GO Cruising

GO Cruising

www.gocruising.se
  • BadgeFiveYears

GO Cruising är en resebyrå som hjälper dig att göra din drömresa till verklighet. Oavsett budget så hittar vi den bästa resan då vi har många års erfarenhet och bra kontakter. Självklart arrangerar vi alla sorters resor även om kryssningar ligger oss extra varmt om hjärtat. Det finns otroligt många resmål, hotell och rederier...

408 omdömen om GO Cruising

Sedan starten hos Reco 2020

Patrick S
Skrev om GO Cruising

Hej jag har bara åkt med er en gång , till Andorra på skidresa . Den service och guidning var helt fantastiskt. Tack Tack 😊. Vi åker med er nästa gång

Carola Marie-Louise L

Researrangemanget var helt OK tom mycket bra. Men det pris som anges ska inte ändras vid slutbetalning. Detta gjorde mig väldigt arg och jag ska därför undvika att använda det företaget.

Kenneth Å
Skrev om GO Cruising

Hej Denna resan var en de bästa vi varit på, fin båt och mycket trevlig personal, mycket bra service, väldigt god mat och dryck, trevlig utflykt till Strasbourg, och sist men inte minst våran fantastiska reseledare Daniella Zak, mycket trevlig och kunnig, och det jobb hon gjorde under vår lite struliga hemresa pga strejk hos Lufthansa var helt suveränt, så stor kram till henne och hennes kollegor på Go Cruising Mvh Kenneth

Emma A
Skrev om GO Cruising

Louise Ahlbin, säljare från Ängelholm, gav helt fenomenal service och har svarat på alla våra frågor på ett exceptionellt sätt.

Hans K
Skrev om GO Cruising

Hej! Vi har bara lovord om vår resa. Vi fick en fantastisk service av vår guide. Vi återkommer hoppas i framtiden.

Carl Evert J
Skrev om GO Cruising

God mat. Professionellt bemötande.Dyr guidetur.

Lena S
Skrev om GO Cruising

Mardrömslik avslutning pga tyska flygstrejken. GO Cruising lovade att samordna ersättning för dröjsmål och merkostnader från Lufthansa. Men där svek VO Cruising. Dåligt! Jarl Symreng

Svar från GO Cruising

Hej på er, har ni inte fått mailet vi skickade ut var ni kunde begära ersättning? Vi stod för alla merkostnader av transport från Frankfurt till Amsterdam och ordnade med att få er hem, men för den lunchen ni fick köpa själva på vägen är ni tvungna att skicka in kvitto och kontouppgifter till Lufthansa då de ska stå för den kostnaden. Hoppas ni annars hade en fin flodkryssning.

Gun Y
Skrev om GO Cruising

Vi blev väldigt vänligt och bra bemötta, av reseledaren och av besättningen ombord. Vi hade en härlig resa. Hemresan försvårades av strejk på Lufthansa, men vår reseledare skötte det hela med ett fantastiskt tålamod. Allt förgylldes också av att det var en så trevlig grupp.

Svar från GO Cruising

Vad roligt att höra att ni hade en trevlig resa och vilket äventyr ni fick på hemvägen när det blev strejk. Guiden uppskattade att ni höll humöret uppe och vi är glada att vi hittade en lösning att få er hem även om det blev en längre bussresa till Amsterdam flygplats för att komma hem :-)

Lars B
Skrev om GO Cruising

Motsvarade våra högt ställda förväntningar. Mycket proffsig och kunnig färdledare, Ulf Isaksson.

Britt-Marie B
Skrev om GO Cruising

Vi blev vänligt och professionellt mötta av all sorts personal ombord och även under beställningstiden. Var Nyarskryssning pa Donau var mycket angenäm och välorganiserad. Utmärkt färdledare. Goda maltider. Välplanerade utflykter och underhallning ombord. Bekväm hytt. Enda kritiken : Den tidiga timmen (kl 8) da man maste lämna hytten i all hast den sista morgonen.

Karl-Erik N
Skrev om GO Cruising

Om GOC: - Jag hade svårigheter att få kontakt med den person som bokat mig för kompletterande information om hela paketresan. - Andra personer på GOC kunde vanligtvis inte svara utan hänvisade till ,im kontaktperson som sällan var på "kontoret" (dvs hemma). Angående förväntningar: - Mina ev förväntningar kunde inte GOC uppfylla eftersom dom bara var agent för rederiet. - I övrigt fungerade GOC som vilken resebyrå som helst. Sammanfattning: - Jag hade köpt en paketresa bestående av flyg Stockholm - Dubai + en hotellnatt...

Svar från GO Cruising

Hej Karl-Erik och tack för din feedback. Det enklaste om man behöver ha kontakt med en specifik person är oftast att skicka email, även om någon är bortrest så brukar vi svara så fort vi kan. Ibland är det frågor som vi måste dubbelkolla med rederiet så då kan det ta lite längre tid att få svar.

Magnus L
Skrev om GO Cruising

Allt fungerade, alla transporter och hela det upplagda programmet. För oss var detta för att fira vårt diamantb

Inga L
Skrev om GO Cruising

En väldigt fin resa , bra guide maten utsökt och väldigt trevligt och bekvämt med att drick ingick i resepaketet. Det enda negativa var mannen som var skulle vara underhållare , det kände jag inte att han var, dessutom stördes jag ( vi) av hans klädsel T-shirt. Allt annat hade hög standard. Gör gärna en kryssning tidig vår till Amsterdam Vänligen Inga Lundvall

Mats I
Skrev om GO Cruising

Allt var perfekt. Toppenmat och fantastisk personal. Mycket fin båt och bra hytt. Trevliga stadsvandringar med bra guider. Avser flodbåtskryssning på Rhen 6-9/12-23. /Mats o Helene

Anders G
Skrev om GO Cruising

Helt ok säljare som säljer icke egna produkter delvis genom SvDs täckmantel. Förväntningar: vet inte vad de var. Första gången på många många år jag köper en resa genom en resebyrå och inte direkt.

Svar från GO Cruising

Hej Anders, vi har vissa tidningar och föreningar som vi samarbetar med så det är inte att man går under en täckmantel utan det är tydligt att det är en bokning genom oss men i samarbete med exempelvis Svd Accent som vill ha speciella resor till sina läsare. Vi sätter också ihop helt individuella paket för de som inte önskar resa i grupp.

Madeleine L
Skrev om GO Cruising

Bra service! Trevlig resa! Svenska ledaren gjorde resan! 5 poäng trevlig o hjälpsam!

Dick S
Skrev om GO Cruising

Fantastisk reseledare Ulf Isaksson, kunnig och social!

Lars A
Skrev om GO Cruising

Allt bra, vår guide Ulf var mycket bra. Båten och våra hytter var också bra. Maten på båten får inte godkänt, lite för dåligt tillagat bla överkokt fisk mm.

Christer R
Skrev om GO Cruising

Bra och trevligt bemött. Vi hade måttliga förväntningar - ganska nollställda - men blev positivt överraskade. Det blev en trevlig resa med en hel del nya upplevelser samtidigt som båten vi åkte på var mycket trevlig.

Diana S
Skrev om GO Cruising

En mycket trevlig upplevelse!! Uppmärksam besättning, god (och mycken) mat. Bra utflykter iland med pålästa och kunniga guider.

Eva L
Skrev om GO Cruising

Jag åkte på kryssningen på Rehn mellan Frankfurt och Strasbourg i december. Är väldigt nöjd med arrangemangen avseende turer iland. Båten Viva Tiara hade en fantastisk besättning och rummet var perfekt inklusive ”room service”.

Mikael I
Skrev om GO Cruising

Go crusings peronal mötte upp på flygplatsen i Miami mycket bra (Uffe en klippa med stor kompetens av kryssningar och trevlig)Några saker vi hade beställt ett VIP paket där det ingick en exklusiv lunch på Grillen men vi fick inte vårat vip förrän sent på eftermiddagen och då vi hörde oss för dagen efter om vi kunde få lunch så var det njet.Likaså köpte vi dyrt extra wifi som intre alls fungerade som det utlovades det var rent dåligt för dom pengarna 5500 två personer (7 nätter + 1 dag på båten, många hade problem då deras...

Eugen G
Skrev om GO Cruising

det var allt perfekt. Vi var nyfikna till lyx, men nu har vi gjort detta. Däremot kom fram till att vi nöjer oss med lägre standard och mera resande till samma pris. Därmed kommer vi att segla med Norwegian, i år och det blir 11-e gång. Men vi tackar för resan och särskild till Mimmi Tysk som gör en fantastisk jobb mot kunder, hon har en hög professionell och social kompetens. Var räd om henne. Hälsningar Eugen Gegö

Per N
Skrev om GO Cruising

Enkel och bra personlig kontakt

Sven N
Skrev om GO Cruising

Det var inte jag som beställde resan så jag hade inte så mycket direktlontakt med GO Crusiings kontor. Vi hade kontakt med reseledaren Ulf och han var mycket bra. Tykte deras transferpriservar lite höga. Rundturen i Miami var mycket bra.

Ann Mari S
Skrev om GO Cruising

Smidigt när vi dkulle gå ombord. Bagage kom snabbt till hytten o vi träffade vår hytt"fixare" direkt. Jättefin service både i hytten o på restaurangerna. Fantastisk underhållning. Nöjd med allt.

Thorsten N
Skrev om GO Cruising

Först träffades vi på en mässa där vi fick information om deras reseverksamhet. Därefter prövade vi deras service och den var så bra att vi bokade en "lyxkryssning i Medelhavet"!! Riktigt bra, - frågor uppkom kring rederiet. Detta fixade de på några timmar och deras support gjorde det lätt för oss äldre att få tillgång till både säkerhet och service inför planerad och den genomförda resan. Nu då ja en nya resa till Australien är på önskelistan - när - ja när ekonomin och hälsan tillåter,

Eva B
Skrev om GO Cruising

De fick mig att som ensam, äldre, ovan resenär, våga mig på en kryssning i Karibien! Allt gick mycket bra, fungerade som det skulle! Pga ålder och min funktionsnedsättning hade jag assistans, som till stor del fungerade! Min matallergi blev heller inte något problem, alla dessa problem kunde Go Cruising övertyga mig om skulle gå bra - vilket också visade sig stämma! Jag är så glad och nöjd med Go Cruising! Jag kunde äntligen få mitt livs äventyr, tack vare tjejerna på Go Cruising!

Rolf A
Skrev om GO Cruising

Bra service och lätt att boka vad vi ville ha!

Bente P
Skrev om GO Cruising

Det var den bästa resa jag någonsin gjort! Så bra och välkomnande bemötande, av alla kategorier på resan. Vi fick hjälp med allt vi frågade om, inga problem alls. Vi hade hört talas om att det skulle vara bra service ombord men det var mer än vi hade förväntat oss. Vi hade bokat Caribien-kryssning, skulle kunna tänka mig att göra om det!

Ulf A
Skrev om GO Cruising

Proffsig och trevlig personal Väldigt måna att kunden känner sig trygg innför resan

Jan M
Skrev om GO Cruising

Stora kunskaper om kryssningsvärlden och trevligt bemötande

Björn Arne Y
Skrev om GO Cruising

Alltid på hugget med ett positivt sätt och realistiska förslag efter min önskan

Marianne S
Skrev om GO Cruising

Toppenbra bemötande av personalen. Dom bokade Flyget till Miami till oss.

Lena Birgitta C
Skrev om GO Cruising

Bästa var Veronica Jackson! Mycket bra hytter, suverän service ombord. Kanonbra dryck och mat. För liten pool, dåliga shower och på och avstigning var katastrofalt dåligt, (en del passagerare hann inte av) men fungerade fint efter Azorerna. Hotellet i Miami var sunkigt/mögel men låg bra till, det bästa med Miami var guiden Carina, vi fick se och lära mycket. Vi är väldigt nöjda och det var ju ett skitbra pris så vi ska verkligen inte klaga. Må gott och många hälsningar från Visby

Marianne O
Skrev om GO Cruising

Bra priser,trevligt bemötande av de som jobbar på kontoret och reseledaren på kryssningen. Trevligt med ett välkommen hem kort efter resan. Svarar alltid på en gång när man ringde.

Karl S
Skrev om GO Cruising

Jättebra bemött av Go Cruisings Mimmi. Tack! Vi tyckte inte riktigt om de "strandhugg" man valt, för mycket kommers och för lite genuint.

ann-Mari E
Skrev om GO Cruising

Mycket bra. Svarar snabbt på mail. Hjälper till snabbt även i krissituationer. och hittar goda lösningar.. . Vi har köpt två kryssningar, en med Regent (Norge) och en med Azamara (Brasilien) . Vi är rätt nya med resebyrån och kommer absolut att rekommendera dem igen.

Lennart K
Skrev om GO Cruising

Go Crusing ordnade med en fantastisk resa till till Maiami med flyg och båtresa.Vi fick en resa som var helt underbar med en reseledare som passade oss perfekt.

Thomas E
Skrev om GO Cruising

Supertrevlig upplevelse bra service från Go cruising Resan motsvarade helt våra förväntningar.

ulf V
Skrev om GO Cruising

Viss del av det utlovade uteblev. annars var det kanon.

christer A
Skrev om GO Cruising

Bra bemötande av företaget. Intressanta berättelser av Herman Lindkvist. Utflykter med guidning fungerade bra. Nyttig information om Normandie

Lars Ö
Skrev om GO Cruising

Mycket trevlig personal! Fantastiska flodkryssningar med fina fartyg! Kan rekommenderas starkt! Ordning och reda på allt från första mötet på Arlanda. Allt välordnat med mycket bra guider. Fina dagsutflykter. Priser högt, men valuta för pengarna, inga missar eller dröjsmål. Allt fungerade mycket bra under våra två kryssningar, Nyårskryssning på Donau -23 och Paris Normandie i september -23

Garden Aquatica Försäljning Ab G

En personlig service som är oerhört proffsig. Ett stort kontaktnät där alla resor kan hanteras.

agneta A
Skrev om GO Cruising

Bra bemötande. Vi hade stora förväntningar och företaget levde upp till detta med råge. Vi är mycket nöjda med flodkryssningen på Rhonefloden.

elisabet T
Skrev om GO Cruising

Ett mycket mysigt ställe med hemma känsla. Mycket god mat och dryck. Lugnt ingen stress. Flexibelt. Trevliga rum. Trevlig personal. Enkelt sagt en toppen helg med hummerfiske som pricken över i.

olof D
Skrev om GO Cruising

Våra kommentarer gäller flodkryssning Paris - Le Havre med Herman Lindqvist. Alla kontakter med GO Cruising fungerade mycket bra och vi blev alltid vänligt bemötta. Likaså var personalen på kryssningsbåten mycket vänliga och hjälpsamma. Maten på båten var av medelklass och motsvarade inte helt förväntningarna. Kryssningsprogrammet i övrigt okej men vi förstår inte varför vi låg två nätter i containerhamnen i Le Havre när det på andra sidan Seine finns den pittoreska staden Honfleur med fantastiska restauranger där man...

Torsten R
Skrev om GO Cruising

Kunniga ledare och välskött arrangemang. Resan levde absolut upp till högt ställda förväntningar. Vi kommer att fundera på liknande resor i framtiden.

gunnar L
Skrev om GO Cruising

Arrangemanget fungerade alldeles utmärkt och helt enligt våra förväntningar. Organisatören var ett litet företag med utmärkt service och stor personlighet Vi var på hummerfiske i Örn i början av Oktober 2023 och bodde "Hemma hos Bengt".

dag S
Skrev om GO Cruising

Trots att båten inte kunde ta sig till slutdestinationen pga översvämning på Donau blev vår resa mycket lyckad. Vi är båda jättenöjda och kan tänka oss att beställa en ytterligare resa nån gång. Reseledaren var mycket bra och båten likaså.