Forma Kök & Bad

Forma Kök & Bad

formakokbad.se
  • BadgeFiveYears

Välkommen till Forma Kök & Bad! Är det dags att renovera badrummet? Eller behöver ditt kök rustas upp? Vi hjälper dig att gå från idé till verklighet då vi vet att det kan vara svårt att komma igång. Du kan vara trygg när du lämnar över hela entreprenaden till oss då vi har alla de behörigheter som krävs. Med en fast tidsplan...

55 omdömen om Forma Kök & Bad

Sedan starten hos Reco 2019

Anna R
Skrev om Forma Kök & Bad

Vi är jättenöjda med vårt badrum som Forma renoverade åt oss. Tydlig planering för tidsplan och tydlig offert. Badrummet blev klart inom utsatt tid. Superproffsig snickare som gjorde ett utmärkt jobb. Kan verkligen rekommendera Forma för renovering av badrum

Johan H
Skrev om Forma Kök & Bad

Mycket strukturerade, snabba och lyhörda med känsla för detaljer. Kan varmt rekommendera!

Jan M
Skrev om Forma Kök & Bad

Uppdraget var renovering av en hall där det utöver spackling och färg behövdes omfattande rivning av gammal tapet och färg på både väggar och tak. Resultatet blev mycket fint och jag är helnöjd med hallen. Bemötande från Robert och Tommie har varit trevligt och arbetet utfördes enligt tidplan. Offerten var tydlig gällande arbetets omfattning och pris, fakturan var sedan helt enligt överenskommelse utan några tillkommande påslag eller avgifter. Jag är mycket nöjd med hela processen från start till slut och kan varmt rekommendera Forma.

Hans A
Skrev om Forma Kök & Bad

Bra och korrekt bemötande och Forma kök och bad levde helt upp till mina förväntningar. De gjorde även extra vvs jobb som bara var positivt. Jag renoverade undre delen av mitt gamla kök.

Elin R
Skrev om Forma Kök & Bad

Flexibla, effektiva och rakt igenom jätteproffsiga. Rekommenderas varmt!

Eva L
Skrev om Forma Kök & Bad

Ett mycket trevligt och positivt bemötande vid första mötet med företaget. Arbetet som skulle utföras blev till stor belåtenhet. Arbetet bestod i att sätta upp en kommod och ett badrumsskåp. Eva o Lasse

Tina G
Skrev om Forma Kök & Bad

Vi anlitade Forma för totalrenovering av vårt badrum. De var lyhörda för våra önskemål och kom med bra idéer. Vi blev mycket nöjda med slutresultatet och vill särskilt lyfta fram en mycket väl utförd plattsättning. Några mindre misstag skedde, men som rättades, till vår belåtenhet. Kan varmt rekommendera Forma.

Leif H

100% pålitlig och proffsigt Rekommenderas varmt

Lucy R
Skrev om Forma Kök & Bad

Himla bra jobbet av Robert och hans team. Vi är jättenöjda med köket och hur hela projektet gick, snabbt, professionellt och väldigt bra finputsning! Kan varmt rekommendera.

Fredrik S
Skrev om Forma Kök & Bad

Proffsigt av dem att skicka ett svar dorekt om när de är tillgängliga att utföra arbetet. Något bristfällig kommunikation inför arbetet skulle sätta igång, men en del av skulden ligger på mig som föredrar skriven dialog framför muntlig. Jobbet utfördes snabbt och resultatet blev bra.

Magnus H
Skrev om Forma Kök & Bad

Vi fick ett snyggt och välgjort duschrum till ett humant pris. Företaget har en noggrann egenkontroll som följer Säkervattendirektiven. Kan varmt rekommendera detta företag.

Anders E
Skrev om Forma Kök & Bad

Lätta att diskutera olika lösningar med och efter överenskommelse om lösningar på uppkommna problem utförs de professionellt.

Bengt L
Skrev om Forma Kök & Bad

Efter att ha fått in offerter och haft hembesök av fem offertgivare valde vi Forma. Kriterier som bemöttande, proffsighet/lyhörda vid frågor och ett ok pris var avgjörande. Själva genomförandet var helt perfekt utfört och snabbare än skrivet avtal. Tack för ett väldigt bra jobb Forma.

CHARLOTTE F
Skrev om Forma Kök & Bad

Jag anlitade Forma Kök & Bad för en totalrenovering av vårat badrum och jag är supernöjda! Mycket proffsigt bemötande från projektledaren från start till slut, trevliga hantverkare och både offerten och tidsplanen för projektet stämde överens som avtalats. Jag kan varmt rekommendera Forma Kök & Bad!

Johan M
Skrev om Forma Kök & Bad

Vi anlitade Forma för att ytskiktsrenovera källare och gillestuga, inklusive byta golv. Professionell arbetsledning, korrekt bemötande, mycket trevliga och ordentliga. Tidsplanen höll trots ett par mindre missuppfattningar om jobbets omfattning. Resultatet blev jättebra, vi är mycket nöjda. Vi hade problem med ett par sprickor i efterhand, vilket löstes med ett tilläggsjobb. Det var dock svårt att få loss resurser för detta så det tog längre tid än önskvärt, men när jobbet väl gjordes gick det snabbt och blev bra.

Karen O
Skrev om Forma Kök & Bad

Badrumsrenovering. Jag kan varmt rekommendera Forma Kök & Bad som just har färdigställt renoveringen av mitt badrum. Allt har gått smidigt med duktiga hantverkare och en alltid tillmötesgående projektledare. Resultatet har blivit mitt drömbadrum så jag kan inte bli nöjdare. Karen.

Robin I
Skrev om Forma Kök & Bad

Snygg och smidig renovering av vårt badrum. Rekommenderas!

Jacob C
Skrev om Forma Kök & Bad

Trevlig personal, bra pris, med engelskspråkiga hantverkare. Kvalitetsmässigt har jag inga anmärkningar, bra utfört, även om själva arbetet tog längre tid än väntat.

Anna R
Skrev om Forma Kök & Bad

De kom snabbt och var noggranna. De var trevlig att ha kontakt med. Sammantaget så är jag mycket nöjd.

Philip O
Skrev om Forma Kök & Bad

Forma kök och bad hjälpte oss renovera vår tvättstugan och vi blev väldigt nöjda. Det började med att vi hade en bra konsultation med Forma där vi gick igenom arbetet och planeringen av tvättstugan. Vi fick även en detaljerad offert på arbetet och tidsplan. Arbetet gjordes noggrant och med bra diskussion där det fanns frågetecken. Dom var lyhörda och när det var något som behövde ändras var dom flexibla att göra det. Vid slutbesiktningen var det några saker vi ville att dom skulle åtgärda vilket dom tog fullt...

Peter T
Skrev om Forma Kök & Bad

Företaget anlitades för en badrumsrenovering. I stort sett nöjda med bemötandet samt hur arbetet har utförts från första början till slutet av renoveringen. Tidsplanen för projektet och priset från offert stämde överens som avtalats.

Carina H
Skrev om Forma Kök & Bad

Jag anlitade Forma Kök & Bad för totalrenovering av min tvättstuga. Jag är jättenöjd både med slutresultatet och med hur arbetet utfördes längs vägen. Jag uppskattade särskilt att det var samma personer som höll i projektet från planeringsstadie till slutbesiktning och att all kommunikation mellan oss flöt på bra. Hantverkarna som genomförde arbetet var engagerade, kompetenta och trevliga. Ett annat stort plus är att tidplanen i princip kunde hållas.

Janne O
Skrev om Forma Kök & Bad

Professionellt från start till mål ! Engagerade, snabba och allt enligt överenskommelse och tid. Ser fram emot nästa gång vi kan använda Forma !

Elisabeth L
Skrev om Forma Kök & Bad

Proffsigt bemötande hela vägen. Blev mycket nöjd med badrummet!

Erik Patrik H
Skrev om Forma Kök & Bad

Forma Kök & Bad renoverade min morbrors kök till belåtelse! Allt utfördes enligt överenskommelse och på utsatt tid; och arbetet var av högsta kvalitet.

JONAS H
Skrev om Forma Kök & Bad

Forma var förvisso långt ifrån billigast, men då de var mycket förtroendeingivande och lämnade den mest seriösa och välspecifierade offerten fick de uppdraget att totalrenovera vår vind. Det är vi väldigt glada att vi gjorda då Forma levererade allt de lovade och mer därtill samt löste några oväntade problem på vägen. Vi har haft en hel del firmor i huset de senaste 15 åren och inga har varit i närheten så bra som Forma. Robert var en kanonbra projektledare och alla hantverkare var yrkeskunniga, trevliga och höll både tiderna och rent efter sig. Kan varmt rekommendera.

Teodor W
Skrev om Forma Kök & Bad

Renoverade ett badrum samt la nytt golv inklusive golvvärme i hall. Professionellt bemötande från start till slut. Fanns alltid tillgängliga för frågor och funderingar. Extremt nöjda med plattsättningen, väldigt fint och bra gjort.

Kent F
Skrev om Forma Kök & Bad

Forma har hjälpt mig att renovera min hall, det har installerat golvvärme och kaklat samt målat väggar. Det har fungerat jättebra hela vägen, alla hantverkare har jobbat noggrant och varit riktigt proffsiga. Kan verkligen rekommendera Forma Kök & Bad. /Kent

SARI L
Skrev om Forma Kök & Bad

Jag har anlitat Forma kök&bad för en helrenovering av mitt badrum. Ett helt fantastiskt resultat. Snyggt och väldigt proffsigt arbete. Kontakten med projektledaren Robert va super, alltid tillgänglig hela vägen från start till mål. Kommer att ringa Forma igen när det blir dags att fixa köket. Rekommenderar varmt detta gäng.

Johnny F
Skrev om Forma Kök & Bad

Vi anlitade Forma för totalrenovering av badrum, WC plus ny golvbeläggning i hall. Bemötandet var hela tiden gott från alla inblandade, arbetet blev skickligt och snyggt utfört enligt offertens specifikation. Det hölls hela tiden så rent det gick på arbetsplatsen/vårt hem. Jobbet blev klart inom den angivna tidsramen och inga överraskningar på fakturan. Detta gör att vi helhjärtat kan rekommendera Forma som entreprenör!

Anna B
Skrev om Forma Kök & Bad

Nöjd med arbetet som innefattade en ny planlösning med flytt av kök som forma kök och bad utfört. Rekommenderar!

Henrik F
Skrev om Forma Kök & Bad

Vi är mycket nöjda med Forma Kök & Bad och kan rekommendera dem varmt. Kontakten och arbetet löpte problemfritt och vi är mycket nöjda med resultatet. Dessutom uppskattade vi den yrkesstolthet och hantverkarglädje som hantverkarna uppvisade.

Dennis O
Skrev om Forma Kök & Bad

Jag har bara gott att säga om Forma Kök & Bad! Vi anlitade dem för att riva en icke bärande vägg i vår lägenhet. Det visade sig att besiktningsmannen som vi själva tagit in hade gjort ett felaktigt utlåtande. Forma identifierade detta snabbt när rivningen hade börjat och har varit behjälpliga under hela resan. De uppmärksammade detta, satte oss i kontakt med en konstruktör, pratade även med grannar och styrelse för att förklara läget för alla inblandade. De gjorde allt de kunde för att bli klara med arbetet och även för...

Håkan L
Skrev om Forma Kök & Bad

Vi har köpt 2 badrums renoveringar av Forma Kök & Bad. Vi är så pass nöjda med det först badrummet att de fick förtroendet att även göra badrum två ett halvår efter det första. En bra dialog, ett fast pris, standardavtal & betalning för hela renoveringen i efterskott gjorde att man kände sig trygg som kund

Erik B
Skrev om Forma Kök & Bad

Totalrenovering av lägenhet med stort arbete av tak, väggar och golv. Golvslipning och vaxning av samtliga golv, infräsning av samtliga elledningar, renovering av takstukatur och varsamt arbete med att återställa alla snickeridetaljer Trevliga Smidiga att ha att göra med Föreslog bra lösningar Mycket hög kvalitet på det utförda arbetet

Emelie N
Skrev om Forma Kök & Bad

Snabb respons, proffsigt utfört. Mycket nöjd med kontakten under hela arbetets gång. Kan rekommenderas!

HESHAR K
Skrev om Forma Kök & Bad

Skulle renova sovrum och garderob genom att riva väggen mellan sovrummet och garderoben, lägga nytt tak, nya lampor, måla om och flytta på två värmerör. Installerade också en industriglasvägg med skjutdörrar. Jag tyckte att arbetet utfördes på ett bra och professionellt sätt. Forma kök och bad kan rekommenderas!

Roger L
Skrev om Forma Kök & Bad

Forma kök&bad fick uppdraget att helrenovera vårt badrum från 1965 i vårt kedjehus. Utmaningen var att vi hade själva köpt kakel och klinker och ville ändra planlösningen genom att sätta igen en altandörr och ersätta med ett fönster. Robert var mycket lyhörd och förstod vad vi var ute efter. Starten av projektet blev tyvärr framflyttad en drygt vecka från den plan vi hade kommit överens om. Därefter så flyt jobbet på rätt bra med undantag av några dagar som inte blev fullbelagda. Den totala tiden för uppdraget kunde till...

Kjell L
Skrev om Forma Kök & Bad

Nytt badrum. Inte den lägsta offerten utan en av de dyraste. Fick ett Bra förslag på lösning för ett litet badrum. Väldigt noggranna hantverkare. Bra städning efter utfört jobb. Totalt mycket gott betyg för Forma. Ett särskilt plus för det goda samarbetet i projektet.

A-c W
Skrev om Forma Kök & Bad

Ombyggnad kök och badrum, renovering vardagsrum och hall. Proffsigt bemötande från planering och byggstart till färdigställande, både från projektledare och hantverkare. Vi är mer än nöjda och kan verkligen rekommendera Forma Kök och Bad

Madeleine J
Skrev om Forma Kök & Bad

Jag lät lägga in ett nytt balkonggolv. Det blev hur bra som helst. Hantverkaren var verkligen professionell och lämnade en väldigt välstädad arbetsplats efter sig. Sammanfattningsvis vill jag ge Forma Kök & Bad de allra bästa rekommendationer. Madeleine Jufors

Åsa B
Skrev om Forma Kök & Bad

Ett utmärkt första resultat men gjorde inte klart jobbet på ett lika bra sätt tyvärr.

Svar från Forma Kök & Bad

Tråkigt att du upplever att vi inte gjorde klart jobbet på ett bra sätt. Nu berodde det på att det var din leverantör som felade från början och gjorde att vi inte kunde slutföra jobbet direkt. Dina ändringar och speciallösningar försvårade även jobbet ytterligare men vi kom ut till dig som utlovat och gjorde vad som var ök. Vi strävar alltid efter ett perfekt resultat och ibland kan det bli lite hinder på vägen. Jag tror ändå efter att jag pratade med hantverkarna att du var ganska nöjd med själva jobbet, det var mer...

Melanie C
Skrev om Forma Kök & Bad

Forma Kök och Bad renoverade vårt kök och badrum och gjorde ett jättebra jobb. De kom när de sa att de skulle, fixade allt inom tisdplanen och gjorde ett bra jobb både när de kom med rekommendationer på vad som kunde (eller inte kunde) göras och i själva utförandet. Vi behövde ett lite knepigare snickeriarbete utfört för att få plats med kyl och frys och de fick till en väldigt snygg lösning. Jag är väldigt nöjd och rekommenderar dem absolut.

Linda S
Skrev om Forma Kök & Bad

Forma Kök & Bad byggde väggpanel samt målade den och väggar i ett personalrum på vårt kontor. Jobbet både startades och avslutades enligt överenskommelse, samt de tillägg vi önskade fixades samma dag. Smidigt och lätt att samarbeta. Vi rekommenderar Forma Kök & bad till byggarbeten, de är duktiga och prisvärda.

Tim M
Skrev om Forma Kök & Bad

Grym service och ett jättefint resultat av montering och bygge!!

Maria F
Skrev om Forma Kök & Bad

Mycket bra och proffsig hantverkare som jobbade hårt för att mitt sovrum skulle bli klart så fort som möjligt. Han jobbade till och med på en lördag. Dessutom var han jättetrevlig och respektfull. Kommer anlita dom igen för andra uppdrag. Jättenöjd, helt enkelt.

Elisabeth H
Skrev om Forma Kök & Bad

De rev en vägg samt satte in en köksfläkt, det gick snabbt och blev snyggt och alla var mycket trevliga

Svar från Forma Kök & Bad

Hej Elisabeth, Vi är så glada över att höra att du är nöjda med resultatet! Tackar så mycket för fina omdöme och din rekommendation :) Allt gott! Robert Andersson Forma Kök & Bad 0707-331189

Aki A
Skrev om Forma Kök & Bad

Vi anlitade Forma Kök & Bad för att installera vårat kök. De kom på utlovad tid, var effektiva och gjorde ett bra jobb. Vi är mycket nöjda över resultatet och hur snabbt det blev klart.

Svar från Forma Kök & Bad

Hej Aki Vad kul att du gillade vårt arbete med köket. Återkom gärna om det ät något mer vi kan hjälpa till med. Med vänliga hälsningar Robert Anderson Forma Kök & Bad 0707-331189

Torsten E
Skrev om Forma Kök & Bad

Trevliga och mycket effektivar!

INGVAR F
Skrev om Forma Kök & Bad

Forma Kök & Bad hjälpte oss fixa ett vattenskadat tak, att bygga om en större garderob samt platsbygga en skohylla. Vi var väldigt nöjda med resultatet. Kommunikationen med företaget var väldigt smidigt och enkelt och killarna som var hemma oss oss var väldigt proffsiga och enkla att kommunicera med. Jag kan absolut rekommendera Forma om du söker pålitlig och duktiga hantverkare! /Ingvar

Svar från Forma Kök & Bad

Hej Ingvar Stort tack för det fina omdömet och rekommendation. Vad roligt att du är nöjd med projektet. Med vänliga hälsningar Alla på Forma Kök & Bad