GBG TAK & FASAD måleri AB

Först och främst vill vi förmedla att vårt Recokonto är länkat med vårt bokföringsprogram vilket innebär att alla våra kunder oavsett hur nöjd eller missnöjd kunden är, får alla våra kunder en förfrågan om att lämna ett betyg om oss. I regel är det de som är missnöjda som mer än gärna skriver ett illavarslande betyg. Våra omdömen är uppriktiga och vi har inte handplockat de mest nöjda kunderna och bett om ett betyg.

Med det sagt så välkommen till:
GBG TAK & FASAD som är måleriföretaget som är nischat på just tak och fasader.

Christopher heter jag och jag har drivit min enskilda firma sen 2008 och 2017 ändrade jag bolagsform till aktiebolag. Under tiden som företagare så har jag hunnit med och tävla i hantverkaregalan och vart ett av Sveriges mest framstående företag med nöjda kunder både på Offerta, Reco, Eniro och Svenska Hantverkaregalan.

Fasadmålning:
Vi 7 stycken fasadmålare som har bäst betyg i hela Göteborgsområdet när det kommer till måleriarbeten.
Alla våra målare är riktiga målare och var och en har många år inom måleriyrket både invändigt och utvändigt.
Vi arbetar med allt ifrån, tapeter, bredspackling, snickerier, väggar, tak och fasader.
Vi är dock helt nischade mellan april-september på fasadtvätt och fasadmålning.

Taktvätt & Takmålning:
Vi är 6 stycken taktvättare och takmålare där 4 av killarna har många års erfarenhet och 2 av killarna är nyutbildade för 2021. Vi är alltid minst 1 person med lång erfarenhet med oc arbetar på varje arbetsplats samt att vi utför kvalitetsbesiktningar för att garantera högsta kvaliteten på marknaden.
Vi behandlar även tak mot påväxt, sot, fett, alger med vårt industrikem som inte säljs till allmänheten. vårt kem är biologiskt nedbrytbart och våra metoder är långsiktigt miljövänliga.

I vår bransch så finns det stora skillander mellan "företag" och företag. Var därför noga när ni väljer hantverkare för ert projekt. I värsta fall kan det bli riktigt riktigt dyrt att anlita fel företag.
Vi har tyvärr bevittnat mardrömsscenarion där personer fått sina hus förstörda.

Se därför till att granska företaget innan.

Historik: hur länge har bolaget funnits?
Referenser: Rekommendationer, referenser, omdömen?
Vem och vilka utför arbetet: Är det företaget själv eller andra inhyrda? Erfarenhet?
Är priset ovanligt lågt: Betalar företaget skatt? Billig arbetskraft?
Är anställa utbildade?
Har företaget ansvarsförsäkringar?
Är anställda försäkrade?

Är ni som kund försäkrade mot ansvar om någon olycka sker? Om inte finns det allvarliga ansvarskonsekvenser kunden kan få stå för.

Vårt mål är att bli Sveriges mest rekommenderade Tak- & Fasadmålningsföretag.
Vi är övertygade om att företag som marknadsför sina omdömen från kunder är företag som aktivt arbetar på sitt rykte, och där med även oftast gör ett bra jobb.

Vi tummar inte på kvaliteten, därför så använder vi inget annat än material utav högsta kvalitet.

Vi jobbar först och främst med att skydda ert hus och samtidigt ska det bli estetiskt vackert resultat.

Kontakta gärna oss för en offert på allt inom måleri, invändigt, fasader, tak

Läs vad 225 kunder tycker om GBG TAK & FASAD måleri AB 2

2022-10-04 Verifierad kund
    - Professionella, trevliga och bra bemötande.
    - Taktvätt och målning av villa, det blev väldigt fint. Jag hoppas att taket håller sig i många år , utlovad garanti är 10 år.
    - Omfattningsbeskrivningen i offerten var lite otydlig som att algbehandling ingår men utförs inte eftersom den inte behövs??
    2022-10-03 Verifierad kund
    Mycket nöjd med kontakten, återkopplingar och genomförandet ang. målning av silopaket.
    2022-09-29 Verifierad kund
    Fint bemötande av företaget. Bra dialog genom hela tiden som arbetet pågick. Takmålningen gjordes snabbt när det till slut var uppehåll från regn.
    2022-09-29 Verifierad kund
    Bra resultat, snabba och effektiva. Trevligt bemötande och bra uppföljning.
    2022-09-29 Verifierad kund
    Köpte taktvätt och takmålning för villa och garage.
    Mycket trevligt bemötande och professionellt utförande!
    Rekommenderas starkt!
    2022-09-29 Verifierad kund
    Detta var andra gången jag anlitade GBG Tak&Fasad, först tvättade och målade dom takpannorna och nu målades hela huset, supernöjd med allt.
    Väldigt proffsiga och tillmötesgående
    Patrik
    2022-09-28 Verifierad kund
    Köp:Rengöring och impregnering av
    tak äldre byggnad.
    Betyg och bemötande:mkt bra.
    2022-08-17 Verifierad kund
    Vi träffade oss hem och diskuterade noggrant priser och alternativ. De gjorde ett jättebra jobb med taket.
    Stort tack för ert fina betyg Barbara.😃 Kul att ni ringde och var så glada över ert nya tak och att även grannarna vill ha hjälp med sitt tak. Vi var själva nöjda med vårt arbete och kände att allt gått bra. Finns det någon ni tycker vi kunnat göra bättre för att skapa en bättre känsla eller något bättre resultat? Återkom gärna till oss för vi är alltid öppna för ris och ros. Vårt mål är att få Sveriges mest nöjda kunder inom vår bransch och därför är det alltid kul att få höra vad vi kan göra bättre. Det vi tidigare haft lite problem med som vi nu löst är att det har varit ett par kunder som fått vänta flera månader innan vi kommit ikapp och det förstår vi att det kan vara något som sänker vårt betyg. Detta problem är nu löst och vi har även hittat en bättre lösning för säsongen 2023 som gör att vi inte kommer att ta på oss för mycket arbete. Det är kul när vi är så eftertraktade men samtidigt har vi haft svårt att säga nej till flera av våra trevliga kunder. Nu har vi lärt oss den läxan och för 2023 kommer vi planera på ett sätt som gör att vi kan förutspå väntetiden bättre. Detta är något våra kunder även kommer få ta del av i offerten och då ta ställning till eventuell kötid. Väntetiden känns förmodligen extra lång för de som bokar oss på vintern och får arbetet utfört först sommaren efter. Vi hoppas på 5 av 5 nästa gång och vi tackar för denna gången. Ses till sommaren igen när vi skall måla er faad 😃☀️
    2022-08-07 Verifierad kund
    Jag hade en bra kontakt med företaget och de gjorde det de lovade. De tvättade mitt tak och målade takskägget. Det var lång väntetid på målningen, men det gjorde de också klart när vi kom överens så det var enligt förväntan.
    Tack Per-Olof. Ja vi har haft en lång kötid. Det beror lite på när våra kunder kontaktar oss och vilken typ av arbete som beställs. Det står ofta i våra offerter att vi har en kötid. Sen brukar vi även ta det med våra kunder när det är lång kö. Det är kul att så många önskar just vi ska utföra jobbet. Dock kan det leda till att vi får långa köer. Vi arbetar med att kunna beta av arbeten mer effektivt och snabbare. Det är inte alltid en lätt kombination för oss hantverkare att med anställda som blir sjuka, väderberoende, kunders önskemål, maskiner och bilar som går sönder eller måste servas. I vårt yrke är det alltid för mycket att göra eller för lite. Att hitta en balans är en verkligt svår uppgift, det är förmodligen allt sammans som gör att hantverkare inte klarar av att leverera riktigt och där med får hantverkare dåligt rykte. Vårt mål är att vara bäst i Sverige och vi har goda kvitton på att vi är framgångsrika med vår service och kvalité. Vi beklagar att ni fått vänta länge även om jag nämnde det i samband med att vi skickade offert.

Kul att ni är nöjda till slut även om ni fått vänta. Nu är vi i kapp igen och nu har vi inte lika långa väntetider. Tips från oss är att fasadmålning är bra att boka redan hösten innan nästkommande säsong. Takmålning är lika så. Takmålning kan även bollas tidig vår som februari mars. I Maj så brukar vi vara fullbokade för året och det finns oftast bara några luckor att släppa in fler kunder.

Tack för ert bina betyg trots allt. Ha det nu gott och ha en fortsatt trevlig sommar.

2022-08-06 Verifierad kund
    Slutresultatet blev bra, men vägen dit var rörig. Bristfällig kommunikation och oklarheter med när arbetet skulle utföras. Påståenden som exv ”vi räknar med att komma innan helgen eller i nästa vecka” hålls inte och vi var själva tvungna att kontakta dem ett par veckor senare för att fråga vad den nya planen är eftersom de inte dök upp.

Anledningen verkar vara att man tagit på sig mer arbeten än vad man har kapacitet att leverera, vilket ger en dålig upplevelse för beställarna.
    Hej Tommy! Du har helt rätt i att vi tagit på oss mer än vad vi klarar av att hantera. Vi har haft svårt att täcka upp för 3 anställda som valt sluta hos oss. Vårt arbete är tungt och krävande, de har lett till att några av våra killar inte orkar mer efter att de arbetat i flera år med takmålning hos oss. Jag som äger företaget har själv gått ut och arbetat stenhårt ihop med våra övriga anställda för att täcka upp och komma ikapp. Jag har fallerat lite i kommunikationen och administrationen när jag har haft fokus ute på tak och fasader. Mitt eget resonemang har varit att jag inte vill nyanställa och utbilda nya personal mitt under pågående säsong eftersom det med all sannolikhet hade riskerat kvalitén på våra utförda projekt. Jag har känt att jag fått välja mellan kvalité och arbeta hårt med en del stress och lite förseningar eller mellan att nyanställa tillfälligt och utbilda med mycket mer stress och felaktigheter som det kan bli med ny personal. Jag har i den mån jag klarat av försökt ha god dialog med alla kunder och förklarat att det kan ta lite tid för oss att komma. Alla våra kunder har haft överseende och vi har hittills inte fått några större klaganden. Vi hoppas att du annars är nöjd och som kompensation så kan du slå oss en signal när du känner att taket i framtiden börjar få alger eller lav på dina tak så kommer vi och gör en kostnadsfri algbehandling. Dock behöver det ske inom 7 år från och med denna sommaren 2022.

Har ni n några frågor eller några andra synpunkter så får ni alltid höra av er till oss för vi är alltid öppna för möjligheter till att utvecklas och ge så bra kundupplevelse som möjligt.
    Vi hoppas på att kunna ge en bättre upplevelse till er nästa gång.
    Ha en fortatt trevlig sommar. ☀️
    2022-08-05 Verifierad kund
    Trevligt bemötande . Mina förväntningar uppfylldes då jag fått rekommendationer från bekanta som tipsade mig företaget.

Tvätt och behandling av tak på garage o villa.

Jag är nöjd och kan verkligen rekommendera dom för mina vänner.
    Stort tack Ronny det var trevligt att få göra ert tak ute vid ladugårdar och stall. Fantastisk idyll och nytt fint tak. Nu hoppas vi på att få ordning på fasadbrädor och vindskivor med vår snickare. Ha det gott så ses vi snart igen.
    mvh Christopher
    2022-07-22 Verifierad kund
    Snabbt men professionellt utfört takmålningsarbete .Uppskattar
    speciellt den extra vindsinspektion som arbetsledaren utförde innan arbetet startade.
    Tack så mycket Kjell, det var extra kul att hjälpa er ur situationen med den mycket oseriösa "hantverkaren" försökte lura er. Taket blev fint och tätt. Både er vind var fin och även papp och läkt. Helt tak håller garanterat i många många år till efter vi vart och sett till att tätningar är riktiga och målning av taket utförts.

ha det gott och vi hörs vidare.
    2022-07-20 Verifierad kund
    Jobbar hårt och rimliga avgifter.
    Jag är mycket nöjd.
    Tack så mycket för ert fina omdöme, Kul att ni på er gata blev så nöjda. Alltid kul för oss när det sprider sig till grannar.
    Trevlig sommar 😃☀️
    2022-06-27 Verifierad kund
    Blev väldigt nöjda med taket. Snygg matt färg.
    Mycket trevlig personal. Lätt att få tag på och kom när det var planerat.
    Fick tips på andra tak att kolla på inför som de hade målat. Även bra rådgivning med frågor inför
    Va kul att n i blev nöjda med er nya färg. Snart har vi gjort halva området hos er och det är alltid kul när det sprider sig så.
    Tack för ert fina betyg 😉
    2022-06-25 Verifierad kund
    Bra och trevligt bemötande. Resultatet blev kanon!
    Tack så mycket för ert fina omdöme. Det glädjer oss verkligen ☀️😃 GBG TAK & FASAD måleri AB
    2022-06-16 Verifierad kund
    Mycket trevlig kille som var här och utförde arbetet som var rengöring av tegelpannor och sedan spolning av tegelpannorna.
    Jag är helnöjd.

Vänliga hälsningar
    Mona-lisa Hägg
    Hej Lisa! Tack för ert fina betyg, ja nu är första delen gjord och resten av taket kommer bli skinande rent med tiden. Kul att åter igen fastna i ert område med alla grannar. Sist var det ca 63 st som hakade på. Och nu fortsätter det.
    Vi lär ses till hösten igen när vi åter igen kör algbehandlingar på heltid.

Ha det gott och trevlig sommar ☀️
    2022-06-14 Verifierad kund
    Gjorde taket både snabbt och utmärkt arbete . Har målning kvar på huset men det verkar dra ut på tiden vilket är tråkigt.
    Hej Johan! Tack för ert fina betyg hittills. Vi vet att vi ligger lite efter med fasadmålning i vårt schema. Det har vart en hel del soliga dagar i år men de flesta dagar har infunnit sig på röda dagar och helgdagar. Det har vart risk för regn och regn väldigt många dagar i början på vår säsong i år. Vi har även mätt fukten i fasaden som vart på gränsen till för hög och det är viktigt för oss att kunna göra arbeten som håller och som vi själva känner oss nöjda med och där vi kan garantera långsiktigt hållbart resultat. Nu har det dock lossnat för oss och nu betar vi av 2-3 fasader i veckan och kommer strax till er. Väder och samarbete med snickare som byter ruttna brädor och ställningsbyggare som skall bygga ställning är ingen lätt kombination att få till alla gånger. 😉
    Ha det gott så ses vi snart mvh Christopher Olsson ☀️
    2022-06-12 Verifierad kund
    Vi blev väldigt väl bemötta av företagets ägare.
    Han var och tittade på vårt tak och några timmar senare var taket
    besprutat med medel mot mossa och lav. I priset ingick ytterligare en behandling om ett år.
    Kan rekommendera detta företag.
    Hej Sten! Kul att vi kan hjälpa till med att snygga till taket inför er försäljning. Eftersom du säljer snart och vi gör en långsiktig behandling som även kräver 2 behandlingar för att taket skall bli helt rent så körde vi 2 behandlingar. Vi har dokumenterat behandlingarna tillsammans med dig samt skrivit papper som du kan vidarebefordra till de nya köparna. På så sätt så har de en garanti på att du set till att taket är i ett gott skick när du överlämnar fastigheten. Det är kul för oss att kunna hjälpa till och hitta bra lösningar tillsammans med våra kunder. Tack för ert betyg hittills och hör av dig i framtiden om du har några frågor eller funderingar.
    2022-05-24 Verifierad kund
    Bra personal och kunnig. Kom enligt avtalad tid.
    Tack för ert fina betyg Tony, det glädjer oss vara gång våra kunder är nöjda med oss. Tiden och väder mm är alltid en utmaning för oss och vi gör vårt bästa för att göra alla våra kunder så nöjda som möjligt.
    Tack 😊🙏🏼
    2022-05-24 Verifierad kund
    Suverän service och mycket väl utfört arbete.
    Tack så mycket för ert fina betyg Björn. Alltid kul med många bra betyg 😊 GBG TAK & FASAD måleri AB
    2022-05-09 Verifierad kund
    Mycket nöjd med arbetet. Proffsiga och lätta att komunicera med.
    Tack för ert fina omdöme. Det betyder mycket för oss me våra omdömen och vi skänker pengar till barncancerfonden för varje omdöme vi får.
    Tack Mvh Christopher Olsson
    2022-05-08 Verifierad kund
    Fantastiskt bemötande av en supertrevlig och kompetent kille. Allt exemplariskt skött från början till slut. Taket blev som nytt. Helt otroligt. Kan varmt rekommenderas!
    2022-05-05 Verifierad kund
    Allt var perfekt
    Bra utfört trevligt bemötande
    2022-04-27 Verifierad kund
    Förväntningarna infriades, de höll tidsramen. Trevligt bemötande som förklarade vad som skulle hända och resultatet blev som förväntat. Vi köpte ett microcementgolv och är mycket nöjda.
    2022-04-15 Verifierad kund
    Trevliga och lätta att kommunicera med. Gjorde ett bra jobb med att tvätta vårt hus! Skulle absolut anlita dem igen.
    2022-04-11 Verifierad kund
    Vi beställde algbehandling av taket och vi ser redan resultat. Christian hjälpte oss fram till rätt behandling. Snabb och proffsig service! Vi anlitar gärna GBG Tak och Fasad igen.
    2022-03-25 Verifierad kund
    Vi är mycket nöjda med resultatet efter att ha anlitat GBG TAK & FASAD till att måla om våra två sovrum. Ett mycket trevligt och proffsigt bemötande och noggrant genomfört arbete. Det enda som vi kan ge i konstruktiv feedback är lite brister i kommunikationen vid inbokning av tid för arbetet där vi hade önskat lite mer framförhållning och tydlighet via mail, men överlag är vi mycket nöjda och skulle gärna anlita er igen om vi behöver hjälp med målning. Tack!
    Hej Sofia! Tack för ert fina betyg. Vi hade noterat att arbetet skulle göras första veckan i mars. När Linus kontaktade er så ville ni att arbetet skulle göras vecka där på när vi var inplanerade på annat arbete. Nu fick vi ordnat det på bästa sätt ändå. Vi försöker alltid att hålla kommunikation på högsta nivå och vi strävar alltid att bli bättre. Nu vet de flesta kunder inte om att vi är lika duktiga på invändiga måleriarbeten som utvändiga och att resultaten vi lämnar efter oss är extremt sällan klagomål på. Vi är glada att ni är nöjda och vi ska försöka lägga mer tid på att stämma av datum med våra kunder när det kommer till invändiga projekt. Misstag kan alltid ske bara de sker så sällan som möjligt och om det mot all förmodan sker så gäller det att på bästa möjliga sätt ordna till det. Det är vår melodi 😉😊

Ha det nu gott och tack för ert bidrag. Vi kanske ses igen på nästa projekt.
    Mvh Christopher Olsson ☀️
    2022-03-24 Verifierad kund
    Problemet är att kunden köper en tjänst ("tvätt" av tegeltak) som man inte kan se resultatet av förrän om ett par år! Så det är svårt att sätta betyg! Men killen som var här och utförde jobbet verkade trevlig och seriös så jag har ingenting negativt att framföra! /Ralf Marek
    Hej Ralf, tack för ditt relativt goda betyg trots att du inte sett fullt resultat än.
    Era tak var inte så illa angripna så vårt kem borde göra underverk med taket innan augusti skulle jag gissa på.
    Om taket inte blir helt rent så kontaktar du självklart oss igen så kommer vi på momangen utan några extra kostnader.
    Vi är måna om vårt rykte och våra betyg. Det är av stor vikt för oss att du som kund känner dig trygg med garantier och att du har förtroende för oss.

Vi hoppas på ett bättre betyg när taket väl blivit rent.

Tack för er bidrag mvh Christopher Olsson
    2022-03-24 Verifierad kund
    Trevligt bemötande när vi hade kontakt med dem. Vi accepterade företagets offert i början av oktober men hörde därefter inte av dem på flera månader. Vi ringde och frågade hur det gick och fick då svar att de skulle lägga oss "överst i högen". Trots det tog det ytterligare tid och arbetet gjordes först i mars. Någon kommunikation med oss under denna tid förekom inte. Nu gjorde det inte så mycket för oss med fördröjning och vad vi kan bedöma har arbetet gjorts på ett bra sätt. Killarna som var på plats var trevliga och städade efter sig.
    Hej Emma. Du har helt rätt, ert tak skulle vi prioriterat lite bättre. Vi försöker i den mån vi kan beta av våra kunder i turordning. Det är så många som kontaktar oss och vi har massvis med kunder som vi betar av hela tiden när vädret tillåter. Ni skulle behandla taket samt att ni hade en sne nock där det fanns risk att det skulle kunna läcka in, just sånt vill vi vara snabba med för våra kunder. Nu kom vinter och dagg i vägen innan vi hann med att komma till er. Vi stänger ner för säsongen när vi inte längre kan arbeta på tak pga halka, och för kallt för våra behandlingar och våra maskiner. Vi beklagar att väntetiden var så lång för er. (Den mesta tiden var dock när vi hade stängt för säsongen) Våra maskiner som måste skyddas från kylan står i vinterförvaring och samtidigt är vi i full fart med våra vinterprojekt invändigt. När vi är igång på vintern med invändigt måleri och microcement så har vi mentalt släppt sommarsäsongens arbeten och det är tydligt för oss att det är här vi har brustit. Vi skulle givet vis vart bättre på kommunikationen. Jag skall även skriva det lite tydligare i våra offerter. Just nu står det lite om vår kommunikation i våra allmänna villkor. Vi uppskattar ärligheten och vi tar den till oss. Vi lovar att kommunicera bättre för våra framtida kunder när det närmar sig säsongsavslut. Stort tack för ert bidrag till oss för att göra oss till ett bättre företag. Och tack för ert bidrag till Barncancerfonden och till Ukraina.
    2022-03-24 Verifierad kund
    Känns proffsiga och lyhörda! En behaglig upplevelse i all dialog och utförande. /Andreas
    Hej Andreas! Tack för ert bidrag och ert exceptionellt fina omdöme! Det glädjer oss. Återkom i framtiden om ni har några frågor eller funderingar. Vi finns kvar för våra kunder.
    2022-03-24 Verifierad kund
    Då företaget var i mitt område och utförde taktvätt hos flera av mina grannar så kontaktade även jag dom. Jag fick snabbt en offert och jobbet utfördes under samma eftermiddag.
    Mycket proffsigt och seriöst bemötande. Jag kan varmt rekommendera blivande kunder att anlita GBG Tak & Fasad för sin taktvätt.
    Hej Caroline! Kul med så fint omdöme av er. Det glädjer oss med så fina betyg och det är alltid det vi strävar efter. Även ni som kunder som skickar in omdömen bidrar till Ukraina och barncancerfonden med era betyg. Ris som ros. Ris lär vi oss utav och vi kan utvecklas. Ros är en bra fingervisning att vi håller oss på vårt mål.
    Stort tack för ert betyg. 🙏🏼
    2022-03-16 Verifierad kund
    Mycket trevliga, hjälpsamma och professionella.
    Tack Martin! Toppen att även du ville lämna ett omdöme och bidrag till Ukraina och barncancerfonden.
    Tack 😊
    mvh Christopher
    2022-03-14 Verifierad kund
    Bemötandet var ok!
    Förväntningarna var mycket större, trodde att taket skulle vara mycket renare. Jag ser ingen skillnad, före och efter.

Vill ha ett renare och fräschare tak.
    Så här långt är jag besviken.
    Hej Per! Tråkigt att du är besviken.
    I vår kampanj i brevlådan stod det tydligt på flera ställen att behandlingen tar 10-12 månader innan ni får fullt resultat.
    När ni kontaktade oss för intresse så skickade vi även ut en digital offert med än mer information om själva behandlingen och hur den fungerar. Samt att ni inte ser fullt resultat för än om ca 1 år.

Även i samband med fakturan så medföljer har alla kunder fått denna text:

"Hej!
    Här kommer fakturan för takbehandlingen.

Nu tar det oftast 7-10 månader innan det blir märkbart resultat. Ofta sker även resultatet likt "ketchupeffekten" Det händer inte mycket på en tid och där efter kan det gå fort så blir taket rent. Det kan ta upp till 2 år för den absolut värsta laven att försvinna.

Om nu behandlingen av någon anledning inte gör att taket blir avsevärt mycket renare så kontakta oss så kommer vi utan extra kostnad och behandlar taket igen.

Kika gärna och jämför med de grannar som inte behandlat sina tak efter sommaren så bör ni se att processen är igång.

Vi skänker pengar till Barncancerfonden i vanliga fall och nu hjälper vi Ukraina med 50kr för varje omdöme vi får på Reco eller Google.

Vi hade blivit väldigt glada om ni ville lämna ett omdöme på antigen Reco.se eller Google. Reco skickar ofta en omdömesförfrågan via mail i samband med att vi fakturerar. Reco är kopplat till vårt bokföringssystem så alla våra kunder får en förfrågan att lämna omdöme.
    Mvh"

Vi tycker det är tråkigt att du missat denna information som kommit till dig via kampanj i brevlåda där efter en offert med all text och en underskrift från din sida att du läst offerten samt att du även fått informationen igen i samband med fakturan.
    Vi är införstådda med att kunder lätt kan misstolka en algbehandling för en taktvätt. Det är just av den anledningen vi är övertydliga med vad en algbehandling för 3 480kr innebär.

Vi hoppas på att få ett bättre betyg efter sommaren när ert tak är rent.
    2022-03-14 Verifierad kund
    Trevlig kille som var här, men resultatet ser jag först om ett halvår/ David
    Hej David! Tack för ert betyg. Förstår att det är svårt att ge full pott innan ni sett resultatet. Glädjer oss att ni ändå lämnade ett betyg.

Skulle taket inte blir rent så slå oss en signal så kommer vi givetvis ut och ser till att behandla taket en gång till utan extra kostnader så klart.
    Du kan lita på oss 💪🏼😊

2022-03-13 Verifierad kund
    Köpte takrengöring och byte av nockbräda.

Mycket bra i kontakten och bokningen av jobben. Bra i kontakterna innan avseende info när de skulle komma etc.

Båda jobben bra utförda. Nu väntar vi bara på att taket skall bli rent allteftersom medlet som lades på gör sitt.
    Tack för ert betyg. Det betyder mycket för oss. Återkom i framtiden om ni har några frågor kring er fasad eller ert tak.
    Mvh Christopher
    Tack för ert bidrag till barncancerfonden och Ukraina
    2022-03-13 Verifierad kund
    Jag har fått taket på mitt hus behandlat mot alger m.m. Det tar ett tag innan man ser resultatet men med tidigare fina recensioner av företaget ser jag fram mot ett gott resultat. /Solbritt Oldenstam
    Hej Solbritt! Stort tack för ert omdöme. Det glädjer oss att ni ville lämna ett så fint betyg. Hör av dig i framtiden om det skulle vara några frågor.
    Och tack för ert bidrag till Barncancerfonden och Ukraina 🙏🏼
    2022-03-04 Verifierad kund
    Trevligt och snabbt bemötande.
    Hoppas på bra resultat av takrengörningen. Nu ska medlet verka.
    Tack
    Hej Börje! Tack så mycket för ert fina omdöme. Ja det är ju ca 85 av dina grannar som har bokat oss och vi känner oss trygga med att de övriga grannarna kommer kontakta oss här i slutet på sommaren eller till våren 2023.

Du är alltid välkommen åter om du har några frågor i framtiden.

2022-02-23 Verifierad kund
    Jag var inte hemma själv, tvättningen av taket såg jättefint ut.
    Hej Peter! Stort tack för ert omdöme hittills! Snart kommer vi och målar hos er, precis som vi gjort hos många av dina grannar redan. Kul att ryktet sprider sig i hela områden.

Stort tack!

2022-01-30 Verifierad kund
    Fasadtvätten blev visserligen genomförd men inte på utlovad tid. Firman utförde inte heller hela det överenskomna arbetet förrän efter påminnelse. Lämnade dessutom mycket stökigt på tomten efteråt. Motsvarade alltså inte fullt ut våra förväntningar.
    Hej Olle, Tack för ert omdöme!

Ur vår synvinkel så blev det en miss direkt då vi aldrig fick information om att det var en brunn och inte kommunalt vatten. Dessutom en brunn utan vatten. Det står även i offerten att ni skall meddela om ni har brunn och även att ni som kund skall tillhandahålla vatten.
    Resultatet blev att vi fick in grus och slam i vår högtryckstvätt vilket ledde till att maskinen gick sönder.
    Vi fick avvakta tills renoveringen var klar innan vi kunde påbörja igen. Där efter fick vi åka i omgångar och fylla på vattentankar vilket ledde till att fasadtvätten tog flera dagar att utföra.

Det låg glaskross och tjocka lager barr över utbyggnadstak, balkong och altaner. Vi hade inte vatten nog att städa tak, balkonger och altaner. Eftersom det heller inte ingick i offerten så gjorde vi inte rent dessa ytor. Det var redan tidsförödande att behöva pendla mellan Torslanda och Göteborg för att fylla på vatten.

1 dags arbete för 1 man resulterade i 3 dagars arbete för 2 man utan några som helst extra kostnader för dig som kund. Allt för att upprätthålla vårt goda rykte.

Vi tar till oss både ris och ros och även ris som inte är lika skoj att få är alltid en god läxa för oss.

Lärdom för oss blir att:
    Vi ska försöka vara tydligare med att kunden skall meddela oss om kunden inte kan tillhandahålla med vatten vid en fasad eller taktvätt. (det står redan i offerten/avtalet att det kan tillkomma extra kostnader om kunden inte kan tillhandahålla vatten)

Ibland blir saker fel på fel och resultatet blir inte som vi tänkt oss. Huvudsaken är att vi gör rätt för oss och rättar till om något inte blivit korrekt utfört. I detta fall gjorde vi så gott vi kunde ut ifrån förutsättingarna vi hade.

Vi hoppas att vi får ett nytt förtroende i framtiden för att kunna ändra på er uppfattning till en mer positiv syn på oss.

Vi kan lova lägsta prisgaranti för en fasad eller taktvätt i framtiden för att få en chans att visa att vi är att lita på. 💪🏼😉

Ni får ha det gott så länge och ni kan alltid återkomma till oss om ni har funderingar eller frågor så kommer vi alltid fram till en bra lösning för oss båda.

Trevlig vår och sommar som nu är på väg ☀️😃

2022-01-04 Verifierad kund
    Bra bemötande av företaget.
    Tjänsten utförd proportionellt.
    Taktvätten blev jag mycket nöjd med.
    Hej Jörgen!

Stort tack för ert fina omdöme. 🙏🏼
    2021-12-30 Verifierad kund
    har inget att klaga på , gjorde rent efter takrengöringen på ett bra sätt
    Tack för ert omdöme Jan! Vi är glada att hjälpa våra kunder och vi siktar alltid på att nå 5 stjärnor.
    Vi vet att några av våra kunder blir lite överrumplade när vi kontaktar er vintertid. Men när det är frostfritt och plusgrader runt hela dygnet så går det bra att tvätta på taken. Eller för den delen skrapa mossa och ränta hängrännor :)

Tack för betyget och återkom om ni har några funderingar i framtiden.

2021-12-30 Verifierad kund
    Vi har beställt algbehandling på taket. Smidig bokning och mycket trevligt bemötande. Då resultatet visar sig längre fram så återstår att se resultatet framåt sommaren.
    Hej Anna!
    Ja det är ju inte jätte mycket resultat ni får se direkt. Vi garanterar dock alltid att vi kommer tillbaka till dig om du inte är nöjd med resultatet till sommaren. Mvh Christopher Olsson
    2021-11-17 Verifierad kund
    Mycket trevliga
    Taktvätt så långt...
    Tack för ert fina betyg! Det betyder mycket för oss! Att hålla i taktpinnen för hur bra företag som levererar bra resultat är något vi tycker om! 💪🏼

Tack! Mvh Christopher Olsson
    2021-11-16 Verifierad kund
    Rengöring, behandling och målning av tak/betongpannor. Arbetet inte slutfört ännu. Målning görs kommande vår.
    Vänligt och trevligt bemötande. Någon miss vid taktvätten, som rättades till utan problem. Nöjd med arbetet så långt. Svarar gärna igen när arbetet är slutfört någon gång kommande vår.
    Torbjörn
    Tack för ert omdöme och betyg! Ja du får jättegärna återkomma här i kommentarerna då det är väldigt få kunder som gör det. Vi ses till sommaren och då gör vi ert tak super snyggt och tåligt! ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

2021-11-15 Verifierad kund
    Mycket bra service och snabb respons!
    Grymt betyg! 😃 Kul att du är nöjd och att vi fick de sista dagarna med sol så att vi kunde hjälpa dig.

2021-11-15 Verifierad kund
    Taktvätt, betongpannor.
    Utmärkt, snabba svar, färdigt i tid, väl utfört, snyggt och rent på tak och runtomkring efteråt !
    Tack så mycket Dan, det är alltid vårt måla att leva upp till det du just skriver. Glädjer oss att vi kan hålla måttet ;)

Tack Mvh Christopher
    2021-11-13 Verifierad kund
    Trevligt bemötande o underbara killar som jobbade som utförde tvättning o målning av tak kan varmt rekommendera detta företag
    Tack för ert fina betyg! Vi ses ju i vår igen för nästa projekt! 😃

Ha det gott så länge

mvh
    2021-11-11 Verifierad kund
    Proffesionella i dialogen och de gjorde ett mycket bra jobb.
    Tack för omdömet Jonas, vi försöker alltid att göra ett bra jobb. Det är viktigt att alltid hålla en professionell standard för oss!

Tack Mvh Christopher Olsson
    2021-11-07 Verifierad kund
    Noggranna och pålitliga. Bra bemötande och gör det lilla extra för kunden.
    Hej Lars! Stort tack för ert omdöme! Det glädjer oss varje gång vi får ett bra omdöme.

Ha det gott så länge ;) Mvh Christopher Olsson