Gårdsmark Sverige AB

Gårdsmark Sverige AB

gardsmark.com
Omdömen totalt
23
Snittbetyg
2.7
Ring 0105-84 96 00 Dela
Skriv ett omdöme

23 omdömen om Gårdsmark Sverige AB

Sedan starten hos Reco 2025

Visar 23 omdömen med 2.7 i snittbetyg
Bernt G
Skrev om Gårdsmark Sverige AB

Gårdsmark letade efter kunder som bor i lite äldre villor med källare och hittade min fastighet. Jag var väl medveten om att källaren behövde dräneras och det har skett i två omgångar genom Gårdsmarks försorg och resultatet verkar vara tillfredsställande. Det handlar ju om en längre tid innan allt kan vara torrt, men resultatet är bra. Bemötandet var mycket bra och arbetet utfördes med stor omsorg och utan skador och ett bekymmer med dräneringspumpen löste Gårdsmark direkt. Jag som kund är nöjd med Gårdsmarks bemötande och arbete.

Svar från Gårdsmark Sverige AB

Hej och stort tack för din fina recension! Vad roligt att höra att du är nöjd med både bemötandet och arbetet vi utfört hos dig. Att du upplevt processen som omsorgsfull och utan skador betyder mycket för oss – och det gör såklart extra mycket att höra att pumpbekymret löstes snabbt och smidigt. Dränering är, precis som du skriver, en åtgärd som behöver lite tid innan allt är helt torrt, och vi är glada att resultatet redan känns bra för dig. Tack igen för förtroendet och för att du tog dig tid att dela med dig av din... 

Ove L
Skrev om Gårdsmark Sverige AB

Gårdsmark utförde dränering av mitt hus.vintern 2024/2025, Jag är väldigt nöjd med resultatet.

Svar från Gårdsmark Sverige AB

Tack så mycket för din fina recension! Vad roligt att höra att du är nöjd med dräneringen och resultatet från vårt arbete under vintern 2024/2025. Vi uppskattar verkligen att du tog dig tid att dela din upplevelse. Tveka inte att höra av dig om du behöver något mer framöver – vi finns här för dig! /Team Gårdsmark

Hans Tomas T
Skrev om Gårdsmark Sverige AB

Kräver delbetalning i förskott och sen får man vänta och vänta. Känns inte alls seriöst. Jobbet blev lite sådär och gjordes under vintern. När våren kom och tjälen gick ur skönk marken och slet loss mattan från väggen. Kom tillbaka och reparerade i och för sig. Men helheten kändes inte bra.

Svar från Gårdsmark Sverige AB

Tack för att du delar din upplevelse – vi uppskattar all feedback, även när den visar vad vi kan förbättra. Gällande delbetalningen vill vi förklara att vi hanterar hundratals projekt varje år. Delbetalningen är därför en trygghet för båda parter, så att projektet planeras och genomförs på ett säkert och strukturerat sätt. Att vi ibland arbetar under vintern beror på att det i många fall är den bästa perioden för våra kunder. När marken är frusen gör vi betydligt mindre åverkan på tomten, och arbetet kan ofta genomföras... 

Mats W
Skrev om Gårdsmark Sverige AB

Vi blev uppvaktade ev deras säljare Martin som gick runt i källaren och mätte fukt, han fick nåt utslag där och sen basunerade han ut en massa skrämselpropaganda som vanliga oseriösa säljare gör om att det blir mögel överallt och alla som bor här blir sjuka, hade jag inte varit så trött så hade jag sparkat ut honom omedelbart. Sedan frågade jag honom om vilka metoder dom använde, t.ex om det var Pordrän, han sa att det var det inte, utan dom hade en egen unik lösning. När dom till slut kom hit, alltså inte gårdsmark utan... 

Svar från Gårdsmark Sverige AB

Tack för att du delar din upplevelse – även om det är tråkigt att höra att den inte motsvarade dina förväntningar. Vi tar den här typen av feedback på största allvar. Vi beklagar att du upplevde dialogen vid besöket som stressande. Det är aldrig vår avsikt. Syftet med fuktmätningen är att ge en tydlig bild av läget och vilka åtgärder som kan behövas, men det ska alltid göras på ett sakligt och respektfullt sätt. När det gäller material och metod vill vi förtydliga att vi utgår från Pordrän, som är ett väl beprövat och... 

Privat P
Skrev om Gårdsmark Sverige AB

Gårdsmark har en bra dialog under hela arbetet , är tillmötesgående samt att det följs upp senare för att se om arbetet svarade mot förväntningarna. Mina förväntningar var att få en torr och fin källare som går att använda, utrymmen för tvätt lagring ska kunna utnyttjas utan att det blir mögellukt. Efter de bekymmer som uppstått under tiden så får jag vara glad att jag valde Gårdsmark som verkligen tar ansvar och ser till att det blir som vi var överens om innan start. Jag förväntar mig att det löser sig🙂 Mvh Anders

Svar från Gårdsmark Sverige AB

Stort tack för din fina och ärliga recension! 🌟 Vi är väldigt glada att du upplevt en bra dialog och att du känner att vi finns med hela vägen – både under arbetet och i uppföljningen efteråt. Vi förstår hur viktigt det är att källaren blir torr, frisk och användbar precis som utlovat. Även om det uppstod bekymmer längs vägen uppskattar vi verkligen ditt tålamod, och vi är tacksamma över möjligheten att få ta ansvar och åtgärda det som behövdes för att leva upp till våra gemensamma förväntningar. Vi kommer fortsätta finnas... 

Maria A
Skrev om Gårdsmark Sverige AB

Trevlig personal-tyvärr var mycket som inte klaffade-försening från början. Mycket blev förstörd-efter flera månader blev det ordning. Trodde att man fick återställd , ja med ännu mera pengar .alldeles för dyrt. Nej det var ingen bra upplevelse

Svar från Gårdsmark Sverige AB

Tack för att du tar dig tid att dela din upplevelse. Vi är ledsna att arbetet inte blev så smidigt som du hade rätt att förvänta dig, och att du upplevde både förseningar och onödigt besvär längs vägen. Det är inte den nivån av upplevelse vi strävar efter. Vi är glada att du uppskattade vår personal, men vi tar till oss av att mycket inte klaffade i början och att återställningen drog ut på tiden. Vi arbetar kontinuerligt med att förbättra våra processer så att sådant inte ska behöva hända – och när det ändå gör det vill... 

Maria H
Skrev om Gårdsmark Sverige AB

Återställning av mark och gräsmatta efter tidigare grävning av grund. Trevligt bemötande, tydlig kommunikation vid en mindre fördröjning. De hörde av sig efteråt och frågade om allt var ok och om gräsmattan klarat värmen, den hade krympt lite men ok.

Svar från Gårdsmark Sverige AB

Tack så mycket för din fina recension! 🌱 Vad roligt att höra att du är nöjd med återställningen av marken och gräsmattan. Vi uppskattar verkligen att du lyfter fram bemötandet och kommunikationen, och att du kände dig trygg genom hela processen. Det är skönt att höra att gräsmattan klarat värmen hyfsat bra, även om den krympte lite – hör gärna av dig om du vill att vi tittar på det igen eller om det dyker upp något framöver. Tack för förtroendet och för att du valde Gårdsmark!

Åke L
Skrev om Gårdsmark Sverige AB

Toppen.Bra personal.snabbt fixat.Tack.

Svar från Gårdsmark Sverige AB

Stort tack för din fina recension! Vad roligt att höra att du är nöjd med både personalen och resultatet. Vi uppskattar verkligen att du tog dig tid att skriva. Tack själv – och varmt välkommen att höra av dig om du behöver något mer!

Helena W
Skrev om Gårdsmark Sverige AB

Jag gör inga direkta inköp eller använder produkterna själv, det görs av kommunens kök. Så jag har ingen upplevelse att dela med mig av tyvärr, men ger ändå ett gott omdöme (utifrån vad jag hört sägas).

Svar från Gårdsmark Sverige AB

Tack så mycket för ditt omdöme! Det är verkligen uppskattat att du tar dig tid att ge oss ett gott betyg, även om du själv inte använder produkterna direkt. Vi blir glada av att höra att det du hört om oss varit positivt, och det betyder mycket för hela vårt team.

Vanja Ö
Skrev om Gårdsmark Sverige AB

Känner mig grundlurad. Har hela tiden fått ett trevligt bemötande när jg varit i kontakt med dem, men upplever att de satt i system att lura äldre människor.

Svar från Gårdsmark Sverige AB

Tack för att du delar din upplevelse. Det är verkligen tråkigt att höra att du känner dig vilseledd — det är absolut inte den upplevelse vi vill att någon kund ska ha. Vi vill också nämna att vi har haft omfattande kontakt och kommunikation med dig under en längre tid för att reda ut ärendet på bästa sätt. Vi strävar alltid efter att vara så transparenta som möjligt och beskriver öppet våra processer på vår hemsida, bland annat här: gardsmark.com/blogg. Tyvärr har vi, trots våra försök, inte lyckats hitta en lösning som... 

Inga E
Skrev om Gårdsmark Sverige AB

Slarvigt efterjobb. Ser fortfarande inte färdigt ut.

Svar från Gårdsmark Sverige AB

Tack för din feedback. Vi beklagar verkligen att efterjobbet inte motsvarat dina förväntningar och att det fortfarande inte ser färdigt ut. För att vi ska kunna åtgärda detta på bästa sätt är det viktigt att du tar kontakt med oss centralt via Gårdsmarksappen. Du kan också nå oss direkt via vår växel på 010‑584 96 00. Då kan vi följa ärendet, se detaljerna och säkerställa att du blir nöjd med slutresultatet. Vi ser fram emot att hjälpa dig vidare och avsluta projektet på ett sätt som känns bra för dig.

Anneli L
Skrev om Gårdsmark Sverige AB

Bra bemötande med duktig informatör Trevliga o duktiga grävare

Svar från Gårdsmark Sverige AB

Stort tack för din fina recension! 🌱 Vad roligt att höra att du upplevde både vår kommunikation och vårt grävteam som trevliga och professionella. Vi är väldigt stolta över våra medarbetare och uppskattar verkligen att du tar dig tid att lyfta fram deras arbete. Tack för förtroendet och för att du valde Gårdsmark!

Allan F
Skrev om Gårdsmark Sverige AB

Ett bluff företag, som lurar människor på pengar. Själv blev jag blåst, jag anmälde till ARN. Och jag är inte ensam.

Svar från Gårdsmark Sverige AB

Tack för att du delar din upplevelse. Det är väldigt tråkigt att höra att du känner dig lurad — det är absolut inte den upplevelse vi vill att någon kund ska ha. Vi utför varje år hundratals entreprenader i Mellansverige och gör alltid vårt bästa för att hålla en hög och transparent standard. Ibland blir det tyvärr fel, och det beklagar vi djupt. I de fall där en kund väljer att gå vidare till ARN följer vi alltid deras rekommendationer och processer. För att skapa ännu större tydlighet i våra projekt har vi dessutom utvecklat... 

Anna A
Skrev om Gårdsmark Sverige AB

Gårdsmark som säljare och deras personal har varit bra. Deras underentreprenörer var under all kritik och det drar ner helheten rejält.

Svar från Gårdsmark Sverige AB

Tack för din feedback! Vi är glada att höra att du varit nöjd med våra säljare och vår personal. Vi beklagar däremot att underentreprenörernas arbete inte motsvarade dina förväntningar. Vi tar sådant på största allvar och arbetar kontinuerligt med att säkerställa kvaliteten hos alla våra samarbetspartners, så att helheten blir så bra som möjligt för våra kunder. Tack igen för att du tog dig tid att skriva – din feedback hjälper oss att bli bättre.

Anette L
Skrev om Gårdsmark Sverige AB

Jag upplever mig lurad. Jag skrev på ett avtal utifrån den information jag fick av säljaren. När det sedan visade sig att det inte behövdes någon dränering, utan endast ett spolrör för att kunna spola rent befintliga rör tvingades vi ändå betala. Jag rekommenderar att man undviker all kontakt med Gårdsmark. De saknar moral och vill tjäna pengar till vilket pris som helst.

Svar från Gårdsmark Sverige AB

Tack för att du delar din upplevelse. Vi ser allvarligt på att du inte är nöjd med oss och att vår säljare varit otydlig i sin kommunikation med er. Det tar vi på största allvar och kommer att ta upp detta med berörd säljare för att säkerställa att det inte händer igen. Ibland händer det att när vi gräver upp och ser "verkligheten" på plats kan den bästa lösningen i det enskilda fallet bli annorlunda än den ursprungliga planen, och då kan det behöva justeras för att ge bästa resultat. Vi finns självklart tillgängliga via... 

Maud N
Skrev om Gårdsmark Sverige AB

Blev bemött bra vid första besöket. Uppdraget blev gjort. Men återställningen av marken är jag besviken på. Gles gräsmatta, lite lerig. Flyttade inte tillbaka tunga blomlådor.

Svar från Gårdsmark Sverige AB

Tack för din feedback! Vi är glada att höra att du blev väl bemött vid första besöket och att uppdraget blev utfört. Vi beklagar däremot att återställningen av marken inte motsvarade dina förväntningar. Vi tar sådan feedback på största allvar och vill gärna åtgärda det som inte blivit helt bra. Vi rekommenderar att du tar kontakt med oss via Gårdsmarksappen eller via vår växel på 010‑584 96 00, så kan vi tillsammans se hur vi kan göra dig nöjd med slutresultatet.

Fredric H
Skrev om Gårdsmark Sverige AB

Upplevde själva projektledningen som bristfällig, inte 100% professionell. Blev en ÄTA där säljaren uppgav ett pris och när fakturan kom var den 20% högre än vad som var sagt. Sedan försökte säljaren ändå få mig att stå för en del av det överskjutande beloppet med motiveringen att det annars skulle gå på hans provision. Gårdsmark var dyra sen innan och jag kommer inte anlita dem igen och heller inte rekommendera dem.

Svar från Gårdsmark Sverige AB

Hej, Tack för att du delar din upplevelse. Det är tråkigt att höra att du upplevde brister i projektledningen och att kommunikationen kring ÄTA-kostnaden inte var tydlig. Sådana situationer ska hanteras professionellt och transparent, och vi beklagar att det inte motsvarade dina förväntningar. Det du beskriver kring prissättning och dialog efter fakturering tar vi på största allvar. Just därför har vi i dag uppdaterat vår app, där kunder själva kan följa sina ÄTA-kostnader dagligen. På så sätt kan vi säkerställa full transparens... 

Tobias B
Skrev om Gårdsmark Sverige AB

Jobbet blev bra men vägen dit inte helt spikrak. Otydligt vad som ingick, kampanjer som ändrats osv. Grävde av elkabel till huset där man ringde elektriker dagen efter dvs jag var utan el en hel natt där jag fick skjutsa barn till sin andra förälder för att jag inte ens kunde laga mat. Larmet var utslaget och pep konstant så jag fick sova hos en vän. Min största irritation var att så fort man stötte på en sten så kostade det extra men så fort man var utan el i 16h eller fiber i 3 dagar så då pratar man ingen kompensation.... 

Svar från Gårdsmark Sverige AB

Hej, Tack för att du delar din utförliga upplevelse. Vi är självklart glada över att du är nöjd med det färdiga resultatet, men vi beklagar verkligen att vägen dit inte motsvarade dina förväntningar. Det du beskriver kring otydlighet i vad som ingick, förändrade kampanjer, extra kostnader, kommunikation under arbetet och hanteringen av avbrott i el och fiber är allvarliga synpunkter som vi tar till oss. Även det du nämner om bemötande och beteende på arbetsplatsen är något vi absolut inte accepterar och som vi vill tacka... 

Anton A
Skrev om Gårdsmark Sverige AB

Blev blåst av Gårdsmark. Dom höjde priset på materialet extremt. Sa att det var deras egna framtagna grejer men de va bara standard allting.

Svar från Gårdsmark Sverige AB

Hej Anton, Tack för att du delar din upplevelse. Vi har redan svarat dig på andra plattformar, men vill såklart betona att vi tar din feedback på allvar. Om du önskar ytterligare dialog eller vill reda ut något mer i ditt ärende är du varmt välkommen att kontakta oss direkt, så hjälper vi dig vidare.

Jonny L
Skrev om Gårdsmark Sverige AB

Verkade mystiskt, beställde först.... Duktig försäljare som slutade. Läste recensionerna och ville återta köpet, vilket kostade mig 20 000 kr. Mvh Jonny Isacsson

Svar från Gårdsmark Sverige AB

Hej! Tack för att du delar din upplevelse. Det är tråkigt att höra att du känt dig osäker, särskilt i samband med att säljaren slutade. Där har vi ett ansvar att säkerställa en tydlig överlämning, och vi tar din feedback på stort allvar. När det gäller kostnaden du nämner vill vi förtydliga att vi alltid har ambitionen att följa konsumentköplagen och de regler som gäller för ångerrätt. Vi anser att ditt ärende har hanterats korrekt utifrån dessa regler. Om du har ytterligare frågor eller funderingar är du varmt välkommen... 

Lars Erik Magnus S
Skrev om Gårdsmark Sverige AB

Min föräldrar anlitade Gårdsmark med mig som kontaktperson mot företaget. Ett väldigt bra bemötande och en tydlighet kring förslag på lösning presenterades. Rekommenderas varmt!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från Gårdsmark Sverige AB

Hej! Stort tack för ditt fina omdöme. Vad roligt att höra att både du och dina föräldrar upplevde ett bra bemötande och tydliga lösningsförslag från oss. Det betyder mycket att du tar dig tid att dela detta – och vi uppskattar verkligen rekommendationen! Tack för förtroendet.

Kim Krister R
Skrev om Gårdsmark Sverige AB

Mina föräldrar anlitade Gårdsmark för att dränera runt sitt hus, till en kostnad av ca 300 000 kr så vitt jag vet. Tyvärr blev resultatet en mardröm – särskilt för två äldre personer som har svårt att hävda sig: Min far är hörselskadad och min mor är finsk med bristande kunskaper i svenska. Detta utnyttjades, med dålig kommunikation, undvikande svar och nonchalant bemötande. Under arbetet slog de sönder ett vattenrör utan att informera om det, vilket ledde till en översvämning i källaren när de redan lämnat platsen. Vid... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från Gårdsmark Sverige AB

Hej, Tack för att du tar dig tid att dela din upplevelse. Det är tråkigt att höra att ni upplevt situationen som så pass negativ, och vi förstår att det skapar frustration när ett arbete kring hemmet inte blir som man hoppats. Vi har svarat dig på andra plattformar och hänvisat till att du kontaktar oss direkt för vidare dialog. Eftersom ärendet innehåller flera detaljer vill vi gärna hantera det på ett korrekt och sakligt sätt i direktkontakt i stället för i öppna forum. Du är därför varmt välkommen att höra av dig till... 

Lena Maria B
Skrev om Gårdsmark Sverige AB

Hej, Innan ni accepterar offert ta dit ytterligare bolag. Vi fick efter fuktkontroll gjord av Gårdsmark att det var 100% fukt i källarväggen. Kändes inte rätt så nyttjade husförsäkringen och Anticimex kom ut och kontrollerade till 0:-kostnad då det ingår i vissa husförsäkringar, kolla din - efter mätning så visades att jag hade absolut INGEN fukt i väggarna och källaren. Kommer inte acceptera erbjuden offert på över 250’ att gräva ca 14 m och dränera om. Kollade dessutom grävartimpris ligger mellan 800-1600/tim så om man... 

1
Kim Krister R gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från Gårdsmark Sverige AB

Hej, Tack för att du delar din upplevelse. Vi vill börja med att be om ursäkt för att vår representant inte följde våra instruktioner vid både hembesöket och fuktmätningen. Det är givetvis inte den standard vi strävar efter. Vi förstår att det skapar osäkerhet när olika aktörer ger olika resultat. Anticimex använder sina egna metoder och utrustning, och det är bra att du kontrollerade flera bedömningar för att känna dig trygg i beslutet. Vi respekterar helt att du väljer att gå vidare enligt den information du fått, och... 

Filtrera omdömen