Alla kategorier Järnhandel Skåne Helsingborg Golvpoolen Helsingborg AB

Garnisonsgatan 18, 254 66 Helsingborg — Visa karta

Läs vad 1 kund tycker om Golvpoolen Helsingborg AB

• Carl-Erik V
    Carl-Erik V skrev om Golvpoolen Helsingborg AB
    Svindlad av golvpoolen i Helsingborg.
    Jag behövde ca 25 kvadratmeter ljust bokparkett till mitt fritidshus på Samsö i Danmark. Jag gick in på nätet för att se erbjudande och hittade ett golv som så ut att vara helt perfekt till ett bra pris. Jag ringde golvpoolen (Amanda) för att höra mera om golvet, och blev upplyst att det var ett bra golv. Jag beställde golvet och golvlister, priset var ca. 9000kr totalt.
    Amanda sa att golvet skulle transporteras från Trelleborg och kunde hämtas efter några dagar. Jag tog till golvpoolen en dag före och f ick reda på att de hade fått ett parti retur från en kund och kunde leverera med det samma., men fick
    Jag blev lite fundersam och frågade nog 4-5 anställda på go,lvpoolen om det var ett bra och prisvärd golv och berättade att det skulle passa ihop med ett ljust existerande bokparkett, som så ut som den bild man visade på nätet. De sa alla att det var ett bra golv. Golvet var förpackad så man inte så annat än baksidan.
    Jag tog golvet med till Samsö och till min förfäran så jag att det var väldigt mycke rödare och mörkare än mitt existerande golv och så mycket annorlunda ut än bilderna på nätet.
    Jag hade valet att köra tillbaka till golvpoolen, en resa med två färjor , som tar ca 5 timmar eller använda golvet, vilket jag gjorde. Jag insåg att det ville ta minst en månad innan jag fick tillfälle att lägga ett bättre golv.
    Hemma i Helsingborg tog jag till golvpoolen för att klaga , men fick inte medhåll. Man påstod att man hade visad mig golvet, vilket jag inte har något minne av. Golvet var inte utställd i affären. Man medgav att golvet inte alls var likt bilderna på nätet, men man sa att det kunde man inte göre något åt.
    Min konklussion er att man inte ska handla på golvpoolen och inte lita på deras anställda eller deras hemsida.
    Carl-Erik Voss
    Rörögatan 14