Fyndiq AB

Läs vad 116 kunder tycker om Fyndiq AB

• 2020-11-02

ANDERS S skrev om Fyndiq AB
    Oseriöst företag som skickar fakturan långt innan de ev skickar det du beställt! Deras "kundtjänst" är totalt ointresserade av att hjälpa till!
    UNDVIK!!! Läs mer
    2020-11-02 Fyndiq AB svarar ANDERS S
    Hej Anders! Om du beställer med "Få först, betala sen" så förfaller fakturan 14 dagar efter det att den har aktiverats. Om den sista leveransdagen skulle inträffa efter det att fakturan förfaller så ska det dock givetvis gå bra att pausa fakturan tills dess att du har mottagit det du beställt!

Jag kan inte se vad som har skett i ditt ärende, men om du mejlar in till order@fyndiq.se så ska det inte vara några problem för dem att skjuta upp förfallodatumet en eller två dagar.

Ha det gott! //Fyndiq-Lukas
  • Linda Maria H

2020-10-18

Linda Maria H skrev om Fyndiq AB
    Har i system att lura sina kunder på returer som de hävdar ej nått fram. Läs mer
    2020-10-19 Fyndiq AB svarar Linda Maria H
    Hej Linda, Nu har jag tyvärr inte så mycket insikt i vad som har hänt i just ditt/dina ärenden, men jag kan starkt dementera att vi satt något sådant i system.

Om det är så att du har problem med en retur får du mer än gärna mejla kundtjänsten på order@fyndiq.se så hjälper de dig vidare. //Fyndiq-Hannah
  • Nils Johnny H

2020-10-07

Nils Johnny H skrev om Fyndiq AB
    Har köpt saker och betalat men de kommer aldrig något och går inte att få tag på kundtjänst ,vad ska man göra 😒 Läs mer
    2020-10-08 Fyndiq AB svarar Nils Johnny H
    Hej, I det fallet rekommenderar jag att du mejlar kundtjänsten på order@fyndiq.se så hjälper de dig vidare! Ha det fint! :) //Fyndiq-Hannah
  • 2020-10-07

Torunn H skrev om Fyndiq AB
    Urusel returhantering!!! Köp inget som du inte är säker på att behålla. Om du returnerar skicka spårbart! Har returnerat varor för 600 kronor till tre olika enligt instruktion med märkning, fast som brev. Nu åker jag på betala för att returerna ej registrerats hos leverantörerna. Oseriös hantering av ett så stort företag! Läs mer
    2020-10-07 Fyndiq AB svarar Torunn H
    Tråkigt att höra, Torunn.

Jag är dock tacksam över att du delar med dig av dina synpunkter och ska se till att din feedback förs vidare internt. //Fyndiq-Andreas
  • 2020-09-23

Anette Louise L skrev om Fyndiq AB
    Jag beställde ett fröpaket med Rosa solrosor. Jag satte dem i jord i somras, men upp kommer Gula solrosor! Det här företaget går inte att lita på. Läs mer
    2020-09-25 Fyndiq AB svarar Anette Louise L
    Hej Anette, I det fallet rekommenderar jag att du mejlar kundtjänsten på order@fyndiq.se så hjälper de dig vidare med hur du kan reklamera produkten! Ha det gott! //Fyndiq-Hannah
  • KEVIN J

2020-09-15

KEVIN J skrev om Fyndiq AB
    Jag beställde ett paket med kakeldekor för 249kr lördag eftermiddag, två timmar senare ville jag avbryta min order helt men det gick ju såklart inte. Jag var tvungen att vänta till jag hade fått hem paketet och då kunde jag skicka tillbaka det och sedan få tillbaka pengarna... men hör på detta jag skulle inte få tillbaka 249kr nej nej nej utan 239kr skulle jag få tillbaka och juste får inte glömma att jag måste betala returfrakten som ligger på runt 30kr. Somsagt jag beställde lördag eftermiddag och ville avbryta 2 timmar efter. Jag skrev även till kundservice och frågade om det helt enkelt går att bara avbryta hela köpet? Dels så svarade dom inte på mejlet förens 3 dagar senare och dom kom med svaret "nej, efter en order har lagts skickas den direkt till företaget och därefter går det inte avbryta". Man tycker ju att det skulle framkomma i bekräftelse mejlet hur man avbryter en order som det gör när man beställer något från 99,9% av andra företag i landet. Läs mer
    2020-09-15 Fyndiq AB svarar KEVIN J
    Hej Kevin,

Precis som kundtjänsten nämner så går det tyvärr inte att avbryta en lagd order, detta då vi på Fyndiq är en handelsplattform och då ordern skickas direkt till den butik som säljer produkten via oss.

Du är dock varmt välkommen att upprätta ett ångerärende för att sedan returnera produkten. Ha det gott! //Fyndiq-Hannah
  • 2020-09-14

Andreas M skrev om Fyndiq AB
    Jag vill returnera en vara som inte fungerade. Jag anmälde ärendet på er hemsida och fick svar att jag skulle visa upp QR-koden som fanns bifogat som PDF-fil, men det fanns ingen kod bifogad. Jag gjorde sedan en ny anmälan med ett nytt alternativ på returporto och fick svar att skriva ut retursedeln som medföljde mailet. Men det fanns ingen retursedel heller. Hur skall jag kunna returnera varan? Andreas Läs mer
    2020-09-15 Fyndiq AB svarar Andreas M
    Hej Andreas, Tyvärr har jag ganska begränsad insikt i enskilda ärenden här via Reco, men skicka gärna ett mejl till kundtjänsten på order@fyndiq.se så kikar de närmare på det. :) Ha det fint! //Fyndiq-Hannah
  • 2020-09-11

JOLIN H skrev om Fyndiq AB
    Det framgår ej att man ska behöva betala tullavgift på sin order. Och med tanke på att grejerna man beställt delas upp i fler paket så blir det en betydligt större kostnad än vad man räknat med från början. Så behåll era pengar eller spendera dem på ett företag som är lite mer ärliga. Läs mer
    2020-09-11 Fyndiq AB svarar JOLIN H
    Hej Jolin,

Tullavgift är inget du ska behöva betala. Skicka gärna ett mejl till kundtjänsten på order@fyndiq.se så bör de kunna fixa det! :) Ha det gott! //Fyndiq-Hannah
    JOLIN H gillar detta
  • 2020-09-08

Victoria Anita Susanne K skrev om Fyndiq AB
    Jag är så jävla arg!!!! FYNDIQ ÄR ETT SCAMFÖRETAG!! BETSÄLL EJ Härifrån VARNING!!! OBS OBS OBS!!!!
    Normalt sett när man beställer så tickar inte faktura dagarna förens man HÄMTAT ut paketet. DEM HAR INTE ENS SKICKAT PAKETET TILL MIG och faktura dagarn är snart slut!!!!!!!!! Jag kommer gå jävligt mycket vidare med detta!!!! DEM HAR INGET KUNDTJÄNST NUMMER!!!!!! Och NÄR JAG KLICKAR IN ORDERNUMMRET BLIR DET RÖTT!!! GÅR EJ ATT SPÅRA NUMRET DEM ANGETT SOM DEM PÅSTÅR I ORDERBEKRÄFTELSEN ÄR SÄNDARNUMRET OCH HELLER INTE ORDERN PÅ DERAS JÄVLA FITT MAIL KUNDTJÄNST GÅR DET INTE ENS ATT LÄGGA IN ORDERNURMET FÖR DET ÄR OGILTIGT!
    Dessa idioter bedräger oss på massor av pengar för att täcka deras Corona utgifter. Läs mer
    2020-09-09 Fyndiq AB svarar Victoria Anita Susanne K
    Tråkigt att höra om detta, Victoria.

Normalt sett så skickas fakturan ut inom 7 dagar efter att du genomfört din beställning, skulle det vara så att försändelsen blir försenad eller att du av någon annan anledning behöver flytta fram fakturans förfallodatum går det alldeles utmärkt. Det kan du antingen göra själv via Klarna eller så kan du mejla kundtjänsten så löser de det.

Tyvärr kan jag inte se några detaljer i ditt ärende här via Reco, men om du upplever problem med att spåra din försändelse så får du mer än gärna mejla kundtjänsten så hjälper de dig. Du når dem på order@fyndiq.se.

I övrigt så rekommenderar jag att du håller en lite mer vuxen ton, både här på Reco och i kontakt med kundtjänsten. Varken könsord eller svordomar kommer påverka ditt ärende positivt.

Ha det gott! //Fyndiq-Hannah
  • Omar H

2020-08-30

Omar H skrev om Fyndiq AB
    Dem lurade mig på iphone tillhör genom skicka tillbaka skal

sen säger dem att dem inte fått dem och fick betala för det Akta er från dem Läs mer
    2020-09-07 Fyndiq AB svarar Omar H
    Hej Omar, så ska det absolut inte vara. I det fallet rekommenderar jag att du mejlar kundtjänsten på order@fyndiq.se så hjälper de dig vidare! Ha det fint! :) //Fyndiq-Hannah
  • 2020-08-25

PETER Ö skrev om Fyndiq AB
    Hej jag beställde bla ett skärmskydd till min Samsung s10e av fyndig och vad man har för nytta av ett skärmskydd som ligger löst ovanpå skärmen kan man ju undra. Sen få tag på fyndiq kundtjänst är helt omöjligt. Då helt plötsligt så finns ej min Epost så då kan man ej meddela dem . Märkligt jag beställde skiten med samma epost. Även detta bananföretag är bara Jävla tjuvpack som lever på att lura folk jag kommer att polisanmäla dem anmäla dem till konsumentombudsmannen. Deffa dem på alla sajter fb Instagram mm.stämma dem. När jag är färdig med detta Jävla bluffbolag så skall de få hoppa på arslet ut i verkligheten. Mej blåser ingen !!!! Läs mer
    2020-09-07 Fyndiq AB svarar PETER Ö
    Det lät inte alls roligt Peter. Tyvärr har jag ganska svårt att hjälpa dig här via Reco, men prova gärna att skicka ett mejl till order@fyndiq.se så bör de kunna hjälpa dig med att skapa en reklamation på skärmskyddet. //Fyndiq-Hannah
  • ELVIRA H

2020-08-25

ELVIRA H skrev om Fyndiq AB
    Beställ inte från denna sida. Beställde en mobilhållare som hade helt fel mått. Returnerade den och dom påstår att den inte har kommit fram....som de påstår med väldigt många av returnationerna i denna tråd. Läs mer
    2020-09-07 Fyndiq AB svarar ELVIRA H
    Hej Elvira, tråkigt att höra om detta.

Nu har jag tyvärr inte så mycket insikt i enskilda ärenden så det är svårt för mig att se vad som har hänt, men skicka gärna ett mejl till kundtjänsten på order@fyndiq.se så hjälper de dig vidare med att spåra vart din retur befinner sig! Ha det gott //Fyndiq-Hannah
    PETER Ö gillar detta
  • 2020-08-20

FNAN YOHANNES E skrev om Fyndiq AB
    Leveranstid står det 3-5 dagar men det har gått mer än 20 dagar och har inte fått min order fortfarande. Fyndiq är inget men en Scam företag med skit kundtjänst. Rekommenderar ingen och kommer aldrig handla här. Läs mer
    2020-09-07 Fyndiq AB svarar FNAN YOHANNES E
    Hej, I det fallet rekommenderar jag att du mejlar kundtjänsten på order@fyndiq.se så hjälper de dig vidare med hur du kan spåra din försändelse! //Fyndiq-Hannah
    ANDERS S, PETER Ö gillar detta
  • Frida Ulrika J

2020-07-29

Frida Ulrika J skrev om Fyndiq AB
    Synd man inte läste era omdömen här. Dem påstår som många av er andra, att min retur inte kommit in till dem, gått 4 veckor sedan jag skickade det och nu ska jag betala hela fakturan. Ångerrätten hanteras alltså på det sättet att man säger sig inte ha mottagit returen för att vi ändå ska betala fullt ut. Om så många kunder säga samma sak så är det fel på deras returhantering, knappast att posten slarvar bort så många paket. Läs mer
    2020-07-29 Fyndiq AB svarar Frida Ulrika J
    Hej Ulrika, Nu har jag ganska svårt att se exakt vad som har hänt i ditt specifika ärende här på Reco, men om du anser att ditt ärende hanterats felaktigt får du mer än gärna skicka ett mejl till order@fyndiq.se så kikar vi närmare på det. //Fyndiq-Marcus
  • MARCUS N

2020-07-16

MARCUS N skrev om Fyndiq AB
    Som betyget säger ”riktigt uselt”.

De har gått 24 dagar sedan jag beställde och betalade en order för strax under 2000 som skulle ta 3-5 dagar att få hem.

De skyller på att ordern skickats men kommit bort i transporten, 3 gånger... känns ju rimligt.

Lögner och en kundtjänst som är omöjlig att nå. De har ett formulär som inte fungerar och är riktigt värdelös! Läs mer
    2020-07-16 Fyndiq AB svarar MARCUS N
    Hej Marcus, det lät verkligen inte bra.

Utifrån vad du berättar så verkar det ha brustit i ärendehanteringen här. Skicka gärna ett mejl till kundtjänsten där du förklarar ärendet så bör de kunna hitta en lösning.

Kundtjänsten når du enklast på order@fyndiq.se, det går även bra att hänvisa till mig om det skulle behövas.

Hoppas det löser sig! //Fyndiq-Hannah
  • 2020-07-15

ZORAN Z skrev om Fyndiq AB
    Jag har bra bra erfarenhet med Findiq. Alltid snabba leveranser och bra respons från kundtjänsten. Senast försvann min beställning med posten, jag anmälde detta till kundtjänst och ett par dagar efter kom det ett nytt paket. Ingenting att klaga på. Läs mer
    2020-07-15 Fyndiq AB svarar ZORAN Z
    Kul att höra, Zoran! Kika gärna in på hemsidan igen nästa gång det är fyndardags! :) //Fyndiq-Hannah
  • 2020-07-03

DEMIS E skrev om Fyndiq AB
    Fruktansvärda att ha med att göra.Beställde ett mobilfodral från dom på bilden stod det passar till 5/5s/SE iPhone.Så då beställde jag det fodralet.Vad bra kom efter några dagar.Detta fodralet passar INTE ALLS !!!!mejlar in min besvikelse och då skriver personen att jag måste läsa om det är 1:a eller 2:a generationens SE iPhone och säger att jag måste skicka tillbaka fodralet med spårbarfrakt som kostar 63 kr.Då har jag först betalt 100 kr för ett fodral som var helt oanvändbart och missvisande i texten vilken mobil det passa.alltså missledande totalt.Alltså 160 kr för ett helt fel fodral.Sedan ska jag beställa ett nytt och nu gäller det kolla 1 generation eller 2 generation.Dessutom betala frakt igen.Kommer aldrig beställa där igen dom är helt horribla och lurar folk Läs mer
    2020-07-06 Fyndiq AB svarar DEMIS E
    Tråkigt att höra om detta, Demis.

Just när det kommer till telefonmodeller är det ganska viktigt att man beställer till rätt modell. Det jag skulle rekommendera när man ska beställa tillbehör till telefonen är att leta bland de kategorier som finns istället för att söka med hjälp av sökrutan. På så sätt kan man med säkerhet veta att man får tillbehör som passar just din modell.

Ha det gott! //Fyndiq-Hannah
  • LEVI Ö

2020-06-30

LEVI Ö skrev om Fyndiq AB
    Hej! jag har inte fått OZON-GENERATORN (572kr) i nedanstående beställning och det har gått över 12 dagar - har ni skickat den överhuvudtaget? - annars får ni gärna återbetala beloppet 572kr till mig.
    Levi Örtvik, Norrahammar

Beställningsnummer: BJ1-XKE6-E06M
    Orderdatum:
    2020-06-18 Läs mer
    2020-07-01 Fyndiq AB svarar LEVI Ö
    Hej Levi, hoppas allt är bra med dig! :) Tyvärr har jag ganska begränsad insikt i enskilda ärenden här via Reco, men skicka gärna ett mejl till kundtjänsten på order@fyndiq.se så kikar de närmare på det. :) Ha det fint! //Fyndiq-Hannah
  • Daniel Jan Christer L

2020-06-30

Daniel Jan Christer L skrev om Fyndiq AB
    Akta er! Beställde mobilskal som inte levde upp till kvalitet. Returnerade varan och nu hävdar dom att dom inte mottagit paketet. Riktigt dåligt och brist på goodwill! Läs mer
    2020-06-30 Fyndiq AB svarar Daniel Jan Christer L
    Hej Daniel, tråkigt att höra att du är missnöjd.

Nu har jag ganska begränsad insikt i enskilda ärenden via Reco, men jag ska ta vidare dina synpunkter internt som feedback! //Fyndiq-Hannah
    Frida Ulrika J gillar detta
  • Paul Erik Ö

2020-06-04

Paul Erik Ö skrev om Fyndiq AB
    Sämsta firman anseende returer av en vara som inte fungerar som den ska.
    Ville returnera en TV-Box som inte fungerade som den skulle och som inte ens gick att uppdatera med nya firmware.
    Testade den ett par timmar och märkte att den va värdelös.
    Packade den i originalförpackningen och skickade den tillbaka.
    Fyndiq svarade att det fanns en repa på laddaren och vägrade att godkänna returen.
    Har inte repat den så att repan måste ha tillkommit vid nåt annat tillfälle.
    Har ju handlat från väldigt många olika företag men ingen har nånsin vägrat godkänna returer.
    Paul Läs mer
    2020-06-05 Fyndiq AB svarar Paul Erik Ö
    Tråkigt att höra om detta, Paul.

Jag är dock tacksam över att du delar med dig av dina synpunkter och ska se till att föra dem vidare som feedback! //Fyndiq-Robban
  • 2020-05-29

HANS-ERIK T skrev om Fyndiq AB
    Vi beställde 2 olika typer av andningsskydd och Fyndiq angav i sin produktbeskrivning att båda produkterna var CE märkta och i och med detta uppfyller vissa krav. Den ena produkten skulle vara en produkt från företaget 3 M.
    Det visade sig att båda produkterna var falska kopior och inte på något sätt uppfyller de krav som de anger i sin produktbeskrivning.
    Efter kontakt med 3 M visade det sig att de kände till detta.
    Vi insåg snabbt att beställda produkter inte uppfyllde produktbeskrivningarna och valde att returnera med rek till 2 olika adresser.
    Vi lade ner totalt 184 kr i porto som vi har krävt företaget på pga att de produkter vi beställt inte på något sätt uppfyller den produktbeskrivning som företaget anger.
    Företaget anger att kunden står för returkostnaden men i detta fall har vi blivit totallurade och krävde därför portopengarna tillbaka.
    Det finns inget tel nr till kundtjänst utan man är hänvisad till mailkontakt. Vi har mailat ett flertal ggr men ingen reaktion från företagets sida.
    Handla ALDRIG av detta oseriösa företag. Läs mer
    2020-06-01 Fyndiq AB svarar HANS-ERIK T
    Hej Hans-Erik,

Efter att ha läst din recension så låter det som att ditt ärende inte riktigt har gått rätt till. Jag skulle uppskatta om du hade möjlighet att mejla oss på order@fyndiq.se så kan vi reda ut vad som har hänt här.

Det går jättebra att hänvisa till mig om det dyker upp några frågor från kundtjänsten. Ha en fortsatt fin dag! //Fyndiq-Hannah
  • TEODORA G

2020-05-29

TEODORA G skrev om Fyndiq AB
    Det mest oseriösa jag träffat på i postordersammanhang.
    Jag har returnerat en order enligt instruktion till två olika adresser som Fyndiq har meddelat. Fyndiq påstår nu att man inte mottagit någon av dessa försändelser som var märkta enligt deras instruktion, gick med A-post från Företagsposten PostNord. Brev försvinner inte, särskilt inte till två olika adresser gällande ett ångrat köp antingen är deras personal långfingrad eller så är de inte läskunniga nog att läsa sina egna returnummer på kuverten.
    Stor VARNING för detta företag. Ångerrätten hanteras på det sättet att man säger sig inte ha mottagit returen. Enkelt och billigt för Fyndiq! Läs mer
    2020-06-01 Fyndiq AB svarar TEODORA G
    Tråkigt att höra om detta, Teodora.

Nu har jag tyvärr inte full insikt i ditt specifika ärende så det är svårt för mig att säga exakt vad som har hänt, men jag ska ta med mig din feedback för framtida förbättringsarbete. //Fyndiq-Hannah
  • 2020-05-12

Dag Lennart Arthur H skrev om Fyndiq AB
    Beställde två mobilskal de skickade två med fel motiv och hävdade att jag hade fått rätt när jag klagade, jag visade bild på vad jag hade beställt och vad jag fick. Då erbjöd de mig 50kr rabatt om jag kunde tänka mig behålla dem. Då tröttnade jag och reklamerade varan. Har skickat in det har gått över en vecka utan åkerkoppling. Man har väl blivit lurad antar jag. Önskar jag hade läst omdömen här innan jag gjorde affärer med dem. Läs mer
    2020-05-13 Fyndiq AB svarar Dag Lennart Arthur H
    Hej Dag, det lät verkligen inte bra. Framför allt ska du inte behöva vänta så länge på återkoppling från kundtjänsten. Prova gärna att skicka ett extra mejl till dem för att säkerställa att ditt ärende inte hamnar mellan stolarna. //Fyndiq-Hannah
  • DANIEL J

2020-05-11

DANIEL J skrev om Fyndiq AB
    Oerhört oseriöst företag. Önskar att jag läst här innan istället för efteråt. Skickar nåt annat än annonserad vara och låter dig betala returen själv till butiker de har avtal med. Påstår sedan att "returen ej kommit fram" och hur ofta händer det liksom? Allt känns upplagt för att blåsa folk. 👎 Läs mer
    2020-05-12 Fyndiq AB svarar DANIEL J
    Tråkigt att höra att du känner så, Daniel.

Nu har jag tyvärr inte insikt i ditt specifika ärende, men jag är tacksam för din feedback och ska se till att den förs fram till den det berör. //Fyndiq-Tommy
  • PER A

2020-05-06

PER A skrev om Fyndiq AB
    Varan jag beställde försvann. Bedrövlig support som ej kan nås per telefon :(

Svar på mejl vid förfrågan om beställd vara besvaras med "håll utkik". Sämsta supporten ever. Rekommenderar inte denna handelssajt. Handla någon annanstans.

Ni som redan har handlat och känner igen er: Ring Klarna och be dem upphöra med sin fakturaservice gällande Fyndiq. De berättade att många klagat på kraftigt försenade leveranser och uteblivna försändelser. Läs mer
    2020-05-06 Fyndiq AB svarar PER A
    Hejsan Per,

Det stämmer mycket riktigt att kundtjänsten inte har något telefonnummer man kan ringa, detta är på grund av att all ärendehantering hos oss på Fyndiq sker via e-post.

Om det är så att du inte mottagit en produkt inom utlovad leveranstid rekommenderar jag att du mejlar kundtjänsten på order@fyndiq.se så hjälper de dig vidare! Ha det fint! :) //Fyndiq-Hannah
  • 2020-04-16

JANUSZ L skrev om Fyndiq AB
    I am very pleased, the product came with a slight delay but I understand that because of the virus, the service also wrote back quickly Läs mer
    2020-04-17 Fyndiq AB svarar JANUSZ L
    We're delighted to hear that you´re pleased with your product Janusz! Let us know if there is anything else we can help you with and stay safe out there! :) //Fyndiq-Hannah
  • SULEYMAN E

2020-04-09

SULEYMAN E skrev om Fyndiq AB
    Varning, riktigt oseriösa!!

Jag lade en beställning på 40 skyddsmasker samt en beställning på 5 skyddsmasker som jag ej fått levererat.
    Det står att leveranstid är mellan 3-5 dagar. Det har nu gått 9 dagar sedan jag lagt beställning. Ni avbeställer/krediterar min beställning, den mindre beställningen kostade 499 kr men efter krediteringen så säljer ni de fortfarande men nu för 599 kr. Hur kan man då sälja masker till ett dyrare pris när man precis avbeställt min order. Ni har sådana brister i hur ni driver ert företag såsom information om vara, lagersaldo, avbokar beställningar för att höja priser. Jag kan säga att det är allt annat än under all kritik. Jag är verkligen missnöjd och kommer aldrig att beställa något från fyndiq igen.

/Sulle Läs mer
    2020-04-09 Fyndiq AB svarar SULEYMAN E
    Hej Sulle, så ska det definitivt inte vara.

Nu har jag inte 100% insikt i ditt specifika ärende, men om du har några specifika frågor kring hur ditt ärende hanterats så är du varmt välkommen att mejla kundtjänsten på order@fyndiq.se så bör de kunna räta ut de frågetecken som uppstått.

Jag är dock tacksam för att du delar med dig av dina synpunkter och ska föra dem vidare som feedback! //Fyndiq-Tommy
  • Ann-Cristin S

2020-03-30

Ann-Cristin S skrev om Fyndiq AB
    Handla inte där! INGEN kundtjänst med telefon, otryggt när något strular. Svårt hitta VAR man ja kontakta. Fick halva ordern trots jag beställde två likadana. När jag beställt brukar man Kunna följa ärendet. Inget om det heller... En av sakerna kom i en futtig påse utan reklamation lapp ifall jag ångrar. Jag rek absolut inte detta företag. Läs mer
    2020-03-31 Fyndiq AB svarar Ann-Cristin S
    Hej Ann-Cristin, först och främst vill jag säga att jag är tacksam för din feedback och ska självklart se till att föra den vidare internt.

Anledningen till att det inte följer med någon retursedel är att det är du som kund som står för eventuella returkostnader vid ett ångrat köp. Vid eventuella reklamationer kan butiker bistå med retursedlar om de vill ha in produkten för reklamationsbedömning.

Det stämmer även att en beställning kan komma i flera förpackningar, detta då Fyndiq är en handelsplattform bestående av drygt 1600 butiker. Har du beställt flera produkter kan alltså produkterna komma från olika butiker och därför i olika förpackningar.

Jag hoppas att detta besvarade dina frågor. Dyker det upp något mer så är du varmt välkommen att mejla kundtjänsten på order@fyndiq.se så hjälper de dig vidare! //Fyndiq-Hannah
    2020-03-31 Ann-Cristin S svarar Fyndiq AB
    Der är inte okey att inte ha något nummer att kontakta er på. Så jag vidhåller att det var första och sista gången jag gjorde ett köp. För att inte tala om hur besvärligt en retur skulle bli...
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2020-03-23

Enn Uno K skrev om Fyndiq AB
    Har handlat ett tiotal gånger på Fyndiq. Alltid fungerat bra - snabba leveranser och sjyssta produkter till priser som få andra kan matcha. Läs mer
    2020-03-23 Fyndiq AB svarar Enn Uno K
    Härligt att höra! :) Kika gärna in på hemsidan igen nästa gång det är dags för fyndjakt! :) //Fyndiq-Tommy
  • 2020-03-02

SOFIA N skrev om Fyndiq AB
    Fruktansvärt missnöjd, otroligt dålig service och hantering av Fyndiq. Beställde ett mobilfodral som kom hem och jag såg direkt att det inte passade och motsvarade förväntningarna. Mailade direkt till Fyndiq och de instruerade mig att skicka tillbaka det vilket jag gjorde. Fick sedan svar att det tydligen var repa på fodralet och jag skulle ha dokumenterat detta. Hade inte ens sett det! Valet jag fick var att antingen betala kostnaden och så kastar dem fodralet, eller betala frakt på 80 kr för att få tillbaka fodralet samt stå för inköpet. Känner mig riktigt lurad. Tänker aldrig mer handla här och jag rekommendera ingen att göra detta heller. Läs mer
    2020-03-02 Fyndiq AB svarar SOFIA N
    Hej Sofia,

Tyvärr har jag ganska begränsad insikt när det kommer till enskilda ärenden så jag har svårt att se vad som har hänt i just detta fall. Men det är bra synpunkter du kommer med och jag ska självklart ta dem vidare internt som användarfeedback. Ha en fortsatt fin dag! //Fyndiq-Andreas

PAULA K skrev om Fyndiq AB
    Har beställt 2 st av samma vara men fick bara 1 st. Fyndiq påstår att dom kontaktat butiken som skickade ut min vara och säger att den måste försvunnit med posten. Hur fan försvann den med posten när jag fick hem 1 st av varan. Det kan fyndiq inte svara på och att man ska behöva skicka så många mail till er där man förklarar vad problemet är så fattar dom fortfarande inte utan bara skriver samma sak att en ny vara är skickad. Då den varan inte heller kom fram så antar jag att den också försvann med posten. Sanningen är att butiken aldrig har skickat nån ny till mig det fattar jag ju nu efter så här lång tid och efter att ha läst både fyndiqs omdöme och den butiken som skulle skicka ut varan så fattar jag nu att jag blivit blåst. Fyndiq kundtjänst är ett enda stort skämt dom kan inte lösa några problem och dom bryr sig inte heller att hjälpa till. Rekommenderar ingen att handla av fyndiq det är bara massa problem som är svåra att lösa och en värdelös kundtjänst som skiter i dig som kund hur mycket du än hör av dig så kommer du ändå inte få hjälp. Spara tid och problem och köp från nån annan butik istället. Läs mer
    2020-02-26 Fyndiq AB svarar PAULA K
    Hej Paula, det var absolut ingen rolig läsning. :(

Jag är dock tacksam för din feedback och ska se till att den förs vidare till den avdelning den berör.

Ha en fortsatt fin dag! //Fyndiq-Ellen

JONAS B skrev om Fyndiq AB
    Köpte en vara som inte alls stämmde med beskrivningen, så nu är det bara att skicka tillbaka. Och efter alla kommentarer är det nog säkrast att skicka rek. Läs mer
    2020-02-26 Fyndiq AB svarar JONAS B
    Hej Jonas,

När det gäller produkter som inte överensstämmer med beskrivning eller produktbild så skulle jag rekommendera att du reklamerar produkten istället för att ångra köpet. Vill du veta mer om hur du går tillväga för att reklamera kan du skicka ett mail till kundtjänsten på order@fyndiq.se så hjälper de dig vidare! Ha det fint :) //Fyndiq-Andreas

Anna Sofia H skrev om Fyndiq AB
    Returnerade en vara, men liksom många andra vittnat om hävdar Fyndiq att returen inte kommit fram. Högst osannolikt och förefaller som en regelrätt blåsning. Första och sista gången jag handlade av företaget. Läs mer
    2020-02-26 Fyndiq AB svarar Anna Sofia H
    Hej Anna,

Tråkigt att höra att du fått den uppfattningen. Prova gärna att mejla kundtjänsten på order@fyndiq.se så ska de göra sitt bästa för att hjälpa dig! :) //Fyndiq-Hannah
  • ROBERT A

2020-02-21

ROBERT A skrev om Fyndiq AB
    Varning! Fyndiq Är ett skämt!
    Läste dock recensionerna för sent.
    Returnerade ett felköpt mobilskal och ville köpa ett annat istället. Men som många vittnar om så ”har de inte mottagit returen”.
    Skickar man inte spårbart så blåser de dig direkt.
    Skamligt beteende. Läs mer
    2020-02-21 Fyndiq AB svarar ROBERT A
    Hej Robert, väldigt tråkigt att höra att du fått den uppfattningen om oss.

Vi försöker aldrig blåsa någon, men just när det kommer till returer så har vi ingen möjlighet att återbetala en kund för sin retur innan butiken mottagit returen. Är returen då inta skickad spårbart måste vi vänta tills butiken som ska ta emot returen hör av sig och meddelar att returen är mottagen.

Jag hoppas att detta gav lite klarhet gällande returer hos oss på Fyndiq. Dyker det upp fler frågor går det jättebra att mejla kundtjänsten på order@fyndiq.se så gör de sitt bästa för att hjälpa dig! :) Ha en fortsatt fin dag och en trevlig helg //Fyndiq-Hannah
    2020-02-22 ROBERT A svarar Fyndiq AB
    Skitsnack!
    Intressant att alla ej spårbara returer till Fyndiq ”försvinner” i postgången.
    Den oturen har inte de seriösa e-handelsföretagen. Ni är välkomna att höra av er OM ni skulle råka ”hitta” den returnerade varan. Skulle det ske så lovar jag att skriva om det här.
    2020-02-26 Fyndiq AB svarar ROBERT A
    Hej igen Robert,

Tyvärr har jag inte insikt i ditt specifika fall, men rent generellt talat så är det som så att när butiken har fått in din retur så kommer vi höra av oss till dig och meddela hur och när återbetalning sker.

Ha en fortsatt fin dag //Fyndiq-Hannah
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • ANNA E

2020-02-20

ANNA E skrev om Fyndiq AB
    Produkten var av dålig kvalité och gjorde en retur. Precis som flera skriver innan så menar de att returen aldrig skett. Aldrig hänt mig med något annat företag. Kommer aldrig använda el rek er igen. Läs mer
    2020-02-20 Fyndiq AB svarar ANNA E
    Hej Anna, tråkigt att höra att du inte blev nöjd med din produkt.

Just när det kommer till returer så måste vi alltid vänta till butiken som sålde produkten får in din retur innan vi kan återbetala dig. Av just denna anledningen rekommenderar vi alltid att returnera sina paket spårbart, detta då det blir enklare för oss att kontrollera huruvida paketet kommit fram till ursprungsbutiken eller inte.

Jag hoppas att det gav någorlunda svar. Ha en fortsatt fin dag! //Fyndiq-Robban
    ROBERT A gillar detta
  • 2020-02-14

JOHNNY R skrev om Fyndiq AB
    Har handlat många småprylar på Fyndiq och alltid varit mycket nöjd både med priser och leveranser/kvalitet. Senaste köpet innebar dock att jag fick endast två av tre försändelser. Påpekade detta för Fyndiq och de skulle fixa det. Svaret jag fick var att förändelsen var leveread och "problemet var åtgärdat och stängt". Möjligt att det var åtgärdat utifrån Fyndiqs perspektiv men inte utifrån mitt. Därav endast en tvåa i betyg. Kommer troligen aldrig att handla av dem igen. Läs mer
    2020-02-17 Fyndiq AB svarar JOHNNY R
    Hejsan Johnny,

Det lät lite märkligt. Det jag skulle rekommendera i det fallet är att skicka ett nytt mail till kundtjänsten och förklara situationen. Förhoppningsvis kan de hitta en lösning som passar dig bättre!

Kundtjänsten når du enklast via mejl på order@fyndiq.se

Ha en fortsatt fin dag! :) //Fyndiq-Hannah
  • 2020-01-24

ISABEL M skrev om Fyndiq AB
    Fick ett mobilfodral i en helt annan färg än den jag hade beställt, och Fyndiq vägrade att stå för returfrakt trots att jag skickade bildbevis till dem två gånger. Dessutom är det flera dagar långa väntetider till deras support trots att det inte är högsäsong, och när man då ska kommunicera med dem tar det vääääldigt lång tid. Det finns så många andra butiker man kan handla från som är bättre både vad gäller pris och kvalitet. Välj dem istället! Läs mer
    2020-02-17 Fyndiq AB svarar ISABEL M
    Hej Isabel,

Så ska det absolut inte vara. Jag ska dock se till att din feedback kommer fram till den eller de personer den berör.

Allt gott //Fyndiq-Hannah
  • 2020-01-24

CONNY L skrev om Fyndiq AB
    Min retur kom aldrig fram, inte hänt mig förut. Köpte en smartklocka som var ett stort skämt. Läste sedan att detta hänt så många före mig. Vill varna alla för detta oseriösa företag. Läs mer
    2020-02-17 Fyndiq AB svarar CONNY L
    Hejsan Conny,

Det var absolut ingen rolig läsning. Jag är dock tacksam för din feedback och ska se till att det förs vidare internt till berörd avdelning.

Ha en fortsatt fin dag! //Fyndiq-Hannah
  • 2020-01-16

JANI V skrev om Fyndiq AB
    Har beställt en del gånger och tyvärr kommer varor ofta för sent. Expressleverans är ingenting att rekommendera då det sällan stämmer. Väntar nu på en produkt som är 3 dagar försenad och inget svar från kundtjänst.

Avslutningsvis så bör man vända sig någon annanstans då de flesta man beställer ifrån håller leveranstiderna. Läs mer
  • 2020-01-15

MICHAELE H skrev om Fyndiq AB
    Varning! Blir det fel så är det omöjligt att få tag på dem. Skickade tillbaka min produkt och fåt bekräftat av postnord att de har tagit emot men ändå har jag inte fåt några pengar tillbaka. Vad är de för företag som inte svarar på sina kunder. Läs mer
  • Karl Axel Inge J

2019-12-24

Karl Axel Inge J skrev om Fyndiq AB
    Sämsta företag jag har handlat från. En produkt som kostade 149 kr slutade i slutändan på ca 280 kr då jag själv fick betala tullavgifter. Plus mycket lång leveranstid. Se upp och handla inte av dom. Läs mer
    2020-01-17 Fyndiq AB svarar Karl Axel Inge J
    Hejsan,
    Ta kontakt med vår kundtjänst på: order@fyndiq.se så ska vi kika på detta och hjälpa dig vidare. //Fyndiq-Ellen
  • 2019-12-16

DANIEL N skrev om Fyndiq AB
    Beställde för 3 veckor sedan. Inga varor har dykt upp.
    Kontaktade kundtjänsten. Ett svar att de ska kolla på ärendet. En vecka sedan De svarade - inget har hänt. Läs mer
    2020-01-17 Fyndiq AB svarar DANIEL N
    Hejsan,
    Ta kontakt med vår kundtjänst på nytt på mejladressen: order@fyndiq.seså hjälper dem dig med din saknade beställning. //Fyndiq-Hannah
  • Jim Robert P

2019-12-06

Jim Robert P skrev om Fyndiq AB
    Man köper varor med expressleverans, dvs 1-2 vardagar, men efter 7 dagar varav 5 vardagar har jag inte fått mina saker. Kundsupporten har inte hjälpt mig ett dugg, tog 3 dagar innan svar, och svaret var "jag vet inte vilka av dina varor du menar". Jag menar ALLA! Trots att jag skrev mitt telefonnummer och det enkelt kunde ringt och frågat det så valde dom att svara så oduglig så jag vet fortfarande inte när sakerna kommer, om de ens kommer? Bedrövligt support och lögn om leveranstider. Läs mer
    2020-01-17 Fyndiq AB svarar Jim Robert P
    Hejsan,
    Det var tråkigt att höra att du inte fått din beställning inom förväntad leveranstid.
    Du kan själv starta ett ärende på vår kundtjänstsida: https://customer-support.fyndiq.com/ eller hör av dig till vår kundtjänst på nytt så hjälper de till med det. //Fyndiq-Hannah
  • TOMMY G

2019-12-02

TOMMY G skrev om Fyndiq AB
    Verkar som om posten vill att jag ska betala 104kr för något jag beställt, summan på ordern var runt 150kr, nu blev det plötsligt inte så billigt längre. Att något sådant skulle ske stod det ingenting om på sidan när jag beställde, hade det gjort detta hade jag inte beställt alls. Första och sista gången jag köper något från Fyndiq. Läs mer
    2020-01-17 Fyndiq AB svarar TOMMY G
    Hejsan Tommy!

Så ska det självklart inte vara,
    Mejla in till vår kundtjänst på: order@fyndiq.se så hjälper vi dig med detta. //Fyndiq-Ellen
  • Maria A

2019-11-20

Maria A skrev om Fyndiq AB
    Förväntar mig aldrig högsta kvalitet på varorna men nästan alla har varit helt ok och ibland överraskande bra! Läs mer
    2019-12-03 Fyndiq AB svarar Maria A
    Tack så mycket för ditt trevliga omdöme. :) //Fyndiq-Ellen
  • Frida L

2019-10-03

Frida L skrev om Fyndiq AB
    Beställde två varor, båda med expressleverans. Den första kom efter ett par dagar, när det gått över en vecka efterfrågade jag den andra varan och fick nu efter ytterligare några dagar svar från Fyndiq att de inte kan se vart varan tagit vägen och ska därför återbetala mig pengarna jag betalt. Men jag vill ju ha produkten jag beställt?! (Finns kvar på lagret, eller hemsidan iaf) Inga pengar är på väg tillbaka och ingen vara och kundtjänst är ett skämt! Inte värt att beställa härifrån för det är billigare pga allt strul. Där fick man för man var Snål-Verner :/ Läs mer
    2019-11-15 Fyndiq AB svarar Frida L
    Hej Frida,

Vad tråkigt att höra att det blev sådant strul med din beställning. Det kan ta några dagar innan återbetalningen gått igenom. Vi på kundtjänsten svarar gärna på fler frågor eller funderingar du kan tänkas ha, Hör av dig till order@fyndiq.se

• Sandra P

2019-08-29

Sandra P skrev om Fyndiq AB
    VARNING för detta företag! Kunde jag ge mindre i betyg så skulle jag!

Jag beställde 4 olika saker vid samma tillfälle, varav 3 av dessa saker inte stämde med vad jag hade beställt. Jag fick ett IPhone 4/4s plånboksfodral istället för till en 6/6s. Det stod att det var till 6/6s när jag beställde men sen stod det till 4/4s i orderbekräftelsen. Jag beställde även två olika sorters glasskydd till iPhone. Den ena skulle vara med vit kant runt, men det kom med svart kant! Och den andra skulle enligt bilden skydda ända ut till kanterna, alltså runt hela ”hemknappen”. Men det gjorde den inte, utan endast halva ”hemknappen”. Till svar fick jag bara: ”Tråkigt att du inte blev nöjd, men du kan skicka tillbaka varan. Dock får du stå för frakten.”

Så dom gör fel, men jag får lov att betala returfrakten. Vilken är så dyr så det är inte ens värt att lägga pengarna på det. Jag är mamma-ledig och har det inte så gott ställt just nu, och detta var presenter till min äldsta dotter som snart fyller år.

Och det går inte ens att ringa dit för att prata med någon, tack för sjukt dålig kundservice Fyndiq! Läs mer
    2019-11-15 Fyndiq AB svarar Sandra P
    Hej Sandra,

Detta var ju inte alls bra. Självklarthar du rätt att starta en reklamation kring detta. Det gör du lättast på vår kundtjänstsida

Du kan också kontakta kundtjänsten på nytt så startar vi ett ärende åt dig :)

• 2019-08-22

Tomas B skrev om Fyndiq AB
    Köpte laddare med kabel till Samsung. Betalade via klarna. Jag gjorde rätt för mig. Fyndiq skickar en kabel utan laddare till mig. Besviken Läs mer
    2019-11-15 Fyndiq AB svarar Tomas B
    Hej Tomas,

Det här låter som en reklamation. Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig vidare :)order@fyndiq.se

• Vianne H

2019-07-22

Vianne H skrev om Fyndiq AB
    Varning! De hävdar att de inte fått returen trots att jag filmat när jag postat. Förlorade både varor o pengar. Uselt företag Läs mer
  • 2019-06-19

Joakim Z skrev om Fyndiq AB
    Skickar fel vara och vill att man som kund ska betala för returen Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte