Alla kategorier Fastighetsbolag Stockholms län Stockholm Södermalm Franska Bukten AB

Franska Bukten AB

Magnus Ladulåsgatan 27, 118 65 Stockholm — Visa karta

AB Franska Bukten erbjuder konsult-, service och entreprenadtjänster inom ventilation och energi i Stockholm med omnejd. Bland annat utför vi OVK-besiktningar, ventilationsutredningar, energiberäkningar och energideklarationer samt service- och ventilationsentreprenader. På AB Franska Bukten arbetar idag ca 20 st. medarbetare.

Vi har funnits i branschen sedan 2008 och har stadigt växt varje år. Vi tror att kvalité är nyckeln är framgång och anledningen till att vi växer varje år. Som belöning för vårt arbete har vi utsetts till DI Gasell både 2015 och 2016 samt att vi kan läsa våra fina rekommendationer här på Reco.

Kontakta oss så kan vi berätta mer om våra tjänster.

Läs vad 60 kunder tycker om Franska Bukten AB

• Stefan E
    Stefan E skrev om Franska Bukten AB
    Ventilationsombyggnad industrifastighet med OVK. Ställer upp på kort varsel vid behov. Bra och snabba återkopplingar under projektet. Rekommenderas.
  • Mikaela L
    Mikaela L skrev om Franska Bukten AB
    Jag har fått hjälp av Fredrik Jönsson på Franska Bukten vid ett antal tillfällen. Han har varit mycket hjälpsam och serviceminded. Vi har löst problem hos våra kunder gällande oljud och ventilation.
  • Jenny T
    Jenny T skrev om Franska Bukten AB
    Trevligt bemötande. Snabb återkoppling.
  • Magnus T
    Magnus T skrev om Franska Bukten AB
    Franska Buktens medarbetare är engagerade och proffesionella i bemötande med vår förening. Beställt uppdrag var inledningsvis OVK som sedan vi tillförde med åtgärder förvolika anmärkningar.
  • Leif W
    Leif W skrev om Franska Bukten AB
    Snabbt, proffsigt, okomplicerat
  • Kai P
    Kai P skrev om Franska Bukten AB
    Anlitat företaget till att utföra OVK besiktning. Snabb återkoppling och utmärkt service från första kontakten.
  • Brf Mälarbranten L
    Brf Mälarbranten L skrev om Franska Bukten AB
    Vår Brf föreningen anlitade Franska Bukten för att genomföra en fullödig OVK undersökning av husen i vårt kvarter. Vi tycker att bemötandet, utförandet och uppföljningen ifrån Franska Bukten har levt upp till de förväntningar vi hade.
  • Max L
    Max L skrev om Franska Bukten AB
    Mycket kunniga
    mycket trevlig personal
  • Tommy L
    Tommy L skrev om Franska Bukten AB
    Bra bemötande och utbyte av åtgärdsförslag. Snabb återkoppling och utförande.
  • Daniel H
    Daniel H skrev om Franska Bukten AB
    Endast mejlkonversation. Har fått svar på mina frågor och de har lämnat pris enligt förfrågan samt utfört de jobb jag beställt med bravur.
  • Aase S
    Aase S skrev om Franska Bukten AB
    Anbud för OVK besiktning.
    Bra teknisk kompetens till kundens fördel vid formulering av anbud
    OVK besiktning utförd mycket, mycket noggrant av två tekniker
    Utmärkt OVK rapport med anvisningar om förbättringar
  • Staffan K
    Staffan K skrev om Franska Bukten AB
    Brf Lilium avtalade med Franska Bukten AB om en rengöring av imkanalerna i föreningens 58 lgh plus ventilerade gemensamhetsutrymmen. Vidare skulle förnyad grundinställning av utsugningsdonen ske efter rengöringen, föjd av en OVK.
    Detta var föreningens första OVK och erfarenhet saknades därför i styrelsen.
    FB lämnade en väl anpassad och lättförståelig offert efter en första kontakt per tel. Vi ville vara ute i god tid för stt slippa hamna i tidsnöd med själva OVK. En genomförandeplan ingick i offerten vilket underlättade styrelsens arbete. Prisbilden stämde med våra grova skisser varför offerten antogs.
    Arbetet inkl avisering till medlemmarna genomfördes enligt plan på ett proffsigt och förtroendeingivande sätt med vänlig och kommunicerbar personal.
    Återkoppling under arbetets gång med projektledaren helt OK och både prel och slutresultat levererades som önskat.
    Sammanfattning: Vi i brf Lilium är mycket nöjda med offererat och genomfört arbete som Franska Bukten levererat och kan med glädje rekommendera dem till presumtiva kunder. Kontakten med FB togs efter rekommendation fr vår tekniska förvaltare, SBC AB.
  • Helen M
    Helen M skrev om Franska Bukten AB
    Mycket professionella och lyhörda för att anpassa uppdraget efter våra önskemål.
  • Stina C
    Stina C skrev om Franska Bukten AB
    Vi begärde en OVK för vår brf. Franska bukten var jätteflexibla vad gäller tidpunkt och möjlighet att köra på kvällstid, för att slippa samla in nycklar. Sen kontrollen snabbt och vi fick ett utförligt protokoll omgående. Rekommenderas varmt.
  • Anne-marie R
    Anne-marie R skrev om Franska Bukten AB
    Vi har anlitat företaget för att vi behöve hjälp med brf ventilation.
    Snabba besked, snabba åtgärder och trevligt bemötande. Vi är helt nöjda och har återkommit med andra uppdrag till dom.
  • Frida E
    Frida E skrev om Franska Bukten AB
    Toppenbra på alla sätt och vis.
  • Marianne M
    Marianne M skrev om Franska Bukten AB
    Bra bemötande och tillgänglighet
  • Claes B
    Claes B skrev om Franska Bukten AB
    Seriösa, duktiga, välutbildade samt trevliga och tillmötesgående.
  • Håkan P
    Håkan P skrev om Franska Bukten AB
    Franska Bukten? Kul namn och utmärkta att samarbeta med. Snabba, duktiga och trevliga.
  • Christer B
    Christer B skrev om Franska Bukten AB
    Utmärkt bemötande, proffsigt agerande och ett bra jobb utfört av kompetenta personer, stort tack!
  • Lars T
    Lars T skrev om Franska Bukten AB
    Bra bemötande och uppdraget genomfört enligt plan.
  • Annika S
    Annika S skrev om Franska Bukten AB
    Snabbt svar, tydlighet, vänlighet, personligt tilltal. Tjänst tillsyn av undercentral samt energideklaration. Hög kvalité på efterföljande rapport. Gäller även rapport efter tillsyn.
  • Johan M
    Johan M skrev om Franska Bukten AB
    Begripligt förklarat och tydliga besked och kostnadsuppskattningar.
  • Mattias H
    Mattias H skrev om Franska Bukten AB
    Franska Bukten är ett väldigt seriöst företag , med utmärkt service . Dom är alltid bereda att hjälpa till vare sig praktiskt eller med rådgivning. 100% pålitliga.
  • Tommy S
    Tommy S skrev om Franska Bukten AB
    Trevligt bemötande och allt enligt ök.
  • Misha I
    Misha I skrev om Franska Bukten AB
    Duktiga och kompetenta tekniker, hjälper oss med OVK sedan flera år tillbaka. Vi är mycket nöjda med Franska bukten!
  • Mats T
    Mats T skrev om Franska Bukten AB
    Ett mycket bra bemötande, både professionellt och personligt av Jonas Karlsson.
  • Åke E
    Åke E skrev om Franska Bukten AB
    Bra kontakt och respons vid behov av hjälp.
    Tjänster: OVK-besiktning som senare ledde till konsulthjälp vid upphandling av entreprenör för åtgärdande av brister efter OVK samt konsulthjälp vid upphandling av entreprenör vid renovering av ventilations- och rökkanaler. Fungerat som bollplank under arbetets gång samt utfört besiktning.
    Arbetet har varit till full belåtenhet.
  • Elisabeth T
    Elisabeth T skrev om Franska Bukten AB
    Håller vad de lovar och har levererat i tid
  • Anna-karin J
    Anna-karin J skrev om Franska Bukten AB
    Vi har bara gott att säga om samarbetet med Franska Bukten. De har skött allt smidigt och vi hoppas snart få en uppföljning om hur det ligger till med ventilationen hos oss. Vi vet att arbete i en lägenhet kvarstår innan vi kan få en sammanfattning
  • Ann E
    Ann E skrev om Franska Bukten AB
    Kunniga, Pålitliga och ödmjuka.
    De ser till kundens bästa och inte till deras egen vinst.
  • Hania R
    Hania R skrev om Franska Bukten AB
    Vi känner Franska Bukten sedan ett antal år. Fredrik Jönsson har hjälpt oss i olika sammanhang, alltid snabbt och professionellt. Det är förvånansvärt nära mellan Franska Bukten och oss som fastighetsägare, vilket man inte upplever så ofta nuförtiden.
  • Jonathan Å
    Jonathan Å skrev om Franska Bukten AB
    Som VVS ansvarig har man ett brett område att driva, då är det av stor vikt att leveranserna sker inom avtalad tid. Med franska bukten som en av våra leverantörer. Franska Bukten AB är en pålitlig leverantör inom OVK och OVK åtgärder. De har visat ett stort engagemang vid sin leverans av dessa tjänster.
  • Petter D
    Petter D skrev om Franska Bukten AB
    Jag har beställt energideklarationer av Franska Bukten AB.
    Deras bemötande har varit mycket bra. Professionelt och enkelt.
    De har definitivt levt upp till mina förväntningar och jag kommer fortsätta att vända mig till dom i kommande uppdrag.
  • Rolf W
    Rolf W skrev om Franska Bukten AB
    De har utfört OVK hos oss två gånger med gott resultat. De olika teknikerna var tillmötesgående
  • Mari L
    Mari L skrev om Franska Bukten AB
    Kompetenta och seriösa. Erhöll ett klart och tydligt offertunderlag. Installationen av de tekniker som arbetade på plats i huset var väldigt serviceminded. Kasper får en extra stjärna : ) Det jag fortsatt saknar är dokumentationen av själva arbetet.
  • Patrick - Brf Heimdal Nr 1 Upa H
    Patrick - Brf Heimdal Nr 1 Upa H skrev om Franska Bukten AB
    Företaget har gjort OVK hos oss och vi är mycket nöjda med deras arbete.
  • Brf Vidablick - Britt E
    Brf Vidablick - Britt E skrev om Franska Bukten AB
    Mycket bra bemötande. Trevliga och troligen duktiga (kan inte avgöra duktigheten, kan inte branschen alls ). Vi har fått klar en OVK efter en del "turer" som inte berodde på dem utan på husets materialval och medlemmarna. Vi gläder oss!
    Det enda jag tycker kan förbättras (som jag såg det och någon av killarna höll med om) är nyckelhanteringen. De som skulle samla in nycklar kom inte i tid och sedan var det rörigt hanterande. Men som helhet. Mycket bra bemötande.
  • Brf Spiran 2 - Håkan H
    Brf Spiran 2 - Håkan H skrev om Franska Bukten AB
    Bra bemötande från början till slutfört arbete.
  • Sbc - Hanna A
    Sbc - Hanna A skrev om Franska Bukten AB
    Mycket bra både i bemötande och resultat.
  • Kjell - Brf Grönland 12 J
    Kjell - Brf Grönland 12 J skrev om Franska Bukten AB
    OVK-besiktning samt div åtgärder efter denna.
  • Brf Vildsvinet 15 - Jan D
    Brf Vildsvinet 15 - Jan D skrev om Franska Bukten AB
    Fick en bra uppfattning om god kompetens och gott bemötande.
    Lite för lång tid sedan för att komma ihåg detaljer.
  • Conny C
    Conny C skrev om Franska Bukten AB
    Jättebra! ....................................
  • EKU - Staffan H
    EKU - Staffan H skrev om Franska Bukten AB
    OVK i vår förening. Bra genomförd inspektion, dock inte helt genomförd uppföljning.
  • David - Brf Krassen 12 B
    David - Brf Krassen 12 B skrev om Franska Bukten AB
    Bra bemötande. Alltid svar på mail, även om svaret ibland dröjt.
  • Hemsö Fastighets Ab - Rickard B
    Hemsö Fastighets Ab - Rickard B skrev om Franska Bukten AB
    Lyhörda och Kundfokuserade från första stund. Har haft ett samartbeteunder ett flertal år som fungerat bra. De har varit flexibla och ändrat sig efter mina önskemål om de tagit fram en åtgärd , rapport eller ett koncept som jag har synpunkter på. Stort kunnande inom lagar förordningar och författningar och tummat inte på regler eller utförandets kvalitét. Trevlig personal dessutom. Rekommenderas starkt.
  • Mats L
    Mats L skrev om Franska Bukten AB
    bra och punktlig,hoppas att lämnad offert för rengöring och justering kommer att stämma med kommande faktura. Vet ej än.
    Trevliga montörer
  • Magnus F
    Magnus F skrev om Franska Bukten AB
    Världsklass! Snabbt och professionellt! Stor förmåga se mitt problem och föreslå bra lösning!
    Mycket nöjd!
  • Byggträdet Ab - Håkan K
    Byggträdet Ab - Håkan K skrev om Franska Bukten AB
    Magnus Voren måste vara den bästa och mest serviceminded person som finns!
  • Petter D
    Petter D skrev om Franska Bukten AB
    Jag har tagit hjälp av Franska bukten då jag behövt göra energideklarationer av fastigheter samt vid konsultation i frågor rörande energideklarationer.
    Deras bemötande har varit professionellt och tillmötesgående och jag kommer fortsätta att vända mig till dom i liknande frågor.

Magnus Ladulåsgatan 27, 118 65 Stockholm