ola N skrev om Foodora AB
    Foodora har en usel och otrevlig kundtjänst, är oftast sena. Som nyopererad och gipsad beställde jag pizzaleverans. Något blev fel, beställningen registrerades som hämtmat. Ingen kom, jag fick absolut ingen hjälp eller förståelse från kundtjänsts två olika personer. Och ungen mat. Men fick betala fullt! Skam över varumärket Foodora. Jag har raderat appen. Läs mer
    HELENA J gillar detta
  • JOHAN M

2020-05-03

JOHAN M skrev om Foodora AB
    Foodoras kundvård ordnade mitt ärende efter klagomål Läs mer
  • 2020-04-28

Tim Robin S skrev om Foodora AB
    90 minuter sen leverans och iskall mat, superkasst och aldrig igen. Läs mer
    JOHAN M gillar detta
  • GAZWAN W

2020-03-11

GAZWAN W skrev om Foodora AB
    Skämtföretag! Ringde restaurangen och maten var klar för länge sen. De har väntat på chauffören från foodora hela tiden. Får maten efter 2,5 timme och då är den såklart kall. Läs mer
    JOHAN M gillar detta
  • 2019-01-23

Frida L skrev om Foodora AB
    Jag älskar konceptet, men tyvärr misslyckas de med servicen ganska ofta. Leveranstiden har fördubblats och att maten flera gånger levererats kall och degig. Så om ni beställer genom Foodora, undvik friterad mat som ska vara krispig och rätter som inte kan värmas i mikron. :) Läs mer
  • 2017-04-05

Fredrick W skrev om Foodora AB
    Använd inte Foodora. Dom kan dra pengar från ditt konto som du aldrig får tillbaka. Deras kundtjänst svarar inte heller utan har bara massa "standardsvar". Har mailat dom 3 gånger och väntat över en månad nu och inte fått tillbaka några pengar än.
    Det här kallar jag bedrägeri! Läs mer
    HELENA J gillar detta

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte