Forma Kök & Bad

Välkommen till Forma Kök & Bad!

Är det dags att renovera badrummet? Eller behöver ditt kök rustas upp? Vi hjälper dig att gå från idé till verklighet då vi vet att det kan vara svårt att komma igång.

Du kan vara trygg när du lämnar över hela entreprenaden till oss då vi har alla de behörigheter som krävs. Med en fast tidsplan slipper du oroa dig över när renoveringen ska bli klar. Våra engagerade projektledare ser till att jobbet blir gjort, med kvalitet och till rätt pris.

Hos oss på Forma Kök & Bad får du även 5 års garanti på utfört arbete. Varmt välkommen att be om en kostnadsfri offert från oss här ovan eller läs vad våra tidigare kunder tycker om oss.

Läs vad 41 kunder tycker om Forma Kök & Bad 2

2022-10-23 Insamlad av företaget
    Vi anlitade Forma för att ytskiktsrenovera källare och gillestuga, inklusive byta golv.

Professionell arbetsledning, korrekt bemötande, mycket trevliga och ordentliga. Tidsplanen höll trots ett par mindre missuppfattningar om jobbets omfattning.

Resultatet blev jättebra, vi är mycket nöjda. Vi hade problem med ett par sprickor i efterhand, vilket löstes med ett tilläggsjobb. Det var dock svårt att få loss resurser för detta så det tog längre tid än önskvärt, men när jobbet väl gjordes gick det snabbt och blev bra.
    2022-09-27 Insamlad av företaget
    Badrumsrenovering.
    Jag kan varmt rekommendera Forma Kök & Bad som just har färdigställt renoveringen av mitt badrum.
    Allt har gått smidigt med duktiga hantverkare och en alltid tillmötesgående projektledare.
    Resultatet har blivit mitt drömbadrum så jag kan inte bli nöjdare.
    Karen.
    2022-09-15 Insamlad av företaget
    Snygg och smidig renovering av vårt badrum. Rekommenderas!
  • Jacob C
    2022-09-14 Insamlad av företaget
    Trevlig personal, bra pris, med engelskspråkiga hantverkare. Kvalitetsmässigt har jag inga anmärkningar, bra utfört, även om själva arbetet tog längre tid än väntat.
    2022-09-14 Insamlad av företaget
    De kom snabbt och var noggranna. De var trevlig att ha kontakt med.
    Sammantaget så är jag mycket nöjd.
    2022-08-22 Insamlad av företaget
    Forma kök och bad hjälpte oss renovera vår tvättstugan och vi blev väldigt nöjda.

Det började med att vi hade en bra konsultation med Forma där vi gick igenom arbetet och planeringen av tvättstugan. Vi fick även en detaljerad offert på arbetet och tidsplan.

Arbetet gjordes noggrant och med bra diskussion där det fanns frågetecken. Dom var lyhörda och när det var något som behövde ändras var dom flexibla att göra det.

Vid slutbesiktningen var det några saker vi ville att dom skulle åtgärda vilket dom tog fullt ansvar för att göra.

Slutresultatet blev väldigt bra och en faktura som på öret blev vad dom lovat. Gänget på Forma kök och bad var väldigt lätta och trevliga att ha att göra med.

Jag rekommendera varmt Forma kök och bad till alla som behöver hjälp med renoveringsarbeten.
    2022-08-21 Insamlad av företaget
    Företaget anlitades för en badrumsrenovering.
    I stort sett nöjda med bemötandet samt hur arbetet har utförts från första början till slutet av renoveringen. Tidsplanen för projektet och priset från offert stämde överens som avtalats.
    2022-08-18 Insamlad av företaget
    Jag anlitade Forma Kök & Bad för totalrenovering av min tvättstuga. Jag är jättenöjd både med slutresultatet och med hur arbetet utfördes längs vägen. Jag uppskattade särskilt att det var samma personer som höll i projektet från planeringsstadie till slutbesiktning och att all kommunikation mellan oss flöt på bra. Hantverkarna som genomförde arbetet var engagerade, kompetenta och trevliga. Ett annat stort plus är att tidplanen i princip kunde hållas.
    2022-02-17 Insamlad av företaget
    Professionellt från start till mål !
    Engagerade, snabba och allt enligt överenskommelse och tid.

Ser fram emot nästa gång vi kan använda Forma !
    2022-02-15 Insamlad av företaget
    Proffsigt bemötande hela vägen. Blev mycket nöjd med badrummet!
  • 2021-12-27 Spontant omdöme
    Forma Kök & Bad renoverade min morbrors kök till belåtelse! Allt utfördes enligt överenskommelse och på utsatt tid; och arbetet var av högsta kvalitet.
    2021-12-25 Spontant omdöme
    Forma var förvisso långt ifrån billigast, men då de var mycket förtroendeingivande och lämnade den mest seriösa och välspecifierade offerten fick de uppdraget att totalrenovera vår vind. Det är vi väldigt glada att vi gjorda då Forma levererade allt de lovade och mer därtill samt löste några oväntade problem på vägen. Vi har haft en hel del firmor i huset de senaste 15 åren och inga har varit i närheten så bra som Forma. Robert var en kanonbra projektledare och alla hantverkare var yrkeskunniga, trevliga och höll både tiderna och rent efter sig. Kan varmt rekommendera.
    2021-12-16 Insamlad av företaget
    Renoverade ett badrum samt la nytt golv inklusive golvvärme i hall. Professionellt bemötande från start till slut. Fanns alltid tillgängliga för frågor och funderingar. Extremt nöjda med plattsättningen, väldigt fint och bra gjort.
    2021-12-15 Insamlad av företaget
    Forma har hjälpt mig att renovera min hall, det har installerat golvvärme och kaklat samt målat väggar.
    Det har fungerat jättebra hela vägen, alla hantverkare har jobbat noggrant och varit riktigt proffsiga.
    Kan verkligen rekommendera Forma Kök & Bad.
    /Kent
  • SARI L
    2021-11-18 Spontant omdöme
    Jag har anlitat Forma kök&bad för en helrenovering av mitt badrum. Ett helt fantastiskt resultat. Snyggt och väldigt proffsigt arbete. Kontakten med projektledaren Robert va super, alltid tillgänglig hela vägen från start till mål. Kommer att ringa Forma igen när det blir dags att fixa köket.
    Rekommenderar varmt detta gäng.
    2021-07-21 Insamlad av företaget
    Vi anlitade Forma för totalrenovering av badrum, WC plus ny golvbeläggning i hall. Bemötandet var hela tiden gott från alla inblandade, arbetet blev skickligt och snyggt utfört enligt offertens specifikation. Det hölls hela tiden så rent det gick på arbetsplatsen/vårt hem. Jobbet blev klart inom den angivna tidsramen och inga överraskningar på fakturan. Detta gör att vi helhjärtat kan rekommendera Forma som entreprenör!
  • Anna B
    2021-07-13 Insamlad av företaget
    Nöjd med arbetet som innefattade en ny planlösning med flytt av kök som forma kök och bad utfört. Rekommenderar!
    2021-07-05 Insamlad av företaget
    Vi är mycket nöjda med Forma Kök & Bad och kan rekommendera dem varmt. Kontakten och arbetet löpte problemfritt och vi är mycket nöjda med resultatet.
    Dessutom uppskattade vi den yrkesstolthet och hantverkarglädje som hantverkarna uppvisade.
    2021-04-27 Insamlad av företaget
    Jag har bara gott att säga om Forma Kök & Bad! Vi anlitade dem för att riva en icke bärande vägg i vår lägenhet. Det visade sig att besiktningsmannen som vi själva tagit in hade gjort ett felaktigt utlåtande. Forma identifierade detta snabbt när rivningen hade börjat och har varit behjälpliga under hela resan. De uppmärksammade detta, satte oss i kontakt med en konstruktör, pratade även med grannar och styrelse för att förklara läget för alla inblandade. De gjorde allt de kunde för att bli klara med arbetet och även för att hjälpa oss hantera hela processen. Ett otroligt proffsigt intryck!

Resultatet blev kanon, och att installera en balk för att växla av väggen gick galant. Blev hur bra som helst!
    De gjorde ett sånt avtryck på oss och var så duktiga att vi även bad dem att renovera vårt kök, lägga golv och lite annat därtill.

Kan bara säga goda saker om Forma Kök & Bad. Duktiga och proffsiga.
    2021-03-23 Insamlad av företaget
    Vi har köpt 2 badrums renoveringar av Forma Kök & Bad. Vi är så pass nöjda med det först badrummet att de fick förtroendet att även göra badrum två ett halvår efter det första. En bra dialog, ett fast pris, standardavtal & betalning för hela renoveringen i efterskott gjorde att man kände sig trygg som kund
    2020-11-21 Insamlad av företaget
    Totalrenovering av lägenhet med stort arbete av tak, väggar och golv. Golvslipning och vaxning av samtliga golv, infräsning av samtliga elledningar, renovering av takstukatur och varsamt arbete med att återställa alla snickeridetaljer
    Trevliga
    Smidiga att ha att göra med
    Föreslog bra lösningar
    Mycket hög kvalitet på det utförda arbetet
    2020-11-19 Insamlad av företaget
    Snabb respons, proffsigt utfört. Mycket nöjd med kontakten under hela arbetets gång. Kan rekommenderas!
    2020-10-26 Spontant omdöme
    Skulle renova sovrum och garderob genom att riva väggen mellan sovrummet och garderoben, lägga nytt tak, nya lampor, måla om och flytta på två värmerör. Installerade också en industriglasvägg med skjutdörrar.

Jag tyckte att arbetet utfördes på ett bra och professionellt sätt. Forma kök och bad kan rekommenderas!
    2020-10-01 Insamlad av företaget
    Forma kök&bad fick uppdraget att helrenovera vårt badrum från 1965 i vårt kedjehus. Utmaningen var att vi hade själva köpt kakel och klinker och ville ändra planlösningen genom att sätta igen en altandörr och ersätta med ett fönster. Robert var mycket lyhörd och förstod vad vi var ute efter.
    Starten av projektet blev tyvärr framflyttad en drygt vecka från den plan vi hade kommit överens om. Därefter så flyt jobbet på rätt bra med undantag av några dagar som inte blev fullbelagda. Den totala tiden för uppdraget kunde till slut uppfyllas med hjälp av att en helg utnyttjades. Helt OK för oss.
    Summering:
    - Kanske lite brist i kommunikationerna beroende på att, i alla fall min, engelska var det som gällde mot hantverkarna.
    - De var lyhörda för de justeringar och smärre förändringar som uppstod under projektet och löste detta med bra resultat.
    - Helt och rent inomhus under hela projektet
    -Slutresultatet var vi mycket nöjda med och hade ingenting att anmärka på vid slutbesiktningen.

Vi kan därför varmt rekommendera Forma Kök&Bad, bra slutresultat och prisvärda!
    2020-09-28 Insamlad av företaget
    Nytt badrum. Inte den lägsta offerten utan en av de dyraste. Fick ett Bra förslag på lösning för ett litet badrum. Väldigt noggranna hantverkare. Bra städning efter utfört jobb.
    Totalt mycket gott betyg för Forma.
    Ett särskilt plus för det goda samarbetet i projektet.
    2020-06-14 Insamlad av företaget
    Ombyggnad kök och badrum, renovering vardagsrum och hall.
    Proffsigt bemötande från planering och byggstart till färdigställande, både från projektledare och hantverkare.
    Vi är mer än nöjda och kan verkligen rekommendera Forma Kök och Bad
    2020-04-14 Insamlad av företaget
    Jag lät lägga in ett nytt balkonggolv.
    Det blev hur bra som helst. Hantverkaren var verkligen professionell och lämnade en väldigt välstädad arbetsplats efter sig.
    Sammanfattningsvis vill jag ge Forma Kök & Bad de allra bästa rekommendationer.
    Madeleine Jufors
  • Åsa B
    2020-04-10 Insamlad av företaget
    Ett utmärkt första resultat men gjorde inte klart jobbet på ett lika bra sätt tyvärr.
    Tråkigt att du upplever att vi inte gjorde klart jobbet på ett bra sätt. Nu berodde det på att det var din leverantör som felade från början och gjorde att vi inte kunde slutföra jobbet direkt.
    Dina ändringar och speciallösningar försvårade även jobbet ytterligare men vi kom ut till dig som utlovat och gjorde vad som var ök.
    Vi strävar alltid efter ett perfekt resultat och ibland kan det bli lite hinder på vägen.

Jag tror ändå efter att jag pratade med hantverkarna att du var ganska nöjd med själva jobbet, det var mer vår kommunikation som inte gick bra på slutet och det ber jag om ursäkt för.

Mvh Robert Andersson
    2020-04-08 Insamlad av företaget
    Forma Kök och Bad renoverade vårt kök och badrum och gjorde ett jättebra jobb. De kom när de sa att de skulle, fixade allt inom tisdplanen och gjorde ett bra jobb både när de kom med rekommendationer på vad som kunde (eller inte kunde) göras och i själva utförandet. Vi behövde ett lite knepigare snickeriarbete utfört för att få plats med kyl och frys och de fick till en väldigt snygg lösning. Jag är väldigt nöjd och rekommenderar dem absolut.
    2020-02-17 Insamlad av företaget
    Forma Kök & Bad byggde väggpanel samt målade den och väggar i ett personalrum på vårt kontor.
    Jobbet både startades och avslutades enligt överenskommelse, samt de tillägg vi önskade fixades samma dag. Smidigt och lätt att samarbeta.
    Vi rekommenderar Forma Kök & bad till byggarbeten, de är duktiga och prisvärda.
    2020-02-17 Insamlad av företaget
    Grym service och ett jättefint resultat av montering och bygge!!
    2019-12-06 Insamlad av företaget
    Mycket bra och proffsig hantverkare som jobbade hårt för att mitt sovrum skulle bli klart så fort som möjligt. Han jobbade till och med på en lördag. Dessutom var han jättetrevlig och respektfull.
    Kommer anlita dom igen för andra uppdrag.
    Jättenöjd, helt enkelt.
    2019-12-05 Insamlad av företaget
    De rev en vägg samt satte in en köksfläkt, det gick snabbt och blev snyggt och alla var mycket trevliga
    Hej Elisabeth,

Vi är så glada över att höra att du är nöjda med resultatet!

Tackar så mycket för fina omdöme och din rekommendation :)

Allt gott!
    0707-331189
    2019-12-04 Insamlad av företaget
    Vi anlitade Forma Kök & Bad för att installera vårat kök. De kom på utlovad tid, var effektiva och gjorde ett bra jobb. Vi är mycket nöjda över resultatet och hur snabbt det blev klart.
    Hej Aki

Vad kul att du gillade vårt arbete med köket.
    Återkom gärna om det ät något mer vi kan hjälpa till med.

Robert Anderson
    0707-331189
    2019-12-04 Insamlad av företaget
    Trevliga och mycket effektivar!
    2019-11-26 Spontant omdöme
    Forma Kök & Bad hjälpte oss fixa ett vattenskadat tak, att bygga om en större garderob samt platsbygga en skohylla. Vi var väldigt nöjda med resultatet. Kommunikationen med företaget var väldigt smidigt och enkelt och killarna som var hemma oss oss var väldigt proffsiga och enkla att kommunicera med. Jag kan absolut rekommendera Forma om du söker pålitlig och duktiga hantverkare! /Ingvar
    Hej Ingvar

Stort tack för det fina omdömet och rekommendation.
    Vad roligt att du är nöjd med projektet.

Alla på Forma Kök & Bad
  • 2019-11-04 Insamlad av företaget
    Renovering. Proffsigt bemötande. Arbetet utfört inom tidsram och med snyggt avslut. Snyggt och rent under arbetet och efter arbetet.
    Jag hade inga förväntningar på utfört arbete men blev mycket nöjd efter avslutat arbete. Över förväntan. Kan starkt rekommendera "Kök & Bad.
    Hej Ann-Jessica

Tack för dom fina orden.
    Ses snart igen för ditt nästa projekt :-)

2019-11-04 Insamlad av företaget
    Min kontakt med Forma Kök & Bad har varit otroligt positiv. Alla olika jobb de har gjort i vårt hus har utförts extremt noggrant och perfekt. Jag är mycket tacksam och kan varmt rekommendera detta bolag.
    Kay Pollak Filmregissör
  • Susanna H
    2019-11-01 Insamlad av företaget
    Forma Kök & Bad renoverade delar av mitt kök, bytte ut underskåp och luckor och en del snickeriarbete. Jag blev väldigt proffsigt bemött och fick alltid snabbt svar vid frågor. De levde verkligen upp till mina förväntningar. Jag är supernöjd och kommer definitivt att anlita dem igen.
    Hej Susanna
    Tack för ditt omdöme!
    Trevligt att läsa och skulle vara något så är det bara att ringa till oss på Forma Kök & Bad 070-7331189.
  • Linda N
    2019-11-01 Insamlad av företaget
    Väl mött och bra service. Bra feedback vid frågor och mycket bra jobb!
    Hej Linda

Tack för omdömet, vad kul att du blev nöjd med det nya golvet.

• Victoria K
    2019-10-31 Insamlad av företaget
    Snabbt, smidigt och snyggt vid renovering av kök och sovrum. Bra service. Rekommenderar starkt!
    Tackar för de fina orden, på återseende.
    Mvh Robert