Om FP Badrumsspecialisten.
FP Badrumsspecialisten är certifierade för våtrumsarbeten via BKR, är ett auktoriserat VVS-företag genom ”SäkerVatten”. Vi utgår från Hisings-Kärra och utför projekt mot både privatpersoner och bostadsrättsföreningar inom Göteborg, Kungälv, Lerum och Kungsbacka.

Med över 800 genomförda badrumsrenoveringar kan vi med stolthet säga att vi kan badrum!

Kort om hur vi jobbar.
Vi ger dig en kostnadsfri skriftlig offert inom 7 dagar. Vi tar sedan ett uppstartsmöte innan byggstart för att sedan sammanställa en skriftlig tidsplan. Vid avslut dokumenteras arbetet med tillhörande våtrumsintyg.

Besök gärna vår hemsida för mer information - Välkommen till oss!

Läs vad 54 kunder tycker om FP Badrumsspecialisten 2

2022-01-02 Insamlad av företaget
    FP badrumsspecialisten är proffs ut i figertopparna! Helt från hembesök, offert, samt planering och utförande. Magnus, Zach, Peyman, Amar och resten av gänget kan rekommenderas varmt. Vårt 4 kvm badrum blev klart på drygt 2 veckor och vi planerar nytt uppdrag åt dem😀

Kattis och Robin
    2021-12-03 Insamlad av företaget
    FP badrumsspecialisten hjälpte oss med totalrenovering av vårt slitna 70-talsbadrum. Vi är väldigt nöjda överlag och slutresultatet bättre än vi föreställt oss. De gav ett trevligt och proffsigt första intryck vid besök, tydlig offert och all kommunikation fungerade hela vägen igenom. De var otroligt snabba och noggranna. De gånger något uppstod förklarade de bra för en oinsatt vad som gällde och svarade på våra frågor. När en spricka i väggen i ett angränsande rum uppstod så åtgärdades det snabbt och noggrant. Jag var hemma föräldraledig under hela processen och det var aldrig några problem. Kommunikationen var tydlig när vatten eller el skulle stängas av tillfälligt eller när något skulle låta extra mycket.

Vi hade blivit rekommenderade FP av andra i vårt område och rekommenderar dem själva varmt till andra som frågar.
    2021-12-03 Spontant omdöme
    De har totalrenoverat en tvättstuga. Arbetet har gått mycket smidigt och blev mycket bra. Personalen har alltid varit tillmötesgående och duktiga.
    Vi är en mycket nöjd kund.
    Tony
    2021-11-24 Spontant omdöme
    Vi bokade in ett möte för att titta på våra badrum och fick ett väldigt bra bemötande och bra genomgång. Den utlovade offerten kom dock aldrig. Efter många försöka att nå företaget via mail och telefon gav vi upp. Lite tråkigt att slösa bort sin egen och vår tid med ett hembesök och sedan ignorera oss.
    2021-09-17 Insamlad av företaget
    Vi är supernöjda med Magnus och hans team som fixade både vårt badrum och tvättstuga. Redan vid första mötet fick vi en väldigt god känsla för Magnus, när han på ett drivet sätt kom med lösningar och förslag, detta fortsatte även under projektet då de hittade en lösning för att höja vårt tak som ökade känslan markant för badrummet. Vi är mer än nöjda med slutresultatet, trots att vi fick en liten ”skönhetsfläck” vid ena fönstret, men vi blev bra kompenserade för det utan något tjafs eller dumma bortförklaringar.

Vi har redan rekommenderat FP Badrumsspecialisten till bekanta, utan att tveka.

Tack för denna gång och så ses vi förhoppningsvis när det är dags för badrummet på våning 2.
    2021-09-07 Insamlad av företaget
    Bemöttande var alltid trevligt från dagen de kom för att kolla badrummet och lämna offerten tills badrummet var färdigt.
    Jag är pensionär och hade ingen aning vad jag skulle ha i inredning men de föreslog en färdig paket som jag tackade ja till eftersom de visste bättre än jag resonerade jag.
    Jag var mer än nöjd med resultatet. Badrummet har en wow faktor som jag inte hade väntat mig. Jag har redan rekommenderat företaget till en bekant som vill göra om sitt badrum.
    Det kanske finns onödig information men jag tillbringade tre jättetrevliga veckor med min dotter och barnbarn medan de renoverade mitt badrum.
    2021-09-07 Insamlad av företaget
    Bra service och duktiga på badrum. Jag kan varmt rekommendera dom.
    2021-09-03 Spontant omdöme
    Hjälper föräldrarna med att leta efter en seriös hantverkare att hjälpa dom med deras badrumsrenovering. En god första kontakt med Magnus på FP och han kunde komma ut relativt snabbt för besök och översyn av jobbet som vi efterfrågade. Detta gjordes ca 2 veckor innan sommar-semestern skulle dra igång för de "flesta" och blev lovad en offert innan det. Vilket lät helt rimligt. Semestern passerade och jag återkom för att se vad som hänt och blev lovad flera gånger att de skulle återkomma. Nu ungefär 2 månader senare har fortfarande inget kommit och heller ingen kommunikation om varför. De får inget bottenbetyg då de initialt verkade seriösa och var relativt snabba med att komma ut och kommunicera. Därefter fallerade det och det slutade med noll svar vilket är väldigt tråkigt. Hade inte vänt mig till dom om man vill ha hjälp med att renovera sitt badrum när de inte ens kan leverera en offert eller bemöda sig att svara att dom helt enkelt inte har tid.
    2021-06-29 Insamlad av företaget
    Bra bemötande vid kontakt för våra badrumsrenoveringar. Företaget levde upp till våra förväntningar på ett snabbt och smidigt sätt. Vi är väldigt nöjda med resultaten.
  • Dan Jimmy Tomas I
    2021-03-09 Spontant omdöme
    Väldigt bra bemötande från början till slut, och super nöjda med resultatet av helrenovering av badrummet. Killarna som va här va professionella och noggranna.
    Och dom lyssnade verkligen på hur vi ville ha det. Hade vi frågor så fick vi bra svar.
    Utförlig och noggrann offert.
  • Peter David S
    2021-02-15 Spontant omdöme
    Ett bra första intryck och detaljerad offert ledde senare till mycket dålig kommunikation, flertalet onödiga småfel och behov för efterjusteringar. Att de var snabba vid grundprojektet blev helt på bekostnad av kvaliteten. Om man t.ex. inte kan hänga fyra krokar med jämnt avstånd mellan undrar jag vart deras hantverkarstolthet tagit vägen.
    Utlovad offert för badrum nr 2 har helt uteblivit trots påminnelse och fråga, vilket de inte längre behöver bemöda sig med.
    Hej Peter,

Är förvånad över de hårda orden samt en "etta" i omdöme? Det fanns en kakelplatta som både du och jag inte var nöjda med och vi kom därför överens om ett avdrag. Du fick själv välja om plattan skulle bytas ut eller vara kvar. Inte särskilt rättvist att både ta avdraget och sen klaga i efterhand då vi hade kunnat byta plattan för dig.

Vid mitt återbesök var du nöjd och efterfrågade en offert även för badrum nr 2. Om du är så missnöjd med vårt arbete att vi förtjänar en "etta" i omdöme så upplever jag det som motsägelsefullt att du även är missnöjd över att jag har avstått från att lämna offert för ert kommande projekt.

Vi ansvarar för ert badrum i 10 år och du är välkommen att höra av dig om du har några frågor.

Hälsningar

Magnus Ternström
    2021-02-14 Spontant omdöme
    Vi helrenoverade vårt badrum och det blev precis som vi förväntade oss. Dem höll tiden och killarna som gjorde det var väldigt proffsiga, smidiga att ha och göra med samt väldigt bra service. Dem fanns alltid tillgängliga för frågor och funderingar under projektet. Vi kan verkligen rekommendera FP badrumsspecialisten.
    Tack själv! Ni var bra förberedda och visste vad ni ville ha. Det underlättar vårt arbete. Tack för ett gott samarbete.

• Ingrid R
    2021-02-03 Insamlad av företaget
    Jag kan verkligen rekommendera Badrumsspecialisten, dom helrenoverade mitt badrum. Det blev precis som jag ville ha det och det tog bara två veckor.
    Killarna som gjorde det, var proffsiga och väldigt trevliga att ha att göra med
    Jag är så nöjd med resultatet
    Tack Ingrid! Och tack för ett fint samarbete under projektet. FP Badrumsspecialisten
    2021-01-19 Spontant omdöme
    Jag fick ett väldigt bra intryck när jag först kontaktade FP. Inom kort kom en kille hem och tittade på jobbet, vi hade ett bra samtal och han skulle återkomma med offerter innan veckans slut. Det kom ingen offert i veckans slut och inte under de nästkommande veckorna heller.
    Till slut kontaktade jag honom och frågade varför det inte kommit några offerter. Ett några dagar fick jag svara att han återigen skulle skicka dem innan veckan var slut. Det kom inga offerter när veckan var slut.

Jag har återigen kontaktat FP angående det här, men har inte fått någon återkoppling. Mao en urusel kundservice och en ickeexisterande dialog. Kan bara tänka mig vad som händer om de faktiskt utför ett arbete och något går fel, med tanke på hur de beter sig när allt man vill ha är en offert.
    Hej Nicklas,

Jättetråkigt att du upplever att återkopplingen efter mitt besök varit bristfällig. Jag har dock gått igenom vår konversation och jag har mailat dig ett besked om att vi avstår från att lämna offert på ditt projekt. Ber om ursäkt om jag har varit otydlig men ibland måste vi dessvärre tacka nej av olika anledningar. Min fokus kommer alltid att ligga på de offerter som vi lämnar samt våra pågående och avslutade projekt.

Hoppas att du kom vidare med ditt projekt och hittade en hantverkare som du kunde samarbeta med.

2021-01-05 Insamlad av företaget
    Effektiva och lösningsorienterade.
    Tack Patrick! Var tacksamt att genomföra ert projekt! FP Badrumsspecialisten
    2021-01-05 Insamlad av företaget
    Badrumsrenovering, från start till slut har vi varit mer nöjda än vi trodde var möjligt! Mycket bra kundservice, hjälp och tips. Rekommenderas verkligen.
    Tackar och bockar...=) Det blev ett riktigt snyggt badrum hos er som jag hoppas att ni för glädje av i många år framöver. FP Badrumsspecialisten
    2021-01-03 Insamlad av företaget
    Jag är supernöjd med totalrenoveringen av mitt badrum. Anlitade FP Badrumsspecialisten, fick bra bemötande från första början. Offerten var tydlig och hade jag frågor fick jag snabbt svar. Man var lyhörd för mina önskemål och kom även med en del tips.

Arbetet startade enligt plan och det var en fröjd att komma hem från jobbet och se att arbetet snabbt gick framåt. På två veckor var jobbet klart...oj vad det blev bra.
    Kan varmt rekommendera FP Badrumsspecialisten.

Carina Hammarberg, Hisings Kärra
    Tack Carina! Killarna tackar dig för ett gott samarbete! FP Badrumsspecialisten
    2021-01-01 Insamlad av företaget
    Bra och effektiva och mkt trevliga!
    Tack så mycket! Var ju badrum nr 2 hos dig så vi hade rutinen inne redan från start...=) Tack för ett bra samarbete genom projektet. FP Badrumsspecialisten
    2020-12-28 Insamlad av företaget
    Badrumsrenovering, som utfördes väldigt proffsigt och enligt tidsplan. Magnus som byggledare var mycket serviceminded och mån om att allt skulle bli bra.
    Tack Henrik! Du och din fru hade gjort bra val som gjorde det enkelt för oss att leverera ett snyggt badrum. Tack för ett gott samarbete! FP Badrumsspecialisten
    2020-05-17 Insamlad av företaget
    Vi skulle totalrenovera vårt badrum och träffade flertalet firmor och tog in offerter från dessa - FP stack dock ut bland alla firmor med sitt goda kundbemötande och handläggning av en mycket väl specificerad offert. I detta skedet var det självklart för oss att anlita FP - lika självklart är det att rekommendera dem för det fina arbete de gjorde i vårt badrum!
  • Nathalie S
    2020-05-04 Insamlad av företaget
    Vi renoverade kök, badrum och gästtoa och vi är verkligen super nöjda med allt, resultatet är fantastisk.
    Första mötet med Magnus som var väldigt trevlig men också väldigt kunnig och kunde svara på alla våra frågor. Vi fick en bra och tydlig offert och den summan som stod var det som slutfakturan landade på. Vi tog in offerter från 4 olika företag och vi kände vid första mötet att detta var firman som vi ville anlita.
    Alla killar som har varit här har varit så trevliga och duktiga, vi har haft god kommunikation under renoveringstiden.
    Dom var även färdiga på den dag som vi hade kommit överens om.
    Vi kan varmt rekommendera fp Badrumsspecialisten😁
    Nathalie och Christian
    2020-03-25 Insamlad av företaget
    Jag gjorde en totalrenovering av mitt lilla badrum tsm med FP Badrumsspecialisten. Jag är så himla nöjd!!!! Precis som jag ville ha det! Det var proffsigt från början till slut. Magnus som jag träffade först gav ett mkt bra intryck och det gjorde till slut att jag valde dem. Vi höll kontakt genom hela projektet samt riktigt bra kommunikation med projektledaren Peyman, som också var helt fantastisk! Alla som var här var riktigt trevliga och bra! Det gick smidigt och det var ett extra plus med bra priser på inredning samt kakel/klinker.
    Inga extra kostnader, det som var offererat gällde vid betalning. Även om badrum är dyrt generellt - så var detta värt varje krona! Ger högsta betyg och vill varmt rekommendera FP Badrumsspecialisten.

/Frida
    Tack själv Frida! Samtliga i teamet tackar dig för din omtanke med kaffe och allt annat runt omkring. Och badrummet blev riktigt bra det med. Har lagt upp på vår Insta så att fler kan ta en titt.

2020-03-23 Insamlad av företaget
    Efter en vattenläcka ville vi helrenovera ett mindre badrum på övervåningen. Efter kontakt med och offerter från sex olika företag valde vi att gå vidare med FP Badrumsspecialisten och de levde verkligen upp till våra förväntningar och mer därtill.
    Proffsiga, effektiva, noggranna och - inte minst - trevliga och lätta att ha att göra med - besiktningsman, arbetsledare och hantverkare!
    Resultatet blev ett nytt badrum på knappt 3 veckor och utan alltför stort hål i plånboken :-)
    2020-03-23 Insamlad av företaget
    Renovering av badrum i vår bostad. Skötte jobbet bra och höll så rent man nu kan vid en renovering. Trevliga killar och de små problem som dök upp löstes snabbt. Tack!
    2019-12-09 Insamlad av företaget
    Vi är fantastiskt nöjda. Alla tider och planer hölls som utlovat och dom har gjort ett fantastiskt bra jobb. Kan bara rekommendera FP!
    Tack så mycket! Samtliga inblandade tyckte att det var ett nöje att arbeta hos er och vi önskar dig och din familj en riktigt god jul! FP Badrumsspecialisten
  • Karoly L
    2019-12-06 Insamlad av företaget
    Ett fantastiskt fint arbete utfört av FP Badrumsspecialisten! Jag är jättenöjd. Ett pålitligt företag; de håller tiderna, bra kommunikation, hög standard, 10 års garanti. Efter utfört arbete träffar du arbetsledaren, får du svar på alla dina frågor och funderingar. KL
    Tack! Kul att du är nöjd med slutresultatet och kan njuta av ditt nya badrum i många år framöver. God Jul & Gott nytt år önskar vi dig och din familj. FP Badrumsspecialisten
  • Andréa H
    2019-10-25 Insamlad av företaget
    FP Badrumsspecialisten hjälpte oss med en totalrenovering av vårt badrum. Lätta att få kontakt med och gav ett seriöst och kunnigt intryck vid första hembesöket inför offert. Tydlig offert som hölls arbetet igenom. Förväntad arbetstid var ca tre veckor men de överträffade våra förväntningar och var klara tidigare. Vi hade en bra kommunikation och avstämning genom hela processen och de var lätt att ställa frågor och få hjälp i planeringen. Vi är jättenöjda och rekommenderar FP Badrumsspecialisten.
    2019-10-23 Insamlad av företaget
    FP bygg renoverade vårt badrum och vi är mer än nöjda med resultatet! Företaget är lösnings fokuserade och i helhet känner man sig trygg då de är professionella under hela processen!
    2019-10-23 Insamlad av företaget
    Badrums- och tvättstugerenovering. Proffsiga och skickliga hantverkare. Bra med en firma specialiserad på våtrum. Kundorienterade och serviceinriktade personer.
    2019-10-23 Insamlad av företaget
    Totalrenovering av Badrum. Fick gott förtroende vid presentation dom gjorde mitt val. Genom hela projektet bra feedback och hjälp med val. Supertrevliga och duktiga killar utförde jobbet. Samarbetet med Stigs Kakel var också toppen. Idag har jag ett så fint badrum och är jättenöjd med FP Bygg som jag gärna rekommenderar.
    2019-10-15 Spontant omdöme
    Vi hade en mycket positiv bild av FP Badrumsspecialisten efter första mötet med Magnus. Otroligt proffsig offert med detaljerad kostnad för varje litet steg, och med tydlig information om vad som ingår och inte.
    Vi hade en bra dialog om startdatum, och fick en något reducerad kostnad då de skulle arbeta med vårt badrum i samband med ett annat jobb i området. Så länge allt bra.
    I offerten står en arbetstid på 15-17 dagar, men FP bygg sa att de räknade med att vara klara tidigare än så
    Vi flyttade ur lägenheten, då vi hade turen att kunna bo hos familj.
    Efter rivningen åkte vi på en resa, och var tillbaka dag 7. Då skulle plattsättningen börjas, och el fixas.
    Vi fick info om att det borde vara klart samma vecka.
    I slutet på veckan efter (dag 13) hade det inte blivit klart. Vi frågade varför inget hade hänt, och fick då info om att elektrikern var ledig pga klämdag, men skulle komma efterföljande vecka. Det gjorde han inte.
    Här började alltså problemen, där vi som kunder fick lägga ner otroligt mycket tid på att försöka få information om vad som har hänt (inget) och när vårt badrum skulle beräknas klart. Vi fick löfte om att det borde vara klart på tisdagen (dag 15).
    Dag 14 hände ingenting, vi ringde och fick då lovat att de skulle komma nästa dag.
    Men dag 15 hände ingenting, när vi efter mycket om och men fick svar skulle snickaren komma själv och ”lovade” att åtgärda sakerna. Dag 16 dök ingen 𝘂𝗽𝗽 heller. Dag 17 var dagen efter nationaldagen och då hade tydligen hela firman klämdag- givetvis utan att informera oss om detta i förväg- så då kom givetvis ingen heller.
    Här flyttar vi hem igen då vi inte kunde vänta längre. Vi har då ett badrumsskåp utan väggar, en kommod utan luckor/hyllor, en tvättmaskin i köket och diverse skräp liggandes. Det kändes inte särskilt kul att dels vara HELT i ovetskap om vad som händer, dels bo i en byggarbetsplats.
    Sedan fick vi även fakturor på arbete som inte var klart, TROTS löften om att de aldrig fakturerar ej utfört arbete.
    Så då fick vi kontakta dem själva och påpeka det, för att flytta fram datumet.
    Bemötandet vi fick när vi dag 17 ringde och påpekade att det idag är dag 17, då arbetet enligt offerten senast ska vara utfört, var upprörande. Ingen förståelse för vår situation och inga ursäkter för att man trots löfte på löfte inte slutfört arbetet. Kan tillägga att de även satt upp kakel med missfärgningar, en trasig platta, naggat plattorna när de kapat dem mm. Detta fick vi dock prisavdrag på- samt intyg att byta de naggade plattorna om nästa köpare vill det- men jag hade hellre betalat fullpris för väl utfört arbete.

Både jag och min fästman mådde otroligt dåligt under den perioden pga att kontakten skötts så dåligt från FPs sida.
    Själva arbetet som utfördes var inte så tokigt men hur arbetet sköttes var under all kritik.

Idag, över fyra månader senare, har de fortfarande inte åtgärdat de tre saker vi vid avslut i juni kom överens om.
    Bland annat byta ut en front på vårt badrumsskåp som de skadade när de bar in tvättmaskinen.
    FP har tyvärr inte visat något vidare intresse att slutföra de åtaganden de lovat, vi har fått ringa och maila gång på gång för att fråga när de ska åtgärda sakerna och fått svar att de fått fel front, inte fått rätt elpatron etc. Sist erbjöd de sig att komma och åtgärda elpatronen men ta fronten vid annat tillfälle. Som om det går på en handvändning att vara hemma ifrån jobbet två gånger för att åtgärda deras fel?

Vi har flera vänner som under renoveringen, och efter, frågat om vi är nöjda. Och svaret är att ja, vi är i helhet nöjda med våra val och hur badrummet ser ut. Vi är dock inte nöjd med FP badrumsspecialisten och hur de behandlar sina kunder.
    OM ni någonsin ska anlita dem (mitt råd är att undvika det), skriv gärna in tydligt i kontraktet ang vite vid försening eller missad kontakt.
    Vårt badrum blev ”klart” dag 20, men är som ni läser fortfarande inte klart, och vi fick inget avdrag för förseningen eller ens en ursäkt för hur de behandlade oss.
    Vi önskar vi har enda undantaget, men tyvärr har vi en vän som anlitat FP innan varit med om exakt samma sak. Dvs total tystnad kring saker de ska åtgärda.

Jag ger en tvåa, trots att de är värdA betydligt mindre för deras kundhantering. Men allt utfört arbete var inte dåligt, utan de första 7 dagarna sköttes allt toppen, så jag kan med gott samvete inte ge en etta. Men i kundhantering får de 0/5.
    Hej Linnéa,

Är givetvis jättetråkigt att höra er version. Jag kan dock enbart hålla mig till fakta och det är att ert badrum var fullt användbart inom tidsplanen. Det stämmer att tvättmaskinen kopplades in dag 20 men innan dess var WC, tvättställ och dusch installerade och badrummet var i bruk inom 15-17 dagar.

- Kontakt under ert projekt. Innan projektet sätter igång har vi ett uppstartsmöte, när rivningen är gjord har vi en genomgång. Inför plattsättningen håller vi er underrättade och kollar av, inför uppmontering av inredning har vi en genomgång. Vi har dock inte möjlighet att under pågående projekt löpande rapportera exakt hur varje dag skall se ut. Vi har avtalat 15-17 arbetsdagar och det har vi uppfyllt. De allra flesta projekt avslutas innan sista dagen och det var tråkigt att tvättmaskinen inte var i bruk utan att ni fick vänta ytterligare 3 dagar innan den kunde installeras.

- Fakturering. Vi är tydliga med våra betalningsvillkor som finns på: fpbygg.se/fragorochsvar. Vi delfakturerar under projektets gång och betalning sker alltid efter avslutat projekt.

- Ang plattsättningen så hade ni 2 st plattor som hade varsin prick som var mindre 0,5 mm, dvs väldigt svåra att upptäcka. Detta har vi kompenserat er för.

- Slutförande. Det som är "kvar" att göra i ert badrum är att byta ut er defekta elpatron samt byta ut en front. Ni har själva ansvarat för inköpet av handdukstorken men vi ville vara hjälpsamma och har letat fram och betalat för en passande elpatron samt bokat tid för installation av elektriker. För ett antal veckor sedan bokade ni själva av den tid som elektrikern hade avsatt för ett besök. Er motivering var att ni vill att allt görs på vid samma besök men det är inte möjligt då elektrikern enbart byter elpatronen och snickaren tar hand om fronten på kommoden. Vi har även erbjudit oss att låna er nyckel så att ni inte behöver vara på plats vilket inte är nödvändigt. Både front och elpatron finns på vårt lager och vi väntar på er och det vet ni om. Jag tar en ny kontakt så att vi kan göra ett nytt försök att byta ut elpatronen åt er.

FP Badrumsspecialisten
    Ni hade den 17e dagen inte monterat ihop varken spegelskåpet eller kommoden, inte installerat tvättmaskinen eller färdigställt tätning i dörrfoder, vid handfatet eller satt upp duschsdörren korrekt. Det krävdes 2 halva arbetsdagar innan era snickare kunde åtgärda allt som inte var färdigställt.

Gällande kommunikationen handlar det, som du mycket väl vet om, inte om att rapportera varje enskild dag utan överhuvudtaget svara när VI ringer ER för att ingen har kommit till oss och färdigställt badrummet varken dag 14,15 eller 16 trots muntliga löften från er. Detta är ni mycket väl medvetna om.
    Men inte här tar ni ansvar för hur dåligt ni har hanterat denna relationen.

Gällande nyckellåning vill vi givetvis vara på plats vid åtgärdandet av kvarvarande fel då ni tidigare inte hållit vad ni lovat och bland annat försökt måla över en av missfärgningarna på kakelplattorna utan att fråga oss. Ni har inte heller tagit kontakt med oss angående åtgärd, utan vi har hela tiden fått driva ärendet framåt. Vi fick kontakta er i slutet på augusti, då hade vi inte hört något på tre månader.
    30/9 fick vi mailinfo om att ni fått fel storlek på luckan till kommoden. Det tog mao över 3 månader att ens beställa den, och sedan konstatera att storleken var fel. I samma mail fick vi info om att någon skulle ringa, vilket inte hände. Vi fick istället höra av oss igen.

Ang faktureringen citerar jag er offert
    ” Projektet kommer att delfaktureras, dock aldrig i förskott.”
    Vilket det gjordes.

Ser framemot ert samtal så att vi fyra månader efter projektets ”avslut” äntligen kan avsluta det.
    Linnéa L
    Läs mer genom att expandera tråden +
    2019-07-05 Insamlad av företaget
    Snabba, proffsiga och följer upp efter ett fantastiskt arbete!
  • Roger O
    2019-07-03 Insamlad av företaget
    Enkelt att renovera med komplett entreprenad.
    Mycket trevligt och lyhört bemötande!
    Arbetet proffsigt utfört och det som felades rättades snabbt till.
    Mycket för pengarna!
    Är alltså en helnöjd kund!
    Kommer att rekommendera bolaget till flera andra!
    2019-06-26 Insamlad av företaget
    Gjort en badrumsrenovering. Från början till slut helproffsigt!

Täta uppföljningar om vad som händer och så fort något gick utanför plan så var det en direkt återkoppling med fråga om hur vi skulle fortsätta. Mycket noga med att inte skräpa ner och det var städat varje dag då vi kom hem!

Dessutom blev badrummet jättefint!

Vi är mycket nöjda!
    2019-05-31 Spontant omdöme
    Renoverade mitt badrum jättefint, snabbt, smidigt, bra resultat och trevlig kommunikation. Dök upp exakt den dag och tid som bestämts från början och allt blev klart på 2 veckor. Bra samarbete med Kakeldaxgruppen som har bra utbud av kakel och klinker. Även bra samarbete med elektrikerservice som utförde elarbetet och som är Garanterad installatör av Ebeco golvvärme. Elektrikerservice var också trevliga och lätta att ha att göra med.
    Väldigt tydlig offert och priset överstegs inte med ett öre trots att en del extraarbete gjordes. Njuter varje dag av mitt fina badrum!
    Tack för ett utmärkt samarbete genom hela projektet! Hoppas att du har stor glädje av ditt nya badrum i många år framöver.

2019-03-04 Insamlad av företaget
    En helrenovering av badrum som var jätteproffsigt skött från början till slut! Glada, trevliga, kunniga och snabba! Kan varmt rekommendera dem!
    2019-03-04 Insamlad av företaget
    Snabbt, effektivt, bra återkoppling!
    2019-02-27 Insamlad av företaget
    Totalrenoverade 90-talsbadrum. Otroligt snabbjobbade, gjorde hela badrummet på bara två veckor. Ett par gånger saker inte blev riktigt rätt från början och då var det alltid löst efter en konversation.
  • Erik L
    2019-02-27 Insamlad av företaget
    Vårt badrum blev jättebra och vi är supernöjda med resultatet. Allt är proffsigt och snyggt gjort och fakturan följde offerten med endast tillkommande kostnad för stambyte (som de endast tog cirka 5,000kr för). De höll rent under tiden och körde iväg skräp direkt så smidigt att ha dem i huset medan de höll på. Också bra att de är nogranna med att stämma av var allt ska sitta och det blev på millimetern så som vi tänkte det.

Ett minus var dock att vi önskar bättre rådgivning från början i planeringen då vi köpte fasat kakel för 5,000kr. När vi sedan skulle börja avrekommenderade ansvarig byggare från det kaklet då vi har flera ytterhörn i badrummet och att det inte går att få lika snyggt när det är satt omlott som vi ville ha det. Bra att vi fick info då men hade gärna fått den informationen från början.

Ett annat minus är att vi hade egen elektriker för eljobbet. FP skulle sköta kontakten med denna men det fick jag göra själv. Det funkade och blev bra men innebar lite merarbete för mig. Skulle rekommendera andra att låta FP göra elen också för att det ska gå ännu smidigare.

Men som helhet rekommenderar jag FP bygg. Det gick snabbt, var billigt gentemot andra offerter vi tog in och resultaten blev jättebra. Vårt badrum finns på deras instagram (hexagonklinker i rött och vitt med vitt kakel satt omlott på väggarna).
    Hej Erik, tack för ditt omdöme. Kul att ni är nöjda med badrummet som helhet.

Ang fasat kakel i sättning omlott så borde ni borde fått avrådan tidigare i processen. Vi har ändrat rutinerna för våra uppstartsmöten så att det blir ännu tydligare kring plattsättningen för kommande kunder.

Tack för ett väl genomfört projekt!
    2019-02-17 Spontant omdöme
    Kan inte rekommendera detta företag nog! Jag renoverade ett annat badrum förra året med en annan firma här i gbg som skötte det allt annat än snyggt (sa 4v tog 9v och +30k på slutfakturan) var därför inledningsvis lite rädd. Tog in lite olika offerter därbland kom Magnus från FP och gjorde en bedömning och därefter fick jag en offert som var noggrant specad in i minsta detalj och rimlig i pris. Ringde även Kronofogden och kollade om det fanns skulder historiskt och det fanns det inte. Magnus sa att det skulle ta 15 arbetsdagar men de blev klara på 10 dagar. Efter att de rev ut badrummet kunde man inte ens hitta ett dammkorn och allt skärp forslades bort samma dag. Under varje steg har FP byggspecialisten gjort mig chockerad över hur smidigt det kan vara att renovera ett badrum. Och alltid sett till att ge det lilla extra. Peyman, Mikael och alla killar som varit i lägenheten är alla stjärnor. Servicemindade, noggranna och snabba. Skulle jag renovera ett badrum igen finns det inget annat val än FP Badrumspecialisten! Ditt badrum är verkligen i trygga händer.
    Hej Ena. Stort tack för de fina orden! Tackar även dig och Jonatan för att ni var väl förberedda när det gällde inköp av inredning och kakel/klinker. Det underlättar för killarna och projektet kan flyta på enligt den tidsplanering som vi har satt upp.

Tack för ett gott samarbete!
  • Petronella H
    2019-02-07 Insamlad av företaget
    Helrenovering av badrum januari 2019. De höll tidplan och offert till punkt och pricka. Tillmötesgående och enkla att ha att göra med. Vi är mycket nöjda
    Hej! Tack för ditt omdöme och en bra start på 2019 med ert badrum som årets första projekt. FP Badrumsspecialisten
    2019-02-05 Insamlad av företaget
    Gjorde en totalrenovering av badrummet i min lägenhet.

Mycket nöjd med alla inblandade i renoveringen. Gick snabbt och smidigt utan de minsta problemen under renoveringen. Rekommenderar starkt FP Badrumsspecialisten
    2018-12-05 Insamlad av företaget
    Vi gjorde vårt badrum via FP badrumsspecialisten. Vi är väldigt nöjda från första mötet till färdigställt badrum. De höll tidplanen, offerten stämde med kostnad, trevliga hantverkare, serviceinriktade, bra kommunikation under hela arbetet, de höll det städat runt omkring och man kände att man var en viktig kund hos dem. Varma rekommendationer!
    2018-09-22 Insamlad av företaget
    Jag är mycket nöjd med FP Badrumsspecialisten som renoverade vårt badrum. De var effektiva, höll rent runt sig och lyssnade på våra önskemål hela tiden. Jag kan absolut tänka mig att anlita dem för framtida renoveringar.
    2018-08-10 Insamlad av företaget
    FP Badrumsspecialisten tog hand om renoveringen av mitt badrum och gjorde ett mycket bra jobb. Tydlig offert som stämde överens med fakturan. Bra och duktiga killar som fixade ett kanonfint badrum. Kan rekommendera till fler som funderar på att renovera.
    Tack så mycket för ett gott samarbete under renoveringen.

• Hampus H
    2018-08-09 Insamlad av företaget
    FP Bygg byggde om vårt badrum. De var mycket proffessionella, förtroendeingivande och trevliga inför, under och efter renoveringen. Vi är mycket nöjda med deras arbete och med vårt badrum nu när allt är klart. Som ohändiga och på renoveringsområdet oerfarna personer fick vi bra stöd med vad vi behövde tänka på före och under processen. Vi rekommenderar dem gärna!
    Tack Hampus! Kul att du är nöjd med hela processen från start till mål.

2018-07-04 Insamlad av företaget
    Renovering av badrum. Bra, trevlig kontakt med kompetent personal. Marknadsmässigt bra priser.
    2018-07-03 Insamlad av företaget
    Vi anlitade FP Badrumsspecialisten för helrenovering av ett badrum (5,2 kvm), toalett/tvättstuga (2,6 kvm) samt byte av varmvattenberedare.
    Vi är mycket nöjda med bemötandet och arbetets genomförandet av de olika team med hantverkare som avlöste varandra.
    Vi förväntade oss att det skulle bli rätt jobbigt att bo i en byggarbetspats under 5 veckor men det förlöpte mycket bättre än vad vi trodde.
    Vi hade en genomgående bra kommunikation med arbetsledaren och enskilda hantverkare och uppkomna problem och frågor löstes smidigt under projektes gång.
    Tidplanen hölls trots utförandet av två större projket direkt efter varandra och arbetet blev t o m genomfört lite snabbare än vad som sagts.
    Extra positivt var att alla de olika hantverkarna varje dag städade upp efter sig, både inne i huset och utanför (sopat upp sågspån etc)

FP Badrumsspecialisten har absolut levt upp till mina förväntningar på ett proffsigt helentepenörsföretag och jag kan varmt rekommendera dem.
    Tack så mycket Eva! Killarna tyckte att det var ett nöje att ta hand om ert projekt. Tidplanen är till för att hållas och vi gör alltid vårt yttersta för att projektet skall drivas i mål till utsatt deadline.

• Robin H
    2018-07-03 Insamlad av företaget
    De de totalrenoverade mitt badrum samt rev en vägg för att göra badrummet större. Trevliga hantverkare, lätta att få tag på. Bra bemötande. Nöjd med resultatet och till ett konkurrenskraftigt pris.
    2018-07-02 Insamlad av företaget
    Renovering av två badrum.

Man gjorde ett mycket bra jobb.

Hela jobbet gick som vi tänkt.