Välkommen till Fordonsgruppen!

Vi på Fordonsgruppen har en stor passion för bilar och deras mekanik, estetik och teknik. Det som började som en hobby har nu gjort att vi kan hålla på med det vi älskar på heltid. Med stort engagemang och hög ambitionsnivå hjälper vi dig när du behöver hjälp att sälja din bil, förmedla den vidare eller om du vill hitta din nya drömbil.

• Värdera din bil. enkelt, snabbt, tryggt och rättvist.
  • Varudeklarerade & noga testade bilar.
  • Alltid garanti
  • Marknadens bästa priser

Hör gärna av dig till oss om du har frågor angående ditt bilköp eller om du vill värdera din bil. Klicka på den gröna knappen här ovan så värderar vi din bil så fort som möjligt.

255 omdömen om Fordonsgruppen

Sedan starten hos Reco 2020
    2023-01-25 Verifierad kund
    Köpte min XC60 nyligen och den rullar på bra. Kanon smidig och bra affär. Bemöttes bra med mina önskemål och funderingar. 👍
    2022-12-26 Verifierad kund
    Lämnade en bil i inbyte, man gjorde prisavdrag pga att senaste dokumenterad service var från 2019.
    5 dagar senare lades bilen ut på annons då hade den helt plötsligt ” komplett servicehistorik utav auktoriserad serviceverkstad ” , ni kan nog själva räkna ut hur det har gått till.
    Kan tyvärr ej rekommendera detta företag
    Hej Magnus,
    Vill till att börja med tacka för ditt omdöme och din feedback, vi tar med oss det du skriver och det kommer hjälpa oss att bli ännu bättre i framtiden.

För att nu förklara varför ett prisavdrag har skett och hur det kommer sig att vi några dagar senare annonserar bilen med komplett servicehistorik ska jag nu förtydliga.
    Du köpte en bil utav oss och och hade en bil som inbyte, på telefon så frågade du såklart om vår bils skick, servicehistorik & ifall det medföljer sommar & vinterhjul osv. Vår säljare besvarade frågorna om vår bil och förklarade att det medföljer sommar & vinterhjul att det är en komplett servicehistorik och att inget servicebehov föreligger.
    Vår säljare frågar då om din inbytesbil och får då svar att bilen är toppskick, att allt medföljer och att det ej föreligger några som helst servicebehov.
    Vi leverans så är du jättenöjd med bilen vi levererar till dig och du förklarar att den lever upp till alla dina förväntningar men det upptäcks att original hjulen till din bil fattas och att det endast är dubbfria vinterdäck som sitter på bilen som medföljer och att det saknas servicerapport på senaste servicen både fysiskt och digitalt. Du lovade att bilen har blivit servad men att det saknas servicerapport fysiskt, digitalt samt kvitto från servicen, inte heller fick vi svar på vår fråga gällande vart den senaste servicen hade gjorts.
    Detta gör att vi ej kan sälja bilen till nästa kund med gott samvete och kunna visa på att den föregående servicen har gjorts.
    Vi förklarade att vi kan bortse ifrån att det ej medföljde kompletta sommar & vinterhjul till din bil trots att dessa begagnade kostar ca 10,000kr men tyvärr så måste det göras en service på bilen så vi med gott samvete kan sälja den till nästa person.
    Prisuppgift på service hämtas in direkt och vi har rabatterade priser på servicen jämfört med privatkunder, pris för dig som privatkund på den servicen hade kostat nästan 8000kr och vi drog endast av 6000kr.
    När vi väl har bilen hos oss så servade vi den och sålde den sedan vidare till nästa kund, dock med gott samvete och full dokumentation på alla servicetillfällen. Detta är extremt viktigt för oss då vi ställer höga krav på dem bilarna vi säljer hos oss, så som tex historik, servicedokumentation osv.

Jag hoppas ovan förtydligade varför vi gjorde som vi gjorde och har du några som helst frågor eller funderingar så mejla gärna till oss direkt på info@fordonsgruppen.nu så ska vi göra vårt bästa för att besvara dessa. Vi tar dock med oss det du skriver och ska försöka vara ännu tydligare nästa gång.

Slutligen så vill jag tacka för visat förtroende samt önska dig många trevliga mil i din nya fina Mercedes A Klass! :)
    2022-12-15 Verifierad kund
    Vi har blivit mycket trevligt och proffesionellt bemötta! Hela affären genomfördes på ett sätt som kändes tryggt för oss. Vi är så nöjda med vår bil och kan varmt rekommendera Fordonsgruppen till andra.
    Anna och Per Movander
    Tusen tack för de fina omdömet Anna & Per! Vi vill även tacka för visat förtroende och önskar både dig och Per många trevliga mil i Er nya fina BMW X3:a! :) Fordonsgruppen
    2022-12-15 Verifierad kund
    Hej jag fick det bästa bemötande när jag köpte 350 coupeFrån första telefon kontakten genom hela affären o en väldigt fin o pedagogisk genomgång av nya bilen
    Tusen tack för de fina omdömet Sven! Vi vill även tacka för visat förtroende och önskar dig många trevliga mil i din nya fina Mercedes-Benz GLE 350 de Coupé! :) Fordonsgruppen
    2022-12-04 Verifierad kund
    Jag fick ett stort förtroende redan vid första telefonkontakten. Bemöttes därefter, vid personligt besök, med stort kunnande och trevligt agerande, försäljaren besvarade mina frågeställningar med lugn och tålamod vid instruerandet.
    Jag kan verkligen varmt rekommendera Fordonsgruppen i Västerås.
    Tusen tack för de fina orden Jerry! Vi vill även tacka för visat förtroende samt önska dig många trevliga mil i din nya fina Jaguar I-Pace! :) Fordonsgruppen
    2022-11-11 Verifierad kund
    Felfri affär
    Trevlig och proffesionell personal
    Rekommenderar till 100%
    Tusen tack för de fina orden Adrian! Vi tackar för visat förtroende samt önskar dig många trevliga mil i din nya fina VW GOlf! :) Fordonsgruppen
    2022-11-09 Verifierad kund
    Otroligt bra bemötande och bra service. Väldigt hjälpsamma och kunnig personal. Fordonsgruppen levde upp till alla mina förväntningar.
    Tusen tack för de fina omdömet Jila! Vi vill även tacka för visat förtroende samt önska dig många trevliga mil i din nya fina Mercedes A-klass! :) Fordonsgruppen
    2022-10-30 Verifierad kund
    Allt sköttes perfekt från första mötet till leverans!!!
    Tusen tack för de fina orden Johan! Vi vill även tacka för visat förtroende samt önska Er många trevliga mil i Er nya fina Porsche Taycan Cross Turismo! :) Fordonsgruppen
    2022-10-23 Verifierad kund
    Super bra service och smidig affär. Rekommenderar starkt då allt gick smidigt till och vi fick hämta bilen när det passade oss!
    Tusen tack för de fina orden Nargis! Vi vill även tacka för visat förtroende samt önska dig många trevliga mil i Er nya fina Mercedes C-Klass! :) Fordonsgruppen
    2022-10-21 Verifierad kund
    Bor själv i Malmö men åker hela vägen till Västerås för att göra mina bilaffärer med fordonsgruppen. Alltid lika smidigt och smärtfritt. Extra roligt när min säljare heter Pouya som en själv! 😄 mer personligt kan det inte bli! 👍🏻
    Tusen tack för de fina orden Pouya! Vi vill även tacka för visat förtroende samt önska dig många trevliga mil i din nya fina BMW 440! :) Fordonsgruppen
    2022-10-18 Verifierad kund
    trevliga försäljare, bra och snabb inbytesvärdering håller vad dom lovar samt hög kvalitet på bilparken/Ari
    Tusen tack för de fina orden Pekka! Vi vill även tacka för visat förtroende samt önska dig många trevliga mil i din nya fina BMW 1-Serie! :) Fordonsgruppen
    2022-10-18 Verifierad kund
    Så trevligt bemötande, kunniga killar!
    Tusen tack för de fina orden Johnnie! Vi vill även tacka för visat förtroende samt önska dig många trevliga mil i din nya fina Mini Cooper! :) Fordonsgruppen
    2022-10-12 Verifierad kund
    Det var enkelt och smidigt. Precis som det ska vara
    Tusen tack för de fina orden Per! Vi vill även tacka för visat förtroende samt önska dig många trevliga mil din nya fina Ford Mondeo! :) Fordonsgruppen
    2022-10-10 Verifierad kund
    Mycket seriöst företag med trevlig personal och bra bemötande. Snabba och smidiga att ha att göra med.
    Tusen tack för de fina orden Pär! Vi vill även tacka för visat förtroende samt önska dig många trevliga mil i din nya fina Volvo XC90 T8! :) Fordonsgruppen
    2022-10-09 Verifierad kund
    Lätt och smidig affär. Nöjd. Tack!!
    Tusen tack för de fina orden Hassan! Vi vill även tacka för visat förtroende samt önska dig många trevliga mil i din nya fina BMW 520! :) Fordonsgruppen
    2022-09-25 Verifierad kund
    Ett proffsigt bemötande och kompetenta personer som levererar bra produkter
    Tusen tack för de fina orden Gunno! Vi vill även tacka för visat förtroende samt önska dig många trevliga mil i din nya fina Porsche Cayenne! :) Fordonsgruppen
    2022-09-15 Verifierad kund
    Jag är riktigt nöjd efter affären hos Fordonsgruppen, de är mycket professionella och dessutom riktigt trevliga. Köpet gick otroligt smidigt att genomföra på distans och Pouya löste leverans av bilen på ett sätt som överträffade mina förväntningar. Även after sales har de skött på ett väldigt bra sätt, bättre än de flesta märkeshandlare jag haft med att göra... Jag kan varmt rekommendera Fordonsgruppen!
    Tusen tack för de fina orden Peter! Vi vill även tacka för visat förtroende samt önska dig många trevliga mil i din nya fina BMW X5 M! :) Fordonsgruppen
    2022-09-11 Verifierad kund
    Bra bemöt trevlig personal förtroende ingivande kontakt fina bilar
    Tusen tack för de fina orden Mats! Vi vill även tacka för visat förtroende samt önska dig många trevliga mil i din nya fina BMW Z4! :) Fordonsgruppen
    2022-09-01 Verifierad kund
    Har haft och göra med flera ”skojar” bilfirmor tidigare och innan denna bilköp, men Fordonsgruppen är nått helt annat, De är grymma! Trevliga, serviceinriktade och har väldigt kompetent personal! Tack
    Tusen tack för de fina orden Mohammadreza! Vi vill även tacka för visat förtroende samt önska dig många trevliga mil i din nya fina BMW 530! :) Fordonsgruppen
    2022-08-31 Verifierad kund
    Trevligt bemötande ock smidig affär
    Tack för de fina orden Birgitta! Vi vill även tacka för visat förtroende och önskar Er många trevliga mil i Er nya fina KIA Sorento samt en mycket trevlig resa ner till Spanien med Er nya bil! :) Fordonsgruppen
    2022-08-30 Verifierad kund
    Extremt bra kundbemötande! Informativ, tillmötesgående och trevlig personal. Helt klart en högre standard än hos många andra företag. Som kund känner jag mig riktigt nöjd med hela upplevelsen och skulle absolut rekommendera Fordonsgruppen till andra som ska köpa bil!
    Tusen tack för de fina orden Linnea! Vi vill även tacka för visat förtroende samt önska dig många trevliga mil i din nya fina BMW! :) Fordonsgruppen
    2022-08-29 Verifierad kund
    Helt ok. Ordning och reda bra bemötande.
    Tack för ditt omdöme Christer! Vi vill även tacka för visat förtroende samt önska dig många trevliga mil i din nya fina Volvo S60! :) Fordonsgruppen
    2022-08-27 Verifierad kund
    OTROLIGT bra bemötande utav personal, som var kunnig och super trevlig. Jätte fin lokal med många fina bilar, och tack för kaffe
    Tusen tack för de fina orden Said! Vi vill även tacka för visat förtroende samt önska dig många trevliga mil i din nya fina Audi A7! :) Fordonsgruppen
  • Zagaras E
    2022-08-27 Verifierad kund
    We really enjoy doing business with the guys! We have bought many cars from them and we cooperate very well!
    Thanks for that review! We would like to thank you for your trust and we hope for many more deals with you guys! Fordonsgruppen
    2022-08-20 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande.
    Kan rekommendera företaget till andra
    Tusen tack för de fina orden Leif! Vi vill även tacka för visat förtroende samt önskad dig många trevliga mil i din nya fina BMW X6! :) Fordonsgruppen
    2022-08-17 Verifierad kund
    Bra bemött jag trodde inte på er men sedan har jag toppen nöjd. Allting flöt på bra är helnöjd
    Tusen tack för de orden Alf! Vi har alltid strävat och kommer alltid sträva efter att vara 100% transparanta med våra kunder och alltid var väldigt tydliga med skick osv på bilar, det är extra viktigt när affärer görs på distans som i ditt fall, med det sagt så verkar det som att vi uppfyllt det och var tydliga och sett till att din bil levererats i utlovat skick! Tack för visat förtroende och vi önskar dig många trevliga mil i din nya fina Mustang GT! :) Fordonsgruppen
    2022-08-12 Verifierad kund
    Mycket bra och förtroende ingivande bemötande. Kunnig personal
    Tusen tack för de fina omdömet Anders! Vi vill även tacka för visat förtroende samt önska dig många trevliga mil i din nya fina BMW! :) Fordonsgruppen
    2022-08-11 Verifierad kund
    Ali och Majid var mycket proffsiga och serviceminded. De fel jag upptäckte efter köpet betalade de för att reparera. Mycket nöjd med bemötande och att ni är beredda att gå extra långt för att få nöjda kunder. Hade absolut köpt bil här igen!
    Tusen tack för de fina orden Martin! Vi beklagar att det det var något fel som vi missat, skönt dock att vi kunde lösa det på bästa sätt! Viktigast för oss är att du som kund ska vara nöjd med hur vi hanterat din bilaffär här hos oss! Vi vill även tacka för visat förtroende samt önska dig många trevliga mil i din nya fina Volvo! :) Fordonsgruppen
    2022-08-11 Verifierad kund
    Trevlig och ärligt personal
    De jobbar inte bara för att tjänar pengar de jobbar även med att kunden ska bly nöjd .
    Tusen tack för de fina orden Ramin! Vi vill även tacka för visat förtroende samt önska dig många trevliga mil i din nya fina BMW 428 Coupe! :) Fordonsgruppen
    2022-07-23 Verifierad kund
    Fick ett mycket fint bemötande av säljaren Pouya Samiei. Bilen såg fin ut och hela affären känns bra.
    Tusen tack för de fina omdömet Gunnar! Vi vill även tacka för visat förtroende samt önska dig många trevliga mil i din nya fina BMW 420 :) Fordonsgruppen
  • Torsek E
    2022-07-23 Verifierad kund
    Trevligt bemötande, kände mig välkommen.
    Tusen tack för de omdömet Edvin! Vi vill även tacka för visat förtroende samt önska dig många trevliga mil i din nya fina BMW 118! :) Fordonsgruppen
    2022-07-21 Verifierad kund
    Trevliga att ha att göra med. Proffesionellt bemötande. Stort och varierat utbud av bilar.
    Tusen tack för de fina orden Elisabeth! Vi vill även tacka för visat förtroende samt önska dig många trevliga mil i Er nya fina V60 T8! :) Fordonsgruppen
    2022-07-20 Verifierad kund
    Bra kundbemötande, väldigt nöjd med mitt köp. 👍
    Tusen tack för de fina omdömet Eva! Vi vill även tacka för visat förtroende och önska dig många trevliga mil i din nya fina Golf R Line! :) Fordonsgruppen
    2022-07-05 Verifierad kund
    Bra bemötande, affären gick så smidigt så bra ,
    Tusen tack för de fina orden Ali! Vi vill även tacka för visat förtroende och önska dig många trevliga mil i din nya fina GLE 350 d Coupé! :) Fordonsgruppen
    2022-07-02 Verifierad kund
    De enda ordet som beskriver alla punkter tillsammans är perfekt
    Tusen tack för de fina omdömet Asseel det uppskattas verkligen! Vi vill även tacka för visat förtroende och önska dig många trevliga mil i din nya fina BMW 520! :) Fordonsgruppen
    2022-06-23 Verifierad kund
    Bra bemötande, trevlig säljare👍
    Tusen tack för de fina orden Gert! Vi vill även passa på att tacka för visat förtroende samt önska dig många trevliga mil i din nya fina Mercedes-Benz C 220! :) Fordonsgruppen
    2022-06-20 Verifierad kund
    Allt lycka trevligt att göra affär med grabbarna där inne 🙏🏻
    Tusen tack för de fina orden Dawod! Vi vill även passa på att tacka för ditt återkommande förtroende samt önska dig många trevliga mil i Er nya fina Volvo XC60 :) Fordonsgruppen
    2022-06-19 Verifierad kund
    Grymt bra bemött av säljaren trevliga
    Tusen tack för de fina orden Teddy! Vi vill även passa på att tacka för visat förtroende samt önska dig många trevliga mil i din nya fina Mercedes-Benz CLA 200 Coupé :) Fordonsgruppen
    2022-06-11 Verifierad kund
    Lika trevligt bemötande som vanligt😊
    Kommer gärna tillbaka igen!
    Tusen tack för de fina orden Ronnie! Vi vill även passa på att tacka för ditt återkommande förtroende samt önska dig många trevliga mil i din nya fina VW Passat Alltrack! Varmt välkommen tillbaka när det är dags för nästa bilaffär :) Fordonsgruppen
    2022-06-11 Verifierad kund
    Har inga ord som beskriver hur trevliga grabbarna på Fordonsgruppen
    Tusen tack för de fina orden Romeel! Vi vill även tacka för visat förtroende samt önska dig många trevliga mil i din nya Nissan GT-R :) Fordonsgruppen
    2022-06-08 Verifierad kund
    Stort tack för ytterligare en bra affär, som vanligt ett nöje

Irphan
    Tusen tack för de fina orden Irphan! Vi vill även tacka för ditt återkommande förtroende samt önska dig många trevliga mil i din nya fina Audi TTS! :) Fordonsgruppen
    2022-06-08 Verifierad kund
    Har inga ord som beskriver hur trevliga grabbarna på Fordonsgruppen är.

Pouya är otroligt kunnig och hjälpsam, det kändes inte som bara ytterligare ett köp, det kändes personligt och kommer definitivt göra mitt andra köp hos grabbarna.

Tack!
    Tusen tack för de fina orden Robin! Vi vill även tacka för att just vi fick nöjet att få sälja dig din drömbil samt tacka för visat förtroende och önska dig många trevliga mil i din nya fina Porsche 911 992 Carrera S! :) Varmt välkommen tillbaka när det är dags för nästa bilaffär. Fordonsgruppen
    2022-06-06 Verifierad kund
    Mycket trevligt bemötande och väldigt brq bil! Över förväntan
    Tusen tack för de fina orden Axel! Vi vill även tacka för visat förtroende samt önska dig många trevliga mil i din nya fina BMW 328! :) Fordonsgruppen
    2022-06-02 Verifierad kund
    Bra o trevligt bemötande.
    Löste allt på ett lätt och smidigt sätt.
    Tusen tack för de fina orden Henrik! Vi vill även tacka för visat förtroende och önska dig många trevliga mil i din nya fina Harley-Davidson! :) Fordonsgruppen
  • Putte N
    2022-05-28 Verifierad kund
    Vi hann bara kliva över tröskeln till den fina bilhallen, med de fina bilarna när Ali tog emot oss med ett leende. Lugn ,metodisk genomgång av bilaffärens alla delar (vi hade en inbytesbil) så kändes det tryggt hela vägen ! Äntligen har vi hittat en bilhandlare som vi känner förtroende till ,till100 % ! Överraskande bra, så bra att ni borde utbilda andra , för detta va verkligen ett skolexempel om hur det ska gå till. Vi är supernöjda med inte bara bil, utan hela konceptet . Putte och Pamela :)
    Tusen tack för de fina orden Putte & Pamela! :) Vi vill även tacka för visat förtroende och önska Er många trevliga mil i Er nya fina Subaru Forester. Fordonsgruppen
    2022-05-26 Verifierad kund
    Tusen tack för ett varmt bemötande hoppas på att få göra flera affärer med er!
    Tusen tack för de fina orden Sarwar! :) Vi vill även tacka för visat förtroende och önska dig många trevliga mil i din nya fina G 63 AMG! Fordonsgruppen
    2022-05-21 Verifierad kund
    2022-05-15 Verifierad kund
    Trevliga och sakliga säljare som gav ett bra intryck och förtroende. Fina bilar i hallen samt rent och snyggt.
    Vi provkörde den bil som vi hade sett på annons, den var bra och fin men den hade några mindre blessyrer som jag hade önskat att bli erbjuden få hjälp med eller prisavdrag för. Men bilen hade ett okej pris och den hade den färg och utrustning jag ville ha så jag fick pruta med mig själv istället eftersom dom inte har prutmån på bilarna, trots blessyrer.
    Jag är väl lite ”old school” och tycker det hör till med prut på bilar, särskilt om det finns små skavanker :)
    Kan ändå varmt rekommendera Fordonsgruppen för deras vänliga och professionella bemötande.
    Tusen tack för ditt omdöme Ari! :) Vi vill även tacka för visat förtroende samt önska dig många trevliga mil i Er nya fina BMW 530d! Vi tar även med oss din feedback och försöker alltid bli bättre när det kommer till både bilder samt beskrivning av bilen och dess skick i annonserna. :) Fordonsgruppen
    2022-05-13 Verifierad kund
    Bra service! Snygga bilar. Ett nöje och göra bil affärer med
    Tusen tack för de fina orden Adrian! :) Vi vill även tacka för visat förtroende och önska dig många trevliga mil i din nya fina BMW 525! Fordonsgruppen