Beställ mat någon annanstans än Foodora! Råkar restaurangen eller budet göra fel så nekar de dig kompensation och ignorerar ditt supportärende: ”Vårt system har registrerat tidigare kompensationer. Vi har därför ingen möjlighet att erbjuda rabattkod eller återbetalning. Men vi tar gärna din feedback vidare.” Spelar ingen roll om du chattar med Hjälpcenter och redovisar bilder på kvittot och maten. De slutar bara svara och stänger ned chatten. Tro inte att öppna ny chatt hjälper..
Foodora AB
70 omdömen om Foodora AB
Vilseledande priser – dolda avgifter läggs till! Jag är trött på hur Foodora lurar sina kunder. Även när man väljer gratis leverans lägger de till två extra avgifter som inte syns tydligt förrän man ska betala. En meny som står som 147 kr med fri leverans slutar plötsligt på 185 kr! Det känns som ett lurendrejeri – helt oärligt prissatt. Den här typen av dolda kostnader är riktigt oschysst mot kunderna. Bojkotta tills de ändrar sig!
Sämsta kundbemötande och servicen någonsin upplevt. Hur kan detta bolag ens fortsätta existera? Fick fel leverans och de ville inte hantera reklamationen. Handlar aldrig av detta så kallade företag mer. Ett skämt
Beställde mat via Foodora. De tog betalt, levererade ingenting och tyckte sedan att jag skulle “ha förståelse”. Otroligt innovativ affärsidé: ta betalt för luft och skratta hela vägen till banken. 0/10. Ett skämt till företag.
För tredje gången i rad kom maten en lång stund efter att det övre intervallet i den förväntade leveranstiden passerats. I kontakt med chatten så visade det sig att de internt har en tidsram utöver denna tid som de inte fick lov att kommunicera. Det innebär i praktiken att den förväntade leveranstidens intervall har ett ytterligare påslag som kunderna inte vet om när de gör sina beställningar. Med andra ord kan du göra en beställning och inte veta om du får den i hygglig tid eller om de sedan tar ansvar för sina missar....
Dålig leveranssäkerhet. Tar emot beställningar när de inte har nån bud att levererar till dig. Inga meddelande om att order inte kan leverereas och efter timmar så avbryter dem order. Du får inte tillbaka pengarna som de dragit på kortet förrän 3dagar fastän de avbrutit order. Kundservice gör ingenting åt det. Ignorerar och stänger ner chatten.
Beställde från McDonalds för ca 400 kr, tog 30 minuter att leverera, McDonalds ligger 5 minuter från hotellet, sen när maten kommer så var inte en grej rätt, hade fått mat för 190 kr. När jag kontaktade kundservice och skickade bilder så tog det 2 dagar för dom att säga att dom inte kunde ge mig pengar tillbaka, helt värdelöst kundservice är vad jag skulle kalla det.
Foodora lockar med 150kr rabatt på första order för ny kund om man handlar för över 200kr + fri leverans. Handlade påMax för 450kr i centrala Växjö. Rabattkoden omöjlig att använda. När jag kontaktar deras kundtjänst menar de att det var mitt fel att jag inte hörde av mig till kundtjänst vid beställningstillfället. Alltså mitt fel att deras deal inte funkar. Attityd! Avslutar chatten när jag inte köper deras bortförklaringar. Ingen rabatt och ingen fri utkörning. Hade de ju kunnat kreditera men icke
Beställde mat , fick först vänta 1,5timme. När jag skulle möta budet vid dörren så fick jag meddelande om att budet har försökt nå mig (Jag hade inga missade samtal eller meddelanden i Chatten). Fick ingen mat och får inte tillbaka pengarna. SÅ JÄVLA dåligt ! Chatten hänvisar till att budet hört av sig men dom kan inte bevisa det. Så nu sitter jag och mina kollegor utan lunch. Använd inte Foodora om du är hungrig.
Ett bud levererade en kebab som öppnats i påsen, han la påsen utanför dörren med en sörja av kebab, Foodora väga ersätta det, ansåg att det va levererat "enligt deras rutiner" Samma sak när det saknades en del i en produkt, "inget dom kan avhjälpa" Och när det levererades mat som va kall, så ansåg dom att budet "levererat inom deras godkända tid" och att maten då är kall inom den tiden är inget dom tar ansvar för. Välj en annan budfirma, som inte struntar fullständigt i sina kunder och hur och var saker levererats.
Foodora ska leverera till dörren, ändå ringer dom och ber en att komma ner och hämta beställningen. Det spelar absolut ingen roll för dom om man har brutit benet eller är sjuk, dom ska alltid envisas med att vi kunder ska gå ner till dom. Jag betalar för att få maten levererad till min dörr, du som bud får betalt för att göra det, inte tvärtom! Sen blir dom arga för att man inte svarar i telefonen. Jag har ingen skyldighet att svara er, ni ska bara leverera maten, inget mer snack. Men ni är ju så lata
Beställde mat 20.27 får reda på att maten dröjer ca 25min, efter 15 min står det i appen att föraren är på väg. Tar mig till mötesplatsen där jag får info om att föraren är 1 min ifrån där jag väntar och väntar och väntar. Klockan är nu 21.52 och jag får svar på att föraren inte kommer där företaget vill kompensera mig med 45kr, såååå pinsamt. Förutom att de förstört min kväll där vännerna trott att jag blivit kidnappad så skäms de verkligen inte över sitt beteende. Pratar med någon i en chatt som tom nämner att föraren...
VARNING!! Fått felbeställningar gång på gång. Skickar därför klagomål. Fick idag en felbeställning för andra dagen i rad. Fick denna gång burgare m. gluten-bröd trots beställning av glutenfritt bröd pga celiaki. Skickar bild på detta men får av "hjälp"center info om att jag inte får pengar tbx för denna burgare pga att de anser att jag skickat för många klagomål. Well, blir det fel gång på gång då har man rätt att också klaga varje gång det blir fel. Och man har man rätt att få pengar tillbaka när det blir fel. Inga...
Bedrägeri akta er gjorde en beställning som var sen skrev att han levererat i appen och ingen beställning kom när jag kontaktade support säger dem att jag inte kommet få min order dem kommer heller inte betala tillbaka jag kommer polisanmäla och snälla köp inte från foodora dem vill bara. Lura och ni sparar er huvudvärk.
Hej! Vi är extremt missnöjd med foodoras bemötande. Beställde idag middag som skulle komma kl1915 idag (express leverans dessutom). Först blir maten försenad och tillslut vid kl 2015 kommer budet men har då glömt halva beställningen på restaurangen så barnens mat är inte med! Restaurangen ringer och meddelar att budet missat maten och vi ber honom åka tillbaka och hämta maten men han vägrar. Tillslut får vi tag på foodoras kundtjänst som lovar att ett nytt bud ska komma till oss med maten som glömdes och att han kommer ”om...
Foodora undviker att ta ansvar när det gäller oseriösa restauranger som är anslutna till deras plattform. Senast i onsdags beställde jag mat genom Foodora-appen från en restaurang med namnet "Borås Pizzeria & Restaurang (gamla tellus grill)". Efter att leveranspersonen tycks ha kört runt jordklotet tre gånger fick jag äntligen min mat, men problemet slutade inte där. Tyvärr fick jag den torraste och mest oätliga entrecoten och kycklingspetten jag någonsin smakat.När jag kontaktade Foodora för att rapportera problemet fick...
Hade varit kund i fem år och sen tröttnade jag på deras otrevliga kundservice som aldrig ville hjälpa till. Jag la minst 1500kr i månaden på mat hos dem. Mitt bästa beslut ever var att sluta beställa där och laga min egen mat 🥰❤️ tror att foodora förr eller senare kommer att kursa.
Har handlat många gånger utan problem genom Foodora. Ett par gånger har det blivit fel tyvärr, som idag. Jag får någon annans leverans. Foodoras kundtjänst bemötte mina klagomål supersnabbt och återbetalade mig direkt. Superbra service. Jag är topphöjd med ert hanterande av min reklamation. Tack Lina på kundservice.
Sämsta företag i sverige. inte levererat maten för hittade inte mitt hus. vi väntade i 1 h i onödan. sedan stod stt de hade kevererat . Lögnare med noll service. Tog bort appen
Önskar jag kunde sätta minus på detta företag. Man beställer mat men får inget levererat. Hittar på en massa konstiga regler för att slippa ersätta. Kolla andra alternativ.
Maten var 1.45 timme försenad och var iskallt när det kom fram, fick full återbetalning men vart då hotad av restaurangen som ''skulle komma hem till mig''
Ljuger om rabatter och snor pengar. Och dom som levererar maten röker medans dom hanterar maten
Två sista gångerna jag beställde så var servicen värdelös. Ena gången fick jag rå mat och andra gången kom aldrig leveransen dessutom hade jag förbetalt maten!
Använd inte foodora om du vill ha maten varm och i tid och kontaktar man deras kundtjänst med kritik så väljer dom att avsluta chatten innan man fått fram sitt ärende. Dom ska bort
Lurendrejeri! Min mat var 1h 20min försenad, jag blev lovad full återbetalning då jag missade hela min lunchpaus från jobbet, när jag sen vänder mig till dem för en återbetalning säger dem att jag inte är berättigad det & att jag får nöja mig med 50kr rabatt. Sjukaste! Och beställt från dem tidigare & de är alltid försening, utspilld mat & en gång försökte leverantören hotfullt tigga till sig dricks och krävde att jag skulle swisha han privat!! Beställ inte därifrån dem har 0 kundservice & är värdelösa. Jag kommer vända mig till uber eats hädanefter. BOJKOTT jag och hela mitt bolag
Min senaste beställning var en katastrof. Leveranstiden överskreds med 30 minuter, och när maten äntligen kom, var det fel beställning. Leveranspersonen markerade felaktigt leverans som klar och lämnade oss utan mat. En mycket frustrerande upplevelse.
Vad är de för dåligt system som först ”försöker” Hitta ett bud och sen skickar leveransen till restaurangen? Maten kommer aldrig i tid och inget funkar bra..
40 minuter till leverans! Toppen! Men sen började helvetet... 40 minuter blev 50 minuter. Ok, budet har hämtat! Toppen! 40 minuter blir 30 minuter, blir 40 minuter blir 50 minuter. Men... vad f*n händer??? Så småningom verkar det normaliserats. 25 minuter blir 20 minuter, men wtf igen 25 minuter... Efter 2 timmar ringer budet... "Jag är på väg... det har varit systemfel hos foodora. 10 minuter". Ok. nu är men rejält hungrig så det få väl gå, men när 10 minuter passerat ringer jag upp budet och då är han i andra ändan av...
Urusel sida och har varit länge !! Måste skriva i ny adress varje gång litar inte på sidans säkerhet !!!! tycker synd om dom som ska leverera maten kan inte vara kul!!! Lauri J Nyköping
Så dåligt! 30 minuter för sent, kall mat och telefonterror från budet som inte kan slå in en adress på gps. Påstår att hen står och knackar på min dörr, vilket inte är fallet. Språkförbistringar som dessvärre gjorde det omöjligt att kommunicera hjälpligt. Avinstallerade appen och kommer aldrig använda igen, särskilt inte när kundtjänst "tyvärr inte kan hjälpa dig".
Extremt dåliga "estimat" för leveranstider. Antingen uppdateras estimatet direkt när man lagt beställningen med +10-20min, vilket i så fall är konstigt att de inte var den tiden som visades innan beställningen. Eller så uppdateras tiden löpande när man väntar och en leveranstid kan gå från 30min till 1h30m. Deras kundtjänst ger endast generiska svar på frågor, kunde lika gärna vara en bot man pratar med, samt att dem är oartiga och kopplar ned chatten på direkten efter dem svarat på första frågan.
Resencionerna som Foodora har fått säger ju allt. Idag beställde barnen en morsdags middag från Foodora men ingen mat har levererats. När jag kontaktar hjälpcenter så påstås det att de inte tänker kompensera då de hävdar pga att jag har haft tidigare liknande problem. Men hur?! Har aldrig beställt tidigare utan det var första gången idag som jag beställde mat och det finns screenshot på att jag inte har gjort tidigare beställningar. Har tagit screenshot på konversationen med helpdesk där de direkt avslutar chatten båda gångerna...
Jag gjorde en beställning som aldrig kom. Beställning stod som levererad utan att en enda vara kommit fram. Chattade med kundservice som först hänvisade till att chauffören gjort fel, kundservice bad mig att återkomma ca 15-20 min senare om chauffören fortfarande inte dykt upp. Jag gjorde som kundservice sagt och återkopplade 15-20 senare eftersom att chauffören fortfarande inte dykt upp, vart utkastad från chatten 3ggr. Har nu mejlat 3ggr på 3 veckor utan svar. Jag har inte fått några pengar tillbaka och inga varor. Stackars...
Foodora låter barn skapa beställningar utan ålderskontroll. Min 10-åring beställde mat till fel adress. Ingen behövde bekräfta med BankID, pengarna bara drogs. När jag sedan vände mig till deras kundtjänst blev jag nerkopplad från deras chat 2 ggr. Ett företag som bara vill tjäna pengar utan att bry sig om ifall barn blir lurade.
Direkt ohjälpsamma när maten inte kommit trots att statusen uppdaterats till levererad. Fick visserligen tillbaka pengarna, men det blev jag ju inte mätt av. Och restaurangen hade stängt vid det laget, så det gick inte att göra en ny beställning.
If you care about what you ordered, how you will be met, your safety or your business / brand then Boycott Foodora! Cancel all orders and co-operations with foodora Sweden. Not recommending any restaurant to use foodora as your delivery service, it's bad marketing for your business. This is the only food-delivery company i´ve had this many issues with, i still stayed for years but you lost me here, never again paying your disgusting company.
Min dotter beställde mat från Bastard Burgers i Boden, då jag kom för att hämta och köra maten till henne då det regnar fick jag höra att de inte längre använder foodoras tjänst. Ändå gick beställning och betalning igenom. Hon har alltså betalat för mat hon inte får äta. Ruttet är bara förnamnet
Jag beställde mat och transporten stal maten. Foodoras svar är att det är mitt ansvar att maten lämnas. Foodora vägrar återbetala maten som chauffören stulit.
Vi blev blåsta av Foodora på kinamat för 400 eftersom budet inte klarade av att åka till rätt adress och ställa maten utanför dörren. Stod i duschen och kunde inte svara när budet ringde. Foodora svararade att man måste gå att nå på telefon. Men alla uppgifter som behövdes för leverans fanns. Vad skulle vi sagt till budet? Åk till angiven adress, öppna porten och ställ maten utanför dörren??? Om Foodora har undermåliga medarbetare så får de ta ansvar för det, inte kunden.
Betalade för en vara som jag inte fick & Foodora vägrar ge tillbaka mina pengar till mig. Skit företag med sämsta kundservicen. Aldrig mer !
Gillar du lotteri och att chansa, med risk för att det går åt skogen, då ska du använda dig av Foodora. Om du gillar förutsägbarhet, säkerställd kvalitet och varm mat ska du åka själv eller använda annan leverantör.
Sämsta service. Iskall mat, vattnig och gegig... Ingen återbetalning fast jag fick slänga hela maten..... Aldrig mer. Använd ett annat liknande företag istället...
Kände att jag måste ge ett omdöme som faktiskt är bra till skillnad från de flesta andras. Maten kom i tid ( + 10 min). Trevlig kille som blev jätteglad över den 50-lapp jag gav i dricks. Har ju hört att dom jobbar för usla villkor så det kändes självklart att ge något. Det var första gången jag använde denna tjänst men gör det gärna igen så länge det fungerar enligt önskemål.
Akta er för att beställa av Foodora.. Fick maten 45 min för tidigt vilket låter som ett ilandsproblem kanske mwn, jag var ute med hunden och när jag kom hem fanns det en iskall pizza.. 35 min innan Foodora egna app angav att den skulle levereras.. Efter 2 kontakter med deras support tycker som att jag ska bra glad att pizzan kom före utsatt tid??!! RIKTIGA JUBELIDIOTER!!!!!!
Efter tidigare försenade beställningar, fel mat och en påse som budet trampat på har jag undvikit att beställa. Tills ikväll. Efter en hel dags kroppsarbete bestämde vi oss för hemkörning från vår favorit Itamae. Leveranstid 35 minuter. 5 minuter innan förväntat leverans AVBRYTER Foodora ordern, skyller indirekt på Itamae vilket är så fel om man vill ha fortsatt samarbete med restauranger. Det här företaget ska inte hålla på med service eller mathantering.
Absolut det sämsta jag varit med om! Drar pengar för mat som aldrig levereras, kontaktar direkt via deras chat när jag plötsligt får kvittot på mejlen medans vi väntar på maten. Dem ber om ursäkt och pengarna ska betalas tillbaka. Ett par dagar går och inga pengar syns så kontaktar igen via chatten där det sägs att pengarna betalas tillbaka i slutet på förra veckan eller början på denna vecka. Fortfarande inga pengar har betalas tillbaka igår på morgonen så mejlar då via hjälpcenter. Får automatiskt svar att dem kollar på...
Trots att man är trogen kund hos er så tjafsar ni om att återbetala fel levererad mat, sjukt dåligt att tjafsa om småsummor. Jag har varit en trogen kund till er, men nu vill jag inte beställa av er längre, det finns andra liknande tjänster.
Man får skämmas när man ligger bakom en bil från Foodora som ligger och hetsar andra trafikanter. Tre bilar fick uppleva hur chauffören ligger i arslet och kör över halva vägbanan för att stressa på föraren i bilen framför. Känns som precis rätt sätt att framhäva sitt varumärke... bra jobbat. Tog reg nr om nån är intresserad.
Impair customer service in Sweden. It is not possible to contact you via chat even though it says that you should be able to do so with opening hours until 23:30. there is no chat, no phone number and when I get hold of someone who works for you, they can not help me as they are not on that side of the company, ie completely blind in the rest of the company. Have paid for an order but they never came but the cool thing was that after 6 minutes from the order was created it was entered as "delivered" nothing outside the door,...
Deras mopedbud kom åkandes på fel sida av vägen och började skrika på nått främmande språk när vi möttes. Jag kom på cykel. Mycket underligt. Har inte testat själva tjänsten.