GLASBOLAGET.SE

GLASBOLAGET.SE

Välkommen till GLASBOLAGET.SE!

Vi kan allt om bygg, interiör och exteriörglas! Vi hjälper dig att ta fram måttanpassat glas för fönster, växthus, köket, trappan, TV-bänken och en hel rad andra områden. Skulle det vara något du önskar inom interiör och exteriörglas så får du gärna kontakta oss så ser vi till att lösa det.

Exempel på produkter: Glasräcke, glashyllor, köksbänksglas, fotoglas, möbelglas, spegelglas, duschdörrar, bastuglas och mycket mer.

För oss på GLASBOLAGET.SE är du som kund vår viktigaste tillgång och vi gör akkt för att du ska vara nöjd med oss och vår produkt. Vi tar hand om dig oavsett om du är privatperson eller företag.

Läs vad 40 kunder tycker om GLASBOLAGET.SE 2

2021-07-21
    Proffsig Service och väldigt prisvärt. Extremt nöjd med resultatet.
    2021-07-02
    Bra produkt till bra pris. Smidig leverans.
    2021-06-30
    Trevligt bemötande och bra avstämningar av beställning och leverans etc.
    Och glasräcket med 6 olika mått var exakt som beställt och ser fint ut!
    2021-06-23
    Blev väl bemött, snabba korrekta svar på frågor och goda råd och tips glas till glasräcken. Lite strulig leverans gjorde betyget 4 och inte 5.
    Kul att höra att du är nöjd med vår service. Däremot tråkigt att höra att du tycker att leveransen var strulig. Vi vill normalt ha underskrift från kund när vi levererar. Framförallt när det rör sig om ett helt glasräcke, och därmed större order. Nu frångick vi det och levererade trots att du inte var hemma. Tråkigt att du uppfattar det som struligt. Hoppas att du blir nöjd med ditt glasräcke. Trevlig sommar! GLASBOLAGET.SE
    2021-06-18
    Jag hade hittat en duschvägg där det mittersta glaset, av 3, var krossat och när jag googlade på vem i Sthlm som sålde denna varianten fick jag upp Glasbolaget.se.
    De har varit väldigt behjälpliga från första början då jag tog kontakt med dem via chattfunktionen på hemsidan.

Under resans gång har de varit tydliga i sin kommunikation och snabbt uppdaterat mig vad som ska ske och när.
    Det glädjer oss att du är nöjd med vår kundservice och kommunikation. Vi hoppas att du blir lika nöjd med din duschvägg. Trevlig sommar! GLASBOLAGET.SE
  • Åsa S
    2021-06-15
    Vilka hjältar!! Bra pris och fantastisk service. Rekommenderas!
    Stort tack för ditt omdöme. Inte varje dag man blir kallad hjälte :-) Välkommen tillbaka att handla hos oss igen. GLASBOLAGET.SE
    2021-06-15
    Otrolig service för dig som är beredd att göra monteringsjobbet själv. Ett fantastisk stöd vid inmätning, val av glas, beställning, leverans, hantering och montering. Schysta priser och super snabba leveranser. Under pandemitider funkar chat och telefon jättebra som kanaler (dygnet runt) och det lär funka även annars med. De här personerna älskar verkligen att stötta och göra sina kunder nöjda. Wow!

Vi var två personer som monterade 9 glas på under 8 timmar. Utrustning jag använde: lasermätare (ca 300kr) krysslaser (2000kr, över kurs), vattenpass (300kr) vakuum handtag 2 st (129 kr) och skruvdragare (1800kr) och 2 st Winbag ”lyftpåsar” som klara 135 kg st (149kr). Men ca 1000kr i utrustning hade räckt.

Jag rekommenderar glasbolaget varmt.
    Tack Anders för ditt omdöme. Är verkligen superkul att läsa att du är nöjd med den service vi levererar. Kul även att du tar dig tid och ger oss feedback. Det uppskattas. Hoppas att ni blir nöjda med ert nya glasräcke. GLASBOLAGET.SE
    2021-06-07
    Vi köpte glas räcke av Glasbolaget.

Fantastisk bra service samt stor kunskap där dom varit behjälpliga hela vägen.
    Kan verkligen rekommendera Glasbolaget.
    Tack Teresia för ditt omdöme. Kul att ni uppskattar vår service och våra produkter. Hoppas ni blir nöjda med ert glasräcke. Välkomna tillbaka om det uppstår nya "glas-behov". GLASBOLAGET.SE
    2021-04-08
    Trevlig service och leverans! Kunden i fokus! 😁
    2021-03-17
    Bra och proffsigt bemötande, snabb leverans. Bra pris i jämförelse med de andra jag fick offert från
  • Carl Fredrik C
    2021-03-01
    Superbra och personlig service! De hjälpte både till med frågor kring deras produkter (vilket inte alla enkelt gör) samt var superhjälpsamma med leverans.

Exemplariskt framgångsätt för e-handel.
  • Lars-Erik L
    2021-02-23
    Kunnig, snabba besked, ringde tillbaka för att ta upp ett möjligt fel jag gjort som beställare efter mått
    2021-02-16
    Customer service was amazing to help make the purchase. In the other hand they didn't book the delivery in advance, and showed up with the glass by surprise so I'm lucky that I was home (also they didn't help carry it upstairs for the 1st floor). Product quality was great.
    Nice to hear that you appreciate our customer service and product quality of the product. We called and texted you when we picked up your glass from manufacturer checking if it was okey to deliver within about 1 hour, which you texted back was okey. Normally we contact customers 1-2 days in advance. But since you lived near the manufacturer we wanted to check if you wanted delivery as fast as possible or if you wanted to wait. And when it comes to carrying glass inside this is a company policy, since it can easily be damaged carrying a glass inside and we do not want to risk being held accountable. We apologize if we didn´t explain why we couldn´t help you carry in the glass. Hope you understand our explaination about the delivery. Welcome back to shop with us again! GLASBOLAGET.SE
    2021-02-11
    Köpte glaskassetter för att byta ut på mina gamla fönster. Leveransen fungerade smidigt, gedigen emballering, proffsigt bemötande och fin kvalité
    Vad roligt att höra att du blev så nöjd. Välkommen tillbaka när det uppstår nya glasbehov. GLASBOLAGET.SE
    2021-02-01
    Snabba svar, väldigt bra service.
    Kul att du är nöjd med vår service! Hoppas du blev lika nöjd med din duschvägg. GLASBOLAGET.SE
    2021-01-04
    Amazing customer service! They helped me choose the thickness and finish of the glass, and were great with delivery too.
    Thank you so much for your review. We are very happy that you liked our service, and we hope that you are as happy with your glass. Welcome back to shop with us again! GLASBOLAGET.SE
    2021-01-03
    Köpte stänkskiva, nöjd med resultatet och färgen, lite besviken när det gällde leveranstiden, den dröjde mer än vad som som lovats, men det är ursäktad pga pandemin.
    Kul att du blev nöjd med färgen och glaset. Tyvärr blev det något lite längre leveranstid för dig då fabriken drabbades av Covid och var tvungen att stänga fabriken i drygt en vecka. Ber om ursäkt för detta och är tacksam för din förståelse. GLASBOLAGET.SE
    2021-01-01
    Suverän service och helt fantastisk produkt till det överlägset bästa priset på marknaden! Ska definitivt beställa därifrån igen om det blir tillfälle i framtiden.
    Verkligen roligt att ni är nöjda med ert nya glasräcke. Ni valde ju vårt Ultraclear-glas till räcket, vilket är en personlig favorit. Ni får gärna maila en bild så vi får se hur det blev när ni monterat :-) GLASBOLAGET.SE
    2020-12-30
    8st små isolerglas, mått 45 x 35cm.

Beställde på nätet, levererat till oss när vi inte var hemma, så ingen kontakt via telefon eller personligen, allt har fungerat bra.

Har inte monterat fönster ännu så jag kan ej svara på om förväntningarna uppnås eller ej.

Glasen ser bra ut, kommer nog se bra ut efter montering.
    Tack för din återkoppling. Vi försöker vara så flexibla vi kan. Blir säkert kanon med dina nya isolerglas! GLASBOLAGET.SE
    2020-12-21
    Glasskivor . De var bra och leveransen OK-
    Alltid lika kul att läsa när kunder varit nöjda när de handlat hos oss. :-) GLASBOLAGET.SE
    2020-12-21
    Konkurrenskraftiga priser, snabba leveranser och proffisigt.
    Kan klart rekommendera Glasbolaget till andra.
    Det gläder oss att ni blev nöjda med ert glasräcke. Kul även att vi fått se hur bra det blev när det var installerat. GLASBOLAGET.SE
    2020-12-09
    Jag köpte stänkskydd av glas och det fungerade jätte bra.
    Jag kan absolut rekommendera glasbolaget.
    Ber om ursäkt för sent svar. Men vi är väldigt glada att du blev nöjd när du handlade hos oss. Du vet var du hittar oss om det uppstår nya glasbehov :-) GLASBOLAGET.SE
    2020-11-27
    Köpte floatglas och kan inte bli nöjdare!
    Fri leverans i Stockholm! :-)
    Perfekta glas och underbar service! Stort tack!
    2020-11-22
    -Köpte en stor spegel.
    -Jättetrevliga.
    -Superbra kundservice.
    -Jag hade ingen som kunde hjälpa mig bära upp spegeln så de hjälpte mig göra det!
    Vad roligt att läsa! Hoppas spegeln passade bra. Välkommen tillbaka när det uppstår nya glasbehov. :-) GLASBOLAGET.SE
    2020-11-19
    Positivt och kunnigt bemötande och
    dessutom bra priser gällande glaskasetter
    Stort tack för de orden Lars. Och stort tack för fikat ni bjöd på. Uppskattades verkligen. GLASBOLAGET.SE
    2020-11-12
    Var lite problem med min beställning men de löste allt galant! Frågade först kundservicen och fick en superbra och snabbt svar.
    Superkul att höra att du är nöjd med vår service. Det gläder oss i vårt fortsatta arbete där vi alltid sätter kunden i fokus. GLASBOLAGET.SE
    2020-11-08
    Jag beställde 14 isolerglas och har blivit väl bemött av företaget.
    Är nöjd med allt utom möjligen upplysningar runt leveransen. Hade velat veta när jag beställde vilka alternativ som fanns som tillägg.
    Eftersom fönstren skulle till en lokal där jag ej bor, var tidsintervallet 8-17 väl långt att hålla vara där ocean koll på lastbilen. Som tur var ringde jag kundtjänst och frågade om chauffören skulle ringa innan, men det hade inte leverantören angett, det var ett tillägg man kunde göra. Nu kunde hon lägga till det och det funkade. Men just det hade varit bra om jag hade vetat att jag skulle säga till om....
    Tack för ditt omdöme. Vid leverans utanför närområdet skickar vi merparten av allt gods med DHL. Så även till dig. Vi beställer alltid med extra tillägget för avisering, så även i ditt fall. Vi kommer att kontakta DHL och ifrågasätta varför så inte gjordes, utan att du var tvungen att ringa dem själv. När det gäller tidsintervall för leverans har vi svårt att styra det, utan detta är något som DHL styr från fall till fall. Vi hoppas att du är nöjd med dina isolerglas och hoppas att du snart handlar av oss igen. GLASBOLAGET.SE
    2020-10-31
    Otroligt bra service, väldigt bra priset och hemkörning i priset 👍👍 kan stark rekommendera detta företag
    Tack för det värmande omdömet. Välkommen tillbaka när det uppstår nya glasbehov. GLASBOLAGET.SE
    2020-10-28
    Fungerade precis som jag hade hoppats. Glaset levereras på utsatt tid och till ett avsevärt lägre pris än den lokala glasmästaren offererade. Jag föredrar att sponsra lokalsamhället men är det 4ggr dyrare att köpa lokalt så blev det att köpa på nätet den här gången...
    Tack för din fina feedback. Alltid lika kul att höra när kunder blir så nöjda. GLASBOLAGET.SE
    2020-10-24
    Beställde glasskivor som avdelare till kökslådor. Superfina med perfekt mått och mycket bra service! Jättenöjd!
    Vad kul att du blev nöjd! Välkommen tillbaka när det uppstår nya glasbehov :-) GLASBOLAGET.SE
    2020-10-22
    Hur bra som helst. Enkelt att beställa, bra sortiment till bra pris. Därtill smidig hemleverans.
    Riktigt kul att läsa att du blev så nöjd med ditt köp hos oss. Alltid roligt att höra att vår ambition med hög service och produkter av hög kvalitet uppskattas. GLASBOLAGET.SE
    2020-10-22
    Jag köpte isolerglas med spec. mått
    Bemötandet från Glasbolaget mycket bra
    Bra pris och leveransen på utsatt tid
    Jag är mycket nöjd
    Per
    Superkul att du blev så nöjd. Gläder oss att kunder uppskattar vår ambition att ge hög service och produkter med hög kvalitet. GLASBOLAGET.SE
    2020-10-22
    Jag beställde isolerglasrutor och blev trevligt uppringd av säljare efter några dagar, för att stämma av mått. Bra leverans efter några veckor och mycket bra emballerat.rekommenderar företag å det varmaste
    Riktigt kul att läsa att du är så nöjd. Vi vill verkligen försöka leverera båda kvalitet och service till ett bra pris. GLASBOLAGET.SE
    2020-10-22
    Har köpt två isolerglas 145x760mm.
    Bra och trevligt bemötande
    Förväntningar fanns inte eftersom det var första gången. Hoppades bara a det var glas jag skulle få.
    Personlig leverans ända till huset, mycket bra.
    Kommer med största sannolikhet att köpa mer från företaget.
    MVH
    Mats Lejon
    Tack för ditt omdöme. Kul att höra att du blev så nöjd. Återkom när du skall byta de andra glasen så hjälper vi dig med dem också. GLASBOLAGET.SE
    2020-10-21
    Bra pris och leverans hem till dörren. Super nöjd!
    Kul att du blev nöjd! Vi strävar alltid efter att få nöjda kunder. Välkommen åter! GLASBOLAGET.SE
    2020-10-21
    Köpte glasruta, får 4 av 5 pga jag inte såg nånstans att det är 3 veckors leveranstid
    Tack för ditt omdöme. Tråkigt att du inte upplever att vi varit tydliga med våra leveranstider. Vi försöker skriva ut det på både produktsidor, i kassan och i våra leveransvillkor. Hoppas att du är nöjd med leverans och ditt glas. GLASBOLAGET.SE
    2020-10-21
    Snabbt, smidigt och sjyst bemötande. Flexibel leverans
    Det gläder oss att höra att du blev så nöjd. Verkligen kul att läsa. GLASBOLAGET.SE
    2020-10-21
    Utmärkt emballage och levererat på utsatt tid. Hatten av!
    Stort tack för ditt omdöme. Det gläder oss att du blev nöjd. Hör gärna av dig om det uppstår nya glasbehov. GLASBOLAGET.SE
    2020-09-28
    Billigt och bra kvalitet och leverans också mycket bra.
    Göran A
    Stort tack för ditt omdöme. Det gläder oss att du blev så nöjd. GLASBOLAGET.SE
    2020-09-24
    Köpte deras altanräcke grandview sq.
    Lätt att få tag på säljare och proffsigt bemötande.
    Rekommenderas!
    Tack för ditt omdöme, och stort tack för att ni handlade hos oss! Även riktigt roligt att höra att ni blev så nöjda. Mvh Christian Glasbolaget.se GLASBOLAGET.SE