GBG TAK & FASAD måleri AB

Först och främst vill vi förmedla att vårt Recokonto är länkat med vårt bokföringsprogram vilket innebär att alla våra kunder oavsett hur nöjd eller missnöjd kunden är, får alla våra kunder en förfrågan om att lämna ett betyg om oss. I regel är det de som är missnöjda som mer än gärna skriver ett illavarslande betyg. Våra omdömen är uppriktiga och vi har inte handplockat de mest nöjda kunderna och bett om ett betyg.

Med det sagt så välkommen till:
GBG TAK & FASAD som är måleriföretaget som är nischat på just tak och fasader.

Christopher heter jag och jag har drivit min enskilda firma sen 2008 och 2017 ändrade jag bolagsform till aktiebolag. Under tiden som företagare så har jag hunnit med och tävla i hantverkaregalan och vart ett av Sveriges mest framstående företag med nöjda kunder både på Offerta, Reco, Eniro och Svenska Hantverkaregalan.

Fasadmålning:
Vi 7 stycken fasadmålare som har bäst betyg i hela Göteborgsområdet när det kommer till måleriarbeten.
Alla våra målare är riktiga målare och var och en har många år inom måleriyrket både invändigt och utvändigt.
Vi arbetar med allt ifrån, tapeter, bredspackling, snickerier, väggar, tak och fasader.
Vi är dock helt nischade mellan april-september på fasadtvätt och fasadmålning.

Taktvätt & Takmålning:
Vi är 6 stycken taktvättare och takmålare där 4 av killarna har många års erfarenhet och 2 av killarna är nyutbildade för 2021. Vi är alltid minst 1 person med lång erfarenhet med oc arbetar på varje arbetsplats samt att vi utför kvalitetsbesiktningar för att garantera högsta kvaliteten på marknaden.
Vi behandlar även tak mot påväxt, sot, fett, alger med vårt industrikem som inte säljs till allmänheten. vårt kem är biologiskt nedbrytbart och våra metoder är långsiktigt miljövänliga.

I vår bransch så finns det stora skillander mellan "företag" och företag. Var därför noga när ni väljer hantverkare för ert projekt. I värsta fall kan det bli riktigt riktigt dyrt att anlita fel företag.
Vi har tyvärr bevittnat mardrömsscenarion där personer fått sina hus förstörda.

Se därför till att granska företaget innan.

Historik: hur länge har bolaget funnits?
Referenser: Rekommendationer, referenser, omdömen?
Vem och vilka utför arbetet: Är det företaget själv eller andra inhyrda? Erfarenhet?
Är priset ovanligt lågt: Betalar företaget skatt? Billig arbetskraft?
Är anställa utbildade?
Har företaget ansvarsförsäkringar?
Är anställda försäkrade?

Är ni som kund försäkrade mot ansvar om någon olycka sker? Om inte finns det allvarliga ansvarskonsekvenser kunden kan få stå för.

Vårt mål är att bli Sveriges mest rekommenderade Tak- & Fasadmålningsföretag.
Vi är övertygade om att företag som marknadsför sina omdömen från kunder är företag som aktivt arbetar på sitt rykte, och där med även oftast gör ett bra jobb.

Vi tummar inte på kvaliteten, därför så använder vi inget annat än material utav högsta kvalitet.

Vi jobbar först och främst med att skydda ert hus och samtidigt ska det bli estetiskt vackert resultat.

Kontakta gärna oss för en offert på allt inom måleri, invändigt, fasader, tak

Läs vad 168 kunder tycker om GBG TAK & FASAD måleri AB 2

2021-09-17
    Snabbt och proffsigt utfört! Taket ser nytt ut :)
    Proffsigt och noggrant!
    Fasad småhus
    2021-09-17
    Mycket proffsigt och förtroendeingivande bemötande. De har alg-behandlat mitt tak och målat husfasaden. Mycket nöjd med resultatet! Stor eloge för att de, trots att de hade extremt mycket att göra, alltid tog sig tid att löpande gå igenom arbetet med mig och visa mig sådant som kan vara bra att känna till om huset. Mycket bra hantverkare!
    2021-09-07
    Allt arbete utfördes enligt överenskommelse, inga fel har uppstått eller reklamationer från min sida. Trevlig personal, god ordning och högt hänsynstagande från alla inblandade. Priset var i ett anständig nivå,med bra garanti er på all utfört arbete och material. Lätt att komma i kontakt med ägaren. Vi är helt enkelt nöjda med jobbet. Mvh Peter Walter, Älvängen, sep.2021
    Vilket fint betyg Peter! 🤩 Ja det är så vi försöker arbeta! Vi har ett mål på att vara bäst men att hålla vår modell med priser och sätt att arbeta. Vi är oftast inte billigast av förklarliga skäl men vi är heller inte dyrast. Vi försöker ligga i snitt och samtidigt bara bäst i bår bransch! Det är vår målsättning då det är det som känns som smartast väg att gå när vi har långsiktiga mål för vårt företag med anställda!
    Tack än en gång och ni vet ju att det är bara att höra av er om det skulle dyka upp några frågor om ert tak eller fasad!

2021-09-06
    ETT MYCKET TREVLIGT FÖRETAG ATT HA ATT GÖRA MED
    TOPPEN PERSONAL UTFÖRDE JOBBET
    MYCKET NÖJD MED RESULTAT AV TVÄTT OCH MÅLNING AV VÅRAT TAK
    Riktigt kul att höra! Gläder oss mycket! Vi får mycket beröm från er kunder till vår personal!
    Det gläder oss riktigt mycket! Vi är stolta över vår personal och vi är som en liten familj som kämpar tillsammans för att alltid göra bäst jobb och ha Sveriges nöjdaste kunder. Vi är på god väg att toppa listorna inom vår bransch! 💪🏼

Stort tack än en gång!
    2021-09-06
    Effektiva och trevlig personal som gjorde ett mycket bra jobb.
    Mycket nöjd
    Stort tack för ert betyg Stefan!
    Alltid lika trevligt att höra hur effektiva våra killar är och så klart att ni är nöjda med vår insatts!
    Tack!
    2021-09-04
    Trevligt.
    Ett bra jobb med garanti.
    Man arbetade fort och gjorde rent efter sig.

Hade varit bra att få info om att det kan läcka in av trycket och att vi hade kunnat plocka bort i uterummet.
    Hej Solveig!
    Vi tar helt på oss ansvaret för de lilla läckaget som skedde. Vi vet ju så klarat att kanalplasttaken till uterum ibland inte är tätade in till fasaden. De ska de normalt sett vara men ibland så har installatören struntat i det eller så har det brustit någon stans. Ibland kan det vara konstruktionen som kan vara tillverkad så att det är öppet för vatten att komma in om det sköljs över taket.

Vi är medvetna om problemt och vi kikar ofta på plasttaken för att se om vi kan se risker för läckage.
    Jag tror att vi kan missat denna kontroll denna gången. Vi ber så hemskt mycket om ursäkt så klart!
    Jag hörde att det gick bra till slut och det var ju tur det. Det ska ju inte droppa in vatten när vi arbetar hos våra kunder så klart.

Vi tar till oss kritiken och vi kommer ta upp vikten av kontroller och tätningar vid kanalplasttaken vid vårt nästa utvecklingsmöte!

Tack ändå för ert fina betyg!
    mvh Christopher
    2021-09-04
    Trevlig och proffsig personal, rekommenderas.
    Tackar Stephan! Ditt betyg värmer och det ger extra klirr i kassan till barncancerfonden då alla omdömen som lämnas så bidrar vi själva och även Reco till barncancerfonden.
    🙏🏼

Tack!
    2021-08-30
    Lätta att ha att göra med och vårt tak blev rengjort och målat på bästa sätt.
    Hej Christer min gamle branchkollega. Vi har ju aldrig stött på varandra innan men i målerit har du hängt med i Göteborgs storfirmor, intressanta gamla historier och mycket kunskap som den yngre generationen saknar. Kul att även du var nöjd med taket!

Vi är i området kommande veckor så då svänger jag förbi och levererar vårt grymma algmedel för att få rent dina markplattor!
    Vi ses snart igen.
    2021-08-30
    trevliga, tydliga, höll sig till utsatt pris och inga "nya" extra kostnader etc. raka rör. Bra att ha att göra med över lag
    Tack för ert omdöme Maria! Kul när vi kan göra fler på samma gata. Det är oftast ett gott betyg när fler kunder har granskat, värderat och vi blev valda som er leverantör av Tak och fasadmålning.
    😊
    Tack för ert bidrag till barncancerfonden genom er rekommendation på Reco
    2021-08-30
    Riktigt bra, en riktig offert och allt sköttes perfekt och resultatet över förväntan
    Tack Ingemar! Ja offerter är viktiga att även de är tydliga och ser bra ut. 😉

Vi är alltid lika glada när vi levererar över förväntan!
    Stort tack!😃
    2021-08-29
    Slog alla mina förväntningar,

Vi fick taket rengjort och målat. Det var snyggt och rent efteråt och bra folk som utförde det.

Tack,
    Tack Henrik!
    Vi har fått många komplimanger för hur fint vi städar. Ofta kan det vara väldigt mycket arbete för att få rent runt och omkring fastigheten. Vår målsättning är att det ska vara renare kring fastigheten än det var innan vi påbörjade taktvätt. Det är viktigt för oss att våra kunder känner att vi levererar ett helt utfört arbete.
    Vi har ju hört om exempel på taktvättar där taket tvättades och sen fakturerades det för taktvätten men kunderna själva har fått stå i dagar och kämpat med att få rent kring huset.
    (Nu är det sällan en sådan sak sker. De seriösa företag som finns idag städar efter sig och lämnar ett i regel ett gott intryck på kunderna (hoppas jag) )
    Det finns många som är oseriösa i vår bransch tyvärr så ett tips är att alltid kolla runt lite på nätet om de företag ni avser beställa en tjänst utav.

Vi är väldigt glada att ni valde oss och vi är glada att vi även gjort er nöjda!
    Tack! Mvh Christopher
    2021-08-28
    Det blev bättre än jag hoppades på
    Trevliga killar
    Snabbt och snyggt,
    Taket ser ut som ny
    Super nöjd
    Stort tack för ert omdöme Margareta! Det ska bli kul och se dominoeffekten av alla era grannar då ni var så många som valde att vi skulle göra era tak. Och alla är så himla nöjda 😃

Tack för ditt betyg än en gång och tack för genom ditt omdöme även bidrar till barncancerfonden.
    2021-08-26
    Toppengäng. Blev precis så fint och bra som vi hoppats på. Grymt trevliga killar som jobbade effektivt och noggrant. Rekommenderas skarpt.
    Tack Johan för ert omdöme!
    Vi är ett väldigt bra team på firman. Jag får höra dagligen om hur trevliga och duktiga våra killar är. Det är en konst att kunna vara effektiv på arbetet och samtidigt hinna med lite gofika som så många av ni kunder bjuder på ;) Tack för er rekommendation, det uppskattas väldigt mycket.
    2021-08-24
    Väldigt trevliga och proffsiga. Hittade lösningar då min vattenkran var sönder. Kom när de sa och jobbade effektivt. Kan varmt rekommenderas.
    Hej Helena! Tack för ditt fina omdöme. Kul att grannarna tyckte ditt tak blev så fint med.
    Killarna pratade om att blixten hade ställt till det med vattenutkastet? Det var vart fall ett häftigt ca 5 meter långt märke i trädet efter att blixten slagit ner i det. 😃

Tack än en gång och trevlig helg!
    2021-08-23
    En positiv upplevelse från start till mål. Bra dialog innan projektet startade, under projektet och även uppföljningssamtal innan fakturering efter genomfört arbete. En mindre korrigeringing behövdes och med det ett extra besök på taket. Professionellt utförande och framförallt personligt bemötande vilket uppskattades och var viktigt för oss. Mkt bra!
    Hej Mikael! tack för ert betyg! Ja ibland kan det vara någon liten detalj som kan behövas rättas till. Vi arbetar ju hela tiden med att göra egenkontroller och då ser vi i regel det mesta. De gånger ni som kund har någon synpunkt så kommer vi ju självklart och fixar det. Vi försöker ju alltid att leverera en bra helhetskänsla samtidigt som vi alltid levererar ett bra utfört arbete. Det är lite av en konst vi lärt oss att bemästra under de 13 år vi arbetat med siktet på att alltid leverera nöjda kunder.

Tack och på återseende!

Fortsatt trevlig sensommar
    2021-08-19
    Mycket bra kundkontakt och service. Nöjd med resultatet av taktvätt och målning.
    Hej Andreas! Stort tack för ert omdöme och ditt bidrag till barncancerfonden. Det gläder oss att ännu en kund är helnöjd med vårt arbete. På återseende ;) GBG TAK & FASAD måleri AB
    2021-08-02
    Bra utfört jobb med trevlig personal som lämnade arbetsplatsen noggrant städat och ett skinande nymålat tak!
    2021-08-01
    .1- på bra och profishnal sätt.
    2- att dem göra bra jobb. De har gört jobbet som jag. Väntat .
    3- tvätta och måla tack
    2021-07-31
    Supernöjda med tvätt och målning av vårt tak. Bra att ha att göra med!!
    2021-07-30
    Beställde taktvätt och takmålning. Snyggt och bra utfört arbete, även trevligt bemötande från början till slut. Rekommenderas!
    2021-07-24
    Ett trevligt och professionellt bemötande som som sedan infriades till fullo.
    2021-07-23
    Väldigt bra kundbemötande och väl utfört arbete. Rekommenderas!
    2021-07-22
    Allt gick väldigt smidigt
    Trevlig personal
    Proffsigt utfört
    Väldigt nöjda med resultatet
    2021-07-05
    Väldigt nöjde med vårt resultat av tvätt och målning av taket. Väldigt lätta och proffsiga att ha och göra med. Smidiga och anpassningsbara i jobb och kommunikation vilket jag gillar skarpt. Tumme upp!
    Tack så mycket Sasa! Alltid kul när kunder som innehar fastighetskunskap ger så mycket beröm och rekommendationer till många andra!
    Stort tack! Och tack för att du bidrar till Barncancerfonden.

2021-07-02
    Bra jobb av seriöst företag. Alltid trevligt att anlita hantverkare som lägger stolthet i jobbet. Taket blev fint efter tvättning och målning. Det enda som visuellt skiljer pannorna från nya är att strukturen blir grövre efter tvätt och i visst ljus kan det se flammigt ut då ytstrukturen varierar något. Vi är nöjda
    Hej Daniel!
    Stort tack för ert omdöme! Gällande strukturen så blir den grövre av påväxt som drar ner sina rötter i porerna och skapar små små frostsprängningar samt att regn som gör en del av jobbet.
    Den struktur som skiljer sig före och efter högtryckstvätt är i stort sett omöjlig att se med mänskliga ögat på nära håll. Med åren så slit pannorna och det är som du säger, enda skillnaden som går att se på ett äldre tak är att pannorna har lite mer struktur i sig än helt nya pannor. Nya pannor är mer släta från fabrik och även dom målade fast med ett tunnare lager färg.

För övrigt är vi glada att ni är nöjda och att vi nu kunnat hjälpa er med ett långsiktigt skydd för taket som håller i många år till framöver.

2021-07-01
    Tack för ett snyggt jobb.
    Trevligt bemötande och bra kvalitet på arbetet
    Kort väntetid är också ett stort plus.
    Tack för er rekommendation Anders! Det hjälper oss att ni delar era erfarenheter om oss då ett bra betyg alltid är en färskvara.
    Stort tack!

2021-06-29
    Har blivit mycket bra bemött . Jag är helt nöjd med det som är gjort, tvätt och målning av tak, altan hustvätt, tvättning av plattor
    Tackar tackar Inger! Ja ditt hus var verkligen inklämt i skogsbrynet och mossan hade både tagit över taket och stigarna! Markplattorna som hade en helt annan färg än vad vi kunde ana var riktigt kul att tvätta fram!

Lycka till med ditt dina nymålade hus så hörs vi säkert i framtiden

Genom ert omdöme så skänker vi även pengar till barncancerfonden så tack för ditt bidrag.

2021-06-22
    Jättebra service! och jättebra utfört jobb!
    Tack Jeanette för dina dina rekommendationer! Alltid kul att göra en sådan kunnig kund nöjd. Du som Chef för ett av de större färgleverantörerna inom måleribranschen viste precis hur du själv skulle besiktiga taket efter utfört arbete. Du hade bra koll på hur mycket färgen faktist gör för taket. Alltid kul att kunna leverera till alla former av kunder.

Tack för ditt bidrag till barncancerfonden!

2021-06-22
    Dom förstod vad som var viktigt för oss och vilka kulörer vi ville ha. Dom målade om våran lägenhet på ett professionellt sätt, vi är mycket nöjda.
    Hej Johny! Ja det är viktigt att taket blir snyggt! Med många olika detaljer på ett rött tak som svarta ränndalar, hängrännor, skorstenar och taksteg så blir det lite platt att måla in allt en enda röd kulör.

Att sprutmåla alla svarta och delvis plåtrena detaljer till ett nyskick igen och sen skydda in dessa ytor för att göra taket i sin helhet tegelrött igen. Det är sådana små detaljer som skiljer oss från mängden. Det lilla extra som gör att taket inte ser så övermålat ut, det blir mer som ett nylagt tak med ny plåt.

Viktigt att det är lika estetiskt som skyddande för oss.

Tack för er rekommendation!
    2021-06-22
    Blev över förväntan! Är supernöjd! Rekommenderas varmt! :)
    Va kul Susanne att det känns så bra! Det glädjer oss mycket!
    Tack för ert betyg

2021-06-20
    Supernöjd! Väldigt tillmötesgående och enormt trevliga. Gjorde ett fantastiskt bra jobb med kort varsel.
    Hej Mattias, ja ibland får vi klämma in akuta ärenden för att kunna leverera nöjda kunder. Att alltid göra kunder nöjda är väldigt väldigt svårt då det finns så många kunder som har så mycket önskningar som ofta krockar med andra kunders önskemål. Ofta stöter vi på kunder som skall installera solceller inom kort och de behöver får räddat taket innan solcellsinstallationer påbörjas.
    Då försöker vi alltid komma till undsättning.

Lycka till med ert tak nu och ha en fortsatt trevlig sommar!
    2021-06-16
    så långt nöjd, bra kontakt och återkoppling.
    MEN framtiden får utvisa resultatet, så långt syns ingen skillnad (efter 2mån).
    Hej Björne!
    Tack för ert betyg! 🙏🏼
    Ja ert tak har såpas lite påväxt att det kommer bli helt rent förmodligen redan i höst.

Annars hör du bara av dig.
    2021-06-10
    Snabbt svar, proffsigt utfört, inga extra kostnader utöver det överenskomna priset och mycket trevligt bemötande! Kan varmt rekommendera GBG Tak&Fasad
    2021-06-08
    Beställde efter konsultation en lättare takrengöring som innehåll rengöring med borste för hand på de mest algpåväxta delarna samt besprutning med algmedel.
    Då ett oannonserat regn kom från en tidigare blå himmel, efter bara 1,5 timmar, återkom företaget ytterligare en gång och gjorde om behandlingen utan några som helst ifrågasättanden, utan mer som en självklarhet då de vill göra ett bra jobb.
    Jag har enbart gott att säga om detta företag.
    Hej Anders! Tack för ert fina omdöme 🙏🏼

Ja det är så vi försöker arbeta för att kunna ha långsiktiga relationer till våra kunder samt ha ett gott rykte! Det är viktigt att kunna serva våra kunder samt att de har hantverkare de kan lita på.

Tack så mycket för er rekommendation 💪🏼⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
    2021-06-07
    Bra kommunikation. Ganska fullbokade men var transparenta med detta. Väl genomförd fasadtvätt och givande återkoppling ang husets skick.
    2021-06-07
    Möte mina förväntningar och mer därtill. Snabba och professionella. Ser ut som det ligger nya pannor på taket.
    2021-06-04
    Fungerade bra. Nöjd med slutresultat och övrig hantering i projektet.
    2021-06-01
    Mycket bra service vid min taktvött och bra uppföljning
    2021-06-01
    Vi är nöjda med hur arbetet utfördes.
    Trevliga o vänliga killar.
    Arbetet utfört några dagar efter beställningen eftersom de arbetade i området.
    2021-05-31
    Vi anlitade Gbg tak för målning av vårt plåttak. All kommunikation har gått snabbt och smidigt och alla vi har varit i kontakt med har varit väldigt professionella och trevliga. Taket blev även det väldigt bra!

Jättenöjda med allt!
    2021-05-28
    Algtvätt på taket, snabbt och enkelt. Bra personlig service och personligt bemötande.
    2021-05-12
    Beställde fasadrengöring (vitt mexitegel), takrengöring och takmålning samt nock-tätning. Väldigt trevliga anställda som hörde av sig innan de kom och utförde jobbet. De kollade över taket och gjorde viss lagning av läkt där vi hade en skada. Speciellt taket blev väldigt fint. De städade upp fint efter sig runt huset. Bra bemötande!
    2021-05-10
    Blev bemött på ett mycket trevligt sätt. dom hjälpte mig på alla sätt. Eftersom jag är ensam och äldre tog dom sig god tid.
    Anlitar dom gärna igen.
    Hej Maria, Vi försöker alltid att anpassa oss efter kunden så gott det går.
    Roligt att höra att du uppskattar vårat bemötande och jobb!
    Tack för ett fint omdöme!

2021-05-08
    Taktvätt och takmålning utförd snabbt och lätt.
    Alla steg från början till slut, rådgivning, offert-hantering, tid för genomförande, genomförandet och återkoppling med kund, har funkat jättesmidigt. Mycket trevligt bemötande och vi är väldigt nöjda med vårt nya fräscha, snygga tak!
    Hej Annelie. efter många år av erfarenhet så får man in rutinerna bra och kan därför utföra jobbet snabbt och lätt.
    Roligt att höra att ni är nöjda med hela processen och inte mins ert fräscha tak!
    Tack för ett fint omdöme!

2021-05-07
    Proffsigt och vänligt bemötande vid både objektsyn samt vid utförandet.
    Hej Sandra, tack för ditt fina omdömen.
    Ett proffsigt och vänligt bemötande är viktigt för oss, då det skapar en god kundrelation.

2021-05-07
    Algbehandling och tvätt av tak.

Trevligt bemötande av alla medarbetare förklarade sakligt vad de skulle göra.
    När jobbet var klart sa de till innan de lämnade.
    Städade efter sig.
    Hej Sukhdip, Tack för det fina omdömet.
    Återkoppling är viktigt för oss så att både ni och vi kan vara nöjda med arbetet innan vi lämnar.

2021-05-06
    Taktvätt inkl målning
    Mycket bra kommunikation, tydliga besked. Trevlig personal som gör ett bra jobb. Rekommenderas.
    Tack Magnus! Stort tack för ert goda betyg om oss! Det betyder mycket för oss!

Dessa fina betyg har redan börjat resultera i att kunder vill boka upp oss för framtida arbeten. Vi har snart fyllt upp kalendern för maj 2022 😃

Tack det betyder mycket för oss 🙏🏼😃
    2021-05-05
    Vi anlitade Gbg tak och fasad att tvätta och måla om vårt tak och vi är supernöjda! Taket blev jättefint, ser ut som att det är nytt. Kontakten med Christoffer var professionell och de hörde av sig i god tid innan de kom och utförde arbetet och även efter för att höra att vi var nöjda.
    Killarna som utförde målning och tvätt var trevliga och duktiga.
    Skulle rekommendera firman till alla!
    Hej! Va kul Sofia att ni är så nöjda, Det glädjer oss med alla nöjda kunder vi har! 😃

Vi tackar så mycket för er rekommendation och er insats till barncancerfonden 🙏🏼
  • Lisbeth M
    skrev om GBG TAK & FASAD måleri AB
    2021-04-28
    Tätning, tvätt, byte av plattor, målning.
    Mycket bra, kunniga och trevliga.
    Få jobbet utfört, det gick över mina
    förväntningar, mycket bra och trevligt.
    Så bra och fint.
    Jag är mycket nöjd, mycket bra!
    Jag rekommenderar att anlita detta
    Företag. Allt har varit så bra! Såå nöjd!
    Tack så mycket för det fina betyget. Det glädjer oss att ni är så nöjda med era nya tak.
    Alltid lika glädjande med glada och Nöjda kunder 😃🙏🏼

Ha en fortsatt trevlig sommar ☀️och hör av er i framtiden om ni behöver hjälp mer ert tak eller fasad 😉