Frontbilar i Göteborg

2.0

11 omdömen om Frontbilar i Göteborg

Karl Jörgen Mikael K
Skrev om Frontbilar i Göteborg

Hej! Vi köpte en begagnad Citroen hos Frontbilar. Bemötandet var trevligt och korrekt, men jämfört med andra bilhandlare erbjöd Frontbilar ett lägre pris för bilen vi ville byta in och de låg också högre än flera andra handlare i Sverige för modellen vi ville köpa. Vi letade efter bil under ett par års tid och gjorde en ordentlig genomgång av marknaden i Sverige. Till följd av olika omständigheter köpte vi trots allt bil på Frontbilar och bytte då också in vår tidigare bil.

Nicklas W
Skrev om Frontbilar i Göteborg

Helt otroligt dåligt hanterat av vår bil. 2st besök där felet upptäcktes men inga åtgärder. Skickar iväg bilen och förväntar att vi ska tycka det är ok.. 21 314kr exkl moms utan lösning. Vi köpte reservdel för 500kr och bytte själva.

Agneta O
Skrev om Frontbilar i Göteborg

Fick bra och trevligt bemötande av jesper. Av privata skäl blev det inget bilköp.

MARINA P
Skrev om Frontbilar i Göteborg

Frontbilar gav mig verkligen en fantastisk upplevelse av hur det är att bli förälskad i sin ny köpta bil. Jag visste redan vad jag ville när jag kom till dem och fick direkt den hjälpen jag behövde för att få min älskade bil. De svarade på alla frågor jag hade och blev bemött på ett väldigt bra och professionellt sätt. De såg mig som vilken kund som helst och inte som en ung 20 åring girig efter en bil. Rekommenderar verkligen frontbilar i tagne och speciellt återförsäljaren Imad, en helt fantastisk återförsäljare. Så fort jag undra något så får jag svar inom några minuter.

MATHIAS B
Skrev om Frontbilar i Göteborg

Frontbilar är nog den mest oseriösa handlare och serviceverkstad jag varit med om. Att de över huvud taget är auktoriserade för flera märken är för mig en gåta. Kanske att dessa generalagenter borde ta sig en funderare på vilka de arbetar med? I vårt fall gäller ärendet en transportbil, Citroen Jumpy av 2016 som gått ca 3500 mil. Vid körning uppstår fel i avgasreningen, vår egen bedömning är att adblue-pumpen låst sig i öppet läge. Bilen spyr ut vita avgaser och det går i princip inte att se bakom bilen. Konsulterar...

Daniel J
Skrev om Frontbilar i Göteborg

I går hämtade jag min nya Citroen Berlingo på Frontbilar det blev den 3 i ordningen,en 130 hk med automatlåda en fantastisk bil 100% nöjd. Köpte bilen av Rickard som alltid ger 100% service.

Linnea J
Skrev om Frontbilar i Göteborg

Väldigt missnöjd med personalbemötandet och servicen vad det gäller på andra våningen där man hämtar och lämnar bilar mm. Har man en sån dålig koll som chef på sin personal så är det stort fel, borde få gå en charmkurs, bemötande kurs samt service. Som chef borde han nog ta sig en funderare över sin personal.

Tito L
Skrev om Frontbilar i Göteborg

Väldigt dålig verkstad om det kan kallas verkstad väldigt vansinnigt otrevlig och fullständigt inkompetent personal. Åk inte till frontbilar om ni inte vill bli lurade!!!

Tito L

Tito L gillar detta
Staffan B
Skrev om Frontbilar i Göteborg

Jag lämnade in min Hyundai för att ACn var sönder. De hävdade att garantin gått ut men när jag visade att den inte hade gjort det blev tonen en annan och det märktes tydligt att de inte ville laga bilen utan skulle kolla upp garantivillkoren. Sen hänvisade de till ett svepande undantag om att garantin inte gäller om felet beror på "förslitning, förbrukning eller frätning” vilket man alltid kan hänvisa till. Är bilen några år så är den sliten.

Göran v
Skrev om Frontbilar i Göteborg

sämsta verkstad jag varit med om är inte värt att kallas verkstad, vansinnigt otrevlig och fullständigt inkompetent personal. Åk inte till frontbilar om ni inte vill bli lurade!!!

Tito L gillar detta