Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag6 omdömen om Frontbilar AB Tagene
-
skrev om Frontbilar AB Tagene
Frontbilar gav mig verkligen en fantastisk upplevelse av hur det är att bli förälskad i sin ny köpta bil. Jag visste redan vad jag ville när jag kom till dem och fick direkt den hjälpen jag behövde för att få min älskade bil. De svarade på alla frågor jag hade och blev bemött på ett väldigt bra och professionellt sätt. De såg mig som vilken kund som helst och inte som en ung 20 åring girig efter en bil. Rekommenderar verkligen frontbilar i tagne och speciellt återförsäljaren Imad, en helt fantastisk återförsäljare. Så fort jag undra något så får jag svar inom några minuter.
-
skrev om Frontbilar AB Tagene
Frontbilar är nog den mest oseriösa handlare och serviceverkstad jag varit med om.
Att de över huvud taget är auktoriserade för flera märken är för mig en gåta.
Kanske att dessa generalagenter borde ta sig en funderare på vilka de arbetar med?
I vårt fall gäller ärendet en transportbil, Citroen Jumpy av 2016 som gått ca 3500 mil.
Vid körning uppstår fel i avgasreningen, vår egen bedömning är att adblue-pumpen låst sig i öppet läge.
Bilen spyr ut vita avgaser och det går i princip inte att se bakom bilen.
Konsulterar försäkringsbolaget om vi kan köra in bilen till verkstad eller om den skall bärgas.
Försäkringsbolaget vill att den skall bärgas till verkstad för felsökning.
Då bilen kommer till verkstad informeras om vad som hänt samt att vi önskar felsökning på ett missljud från växellådan.
Efter ett par dagar svänger jag självmant in på verkstaden för att höra hur det går, ingen kommunikation har skett från Frontbilar. Får till svar att man inte kunnat hitta något fel och att jag kan hämta bilen. Man menar på att några felkoder på felet inte producerats och att vår bedömning om pumpen troligtvis stämmer. Vi ifrågasätter om man då inte ska byta pumpen på garanti men får svaret att det inte kan ske då bilen inte ger felkod.
Man ber oss istället att återkomma om felet uppstår igen.
Gällande missljudet från växellådan så informerar man om att man inte kunnat höra något ljud eller finna några fel i växellådan.
Direkt då vi hämtar bilen hör vi missljudet. Ca en vecka efteråt går bilen in till annan Citroen-verkstad för servicejobb.
Vi ber även dessa felsöka missljudet. Den verkstad vi valde gav hundra procent engagemang och gjorde verkligen allt för att felsöka växellådan. Man konstaterade fel på växellådan och bokade in den igen en vecka senare eftersom tid saknades att riva växellådan vid servicetillfället, det är nu ett pågående försäkringsärende.
Samtidigt som bilen står hos den andra verkstaden kommer en faktura från Frontbilar på felsökningsavgift, vilken för övrigt är extremt hög gentemot vad vi betalar hos andra märkesverkstäder.
Vi påtalar att denna skall gå till försäkringsbolaget eftersom det rörde sig om ett försäkringsärende.
Frontbilar svarar med att de inte kan debitera försäkringsbolaget då det inte gick att konstatera något fel, detta trots att försäkringsbolaget begärt felsökning.
Som andra argument menar vi att Frontbilar inte fullföljt sitt arbete, det vill säga man har inte hittat fel på växellådan som nästa verkstad hittar direkt och kan påvisa ett stort fel.
Fronbilar ber om dokumentation från den andra verkstaden för att ta ställning till om fakturan ska krediteras eller ej.
Vi låter meddela att de självklart skall få all dokumentation då bilen är färdig.
Dagen efter skickar frontbilar felsökningsavgften till inkasso!
Man skickar ingen påminnelse eller liknande utan bryter mot det som kallas god affärssed och skickar ett bestridet ärende till inkasso.
Vi instämmer med övriga missnöjda recensenter, åk till Frontbilar om du vill bli grundlurad och ockerdebiterad!
Vill du dessutom mötas av snorkiga och nonchalanta säljare så är det definitivt värt ett besök!
Vi rekommenderar total bojkott av denna lekstuga! -
skrev om Frontbilar AB Tagene
I går hämtade jag min nya Citroen Berlingo på Frontbilar det blev den 3 i ordningen,en 130 hk med automatlåda en
fantastisk bil 100% nöjd.
Köpte bilen av Rickard som alltid ger 100% service. -
skrev om Frontbilar AB Tagene
Väldigt missnöjd med personalbemötandet och servicen vad det gäller på andra våningen där man hämtar och lämnar bilar mm. Har man en sån dålig koll som chef på sin personal så är det stort fel, borde få gå en charmkurs, bemötande kurs samt service. Som chef borde han nog ta sig en funderare över sin personal.
-
skrev om Frontbilar AB Tagene
Väldigt dålig verkstad om det kan kallas verkstad väldigt vansinnigt otrevlig och fullständigt inkompetent personal. Åk inte till frontbilar om ni inte vill bli lurade!!!
-
skrev om Frontbilar AB Tagene
sämsta verkstad jag varit med om är inte värt att kallas verkstad, vansinnigt otrevlig och fullständigt inkompetent personal. Åk inte till frontbilar om ni inte vill bli lurade!!!