Jag mottog varor som visade sig vara trasiga. Jag kontaktade er för att reklamera dessa, och blev ombedd att skicka in bilder, vilket jag gjorde. Trots detta fick jag sedan ett meddelande om att mitt ärende stängts på grund av att jag "inte återkopplat", vilket är felaktigt. Efter detta försökte jag återigen kontakta er via e-post, men har inte fått något svar alls. Då jag upplever att mitt ärende hanterats mycket bristfälligt, och att jag ignorerats trots att jag följt era instruktioner, kommer jag nu att gå vidare med...
Fyndiq AB
233 omdömen om Fyndiq AB
Sedan starten hos Reco 2018
Beställt en väderstation flera gånger men den avbokas av Fyndiq. I samma beställning beställde jag stift till vinylspelare idag blev även dom avbokade. Vad är det för jävla lekstuga. Har inte hittat något telefonnummer och via skriftliga svar får jag flumförklaringar att dom kan inget göra. Förslag kontakta leverantörerna och ta bort produkter som inte går att beställa. Uruselt företag tycker jag.
Vid reklamation skickas ärendet vidare till den kinesiska säljaren, som inte ersätter den undermåliga produkten, trots att de säger att dem ska det. Fyndiq lyser med sin frånvaro och återkopplar inte trots flera försök. Instämmer med övriga att inte handla från fyndiq, som uppenbarligen satt detta i system.
Kommer aldrig beställa härifrån igen! Beställde en leksak till min systerdotter, huvudet på dockan var backochfram och man kunde inte justera det. Företaget jag köpte av som säljer på Fyndiqs hemsida drar ut tidsmässigt på svar men försöker också trötta ut en genom att svara i flera omgångar på mejlen istället för att klart och tydligt skicka all info jag behöver i ett mejl. Reklamation utlovades, men det skulle dröja väldigt lång tid, jag gick med på det, då ångrar dom sig och vill återbetala MEN detta sker aldrig. FYNDIQ...
Misslyckad leverans och efter så får jag ändå påminnelse. Mycket tråkigt då fyndiq tidigare levererat enligt plan.
Nej inte att jag handlar här igen, piratvaror från kina och delvis kundservice på engelska.
Köpte en squidgamedräkt och fick meddelande efter två veckor att de inte kunde garantera att leverantören skickat den. Därför annullerades ordern och jag fick tillbaka pengarna automatiskt. De lovade också att om den kom fram så skulle jag få behålla den. Och den kom idag :-) en vecka senare.
Kanske dax att steppa upp servicenivån. Så grymt dålig återkoppling som inte går att tyda. Osäker på om de själv (personalen) vet hur de funkar.
Fick fel vara, endast erbjuden avdrag ej pengar i retur, urdåligt.
De säljer/förmedlar köp av tex reservdelar till produkter ifrån kända varumärken till ett lägre pris. Min erfarenhet är att kvaliten är så undermålig att de inte går att använda och reklamera är heller ingen succé då ärendet sänds till ursprungs exportören som har lågt intresse av agera, då de vet att kvaliten är som den är. Fyndiq länkar bara ärendet fram och tillbaka och tar inget ansvar att jag har köpt min vara vi Fyndiq, avråder att handla även om priset är bra.
Har försökt att skriva ett omdöme på Fyndiqs egen sida, men det går inte. Omdömet avser telefon enligt länk: https://fyndiq.se/produkt/2024-ny-16-1024gb-mobiltelefon-high-end-fodral-android-billig-smartphone-5g-dual-card-dual-standby-wifi-green-278eedf5dc7641c3/ Kunde jag sätta noll poäng, så skulle jag. En komplett blufftelefon, som inte hade ens i närheten av utlovade specifikationer (se de fyra omdömen som finns där, efter dem stängde väl man av...). Fyndiq hänvisade hela tiden till säljaren (men det är ju Fyndiq som...
Hej!! Min son fick en handkontroll till sin ps5 enhet idag.. (trodde vi)!!! Han skulle spela sitt nya spel när han kom hem från julfirandet o upptäcker då att dosan enbart funkar till ps4a enheten.. sonen blev jätteledsen så tårarna rann o Julklappen var enbart skit lurendrejeri o besvikelse !!!!! Så förbannat jävla dåligt!!!!!!! Kunde tyvärr inte trycka -framför i omdömet!!!
Skit företag! Fick varan med bruten försegling, reklamerade detta och blev hänvisad till nåt kinesiskt bolag som inte förstår eller vill förstå. Bedrövligt!!!!
Jag beställde en mobilfodral och betalade direkt. Den kom aldrig hem till mig . De svara inte på mail och tel nr har inga abonnemang.
Köpte en julkalender till min son. Kommer efter några veckor, och den visar sig då vara fejk. Inte alls den som syns på bilderna. Både jag och min son är väldigt missnöjda.
Värdelöst! Obefintlig kundservice! Efter 30 mail är mitt ärende inte löst gällande återbetalning på trasig vara! Handla inte här!
Tiderna sämsta köpupplevelse men obefintlig kundsupport i en extremt strulig och lång leverans.
Tog långt längre tid att få varorna jag beställde, än vad som uppgavs. Bedrövligt bemötande från kundsupporten. De ber mig kontakta företag i kina för att klaga på leveransen. Otroligt uselt, och detta är samma skit som de suspekta kinesiska bolagen
Hej Köpte en värmare men insåg att jag köpte fel. Svaret från leverantören var att de skickar tillbaka pengarna. Inga som helst problem med Fyndiq o partners.
Köpte en ”kraftfull” vedklyv. När jag får den är det en liten klen klyv som på sin höjd duger till att klyva 2cm tjocka vedträ. Bilderna på hemsidan visar en annan klyv än den jag fick. Borde blivit misstänksam med pris på 200:-
Helt omöjligt reklamera trasiga produkter, Jävla skitföretag.
Detta är inget seriöst företag, avråder alla från att ha med dem att göra.
Skickar fler felaktiga varor än de som motsvarar beställda Fler varor är försenade än de som kom i tid Helt omöjlig reklamationshantering, försöker få kund att interagera på Fyndiq underleverantörens villkor och förslag, det spelar ingen roll vad man ger Fyndiq för info så återkommer ändå deras leverantör med samma eller fler frågor som Fyndiq redan har svar på men underlåter att hantera i reklamationen. Har varit bra för flera år sedan, numera är Fyndiq en total katastrof
Totalt värdelösa. Fattar inte att nätbutiker som Fyndiq får agera fritt. Tar inget ansvar för sålda varor utan bara hänvisar till leverantören som skickar samma förtryckta svar oavsett vad du skriver. Kommer aldrig mer handla där.
Jag kan tyvärr inte rekommendera dem på grund av deras bristande kundservice och förmåga att svara i tid. Jag beställde ett mobilskal till min frus nya mobil för två veckor sedan, men varan har försvunnit två gånger under leveransprocessen. Efter denna långa väntan fick jag nyligen besked om att de bara kan återbetala pengarna, utan någon lösning på problemet. Vad ska jag säga till min fru efter att ha väntat i två veckor på en vara som aldrig kom fram?
Beställde några posters och när de levererades var de vikta i en liten plastpåse och således helt skrynkliga! Ser förfärliga ut. Trycket är dessutom suddigt. En riktig bluff! Kundtjänsten är ett skämt. Man kontaktar Fyndiq men får svar på engelska från någon kinesisk leverantör som i mail efter mail bara upprepar samma frågor, ber om fler bilder och inte förstår problemet. Slutade med att de erbjöd 30% rabatt?! Kommer aldrig någonsin handla från Fyndiq igen.
Svåra att få tag på. Svarar ej på frågor via mail. Återbetalar hellre än rättar till fel, så kunden kan få de varor den vill. Paket skickas för varje vara, trots att de kommer från samma leverantör. Miljötänk efterfrågas. Mycket tråkigt att behöva spilla tid på dem.
Kunde aldrig hämta ut min vara då jag inte fick något meddelande om att den fanns för uthämtning, varken via mejl/sms/brev trots att mejl och telefonnummer angetts korrekt vid köp. När jag upptäckt detta var den redan på väg tillbaka och kundtjänst hjälper inte vid kontaktförsök. Riktigt dåligt, kommer inte handla här mer.
Beställde ett spel, fick hem en piratkopia. De tar inget ansvar och skyller på underleverantörer.
Jag vill returnera en vara jag köpt men deras kundtjänst svarar goddag yxskaft och vägrar kommunicera en returadress. Det sämsta bemötande jag upplevt. Handla ej hos Fyndiq!
Jättebra allting! Jättebra produkter snabb leverans och Jättebra kundservice. Tack Jonas för fin hjälp! Trevlig sommar! Önskar Er en nöjd kund
Säljer falska parfymer och gör inget åt det när man uppvisar bevis
riktigt dålig upplevelse, kommer aldrig att köpa från dem igen
Hej. Beställde mini våffeljärn åt mitt barnbarn. Sladden var alldeles för kort att koppla till kontakten. Fick förklaring, så dumt att man häpnar. De förklarar att mini våffeljärn ska ha kort sladd 😆 Vi få se om de skickar return sedeln. Förmodligen jag kommer vänta 1 månad till.!
Totalt värdelös kundsupport, skickade fel produkt och vill att jag sköter konversationen med underleverantör. Inget händer och plötsligt stänger de mitt ärende.
Påstår att varor finns i lager med snabb leverans. När man väl beställer så får man tillbaka 3 dagar senare att dom avställt ordern för att dom inte fått någon bekräftelse trots detta så finns den fortfarande kvar som att den finns lager 1 månad senare och samma svar när man testar att beställa.
Har köpt en hel del av Fyndiq genom åren. Bra för USB-kablar och enklare prylar, men den här gången var de BOSE QuietComfort Ultra Wireless brusreducerande hörlurar som kom uppenbara piratkopior. Fem mail med en säljare som bara bad om mer bilder, videos och detaljerade felbeskrivningar, men ingen uppföljning, bara dra ut på det. Eskalerade till Fyndiq och de cancellerade till slut affären och krediterade hela beloppet, men ta skräpet till återvinningen får jag göra själv. Om något har för bra pris tänk en extra gång innan du beställer så spar du tid. Fyndiq har inte koll på piratvaror.
Sämsta inom Sverige! Beställningen för ett mobilskal har inte kommit ännu efter 2 veckor och de svarar inte mejl inom 24h! De svarar inte alls! Skam företag!!!! Behåll pengarna och gå till ali express istället
Fick sms från MGG Express att de lagt paket I min brevlåda, men när jag kollade så fanns där inget paket... Vidarebefordrade sms'et till Fyndiq som "bevis", eftersom de bara skyller ifrån sig och menar att de borde fått paketet i retur och nu påstår de att de inte anlitar MGG Express!! Men vem f-n skickade sms'et då?! ET?? Tänker aldrig mer handla från Fyndiq!!
BAD, BAD, BAD. very Bad. five times ordering never getting in peace my order. Everytime stressing, writting emails, discussing, and many many emails from fyndiq than seller etc. Bad company, bad collaboration. Temu the best.
De håller inte vad de lovar. Reklamationer svaras med att ärendet är avslutat
VARNING!!!! SCAM!!! Uppdaterat: SONY har verifierat att Fyndiq skickat piratkopia!!! Ändå hade Fyndiq mage att krångla! VARNING!!!!! SCAM!!! Köpte "SONY" lurar men det var en plastig piratkopia som kom!!!!! Saknar tex serienummer och vissa funktioner. De har haft mage att krångla rejält med reklamationen tills jag påpekade att jag planerade att ta kontakt med ARN, då kom det snabbt pengar tillbaka... Ni som får piratkopior, anmäl Fyndiq! SONY själva skapade ett ärende av det hela när jag kontaktade dem för att dubbelkolla...
Beställde värmeljus med fjärrkontroll, ljusen levererades utan kontroll, efter nästan en veckas diverse tjafs vill de att jag ska köpa dem med rabattavdrag!! Är totalt grundlurad……undrar om produkten verkligen existerar?!!!!?
Varning! Falsk marknadsföring. Fyndiq säljer "Peak Design Anchor Links" på sin hemsida med bilder "lånade" från Peak Designs hemsida. Tyvärr visade det sig att det handlade om billiga piratkopior, förmodligen tillverkade i Kina. Väntar på att få tillbaka mina pengar efter retur.
Köpte några produkter och det fanns bara en kvar av en viss produkt. Beställde denna. Men senare, längre ner i varuutbudet fanns en likadan produkt. Jag ville ha två, så jag klickade i även denna och hade två liknande produkter i varukorgen men då troligen från två olika leverantörer. En av produkterna har kommit men den andra har inte synts till ännu (tre veckor sedan....). Skickat anmälan om utebliven leverans. Men eftersom det inte går att särskilja någon av de båda leverantörerna i anmälan klickade jag i en av dem och...
Akta er! Falsk marknadsföring! Köpte Paulas Choice bha produkt och fick exakt samma flaska i utseende och innehåll men det var annat märke. När jag förklarar för kundtjänst att det är fel produkt så får jag först svar att det är produkten jag beställt och efter att jag ifrågasätter att det inte är samma märke så vill de inte ta tillbaka sin produkten utan skriver att det kommer bli dyrt eller omständigt för mig och att jag istället får den falska produkten till halva priset. Så de kör falsk marknadsföring och skickar exakt...
Jag köpte en sykorg, och blev väldigt besviken på storleken. Den var väldigt liten, jämfört med beskrivningen. Kommer aldrig att köpa något från Fyndiq fler gånger. Känner mig lurad!
Köpte en usb sladd, fungerade bara en gång, säljer bara skräp.det hände mig en gång till för ett tag sedan . Nu blir det aldrig mer.
Bought a bed canopy for my daughter’s bed. It was supposed to come with glow-in-the dark stars but when I got the product, the stars needed to be attached with tiny little square stickers that didn’t stick. All 100 stars basically fell off the canopy within a day or two. Worse even, 50% of the stars didn’t glow. I requested a better quality repkacement of both stars and stickers but was offered the same ones or 20% refund. I complained further that I couldn’t do much with the canopy without the appropriate stickers or glueing...
Alla priser hos Fyndig är UTAN MOMS. De lägger till momsen på allt, öven leveranskostnaden, vid slutfakturan. Resultstet är mycket dyrare varor än man förväntar sig..