Välkommen till Glasögoninstitutet!

På Nygatan 38 i Linköping hittar du Glasögoninstitutet. Här möts du av en genuin yrkesskicklighet och en unik design. Vår filosofi är att det finns någonting för alla.

I samarbete med Globen Ögonklinik i Stockholm har vi förmånen att kunna erbjuda dig som kund allt från synvård, kontaktlinser och ögonundersökningar till synfelsbehandling och mycket mer. Dessutom hittar du ett sällan skådat sortiment av märkesbågar.

Vi fortbildar oss hela tiden inom ny teknologi och forskning för att kunna erbjuda service utöver det vanliga. Varmt välkommen att ta en titt förbi oss, så tar vi hand om dina ögon.

Läs vad 512 kunder tycker om Glasögoninstitutet 2

2022-06-29 Verifierad kund
    Hade en viss väntetid, men försåg mig med intressant litteratur. Jag blev väl bemött och omhändertagen.
    Jag fick den hjälp jag efterfrågade och blev hjälpt med mina problem.
    2022-06-28 Verifierad kund
    De är trevliga och skickliga. Som mångårig kund kan jag verkligen rekommendera Glasögoninstitutet.
    2022-06-20 Verifierad kund
    Helt nöjd med bemötande och hjälp utprovning av nya glasögon.
    2022-06-19 Verifierad kund
    Proffesionellt! Slipade solglasögon. Högsta betyg.
    2022-06-19 Verifierad kund
    Mycket trevligt bemötande och genuint engagemang.
    Än viktigare var professionaliteten. Mitt problem var pseudomyopi och viktigast då är läsglasögon, trots att jag ser riktigt bra i bok/på skärm. Mitt första besök var på en annan optikerbutik och deras förslag att bara ge avståndsglasögon hade försämrat mitt problem ytterligare. Således mycket tacksam för den höga kompetensen på glasögoninstitutet. Sedan var de otroligt duktiga vid val av bågar och utlämning av bågar, tog den tid som behövdes för att korrigera alla detaljer, för allra bästa resultat.
    2022-06-15 Verifierad kund
    Jag köpte nya progressiva glasögon. Blev utmärkt proffsigt och trevligt bemött.
    2022-06-14 Verifierad kund
    Mysigt foretag med familjekänsla, pofessionellt bemötande hos optikern med extra charm hos försäljarna a glasögon. Jag ser fram mot mina nya glasögon!
  • Gun-Britt S
    skrev om Glasögoninstitutet
    2022-06-14 Verifierad kund
    En fantastisk optiker som inte gav upp fixade så att allt med mina ögon blev bra. Underbar personal. Kommer att fortsätta gå dit,detta engagemang för att få till de rätt är ju helt fantastiskt. Glasögon på Klarsynt i Linköping.
    2022-06-13 Verifierad kund
    Stort kunnande. Professionellt bemötande .
    2022-06-10 Verifierad kund
    Otroligt bra bemötande och man känner sig väl omhändertagen.
    2022-06-06 Verifierad kund
    Nöjd, var bara där för att titta på mitt högra öga. Hjälpsam.
    2022-06-06 Verifierad kund
    Jag blev bemött av trevlig personal som började med undersökningen direkt. Jag hade förväntat mig precis vad som hände och inga problem dök upp alls. Jag skulle göra en synundersökning för körkort och allt gick bra.
    2022-06-03 Verifierad kund
    Aldrig haft en så bra optiker under mina 28 år som glasögonorm
  • Niclas G
    skrev om Glasögoninstitutet
    2022-05-28 Verifierad kund
    Stressad biträde och kände mig bara ivägen.
    Ledsen men trodde att jag skulle få bra hjälp med glasögon och lincer.
    Men kände en stor besvikelse tyvärr.
    Så jag vet inte om jag har lust att gå tillbaka.
    Tyckte ju att dom var super trevliga och jag kom väl en fel dag då dom hade mkt med annonser att göra.
    Men det ska inte jag / kubden få lida för eller hur!
    2022-05-27 Verifierad kund
    Trevligt och proffesionelt bemötande.
    2022-05-20 Verifierad kund
    Mycket proffsig service och jag upplevde stor noggrannhet vid mitt besök. Jag köpte två par glasögonbågar med nyinfattade glas.
    2022-05-20 Verifierad kund
    Vi är väldigt tacksamma att ni ville hjälpa vår ukrainska vän , som nu är väldigt nöjd med att se igen
    Vänliga hälsningar Louise och Iryna
    2022-05-17 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och proffsigt jobb. Går gärna tillbaka.
    2022-05-12 Verifierad kund
    Har inget att tillägga xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxccxxxxxxcxcxccccxxxxxxcccxcxcccccxxxxcccxxxccccccxxxxxcxxcccccccccxccccccxcxxxcccccccccccccxxcccccccxcxcxccccccccccccccccxcccccccxxx
    2022-05-06 Verifierad kund
    1 bra. Helt ok. Alltid trevligt.Lasse
    2022-04-29 Verifierad kund
    Alltid bra där supertrevlig personal o bemötande bra urval av fina bågar
    2022-04-29 Verifierad kund
    Försökte bara få en att köpa det dyraste
    Hej, och verkligen stort tack för att du faktiskt delar med dig av din upplevelse av ditt besök. Även om vi inte motsvarade dina förväntningar och dessutom gjorde ett väldigt dåligt intryck så är det bra att få veta det och vi tar det verkligen på största allvar.
    Det finns en otroligt stor variation på hur man ge bättre synkomfort och då vi inte är bundna hålla oss till specifika leverantörer har vi tillgång till det mesta som finns på marknaden - det ser vi som en av våra största fördelar.
    Vi har många bågar och glas i högre prissegment som både teknik- och designmässigt är gjorda för att ge bättre syn- och komfortupplevelse än genomsnittliga glasögon. Samtidigt har vi så stor bredd i sortimentet att vi inte ska behöva hamna i en situation där det upplevs att vi bara är intresserade av att sälja dyrt - då har vi definitivt gjort ett dåligt arbete den här gången som inte gett dig olika alternativ, för det finns många! Vi har helt enkelt varit dåliga på att lyssna in vad du haft för önskemål.

Vi vill absolut försöka återupprätta lite av ditt förtroende för oss om möjligt! Vi är inte säkra på vem du är, men om det inte känns helt obekvämt för dig så får du gärna kontakta oss via mejl (ginfo@glasogoninstitutet.com) så återbetalar vi dina utgifter om du vill, t ex för synundersökningen.
    Vi på Glasögoninstitutet
    (som ska ta lärdom och bättra oss)
    2022-04-25 Verifierad kund
    Det var en seriös och trygg synundersökning.
    2022-04-22 Verifierad kund
    Bra bemötande och god service. Köpte två par glasögon.
    2022-04-20 Verifierad kund
    Mkt trevligt bemötande både vid utprovning av glasögonbågar, synundersökning och när jag hämtade ut glasögonen.
    2022-04-20 Verifierad kund
    Jag har blivit väl bemött och upplever att optikern tog sig tid för mig och var noggrann.
    2022-04-19 Verifierad kund
    Blev trevligt och professionellt bemött när jag köpte mina glasögon
    2022-04-16 Verifierad kund
    Trevlig och kunnig personal som hela tiden gör allt för att lösa mina önskemål
    Glasögoninstitutet är helt enkelt bäst!!!!!
    2022-04-15 Verifierad kund
    Trevligt bemötande. Noggrann undersökning
    2022-04-14 Verifierad kund
    Kunnig optiker och trevlig.
    Önskar kanske lite mer trendiga bågar och märken.

Väntar nu på mina nya glasögon .
    2022-04-14 Verifierad kund
    Jag gjorde en synundersökning och köpte därefter nya glasögon. Jag tycker att jag fick ett bra och proffsigt bemötande. Rekommenderar.
    2022-04-13 Verifierad kund
    Professionellt bemötande av trevlig personal.
    2022-04-11 Verifierad kund
    Jättebra bemötande och superservice!
    2022-04-11 Verifierad kund
    Mycket professionellt och bra bemötande. Kan rekommenderas.
    2022-04-07 Verifierad kund
    Mycket bra bemött.
    Hade inga höga förväntningar
    Hoppades bara det skulle vara bättre än min tidigare optiker. Av speciella skäl köpte jag inget.
    2022-04-07 Verifierad kund
    Väldigt bra bemötande.
    Jag går alltid till samma optiker.
    Och dom har dom bågar som jag vill ha.
    Jag går alltid nöjd där ifrån.
    2022-04-04 Verifierad kund
    Fantastiskt trevligt bemötande. Är helnöjd med mina nya glasögon. Kan varmt rekommendera Glasögoninstitutet.
    2022-03-31 Verifierad kund
    Alltid bra service och ni tar er tid för bästa lösningarna!
    2022-03-29 Verifierad kund
    Jag är nöjd med det bifokala. Lite knepigt med skarven vänster sid
    Hej Gunnar,
    och tack för ditt fina omdöme. Det där med skarven på vänster sida tror jag med säkerhet att vi kan fixa. Har du möjlighet att komma in igen så kan vi kontrollera vad som är det knepiga och se om det inte går att underlätta.
    Vi på Glasögoninstitutet
    2022-03-24 Verifierad kund
    Tryggt och kompetent bemötande
    2022-03-23 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande! Varit kund där i många år. Inget behov att byta optiker. Bytte glas på mina bågar. Jättenöjd.
    2022-03-21 Verifierad kund
    Jag blev väldigt bra bemött när jag var där. Hade inga speciella förväntningar men tyckte allt var bra. Dock hade de inte det märket jag har på mina nuvarande glasögon… som jag tycker om väldigt mycket!
    2022-03-04 Verifierad kund
    Bra urval av bågar och kvalité på glas.
    2022-03-04 Verifierad kund
    Kundvänliga och trevliga! Skickliga i sina arbeten.
    2022-03-02 Verifierad kund
    Allt var TOPPEN! Kunde inte vara bättre!
    2022-02-28 Verifierad kund
    Allt var jättebra både undersökningen och att jag fick testa andra linser
    2022-02-27 Verifierad kund
    Skulle in och gör synundersökning för att förnya körkortet. Mycket trevlig och profisonell personal. Har gått till ögoninstitutet i många år och alltid varit nöjd med deras tjänster. Skulle varmt rekommendera dom till folk i min omgivning.
    2022-02-25 Verifierad kund
    Ni ställde upp så jag fick komma innan ni öppnade affären, för jag är i riskzon. Bra service verkligen
    2022-02-25 Verifierad kund
    Mycket kompetens finns på Glasögoninstitutet- de har hjälpt mig med noggranna undersökningar av min syn och torra ögon, samt gett bra råd om effektiv behandlingar och hjälpt mig välja stiliga bågar. När mina glasögon gick sönder fick jag snabb hjälp och smidig lösning. Trevligt bemötande och trygg service.
    2022-02-11 Verifierad kund
    Kunnig och trevlig personal 👍