Alla kategorier Motorcykel Dalarna Ludvika Fottas Mc, Fritid & Terräng AB

Storgatan 45, 771 30 Ludvika — Visa karta

Läs vad 4 kunder tycker om Fottas Mc, Fritid & Terräng AB

• Snatas N
    Snatas N skrev om Fottas Mc, Fritid & Terräng AB
    Otroligt amatörmässig service på verkstaden. Böt ej oljan men tog betalt för den.
  • Dahij K
    Dahij K skrev om Fottas Mc, Fritid & Terräng AB
    Lämmnade in min nya Honda på service vid Fottas mc och de repade sönder bensintanken på den. Jag vet att min mc var felfri vid inlämnandet men fottas vägras stå för omlackeringen. Vill ni ha er mc intakt så lämna in den på service någon annanstans.
  • janne k
    janne k skrev om Fottas Mc, Fritid & Terräng AB
    låter som Uffe inte har spänt efter ekrarna.
    vilket är väldigt viktigt. allra helst när fälgen är ny
  • Uffe
    Uffe skrev om Fottas Mc, Fritid & Terräng AB
    Jag lämnade in min Triumph Amerika för däckbyte på Fottas MC. När jag hämtade den så var bakhjulet ovalt. Fottas MC vägrar erkänna att de gjort fel utan menar att hjulet var ovalt redan innan däckbytet. Fotta själv påstår att det gamla däcket slitit in sig så att ovaliteten i fälgen inte kändes. Enligt andra däckhandlare som jag kontanktat för referens så är detta helt omöjligt. Fottas Mc har alltså klämt sönder fälgen vid monteringen av det nya däcket. Tilläggas ska att jag köpt min motorcykel helt ny och vet att den var helt felfri innan jag lämnade in den. Slutsatsen är alltså att Fottas MC förstörde mitt bakhjul och vägrat rätta till felet utan kostnad för mig. Jag kan därför ej rekomendera Fottas MC då deras tekniska kompetens och kundbemötande ligger klart under vad man kan förvänta sig av en seriös firma
    2009-05-08 Representant för Fottas MC Friti svarar Uffe
    Hej Ulf!

Jag har förklarat för dig att i en däckmaskin kan man inte "klämma" en fälg så att den hamnar ocentrerat. Vid för högt lufttryck klämmer man ihop kanterna på hjulet. Jag tycker det är trist att ditt hjul inte är rakt, men det är någon som ekrat det felaktigt.

Mvh Fotta

Storgatan 45, 771 30 Ludvika