Alla kategorier Renovera badrum Västra Götaland Partille FP Badrumsspecialisten

FP Badrumsspecialisten

Industrivägen 55, 433 61 Sävedalen — Visa karta

Välkommen till FP Badrumsspecialisten!

Vi tar hand om din renovering från planering till slutgiltigt projekt.
Med många år i branschen blandar vi lång erfarenhet med modern teknik. Resultatet blir då hög kvalitet och sjysta helhetslösningar. Vi erbjuder tjänster inom badrum, kök och företag & BRF.

Kort om hur vi jobbar: Vi ger dig en kostnadsfri skriftlig offert inom 7 dagar. Vi tar sedan ett uppstartsmöte innan byggstart för att sedan sammanställa en skriftlig tidsplan. Vid avslut dokumenteras arbetet med tillhörande våtrumsintyg.

Besök gärna vår hemsida för mer information - Välkommen till oss!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 19 kunder tycker om FP Badrumsspecialisten

• 2019-03-04

Lotta H skrev om FP Badrumsspecialisten
    En helrenovering av badrum som var jätteproffsigt skött från början till slut! Glada, trevliga, kunniga och snabba! Kan varmt rekommendera dem! Läs mer
  • 2019-03-04

Ellen P skrev om FP Badrumsspecialisten
    Snabbt, effektivt, bra återkoppling! Läs mer
  • 2019-02-27

Jonas D skrev om FP Badrumsspecialisten
    Totalrenoverade 90-talsbadrum. Otroligt snabbjobbade, gjorde hela badrummet på bara två veckor. Ett par gånger saker inte blev riktigt rätt från början och då var det alltid löst efter en konversation. Läs mer
  • Erik L

2019-02-27

Erik L skrev om FP Badrumsspecialisten
    Vårt badrum blev jättebra och vi är supernöjda med resultatet. Allt är proffsigt och snyggt gjort och fakturan följde offerten med endast tillkommande kostnad för stambyte (som de endast tog cirka 5,000kr för). De höll rent under tiden och körde iväg skräp direkt så smidigt att ha dem i huset medan de höll på. Också bra att de är nogranna med att stämma av var allt ska sitta och det blev på millimetern så som vi tänkte det.

Ett minus var dock att vi önskar bättre rådgivning från början i planeringen då vi köpte fasat kakel för 5,000kr. När vi sedan skulle börja avrekommenderade ansvarig byggare från det kaklet då vi har flera ytterhörn i badrummet och att det inte går att få lika snyggt när det är satt omlott som vi ville ha det. Bra att vi fick info då men hade gärna fått den informationen från början.

Ett annat minus är att vi hade egen elektriker för eljobbet. FP skulle sköta kontakten med denna men det fick jag göra själv. Det funkade och blev bra men innebar lite merarbete för mig. Skulle rekommendera andra att låta FP göra elen också för att det ska gå ännu smidigare.

Men som helhet rekommenderar jag FP bygg. Det gick snabbt, var billigt gentemot andra offerter vi tog in och resultaten blev jättebra. Vårt badrum finns på deras instagram (hexagonklinker i rött och vitt med vitt kakel satt omlott på väggarna). Läs mer
    2019-02-27 Magnus T svarar Erik L
    Hej Erik, tack för ditt omdöme. Kul att ni är nöjda med badrummet som helhet.

Ang fasat kakel i sättning omlott så borde ni borde fått avrådan tidigare i processen. Vi har ändrat rutinerna för våra uppstartsmöten så att det blir ännu tydligare kring plattsättningen för kommande kunder.

Tack för ett väl genomfört projekt!
  • 2019-02-17

Ena B skrev om FP Badrumsspecialisten
    Kan inte rekommendera detta företag nog! Jag renoverade ett annat badrum förra året med en annan firma här i gbg som skötte det allt annat än snyggt (sa 4v tog 9v och +30k på slutfakturan) var därför inledningsvis lite rädd. Tog in lite olika offerter därbland kom Magnus från FP och gjorde en bedömning och därefter fick jag en offert som var noggrant specad in i minsta detalj och rimlig i pris. Ringde även Kronofogden och kollade om det fanns skulder historiskt och det fanns det inte. Magnus sa att det skulle ta 15 arbetsdagar men de blev klara på 10 dagar. Efter att de rev ut badrummet kunde man inte ens hitta ett dammkorn och allt skärp forslades bort samma dag. Under varje steg har FP byggspecialisten gjort mig chockerad över hur smidigt det kan vara att renovera ett badrum. Och alltid sett till att ge det lilla extra. Peyman, Mikael och alla killar som varit i lägenheten är alla stjärnor. Servicemindade, noggranna och snabba. Skulle jag renovera ett badrum igen finns det inget annat val än FP Badrumspecialisten! Ditt badrum är verkligen i trygga händer. Läs mer
    2019-02-27 Magnus T svarar Ena B
    Hej Ena. Stort tack för de fina orden! Tackar även dig och Jonatan för att ni var väl förberedda när det gällde inköp av inredning och kakel/klinker. Det underlättar för killarna och projektet kan flyta på enligt den tidsplanering som vi har satt upp.

Tack för ett gott samarbete!
  • Petronella H

2019-02-07

Petronella H skrev om FP Badrumsspecialisten
    Helrenovering av badrum januari 2019. De höll tidplan och offert till punkt och pricka. Tillmötesgående och enkla att ha att göra med. Vi är mycket nöjda Läs mer
    2019-02-27 Magnus T svarar Petronella H
    Hej! Tack för ditt omdöme och en bra start på 2019 med ert badrum som årets första projekt.
  • 2019-02-05

Johan H skrev om FP Badrumsspecialisten
    Gjorde en totalrenovering av badrummet i min lägenhet.

Mycket nöjd med alla inblandade i renoveringen. Gick snabbt och smidigt utan de minsta problemen under renoveringen. Rekommenderar starkt FP Badrumsspecialisten Läs mer
    Magnus T gillar detta
  • 2018-12-05

Sofia J skrev om FP Badrumsspecialisten
    Vi gjorde vårt badrum via FP badrumsspecialisten. Vi är väldigt nöjda från första mötet till färdigställt badrum. De höll tidplanen, offerten stämde med kostnad, trevliga hantverkare, serviceinriktade, bra kommunikation under hela arbetet, de höll det städat runt omkring och man kände att man var en viktig kund hos dem. Varma rekommendationer! Läs mer
  • 2018-09-22

Nils C skrev om FP Badrumsspecialisten
    Jag är mycket nöjd med FP Badrumsspecialisten som renoverade vårt badrum. De var effektiva, höll rent runt sig och lyssnade på våra önskemål hela tiden. Jag kan absolut tänka mig att anlita dem för framtida renoveringar. Läs mer
  • 2018-08-10

Daniel S skrev om FP Badrumsspecialisten
    FP Badrumsspecialisten tog hand om renoveringen av mitt badrum och gjorde ett mycket bra jobb. Tydlig offert som stämde överens med fakturan. Bra och duktiga killar som fixade ett kanonfint badrum. Kan rekommendera till fler som funderar på att renovera. Läs mer
    2018-08-16 Magnus T svarar Daniel S
    Tack så mycket för ett gott samarbete under renoveringen.

• Hampus H

2018-08-09

Hampus H skrev om FP Badrumsspecialisten
    FP Bygg byggde om vårt badrum. De var mycket proffessionella, förtroendeingivande och trevliga inför, under och efter renoveringen. Vi är mycket nöjda med deras arbete och med vårt badrum nu när allt är klart. Som ohändiga och på renoveringsområdet oerfarna personer fick vi bra stöd med vad vi behövde tänka på före och under processen. Vi rekommenderar dem gärna! Läs mer
    2018-08-16 Magnus T svarar Hampus H
    Tack Hampus! Kul att du är nöjd med hela processen från start till mål.

• 2018-07-04

Mats N skrev om FP Badrumsspecialisten
    Renovering av badrum. Bra, trevlig kontakt med kompetent personal. Marknadsmässigt bra priser. Läs mer
  • 2018-07-03

Eva K skrev om FP Badrumsspecialisten
    Vi anlitade FP Badrumsspecialisten för helrenovering av ett badrum (5,2 kvm), toalett/tvättstuga (2,6 kvm) samt byte av varmvattenberedare.
    Vi är mycket nöjda med bemötandet och arbetets genomförandet av de olika team med hantverkare som avlöste varandra.
    Vi förväntade oss att det skulle bli rätt jobbigt att bo i en byggarbetspats under 5 veckor men det förlöpte mycket bättre än vad vi trodde.
    Vi hade en genomgående bra kommunikation med arbetsledaren och enskilda hantverkare och uppkomna problem och frågor löstes smidigt under projektes gång.
    Tidplanen hölls trots utförandet av två större projket direkt efter varandra och arbetet blev t o m genomfört lite snabbare än vad som sagts.
    Extra positivt var att alla de olika hantverkarna varje dag städade upp efter sig, både inne i huset och utanför (sopat upp sågspån etc)

FP Badrumsspecialisten har absolut levt upp till mina förväntningar på ett proffsigt helentepenörsföretag och jag kan varmt rekommendera dem. Läs mer
    2018-09-19 Magnus T svarar Eva K
    Tack så mycket Eva! Killarna tyckte att det var ett nöje att ta hand om ert projekt. Tidplanen är till för att hållas och vi gör alltid vårt yttersta för att projektet skall drivas i mål till utsatt deadline.

• Robin H

2018-07-03

Robin H skrev om FP Badrumsspecialisten
    De de totalrenoverade mitt badrum samt rev en vägg för att göra badrummet större. Trevliga hantverkare, lätta att få tag på. Bra bemötande. Nöjd med resultatet och till ett konkurrenskraftigt pris. Läs mer

Ulf S skrev om FP Badrumsspecialisten
    Renovering av två badrum.

Man gjorde ett mycket bra jobb.

Hela jobbet gick som vi tänkt. Läs mer
  • Nada M

2018-07-02

Nada M skrev om FP Badrumsspecialisten
    Toralrenovering av mitt badrum.
    Blev väldigt bra bemött personligt och på telefon.
    Mina förväntningar var att de skulle lyssna på mina önskemål som kund, vilket de gjorde, hålla tider när de kommer och går, vilket de gjorde. Bli klara på utsatt datum, vilket de gjorde.
    Att hålla rent efter sig, vilket de gjorde.
    Det enda jag har att anmärka på är otydlig faktura och kommunikation när det blev dyrare än offerten.
    Allt som allt är jag nöjd och rekommenderar FB. Läs mer

Amanda A skrev om FP Badrumsspecialisten
    FP bygg badrumsspecialisten renoverade vårt badrum våren 2018.

Förutom några missförstånd, och att byggarna ibland var lite för snabba att fatta egna beslut istället för att kolla med oss en extra gång, så är vi supernöjda. Slutresultatet blev som önskat. Läs mer

Sanna G skrev om FP Badrumsspecialisten
    Snabba, duktiga och kompetenta killar! Blev som jag ville ha det och priset stämde med offerten. Kan starkt rekommendera FP Badrumsspecialisten Läs mer
  • Staffan H

2018-06-28

Staffan H skrev om FP Badrumsspecialisten
    Renoverade ett badrum om 10 kvm. Rivning, tätskikt, kakling, montering badrumsmöbler.
    Bara gott att säga. Höll tiden, bra kvalité på utförandet och höll snyggt och var noga med att pappa golv och tejpa igen till intilliggande rum. Var också tillmötesgående när vi pratat förbi varandra om placering av duschblandaren. Rättade till det utan tjafs. Det enda negativa var att dom var ca 30 min sen till uppstartsmötet, men sen kom dom som dom skulle. Läs mer

Industrivägen 55, 433 61 Sävedalen