Välkommen till GLASBOLAGET.SE!

Vi kan allt om bygg, interiör och exteriörglas! Vi hjälper dig att ta fram måttanpassat glas för fönster, växthus, köket, trappan, TV-bänken och en hel rad andra områden. Skulle det vara något du önskar inom interiör och exteriörglas så får du gärna kontakta oss så ser vi till att lösa det.

Exempel på produkter: Glasräcke, glashyllor, köksbänksglas, fotoglas, möbelglas, spegelglas, duschdörrar, bastuglas och mycket mer.

För oss på GLASBOLAGET.SE är du som kund vår viktigaste tillgång och vi gör allt för att du ska vara nöjd med oss och vår produkt. Vi tar hand om dig oavsett om du är privatperson eller företag.

Läs vad 75 kunder tycker om GLASBOLAGET.SE 2

2022-07-24 Verifierad kund
    Mycket bra och serviceinriktad
    Levde upp till mina förväntningar
    Köpte 3 altanglas
    2022-07-07 Verifierad kund
    Trevliga o tillmötesgående. Bra chat att ställa frågor i.
    2022-06-06 Verifierad kund
    Excellent service and quality product - will be a repeat customer!
    Thank you for your kind words. You are most welcome to shop with us again. GLASBOLAGET.SE
    2022-05-28 Verifierad kund
    Jättebra bemötande vid chatt o bra guidning.
    Lång leveranstid.
    Spegelglaset var fantastiskt förpackat i en skyddande träram.
    Kul att du uppskattar vår service. Dock tråkigt att du tycker att leveranstiden var lång. Enligt vår hemsida är det 2-3 veckors leveranstid på speglar, och vi skickade godset med DHL 17 dagar efter din beställning. Således 2,5 vecka. Normalt levererar DHL ngn dag senare. Sen beror det på när man kan ta emot leveransen då detta var hemleverans, och det har vi svårare att råda över. GLASBOLAGET.SE
    2022-05-03 Verifierad kund
    Snabb bra service samt diskussion kring möjligheter och alternativ. Plus för hemleverans och lågt pris!
    Tack för ditt fina betyg. Glädjer oss att du uppskattar vår service. GLASBOLAGET.SE
    2022-05-02 Verifierad kund
    Beställde måttbeställda glas och speglar. En spegel kom med separat leverans men leveranstiden totalt var ända över förväntan och bägge leveranserna punktliga. Bra service och trevligt bemötande.
    Tack för ditt omdöme. Det låter som att du var nöjd med dina produkter och leverans, vilket vi gläds åt. GLASBOLAGET.SE
    2022-04-20 Verifierad kund
    Prisvärda, snabba och bra personlig kontakt. Noterade att spegeln levererades utan emballage. Gissar att det står någonstans i villkoren, men hade den varit inslagen i ett lager bubbelplats eller liknande hade de fått 5 i betyg av mig.
    Tack för ditt omdöme. När beställningar görs där vi levererar med egen lastbil levereras glasen oemballerade, på samma vis som en glasmästare levererar glas. Genom att inte använda oss av onödigt emballage kan vi hålla nere priserna och samtidigt värna om miljön. GLASBOLAGET.SE
    2022-04-08 Verifierad kund
    Fantastiskt bra måste jag säga.
    Ringde ett samtal om den glasskiva jag önskade.
    Fick en offert via mail 10 min senare och glasskivan hemlevererad 3 dagar senare.

Proffsigt!

/Nicklas
    Tack för de fina orden. Det är inte så vanligt att det blir så snabb leverans som i ditt fall. Beror på när glaset blir klart hos leverantör och hur det passar med nästa planerade leverans. Men just i ditt fall blev glaset klart precis dagen innan leverans till oss. Sen försöker vi alltid att leverera ut glas till kund så snart vi bara kan efter att vi fått hem glasen. Välkommen att handla hos oss igen när det uppstår nya glasbehov. GLASBOLAGET.SE
    2022-04-04 Verifierad kund
    Mycket bra och personlig service. Köpte lager-glas med en kvick leverans.
    Tack för ditt fina omdöme. Hoppas du blir nöjd med ditt nya glasräcke. GLASBOLAGET.SE
    2022-04-01 Verifierad kund
    Excellent service. Will definitely order from here again.
    Thank you for your kind words. You´re most welcome to shop with us again. GLASBOLAGET.SE
    2022-03-31 Verifierad kund
    Jag beställde två väldigt stora speglar som ska monteras i mitt badrum. Jag var ute i senaste laget så var i behov av snabb leverans. Glasbolaget svarade i telefon omedelbart när jag ringde och kunde svara på alla mina frågor. De kunde sen leverera speglarna två veckor tidigare än vad som framgått av min beställning.
    Samma person som varit i kontakt med mig i telefon följde sedan med i lastbilen vid leveransen, och hjälpte mig att bära in spegeln in i huset.

Konkurrenskraftiga priser i jämförelse med konkurrenter, och den fria leveransen var ett stort plus. Kommer beställa alla mina glas från glasbolaget framöver.
    Tack för ditt fina omdöme. Det gick verkligen snabbt med leverans i ditt fall. 6 dagar från beställning till leverans. Vi blir otroligt glada över att du uppskattar vår service. Välkommen tillbaka att handla av oss när det uppstår nya glasbehov. GLASBOLAGET.SE
    2022-03-03 Verifierad kund
    Snabbt, enkelt och bra.Urmärkt!
    2022-02-28 Verifierad kund
    Otroligt hjälpsamma. Beställde glas med fel sorts slipning och det upptäckte dem och ringde och informerade mig om det, så jag kunde ändra. Snabb leverans och trevligt bemötande. Återkommer.
    Kul att du uppskattar vår service. Hoppas att ni blir nöjda med er nya spegel. Välkommen åter när det uppstår nya glasbehov. GLASBOLAGET.SE
    2022-02-13 Verifierad kund
    Hjälpsamma support och enormt snabb leverans (utkörning på en lördag). Rekommenderas!
    Tack för ditt omdöme. Vi brukar försöka vara snabba att leverera ut så snart vi fått hem glasen :-) GLASBOLAGET.SE
    2022-02-12 Verifierad kund
    Köpte stor måttbeställd spegel till vår hall. Superbra bemötande och hjälp med beställning från första början. Leverans av spegeln gick fort och vi fick bra tips och råd för fortsatt hantering av spegeluppsättningen vid leveransen. Kan verkligen rekommendera detta bolag.
    Det glädjer oss att våra kunder är nöjda med såväl service som produkterna vi levererar. Glädjer oss givetvis extra när kunderna tar sig tid att recencerar oss på Reco och delar med sig av sina erfarenheter. Hoppas att ni blir nöjda med er spegel.

Välkomna tillbaka om det dyker upp nya glasbehov.
    2022-02-12 Verifierad kund
    Supertrevliga och jättebra service. Kommer definitivt att använda mig av dom även i framtiden när det kommer till glas. Hade gett högre betyg om det var möjligt!
    Tack för det väldigt fina betyget. Det glädjer oss. Varmt välkommen att handla av oss igen när det uppstår nya glasbehov. GLASBOLAGET.SE
    2022-02-03 Verifierad kund
    ———————————————————————— ——————————————————————— —————————————————————————
    Tack för ditt betyg. Hoppas att du blir nöjd med ditt duschglas. GLASBOLAGET.SE
    2022-01-29 Verifierad kund
    Mycket bra service! Perfekt levererad produkt! Mycket välgjort och säkert emballage! Det här företaget kan jag verkligen rekommendera!
    Tack för ditt fina betyg. Kul att du uppskattar vårt emballage när vi skickar godset med speditör. Peppar peppar har vi aldrig haft en transportskada, så emballaget verkar fungera :-) GLASBOLAGET.SE
    2022-01-04 Verifierad kund
    personligt och trevligt. Glaset var jättefint!
    2021-12-20 Verifierad kund
    Bra förståelse, bra återkoppling på att leverans var fel, fantastiskt bra person som körde ut glaset!!
    2021-12-15 Verifierad kund
    Superb service med hemkörning och inbärning av stor spegel. Rekommenderas
    2021-12-01 Verifierad kund
    Professionella, hjälpsamma och trevlig personal. Service fullt ut.
    Lite lång väntetid på varorna bara.
    2021-11-27 Verifierad kund
    Jättebra bemötande! Fick snabbt hjälp på hemsidan angående mått och tjocklek. De som levererade var också väldigt trevliga och hjälpsamma. Skulle definitvt rekommendera!
    2021-11-22 Verifierad kund
    Supernöjd med Glasbolaget. Fint glasräcke som överträffade mina förväntningar. Var en liten skada på en hållare som jag reklamerade, de skickade en ny utan diskussion.
    2021-11-12 Verifierad kund
    Riktigt bra bolag och service på alla sätt och vis.
    2021-10-28 Verifierad kund
    Eftersom jag inte har fått min vara än är det svårt att vilda dig en uppfattning
    Hej! Din spegel har dess värre dragit ut på tiden då den först gick sönder i produktionen. När de hade gjort klart spegeln igen råkade deras lager ta sönder den innan leverans till oss. Ny blev klar igår och skall levereras till oss idag. Så du bör ha spegeln i början / mitten av nästa vecka. Ca en vecka försenad utifrån våra leveranstider vi normalt har.

Att du fått mailet från Reco beror på att går ut med automatik ca 4 veckor efter beställning. Oavsett om varan levererats eller inte.
    2021-10-05 Verifierad kund
    proffsiga och trevliga, kan varmt rekommendera glasbolaget!
    2021-09-20 Verifierad kund
    Dom kunde erbjuda båda bra vara och bra servic
    2021-09-15 Verifierad kund
    Bra och snabb support på våra frågor.
    2021-09-02 Verifierad kund
    Bra
    2 skivor härdatglas.. bra bemötande av företaget
    2021-08-30 Verifierad kund
    Trevligt och proffsigt bemötande! Lugnt och noggrant utförd installation av Skyline räcke. Min upplevelse är att Glasbolget bryr sig om mig som kund och uppträdde på ett sätt så man kände sig viktig som kund. Kontakten med Glasbolget överträffade starkt mina förväntningar.
    2021-08-23 Verifierad kund
    Bättre service får man leta efter!

Christian på Glasbolaget hjälpte oss från start till mål, snabba svar, snabba leveranser, snabba lösningar.

Allt gick otroligt fort 4-6 veckor för andra leverantörer 1-2 veckor Glasbolaget!

Rekommenderar starkt.
    2021-08-06 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och mycket serviceminded
    Enkel leverans
    2021-08-02 Verifierad kund
    Mycket bra bemött både vid beställning och under arbetet
    2021-07-27 Verifierad kund
    Proffsigt bemötande och kunnig personal. Bra kvalitetsprodukt. Köpte glasräcke till mitt loft på Attefsllshus.
    2021-07-21 Verifierad kund
    Proffsig Service och väldigt prisvärt. Extremt nöjd med resultatet.
    2021-07-02 Verifierad kund
    Bra produkt till bra pris. Smidig leverans.
    2021-06-30 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och bra avstämningar av beställning och leverans etc.
    Och glasräcket med 6 olika mått var exakt som beställt och ser fint ut!
    2021-06-23 Verifierad kund
    Blev väl bemött, snabba korrekta svar på frågor och goda råd och tips glas till glasräcken. Lite strulig leverans gjorde betyget 4 och inte 5.
    Kul att höra att du är nöjd med vår service. Däremot tråkigt att höra att du tycker att leveransen var strulig. Vi vill normalt ha underskrift från kund när vi levererar. Framförallt när det rör sig om ett helt glasräcke, och därmed större order. Nu frångick vi det och levererade trots att du inte var hemma. Tråkigt att du uppfattar det som struligt.

Hoppas att du blir nöjd med ditt glasräcke. Trevlig sommar!
    2021-06-18 Verifierad kund
    Jag hade hittat en duschvägg där det mittersta glaset, av 3, var krossat och när jag googlade på vem i Sthlm som sålde denna varianten fick jag upp Glasbolaget.se.
    De har varit väldigt behjälpliga från första början då jag tog kontakt med dem via chattfunktionen på hemsidan.

Under resans gång har de varit tydliga i sin kommunikation och snabbt uppdaterat mig vad som ska ske och när.
    Det glädjer oss att du är nöjd med vår kundservice och kommunikation. Vi hoppas att du blir lika nöjd med din duschvägg.

Trevlig sommar!
  • Åsa S
    2021-06-15 Verifierad kund
    Vilka hjältar!! Bra pris och fantastisk service. Rekommenderas!
    Stort tack för ditt omdöme. Inte varje dag man blir kallad hjälte :-)
    Välkommen tillbaka att handla hos oss igen.
    2021-06-15 Verifierad kund
    Otrolig service för dig som är beredd att göra monteringsjobbet själv. Ett fantastisk stöd vid inmätning, val av glas, beställning, leverans, hantering och montering. Schysta priser och super snabba leveranser. Under pandemitider funkar chat och telefon jättebra som kanaler (dygnet runt) och det lär funka även annars med. De här personerna älskar verkligen att stötta och göra sina kunder nöjda. Wow!

Vi var två personer som monterade 9 glas på under 8 timmar. Utrustning jag använde: lasermätare (ca 300kr) krysslaser (2000kr, över kurs), vattenpass (300kr) vakuum handtag 2 st (129 kr) och skruvdragare (1800kr) och 2 st Winbag ”lyftpåsar” som klara 135 kg st (149kr). Men ca 1000kr i utrustning hade räckt.

Jag rekommenderar glasbolaget varmt.
    Tack Anders för ditt omdöme. Är verkligen superkul att läsa att du är nöjd med den service vi levererar. Kul även att du tar dig tid och ger oss feedback. Det uppskattas. Hoppas att ni blir nöjda med ert nya glasräcke. GLASBOLAGET.SE
    2021-06-07 Verifierad kund
    Vi köpte glas räcke av Glasbolaget.

Fantastisk bra service samt stor kunskap där dom varit behjälpliga hela vägen.
    Kan verkligen rekommendera Glasbolaget.
    Tack Teresia för ditt omdöme. Kul att ni uppskattar vår service och våra produkter. Hoppas ni blir nöjda med ert glasräcke. Välkomna tillbaka om det uppstår nya "glas-behov". GLASBOLAGET.SE
    2021-04-08 Verifierad kund
    Trevlig service och leverans! Kunden i fokus! 😁
    2021-03-17 Verifierad kund
    Bra och proffsigt bemötande, snabb leverans. Bra pris i jämförelse med de andra jag fick offert från
  • Carl Fredrik C
    2021-03-01 Verifierad kund
    Superbra och personlig service! De hjälpte både till med frågor kring deras produkter (vilket inte alla enkelt gör) samt var superhjälpsamma med leverans.

Exemplariskt framgångsätt för e-handel.
  • Lars-Erik L
    2021-02-23 Verifierad kund
    Kunnig, snabba besked, ringde tillbaka för att ta upp ett möjligt fel jag gjort som beställare efter mått
    2021-02-16 Verifierad kund
    Customer service was amazing to help make the purchase. In the other hand they didn't book the delivery in advance, and showed up with the glass by surprise so I'm lucky that I was home (also they didn't help carry it upstairs for the 1st floor). Product quality was great.
    Nice to hear that you appreciate our customer service and product quality of the product. We called and texted you when we picked up your glass from manufacturer checking if it was okey to deliver within about 1 hour, which you texted back was okey.

Normally we contact customers 1-2 days in advance. But since you lived near the manufacturer we wanted to check if you wanted delivery as fast as possible or if you wanted to wait.

And when it comes to carrying glass inside this is a company policy, since it can easily be damaged carrying a glass inside and we do not want to risk being held accountable. We apologize if we didn´t explain why we couldn´t help you carry in the glass.

Hope you understand our explaination about the delivery. Welcome back to shop with us again!
    2021-02-11 Spontant omdöme
    Köpte glaskassetter för att byta ut på mina gamla fönster. Leveransen fungerade smidigt, gedigen emballering, proffsigt bemötande och fin kvalité
    Vad roligt att höra att du blev så nöjd. Välkommen tillbaka när det uppstår nya glasbehov. GLASBOLAGET.SE
    2021-02-01 Verifierad kund
    Snabba svar, väldigt bra service.
    Kul att du är nöjd med vår service! Hoppas du blev lika nöjd med din duschvägg. GLASBOLAGET.SE