GLASBOLAGET.SE

GLASBOLAGET.SE

glasbolaget.se
  • BadgeFourYears

Välkommen till GLASBOLAGET.SE! Vi kan allt om bygg, interiör och exteriörglas! Vi hjälper dig att ta fram måttanpassat glas för fönster, växthus, köket, trappan, TV-bänken och en hel rad andra områden. Skulle det vara något du önskar inom interiör och exteriörglas så får du gärna kontakta oss så ser vi till att lösa det. ...

117 omdömen om GLASBOLAGET.SE

Sedan starten hos Reco 2020

Panteha H
Skrev om GLASBOLAGET.SE

Hjälpsamma och tillmötesgående. Mkt bra service och nöjda med vårt glasvägg.

Svar från GLASBOLAGET.SE

Tack snälla för ditt fina omdöme.

Sören K
Skrev om GLASBOLAGET.SE

Fick fel vara, men svarade på kvällen (uppskattades av mig mycket positivt). Vi kom inte överens om avdrag på den felaktiga varan utan de skickade hellre en ny med Hyffsat snabb leverans. Bra service 👌🏻

Svar från GLASBOLAGET.SE

Tack för ditt omdöme. Kan tyvärr bara beklaga att måttet på glaset blev fel i ditt ärende. Någon gång ska vara den första med fel mått. Kul dock att du uppskattade vår snabba leverans av ersättningsglaset.

Amanda R
Skrev om GLASBOLAGET.SE

Från början till slut har killarna från glasbolaget varit lyhörda & flexibla. Vi valde dem för att de har en innovativ teknik på hemsidan & de är otroligt trevliga med god kundservice. De mötte våra krav & förväntningar till fullo & levererade & utförde allt innan deadline trots problem som uppstod på vägen som de alltid gör vid renovering. Vi är hur som helst otroligt nöjda med vår glasvägg & måttanpassade spegel från glasbolaget & rekommenderar verkligen! Alla på som besöker salongen (mandzakliniken) ger oss alltid komplimanger över dessa! Stort tack återigen! Mvh MANDZA

Andrew H
Skrev om GLASBOLAGET.SE

From start to finish we had a fantastic experience with Glasbolaget. Our initial questions via chat and email were answered very quickly and we were offered very good advice. The contact to arrange delivery was also very friendly and professional, along with the delivery itself. We are extremely happy with the end result and the quality of the glass. As the most competitively priced company we came across, we can hands down recommend Glasbolaget!

Svar från GLASBOLAGET.SE

Thank you so much for your kind words. We really appriciate you taking the time to write this feedback.

Owe S
Skrev om GLASBOLAGET.SE

Utmärkt produkt samt suverän kundservice

Svar från GLASBOLAGET.SE

Stort tack både för ditt fina omdöme och de fina bilderna du skickade på ditt räcke. Så kul att ta del av hur slutresultaten blir.

Joakim D
Skrev om GLASBOLAGET.SE

Helt otroligt bra service och hjälp. Va länge sedan jag upplevde sån här professionell service. Bra jobbat !

Ellen R
Skrev om GLASBOLAGET.SE

Jag är nöjd med mina speglar och servicen med live-chatt för att få svar på några frågor jag hade

Svar från GLASBOLAGET.SE

Stort tack för ditt fina omdöme. Det uppskattar vi verkligen.

Angelina D
Skrev om GLASBOLAGET.SE

Jag blir riktigt trött över att jag får aldrig svaret från de. Jag skrev överallt jag kunde, även i deras instagram, de känns som att de inte bryr sig alls om frågor av kunder osv. De ringer aldrig upp, inga svar från mejlen och ingenstans. Rekommenderas inte.

Svar från GLASBOLAGET.SE

Beklagar din upplevelse. Vi har som absolut största fokus att leverera kundservice i världsklass. Vi ringer alltid tillbaka på eventuellt missade samtal. Vidare hittar vi varken mail eller meddelande på instagram. Då vi inte finner något spår av kontakt från dig ställer vi oss frågan om det var oss du kontaktat.

Sonya V
Skrev om GLASBOLAGET.SE

i samtal fick jag förklarat för mig att spegeln körs till porten men ej till dörren vilket är ok och rimligt men vid leverans står det vid garaget och vill inte köra in till porten för de har ny bil????? jätte dåligt tycker jag, då om jag hade vetat om detta hade jag bett om hjälp av någon annan än min gravida syster..

Svar från GLASBOLAGET.SE

Tråkigt att du känner dig missnöjd. Men vi kan omöjligt veta förutsättningarna vid var kunds bostad. Att vi väljer att inte köra in på cykel-/gångväg och därmed riskera att få skador på vår lastbil, går under våra villkor om farbar väg. Att du sedan skriker över hela området innan du ens kommit fram att vår personal är ”fucking idioter” för att du tvingas gå 20 meter extra är givetvis förkastligt. När du kommer fram agerar du hotfullt och fortsätter kalla vår personal för ”fucking idioter”. Hade du istället bett oss snällt...

Loove B
Skrev om GLASBOLAGET.SE

Supernöjd! Bra bemötande och bra resultat!

Svar från GLASBOLAGET.SE

Stort tack för itt fina omdöme. Välkommen att handla hos oss igen.

Johan E
Skrev om GLASBOLAGET.SE

Super! All kontakt har varit supertrevlig och smidig. Jag beställde spegelglas i önskat mått, råkade bli en dubblett från tillverkaren så jag fick två för priset av en. Leverans framkört till dörren och behjälplig personal. Nu har jag monterat spegeln och det blev kanon. Positivt överraskad över att skärningen verkligen blev exakt spot on efter önskat mått eftersom jag från andra företag tidigare haft differens.

Svar från GLASBOLAGET.SE

Verkligen superkul att läsa om din upplevelse av att handla hos oss. Välkommen att handla av oss igen.

Johan W
Skrev om GLASBOLAGET.SE

Trevligt bemötande, bra pris och leverans till dörren. Rekommenderas!

Svar från GLASBOLAGET.SE

Kul att du uppskattar den servicen vi vill ge våra kunder. Det gläder oss. Välkommen att handla av oss igen.

Anders P
Skrev om GLASBOLAGET.SE

Trevliga. Möjlighet att delvis påverka leverans tid. Bra pris!!

Svar från GLASBOLAGET.SE

Stort tack för ditt fina omdöme. Det uppskattar vi verkligen.

Per B
Skrev om GLASBOLAGET.SE

Pratade med dem på telefon, fick bra hälp (är ingen expert inom detta område). Paketet välpackat och naturligtvis oskadad :-)

Svar från GLASBOLAGET.SE

Tack för ditt fina omdöme. Gläder oss när vi får läsa att kunderna uppskattar den service vi levererar.

Adam N
Skrev om GLASBOLAGET.SE

Lång leveranstid vilket företaget förvarnade om vid beställning men i övrigt smidigt och bra kvalitet på det beställda.

Marcus R
Skrev om GLASBOLAGET.SE

Något försenad leverans men toppenservice genom hela processen - rekommenderas.

Robert E
Skrev om GLASBOLAGET.SE

Bra att ha att göra med. Levenas ända till dörren. Snabbt.

Svar från GLASBOLAGET.SE

Tack! Det gläder oss att du är nöjd med vår service. Önskar en fortsatt bra dag.

Oscar D
Skrev om GLASBOLAGET.SE

Otroligt trevliga från första kontakten, levererade produkten tidigt! Skulle gärna bestämma igen! Bra och snabb support också! Kan vara tacka!

Svar från GLASBOLAGET.SE

Stort tack för ditt fina och utförliga omdöme. Hoppas att du blir nöjd med dina speglar.

Alexander S
Skrev om GLASBOLAGET.SE

Mycket bra och personlig service med tydlig information. Smidig leverans av trevligt gäng. Glaset blev som förväntat.

Svar från GLASBOLAGET.SE

Tack för ditt fina omdöme. Glädjer oss att kunderna uppskattar servicen vi levererar.

N. A
Skrev om GLASBOLAGET.SE

Hjälpsamma med diverse frågor. Överlag god service.

Svar från GLASBOLAGET.SE

Stort tack för ditt omdöme. Välkommen att handla av oss igen.

Alexander C
Skrev om GLASBOLAGET.SE

Bra hantering och snabb leverans!

Svar från GLASBOLAGET.SE

Stort tack för ditt fina omdöme.

Joakim L
Skrev om GLASBOLAGET.SE

Fantastiskt kundtjänst innan köp, där jag fick förståeliga och tydliga svar på mina frågor. Leveransen överträffade sedan förväntningar, både i snabbhet och smidighet. Utöver det var de rakt igenom, vid alla kontaktpunkter, mycket trevliga och lättsamma. Kan varmt rekommendera Glasbolaget! Det hade utöver detta billigast pris på produkterna och bäst leveransalternativ, i alla fall av de jag jämförde.

Svar från GLASBOLAGET.SE

Stort tack för ditt enormt fina omdöme. Det glädjer oss att den service vi levererar uppskattas.

Viktor K
Skrev om GLASBOLAGET.SE

Beställde en spegel med önskade mått, levererades snabbt, väldigt trevlig service både via telefon och vid leverans! Rekommenderar starkt!

Svar från GLASBOLAGET.SE

Vi tackar ödmjukast för ditt fina betyg.

Jens K
Skrev om GLASBOLAGET.SE

Specialbeställt spegelglas. Jättetrevlig bemötande och toppen service vid leverans och telefonkontakt.

Svar från GLASBOLAGET.SE

Vi tackar ödmjukast för ditt fina betyg.

ANDREA H
Skrev om GLASBOLAGET.SE

Köpte två speglar varav en med skyddsfilm. Supertrevlig personal, enkel och bra bemötande vid beställning och vid leverans. Rekommenderar starkt!

Svar från GLASBOLAGET.SE

Stort tack för ditt fina omdöme.

Albin W
Skrev om GLASBOLAGET.SE

Bra pris och kanonbra leverans, super trevlig support.

Svar från GLASBOLAGET.SE

Tack för ditt fina betyg. Det glädjer oss.

Havelle A
Skrev om GLASBOLAGET.SE

Glasbolaget gav alltid snabb och proffsig hjälp!

Svar från GLASBOLAGET.SE

Stoart tack för att du tog dig tid att bedöma oss. Det uppskattar vi.

Linus H
Skrev om GLASBOLAGET.SE

Oerhört trevliga och snabba med att leverera måttbeställd glasskiva!

Svar från GLASBOLAGET.SE

Tack för ditt fina omdöme. Hoppas att du blir nöjd med din glasskiva.

Peter A
Skrev om GLASBOLAGET.SE

Vi beställde isolerglaskassetter till vårt växthus och fick utmärkt vägledning, tips och bra tankar på hur vi skulle få till en solid lösning. Även bra pris, vilket vi jämförde mot två andra bolag. Leverans med kranbil kunde också ordnas mot tillägg till vår lite kuperad tomt.

Svar från GLASBOLAGET.SE

Stort tack för ditt fina omdöme. Det glädjer oss att höra. Hoppas ni blir nöjda med ert nya fina västhus.

Bengt S
Skrev om GLASBOLAGET.SE

Jag har inte fått min beställning än. Då kan man tycka att leveranstiden är för lång.

Svar från GLASBOLAGET.SE

Vi har normalt upp till 4 veckors leveranstid på härdat glas. Ditt glas ankom till oss igår, och kommer sannolikt att skickas idag. Det innebär att ditt glas kommer att bli 2 dagar försenat från våra uppskattade leveranstider. Ber om ursäkt för detta och hoppas att det inte ställer till några större problem för dig.

Malin I
Skrev om GLASBOLAGET.SE

Fantastisk service, trevligt bemötande och snabb leverans. Dessutom mycket lägre pris än konkurrenten, speciellt inkl leverans. Rekommenderas!

Svar från GLASBOLAGET.SE

Tack för ditt superfina omdöme. Det uppskattar vi verkligen.

Sepehr P
Skrev om GLASBOLAGET.SE

bra kvalitet och snabbt leverans

Svar från GLASBOLAGET.SE

Stort tack för ditt fina omdöme. Det glädjer oss.

Benny Johan L
Skrev om GLASBOLAGET.SE

Glasbolagen har låga priser men kvaliteten är bra. Smidig leverans till porten.

Svar från GLASBOLAGET.SE

Ber om ursäkt för sent svar från vår sida. Vi uppskattar ditt fina omdöme. Det glädjer oss när kunder är nöjda med den service vi vill stå för.

Stefan K
Skrev om GLASBOLAGET.SE

Trevligt bemötande och service av högstaklass, precis så behandlar man kunder. Tack Glasbolaget.se från en mycket nöjd kund.

Rolf W
Skrev om GLASBOLAGET.SE

Köpte en tvåglaskassett med säkerhetsglas för utbyte av en trasig i min lägenhet. Är mycket nöjd med den nya rutan från Glasbolaget. Den passade perfekt enligt de mått jag angivit. Då den dessutom var mycket prisvärd, levererades enligt plan och med ett trevligt bemötande blir man glad.

Carin B
Skrev om GLASBOLAGET.SE

Jättebra hjälp per telefon innan jag beställde. Det enda minus är att det tog en vecka längre än utlovat. Istället för 2-4 v. tog det 5v. Det kompenseras snyggt av att bolaget själv körde upp mitt glas till Norrtälje när DHL skulle ha tagit längre tid på sig

Anders L

Klarabesked som fullföljdes Jättebra. En väggspegel

Svar från GLASBOLAGET.SE

Stort tack för ditt omdöme. Kul att du uppskattar vår kundservice och våra produkter.

Alan M
Skrev om GLASBOLAGET.SE

Superbra service och snabba leveranser!!

Niklas E
Skrev om GLASBOLAGET.SE

Köpte glasräcke inklusive uppmätning och det gick klanderfritt. Räcket levererades på utlovat datum och samtliga delar var med inkl. några i reserv. Trevligt och professionellt bemötande. De svarade snabbt och problemfritt på våra frågor.

Svar från GLASBOLAGET.SE

Tack för ditt fina omdöme. Vi uppskattar även att du mailade oss bilder på ditt färdiga glasräcke. Blev verkligen supersnyggt! Vi kommer inom kort att lägga upp bilderna som inspiration till andra kunder.

Carlos M

Bra jobbat......................

Svar från GLASBOLAGET.SE

Tack för ditt omdöme. Hoppas att du blir nöjd med glasen.

Tomas H
Skrev om GLASBOLAGET.SE

Mkt trevliga och proffsiga från offert till leverans. Topp!

Svar från GLASBOLAGET.SE

Tack för ditt omdöme. Kul att höra att du är så nöjd. Hoppas det blir bra med ditt glasräcke.

Einar L
Skrev om GLASBOLAGET.SE

Har fortfarande inte fått min leverans

Svar från GLASBOLAGET.SE

Till att börja med kan jag bara beklaga att ditt glas dragit ut lite på tiden. Men det är lätt hänt under semestertider när fabriken går ner i bemanning. Till råga på allt fick de ett mindre covid-utbrott som gjorde att bemanningen blev ännu lägre. Fabriken jobbar nu även helger för att komma ikapp. Enligt senaste beskeden från fabriken kommer glaset bli lite drygt en vecka försenad mot våra normala leveranstider, vilket vi beklagar. Men under högsommar kan förseningar inträffa. Vi hoppas att du skall bli nöjd med ditt glas.

Lars O
Skrev om GLASBOLAGET.SE

Mycket bra och serviceinriktad Levde upp till mina förväntningar Köpte 3 altanglas

Veronica S
Skrev om GLASBOLAGET.SE

Trevliga o tillmötesgående. Bra chat att ställa frågor i.

Cassandra A
Skrev om GLASBOLAGET.SE

Excellent service and quality product - will be a repeat customer!

Svar från GLASBOLAGET.SE

Thank you for your kind words. You are most welcome to shop with us again.

Lena F
Skrev om GLASBOLAGET.SE

Jättebra bemötande vid chatt o bra guidning. Lång leveranstid. Spegelglaset var fantastiskt förpackat i en skyddande träram.

Svar från GLASBOLAGET.SE

Kul att du uppskattar vår service. Dock tråkigt att du tycker att leveranstiden var lång. Enligt vår hemsida är det 2-3 veckors leveranstid på speglar, och vi skickade godset med DHL 17 dagar efter din beställning. Således 2,5 vecka. Normalt levererar DHL ngn dag senare. Sen beror det på när man kan ta emot leveransen då detta var hemleverans, och det har vi svårare att råda över.

Lina O
Skrev om GLASBOLAGET.SE

Snabb bra service samt diskussion kring möjligheter och alternativ. Plus för hemleverans och lågt pris!

Svar från GLASBOLAGET.SE

Tack för ditt fina betyg. Glädjer oss att du uppskattar vår service.

Mathias D
Skrev om GLASBOLAGET.SE

Beställde måttbeställda glas och speglar. En spegel kom med separat leverans men leveranstiden totalt var ända över förväntan och bägge leveranserna punktliga. Bra service och trevligt bemötande.

Svar från GLASBOLAGET.SE

Tack för ditt omdöme. Det låter som att du var nöjd med dina produkter och leverans, vilket vi gläds åt.

Nicholas J
Skrev om GLASBOLAGET.SE

Prisvärda, snabba och bra personlig kontakt. Noterade att spegeln levererades utan emballage. Gissar att det står någonstans i villkoren, men hade den varit inslagen i ett lager bubbelplats eller liknande hade de fått 5 i betyg av mig.

Svar från GLASBOLAGET.SE

Tack för ditt omdöme. När beställningar görs där vi levererar med egen lastbil levereras glasen oemballerade, på samma vis som en glasmästare levererar glas. Genom att inte använda oss av onödigt emballage kan vi hålla nere priserna och samtidigt värna om miljön.

Nicklas M
Skrev om GLASBOLAGET.SE

Fantastiskt bra måste jag säga. Ringde ett samtal om den glasskiva jag önskade. Fick en offert via mail 10 min senare och glasskivan hemlevererad 3 dagar senare. Proffsigt! /Nicklas

Svar från GLASBOLAGET.SE

Tack för de fina orden. Det är inte så vanligt att det blir så snabb leverans som i ditt fall. Beror på när glaset blir klart hos leverantör och hur det passar med nästa planerade leverans. Men just i ditt fall blev glaset klart precis dagen innan leverans till oss. Sen försöker vi alltid att leverera ut glas till kund så snart vi bara kan efter att vi fått hem glasen. Välkommen att handla hos oss igen när det uppstår nya glasbehov.