GBG TAK & FASAD måleri AB

www.gbgtakochfasad.se
  • BadgeFiveYears
Llama 031-361 82 02 Compartir

About company

Hej! Vi vill först och främst förmedla att vårt bokföringssystem är kopplat med vårt Reco-konto. Det innebär att alla våra kunder som vi fakturerar får en förfrågan om att lämna ett betyg och en kommentar, oavsett om ni som kund skulle vara missnöjda av någon anledning eller om ni som de flesta andra är helt nöjda. 😊 Vi "cherrypickar"...

322 omdömen om GBG TAK & FASAD måleri AB

Sedan starten hos Reco 2015

Ingemar B
Escribió sobre GBG TAK & FASAD måleri AB

Snabbt och bra takjobb i en akut situation efter stormen.

Per-Anders J
Escribió sobre GBG TAK & FASAD måleri AB

Trevligt bemötande och väl utförd takbehandling. Rekommenderar företaget.

Lisa K

Jättebra service, bemötande och trevliga killar. Rekommenderar verkligen. Lisa

Robin K
Escribió sobre GBG TAK & FASAD måleri AB

Rekommenderar starkt. Hjälpte oss med en tak och algtvätt och vi är supernöjda med allt ifrån kommunikation, utförande och resultat. Tack!

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

🚿🧼🦠 Tack för ert fina omdöme. Kanon att det redan efter ett par veckor har givit ett resultat ni är nöjda med när det kommer till algbehandlingen.🦠 Ni som kund kan alltid återkomma till oss om taket inte skulle bli helt rent så kommer vi ut till er igen utan extra kostnad. Tack så mycket för ert fina betyg. Mvh Christopher Olsson

Peter E
Escribió sobre GBG TAK & FASAD måleri AB

Suverän snabb service vid våran storm skada

Nicklas A
Escribió sobre GBG TAK & FASAD måleri AB

Arbetet i sig va mycket väl utfört. Därav så va kommunikationen under kritik. Från att offerten blev godkänd, dröjde det 4mån tills jobbet utfördes.

David B
Escribió sobre GBG TAK & FASAD måleri AB

Christopher på GBG Tak var mycket proaktiv och snabb i att hjälpa oss fixa taket efter ett jätte storm. Jag kan rekommendera dem starkt.

Stefan S
Escribió sobre GBG TAK & FASAD måleri AB

Hej... Det första reaktionen som jag fick när jag tittade upp mot taket , jag blev chock att det blev så rent som inte jag trodde på alls att det skulle bli sådär rent Ojojoj killarna gjorde det , super bra gjort mer än jag har förväntat mig . Jag är så tacksam att de gjorde ordentligt och noga ...tack så jättemycket killar .....ni är det bästa ....

Maria A
Escribió sobre GBG TAK & FASAD måleri AB

Vi är mycket nöjda med både tvätt av fasad och målning av vårt hus och kan varmt rekommendera GBG Tak och Fasad.

Andreas W
Escribió sobre GBG TAK & FASAD måleri AB

Snabba och tillmötesgående. Löste problemet akut och proffsigt.

Marcus G
Escribió sobre GBG TAK & FASAD måleri AB

Ett snabbt och bra bemötande, enkla att få tag på & att ha att göra med. När vi väl kom överens om tidpunkt för utförande så funkade allt bra. Bra förklarande av de olika tjänsterna och kände inte att jag blev "pålurad" en massa extra tjänster. Känns som riktigt prisvärda alternativ. Senaste tjänsten jag beställde och fick utförd var en algbehandling av taket samt nocktätning. Slutliga resultatet på vårt tak har vi dock inte sett ännu eftersom det är en låntidsbehandling, men resultatet från grannens tak som gjorde...

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

Fasen va snyggt omdöme Marcus! 😃👌 De gillar vi. Det är bra för oss när våra kunder ger ett bra betyg på våra algbehandlingar och när de sett grannar. Vi får väldigt ofta grannar året efter vi vart och behandlat. Ert tak kommer bli kanon. Om inte så kommer vi självklart ut och behandlar igen utan extra kostnad. Stort tack! Mvh Christopher Olsson ✌️

Kristian H
Escribió sobre GBG TAK & FASAD måleri AB

Proffsiga och effektiva! Vårt tak blev rent och håller sig så ett år senare.

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

Hej Kristian, vi har en del kunder som inte kan lämna fullt betyg när vi gjort algbehandlingar eftersom det tar upp till 1 år innan taket blir helt rent. Det är kul att vi får kunder som bekräftar 1 år senare att taket blivit rent. Lite tråkigt att vi inte fick full pott. När vi hade avslutat arbetet så fick jag ett samtal ifrån dig där du var mäkta imponerad av att David gjorde det lilla extra, vi gick över er fasad och bytte extra takpannor för dig även om offerten endast gällde behandling av lertegeltaket. Vår uppfattning...

Per-Olof T
Escribió sobre GBG TAK & FASAD måleri AB

Hej, Ni är ute med hoven och vill ha fångst. Jag ska fatta mig kort. Det skulle unna bli en liten essay. Ni var trevliga unga män. Tillmötesgående på ett trevligt och inbjudande sätt. Levde ni upp till förväntningarna? Nja, i dags dato. Jag hr förstått att det tar tid, och det har tagit tid, men taket har allteftersom tiden gått blivit mycket bättre. men ännu inte helt som jag kanske förväntat mig. Jag vet att det kan bli än bättre. Kanske ska ytterligare tid passera, eller så är det slutresultatet som jag ser nu. Bästa hälsningar Per-Olof

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

Hej Per-Olof, Ja lite så är det, jag brukar jämföra det exakt så 😄, Vi trålar när marknaden är aktiv. Det är tyvärr som så att 95% av årets alla kunder kommer från mitten på april till mitten på juni och där efter under september och oktober. Det innebär att vi får hantera ett stort antal kunder på samma gång under en tid. Där efter blir det att beta av alla projekt. Till skillnad från många andra så kastar vi inte in okunniga säsongsarbetare, vi har flerårigt erfarna anställda med yrkesstolthet som vet hur vi ska göra ett...

Lars E
Escribió sobre GBG TAK & FASAD måleri AB

Svåra att kommunicera med.Höll aldrig några tider. Gjorde inte det jobb som avtalats. Aldrig mer.

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

Hej Lars, det måste blivit något galet här. Vi har endast påbörjat arbetet hos er. Gällande kommunikationen så har vi inte fått samtal, sms eller email ifrån er sedan offerten skickades. Vi har kontaktat er varje gång vi kommit och behandlat taket? Eftersom ni har ett eternittak inehållandes asbest så har vi offererat behandling med kem 2 gånger årligen under 2-3 års tid med alg och mossdödande kem för att på så sätt få taket tillräckligt rent, innan vi kan utföra en enklare taktvätt för att sedan måla taket. Nu har vi...

Peter A
Escribió sobre GBG TAK & FASAD måleri AB

Taktvätt med väl utfört arbete enligt offert. Noga med städningen efteråt. Mina varmaste rekommendationer.

Andreas S
Escribió sobre GBG TAK & FASAD måleri AB

Trevlig, kunnig och kompetentt. Löser saker på ett smidigt sätt. Rekommenderas varmt!

Michael L
Escribió sobre GBG TAK & FASAD måleri AB

Tack för ett väl utfört och proffsigt arbete med att behandling vårt tak. Rekommenderas varmt!

CHRISTOPHER O gillar detta
Contenido ofensivo
Elegir motivo:
Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

Tack för ert omdöme Michael, taket blir helt rent över tid. Vi ses om 4-5 år igen. Ha det gott. så länge. Mvh Christopher

Helén S
Escribió sobre GBG TAK & FASAD måleri AB

Snabb och smidig kontakt! Kan dock tycka att det är väl saftiga priser, för att som i vårt fall, lägga tillbaka EN takpanna, ej akut och under vardag. Men eftersom försäkringsbolagen betalar och självrisken för mig som kund är samma, är det ju noll incitament att förhandla om pris.

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

Tack för ert omdöme Helén. Jag kan hålla med dig att våra "jour priser" är höga. Ofta när det kommer till att göra en liten insats som att sätta tillbaka takpannor eller skruva fast plåtar etc, så är det nästan helt omöjligt att hitta hantverkare som klättrar upp på tak för en sådan liten åtgärd. Vi har varit fullbokade i flera månader framåt och när nya kunder ringer oss ofta i panik för att det ska läcka in eller rasa ner takpannor eller att plåtar ska blåsa ner på bilar eller människor, Då kommer vi på kort varsel. Det...

Yvonne H
Escribió sobre GBG TAK & FASAD måleri AB

Tog lite lång tid. Men nöjd med slutresultatet

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

Tack för ert fina betyg Yvonne, ja det är är vår utmaning, vi vill göra väldigt bra jobb och vi vill inte kasta in vem som helst för att utföra våra arbeten. Vi har stora krav på vilka vi arbetar med och det blir tyvärr en flaskhals. Vi vill inte vara ett företag som kastar in kleti och pleti för att utföra våra arbeten. Branschen är smal och det finns få kunniga personer med yrkesstolthet i vår bransch tyvärr. Vi är glada att vi kunnat hjälpa er även om det tog tid. Mvh Christopher

Caisa D
Escribió sobre GBG TAK & FASAD måleri AB

Bra leverans och snabbt och väl utfört arbete. Är mycket nöjd med GBG Tak & Fasad AB och rekommenderar dem gärna till andra.

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

Stort tack för ert omdöme, nu när även jag börjat gå golflektioner så kanske vi snart ses ute på banan. Trevlig sommar ☀️🏌🏼‍♂️

Ulrika K
Escribió sobre GBG TAK & FASAD måleri AB

Snabbhet, flexibilitet och professionalitet!

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

Stort tack för ert fina omdöme. Fasaden blev som ny och läckage från en plåt stoppades. Det är bara återkomma när ni ska måla invändigt till vintern. Ha en trevlig sommar ☀️

Cai T
Escribió sobre GBG TAK & FASAD måleri AB

Vi anlitade GBG TAK & FASAD måleri AB då vi skulle byta vårt tak. Dessutom renoverades både förstukvisten, balkongen och fasaden. Till slut målades allt. Vi är supernöjda med de olika hantverkarna som deltog i renoveringen. Unga killar som var väldigt duktiga i sina olika gebit och som dessutom var väldigt trevliga. Hela renoveringen har skötts professionellt och helt klanderfritt. Under arbetets gång hade vi en ständig dialog om hur arbetet fortskred och om det var några frågor som måste redas ut på vägen. Vi rekommenderar...

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

Tack så mycket för ert fina betyg. Det var många moment på ert hus. 🏠 Lagt om och breddat taket med plåtarbeten, ny farstukvist med dragning av el och spotlights, ny balkong samt bytt fasadpanel på halva huset och där efter tvätt och målning av hela fasaden inkl putsgrund. Nu ser huset som nytt ut och det glädjer oss att kunna utföra bra arbeten med nöjda kunder och bra kollegor. Ni är alltid välkomna att höra av er igen när ni har behovet. Trevlig sommar ☀️😃 Mvh Christopher

Hans A
Escribió sobre GBG TAK & FASAD måleri AB

Effektivt med mycket bra resultat av både altan och stenbeläggning

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

Stort tack för ert fina betyg. Det betyder mycket för oss. Vår kollega David är både snabb skicklig och duktig. :)

Hjördis B

Ett välgjort arbete o ett vänligt bemötande. Ärlig o uppriktig. MVH Hjördis

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

Tack för ert bidrag till barncancerfonden genom ert omdöme. Och tack för ert fina betyg. Det glädjer oss väldigt mycket. Sen får jag tacka för chokladen jag fick när jag var klar med arbetet 😃

Åke J
Escribió sobre GBG TAK & FASAD måleri AB

Trevliga behjälpliga. Upplevde dock att det internt fanns en otydlighet. Tex fick vi två besök för att utföra behandlingen av taket. Nr två var ju helt onödigt, allt var ju fixat! Men, binär nöjda ändå!!!

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

Hej, ja det stämmer. Det blir lätt fel när 2 chefer heter samma. Med delat ansvar i samma område. Det är nu fixat. Tur det att få 2 besiktningar innan uppstart av arbetet. Ingen skada skedd och kul att ni för övrigt vart nöjda ändå. Tack för betyget. Mvh Christopher

Magnus R
Escribió sobre GBG TAK & FASAD måleri AB

De besiktade taket och åtgärdade brister plus impregnerade betongpannorna innan jag installerade solceller. Kunniga, trevliga och kommunikativa.

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

Tack för ert betyg, det glädjer oss på firman. Nu är ert tak helt vattenavvisande upp till 15 år. Att få frostsprängningar under solcellerna är alltid en jobbig situation. Nu klarar ni er från det. 😃 Ha det gott och vi ses igen. Mvh Christopher

Anton H
Escribió sobre GBG TAK & FASAD måleri AB

Mycket bra arbete och trevliga killar!

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

Tack för er betyg Anton, det glädjer oss att vi fick en ytterligare 5 poängare. Vi kanske ses igen. ha det gott och trevlig sommar, mvh Christopher

Mikael S
Escribió sobre GBG TAK & FASAD måleri AB

Proffsiga och trevliga. Mycket nöjda med resultatet av Taktvätt och efterföljande målning. Blev nästan som nytt

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

Tack för omdömet, ja det är kul när vi får tak att se nya ut, Det är ett viktigt arbete att få taket vattenavvisande och tätt. Snyggt blir det på köpet. Ha nu en trevlig sommar. Mvh Christopher

Magnus Joakim K
Escribió sobre GBG TAK & FASAD måleri AB

Vi köpte fasadtvätt innan målning. Gbg Tak o Fasad var: + Snabbast att svara på förfrågan. + Snabbast att lämna offert. + Fördelaktigaste pris. + Kort tid mellan beställning och utförande. + Mycket bra utförande. + Personlig uppföljning. + Trevliga.

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

Vilket kanonbetyg 😍 Det är vår ambition att alla våra arbeten skall vara precis så som du beskriver. Det är dock en utmaning som ett av Sveriges mest eftertraktade måleriföretag 😅 Vi är inte så många vi önskar vi var på företaget, mest för att jag inte vill kasta in vem som helst som ska utföra våra arbeten. Erfarna hantverkare med yrkesstolthet växer inte på träd 2024 tyvärr 😄 Tack så mycket och trevlig sommar på er ☀️ Mvh Christopher

Lars E
Escribió sobre GBG TAK & FASAD måleri AB

Bra, trevlig personalchef bra resultat.

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

Tack för ert omdöme om oss och för att ni tyckte jag var trevlig. Det är viktigt för mig att våra kunder känner att det är trevligt att ha duktiga hantverkare hemma. Stort tak Lars. Mvh Christopher Olsson

Anna Ulrika A
Escribió sobre GBG TAK & FASAD måleri AB

Trevliga och proffsiga. Bra kommunikation och kom i tid. Vi har beställt en fasadtvött som vi var nöjda med.

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

Tack! 😃 Ja vi har våra killar som är duktiga på fasadtvätt. Eftersom våra fasadtvättare är utbildade målare så tvättar inte det endast de ytor du ser tydligt. De tvättar även de ytor ni som kund inte ser, som insida vindskivor och takfotsbrädor. Runt hela hängrännorna och stuprören. Det är de små detaljerna som gör den store skillanden. 😁 Tack så mycket, det är bara återkomma när ni behöver tvätta igen. Mvh Christopher Olsson

Martin H
Escribió sobre GBG TAK & FASAD måleri AB

Taktvätt. Grymt jobb! Städade upp snyggt efter sig. Missade en grej, men kom förbi dagen efter och åtgärdade det utan problem.

Per M
Escribió sobre GBG TAK & FASAD måleri AB

Bemötandet var jättefint, toppen Jobbet och resultatet var över mina förväntningar Arbetet som utfördes var fasadtvätt.

Peab A
Escribió sobre GBG TAK & FASAD måleri AB

Trevlig kontakt och väl utfört arbete

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

Tack PEAB för att ni lämnat ett fint betyg/omdöme om oss. Det glädjer oss mycket att få omdömen. När PEAB som även är ett starkt varumärke inom bygg och anläggning lämnar ett gott betyg så blir det extra glädjande. Trevligt att få jobba med PEAB på flera olika håll nu. Tack J, Hoppas vi hörs av på fler uppdrag 😉 Trevlig sommar ☀️

Peter P
Escribió sobre GBG TAK & FASAD måleri AB

Detta företaget fick jag mycket stort förtroende av höll vad de lovade tydlig offert kom samtidigt med lite tips som var värdefullt för mig. Duktiga målare o trevliga höll mig uppdaterad under tiden. Slutresultat blev så bra mycket proffsigt Vi avslutade med en besiktning min uppfattning är att de verkligen ville att jag skulle vara nöjd med resultatet och det var jag verkligen. Så detta företag kan jag verkligen rekommendera.

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

Va snällt att lämna ett betyg Peter✅ Invändigt måleri, slutade med att alla väggar bredspacklades, snickerier, fönster, element väggar och tak målades. Där till kom byte av ytterdörr, samt fasad, installation av fönster, samt tvätt och målning av hela utsidan. Det blev ett rejält lyft. Nu är slutbesiktning på ingång så att vi är säkra på att vi själva är helt nöjda med resultatet. Att du är suuper nöjd har du sagt många gånger och det glädjer oss. Men det är viktigt för oss att kunna lämna arbetet med stolthet. Sista...

Anna J
Escribió sobre GBG TAK & FASAD måleri AB

Lätta att få tag i, bra, snabbt och seriöst jobb! Kommer absolut anlita igen!

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

Stort tack för ert fina betyg Anna, det glädjer oss med ytterligare en nöjd kund. Ha det gott, Mvh Christopher Olsson

Mats G
Escribió sobre GBG TAK & FASAD måleri AB

Snabb respons både när det gäller att utföra jobbet och skicka försäkrings fakturan samt trevligt bemötande

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

Tack Mats, jag ibland får vi vara snabba och rycka ut. Kul att du är nöjd med vår snabba insats. Det är bara att höra av dig om du behöver hjälp längre fram med något annat med huset. Mvh Christopher

Sten-Olof A
Escribió sobre GBG TAK & FASAD måleri AB

Trevligt bemötande och snabb respons i samband med akututryckning efter storm som rev ner takpannor . Därför valde jag dem till att renovera och snygga till taket.

Agneta S
Escribió sobre GBG TAK & FASAD måleri AB

Takrengöring och reparation av bl a träfasad. Mycket bra kommunikation och trevligt bemötande, och det arbete som jag beställt, gjordes noggrant, som jag uppfattat det. (Litet svårt att säkert veta, när man själv inte är byggare.) Ett minus var, att de som satte upp byggställningarna sågade ner ett Blåregn utan att först tala med mig. Jag hade kunnat föreslå en bättre lösning. Några uppbyggda stenkanter fick sig törnar, men sådant får man kanske räkna med. Men i övrigt allt bra, så vitt jag kan bedöma.

Christer S
Escribió sobre GBG TAK & FASAD måleri AB

goa killar att prata med och kändes som dom bryr sig om kunden, Riktigt nöjd med resultatet va fasad tvättningen, kommer rekommendera till andra./Christer

Tom L
Escribió sobre GBG TAK & FASAD måleri AB

Taket blev bra tvättat men på grund av vinter så målar dom till våren

Erik H
Escribió sobre GBG TAK & FASAD måleri AB

Bra dialog och snabb service. Killarna var riktiga proffs och resultatet blev bättre än förväntat.

Viktor O
Escribió sobre GBG TAK & FASAD måleri AB

Bra förberedelse, bra genomförande och ett kanonresultat. Rekommenderas starkt!

Seth N
Escribió sobre GBG TAK & FASAD måleri AB

Vänligt bemötande. Snabb respons. Bra utfört arbete!

Sture B
Escribió sobre GBG TAK & FASAD måleri AB

Proffesionellt jobb och bemötande.

Jan R
Escribió sobre GBG TAK & FASAD måleri AB

Trevlig kille trots allt han fick vänta på att rimfrosten smälte

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

Tack för ert fina betyg. Ja vi är ju väderberoende för att kunna utföra ett bra arbete. Tack så mycket mvh Christopher Olsson

Gun E
Escribió sobre GBG TAK & FASAD måleri AB

Hade själv sökt kontakt för takrengöring via sajt på facebook, blev kontaktad efter några veckor av Gbg tak&fasad som utförde jobbet två dagar efter samtalet. Får invänta våren och se om algerna är borta till våren då det är ett miljövänligt långtidsverkande medel som användes.

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

Hej Gun, Tack för ert betyg. Vi hoppas på ett bättra betyg nästa år. Jag kan garantera att ert tak kommer bli helt rent inom kort. Jag är övertygad om att du har ett rent och fint tak redan till tidig vår. Om inte taket är helt rent till sommaren så kommer vi ut och gör en ren taktvätt för er utan extra kostnad. Just ert tak var såpass optimalt för behandlingen att jag är helt övertygad om att taket kommer att bli helt rent snabbt. Ha det gott så länge 😊 Mvh Christopher

Dan L
Escribió sobre GBG TAK & FASAD måleri AB

Har ingen aning eftersom resultatet enl uppgift inte syns förrän efter ett halvår

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

Hej Dan, Vi förstår att det inte är lätt att lämna ett toppbetyg innan ni sett resultat. Eftersom vi är återkommande år efter år i samma områden fast med nya tak att behandla i området så är det ett gott kvitto på att grannar har sett hur deras grannars tak blivit rena. På så sätt lever vi på rekommendation och vi blir långlivade i många områden. Om inte taket blir helt rent kan du återkomma till oss så kommer vi ut utan extra kostnader och behandlar taket igen. Mvh Christopher Olsson

Ingvar H
Escribió sobre GBG TAK & FASAD måleri AB

Bra grabbar. Förstår att de haft det körigt i år med mycket regn under målningssäsongen. Mitt tegeltak är nu behandlat så till senvåren blir det spännande.

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

Stort tack Ingvar, tack för ert fina betyg. Ja det har inte vart lätt, vi har haft lite utmaningar. 2 av våra våra duktiga anställda med idrottskador och väder med både vetskapen om att det ska bli bevattningsförbud i början av sommaren som gjort att vi vart tvungna att tvätta så mycket vi kunnat innan bevattningsförbudet fastslogs. Det resulterade i att vi alla i branschen tvättade när det var sol och när vi väl skulle måla ikapp så regnade resten av sommaren bort. Det har vart en utmaning för oss alla i branschen. Jag...

Helene B
Escribió sobre GBG TAK & FASAD måleri AB

I huvudsak trevligt bemötande. Dock lång svarstid på första mailet. Vår granne hade fått sitt tak gjort så jag visste exakt vad jag vill ha. Taktvätt med algborttagningsmedel. Sedan hade jag önskat en dags framförhållning så att man visste i förväg när de kom. Jag kan välja att jobba hemma för att möta upp dem, men har inte fått chansen eftersom de ringt samma dag. De försökte redan tidigt i somras och då höll vi själva på med målning av häng-rännnor och då fick jag be dem återkomma. Sen kan jag tycka att det känns...

Svar från GBG TAK & FASAD måleri AB

Hej Helene, vi ber om ursäkt för att det tagit sån tid för oss att komma till er. Vi hade en anställd som arbetade heltid med att algbehandla tak. Denna anställde levde inte upp till att leverera den kvalitet jag kräver att vi skall leva upp till. Det slutade med att han fick sluta hos oss och det har tyvärr resulterat i att flera av våra kunder fått vänta ett tag på att vi skall komma till er. Just när det kommer till algbehandlingar i kampanjer så är det en sådan liten och snabb åtgärd att det ofta hinns med flera kunder...