Försäkringskompaniet

Metangatan 3, 431 53 Mölndal — Visa karta

Välkommen till Försäkringskompaniet, en helt fristående försäkringsmäklare. När du arbetar med oss på Försäkringskompaniet kan du känna dig trygg i att din verksamhet alltid får bäst villkor för din försäkring, till bästa möjliga pris. Det kan vi lova dig som kund. Du behöver inte heller vara expert på försäkringar, vi hjälper dig nämligen att analysera ditt försäkringsbehov och förhandlar sedan fram det bästa möjliga alternativet för just dig. Vi är fristående och 100 procent oberoende när vi förmedlar företagsförsäkringar. Du hittar oss utanför Göteborg, i Mölndal men vi har kunder i hela Sverige. Välkommen till oss så hjälper vi dig!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 73 kunder tycker om Försäkringskompaniet

• Andreas T

2020-10-15

Andreas T skrev om Försäkringskompaniet
    Det tog oss ett tag att fatta hur det funkar men helt okej. Dock för lite miljöhänsyn. Trevligt bemötande. Läs mer
  • Fp Glas & Fog Ab F

2020-10-12

Fp Glas & Fog Ab F skrev om Försäkringskompaniet
    Jag fick utmärkt stöd och information om mitt Försäkringsbehov för mitt Nystartade Företag. Läs mer
  • Inair AB

2020-07-03

Inair AB skrev om Försäkringskompaniet
    Vad ska jag bedöma? Jag har inte blivit erbjuden ngt eller köpt ngt Läs mer
    2020-10-01 Daniel J svarar Inair AB
    Hej Joakim
    Tack för att du tog dig tid att svara. Jag förstod på min kollega Måns att du hade behov av att försäkra ditt bolag samt två fordon. Dock var förfallodag så långt fram i tiden att du valde att avsluta samarbetet med oss. Det går bara att byta försäkringsbolag vid årsförfallodagen och ligger den långt fram så måste vi invänta rätt datum för att kunna genomföra upphandling och stämma av premier med alla våra försäkringspartners. Du är naturligtvis välkommen på nytt om du vill få en kostnadsfri analys av dina försäkringar. Jag vill samtidigt passa på att önska dig en trevlig höst. //Daniel, Försäkringskompaniet
  • Scandinavia Recycle Part AB

2020-07-03

Scandinavia Recycle Part AB skrev om Försäkringskompaniet
    Grymma är dom dom kan sitt jobb. Läs mer
  • 2020-05-11

Melinas Bilar AB skrev om Försäkringskompaniet
    Supernöjd med tjänsten och kontaktpersonen. Läs mer
  • 2020-04-05

Utero AB skrev om Försäkringskompaniet
    Enkelt för mig som kund., trevligt bemötande, och bra resultat! Läs mer
  • 2020-03-11

Zg Förvaltning Ab Z skrev om Försäkringskompaniet
    Vi köpte en fastighetsförsäkring via Försäkringskompaniet. Rådgivaren var proffsig och visade stort intresse att hjälpa till. Vi fick ett par olika offerter att jämföra, vilket var över våra förväntningar. Vi anlitar mer än gärna Försäkringskompniet igen! Läs mer
  • 2020-03-05

BRF Dalagatan 74 skrev om Försäkringskompaniet
    Kunnig och snabb hjälp för att utvärdera olika förslag på fastighetsförsäkringar för vår Brf. Läs mer
  • 2020-03-04

Brf Handelsparken B skrev om Försäkringskompaniet
    Förtroendeingivande och trevlig försäkringsmäklare som hjälpte oss med relativt kort varsel att upphandla fastighetsförsäkring för vår bostadsrättsförening. Läs mer
  • 2020-03-04

Brf Talldalen 1 B skrev om Försäkringskompaniet
    Lyhörda och toppen återkoppling. Läs mer
  • 2020-01-10

Brf R skrev om Försäkringskompaniet
    Proffsig och tillrättavisande stöd. Läs mer
  • 2020-01-08

Brf Lampaffären B skrev om Försäkringskompaniet
    VI har tagit hjälp av Försäkringskompaniet för flera av våra BRF:er och är mycket nöjda med bemötandet och den hjälp vi fått. Kan varmt rekommendera! Läs mer
    Daniel J gillar detta
  • 2020-01-08

Industrifastigheter i Varla AB skrev om Försäkringskompaniet
    Dom fixar alltid bra priser på försäkringslösningar
    och har en snabb service Läs mer
  • 2019-12-16

Epe Bygg Ab E skrev om Försäkringskompaniet
    Trevligt bemötande Köpte bilförsäkring enligt rekommendation Läs mer
  • 2019-12-15

Soikk Ab S skrev om Försäkringskompaniet
    Sparade en massa rid med hjälp av försäkringskompaniet.
    Väl bemött och super nöjd!
    Tack måns! Läs mer
  • 2019-12-13

Göteborgs Vandrarhem Ab G skrev om Försäkringskompaniet
    Utmätkt och välbalanserad information. Noggrant och undersökande i flera fall. Toppen Läs mer
  • 2019-11-07

Brf Sanatoriegatan 5 B skrev om Försäkringskompaniet
    Brf-försäkring inkl.fastigheten.
    Snabbt och bra bemötande.
    Vi förväntade oss 25-30% lägre premie och det blev också resultatet, så vi är nöjda så långt.
    Det var en positiv upplevelse och också att vi tvingades att gå igenom huset och historien, vilket också gynnar oss på sikt. Läs mer
  • 2019-11-06

2nd Motors Ab 2 skrev om Försäkringskompaniet
    Skaffade försäkring till mitt företag via Försäkringskompaniet. Tydlig och bra service. Återkopplade ständigt och konsulterade på ett bra sätt vilket ledde till att vi använde oss av Försäkringskompaniet. Läs mer
  • 2019-10-09

Hallström N skrev om Försäkringskompaniet
    Husförsäkring
    Blev mycket väl bemöt
    Förväntningar var precis vad jag önskade mig
    Sammanfattning mycket positivt Läs mer
  • 2019-10-05

Bergman Instrument Ab B skrev om Försäkringskompaniet
    - Vi fick snabb hjälp med att ordna företagsförsäkring.

- Professionellt bemötande med förslag på åtgärder.

- Våra förväntningar att få en företagsförsäkring inom några dagar uppfylldes och Försäkringskompaniet vill vi gärna rekommendera till andra företag att anlita. Läs mer
  • 2019-09-06

Novapaso Ab N skrev om Försäkringskompaniet
    Stort tack till Olle Byrman och Försäkringskompaniet!
    Världsklass i alla kategorier!
    Personlig service, tips och råd, nåbar snabbt och många fler bra egenskaper!
    Fick hjälp med nya och befintliga försäkringar för bolagets fordonsflotta och företagsförsäkringar. Läs mer
  • 2019-07-07

Göteborgs Inlyft Logistik Ab G skrev om Försäkringskompaniet
    Dom fixa försäkringar både till bilen och firman, kanon jobb :) Läs mer
  • 2019-07-07

Awetec Labs Ab A skrev om Försäkringskompaniet
    Jättebra service och information. Duktig tjej (Susanne) som mäklade vår nya företagsförsäkring. Helnöjd! Läs mer
  • 2019-07-05

• Lgt & Partners Montering L

2019-05-31

Lgt & Partners Montering L skrev om Försäkringskompaniet
    Personligt bemötande och
    snabb återkoppling, framförallt när det
    är ngt som brådskar / mvh nöjd 08:a ; Läs mer
  • 2019-03-27

Xinix International Ab X skrev om Försäkringskompaniet
    Seriös, noggrann och konfidentiell handläggning. En utmärkt partner att samverka med kring försäkringslösningar. Läs mer
  • 2019-02-27

Per H skrev om Försäkringskompaniet
    Ny bilförsäkring. De gjorde vad de sa att de skulle göra och hjälpte mig med uppsägning och nyteckning. Läs mer
  • 2019-02-21

Brf Verdandi 4 B skrev om Försäkringskompaniet
    Vi ville se över kostnaden för vår bostadsrättsförenings
    fastighetsförsäkring och fick mkt bra hjälp med att byta försäkring till en billigare. Handläggaren var mkt kompetent och serviceinriktad. Han gjorde ett kanonjobb! Läs mer
  • 2019-01-21

Tobias H skrev om Försäkringskompaniet
    Försäkringskompaniet erbjuder en enkel och bra tjänst för att samla in och jämföra offerter! Läs mer
  • 2018-10-05

Swe Fisk Ab S skrev om Försäkringskompaniet
    Grymt bra förslag som gavs. Vi tjänade pengar ... Läs mer
  • 2018-09-27

Skylttorget Ab S skrev om Försäkringskompaniet
    Företagsförsäkring. Mycket bra, proffsigt bemötande, informativ, snabb återkoppling. Läs mer
  • 2018-09-21

Hansahus Ab H skrev om Försäkringskompaniet
    Jag köpte en företagsförsäkring
    Bemötandet var avslappnat, tydligt i att mitt behov var förstått
    Mina förväntningar blev levererade Läs mer
  • 2018-06-20

Gt-naturmåleri Ab G skrev om Försäkringskompaniet
    Jag köpte försäkringar med bra jämförelse både för pris och allmänna villkor.
    Jag bemötts med ett mycket proffsigt och vänligt sätt samtidigt.
    Jag skulle ha den bästa pris för den jag köpte och personligt service när jag behöver den. Jag fick en bra känsla för Olle Byrman och jag tycker att han är en mycket bra person och series mäklare.
    Jag rekommenderar försäkringskompaniet starkt till alla som vill ha en bra försäkringsmäklare. Läs mer
  • 2018-06-20

Foamglas S skrev om Försäkringskompaniet
    Snabb och effektiv service räcker långt Läs mer
  • Köksforum

2018-06-18

Köksforum skrev om Försäkringskompaniet
    Köksforum på första Långgatan 14 i Göteborg har alla sina företags försäkringar via Försäkringskompaniet. Olle Byrman vår kontakt person är helt otroligt bra. Aldrig någonsin blivit så bra bemött med så extremt professionell service och total koll på vad det är som gäller inom försäkringsfrågor. Han är sakkunnig, engagerat, håller koll, förhandlar fram de bästa alternativ. Han tar upp sådant som man inte ens kunde ana sig till. Aldrig någonsin mött en så engagerat person inom försäkringsbranschen. Bara bäst. av 5 stjärnor får han 10 av oss. Vi är djupt imponerade och har 100% förtroende. Läs mer
  • 2018-06-17

Brf Ångslupen D skrev om Försäkringskompaniet
    Fullvärdesförsäkring m m för bostadsrättsfastighet. Smidig kontakt och bra och tillmötesgående service. Läs mer
  • 2018-06-17

Danielsson & Wallner Ab N skrev om Försäkringskompaniet
    Ett telefonsamtal och allt är löst 👍 Läs mer
  • 2018-05-10

Fabian W skrev om Försäkringskompaniet
    Fungerar perfekt! Säger bara till vad som önskas så ser dem till och lösa det på bästa sätt! Läs mer
  • 2018-03-27

Levol Oljan Ab L skrev om Försäkringskompaniet
    Försäkringskompaniet har hjälp oss att samla ihop våra försäkringsobjekt och tagit fram besparande försäkringsförslag med motsvarande försäkringsskydd som vi haft tidigare.
    Vad vi kommer att teckna är fordonsförsäkringar och företagsförsäkring.
    Än så länge känner jag mig väldigt nöjd med: föreslagna försäkringar, bemötande, kunnande, tillgänglighet och service. Läs mer
  • 2018-02-27

Engineeringpartner F skrev om Försäkringskompaniet
    Trevligt bemötande och seriös framtoning. Läs mer
  • 2018-02-27

Garden Tales F skrev om Försäkringskompaniet
    Underbar! Bra service funkar perfekt! Läs mer
  • 2018-01-16

Mikael Z skrev om Försäkringskompaniet
    En aktiv partner med en tydlig och bra dialog som förstår och läser av behoven på ett riktigt sätt. Läs mer
  • Become An Athlete

2018-01-15

Become An Athlete skrev om Försäkringskompaniet
    Vi fick fin service och det gick snabbt. Vi fick tre alternativ i olika prisklasser och valde det förslaget som vi tyckte passade oss bäst. Läs mer
  • 2017-12-10

Redito Ab V skrev om Försäkringskompaniet
    Mycket trevlig kompetent och snabb personal Läs mer
  • 2017-12-10

Alingsås Riv O Gräv Ab A skrev om Försäkringskompaniet
    Bra bemötande och snabba ryck Läs mer
  • 2017-12-08

Lagerhaus Ab J skrev om Försäkringskompaniet
    Bra support och personlig service. Läs mer
    Alexander F gillar detta
  • 2017-11-03

Joel G skrev om Försäkringskompaniet
    Grymt bolag som hjälpt mig att hitta försäkring när inget bolag ville ta eventbranchen! Läs mer
  • Fredrik P

2017-09-07

Fredrik P skrev om Försäkringskompaniet
    Superbra service!
    Jag fick hjälp med både företagsförsäkring och vagnparksförsäkring utan att behöva ringa ett enda samtal själv, dessutom blev bägge försäkringarna betydligt billigare än vad jag hade förväntat mig.

100% nöjd kund! Läs mer
  • 2017-09-07

Roger A skrev om Försäkringskompaniet
    MYCKET NÖJD MED TELEFONKONTAKTEN .JAG FICK SVAR PÅ MINA FRÅGOR UTAN NÅGRA SVÅRBEGRIPLIGA ORD SAMT HJÄLP MED DET SOM JAG ÖNSKADE ATT FÅ HJÄLP MED. Läs mer
  • Emma S

2017-09-07

Emma S skrev om Försäkringskompaniet
    Valde att kontakta försäkringskompaniet då vi helt själva gick "bet" på att finna ett företag som ville försäkra vårt företag. Ett rop på stöd o hjälp helt enkelt. Trevlig man återkopplade, vi blev direkt flyttade till en kvinna som var supergullig men som pressade på oss att fatta beslut innan semesterns start o det kunde vi bara inte, vi hade fler frågor som vi inte kunde få fram riktigt ens i våra egna huvud. Vi kopplades vidare till en tredje person, en vad vi tror äldre man, kändes mkt kompetent, lugn och otroligt saklig. DET var till stor hjälp för oss. Vi kunde där få svar på våra frågor och än bättre- Han ville inte bara få bokningen, han verkligen fick oss att kännas oss som det var för vår skull, så viktigt för oss. Läs mer

Metangatan 3, 431 53 Mölndal