Forma Kök & Bad

Välkommen till Forma Kök & Bad!

Är det dags att renovera badrummet? Eller behöver ditt kök rustas upp? Vi hjälper dig att gå från idé till verklighet då vi vet att det kan vara svårt att komma igång.

Du kan vara trygg när du lämnar över hela entreprenaden till oss då vi har alla de behörigheter som krävs. Med en fast tidsplan slipper du oroa dig över när renoveringen ska bli klar. Våra engagerade projektledare ser till att jobbet blir gjort, med kvalitet och till rätt pris.

Hos oss på Forma Kök & Bad får du även 5 års garanti på utfört arbete. Varmt välkommen att be om en kostnadsfri offert från oss här ovan eller läs vad våra tidigare kunder tycker om oss.

Läs vad 26 kunder tycker om Forma Kök & Bad 2

2021-07-21
    Vi anlitade Forma för totalrenovering av badrum, WC plus ny golvbeläggning i hall. Bemötandet var hela tiden gott från alla inblandade, arbetet blev skickligt och snyggt utfört enligt offertens specifikation. Det hölls hela tiden så rent det gick på arbetsplatsen/vårt hem. Jobbet blev klart inom den angivna tidsramen och inga överraskningar på fakturan. Detta gör att vi helhjärtat kan rekommendera Forma som entreprenör!
  • Anna B
    2021-07-13
    Nöjd med arbetet som innefattade en ny planlösning med flytt av kök som forma kök och bad utfört. Rekommenderar!
    2021-07-05
    Vi är mycket nöjda med Forma Kök & Bad och kan rekommendera dem varmt. Kontakten och arbetet löpte problemfritt och vi är mycket nöjda med resultatet.
    Dessutom uppskattade vi den yrkesstolthet och hantverkarglädje som hantverkarna uppvisade.
    2021-04-27
    Jag har bara gott att säga om Forma Kök & Bad! Vi anlitade dem för att riva en icke bärande vägg i vår lägenhet. Det visade sig att besiktningsmannen som vi själva tagit in hade gjort ett felaktigt utlåtande. Forma identifierade detta snabbt när rivningen hade börjat och har varit behjälpliga under hela resan. De uppmärksammade detta, satte oss i kontakt med en konstruktör, pratade även med grannar och styrelse för att förklara läget för alla inblandade. De gjorde allt de kunde för att bli klara med arbetet och även för att hjälpa oss hantera hela processen. Ett otroligt proffsigt intryck!

Resultatet blev kanon, och att installera en balk för att växla av väggen gick galant. Blev hur bra som helst!
    De gjorde ett sånt avtryck på oss och var så duktiga att vi även bad dem att renovera vårt kök, lägga golv och lite annat därtill.

Kan bara säga goda saker om Forma Kök & Bad. Duktiga och proffsiga.
    2021-03-23
    Vi har köpt 2 badrums renoveringar av Forma Kök & Bad. Vi är så pass nöjda med det först badrummet att de fick förtroendet att även göra badrum två ett halvår efter det första. En bra dialog, ett fast pris, standardavtal & betalning för hela renoveringen i efterskott gjorde att man kände sig trygg som kund
    2020-11-21
    Totalrenovering av lägenhet med stort arbete av tak, väggar och golv. Golvslipning och vaxning av samtliga golv, infräsning av samtliga elledningar, renovering av takstukatur och varsamt arbete med att återställa alla snickeridetaljer
    Trevliga
    Smidiga att ha att göra med
    Föreslog bra lösningar
    Mycket hög kvalitet på det utförda arbetet
    2020-11-19
    Snabb respons, proffsigt utfört. Mycket nöjd med kontakten under hela arbetets gång. Kan rekommenderas!
    2020-10-26
    Skulle renova sovrum och garderob genom att riva väggen mellan sovrummet och garderoben, lägga nytt tak, nya lampor, måla om och flytta på två värmerör. Installerade också en industriglasvägg med skjutdörrar.

Jag tyckte att arbetet utfördes på ett bra och professionellt sätt. Forma kök och bad kan rekommenderas!
    2020-10-01
    Forma kök&bad fick uppdraget att helrenovera vårt badrum från 1965 i vårt kedjehus. Utmaningen var att vi hade själva köpt kakel och klinker och ville ändra planlösningen genom att sätta igen en altandörr och ersätta med ett fönster. Robert var mycket lyhörd och förstod vad vi var ute efter.
    Starten av projektet blev tyvärr framflyttad en drygt vecka från den plan vi hade kommit överens om. Därefter så flyt jobbet på rätt bra med undantag av några dagar som inte blev fullbelagda. Den totala tiden för uppdraget kunde till slut uppfyllas med hjälp av att en helg utnyttjades. Helt OK för oss.
    Summering:
    - Kanske lite brist i kommunikationerna beroende på att, i alla fall min, engelska var det som gällde mot hantverkarna.
    - De var lyhörda för de justeringar och smärre förändringar som uppstod under projektet och löste detta med bra resultat.
    - Helt och rent inomhus under hela projektet
    -Slutresultatet var vi mycket nöjda med och hade ingenting att anmärka på vid slutbesiktningen.

Vi kan därför varmt rekommendera Forma Kök&Bad, bra slutresultat och prisvärda!
    2020-09-28
    Nytt badrum. Inte den lägsta offerten utan en av de dyraste. Fick ett Bra förslag på lösning för ett litet badrum. Väldigt noggranna hantverkare. Bra städning efter utfört jobb.
    Totalt mycket gott betyg för Forma.
    Ett särskilt plus för det goda samarbetet i projektet.
    2020-06-14
    Ombyggnad kök och badrum, renovering vardagsrum och hall.
    Proffsigt bemötande från planering och byggstart till färdigställande, både från projektledare och hantverkare.
    Vi är mer än nöjda och kan verkligen rekommendera Forma Kök och Bad
    2020-04-14
    Jag lät lägga in ett nytt balkonggolv.
    Det blev hur bra som helst. Hantverkaren var verkligen professionell och lämnade en väldigt välstädad arbetsplats efter sig.
    Sammanfattningsvis vill jag ge Forma Kök & Bad de allra bästa rekommendationer.
    Madeleine Jufors
  • Åsa B
    2020-04-10
    Ett utmärkt första resultat men gjorde inte klart jobbet på ett lika bra sätt tyvärr.
    Tråkigt att du upplever att vi inte gjorde klart jobbet på ett bra sätt. Nu berodde det på att det var din leverantör som felade från början och gjorde att vi inte kunde slutföra jobbet direkt.
    Dina ändringar och speciallösningar försvårade även jobbet ytterligare men vi kom ut till dig som utlovat och gjorde vad som var ök.
    Vi strävar alltid efter ett perfekt resultat och ibland kan det bli lite hinder på vägen.

Jag tror ändå efter att jag pratade med hantverkarna att du var ganska nöjd med själva jobbet, det var mer vår kommunikation som inte gick bra på slutet och det ber jag om ursäkt för.

Mvh Robert Andersson
    2020-04-08
    Forma Kök och Bad renoverade vårt kök och badrum och gjorde ett jättebra jobb. De kom när de sa att de skulle, fixade allt inom tisdplanen och gjorde ett bra jobb både när de kom med rekommendationer på vad som kunde (eller inte kunde) göras och i själva utförandet. Vi behövde ett lite knepigare snickeriarbete utfört för att få plats med kyl och frys och de fick till en väldigt snygg lösning. Jag är väldigt nöjd och rekommenderar dem absolut.
    2020-02-17
    Forma Kök & Bad byggde väggpanel samt målade den och väggar i ett personalrum på vårt kontor.
    Jobbet både startades och avslutades enligt överenskommelse, samt de tillägg vi önskade fixades samma dag. Smidigt och lätt att samarbeta.
    Vi rekommenderar Forma Kök & bad till byggarbeten, de är duktiga och prisvärda.
    2020-02-17
    Grym service och ett jättefint resultat av montering och bygge!!
    2019-12-06
    Mycket bra och proffsig hantverkare som jobbade hårt för att mitt sovrum skulle bli klart så fort som möjligt. Han jobbade till och med på en lördag. Dessutom var han jättetrevlig och respektfull.
    Kommer anlita dom igen för andra uppdrag.
    Jättenöjd, helt enkelt.
    2019-12-05
    De rev en vägg samt satte in en köksfläkt, det gick snabbt och blev snyggt och alla var mycket trevliga
    Hej Elisabeth,

Vi är så glada över att höra att du är nöjda med resultatet!

Tackar så mycket för fina omdöme och din rekommendation :)

Allt gott!
    0707-331189
    2019-12-04
    Vi anlitade Forma Kök & Bad för att installera vårat kök. De kom på utlovad tid, var effektiva och gjorde ett bra jobb. Vi är mycket nöjda över resultatet och hur snabbt det blev klart.
    Hej Aki

Vad kul att du gillade vårt arbete med köket.
    Återkom gärna om det ät något mer vi kan hjälpa till med.

Robert Anderson
    0707-331189
    2019-12-04
    Trevliga och mycket effektivar!
    2019-11-26
    Forma Kök & Bad hjälpte oss fixa ett vattenskadat tak, att bygga om en större garderob samt platsbygga en skohylla. Vi var väldigt nöjda med resultatet. Kommunikationen med företaget var väldigt smidigt och enkelt och killarna som var hemma oss oss var väldigt proffsiga och enkla att kommunicera med. Jag kan absolut rekommendera Forma om du söker pålitlig och duktiga hantverkare! /Ingvar
    Hej Ingvar

Stort tack för det fina omdömet och rekommendation.
    Vad roligt att du är nöjd med projektet.

Alla på Forma Kök & Bad
  • 2019-11-04
    Renovering. Proffsigt bemötande. Arbetet utfört inom tidsram och med snyggt avslut. Snyggt och rent under arbetet och efter arbetet.
    Jag hade inga förväntningar på utfört arbete men blev mycket nöjd efter avslutat arbete. Över förväntan. Kan starkt rekommendera "Kök & Bad.
    Hej Ann-Jessica

Tack för dom fina orden.
    Ses snart igen för ditt nästa projekt :-)

2019-11-04
    Min kontakt med Forma Kök & Bad har varit otroligt positiv. Alla olika jobb de har gjort i vårt hus har utförts extremt noggrant och perfekt. Jag är mycket tacksam och kan varmt rekommendera detta bolag.
    Kay Pollak Filmregissör
  • Susanna H
    2019-11-01
    Forma Kök & Bad renoverade delar av mitt kök, bytte ut underskåp och luckor och en del snickeriarbete. Jag blev väldigt proffsigt bemött och fick alltid snabbt svar vid frågor. De levde verkligen upp till mina förväntningar. Jag är supernöjd och kommer definitivt att anlita dem igen.
    Hej Susanna
    Tack för ditt omdöme!
    Trevligt att läsa och skulle vara något så är det bara att ringa till oss på Forma Kök & Bad 070-7331189.
  • Linda N
    2019-11-01
    Väl mött och bra service. Bra feedback vid frågor och mycket bra jobb!
    Hej Linda

Tack för omdömet, vad kul att du blev nöjd med det nya golvet.

• Victoria K
    2019-10-31
    Snabbt, smidigt och snyggt vid renovering av kök och sovrum. Bra service. Rekommenderar starkt!
    Tackar för de fina orden, på återseende.
    Mvh Robert