FPN Bygg AB

Läs vad 11 kunder tycker om FPN Bygg AB

• Jessica B

2020-09-16

Jessica B skrev om FPN Bygg AB
    Jag var väldigt nöjd och byggställingen som levererades snabbt och smidigt och den var av bästa kvalitet, men sedan kom besvikelsen när jag fick fakturan. I offerten var inte momsen tydligt skriven så det blev en chock när den plötligt stod med i slutfakturan. Dessutom fick jag betala extra för några dagar trots att jag beställt ställningen till ett visst datum och leverantörerna bad om att få komma några dagar tidigare och ställa upp den, för det passade bättre i deras tidtabell. Om jag hade vetat att jag blir fakturerad för de dagarna, hade jag inte tillåtit tidigare uppmontering. Läs mer
    2020-09-17 FPN Bygg AB svarar Jessica B
    Hej,

Först och främst är vi glada att du har valt vårt företag.

Som svar på din feedback - kanske inte allt var som du har förklarat.

Installationen ägde rum två dagar före det datum som överenskommits som startdatum för projektet.
    För de dagar mellan installationen och det faktiska startdatumet då ställningen redan stod tillkom inga extra kostnader för dig.

Det andra är att varje kontrakt anger att beloppet är exklusive moms. Det angivna beloppet är alltid utan moms och det finns en mening på framsidan av avtalet som anger att alla priser är exklusive moms. Det markeras i avtalet med asterisk. Vi hade ännu inte haft ett enda fall där kunden inte visste att det angivna priset i avtalet är utan moms.

När det gäller nedmontering av byggnadsställningen - vi har ditt meddelande att vi kan ta ner byggnadsställningar när som helst från och med den dagen du skickade meddelanden till oss. Den dagen var 32 dagar från kontraktets början och därför tillkom 4 extra dagar till fakturan eftersom vi i avtalet har kommit överens om perioden på 4 veckor som är 28 dagar. Du beställde våra tjänster i 4 veckor medan byggnadsställningen stod och användes i 4 veckor och + 4 dagar totalt ..

Det är synd att ett sådant missförstånd har inträffat. Vi hoppas att vi kommer att lösa alla situationer tydligare i framtiden.

Vi är glada att du är vår klient - vi förbättras bara på grund av dina kommentarer :)
  • 2020-09-14

Viktorija D skrev om FPN Bygg AB
    Trevliga o proffs företag! Rekommenderar! Läs mer
  • 2020-09-03

Johnny J skrev om FPN Bygg AB
    Levererar alltid rätt ställning på utsatt tid Läs mer
  • 2020-09-02

Erik S skrev om FPN Bygg AB
    Proffsig byggnadsställning till bra pris. Trevliga gubbar! Läs mer
  • Täby Bygg & Badrum

2020-09-01

Täby Bygg & Badrum skrev om FPN Bygg AB
    Ordning och reda, Kommer på utsatt tid, Har hjälp oss med ställningar för fasad målning & tak arbeten. Rekommenderas! Läs mer

Gerhard W skrev om FPN Bygg AB
    Bra och hållbar kommunikation och leverans. Dessutom bra pris. Läs mer

Olof L skrev om FPN Bygg AB
    Bra, inga problem, ställning anpassad efter behov, sattes upp och togs bort enligt överenskommelse. Faktura 30 dgr efter fullbordad leverans Läs mer

Jens J skrev om FPN Bygg AB
    Seriöst och punktliga samt väldigt genuint utförda ställningsbyggen Läs mer

Marek K skrev om FPN Bygg AB
    Proffsigt 👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼😎😎😎😎😎😎😎 Läs mer
  • Mikael  T

2020-08-31

Mikael T skrev om FPN Bygg AB
    Vi på Tällberg Byggservice AB anlitar FPN när vi behöver byggställning och vi är väldigt nöjda.
    Snabba leveranser samt det viktigaste, säkra och ergonomiskt
    rätt byggda ställningar. Läs mer

Gunnar P skrev om FPN Bygg AB
    Fungerade mycket bra. De kom den dag som var bestämt, och de monterade ned den dag som det var bestämt. Ställningarna fungerade som de skulle, och var stadiga Läs mer

Spjutvägen 34, 746 50 Bålsta