Glasögoninstitutet

Glasögoninstitutet

En del av Klarsynt www.klarsynt.se
  • BadgeSixYears
Boka tid Ring 013-475 88 17 Dela

Välkommen till Glasögoninstitutet! På Nygatan 38 i Linköping hittar du Glasögoninstitutet. Här möts du av en genuin yrkesskicklighet och en unik design. Vår filosofi är att det finns någonting för alla. I samarbete med Globen Ögonklinik i Stockholm har vi förmånen att kunna erbjuda dig som kund allt från synvård, kontaktlinser...

710 omdömen om Glasögoninstitutet

Sedan starten hos Reco 2019

Siv A
Skrev om Glasögoninstitutet

Proffsig undersökning Fint bemötande Kunnig personal Bra sortiment Köpt progressiva glasögon samt solglas

Anna-Karin H
Skrev om Glasögoninstitutet

Bästa optikern. Noggranna, bra bemötande . Köpt glasögon, solglasögon x flera.

Emil P

Edit K
Skrev om Glasögoninstitutet

Den var mycket bra. Blev trevligt bemött och det var en bra undersökning. Köpte ett par glasögon som funkar väldigt bra

Rasmus S
Skrev om Glasögoninstitutet

Snabba, proffesionella. Gav en bra service och råd utifrån mina behov.

Janusz W
Skrev om Glasögoninstitutet

Kompetent och trevlig personal.

Magnus R
Skrev om Glasögoninstitutet

Otroligt trevligt och professionellt bemötande!

Mats S
Skrev om Glasögoninstitutet

Professionellt från början till slut. Trevlig och hjälpsam personal.

Cornelia J
Skrev om Glasögoninstitutet

Synundersökning. Blev mycket väl bemött, och lyssnad på. När min syn visade sig vara bra så fortsatte optikern att testa andra saker för att hitta orsaken till min huvudvärk, vilket ingen optiker gjort tidigare. Han kändes mån om mig som kund.

Maria M
Skrev om Glasögoninstitutet

De är alltid lika trevliga och professionella.

Mattias P
Skrev om Glasögoninstitutet

Mycket trevligt och professionellt bemötande. Kunnig personal som lotsade mig igenom ett mycket stort sortiment av kvalitetsbågar. Bra vägledning kring mina synfel. Rekommenderar varmt denna optiker.

Madelaine E
Skrev om Glasögoninstitutet

Kan inte vara bättre i kvalitet o bemötande

Rutger S
Skrev om Glasögoninstitutet

I särklass bästa bemötande och proffsigt!

Kristin P
Skrev om Glasögoninstitutet

Alltid bra bemötande - har varit kund under många år, gjort många synkontroller genom åren och köpt många nya glasögonbågar - just nu har jag fyra olika bågar - med samma styrka i glasen. Ett extra plus för Glasögoninstitutet är moderna märkes bågar för alla smaker! Tror inte att jag varit så trogen kund om jag inte vetat att jag alltid kunde ”uppdatera” med ny aktuell modell .

Gunnar L
Skrev om Glasögoninstitutet

Har absolut inget att klaga på. Eftermälet är att glasögonbågarna är de bästa jag någonsin haft. Optikern valde dessa, en fullträff. Mvh Gunnar Leffler PS Det bästa var naturligtvis att synundersökningen gav att min ögonstatus var mycket god. DS

Anita L
Skrev om Glasögoninstitutet

Blev tipsad om affären av goda vänner Provade ut nya glas och fick god hjälp att välja bågar. Hela tiden trevligt och proffsigt bemötande. Väntar dock på mina nya glasögon ett par progressiva och ett par läsglasögon.

Michael P
Skrev om Glasögoninstitutet

Utmärkt bemötande, hög kompetens och mycket goda råd!

Lars-Peter D
Skrev om Glasögoninstitutet

Kanonbra man fick verkligen hjälp med det som man var där för (nya glasögon)så jag är tacksam

Felicia N
Skrev om Glasögoninstitutet

Mycket nöjd med min upplevelse! Bra bemötande. Proffsig och trevlig personal.

Bengt E
Skrev om Glasögoninstitutet

Trevligt o korrekt bemötande. Höga förväntningar som uppfylldes. Gjorde synundersökning och beställde nya glasögon och bågar.

Jan S
Skrev om Glasögoninstitutet

Proffsigt, sakligt och vänligt.

Göran B
Skrev om Glasögoninstitutet

Mycket bra bra bemötande och fin service

Kristina R
Skrev om Glasögoninstitutet

Här blir man mycket bra bemött, kan inte bli bättre. Jag har köpt flera glasögon här, och är alltid väldigt nöjd, perfekta glas och snygga bågar. Kommer aldrig byta optiker.

Sylvia O
Skrev om Glasögoninstitutet

Trevligt o personligt bemötande! Bra råd vad gäller val av glasögonbågar! Har varit kund i många år o vill absolut inte byta!

Daniel H
Skrev om Glasögoninstitutet

Bra bemötande och rådgivning.

Leelo K
Skrev om Glasögoninstitutet

Trevligt och kunnigt bemötande av personalen. Tack för fina glasögon!

Ann-Charlotte. H
Skrev om Glasögoninstitutet

Ett bra bemötande, Synundersökning samt byte av glasen p g a starroperation. Använde dock mina gamla bågar och det kändes OK från butiken..

Johnny E
Skrev om Glasögoninstitutet

Trevligt bemötande. Professionell synundersökning och utprovning av glasögonen, bra utbud av moderna bågar.

Ann-Charlotte J
Skrev om Glasögoninstitutet

Alltid lika proffessionelt och trevligt bemötande av Peter.

Axel H
Skrev om Glasögoninstitutet

Bra bemötande. Snabb, smidig och billig synundersökning för körkortstillstånd

Ulla B
Skrev om Glasögoninstitutet

Proffsigt , personligt bemötande. Känner mig trygg med personalens undersökningar o råd.

Kjell P

Exceptionellt Exceptionellt Exceptionellt Exceptionellt Exceptionellt

Tua D
Skrev om Glasögoninstitutet

Trevlig och kunnig personal och ett bra utbud av bågar.

Kristina H
Skrev om Glasögoninstitutet

Alltid trevligt bemötande och proffsigt arbete. Gillar kallelser efter överenskommelse om beov.

Margareta W
Skrev om Glasögoninstitutet

Är mycket nöjd med mina glasögon.

Eva J
Skrev om Glasögoninstitutet

Trevligt bemött , kände att undersökningen genomfördes proffsigt och likaså då det gällde att få de progressiva glasen landa rätt . Helnöjd !

Anna N
Skrev om Glasögoninstitutet

Bästa optikern jag besökt samt väldigt bra utbud på bågar.

Kristina L
Skrev om Glasögoninstitutet

Mycket bra bemötande och resultat!

Christina B

Så nöjd. Har varit kund i många år. Christina

Lovisa R
Skrev om Glasögoninstitutet

Väldigt trevlig och hjälpsam personal Jag köpte ett par glasögon och det gick snabbt och smidigt👍

Camilla G
Skrev om Glasögoninstitutet

Jag hade turen att komma till butiken och träffa Carina. Jag blev trevligt och glatt välkomnad och tack vare henna gick det fort och lätt att välja bågar. Jag hade turen att få en tid för undersökning inom några dagar. Då blev jag servad av en annan person som tyvärr hade en dålig dag. Hade jag träffad henne första gången hade det inte blivit några glasögon. Optikern var snabb och effektiv. Jag är mycket nöjd med glasögonen men vet inte om jag återkommer som kund.

Svar från Glasögoninstitutet

Hej Camilla, och stort tack för en nyttig recension. Det var nog tyvärr mig du träffade den där andra gången. Jag minns inte situationen i fråga, men gjorde uppenbarligen ett dåligt intryck/ arbete och det får jag verkligen be om ursäkt för. Att vara "service-minded" och få kunden att känna sig väl bemött borde vara självklart för mig som har jobbat i denna bransch i många år. Kan inte direkt säga vad som var orsaken till mitt dåliga bemötande, men jag ansvarar för verkstadsarbetet och kan ha hamnat i en situation där...

Veronika R

YEAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHGGGGGGHHHH

Sören B
Skrev om Glasögoninstitutet

Trevligt mottagande. Kompetent och skicklig personal. Bra service. På det hela en mycket bra optikerbutik!

Cecilia B
Skrev om Glasögoninstitutet

Superbra bemötande och mycket proffsiga 😊

Monica A
Skrev om Glasögoninstitutet

Blev väl bemött Hade stora förväntningar efter rek Företaget levde upp till det. Men är dock ännu inte klar med hela affären.

Kiki F
Skrev om Glasögoninstitutet

Engagerad personal i jakt på glasögonbåge och bra information från optiker. Tyvärr lite lång leveranstid i och med att glaset gick sönder vid isättning. Hade gärna fått den informationen så att jag inte behövde ringa och fråga var glasögonen tagit vägen.

Svar från Glasögoninstitutet

Tack för en fin recension, .. ..och ja, vi borde givetvis ha meddelat dig om förseningen! Ibland missar vi (eller kanske inte ens tänker på) att kommunicera när tiden för leverans blir lite längre än utlovat. Vi tackar för påminnelsen och ser till att bättra oss.

Oscar T
Skrev om Glasögoninstitutet

Mycket bra bemötta. Vår son har flera diagnoser så det var en utmaning, men allt gick väldigt snabbt o smidigt. Imponerad!

Edwina A
Skrev om Glasögoninstitutet

Bra bemött men det blev ett missförstånd och jag gjorde fel undersökning.

Ingjerd G

Trevligt bemötande proffsig personal

Lucas L
Skrev om Glasögoninstitutet

Bra och smidig undersökning hög kunskap snabb leverans...