Fyndiq AB

Fyndiq AB

fyndiq.se
Omdömen totalt
255
Snittbetyg
1.6
Dela
Skriv ett omdöme

255 omdömen om Fyndiq AB

Sedan starten hos Reco 2018

Visar 255 omdömen med 1.6 i snittbetyg
Petra E
Skrev om Fyndiq AB

Säljer urdåliga kopior och vägrar återbetala. Ringer du deras kundtjänst får du en automatisk röst på engelska som berättar att ingen finns tillgänglig. Försök igen senare. Varje gång du ringer- samma svar. STOR VARNING !!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Christoffer B
Skrev om Fyndiq AB

Oseriöst! Dålig kvalitet och felaktiga leverans datum. Går inte att lita på.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Mats Åke B
Skrev om Fyndiq AB

Beställt ett duschdraperi. En månad senare har de inte levererat. Uselt, välj hellre Amazon. De kan leverera. Det här är ett riktigt skitföretag. Köp inte från dem!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Anna P
Skrev om Fyndiq AB

Riktigt besviken. Köpte två par sneakers från Hoka . Leveransen tog 2 1/2 vecka och två par piratkopior levererades . Frågade Fyndiq vem återförsäljaren är, då de döljer det,, men de ignorerade min fråga. Vill ni köpa originella varor, välj då inte Fyndiq!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Melker B
Skrev om Fyndiq AB

Har nu gjort fyra köp hos Fyndiq och allt har fungerat perfekt. Har även varit i kontakt med deras kundtjänst och fått all den hjälp jag behövde.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Edyta D
Skrev om Fyndiq AB

Jag fick inte min produkt och jag blev inte informerad om att den tydligen hade försvunnit förrän jag själv kontaktade dem. De erbjöd inte en ny produkt trots att exakt samma vara finns tillgänglig på deras hemsida. Jag rekommenderar absolut inte. Dålig butik, dålig kundservice och produkt som aldrig levererades.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Per Erik S
Skrev om Fyndiq AB

Annonserar Svenska kvalitetsprodukter med produkternas originalnummer. Levereras Kinesiska skräpkopior. Och efter det förhandlande om hur stor del av summan man får återbetalt. Fyndig verkar stunta helt i vilka som annonserar och vad de säljer. 0 poäng.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Karl Erik Stefan J

Absolut sämsta ställe jag har handlat på någonsin. Jag beställde en vara som visade sig ha 3 fel och de erbjuder sig att betala tillbaka 40 % av priset. Har aldrig hört nåt så korkat.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Johan A
Skrev om Fyndiq AB

Skickat helt andra belägg än i annons. Betala tillbaka detta idag så kan ni få beläggen. Det är helt fel produkt med fel material. Kommer göra anmälan till ARN, konsumentverket och polisanmälan. Detta är bedrägeri. Hur kan en såkallad VD Fredrik Norberg stå bakom detta. Bra pinsamt företag. Ni har inte ens ett nummer till en kundtjänst som fungerar vilket jag tyvärr märkte nu efter ni blåste mig. Det är fel fabrikat Det är fel material. Ceramic. Tektro är resin. Jag kommer göra en anmälan till polisen i sverige är... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Mari M
Skrev om Fyndiq AB

Ofattbart att ett sådant företag går finnas. Går ej att kontakta. Får ett nonsensen svar tillbaka oberoende av vad man skriver. Oacceptabelt, urdåligt. Jämförbart med bedrägeri. Skicka en bruksanvisning på kinesiska!!!! Kräver ett uttömmande svar snarast.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Hans Christian B

Köpte billiga översättningalurar. 144 språk. Mest skit.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Tord Magnus A
Skrev om Fyndiq AB

Köpte en Bose produkt. Tyvärr fick jag en piratkopia. Har försökt i en månads tid få tillbaka pengar men utan lycka. Fyndiq support är noll. Första och sista gången på Fyndiq!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Ove Roger T
Skrev om Fyndiq AB

Beställde rakskär till min rakapparat, produktbeskrivning och bild visade att det var till den Philipsapparat jag har. Leveranstiden 1-3 dagar. Det jag fick var Kinesiska usla kopior efter 2 veckor. Reklamerade dessa och fick till svar att dom kunde dra bort 40% av kostnaden. Jag krävde då återtag utan kostnad, vilket resulterade i att man tog bort hela kostnaden. När jag försöker skicka in ett omdöme vilket dom frågar efter, så vill dom inte godkänna utan att censurera vad jag som missnöjd kund skriver. Rena diktaturfasoner... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Allan I
Skrev om Fyndiq AB

Jag begärde retur för en beställning eftersom produkten inte hade de funktioner som utlovades. Trots att jag följde alla instruktioner, returnerade varan med deras fraktsedel och har bevis på leverans, har Fyndiq inte hämtat ut paketet eller återbetalat pengarna. Under en månad svarade de inte alls, och först efter att jag hotade med ARN skickade de returfraktsedeln. Senaste kontakten var ett mejl med "klicka här" utan länk och utan tydlig fråga, vilket känns som en fördröjningstaktik. Mycket besviken och jag rekommenderar inte att handla här.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Thomas K
Skrev om Fyndiq AB

Det här är inte en äkta figur från Pop Mart – det är en lafufu, en kopia. Att påstå att den är äkta är vilseledande och oseriöst. Min 9-åriga dotter såg direkt att det var en lafufu, och hon har bättre koll än många vuxna. Skriv inte att det är från Pop Mart om det inte stämmer. Det är falsk marknadsföring. Skäms! Jag borde ha vetat bättre, men nu vet både jag och fler att man inte kan lita på era påståenden. Denna recension nekades av företaget. Det säger en del!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Per Daniel F
Skrev om Fyndiq AB

Beställde ett par Hoka Clifton 10 från Fyndiq. När skorna levererades i en påse med kinesisk text började jag ana oråd. Skorna är riktigt välgjorda, men jämfört med originalet ser man tydligt att de är kopior. De vill att jag returnerar skorna till Frankrike och frakten kostar 250:- Den skall jag bekosta själv. Köpte genom Klarna, får se om de kan hjälpa mig. Kommer gå vidare till ARN inte för att jag bryr mig om pengarna utan rent principiellt. Att sälja kopior i EU är inte tillåtet som de flesta vet.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Christer W
Skrev om Fyndiq AB

Skickar fake kläder från kina och sedan skall man själv stå för frakten mär man skickar tillbaka

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Muhammad A
Skrev om Fyndiq AB

Totalt slöseri med pengar. Köpte Apple Earpods och fick "Begagnade", dålig kvalitet och tillverkade i Kina (inget märkesnamn på förpackningen eller på produkten). Förpackningen hade två fraktetiketter eftersom produkten redan hade returnerats från den tidigare köparen. Ingen retursedel hittades i paketet. Öppnade det bara och var tvungen att slänga det.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Erik Martin Ö

Dålig kundservice och policy. 2 returavgiftet för 2 billiga produkter. Billigare att handla i butik.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Simona Tatiana P

Det är oacceptabelt hur ni behandlar era kunder. Jag har kontaktat er flera gånger angående den trasiga produkten ni skickade – utan ett ben – men ni ignorerar alla mejl. Jag kommer aldrig mer att beställa från er och kommer att varna andra för ert företag.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Fredrik Martin Jansson F

Fick felaktig vara, blir erbjuden 15% prisavdrag. Dropshipping från kina. Fyndiq tar inget eget ansvar utan refererar endast till deras underleverantör.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Christer E
Skrev om Fyndiq AB

Min vara kom inte fram och dom tar inget ansvar= PAJAS FÖRETAG. välj annan leverantör

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Bashar A
Skrev om Fyndiq AB

Jag mottog varor som visade sig vara trasiga. Jag kontaktade er för att reklamera dessa, och blev ombedd att skicka in bilder, vilket jag gjorde. Trots detta fick jag sedan ett meddelande om att mitt ärende stängts på grund av att jag "inte återkopplat", vilket är felaktigt. Efter detta försökte jag återigen kontakta er via e-post, men har inte fått något svar alls. Då jag upplever att mitt ärende hanterats mycket bristfälligt, och att jag ignorerats trots att jag följt era instruktioner, kommer jag nu att gå vidare med... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Göran Kennet J

Beställt en väderstation flera gånger men den avbokas av Fyndiq. I samma beställning beställde jag stift till vinylspelare idag blev även dom avbokade. Vad är det för jävla lekstuga. Har inte hittat något telefonnummer och via skriftliga svar får jag flumförklaringar att dom kan inget göra. Förslag kontakta leverantörerna och ta bort produkter som inte går att beställa. Uruselt företag tycker jag.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Carl Adam Ivar Å

Vid reklamation skickas ärendet vidare till den kinesiska säljaren, som inte ersätter den undermåliga produkten, trots att de säger att dem ska det. Fyndiq lyser med sin frånvaro och återkopplar inte trots flera försök. Instämmer med övriga att inte handla från fyndiq, som uppenbarligen satt detta i system.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Malin Johanna S

Kommer aldrig beställa härifrån igen! Beställde en leksak till min systerdotter, huvudet på dockan var backochfram och man kunde inte justera det. Företaget jag köpte av som säljer på Fyndiqs hemsida drar ut tidsmässigt på svar men försöker också trötta ut en genom att svara i flera omgångar på mejlen istället för att klart och tydligt skicka all info jag behöver i ett mejl. Reklamation utlovades, men det skulle dröja väldigt lång tid, jag gick med på det, då ångrar dom sig och vill återbetala MEN detta sker aldrig. FYNDIQ... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Sinan M
Skrev om Fyndiq AB

Misslyckad leverans och efter så får jag ändå påminnelse. Mycket tråkigt då fyndiq tidigare levererat enligt plan.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Alf Peter Ö
Skrev om Fyndiq AB

Nej inte att jag handlar här igen, piratvaror från kina och delvis kundservice på engelska.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Inger A
Skrev om Fyndiq AB

Köpte en squidgamedräkt och fick meddelande efter två veckor att de inte kunde garantera att leverantören skickat den. Därför annullerades ordern och jag fick tillbaka pengarna automatiskt. De lovade också att om den kom fram så skulle jag få behålla den. Och den kom idag :-) en vecka senare.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Magnus B
Skrev om Fyndiq AB

Kanske dax att steppa upp servicenivån. Så grymt dålig återkoppling som inte går att tyda. Osäker på om de själv (personalen) vet hur de funkar.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Mikael R
Skrev om Fyndiq AB

Fick fel vara, endast erbjuden avdrag ej pengar i retur, urdåligt.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Mats Uno L
Skrev om Fyndiq AB

De säljer/förmedlar köp av tex reservdelar till produkter ifrån kända varumärken till ett lägre pris. Min erfarenhet är att kvaliten är så undermålig att de inte går att använda och reklamera är heller ingen succé då ärendet sänds till ursprungs exportören som har lågt intresse av agera, då de vet att kvaliten är som den är. Fyndiq länkar bara ärendet fram och tillbaka och tar inget ansvar att jag har köpt min vara vi Fyndiq, avråder att handla även om priset är bra.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Hans L
Skrev om Fyndiq AB

Har försökt att skriva ett omdöme på Fyndiqs egen sida, men det går inte. Omdömet avser telefon enligt länk: https://fyndiq.se/produkt/2024-ny-16-1024gb-mobiltelefon-high-end-fodral-android-billig-smartphone-5g-dual-card-dual-standby-wifi-green-278eedf5dc7641c3/ Kunde jag sätta noll poäng, så skulle jag. En komplett blufftelefon, som inte hade ens i närheten av utlovade specifikationer (se de fyra omdömen som finns där, efter dem stängde väl man av...). Fyndiq hänvisade hela tiden till säljaren (men det är ju Fyndiq som... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Andreas Sven-Arne S

Hej!! Min son fick en handkontroll till sin ps5 enhet idag.. (trodde vi)!!! Han skulle spela sitt nya spel när han kom hem från julfirandet o upptäcker då att dosan enbart funkar till ps4a enheten.. sonen blev jätteledsen så tårarna rann o Julklappen var enbart skit lurendrejeri o besvikelse !!!!! Så förbannat jävla dåligt!!!!!!! Kunde tyvärr inte trycka -framför i omdömet!!!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Joakim K
Skrev om Fyndiq AB

Skit företag! Fick varan med bruten försegling, reklamerade detta och blev hänvisad till nåt kinesiskt bolag som inte förstår eller vill förstå. Bedrövligt!!!!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Kiyan R
Skrev om Fyndiq AB

Jag beställde en mobilfodral och betalade direkt. Den kom aldrig hem till mig . De svara inte på mail och tel nr har inga abonnemang.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Simon A
Skrev om Fyndiq AB

Köpte en julkalender till min son. Kommer efter några veckor, och den visar sig då vara fejk. Inte alls den som syns på bilderna. Både jag och min son är väldigt missnöjda.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Reza D
Skrev om Fyndiq AB

Värdelöst! Obefintlig kundservice! Efter 30 mail är mitt ärende inte löst gällande återbetalning på trasig vara! Handla inte här!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Linda Charlotta Sofia A

Tiderna sämsta köpupplevelse men obefintlig kundsupport i en extremt strulig och lång leverans.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Erik Magnus H
Skrev om Fyndiq AB

Tog långt längre tid att få varorna jag beställde, än vad som uppgavs. Bedrövligt bemötande från kundsupporten. De ber mig kontakta företag i kina för att klaga på leveransen. Otroligt uselt, och detta är samma skit som de suspekta kinesiska bolagen

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Olli A
Skrev om Fyndiq AB

Hej Köpte en värmare men insåg att jag köpte fel. Svaret från leverantören var att de skickar tillbaka pengarna. Inga som helst problem med Fyndiq o partners.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Lars Fredrik S

Köpte en ”kraftfull” vedklyv. När jag får den är det en liten klen klyv som på sin höjd duger till att klyva 2cm tjocka vedträ. Bilderna på hemsidan visar en annan klyv än den jag fick. Borde blivit misstänksam med pris på 200:-

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Hans O
Skrev om Fyndiq AB

Helt omöjligt reklamera trasiga produkter, Jävla skitföretag.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Fredrik S
Skrev om Fyndiq AB

Detta är inget seriöst företag, avråder alla från att ha med dem att göra.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Magnus Å
Skrev om Fyndiq AB

Skickar fler felaktiga varor än de som motsvarar beställda Fler varor är försenade än de som kom i tid Helt omöjlig reklamationshantering, försöker få kund att interagera på Fyndiq underleverantörens villkor och förslag, det spelar ingen roll vad man ger Fyndiq för info så återkommer ändå deras leverantör med samma eller fler frågor som Fyndiq redan har svar på men underlåter att hantera i reklamationen. Har varit bra för flera år sedan, numera är Fyndiq en total katastrof

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Gustav Ola Ingemar A

Totalt värdelösa. Fattar inte att nätbutiker som Fyndiq får agera fritt. Tar inget ansvar för sålda varor utan bara hänvisar till leverantören som skickar samma förtryckta svar oavsett vad du skriver. Kommer aldrig mer handla där.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Nima A
Skrev om Fyndiq AB

Jag kan tyvärr inte rekommendera dem på grund av deras bristande kundservice och förmåga att svara i tid. Jag beställde ett mobilskal till min frus nya mobil för två veckor sedan, men varan har försvunnit två gånger under leveransprocessen. Efter denna långa väntan fick jag nyligen besked om att de bara kan återbetala pengarna, utan någon lösning på problemet. Vad ska jag säga till min fru efter att ha väntat i två veckor på en vara som aldrig kom fram?

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Amanda S
Skrev om Fyndiq AB

Beställde några posters och när de levererades var de vikta i en liten plastpåse och således helt skrynkliga! Ser förfärliga ut. Trycket är dessutom suddigt. En riktig bluff! Kundtjänsten är ett skämt. Man kontaktar Fyndiq men får svar på engelska från någon kinesisk leverantör som i mail efter mail bara upprepar samma frågor, ber om fler bilder och inte förstår problemet. Slutade med att de erbjöd 30% rabatt?! Kommer aldrig någonsin handla från Fyndiq igen.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Eva Birgitta L

Svåra att få tag på. Svarar ej på frågor via mail. Återbetalar hellre än rättar till fel, så kunden kan få de varor den vill. Paket skickas för varje vara, trots att de kommer från samma leverantör. Miljötänk efterfrågas. Mycket tråkigt att behöva spilla tid på dem.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Monika K
Skrev om Fyndiq AB

Kunde aldrig hämta ut min vara då jag inte fick något meddelande om att den fanns för uthämtning, varken via mejl/sms/brev trots att mejl och telefonnummer angetts korrekt vid köp. När jag upptäckt detta var den redan på väg tillbaka och kundtjänst hjälper inte vid kontaktförsök. Riktigt dåligt, kommer inte handla här mer.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela

Filtrera omdömen