Glasögoninstitutet

Glasögoninstitutet

Välkommen till Glasögoninstitutet!

På Nygatan 38 i Linköping hittar du Glasögoninstitutet. Här möts du av en genuin yrkesskicklighet och en unik design. Vår filosofi är att det finns någonting för alla.

I samarbete med Globen Ögonklinik i Stockholm har vi förmånen att kunna erbjuda dig som kund allt från synvård, kontaktlinser och ögonundersökningar till synfelsbehandling och mycket mer. Dessutom hittar du ett sällan skådat sortiment av märkesbågar.

Vi fortbildar oss hela tiden inom ny teknologi och forskning för att kunna erbjuda service utöver det vanliga. Varmt välkommen att ta en titt förbi oss, så tar vi hand om dina ögon.

Läs vad 371 kunder tycker om Glasögoninstitutet 2

2021-05-31
    Oerhört kunniga, toppenservice, och väldigt snygga glasögonbågar
    2021-05-20
    Mycket bra, trevligt bemötande, och en duktig optiker .
    2021-05-03
    Rutinmässig kontroll/undersökning. Mycket trevligt och personligt bemötande. Personal tog sig tid. Mycket nöjd med besöket.
    2021-05-03
    Lång tid. Lång leveranstid på glasen.
    Hej Kristian och tack för din återkoppling. Tyvärr kanske det blev lite längre leveranstid än vad du och även vi hoppades på. Ibland hinner vi helt enkelt inte med. Det specifika grundmaterialet till din typ av glas brukar komma inom 10-14 dagar. Sen behöver vi lite tid i vår verkstad för att slipa in det i bågen, och det är tyvärr där som vi inte varit tillräckligt snabba. När du nu fått dina glasögon hoppas vi dock att du är nöjd med resultatet. Mvh Michael Glasögoninstitutet
    2021-04-30
    Köpte ett par glasögon. Blev väl bemött av en av ägarna, som tog gott om tid för att undersöka mina ögon. Jag hade blivit rekommenderad att besöka företaget och har numera en ”ny” butik när jag behöver glasögon. Kul att vara nöjd!
    2021-04-24
    Jag köpte självtonande glasögon och fick ett mycket bra bemötande.
    2021-04-12
    Irriterande att ni tjatar om feedaback när jag inte fått mina glasögon än.
    Hej Maria, För oss är det viktigt med återkoppling - speciellt om vi inte motsvarar förväntningarna - och har därför anlitat Reco för detta ändamål. Vi förstår att det är irriterande med påminnelser om feedback när inte glasögonen är på plats. Vi har tagit kontakt med Reco för att försöka hitta en bättre lösning på detta problem. Jag hoppas att dina nya glasögon på alla sätt har motsvarat dina optiska och estetiska önskemål. Mvh Michael. Glasögoninstitutet
    2021-04-10
    Mycket bra och jag är supernöjd. ☺️
    2021-04-09
    Köpt nya progressiva glas till mina glasögon och servicen från min optiker var toppen precis som det brukar vara.
    2021-04-09
    Coronasäkrat. Peter jätteduktig. Noggrann synundersökning. Liten förändring i synen. Rekommenderades att behålla nuvarande glas. Förtroendeingivande.
    2021-04-08
    Två par glasögon i styrka. De bemötte mig bra men det har gått 3 veckor utan resultat. Var är mina glasögon?
    Hej Angelica , Och tack för återkopplingen. Vi beklagar verkligen att vi inte kunnat leverera din glasögon än. Normalt så klarar vi en leverans inom 2 veckor men ibland kan det ta längre tid. Vi borde givetvis ha informerat dig om förseningen men har tyvärr missat det. Vi bör kunna få dom klara till början på nästa vecka, med lite tur kanske redan till helgen. Än en gång tack för din respons, vi lär av våra misstag. Mvh Michael Glasögoninstitutet
    2021-04-06
    Köpte ett par nya glasögon av Peter T under våren 2021. Det märks att butiken hänger med glasögons utveckling, de har alltid de senaste. Framförallt har butiken ovanliga märke.

Service är alltid hjärtligt o välkommen. Peter har bra smakråd o räds inte ge nya tips, det uppskattar jag extra mycket.
    2021-03-31
    Bemötandet var mycket gott ock proffsigt och kunskapen i yrket kändes tryggt.
    2021-03-23
    Har köpt ett par progressiva glasögon varav de ena har tonade glas. Fick en kunnigt och idérik service. Trevligt och varmt bemötande. Glasögonen som blev progressiva, levde upp till mina förväntningar om att kunna se bra på avstånd och nära. Och var snygga.
    2021-03-22
    God service, bra undersökning och smakråd.
    2021-03-22
    Glasögon.
    Har inte fått dem än så jag vet inte vad jag tycker om dem. Men bemötandet är väldigt bra!
    Och då är jag en krävande kund, så jag är väldigt nöjd hittills.
    2021-03-18
    Glasögon och solglasögon, synundersökning.
    Blev mycket bra bemött. Proffsigt.
    Höga förväntningar. De levde upp till dem.
    2021-03-17
    Jag gjorde en synundersökning och köpte sen ett par terminalglasögon.

Blev proffsigt bemött. Personalen var både mycket kunnig och trevlig.

Företaget levde upp till alla förväntningar.

Sammanfattningsvis kändes det tryggt att bli omhändertagen av Michael på Glasögoninstitutet. Han utförde sitt jobb på ett exceptionellt sätt.
  • Stig G
    skrev om Glasögoninstitutet
    Allt OK
    Zxzzzzzxzxxxzzzzzzzzzzzzxxzxzzzxxxxxxzzzzzzzxxxxxxxzzzzzzzzx
    2021-03-17
    Jag köpte nya glasögon. Har gått till denna butik i många år för att få hjälp med glasögon och alltid varit nöjd. Gillar deras utbud av bågar och litar på deras kompetens. Alltid fått ett mycket trevligt bemötande.
    2021-03-15
    Alltid bra bemött,och mycket noggrann synundersökning,100% nöjd!
    2021-03-12
    Trevligt bemötande och hög servicenivå.
    Alltid hjälpsamma och fixar saker.
    2021-03-11
    2 par glasögon (läs + vanliga)
    Utmärkt hjälp
    2021-03-04
    Tyckte ni var bra på alla sätt Jag fick till ochmed parkering vid mitt besök men det var visst ögonen det gällde så detvar jättebra en vanlig koll MVH Catharina
    2021-03-01
    Har varit kund i över 20 år! Alltid 110% service! Bästa tänkbara
    2021-02-27
    Trevligt bemötande och duktiga!
    2021-02-25
    Kollade min syn och köpte nya glasögon.
    Personalen är tillmötesgående och hjälpsam.
    Jag har varit deras kund i många år och har alltid blivit bra bemött.
    2021-02-20
    Nya kompletta glasögonbågar

Proffsigt

Höga förväntningar, det var inte första gången så jag vet att det att det blir BRA

Jag gillar den avslappnande atmosfären.
    2021-02-18
    Har gjort undersökningar och köpt glasögon. Snabb, effektiv hantering och trevligt bemötande.
    Senast jag var där så bad jag dem att puffa på min väntande operation av ett krånglande ögonlock på Universitetssjukhuset. Har stått i kö i 18 månader. Två veckor efter besöket på Glasögoninstitutet så hade jag en tid för operation!
    Kanonservice!
    2021-02-17
    Har varit kund i över 20 år. Köpte progressiva glasögon nu senast. Bemötandet är alltid trevligt och proffsigt. Väldigt snabb och bra service, oavsett om det gäller att ersätta glasögon som ätits upp av ens hund, eller leta upp specifika bågar. Rekommenderas!
    2021-02-16
    Köpte synundersökning.
    Remitterades till ögonläkare i Tranås för att utreda ev operation av grå starr på ena ögat.
    Har alltid upplevt en kund- och servicevänlig
    upplevelse.
    2021-02-13
    Nya glasögon. Fint bemörande. De kan sin sak :)
    2021-02-12
    Synundersökning.
    Bra bemötande av riskgrupp.
    Synförändring rätt marginell och fick hjälp att justera bågarna lite uppåt för att kompensera närseendet. Känns bra.
    2021-02-10
    Syn undersökning
    Serviceinriktad, för kundens bästa
    Kompetens,
    2021-02-09
    Jag upplever att jag blev utmärkt bemött.
    2021-02-09
    Ögonundersökning
    Bra bemötande
    Uppfattat som Pålitlig undersökning och bedömning
    2021-02-03
    Undersökning
    Mycket tillmötesgående
    Som vanligt höga förväntningar som motsvarades
    Alltid trevligt att gå dit
    2021-02-02
    Fick nya glas. Jag blev mycket bra bemött och omhändertagen på ett professionellt och ärligt vis. Dom tar sig alltid ordentligt med tid när man kommer. Jag går alltid dit nu för tiden och tänker inte gå nån annanstans då dom är helt klart proffsigast i stan och har en mycket hög kvalitet på bågar och glas. Har alltid varit nöjd när jag varit där.
    2021-02-01
    Jag gjorde en synundersökning! Ett öga behövde nytt glas! Glaset kom utan lång väntan! Redan på hemvägen reagerade jag på skärpan när jag tittade på husen!
    Tack för bra bemötande och stor proffsighet!
    2021-02-01
    Jag har valt att köpa ett par nya glasögon. Mycket seriösa som säger till när det kommer nyheter på marknaden. Ärliga och högst kompetenta som vågar säga om de tycker det ser bra ut eller mindre bra på just dig. Detta uppskattar jag mycket!! Sedan på undersökningarna så är de galet professionella. De nöjer sig inte med ett OK utan gör sitt yttersta för att det skall bli bäst. Jag känner mig speciell när jag kommer dit vilket gör att jag rekommenderar dem till alla i min närhet som letar efter en leverantör av glasögon eller linser. Tack för det!
    2021-01-29
    Blev väldigt bra bemött och det hela resulterade i 2 fantastiskt bra glasögon, bågar som glas!

Mycket kunnig personal med öga för vad man passar i.
    2021-01-29
    Fantasiskt bemötande och service när jag köpte glasögon. Upplevde undersökningen som mycket noggrann och av kompetent personal. Tryggt och bra. Jag är väldigt nöjd!
    2021-01-24
    Köpte ett par glasögon. De var snygg och passade perfekt. Dem som jobbade där var trevliga och ledde till att det var ett väldigt bra upplevelse.
    2021-01-19
    Byte glas till mina befintliga bågar som också kommer från Glasögoninstitutet. Jättebra service. Kvalité.
    2021-01-18
    Köpte nya bågar med glas, riktigt nöjd med servicen!
    2021-01-17
    Synundersökning och köp av nya glasögon. Blev så väl omhändertagen av optikern som efter undersökningen hjälpte mig att välja bågar.
    2021-01-15
    Superbra service som vanligt! Även för mig som inte är bosatt i Linköping längre.
    2021-01-11
    Synundersökning! Proffsigt och Coronasäkert plus trevligt bemötande!
    2021-01-11
    Effektivt, professionellt & säkert bemötande.
    2021-01-10
    Proffsig, noggrann och fantastisk 🤩 service.