Alla kategorier Grafisk design Uppsala Uppsala Georg Lulich Grafisk Form

Georg Lulich Grafisk Form

Kungsgatan 37B, 753 21 Uppsala — Visa karta

Med gediget yrkeskunnande har jag skapat böcker, tidningar, bilagor till dagstidningar, tidskrifter, broschyrer, annonser, CD och DVD omslag, logotyper, grafisk profil för företag (bl a Livsmedelsverket), skyltar och utställningar sedan 1982. Bildbehandling (inklusive anpassning för tryck), retuschering och bildförbättring är andra av mina specialiteter.
Merparten av mina uppdragsgivare har varit mig trogna i över ett årtionde – att hålla överenskomna tider och leverera fackmannamässigt utfört arbete lägger jag mycket stor vikt vid. Jag har under de gångna årtionden även byggt upp ett mångsidigt, kunnigt nätverk inom områden som är knutna till mitt yrke, för ännu bredare kompetens och bättre service för mina uppdragsgivare.

Läs vad 16 kunder tycker om Georg Lulich Grafisk Form

• Hanne Y
    Hanne Y skrev om Georg Lulich Grafisk Form
    Har samarbetat med Georg Lulich genom många år, för det mesta gällande trycksaksproduktioner, dvs form och original.

Alltid mycket vänligt och professionellt bemötande. Georg Lulich är kompetent, professionell, tar stort ansvar för alla uppdrag han åtar sig, levererar enligt tidplan och försöker alltid förstå kundens behov att nå målgruppen. God valuta för pengarna och det känns alltid tryggt att samarbeta med Georg. Jag kan rekommendera honom varmt för alla typer av form-, original- och fotouppdrag.
  • Kerstin Ö
    Kerstin Ö skrev om Georg Lulich Grafisk Form
    Som formgivare är Georg Lulich helhjärtat engagerad och arbetar med typografisk noggrannhet. Ett stort plus är att han ser helheten: hur formgivningen hänger ihop med det strategiskt kommunikativa.
    Som fotograf har han blick för de rätta motiven, vinklarna och kan fotografi från grunden. Han är snabb och levererar färdiga bilder med mycket god kvalitet. Ett annat område han är mycket kompetent inom är bildbearbetning.
  • Jason F
    Jason F skrev om Georg Lulich Grafisk Form
    Georg Lulich är en väldigt duktig grafisk formgivare med bra känsla för form, färg och text. Han är trevlig att jobba med och levererar alltid i god tid.
  • Tina L
    Tina L skrev om Georg Lulich Grafisk Form
    Vi har tagit hjälp av Georg Lulich för att utforma annonser och roll-ups enligt vårt företags grafiska profil och i enlighet med vårt varumärke. Georg har alltid tagit sig an uppgifterna med stort engagemang och professionalitet. Eftersom han dessutom är fotograf har vi fått särskilt bra rådgivning gällande val av bilder och ibland även fått specifika bilder tagna för vår räkning. Vi har alltid varit nöjda med Georgs arbete och kan varmt rekommendera honom.
  • Bo G
    Bo G skrev om Georg Lulich Grafisk Form
    Jag är återkommande kund sedan flera år och slås alltid av hur stilsäker Georg är i de arbeten han utför åt mig.

Dessutom får jag jobbet gjort omedelbart - varken det är helg eller kväll!

Bosse
  • Cecilia A
    Cecilia A skrev om Georg Lulich Grafisk Form
    Georg Lulich och jag har vid två tillfällen, i Uppsala och Stockholm, arrangerat gemensam fotoutställning. Georg har stått för utformning av affischer och grafisk formgivning, med utmärkt resultat.
    Jag har också haft förmånen att få assistera då Georg Lulich fotograferat den världsunika interiören i Carl von Linnés professorsbostad i Uppsala. Georgs öga för motiv samt kunnande och noggrannhet vid bildbehandling resulterade i en fantastisk bildsvit och det var ett nöje att få vara med om den upplevelsen!

Cecilia A, Utställare, Inredningsarkitekt Master of Fine Arts
  • Mark H
    Mark H skrev om Georg Lulich Grafisk Form
    Georg har visat sig vara noggrann och pålitlig, är dessutom trevlig att samarbeta med. Duktig och erfaren formgivare, man kan känna sig trygg att man får ett fackmannamässigt utfört arbete av honom. Han hittar/föreslår lösningar på eventuella problem som dyker upp under arbetets gång och håller leveranstiderna.

Mark Harris, Owner Frozentime Images
  • Jerk-olof W
    Jerk-olof W skrev om Georg Lulich Grafisk Form
    Georg är en mycket skicklig formgivare med gedigna kunskaper när det gäller typografi och textbehandling.
    Georg är också en skicklig fotograf och har varit mig till stor hjälp när det gäller digital behandling och bearbetning av bilder.
    Jag kan verkligen rekommendera honom.
    Hälsningar
    Jerk-Olof
  • Peo K
    Peo K skrev om Georg Lulich Grafisk Form
    utmärkt bemötande och mycket fina fotografier !
    Rekommenderas !
  • Tore S
    Tore S skrev om Georg Lulich Grafisk Form
    Vi har köpt formgivning av en rad trycksaker, böcker, tidskrifter, utställningsmaterial under många år. Vi har alltid känt oss mycket väl bemötta och kunnat räkna med både snabb leverans och hög kvalitet. Inget har varit för litet och inget för stort. Vi har uppskattat en hög kreativ och konstnärlig kvalitet, särskilt när det gäller bildhantering.
  • Sonja G
    Sonja G skrev om Georg Lulich Grafisk Form
    Angående formgivning av större och mindre trycksaker: Noggrant, omsorgsfullt, stilrent, mycket gott bemötande.
  • Helena A
    Helena A skrev om Georg Lulich Grafisk Form
    Georg Lulich har varit snabb, tillmötesgående och givit goda råd när han formgivit våra cd-skivor. Professionell och konstnärlig! /Helena Andersson Bromander, musiker.
  • Ingemar B
    Ingemar B skrev om Georg Lulich Grafisk Form
    Ett trevligt, vänligt och engagerat mottagande har mött mig varje gång jag handlat bilder eller grafisk form.

En pålitlig och professionell kontakt helt enkelt,
    där arbetet/produkten alltid motsvarat mina önskemål.
  • Henrik P
    Henrik P skrev om Georg Lulich Grafisk Form
    Snabb, lyhörd och professionell grafisk formgivare. Särskilt duktig på typografi. Inte trendkänslig, jobbar med klassisk och gedigen formgivning. Även skicklig fotograf.
  • Lotta R
    Lotta R skrev om Georg Lulich Grafisk Form
    Jag har varit redaktör för ett magasin och anlitat Georg Lulich som grafisk designer och bildbehandlare under flera års tid. Han har ett stort typografiskt och allmänt grafiskt kunnande och är en duktig fotograf med lång erfarenhet. Jag har även anlitat honom för enstaka trycksaker. Han är stilsäker, noggrann och genomtänkt. Slutprodukterna blir läsvänliga, korrekta och tilltalande. Georg själv är väldigt serviceinriktad och tillmötesgående, han är lätt att ha att göra med och är en klippa att luta sig mot.
  • Martin N
    Martin N skrev om Georg Lulich Grafisk Form
    Vi har sedan många år haft Georg som formgivare för Gamla Uppsala församlingsblad, 4 nummer per år. Sista året med mig som redaktör.

Georg är lätt att samarbeta med. Han är lyhörd för det sammanhang produkten gäller och tar öppet emot de tankar som man kommer med samtidigt som han kan ge förslag till andra vinklingar.

Han är oerhört noggrann när det gäller texten och särskilt kunnig gällande bildbehandlingen. Har nog sällan träffat någon med den kunskapen. Han kan "trolla" med bilder som har för låg upplösning, vilket händer i mobilkamerornas tid.

Noggrannheten finns hela vägen och det viktigaste steget är att granska kvalitén i den tryckpdf som kommer åter från tryckeriet då färgbalansen ska kollas. Det hjälper ju inte om inlämnat material är OK om inte tryckfilen är OK.

Saknas illustrationer är han behjälplig i att finna sådana och hans egen bildbank är stor.

Han håller arbetstider men är också flexibel om man inte klarar att leverera de datum som är inplanerade.

Tidigare hade min kollega på EFS Georg som layoutare på EFS insamlingstidning under många år och vi var också då mycket nöjda med honom. Nu ingår den insamlingsdelen i Budbäraren och därmed behövs ingen utomstående, annars hade jag gärna sett en fortsättning.

Martin Nilsson

Kungsgatan 37B, 753 21 Uppsala