FP Badrumsspecialisten

Tagenevägen 12, 422 59 Hisings backa — Visa karta

Välkommen till FP Badrumsspecialisten!

Vi tar hand om din renovering från planering till slutgiltigt projekt.
Med många år i branschen blandar vi lång erfarenhet med modern teknik. Resultatet blir då hög kvalitet och sjysta helhetslösningar. Vi erbjuder tjänster inom badrum, kök och företag & BRF.

Kort om hur vi jobbar: Vi ger dig en kostnadsfri skriftlig offert inom 7 dagar. Vi tar sedan ett uppstartsmöte innan byggstart för att sedan sammanställa en skriftlig tidsplan. Vid avslut dokumenteras arbetet med tillhörande våtrumsintyg.

Besök gärna vår hemsida för mer information - Välkommen till oss!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 29 kunder tycker om FP Badrumsspecialisten

• Karoly L

2019-12-06

Karoly L skrev om FP Badrumsspecialisten
    Ett fantastiskt fint arbete utfört av FP Badrumsspecialisten! Jag är jättenöjd. Ett pålitligt företag; de håller tiderna, bra kommunikation, hög standard, 10 års garanti. Efter utfört arbete träffar du arbetsledaren, får du svar på alla dina frågor och funderingar. KL Läs mer
  • Andréa H

2019-10-25

Andréa H skrev om FP Badrumsspecialisten
    FP Badrumsspecialisten hjälpte oss med en totalrenovering av vårt badrum. Lätta att få kontakt med och gav ett seriöst och kunnigt intryck vid första hembesöket inför offert. Tydlig offert som hölls arbetet igenom. Förväntad arbetstid var ca tre veckor men de överträffade våra förväntningar och var klara tidigare. Vi hade en bra kommunikation och avstämning genom hela processen och de var lätt att ställa frågor och få hjälp i planeringen. Vi är jättenöjda och rekommenderar FP Badrumsspecialisten. Läs mer

Nibia R skrev om FP Badrumsspecialisten
    FP bygg renoverade vårt badrum och vi är mer än nöjda med resultatet! Företaget är lösnings fokuserade och i helhet känner man sig trygg då de är professionella under hela processen! Läs mer

Claes H skrev om FP Badrumsspecialisten
    Badrums- och tvättstugerenovering. Proffsiga och skickliga hantverkare. Bra med en firma specialiserad på våtrum. Kundorienterade och serviceinriktade personer. Läs mer

Kristina S skrev om FP Badrumsspecialisten
    Totalrenovering av Badrum. Fick gott förtroende vid presentation dom gjorde mitt val. Genom hela projektet bra feedback och hjälp med val. Supertrevliga och duktiga killar utförde jobbet. Samarbetet med Stigs Kakel var också toppen. Idag har jag ett så fint badrum och är jättenöjd med FP Bygg som jag gärna rekommenderar. Läs mer
  • 2019-10-15

Linnéa L skrev om FP Badrumsspecialisten
    Vi hade en mycket positiv bild av FP Badrumsspecialisten efter första mötet med Magnus. Otroligt proffsig offert med detaljerad kostnad för varje litet steg, och med tydlig information om vad som ingår och inte.
    Vi hade en bra dialog om startdatum, och fick en något reducerad kostnad då de skulle arbeta med vårt badrum i samband med ett annat jobb i området. Så länge allt bra.
    I offerten står en arbetstid på 15-17 dagar, men FP bygg sa att de räknade med att vara klara tidigare än så
    Vi flyttade ur lägenheten, då vi hade turen att kunna bo hos familj.
    Efter rivningen åkte vi på en resa, och var tillbaka dag 7. Då skulle plattsättningen börjas, och el fixas.
    Vi fick info om att det borde vara klart samma vecka.
    I slutet på veckan efter (dag 13) hade det inte blivit klart. Vi frågade varför inget hade hänt, och fick då info om att elektrikern var ledig pga klämdag, men skulle komma efterföljande vecka. Det gjorde han inte.
    Här började alltså problemen, där vi som kunder fick lägga ner otroligt mycket tid på att försöka få information om vad som har hänt (inget) och när vårt badrum skulle beräknas klart. Vi fick löfte om att det borde vara klart på tisdagen (dag 15).
    Dag 14 hände ingenting, vi ringde och fick då lovat att de skulle komma nästa dag.
    Men dag 15 hände ingenting, när vi efter mycket om och men fick svar skulle snickaren komma själv och ”lovade” att åtgärda sakerna. Dag 16 dök ingen 𝘂𝗽𝗽 heller. Dag 17 var dagen efter nationaldagen och då hade tydligen hela firman klämdag- givetvis utan att informera oss om detta i förväg- så då kom givetvis ingen heller.
    Här flyttar vi hem igen då vi inte kunde vänta längre. Vi har då ett badrumsskåp utan väggar, en kommod utan luckor/hyllor, en tvättmaskin i köket och diverse skräp liggandes. Det kändes inte särskilt kul att dels vara HELT i ovetskap om vad som händer, dels bo i en byggarbetsplats.
    Sedan fick vi även fakturor på arbete som inte var klart, TROTS löften om att de aldrig fakturerar ej utfört arbete.
    Så då fick vi kontakta dem själva och påpeka det, för att flytta fram datumet.
    Bemötandet vi fick när vi dag 17 ringde och påpekade att det idag är dag 17, då arbetet enligt offerten senast ska vara utfört, var upprörande. Ingen förståelse för vår situation och inga ursäkter för att man trots löfte på löfte inte slutfört arbetet. Kan tillägga att de även satt upp kakel med missfärgningar, en trasig platta, naggat plattorna när de kapat dem mm. Detta fick vi dock prisavdrag på- samt intyg att byta de naggade plattorna om nästa köpare vill det- men jag hade hellre betalat fullpris för väl utfört arbete.

Både jag och min fästman mådde otroligt dåligt under den perioden pga att kontakten skötts så dåligt från FPs sida.
    Själva arbetet som utfördes var inte så tokigt men hur arbetet sköttes var under all kritik.

Idag, över fyra månader senare, har de fortfarande inte åtgärdat de tre saker vi vid avslut i juni kom överens om.
    Bland annat byta ut en front på vårt badrumsskåp som de skadade när de bar in tvättmaskinen.
    FP har tyvärr inte visat något vidare intresse att slutföra de åtaganden de lovat, vi har fått ringa och maila gång på gång för att fråga när de ska åtgärda sakerna och fått svar att de fått fel front, inte fått rätt elpatron etc. Sist erbjöd de sig att komma och åtgärda elpatronen men ta fronten vid annat tillfälle. Som om det går på en handvändning att vara hemma ifrån jobbet två gånger för att åtgärda deras fel?

Vi har flera vänner som under renoveringen, och efter, frågat om vi är nöjda. Och svaret är att ja, vi är i helhet nöjda med våra val och hur badrummet ser ut. Vi är dock inte nöjd med FP badrumsspecialisten och hur de behandlar sina kunder.
    OM ni någonsin ska anlita dem (mitt råd är att undvika det), skriv gärna in tydligt i kontraktet ang vite vid försening eller missad kontakt.
    Vårt badrum blev ”klart” dag 20, men är som ni läser fortfarande inte klart, och vi fick inget avdrag för förseningen eller ens en ursäkt för hur de behandlade oss.
    Vi önskar vi har enda undantaget, men tyvärr har vi en vän som anlitat FP innan varit med om exakt samma sak. Dvs total tystnad kring saker de ska åtgärda.

Jag ger en tvåa, trots att de är värdA betydligt mindre för deras kundhantering. Men allt utfört arbete var inte dåligt, utan de första 7 dagarna sköttes allt toppen, så jag kan med gott samvete inte ge en etta. Men i kundhantering får de 0/5. Läs mer
    2019-10-15 Magnus T svarar Linnéa L
    Hej Linnéa,

Är givetvis jättetråkigt att höra er version. Jag kan dock enbart hålla mig till fakta och det är att ert badrum var fullt användbart inom tidsplanen. Det stämmer att tvättmaskinen kopplades in dag 20 men innan dess var WC, tvättställ och dusch installerade och badrummet var i bruk inom 15-17 dagar.

- Kontakt under ert projekt. Innan projektet sätter igång har vi ett uppstartsmöte, när rivningen är gjord har vi en genomgång. Inför plattsättningen håller vi er underrättade och kollar av, inför uppmontering av inredning har vi en genomgång. Vi har dock inte möjlighet att under pågående projekt löpande rapportera exakt hur varje dag skall se ut. Vi har avtalat 15-17 arbetsdagar och det har vi uppfyllt. De allra flesta projekt avslutas innan sista dagen och det var tråkigt att tvättmaskinen inte var i bruk utan att ni fick vänta ytterligare 3 dagar innan den kunde installeras.

- Fakturering. Vi är tydliga med våra betalningsvillkor som finns på: fpbygg.se/fragorochsvar. Vi delfakturerar under projektets gång och betalning sker alltid efter avslutat projekt.

- Ang plattsättningen så hade ni 2 st plattor som hade varsin prick som var mindre 0,5 mm, dvs väldigt svåra att upptäcka. Detta har vi kompenserat er för.

- Slutförande. Det som är "kvar" att göra i ert badrum är att byta ut er defekta elpatron samt byta ut en front. Ni har själva ansvarat för inköpet av handdukstorken men vi ville vara hjälpsamma och har letat fram och betalat för en passande elpatron samt bokat tid för installation av elektriker. För ett antal veckor sedan bokade ni själva av den tid som elektrikern hade avsatt för ett besök. Er motivering var att ni vill att allt görs på vid samma besök men det är inte möjligt då elektrikern enbart byter elpatronen och snickaren tar hand om fronten på kommoden. Vi har även erbjudit oss att låna er nyckel så att ni inte behöver vara på plats vilket inte är nödvändigt. Både front och elpatron finns på vårt lager och vi väntar på er och det vet ni om. Jag tar en ny kontakt så att vi kan göra ett nytt försök att byta ut elpatronen åt er.

/Magnus Ternström
    2019-10-15 Linnéa L svarar Magnus T
    Ni hade den 17e dagen inte monterat ihop varken spegelskåpet eller kommoden, inte installerat tvättmaskinen eller färdigställt tätning i dörrfoder, vid handfatet eller satt upp duschsdörren korrekt. Det krävdes 2 halva arbetsdagar innan era snickare kunde åtgärda allt som inte var färdigställt.

Gällande kommunikationen handlar det, som du mycket väl vet om, inte om att rapportera varje enskild dag utan överhuvudtaget svara när VI ringer ER för att ingen har kommit till oss och färdigställt badrummet varken dag 14,15 eller 16 trots muntliga löften från er. Detta är ni mycket väl medvetna om.
    Men inte här tar ni ansvar för hur dåligt ni har hanterat denna relationen.

Gällande nyckellåning vill vi givetvis vara på plats vid åtgärdandet av kvarvarande fel då ni tidigare inte hållit vad ni lovat och bland annat försökt måla över en av missfärgningarna på kakelplattorna utan att fråga oss. Ni har inte heller tagit kontakt med oss angående åtgärd, utan vi har hela tiden fått driva ärendet framåt. Vi fick kontakta er i slutet på augusti, då hade vi inte hört något på tre månader.
    30/9 fick vi mailinfo om att ni fått fel storlek på luckan till kommoden. Det tog mao över 3 månader att ens beställa den, och sedan konstatera att storleken var fel. I samma mail fick vi info om att någon skulle ringa, vilket inte hände. Vi fick istället höra av oss igen.

Ang faktureringen citerar jag er offert
    ” Projektet kommer att delfaktureras, dock aldrig i förskott.”
    Vilket det gjordes.

Ser framemot ert samtal så att vi fyra månader efter projektets ”avslut” äntligen kan avsluta det.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2019-07-05

Marko P skrev om FP Badrumsspecialisten
    Snabba, proffsiga och följer upp efter ett fantastiskt arbete! Läs mer
  • Roger O

2019-07-03

Roger O skrev om FP Badrumsspecialisten
    Enkelt att renovera med komplett entreprenad.
    Mycket trevligt och lyhört bemötande!
    Arbetet proffsigt utfört och det som felades rättades snabbt till.
    Mycket för pengarna!
    Är alltså en helnöjd kund!
    Kommer att rekommendera bolaget till flera andra! Läs mer
  • 2019-06-26

David L skrev om FP Badrumsspecialisten
    Gjort en badrumsrenovering. Från början till slut helproffsigt!

Täta uppföljningar om vad som händer och så fort något gick utanför plan så var det en direkt återkoppling med fråga om hur vi skulle fortsätta. Mycket noga med att inte skräpa ner och det var städat varje dag då vi kom hem!

Dessutom blev badrummet jättefint!

Vi är mycket nöjda! Läs mer
  • 2019-05-31

Rachel K skrev om FP Badrumsspecialisten
    Renoverade mitt badrum jättefint, snabbt, smidigt, bra resultat och trevlig kommunikation. Dök upp exakt den dag och tid som bestämts från början och allt blev klart på 2 veckor. Bra samarbete med Kakeldaxgruppen som har bra utbud av kakel och klinker. Även bra samarbete med elektrikerservice som utförde elarbetet och som är Garanterad installatör av Ebeco golvvärme. Elektrikerservice var också trevliga och lätta att ha att göra med.
    Väldigt tydlig offert och priset överstegs inte med ett öre trots att en del extraarbete gjordes. Njuter varje dag av mitt fina badrum! Läs mer
    2019-06-26 Magnus T svarar Rachel K
    Tack för ett utmärkt samarbete genom hela projektet! Hoppas att du har stor glädje av ditt nya badrum i många år framöver.

/Magnus Ternström
  • 2019-03-04

Lotta H skrev om FP Badrumsspecialisten
    En helrenovering av badrum som var jätteproffsigt skött från början till slut! Glada, trevliga, kunniga och snabba! Kan varmt rekommendera dem! Läs mer
  • 2019-03-04

Ellen P skrev om FP Badrumsspecialisten
    Snabbt, effektivt, bra återkoppling! Läs mer
  • 2019-02-27

Jonas D skrev om FP Badrumsspecialisten
    Totalrenoverade 90-talsbadrum. Otroligt snabbjobbade, gjorde hela badrummet på bara två veckor. Ett par gånger saker inte blev riktigt rätt från början och då var det alltid löst efter en konversation. Läs mer
  • Erik L

2019-02-27

Erik L skrev om FP Badrumsspecialisten
    Vårt badrum blev jättebra och vi är supernöjda med resultatet. Allt är proffsigt och snyggt gjort och fakturan följde offerten med endast tillkommande kostnad för stambyte (som de endast tog cirka 5,000kr för). De höll rent under tiden och körde iväg skräp direkt så smidigt att ha dem i huset medan de höll på. Också bra att de är nogranna med att stämma av var allt ska sitta och det blev på millimetern så som vi tänkte det.

Ett minus var dock att vi önskar bättre rådgivning från början i planeringen då vi köpte fasat kakel för 5,000kr. När vi sedan skulle börja avrekommenderade ansvarig byggare från det kaklet då vi har flera ytterhörn i badrummet och att det inte går att få lika snyggt när det är satt omlott som vi ville ha det. Bra att vi fick info då men hade gärna fått den informationen från början.

Ett annat minus är att vi hade egen elektriker för eljobbet. FP skulle sköta kontakten med denna men det fick jag göra själv. Det funkade och blev bra men innebar lite merarbete för mig. Skulle rekommendera andra att låta FP göra elen också för att det ska gå ännu smidigare.

Men som helhet rekommenderar jag FP bygg. Det gick snabbt, var billigt gentemot andra offerter vi tog in och resultaten blev jättebra. Vårt badrum finns på deras instagram (hexagonklinker i rött och vitt med vitt kakel satt omlott på väggarna). Läs mer
    2019-02-27 Magnus T svarar Erik L
    Hej Erik, tack för ditt omdöme. Kul att ni är nöjda med badrummet som helhet.

Ang fasat kakel i sättning omlott så borde ni borde fått avrådan tidigare i processen. Vi har ändrat rutinerna för våra uppstartsmöten så att det blir ännu tydligare kring plattsättningen för kommande kunder.

Tack för ett väl genomfört projekt!
  • 2019-02-17

Ena B skrev om FP Badrumsspecialisten
    Kan inte rekommendera detta företag nog! Jag renoverade ett annat badrum förra året med en annan firma här i gbg som skötte det allt annat än snyggt (sa 4v tog 9v och +30k på slutfakturan) var därför inledningsvis lite rädd. Tog in lite olika offerter därbland kom Magnus från FP och gjorde en bedömning och därefter fick jag en offert som var noggrant specad in i minsta detalj och rimlig i pris. Ringde även Kronofogden och kollade om det fanns skulder historiskt och det fanns det inte. Magnus sa att det skulle ta 15 arbetsdagar men de blev klara på 10 dagar. Efter att de rev ut badrummet kunde man inte ens hitta ett dammkorn och allt skärp forslades bort samma dag. Under varje steg har FP byggspecialisten gjort mig chockerad över hur smidigt det kan vara att renovera ett badrum. Och alltid sett till att ge det lilla extra. Peyman, Mikael och alla killar som varit i lägenheten är alla stjärnor. Servicemindade, noggranna och snabba. Skulle jag renovera ett badrum igen finns det inget annat val än FP Badrumspecialisten! Ditt badrum är verkligen i trygga händer. Läs mer
    2019-02-27 Magnus T svarar Ena B
    Hej Ena. Stort tack för de fina orden! Tackar även dig och Jonatan för att ni var väl förberedda när det gällde inköp av inredning och kakel/klinker. Det underlättar för killarna och projektet kan flyta på enligt den tidsplanering som vi har satt upp.

Tack för ett gott samarbete!
  • Petronella H

2019-02-07

Petronella H skrev om FP Badrumsspecialisten
    Helrenovering av badrum januari 2019. De höll tidplan och offert till punkt och pricka. Tillmötesgående och enkla att ha att göra med. Vi är mycket nöjda Läs mer
    2019-02-27 Magnus T svarar Petronella H
    Hej! Tack för ditt omdöme och en bra start på 2019 med ert badrum som årets första projekt.
  • 2019-02-05

Johan H skrev om FP Badrumsspecialisten
    Gjorde en totalrenovering av badrummet i min lägenhet.

Mycket nöjd med alla inblandade i renoveringen. Gick snabbt och smidigt utan de minsta problemen under renoveringen. Rekommenderar starkt FP Badrumsspecialisten Läs mer
    Magnus T gillar detta
  • 2018-12-05

Sofia J skrev om FP Badrumsspecialisten
    Vi gjorde vårt badrum via FP badrumsspecialisten. Vi är väldigt nöjda från första mötet till färdigställt badrum. De höll tidplanen, offerten stämde med kostnad, trevliga hantverkare, serviceinriktade, bra kommunikation under hela arbetet, de höll det städat runt omkring och man kände att man var en viktig kund hos dem. Varma rekommendationer! Läs mer
  • 2018-09-22

Nils C skrev om FP Badrumsspecialisten
    Jag är mycket nöjd med FP Badrumsspecialisten som renoverade vårt badrum. De var effektiva, höll rent runt sig och lyssnade på våra önskemål hela tiden. Jag kan absolut tänka mig att anlita dem för framtida renoveringar. Läs mer
  • 2018-08-10

Daniel S skrev om FP Badrumsspecialisten
    FP Badrumsspecialisten tog hand om renoveringen av mitt badrum och gjorde ett mycket bra jobb. Tydlig offert som stämde överens med fakturan. Bra och duktiga killar som fixade ett kanonfint badrum. Kan rekommendera till fler som funderar på att renovera. Läs mer
    2018-08-16 Magnus T svarar Daniel S
    Tack så mycket för ett gott samarbete under renoveringen.

• Hampus H

2018-08-09

Hampus H skrev om FP Badrumsspecialisten
    FP Bygg byggde om vårt badrum. De var mycket proffessionella, förtroendeingivande och trevliga inför, under och efter renoveringen. Vi är mycket nöjda med deras arbete och med vårt badrum nu när allt är klart. Som ohändiga och på renoveringsområdet oerfarna personer fick vi bra stöd med vad vi behövde tänka på före och under processen. Vi rekommenderar dem gärna! Läs mer
    2018-08-16 Magnus T svarar Hampus H
    Tack Hampus! Kul att du är nöjd med hela processen från start till mål.

• 2018-07-04

Mats N skrev om FP Badrumsspecialisten
    Renovering av badrum. Bra, trevlig kontakt med kompetent personal. Marknadsmässigt bra priser. Läs mer
  • 2018-07-03

Eva K skrev om FP Badrumsspecialisten
    Vi anlitade FP Badrumsspecialisten för helrenovering av ett badrum (5,2 kvm), toalett/tvättstuga (2,6 kvm) samt byte av varmvattenberedare.
    Vi är mycket nöjda med bemötandet och arbetets genomförandet av de olika team med hantverkare som avlöste varandra.
    Vi förväntade oss att det skulle bli rätt jobbigt att bo i en byggarbetspats under 5 veckor men det förlöpte mycket bättre än vad vi trodde.
    Vi hade en genomgående bra kommunikation med arbetsledaren och enskilda hantverkare och uppkomna problem och frågor löstes smidigt under projektes gång.
    Tidplanen hölls trots utförandet av två större projket direkt efter varandra och arbetet blev t o m genomfört lite snabbare än vad som sagts.
    Extra positivt var att alla de olika hantverkarna varje dag städade upp efter sig, både inne i huset och utanför (sopat upp sågspån etc)

FP Badrumsspecialisten har absolut levt upp till mina förväntningar på ett proffsigt helentepenörsföretag och jag kan varmt rekommendera dem. Läs mer
    2018-09-19 Magnus T svarar Eva K
    Tack så mycket Eva! Killarna tyckte att det var ett nöje att ta hand om ert projekt. Tidplanen är till för att hållas och vi gör alltid vårt yttersta för att projektet skall drivas i mål till utsatt deadline.

• Robin H

2018-07-03

Robin H skrev om FP Badrumsspecialisten
    De de totalrenoverade mitt badrum samt rev en vägg för att göra badrummet större. Trevliga hantverkare, lätta att få tag på. Bra bemötande. Nöjd med resultatet och till ett konkurrenskraftigt pris. Läs mer

Ulf S skrev om FP Badrumsspecialisten
    Renovering av två badrum.

Man gjorde ett mycket bra jobb.

Hela jobbet gick som vi tänkt. Läs mer
  • Nada M

2018-07-02

Nada M skrev om FP Badrumsspecialisten
    Toralrenovering av mitt badrum.
    Blev väldigt bra bemött personligt och på telefon.
    Mina förväntningar var att de skulle lyssna på mina önskemål som kund, vilket de gjorde, hålla tider när de kommer och går, vilket de gjorde. Bli klara på utsatt datum, vilket de gjorde.
    Att hålla rent efter sig, vilket de gjorde.
    Det enda jag har att anmärka på är otydlig faktura och kommunikation när det blev dyrare än offerten.
    Allt som allt är jag nöjd och rekommenderar FB. Läs mer

Amanda A skrev om FP Badrumsspecialisten
    FP bygg badrumsspecialisten renoverade vårt badrum våren 2018.

Förutom några missförstånd, och att byggarna ibland var lite för snabba att fatta egna beslut istället för att kolla med oss en extra gång, så är vi supernöjda. Slutresultatet blev som önskat. Läs mer

Sanna G skrev om FP Badrumsspecialisten
    Snabba, duktiga och kompetenta killar! Blev som jag ville ha det och priset stämde med offerten. Kan starkt rekommendera FP Badrumsspecialisten Läs mer
  • Staffan H

2018-06-28

Staffan H skrev om FP Badrumsspecialisten
    Renoverade ett badrum om 10 kvm. Rivning, tätskikt, kakling, montering badrumsmöbler.
    Bara gott att säga. Höll tiden, bra kvalité på utförandet och höll snyggt och var noga med att pappa golv och tejpa igen till intilliggande rum. Var också tillmötesgående när vi pratat förbi varandra om placering av duschblandaren. Rättade till det utan tjafs. Det enda negativa var att dom var ca 30 min sen till uppstartsmötet, men sen kom dom som dom skulle. Läs mer

Tagenevägen 12, 422 59 Hisings backa