Fyndiq AB

189 omdömen om Fyndiq AB

Sedan starten hos Reco 2018

Annika K
Skrev om Fyndiq AB

Köpte några produkter och det fanns bara en kvar av en viss produkt. Beställde denna. Men senare, längre ner i varuutbudet fanns en likadan produkt. Jag ville ha två, så jag klickade i även denna och hade två liknande produkter i varukorgen men då troligen från två olika leverantörer. En av produkterna har kommit men den andra har inte synts till ännu (tre veckor sedan....). Skickat anmälan om utebliven leverans. Men eftersom det inte går att särskilja någon av de båda leverantörerna i anmälan klickade jag i en av dem och...

Daniela D
Skrev om Fyndiq AB

Akta er! Falsk marknadsföring! Köpte Paulas Choice bha produkt och fick exakt samma flaska i utseende och innehåll men det var annat märke. När jag förklarar för kundtjänst att det är fel produkt så får jag först svar att det är produkten jag beställt och efter att jag ifrågasätter att det inte är samma märke så vill de inte ta tillbaka sin produkten utan skriver att det kommer bli dyrt eller omständigt för mig och att jag istället får den falska produkten till halva priset. Så de kör falsk marknadsföring och skickar exakt...

Angela G
Skrev om Fyndiq AB

Jag köpte en sykorg, och blev väldigt besviken på storleken. Den var väldigt liten, jämfört med beskrivningen. Kommer aldrig att köpa något från Fyndiq fler gånger. Känner mig lurad!

Qayium N
Skrev om Fyndiq AB

Köpte en usb sladd, fungerade bara en gång, säljer bara skräp.det hände mig en gång till för ett tag sedan . Nu blir det aldrig mer.

Francesco Bryan B

Bought a bed canopy for my daughter’s bed. It was supposed to come with glow-in-the dark stars but when I got the product, the stars needed to be attached with tiny little square stickers that didn’t stick. All 100 stars basically fell off the canopy within a day or two. Worse even, 50% of the stars didn’t glow. I requested a better quality repkacement of both stars and stickers but was offered the same ones or 20% refund. I complained further that I couldn’t do much with the canopy without the appropriate stickers or glueing...

Ewa B
Skrev om Fyndiq AB

Alla priser hos Fyndig är UTAN MOMS. De lägger till momsen på allt, öven leveranskostnaden, vid slutfakturan. Resultstet är mycket dyrare varor än man förväntar sig..

Marcos Enrique A

Köpta laddsladd till mig dotters Ipad. Sladden började brinna. Detta mailade jag till Fyndiq utan att få ngn återkoppling! Som tur var så var jag hemma och ingen kom till skada. IPaden däremot förstördes. Jag har mailat åtskilliga gånger men Fyndiq har inte återkopplat. Köp inte deras laddsladdar då dom inte håller måttet!

Van Tan H
Skrev om Fyndiq AB

Köpte mobil skal men aldrig fått skalet Hade kontaktat till kundtjänsten men hjälpte ingenting

Henry G
Skrev om Fyndiq AB

VARNING: KÖP ALDRIG FRÅN FYNDIQ Dem är skylldiga mig flera tusen kronor i varor som ej kom fram, reklamationsrätt (varor som kom fram trasiga) och ångerrätt. Mest värdelösa kundtjänst jag någonsin varit med om. Svarar inte på veckor (förutom bekräftelsemailet), tar bort mina kontaktförsök på sociala medier, tar bort negativa/kritiska kommentarer på sociala medier och skyller ifrån allt ansvar på företagen dem själva ger plats till på sin plattfrom. Varorna dem säljer är ofta fejk eller trasiga, om något skulle gå fel så...

Jari Erik M
Skrev om Fyndiq AB

Lägger en beställning. 5 dagar senar får jag info om att de inte kan leverera och makulerar min order. Produkten finns tillgänglig hos Fyndiq i mer än hos 50 andra underleverantörer, men Fyndiq kundtjänst är oresonliga och vägrar att leverera. Blir inget mer "Fyndiq fynd" för min del

Elin Elisabeth H

Varning! Inte fått min beställning med fyndiqs kundservice tycker jag ska betala ändå! Blufföretag. Väldigt otrevlig kundservice.

Ludvig S
Skrev om Fyndiq AB

Kan inte garantera sina leveranstider. Så köp inte hos Fyndiq i samband med födelsedag eller julafton

Jacob Nils Victor G

Köpte en vara som aldrig levererades. Fyndiqs värdelösa skräp-sida vägrar ta emot anmälan: 'skicka' knappen är grå, när man trycker på den så raderas allt man skrivit. Fyndiq har blivit en svensk filial till Wish!

Melissa M
Skrev om Fyndiq AB

Helt oacceptabelt. Beställde en fotbollströja med neymar på. Fick hem Messi och när jag skickade ett Mail om det får jag ett svar om att min beställning är ”randomly” skickat. Så det skulle kvitta vad jag beställde… hur går det ens till. Förstår inte alls.

Jessica K
Skrev om Fyndiq AB

Fick inte alla saker jag beställde. Återkopplingen från företaget var under all kritik.

Mattias Christopher Tage L T

Köpte ett 512 GB minneskort till min Nintendo Switch. Tyvärr var priset på tok för billigt för att vara sant. När jag skulle ladda ner ett större spel visade det sig att minneskortet i själva verket är på 32GB, trots att det ser ut som ett på 512GB. Jag har läst om dessa bluffar och har råkat ut för det. Därför har jag reklamerat minneskortet och inväntar svar från Fyndiq.

Lena K
Skrev om Fyndiq AB

VARNING, VARNING!! Sämsta e-butiken jag handlat hos. Beställde 2 mobilskal 15 /11 som skulle passa våra telefoner, gjorde dom det – såklart inte. Dessutom usel kvalitet. Ångrade köpet och fick retursedel via mail, skickade tillbaks dem dagen efter köp. Hände inget förrän den 29/11 då det kom ett mail att jag inte använt retursedeln och att de skulle stänga ärendet om jag inte hörde av mig. Fotade kvittot från postombudet att jag skickat paketet och mailade det samma dag. Fick inget svar. Som tur var hade jag använt faktura...

Jennyann H
Skrev om Fyndiq AB

Jag borde ha tittat närmare på dimensionerna på "byggtält", men jag trodde att detta var ett seriöst företag och litade på bilderna. På dem ser det ut som att man köper ett kojbyggar-set, men det vi får är sugrör och bollar mindre än pingisbollar - för 249 spänn + frakt. Min dotters dockor är för stora för detta. Frakten tog ett tag, inte konstigt eftersom det skickades från Kina, inte från Sverige. Det saknade dessutom paket och låg i en trasig plastpåse. Nu är jag orolig för att den andra julklappen jag köpte ska vara...

First-Name L
Skrev om Fyndiq AB

Helt uselt företag. Skickar trasiga produkter, en omöjlig kundtjänst som finns i annat land och endast kan nås via mejl. Undvik helt och hållet!

Majid S
Skrev om Fyndiq AB

Kan någon ansvarsfull på Fyndiq titta på beställning 0bb06c89 som jag har returnerat och inte fått mina pengar tillbaka. Jag känner mig blåst på pengar. varorna som jag beställde kostade 998 kronor. Jag betalade med kort direkt till Fyndiq. Vid retur, valde jag enligt Fyndiqs rekommendation PostNord som skulle kosta mig ca 160 kronor (jag kommer inte ihåg exakt). Efter några email fick jag 379 kronor insatt på mitt konto. Efter flera ytterligare mailväxlingar säger kundtjänsten att ärendet är avslutat hos de och jag ska...

Emelie Maria K

Urdålig kundservice. Fyndicq löser inte själva reklamationer, utan gör sig till en mellanhand i mail som de skickar till de utländska butikerna de köper in produkterna ifrån. Dessa säljer totalt oanvändbara fake produkter. (Köpte brusreducerande loop-öronproppar som visat sig vara helgjutna. De är med andra ord en dyrare öronpropp med utsmyckning. De får allt de ber om i bevis i form av film, foton och beskrivning. Ändå skriver butiken att man inte svarat och ärendet avslutats. Trots att allt står i samma mailkonversation.....

Hasse A
Skrev om Fyndiq AB

Beställde och betalade en apelsinpress hos Fyndiq den 6/8 2023 och den 14/8 mejlade Fyndiq att beställningen var färdigbehandlad. Trots att 2 månader gått sedan beställningen och trots upprepade påstötningar till deras kundtjänst har ingen vara levererats och inget svar kommit från deras kundtjänst. Urdåligt!

Marie B
Skrev om Fyndiq AB

Aldrig mer Fyndiq. Beställde ett mobilskal med magnet och plats för kort. Vilket blufföretag! Produkten saknade magnet. Såg ut att vara trasigt och slarvigt ihop limmat samt att det var smutsigt och såg använt ut.

Lars Mikael W
Skrev om Fyndiq AB

Jag köpte ett kamerafäste av ett välkänt bra märke. En kopia levererades. Jag fick hela beloppet återbetalt direkt när jag påtalade felet. Varan fick jag behålla. De ville väl inte betala returporto. Bara att slänga den för mig. Aldrig att jag skulle hänga min kamera i den där. Jag påtalade att de borde ta bort artikeln. Artikeln uppdaterades så den blev märkeslös. Någon dag senare var artikeln borta och hade ersatts av två andra. Fyndiq är bara mellanhand och har ingen koll på vad deras leverantörer lägger upp. Nu har artikeln...

Ivana P
Skrev om Fyndiq AB

Jag gjorde en beställning 8/9 och paketet skulle anlända idag 26/9 men inget paket!! Det ankom till Sverige 21/9 och ligger ff kvar där! 22/9 en ny uppdatering om att det ankommit till Sverige och sen inget mer! Citymail som ska leverera paketet har inte mottagit ngt paket! Fyndiq kommer bara med dåliga ursäkter! Kommer aldrig mer handla från de!!!!

Joao Hilario Ramos D

Jag beställde ett batteri till min mobil lenovo och fick fel batteri. Responsen från fyndiq var jättebra hjälp med en gång. Några veckor senare kom rätt batteri och fick tillbaka mina pengar. Så jag har inget att klaga på. Jag har fortsatt att handla här. Dom är görr grymma. Det är värt att handla här.

HÅKAN B
Skrev om Fyndiq AB

Beställde en Electrolux frys. Den skulle komma 22 augusti vilket den självklart inte gjorde. Blev svar från butiken att den var på väg. Den har fortfarande inte kommit och Fyndiq har stängt ärendet. Värsta skojarföretag.Jag tog på faktura via Svea och bett dom om hjälp. Jag kommer anmäla dom till ARN

Jennyann H gillar detta
Andreas Gustav C

Helt otroligt dålig kundtjänst där de skickar runt dig i cirklar, till fel företag och tar dig inte på allvar. De återbetalar dig snabbt som attan (om du har galen tur) och stänger ditt ärende för att bli av med dig. Handla på andra butiker för man skulle kunna tro att det här är någon sorts cirkus så som de beter sig mot kunder.

Andreas Gustav C gillar detta
Rebecca L
Skrev om Fyndiq AB

Har lagt 2 olika beställningar på klockor och behållt en klocka och velat skicka tillbaka de andra. Returen har stått och väntat en månad då de inte skickat retursedel eller säger vart jag ska skicka tillbaka klockorna. Fyndiq besvarar inte min Mail. Otroligt dålig service att dem bara struntar att besvara mailen. Hjälper inte till i kundservice alls! Otroligt besviken och dålig upplevelser från fyndiq tyvärr. Jag är verkligen missnöjd.

Onerva H gillar detta
Haybat S
Skrev om Fyndiq AB

De är hjälpsamma att lösa felet snabb och på bra sätt. Haybat S

August H
Skrev om Fyndiq AB

Önskar jag hade läst recensionerna innan köp. Första och sista gången jag handlade hos Fyndiq. Fick inte min leverans alls inom beräknad tid och noll information om detta på vägen. När jag själv meddelar detta blev jag återbetald, men står utan produkten jag behövde och beställde för över tre veckor sedan. En av mina värsta e-handelserfarenheter någonsin. Handla inte här.

Lena Gunilla Margareta A

Beställde en hundbädd som mitt barnbarn skulle få till sin hund. Jag fick ingen orderbekräftelse och inte heller någon följesedel med leveransen. Bädden som levererades var fel, stämmer inte alls med den jag beställde. Har skrivit till kundservice att jag fått fel vara och vill att dom ska skicka rätt bädd. Har inte hört ett ljud från dom trots att jag skickat flera mail. Uselt beteende. Kommer aldrig mer beställa något från fyndiq. Har varnat min familj och vänner och dom kommer också att bojkotta fyndiq. Hälsningar Margareta Andersson

Sergey G

Fejk sd kort till Nintendo Switch

Sara Linnéa Maria M

Fick fel produkt levererad, reklamerade enligt instruktioner från Fyndiq, fick ganska kort därefter ett Mail där dom återigen ber mig skicka foto av den produkt jag erhållit (hade ju redan skickat med foto vid reklamationen), men fotot skickade igen. Därefter knäpptyst, ingen återkoppling alls. Uruselt! Kommer inte handla från fyndiq igen och kommer varna alla jag känner från att göra det också,

Chestha K
Skrev om Fyndiq AB

Jag beställde en klocka från Fyndiq den 26 maj och jag skulle ha fått den senast den 9 juni men jag har inte fått min produkt än istället fick jag bluffmejl som sa att jag måste betala för leveransen så jag betalade typ tre gånger men jag fick fortfarande inte mitt paket och jag väntar fortfarande på mitt paket

Svar från Fyndiq AB

Hej Chestha, Det låter inte alls bra, det vill vi gärna hjälpa dig vidare med! Lägger du en beställning ska du givetvis aldrig betala något extra och om du får fått ett sådant mejl ska du aldrig gå in på en sådan länk då det är ett bedrägeriförsök. Om du inte fått din beställning ska du alltid kontakta vår kundtjänst som gärna hjälpa dig vidare med detta. Jag kan tyvärr inte se vilken beställning det gäller härifrån, men skicka gärna ett mejl till order@fyndiq.se med rubriken "Att Reco" så kommer jag personligen att hjälpa dig vidare. Önskar dig en fin dag så länge! //Fyndiq-Muhammed

Jan Martin T
Skrev om Fyndiq AB

har betalat för en vara och väntat i 2 veckor för att sedan fråga varför varan inte kommit inom den tid som dom meddelat. Får till svar att dom löst problemet genom att betala tillbaka pengarna. För mig är det inte att lösa problemet då jag fortfarande vill ha varan jag beställde. Riktigt dåligt och besviken.

Svar från Fyndiq AB

Hej Jan, Det var supertråkigt att höra, det beklagar jag verkligen för! Jag kan inte se vilken beställning det gäller härifrån, men vid ett saknad ärende kan butikerna antingen återbetala dig för köpet eller skicka ut en ny försändelse. I detta fall verkar det som att butiken valde att återbetala dig för köpet då de inte kunde lokalisera försändelsen som de skickade. Du är givetvis varmt välkommen att lägga en ny beställning om du önskar det. Skulle du ha ytterligare funderingar är du välkommen att mejla till order@fyndiq.se...

Dalei L
Skrev om Fyndiq AB

Köpte en begagnad IPhone här. Valde en billig variant som skulle innehålla spår av användningar enligt beskrivningen på hemsidan. Skärmen hade en liten skada på kanten som var så pass liten att vi bedömde att det inte skulle påverka funktionaliteten. Skärmen var dessutom något segt att klicka på. Det dröjde en halvsekund innan bokstäverna dök upp efter man hade klickat på det. Vi antog att dessa skulle motsvara “spår av användningar” som stod på hemsidan, därför hörde vi inte av oss direkt till butiken. Men problemet med...

Björn Christer N

Varan, en surfplatta, skulle komma inom 3 till 5 arbetsdagar har inte kommit efter en månad. Fyndiq tar inget ansvar utan länkar mig till "butiken" som svarar god dag yxskaft på dålig engelska. När jag vill häva köpet pga utebliven leverans slutar de svara helt. Ett bluff företag. Får ta kontakt med allmänna reklamationsnämden.

Björn Christer N gillar detta
Svar från Fyndiq AB

Hej Björn, Supertråkigt att höra att du fortfarande inte har mottagit din beställning, självklart ska du inte betala för en produkt som du inte fått. Jag kan inte se vilken beställningen det gäller härifrån, så jag kan inte riktigt vad som har hänt. Skicka gärna ett mejl till order@fyndiq.se med rubriken "Att Reco" så kommer jag personligen hjälpa dig vidare på bästa möjliga sätt. Önskar dig en fin dag så länge! //Fyndiq-Muhammed

Klas Håkan G
Skrev om Fyndiq AB

29 kr för beställningen med 2 articklar. 41 kr per paket för retur.

Svar från Fyndiq AB

Hej Klas, Tack för ditt omdöme! Vid en ånger är det alltid kunden som står för returkostnaden, men jag förstår givetvis din frustration i detta fall. Jag vill gärna hjälpa dig vidare, så skicka ett mejl till order@fyndiq.se med rubriken "Att Reco" så kommer jag hjälpa dig med detta. Önskar dig en fortsatt fin dag så länge! //Fyndiq-Muhammed

Janine M
Skrev om Fyndiq AB

Har beställt en Unicorn nattlampa till mitt barnbarn men fick något helt annat i paketet. Anmälde det med en gång och skickat bild på vad jag fått men sen händer ingenting. Tycker detta är så dåligt och kommer aldrig mer att handla därifrån

Svar från Fyndiq AB

Hej Janine, Det var supertråkigt att höra att du har fått fel produkt, så ska det givetvis inte vara! Jag kan inte se vilken beställning det gäller härifrån, men jag vill jättegärna hjälpa dig vidare. Skicka gärna ett mejl till order@fyndiq.se med rubriken "Att Reco" så kommer jag personligen hjälpa dig vidare. Jag hoppas du kommer bli nöjd med hjälpen du får av mig trots det inträffade. Önskar dig en fortsatt fin dag så länge! //Fyndiq-Muhammed

HENRIK B
Skrev om Fyndiq AB

Bolaget lever helt på att agera mellanhand mellan Kina och Sverige. De låter till och med säljaren från Kina skicka sakerna direkt från Kina, så de tar lika lång tid men dyrare. Ett paket hade t.o.m en Wish-logga på sig. Mycket de här är fejk. Men de låtsas man som att man inte vet om de. Köpte ett par Galaxy Buds Live från Fyndiq och de vad så dåliga att de inte ens gick att få igång. Men ingen info på Fyndiq hemsida att de skulle var fejk, ren bedrägeri! Lådan och allt var så identiskt kopierat att de vad svårt att de...

Svar från Fyndiq AB

Hej Henrik, Tack för ditt omdöme! Hos oss är det strikt förbjudet att sälja olagliga varor, exempelvis piratkopior, och vi ställer hårda krav på att alla som säljer via oss efterlever detta. Det kan tyvärr hända att vissa produkter som inte får säljas kan läggas till av vissa handlare och då är det givetvis upp till oss att hantera ärendet. Självklart ska inga av våra kunder betala för oäkta produkter. Superbra att du kontaktade vår kundtjänst så att vi kunde hjälpa dig vidare med detta samt att du blev återbetald för...

JOHANNA J
Skrev om Fyndiq AB

Det var mitt första besök på Fyndiq. Och mitt sista.Mitt paket gick inte att spåra, och jag eftersökte det per mejl. "Butiken" skulle höra av sig. Det gjorde de inte. Efter 11 dagar. Inte på utsatt leveransdag kom paketet. Trasigt. Delar stack ut. Repigt och dant. Tog direkt kontakt med kundtjänst. Öppnade inte paket. Skickade bilder på skada, hela paketet etc i det mejlet. Nu sitter jag här sedan två dagar tillbaka och försöker få "butiken" att lösa mitt ärende. Det går trögt. Slappt, slött likgiltigt. Kundtjänst speglar väl detta företag. Liksom de dåliga poäng de får i omdömen av kunder.

First-Name L gillar detta
Svar från Fyndiq AB

Hej Johanna, Det var supertråkigt att höra att du har fått en sådan tråkig upplevelse, självklart förstår jag din frustration när leveransen är försenad samt att när du väl får produkten så är den trasig. Superbra att du har kontaktat kundtjänsten och vi vill givetvis hjälpa dig på bästa möjliga sätt. Om du upplever att du inte får den hjälpen du behöver får du jättegärna mejla till order@fyndiq.se med rubriken "ATT Reco" så kommer jag personligen hjälpa dig vidare. Önskar dig en fortsatt fin dag! //Fyndiq-Muhammed

Talal A
Skrev om Fyndiq AB

Beställde nyligen en vara och upptäckte direkt att adressen som fylldes i automatiskt var fel. Skrev direkt-x5 fick auto svar att man inte kan ändra adressen på en beställning. Ringer ingen personlig service. Varan nu levererad till Malmö och jag sitter i Stockholm Mycket dålig service.

Svar från Fyndiq AB

Hej Talal, Tråkigt att höra att det blev fel adress på din beställning, men självklart ska vi hjälpa dig med detta! Vi är förövrigt en marknadsplats där hundratals butiker lägger upp varor till försäljning. Lägger du en beställning skickas informationen direkt till butiken som hanterar utskicket. det innebär att vi inte har möjligheten att avbryta eller ändra en beställning. Dock ska du givetvis inte betala för en beställning du inte fått. Du får jättegärna mejla till order@fyndiq.se med rubriken "ATT Reco" så kommer...

Jill Christine E

Fick aldrig pengar tillbaka. Detta gäller sedshop men köpet var via Fyndiq. Jag har kontaktat båda och gjort allt man ska, följt anvisningar etc. Inget svar från sedshop öht och hos Fyndiq måste man skapa nytt ärende vilket är bs. Till slut orkar man inte och ger upp, vilket de vet....

Svar från Fyndiq AB

Hej, Supertråkigt att höra att du inte är nöjd med din beställning. Jag kan tyvärr inte se vad det gäller härifrån, men skicka gärna ett mejl till order@fyndiq.se med rubriken "ATT Prisjakt" så kommer jag personligen hjälpa dig vidare. Jag hoppas du kommer bli nöjd med lösningen trots det inträffade. Önskar dig en fin dag! //Fyndiq-Muhammed

Laith M
Skrev om Fyndiq AB

I have bought two hates, they have sent them very big and now They ask me to pay the post charge which 56% pf the their prices. When you want to send back your package for an x reason, this the options they give to you to choose, you can't write, 1- I bought wrongly 2- not as I thought 3- broken no option for big or small or they send the wrong one all option

Hans S
Skrev om Fyndiq AB

Går ej att reklamera en felaktig vara. Har väntat på svar i flera veckor nu.

Staffan E
Skrev om Fyndiq AB

Värdelöst. Beställde fyra svarta t-shirts. Fick vänta över en månad, när dom kom så var det fyra stycken ljusgrå från Bangladesh med obehagligt skarpa etiketter fastsydda.

Sebastian N
Skrev om Fyndiq AB

Beställde tre saker. Två av dem kom nästa dygn, långt före utlovad tid. Den tredje blev Restad och det varnade dem för redan innan. Såg till att beställa dem varor där det stod " hög kvalitet" det stämde med mina förväntningar på denna typ av lågprisnätbutik.

Onerva H och 2 andra gillar detta
Valentina K
Skrev om Fyndiq AB

Hej och jag är tacksam för roller som jag fick! Den fungerar jättebra! Tack !

Helene F
Skrev om Fyndiq AB

Stjäler våra print och när jag ber dom… Stjäler våra print och när jag ber dom ta bort dom (med bevis på att det är vårt tryck) ska JAG skriva i ett långt formulär för att det ska tas bort. Tror inte att det är sant! Fyndiq - skäms på er. Att sälja billigt kanske är lätt när man inte gör jobbet själv? Jag gav er flera chanser att ta bort och fick bara en ny länk jag skulle fylla i och otroligt dålig attityd med härskarteknik. Gör väl ingen skillnad med mitt betyg med tanke på att de har en etta i medel 😂 men jag börjar så...

First-Name L gillar detta