Föreningen Stockholms Katthem

Ring 08-744 37 61 www.katthemmet.nu

4 omdömen om Föreningen Stockholms Katthem

Benke G
Skrev om Föreningen Stockholms Katthem

Jag har en katt från Stockholms Katthem och jag är mycket nöjd med det sätt de hanterade "adoptionen". Vår katt Ceasar (Figaro) kom till oss tack vare deras hjälp. Att de sedan kollade upp vår lämplighet m.m. och hörde av sig och kollade om lille Ceasar mådde bra var helt kanom. Vilken omtanke och ansvar! Tack! Mvh Benke

lina
Skrev om Föreningen Stockholms Katthem

Detta är ett av de bättre katthemmen i Sverige, som tar sitt ansvar och inte lämnar ut kattungar som är yngre än 12 veckor, som ser till att dom är vaccinerade och dessutom kastrerade så att dom inte bidrar ännu mer till problemet med överpopulationen. Tyvärr är inte alla katthem så ansvarsfulla. Det finns över 30.000 hemlösa katter i bara Stockholm, långt ifrån alla får plats på ett katthem! Gör en insats och ta en hemlösing istället för att köpa en kattunge - fördelen är att du kan välja en som passar din personlighet och inte behöver "köpa grisen i säcken".

Margit V
Skrev om Föreningen Stockholms Katthem

Håller fullständigt med Jenny A. Stockholms Katthem hittar nya hem till ca 500 hemlösa och övergivna katter varje år. Katthemmet är rent och snyggt, om än slitet, och jag ger en jätteros till alla volontärer som ställer upp på sin fritid för kissarna!

Jenny A
Skrev om Föreningen Stockholms Katthem

Min användarbild avslöjar kanske att jag gillar katter.. Stockholms katthem gör ett kanonjobb och räddar livet på många katter som lämnats åt sitt öde. All heder åt dem!

Margit V gillar detta