Foodora AB

1.3

56 omdömen om Foodora AB

Johanna R
Skrev om Foodora AB

Hej! Vi är extremt missnöjd med foodoras bemötande. Beställde idag middag som skulle komma kl1915 idag (express leverans dessutom). Först blir maten försenad och tillslut vid kl 2015 kommer budet men har då glömt halva beställningen på restaurangen så barnens mat är inte med! Restaurangen ringer och meddelar att budet missat maten och vi ber honom åka tillbaka och hämta maten men han vägrar. Tillslut får vi tag på foodoras kundtjänst som lovar att ett nytt bud ska komma till oss med maten som glömdes och att han kommer ”om...

James N
Skrev om Foodora AB

Foodora undviker att ta ansvar när det gäller oseriösa restauranger som är anslutna till deras plattform. Senast i onsdags beställde jag mat genom Foodora-appen från en restaurang med namnet "Borås Pizzeria & Restaurang (gamla tellus grill)". Efter att leveranspersonen tycks ha kört runt jordklotet tre gånger fick jag äntligen min mat, men problemet slutade inte där. Tyvärr fick jag den torraste och mest oätliga entrecoten och kycklingspetten jag någonsin smakat.När jag kontaktade Foodora för att rapportera problemet fick...

Johanna N
Skrev om Foodora AB

Hade varit kund i fem år och sen tröttnade jag på deras otrevliga kundservice som aldrig ville hjälpa till. Jag la minst 1500kr i månaden på mat hos dem. Mitt bästa beslut ever var att sluta beställa där och laga min egen mat 🥰❤️ tror att foodora förr eller senare kommer att kursa.

Anette E
Skrev om Foodora AB

Har handlat många gånger utan problem genom Foodora. Ett par gånger har det blivit fel tyvärr, som idag. Jag får någon annans leverans. Foodoras kundtjänst bemötte mina klagomål supersnabbt och återbetalade mig direkt. Superbra service. Jag är topphöjd med ert hanterande av min reklamation. Tack Lina på kundservice.

Susanne K
Skrev om Foodora AB

Sämsta företag i sverige. inte levererat maten för hittade inte mitt hus. vi väntade i 1 h i onödan. sedan stod stt de hade kevererat . Lögnare med noll service. Tog bort appen

Roger W
Skrev om Foodora AB

Önskar jag kunde sätta minus på detta företag. Man beställer mat men får inget levererat. Hittar på en massa konstiga regler för att slippa ersätta. Kolla andra alternativ.

Richard John P
Skrev om Foodora AB

Maten var 1.45 timme försenad och var iskallt när det kom fram, fick full återbetalning men vart då hotad av restaurangen som ''skulle komma hem till mig''

Leif B
Skrev om Foodora AB

Ljuger om rabatter och snor pengar. Och dom som levererar maten röker medans dom hanterar maten

First-Name L
Skrev om Foodora AB

Två sista gångerna jag beställde så var servicen värdelös. Ena gången fick jag rå mat och andra gången kom aldrig leveransen dessutom hade jag förbetalt maten!

Leif Åke Erik N

Använd inte foodora om du vill ha maten varm och i tid och kontaktar man deras kundtjänst med kritik så väljer dom att avsluta chatten innan man fått fram sitt ärende. Dom ska bort

Amanda R
Skrev om Foodora AB

Lurendrejeri! Min mat var 1h 20min försenad, jag blev lovad full återbetalning då jag missade hela min lunchpaus från jobbet, när jag sen vänder mig till dem för en återbetalning säger dem att jag inte är berättigad det & att jag får nöja mig med 50kr rabatt. Sjukaste! Och beställt från dem tidigare & de är alltid försening, utspilld mat & en gång försökte leverantören hotfullt tigga till sig dricks och krävde att jag skulle swisha han privat!! Beställ inte därifrån dem har 0 kundservice & är värdelösa. Jag kommer vända mig till uber eats hädanefter. BOJKOTT jag och hela mitt bolag

Linnea O
Skrev om Foodora AB

Min senaste beställning var en katastrof. Leveranstiden överskreds med 30 minuter, och när maten äntligen kom, var det fel beställning. Leveranspersonen markerade felaktigt leverans som klar och lämnade oss utan mat. En mycket frustrerande upplevelse.

Robin J
Skrev om Foodora AB

Vad är de för dåligt system som först ”försöker” Hitta ett bud och sen skickar leveransen till restaurangen? Maten kommer aldrig i tid och inget funkar bra..

Hundås Lars Torbjörn E

40 minuter till leverans! Toppen! Men sen började helvetet... 40 minuter blev 50 minuter. Ok, budet har hämtat! Toppen! 40 minuter blir 30 minuter, blir 40 minuter blir 50 minuter. Men... vad f*n händer??? Så småningom verkar det normaliserats. 25 minuter blir 20 minuter, men wtf igen 25 minuter... Efter 2 timmar ringer budet... "Jag är på väg... det har varit systemfel hos foodora. 10 minuter". Ok. nu är men rejält hungrig så det få väl gå, men när 10 minuter passerat ringer jag upp budet och då är han i andra ändan av...

Lauri J
Skrev om Foodora AB

Urusel sida och har varit länge !! Måste skriva i ny adress varje gång litar inte på sidans säkerhet !!!! tycker synd om dom som ska leverera maten kan inte vara kul!!! Lauri J Nyköping

Caroline Ä
Skrev om Foodora AB

Så dåligt! 30 minuter för sent, kall mat och telefonterror från budet som inte kan slå in en adress på gps. Påstår att hen står och knackar på min dörr, vilket inte är fallet. Språkförbistringar som dessvärre gjorde det omöjligt att kommunicera hjälpligt. Avinstallerade appen och kommer aldrig använda igen, särskilt inte när kundtjänst "tyvärr inte kan hjälpa dig".

William Hampus J

Extremt dåliga "estimat" för leveranstider. Antingen uppdateras estimatet direkt när man lagt beställningen med +10-20min, vilket i så fall är konstigt att de inte var den tiden som visades innan beställningen. Eller så uppdateras tiden löpande när man väntar och en leveranstid kan gå från 30min till 1h30m. Deras kundtjänst ger endast generiska svar på frågor, kunde lika gärna vara en bot man pratar med, samt att dem är oartiga och kopplar ned chatten på direkten efter dem svarat på första frågan.

Zühal A
Skrev om Foodora AB

Resencionerna som Foodora har fått säger ju allt. Idag beställde barnen en morsdags middag från Foodora men ingen mat har levererats. När jag kontaktar hjälpcenter så påstås det att de inte tänker kompensera då de hävdar pga att jag har haft tidigare liknande problem. Men hur?! Har aldrig beställt tidigare utan det var första gången idag som jag beställde mat och det finns screenshot på att jag inte har gjort tidigare beställningar. Har tagit screenshot på konversationen med helpdesk där de direkt avslutar chatten båda gångerna...

Caroline Ä gillar detta
Hans Christian F

Jag gjorde en beställning som aldrig kom. Beställning stod som levererad utan att en enda vara kommit fram. Chattade med kundservice som först hänvisade till att chauffören gjort fel, kundservice bad mig att återkomma ca 15-20 min senare om chauffören fortfarande inte dykt upp. Jag gjorde som kundservice sagt och återkopplade 15-20 senare eftersom att chauffören fortfarande inte dykt upp, vart utkastad från chatten 3ggr. Har nu mejlat 3ggr på 3 veckor utan svar. Jag har inte fått några pengar tillbaka och inga varor. Stackars...

Ludmilla B
Skrev om Foodora AB

Foodora låter barn skapa beställningar utan ålderskontroll. Min 10-åring beställde mat till fel adress. Ingen behövde bekräfta med BankID, pengarna bara drogs. När jag sedan vände mig till deras kundtjänst blev jag nerkopplad från deras chat 2 ggr. Ett företag som bara vill tjäna pengar utan att bry sig om ifall barn blir lurade.

Mats R
Skrev om Foodora AB

Direkt ohjälpsamma när maten inte kommit trots att statusen uppdaterats till levererad. Fick visserligen tillbaka pengarna, men det blev jag ju inte mätt av. Och restaurangen hade stängt vid det laget, så det gick inte att göra en ny beställning.

PEGAH A
Skrev om Foodora AB

If you care about what you ordered, how you will be met, your safety or your business / brand then Boycott Foodora! Cancel all orders and co-operations with foodora Sweden. Not recommending any restaurant to use foodora as your delivery service, it's bad marketing for your business. This is the only food-delivery company i´ve had this many issues with, i still stayed for years but you lost me here, never again paying your disgusting company.

THORBJÖRN L
Skrev om Foodora AB

Min dotter beställde mat från Bastard Burgers i Boden, då jag kom för att hämta och köra maten till henne då det regnar fick jag höra att de inte längre använder foodoras tjänst. Ändå gick beställning och betalning igenom. Hon har alltså betalat för mat hon inte får äta. Ruttet är bara förnamnet

BENNY K
Skrev om Foodora AB

Jag beställde mat och transporten stal maten. Foodoras svar är att det är mitt ansvar att maten lämnas. Foodora vägrar återbetala maten som chauffören stulit.

OVE Å
Skrev om Foodora AB

Vi blev blåsta av Foodora på kinamat för 400 eftersom budet inte klarade av att åka till rätt adress och ställa maten utanför dörren. Stod i duschen och kunde inte svara när budet ringde. Foodora svararade att man måste gå att nå på telefon. Men alla uppgifter som behövdes för leverans fanns. Vad skulle vi sagt till budet? Åk till angiven adress, öppna porten och ställ maten utanför dörren??? Om Foodora har undermåliga medarbetare så får de ta ansvar för det, inte kunden.

JEANETTE E
Skrev om Foodora AB

Betalade för en vara som jag inte fick & Foodora vägrar ge tillbaka mina pengar till mig. Skit företag med sämsta kundservicen. Aldrig mer !

Peter  G
Skrev om Foodora AB

Gillar du lotteri och att chansa, med risk för att det går åt skogen, då ska du använda dig av Foodora. Om du gillar förutsägbarhet, säkerställd kvalitet och varm mat ska du åka själv eller använda annan leverantör.

CAMILLA N
Skrev om Foodora AB

Sämsta service. Iskall mat, vattnig och gegig... Ingen återbetalning fast jag fick slänga hela maten..... Aldrig mer. Använd ett annat liknande företag istället...

MAGNUS B
Skrev om Foodora AB

Kände att jag måste ge ett omdöme som faktiskt är bra till skillnad från de flesta andras. Maten kom i tid ( + 10 min). Trevlig kille som blev jätteglad över den 50-lapp jag gav i dricks. Har ju hört att dom jobbar för usla villkor så det kändes självklart att ge något. Det var första gången jag använde denna tjänst men gör det gärna igen så länge det fungerar enligt önskemål.

Carl Johan C
Skrev om Foodora AB

Akta er för att beställa av Foodora.. Fick maten 45 min för tidigt vilket låter som ett ilandsproblem kanske mwn, jag var ute med hunden och när jag kom hem fanns det en iskall pizza.. 35 min innan Foodora egna app angav att den skulle levereras.. Efter 2 kontakter med deras support tycker som att jag ska bra glad att pizzan kom före utsatt tid??!! RIKTIGA JUBELIDIOTER!!!!!!

MICHAEL N
Skrev om Foodora AB

Efter tidigare försenade beställningar, fel mat och en påse som budet trampat på har jag undvikit att beställa. Tills ikväll. Efter en hel dags kroppsarbete bestämde vi oss för hemkörning från vår favorit Itamae. Leveranstid 35 minuter. 5 minuter innan förväntat leverans AVBRYTER Foodora ordern, skyller indirekt på Itamae vilket är så fel om man vill ha fortsatt samarbete med restauranger. Det här företaget ska inte hålla på med service eller mathantering.

EMELIE F
Skrev om Foodora AB

Absolut det sämsta jag varit med om! Drar pengar för mat som aldrig levereras, kontaktar direkt via deras chat när jag plötsligt får kvittot på mejlen medans vi väntar på maten. Dem ber om ursäkt och pengarna ska betalas tillbaka. Ett par dagar går och inga pengar syns så kontaktar igen via chatten där det sägs att pengarna betalas tillbaka i slutet på förra veckan eller början på denna vecka. Fortfarande inga pengar har betalas tillbaka igår på morgonen så mejlar då via hjälpcenter. Får automatiskt svar att dem kollar på...

SOFIA G
Skrev om Foodora AB

Trots att man är trogen kund hos er så tjafsar ni om att återbetala fel levererad mat, sjukt dåligt att tjafsa om småsummor. Jag har varit en trogen kund till er, men nu vill jag inte beställa av er längre, det finns andra liknande tjänster.

ALEXANDRA A
Skrev om Foodora AB

Man får skämmas när man ligger bakom en bil från Foodora som ligger och hetsar andra trafikanter. Tre bilar fick uppleva hur chauffören ligger i arslet och kör över halva vägbanan för att stressa på föraren i bilen framför. Känns som precis rätt sätt att framhäva sitt varumärke... bra jobbat. Tog reg nr om nån är intresserad.

SIMON I
Skrev om Foodora AB

Impair customer service in Sweden. It is not possible to contact you via chat even though it says that you should be able to do so with opening hours until 23:30. there is no chat, no phone number and when I get hold of someone who works for you, they can not help me as they are not on that side of the company, ie completely blind in the rest of the company. Have paid for an order but they never came but the cool thing was that after 6 minutes from the order was created it was entered as "delivered" nothing outside the door,...

JAKOB S
Skrev om Foodora AB

Deras mopedbud kom åkandes på fel sida av vägen och började skrika på nått främmande språk när vi möttes. Jag kom på cykel. Mycket underligt. Har inte testat själva tjänsten.

KARL H
Skrev om Foodora AB

Riktigt skämt! Sen och kall mat och kompensation finns inte. Det blir uber nästa gång! Mycket bättre

GARRY N
Skrev om Foodora AB

Kan bara hålla med tidigare omdömen. Otrevliga och menar att det är kunden som gör fel. De står inte för nånting. Gjorde en beställning igår och är ALLTID extra noga med att bocka i lämna vid dörren. Trots det så ringer de jävlarna alltid på tills man öppnar. Det har hänt vid flertalet tillfällen och svaren jag får tillbaka när jag kontaktar de är att det är jag som inte bockar i lämna vid dörren. Det här var sista gången jag använde de. Som tur är så sköter sig Bolt food riktigt bra vad gäller detta. Oftast billigare utkörning också.

MARIA P
Skrev om Foodora AB

Lovat mig själv att aldrig använda igen, problem 100% av gångerna. Gav det en ny chans igen med att beställa ben & jerrys. ordern bekräftades men avbokades efter ett tag pga högt tryck, pengarna håller de på... Urusel service. andra gånger har ibland maten inte dykt upp, ibland fel mat, alt "bara kall och att det fattas såser", ofta tar det flera timmar... men som sagt oftast inte alls och ingen kompensation... de skyller på restaurangerna..

ANDERZZ H
Skrev om Foodora AB

Skit företag förra gången iskall mat denna gån fick tjej sin mat för 1 timme sen och jag väntar fortfarande så den är väll kall som vanligt. Vänta 2 timmar på en pizza är ju inte normalt

MOHAMED ABDULAZIZ A

Handla ej från foodora skämt till företag. För att chatt med detta företag måste man gå igenom flera steg i deras app. Blir det tvist om pengar kommer de neka och aldrig betala ut något. Har haft problem där de har dragit pengar från mig när de hade strul med deras hemsida det har gått över 1 månad och jag får inget. Varje gång man chattar med foodora säger de olika saker. Deras standard svar är att det kommer ta 3 till 7 dagar, när det har gått 7 dagar och man hör av sig till dom säger de samma svar igen. Mitt råd handla...

JENNY E
Skrev om Foodora AB

Snabbmaten från restaurangen 800m bort (sitter i covidkarantän) kom efter 45min och var ISKALL. Foodora vägrar skicka ny mat,vägrar betala igen pengarna för den iskalla maten utan erbjuder endast 75kr "kompensation!! Dj***a blufföretag!! Aldrig mer Foodora!

ERIKA L
Skrev om Foodora AB

Använd aldrig om du vill ha mat! Väntade 45 min vid dörren (eftersom jag blev lovad gång på gång att maten var på g) men ingen mat kom. Jag blev lovad pengarna tillbaka men jag kunde ha använt både pengarna och tiden till att laga min egen mat, vilket jag kommer att göra hädanefter!

HENRIK K
Skrev om Foodora AB

Min order kom efter dubbelt så lång tid som det skulle ta. Maten var så kall att jag slängde den. Efter halva tiden ville jag förstås avbryta beställningen. Vilket inte gick eftersom den redan plockats upp enligt uppgift i appen. Förvånad blir jag senare när tiden går ned till fem minuter (efter en timme, restaurangen ligger 5 min från mitt hem) då ser man att budet lämnar restaurangen på kartan i appen. Blev ju förstås besviken att dom ljuger i sin tidsangivelse. Men tänkte då är väl i alla fall maten varm. Ser efter...

Carita T
Skrev om Foodora AB

Beställde för igår mat genom foodora betalade men fick ingen mat var kan jag vända mig till det är ändå för 241 kr

MELISSA L
Skrev om Foodora AB

OBS! Endast foodoras kundtjänst som jag lämnar betyg för!!! Restaurangen var under all kritik och skulle inte ens få en halv cirkel.

IAN P
Skrev om Foodora AB

Har fått ett presentkort jag skall använda. 9/12 försöker vi använda det utan lycka, kontaktar support som gör problemet värre för att sedan "återaktivera koden". Resulterar i att vi beställer och betalar själva iom att restaurangen skall stänga. Får dock svar av "supporten" som säger att den nu skall fungera igen. 10/12, nu är det dags att använda den återaktiverade koden, men kan ni gissa? Den fungerar såklart inte. Resultatet blir igen att vi sitter i en supportchatt från och till i 1h och får beställa SJÄLVA IGEN....

Per Daniel O
Skrev om Foodora AB

Budet kom i tid men stod på baksidan av entrén och blev märkbart arg och skrikig på mig när jag på svenska lugnt och beskedligt försökte förklara att man måste gå upp en trappa för att komma till rätt entré. Budet i princip skrek "Talk english!!" Och tjafsade en massa med mig, pratade otydligt och jag förstod knappt vad han sa heller och jag förstår engelska väl annars. Han var generellt extremt otrevlig och aggressiv. Foodoras "kundtjänst" spottade mig i princip i ansiktet när jag påtalade detta fel. Dom ville ge en rabattkupong...

KENNY W
Skrev om Foodora AB

Avråder stark från att nyttja detta företags tjänster. På ett sätt eller annat kommer de att lura er på pengar. I mitt fall genom dolda budskap och villkor, samt en svåråtkomlig kundservice / support som dessutom inte överhuvudtaget bryr sig om vad du råkat ut för eller hur du som kund har upplevt en situation. Räkna med att stöta på något problem, och räkna sedan med att få svaret ”vi följer riktlinjer” när du försöker få hjälp. I mitt fall debiterades jag dubbelt för en beställning och jag kunde sedan inte komma i...

HELENA J
Skrev om Foodora AB

De behåller pengarna trots att man inte fått sin mat (STÖLD), mycket otrevlig kundtjänst, avbryter order 30-90 min efter beställning, försenad mat, kall mat, grymt otrevliga bud som inte gör sitt jobb. Jag kunde i stort sett inte gå upp och ner för trappor, varpå jag beställde hemleverans, dvs till dörren. Försöker berätta det för budet i tfn men han vägrade lyssna. Med mera med mera. ⚠️VARNING ⚠️ för detta skitföretag!!