Alla kategorier Mataffär Stockholms län Stockholm Södermalm Goodstore AB

Goodstore AB

Skånegatan 92, 116 37 Stockholm — Visa karta

Vår förhoppning är att med butikens närvaro öka utbudet av ekologiska, vegetariska och rättvisemärkta produkter. Vi siktar även på att erbjuda Sveriges bredaste sortiment av vegetariska produkter. Testa oss!

Läs vad 17 kunder tycker om Goodstore AB

• Jeppe L
    Jeppe L skrev om Goodstore AB
    Engagerad personal och fint sortiment. Satva-bullarna de säljer är beroendeframkallande!
  • Lina H
    Lina H skrev om Goodstore AB
    Fräsch och välsorterad butik, vänlig och hjälpsam personal. Valuta för pengarna!
  • Ebba
    Ebba skrev om Goodstore AB
    Underbar butik där allt man kan önska sig i fråga om vegetariska varor finns, inklusive mycket ekologiskt. Den vegetariska julskinkan som såldes förra året rekommenderas varmt, den kommer nog igen!
  • Paula R
    Paula R skrev om Goodstore AB
    Helt underbar livsmedelsaffär, har allt vad man behöver, man behöver aldrig kolla innehåll eller annan märkning eftersom man vet att det är så schysst det kan bli. Rekommenderas för alla! Mycket trevlig personal, goda bakverk och mackor/sallader har de också. Gå dit! Är det någonstans man ska lägga sina pengar så är det där.
  • Sigge K
    Sigge K skrev om Goodstore AB
    Sen jag blev vegetarian har jag saknat en affär som säljer endast vegetariskt och ekologiskt, men nu har jag hittat den! Goodstore är en oerhört trevlig och mysig affär på skånegatan som jag tycker väldigt mycket om.
  • Ulla T
    Ulla T skrev om Goodstore AB
    Min favoritaffär i Stockholm. Brett sortiment på liten yta.
  • Olle M
    Olle M skrev om Goodstore AB
    Underbar affär som förtjänar mer plats och mer uppmärksamhet. Hoppas de vinner AoS priset som bästa affär. Framtidens mat för alla som bryr sig om en bättre jord och även för att äta hälsosammare. Hoppas de köper upp fiket intill som har blivit mycket sämre sista året.
  • Alexandra E
    Alexandra E skrev om Goodstore AB
    Stockholms bästa mataffär! Med fokus på ekologiskt och veganskt och lyxigt. De tar alltid in nya delikatesser. Personalen, familjen är så trevlig. Mitt senaste fynd är raw hallonchokladtryfflarna från Booja booja i frasigt chokladskal. Det godaste godis du kan stoppa i dig, en utmärkt present, och så färska att de måste förvaras i kylskåp och tas ut i rumstemperatur minst 20 min för att smakerna ska komma till sin fulla rätt. Och så maffiga att 2 räcker.
    Av ostarna är tranbärscheddar min absoluta favorit. Tranbären är mer en bonus, osten smakar mest naturligt av alla. Rostbiffen är oxå mycket god. Där finns hampaolja till bra pris för omega 3 & 6. Tzayköttet har jag förätit mig på, julskinkan som du kan griljera själv var en upplevelse. Den ekologiska granatäppeljucien kan med fördel köpas till jul och nyårsdryck. De har oxå worchestershire sås som tillsammans med pressad citron är himelskt på Veggo's burgare, mmmm!!!! Fina röda tygmatkassar har de oxå.
  • Maria M
    Maria M skrev om Goodstore AB
    Här finns allt för dig som är vegan/vegetarian eller som vill handla rättvist och ekologiskt! Allt från frukt och grönt till kyl- och frysvaror. Besök Goodstore nu!
  • Linnea B
    Linnea B skrev om Goodstore AB
    Helt galet bra affär! Kan gå dit utan att behöva köpa något just för personalen är så grymt trevlig. Saknar man insperation är det bara fråga dom om hjälp! Eller om man är ny på vegan/vegetarian fronten hjälper dom till och rekomenderar saker. Dom hjälpte verkligen mig när jag inte hade en aning om vad som var värt att köpa och vad man kunde vänta med.
    Lite dyrt, men det är det värt med tanke på att allt är veganskt och rättvisemärkt!
  • Diana  Z
    Diana Z skrev om Goodstore AB
    Mycket bra affär, säljer det mesta man kan tänka sig och kan vilja ha som vegan. Stort urval av t.ex. choklad. Mycket, mycket trevligt folk, de är jätte hjälpsamma. Älskar super meelting ostarna dem säljer!
  • Lise-Lott  A
    Lise-Lott A skrev om Goodstore AB
    En spännande affär med fantastiskt sortiment och trevligt bemötande.
  • Jessica Q
    Jessica Q skrev om Goodstore AB
    De är alltid lika trevliga och hjälpsamma på goodstore, jag tror att det är en familj som äger affären. Jag bor inte i Stockholm, men går dit varje gång jag är där. Det borde finnas fler affärer som goodstore vars sortiment består av veganska- och krav/fair trade-märkta grejer. Jag tycker att det är bra att de inte bara säljer mat, utan även hygien- och städprodukter m.m.
    Jag hade hört talas om butiken innan jag gick dit och hade höga förväntningar, vilka infriades då jag såg deras sortiment.
    Miljön inne i butiken är gemytlig, det är litet och fullspäckat med varor på hyllorna, men lätt att hitta det man vill ha.
    Jag skulle säga att det mesta är prisvärt, men det är klart att jag skulle önska att det var en aning billigare, men eftersom det är en rött nischad butik är det väl svårt att ha några låga prissättningar. Plus att om man betalar mer så känns det som att alla led som bidrar till att varan står där på hyllan får lite bättre villkor. Kanske? Det är kanske önsketänkande, men jag hoppas i alla fall.
    Det går jättebra att betala med både kontanter och kort, och det är skönt.
    Jag ska även nämna att öppettiderna är exemplariska, de har även relativt långa öppettider på helger. Det är mycket imponerande!
    Jag skulle önska att det fanns fler affärer som goodstore, även i andra städer.
  • sofia l
    sofia l skrev om Goodstore AB
    Stort utbud av ekologiska, rättvisemärkta och veganska produkter, bäst!
  • Kristofer S
    Kristofer S skrev om Goodstore AB
    Goodstore ger ett väldigt bra bemötande. Personalen är trevliga och kunniga om sina varor. Eftersom de är veganer ger de också ett trovärdigt intryck. Lokalen är liten och gemytlig men det märks inte då de har väldigt mycket varor. Nästan allt i lokalen är ekologiskt och rättvisemärkt och naturligtvis vegansk vilket för mig är viktigt. Det är här man ska handla sin mat.
  • Annika T
    Annika T skrev om Goodstore AB
    Vilken härlig affär! Dom har verkligen allt här som är ekologiskt!
    Allt från kakor, popcorn, olika slags nötter, frukt, grönsaker, musli.
    Ja, precis allt har dom. Och helt ok priser.
    Emma K gillar detta
  • Carina S
    Carina S skrev om Goodstore AB
    Såna här butiker borde det verkligen finnas många fler av. Det finns ett stort utbud av ekologiska, vegetariska och rättvisemärkta varor. Finns allt från frys och kylvaror till barnmat och hudvårdsprodukter. Jag hoppas att dom öppnar en butik i Hammarby Sjöstad snart!
    Emma K gillar detta

Skånegatan 92, 116 37 Stockholm