Fyndiq AB

Alströmergatan 22, 112 47 Stockholm — Visa karta

Läs vad 19 kunder tycker om Fyndiq AB

• Markus J
    Markus J skrev om Fyndiq AB
    Varning för e-handlare att samarbeta med Fyndiq! Jag har blivit av med betalning för massor olika produkter på som jag skickat ut till kunder. Stort som litet kan det klagas på och Fyndiq betalar tillbaka hela summan till kunden och jag som säljare får inte ens ta produkten i retur! Bedrövligt bemötande mot de som förser Fyndiq med produkter! Ni gräver er egen grav!
  • Anette S
    Anette S skrev om Fyndiq AB
    Jag köpte en waist trainer korsett via fyndiq. Faktisk 2 då de är bra för ryggen. Både jag och min dotter har problem med ryggen. De kom via vanliga posten för att fyndiq är snåla och struntar i att sakerna går sönder. För det gör de ganska fort. En av korsetterna gick sönder. För mig är pengar värt mycket då jag är sjukpensionär. Jag frågade vi kunde göra då min dotter behövde denna och ville inte bli av med sin. Men den gav henne sår då en av skenorna skar in och hon fick även blåmärken av korsetten precis där den var böjd. Hon hade en till korsett som hon köpt via cdon.com. Men hon behövde en mindre då hennes midja blivit mindre så det var anledningen vi köpte via fyndiq för de hade varit billigare och bra förut trodde jag. De sa att jag skulle skicka tillbaka korsetten rekommenderat. Nu började helvete och de sa först att den var böjd sedan när jag ringde drog de tillbaka och sa att den var hel. Mycket om och men så sa de att de skulle ge tillbaka pengar. Yes tänkte jag. Men tji fick jag. Jag fick pengar, men långt ifrån allt. De svarade på ett omdöme på trustpilot för att de skickat mail. I mailet så var det ännu mer lögn. De lurade mig på 139:- Låter nog inte mycket i dina öron. Men för mig är det matpengar då jag ofta är runt svältgränsen varje månadsslut. När jag väl kan handla något dyrt som denna korsett då blir man ledsen när affären vill tjäna pengar. Köp inte via fyndiq. Köp via en trovärdig affär.
  • ante k
    ante k skrev om Fyndiq AB
    VARNING VARNING… Läs denna story!!

För en tid sedan beställde jag Kaffeskedar i presentbox art-nr 1159222 hos Fyndiq. Det dröjde 5 dagar sedan dök dom upp… 2 frimärken var påklistrat för försändelsen, men tydligen hade detta gått fram ändå. Normalt så skulle det ha varit en 6-7 frimärken för att täcka portokostnaden. När jag öppnar det jag köpt så märker jag att denna produkt inte alls motsvarar produktbild/produkttext.. Dessa kaffeskedar är utstansade i tunn plåt, den sämsta kvalité jag någonsin sett. Jag kollar genast upp hur man skickar i retur på Fyndiqs sida, och ser till att detta kommer åter till butiken.

Nu går det ett antal dagar och inget händer, jag skickar ett mail till Fyndiqs kundtjänst och får då svar att butiken inte fått varan i retur. Jag börjar genast misstänka att detta är något fel.. Och efter jag läst på olika siter så känner jag mig lika lurade som alla andra som råkat utför detta.. Vissa av Fyndiqs butiker har börjat sätta detta i system. Man påstår att inte varan har kommit i retur, fast den har gjort detta, man plockar upp den på hyllan igen och säljer den en gång till.. Skulle dessa returer försvinna i den omfattning som vissa butiker påstår och redovisar för Fyndiq så skulle ingen våga skicka försändelser alls.

Läser man på olika siter som redovisar omdömen om Fyndiq så har så många fått samma svar som mig. Returen har kommit bort och genom detta så får inte kunden tillbaka sina pengar. Man skyller på speditören. Just i mitt fall så fanns det 4 förpackningar i lagerstatus när jag beställde.. Jag köpte 3 av dessa… och då kvarstår 1 i lagerstatus… Efter några dagar sedan jag skickat detta i retur så är lagerstatus åter 4 i antal.. Men ändå så hävdar butiken att dom ej fått något i retur.

Detta är bedrägeri och brott mot konsumentköplagen.. Men detta struntar både Fyndiq och deras oseriösa butiker i.. Det som man prioriterar det är pengar in.. Inte en bra relation till kunden.
  • Olle Å
    Olle Å skrev om Fyndiq AB
    Jag köpte en grej för några dagar sedan - för ett bra pris, och ja, jag fick leverans fort. MEN EFTER MITT KÖP I HELGEN HAR JAG REDAN FÅTT TVÅ NYHETS-/SÄLJBREV från er. När jag klickar "avprenumerera" så kommer jag in på en massa erbjudanden. Det är ju helt sjukt, jag får alltför många sådana brev, men så länge jag kan klicka bort står jag ut. Att komma in på en säljsida när jag vill sluta brevet är inte kul! Ni måste jobba seriöst med er marknadsföring.
    // Olle
  • Janna A
    Janna A skrev om Fyndiq AB
    Dåligt, lita inte på dem. Jag beställde en tablett fodral. Den passade inte trots att de säljer på sådana argument. Billigt är skit och kundservicen nonchalant.
  • Peter
    Peter skrev om Fyndiq AB
    Det folk missar är att det egentligen inte är Fyndiq som är bra och snabba att leverera, det är alla deras leverantörer som är det. Tyvärr finns det ju leverantörer som kränger rent skit och som absolut inte vill göra rätt för sig, och då kommer ju vi som konsumenter i kläm i händelse av en reklamation.
    Så länge det inte är något problem med leveranserna kan man tycka Fyndiq är en hygglig förmedling av varor, MEN när man väl har en reklamation kan det bli ett moment 22 då jag som slutkund INTE för ha kontakt med det levererande företaget och är det då ett mindre seriös sådant (som i mitt fall Ifoco) är man helt utlämnad till Fyndiq som nu fullständigt ignorerar mina rop på hjälp. Jag har i en order bl.a. beställt ett batteri till iPhone 4S, men fick ett till 4:an. Reklamationen gjorde jag 30 jun 2015 och idag den 26 aug 2015 och 17 mejl senare till Fyndiq har jag ännu inte fått rätt batteri eller ens svar på varför inget händer i ärendet. Fyndiq har t.o.m. stängt mitt första ärende bara för att Ifoco sagt att man ska skicka mig rätt batteri men förstås aldrig gjort eller tänkt göra. Fyndiq tar inget som helst ansvar i sin förmedling om att det ska blir rätt och det tråkiga är att det är ett gyllene tillfälle för alla oseriösa handlare att tjäna pengar för det går inte att komma åt dem. Om bara Fyndiq hade en sund affärsidé och värnade om KUNDERNA genom att rensa ut banditerna skulle det kunna bli hur bra som helst, men näää, så HANDLA INTE GENOM FYNDIQ!
  • Hamid J
    Hamid J skrev om Fyndiq AB
    Innan du läser detta, notera att jag mer än gärna skriver precis lika mycket GOTT om ett företag när de beter sig bra! Men Fyndiq är det SÄMSTA i e-handelsväg som jag upplevt.

RENT SKIT! Ta varningarna på allvar för detta företag är extremt oseriöst om problem uppstår. Om du får hem alla produkter och det inte finns något att reklamera fungerar det väl helt OK. Men så fort det är dags att kontakta deras värdelösa kundtjänst så drar det ut på tiden.
    Mer än en månad har nu gått och jag har fortfarande inte fått ett besked för en produkt jag mottagit som är BEGAGNAD!

Den säljande butiken får själv inte hjälpa mig utan hänvisar till Fyndiq som inte svarar mig. Efter att ha kontaktat fyndiq flera gånger och klagat på den extremt sega handläggningstiden har de nu raderat min orderhistorik så att jag inte längre kan kontakta deras kundtjänst. Seriöst?!

FYNDIQ skriver själv massor av omdömen som ger ett bra intryck av deras värdelösa kundservice.

KÖP EJ HÄR, lita på detta. Mängden huvudvärk jag fått på grund av detta bolag gör mig gråtfärdig och uppgiven!
    Idag har det gått mer än en månad sen dagen jag reklamerade en produkt som jag betalt 4000 kr för!!! Än idag sitter jag utan svar, mina pengar är hos fyndiq och jag har ännu inte en aning om vad jag ska göra.

SÄMSTA BETYG!!! FYNDIQ borde SVARTLISTAS.
  • Sofie
    Sofie skrev om Fyndiq AB
    Fyndiq märkte ut produkter med julgaranti och sedan när de inte levererar dem så säger de att nej, just de produkterna som var märkta med julgaranti hade inte det.
  • P
    P skrev om Fyndiq AB
    VARNING!

Visst är det billigt? Men skenet bedrar.
    Du får vad du betalar för = SKIT.

Köpte i vintras 2 mobilplånböcker i julklapp.
    Två dagar efter användning börjar nitarna falla av på BÅDA plånböckerna.

I den ena plånboken får man heller inte i kortet i korthållaren.
    På den andra plånboken är magneten dålig.

Jag läser massvis med varningar på internet, att inte skicka tillbaka varor för reklamation hos dem, för dom är hopplösa och kommer inte hjälpa dig att lösa problemet.

Ångrar detta bittert nu, att jag inte lyssnade på dessa recensenter.

Fyndiq är riktiga j-a skojare!

Dom vägrar skicka tillbaka nya plånböcker, trots att jag har rätt i min sak.

Inte nog med att jag var tvungen att betala fraktavgiften till idioterna för att skicka dit varorna för reklamation. Jag måste även nu betala frakten för att få tillbaka dom värdelösa plånböckerna hit, så det inte känns som om man betalat för ingenting!

För varken pengarna tillbaka eller några nya plånböcker är det på tal om.

FYNDIQ = BEKVÄMA ATT HA O GÖRA MED TILLS DU MÅSTE REKLAMERA EN VARA!

Har varnat alla jag känner och jag hoppas att konsumentverket granskar detta äckliga företag! Och jag hoppas fler tar lärdom innan dom köper något från detta värdelösa skitföretag som har skitkvalité på sina varor.

ALDRIG MER FYNDIQ!
  • Niklas L
    Niklas L skrev om Fyndiq AB
    Fyndiq var otroligt bekvämt, mycket billigt och otroligt bra service. Rekommenderar det verkligen!
    Niklas
  • Felicia J
    Felicia J skrev om Fyndiq AB
    Jag blev jättenöjd med mitt köp på Fyndiq! Allt var super billigt och kläderna jag beställde har blivit tvättade ett antal gånger men de ser fortfarande nya ut! Dock så var det lite sämre att man inte fick fakturan på posten, man skulle skriva ut den själv, men annars så var servicen bra och allt annat! Jag kommer absolut att beställa från Fyndiq fler gånger.
  • Fanny A
    Fanny A skrev om Fyndiq AB
    Jag tycker att Fyndiq.se har mycket bra priser och även jättebra service. Allt jag har handlat där har varit i toppkvalite och hållit hur bra som helst. Noteras bör att jag handlat väldigt mycket där. Och det stora sortimentet är överväldigande bra!
    Mycket nöjd kund!
  • Elfrida Ö
    Elfrida Ö skrev om Fyndiq AB
    Fyndiq AB har ett bra och lättförstått koncept. Hemsidan är enkel att förstå, kvaliteten på grejerna är riktigt fina till låga priser, enligt egen erfarenhet mycket snabb leverans och jag älskar verkligen det stora utbudet de har. Det finns någonting för alla, helt enkelt! Min upplevelse av Fyndiq är väldigt fin och jag rekommenderar dem varmt.
  • Madelene K
    Madelene K skrev om Fyndiq AB
    Har beställt flera olika varor från Fyndiq. Det har alltid varit bra kvalité och de är väldigt snabba på att leverera produkterna. Lätt sida att hitta på och det finns många betalningsalternativ vilket är ett stort plus.
  • Ellinor P
    Ellinor P skrev om Fyndiq AB
    Har beställt vid ett flertal gånger hos Fyndiq. Leveranserna har kommit dagen efter mer eller mindre och betalningsalternativen har varit många och tillfredsställande. Jag rekommenderar Fyndiq till alla som vill ha snabba leveranser av grejerna och trevligt kundbemötande. Rekommenderar Fyndiq mycket varmt för jag är kanon-nöjd!
  • Amanda T
    Amanda T skrev om Fyndiq AB
    Har beställt ett flertal gånger. Dock bara mobiltillbehör. Leveranserna har alltid varit suppersnabba! Har även skickat tillbaka några artiklar då jag beställt för fel modell. Fick mycket snabbt svar hur jag skickade tillbaka med ref nr o adresser. Reklamerat ett ipad fodral som gick sönder i hörnet när jag satt på det. Fick ett nytt omedelbart! Svarar mycket snabbt o trevligt på email. Jag supernöjd!
  • Emmy E
    Emmy E skrev om Fyndiq AB
    Jag rekommenderar Fyndiq varmt till alla. Som student så är det alltid bra med en sida med billiga priser och bra leveranstid. Jag har alltid blivit nöjd med mina köp och fått precis det jag har beställt. Deras service är även den mycket bra. Ett stort + i kanten. Det enda som skulle kunna ändras är den dyra (men ganska normala) fraktavgiften. Men jag är supernöjd!
  • lisa t
    lisa t skrev om Fyndiq AB
    Från mina köp har Fyndiq fått mig att bli besviken en eller två gånger. Men trots de har de ett STORT sortiment med varor från billiga priser till lite dyrare. Jag som älskar produkter som är billiga kan inte låta bli med att köpa hem saker från Fyndiq, och från alla mina köp har jag nästan alltid blivit nöjd.
    Fyndiqs leverans står upp till några dagar och jag har inte fått vänta mer än 7 dar, dessutom har de en kundtjänst som är aktiv med att svara tillbaka vilket är ett plus i kanten!
  • Erika
    Erika skrev om Fyndiq AB
    Jag tycker att leveransen är bra och relativt snabb. Någon enstaka gång har jag varit med om att leveransen har överskridit den utlovade leveranstiden. Kundtjänst har jag aldrig haft problem med, utan de har svarat snabbt och sakligt. Jag beställde en vara en gång som gick sönder efter bara några användningar, men kundtjänst tog kontakt med säljaren och jag fick en ny utan problem!

Alströmergatan 22, 112 47 Stockholm