GoSoL Energi AB

GoSoL Energi AB

Välkommen till GoSoL Energi AB!

Vi är experter på solceller och finns nära dig i Skåne, Västra Götaland, Småland och Stockholm. Vi levererar och installerar solceller av hög kvalitet till lantbruk, bostäder och kommersiella byggnader. Vår kompetens sträcker sig hela vägen från produkt till leverans och installation av solceller och vi förstår värdet av en god kundrelation. Därför lägger vi stor vikt vid att bemöta dina specifika önskemål.

Har du ställt dig frågan: Varför solceller? Du är inte den enda. Solceller är både lönsamt och den mest miljövänliga elproduktionen. Ta del av morgondagens energi redan idag. Varmt välkommen!

Läs vad 38 kunder tycker om GoSoL Energi AB 2

• Zoltan T
    2021-03-15
    Kan bara säga positiva saker om Gosol. Hade flera offerter inne när jag jämförde olika leverantörer och föll på Gosol då heltheten hos dem var mest värde för pengarna. Installerad effekt 16,3 KWp med 38 st paneler från Suntech samt Huawei växelriktare.

Fick installerat växelriktaren i garaget med dold kabeldragning hela vägen och även större kabel area installerad mellan garage och fasadmätarskåpet.

Säljaren ni ska använda är Albin som är mkt bra och hittar lösningar på allt. Duktig på sin sak och vet vad han säljer och vilka saker som går och inte går ihop tekniskt. Han följer upp och har bra kontakt från början till slut. Han ger det lilla extra och även jobbar kvällar och helger för lösa det som krävs. Hans arbete och kommunikation får dig att känna dig som VIP kund.

Så vill du ha value for money ring Albin så kommer du inte bli besviken.
  • 2021-02-02
    Kontakten med GoSoL har varit alltigenom snabb smidig, främst tack vare Albin Gullberg som alltid har varit tillgänglig vid eventuella frågor.
    Jag som kund behövde inte sköta någon form av kontakter med nätägare utan detta har GoSoL tagit hand om.
    Installation 19/1 av 33 paneler (hus 24 st och garage 9 st) plus kabeldragning och montering av växelriktare tog 8 timmar.
    Anslutning till elcentral 20/1 inklusive funktionstest av anläggningen tog 4 timmar.
    Färdigrapportering av GoSoL till Nätägaren att anläggningen var redo för drift, startade upp anläggningen 1/2 efter bekräftelse via brev från nätägaren att instalaltionen är klar (ingen mätarbyte behövdes).
    Anläggningsfakta:
    33 Solcellspaneler.
    1 st Växelriktare
    Installerad effekt: 14 180 Watt
    Beräknad Årlig Produktion: 13 630 kWh/år
    2021-01-07
    Vi tog in ett antal offerter, men den GoSol kom med var lägst och med bra kvalite' på materialet. Säljaren Albin Gullberg var mycket bra att ha att göra med. Följd upp köpet konstant, hörde av sig också när leveransen blev försenad och återkopplade när installationsteamet skulle komma. De följde alla arbetsmiljölagar vid installationen och gjorde ett snabbt och proffsigt jobb. Kablarna är dragna så osynligt som möjligt. Gav också rekommendationer på elleverantör som köper el till bästa pris. Ger dom de bästa rekommendationer för solcellsinstallationer.
    Ulf Havenäng
  • Josef D
    2020-12-10
    Efter kontakt med flera olika företag och offerter fick jag tips om Jimmy på Gosol Energi. En mycket kunnig och förtroendegivande person. Bemötandet var på topp och Jimmy skötte allt på ett mycket professionellt sätt!

Efter att vi erhållit en offerter till våra hus, beställde vi solceller mitt i en pandemi. Dem kom, dem såg och dem installerade solceller mycket snabbt och effektivt!. Allt fungerade perfekt och anläggningarna levererades nyckelfärdiga samt smidigt samarbete med lokala elektriker. Montörerna lyssnade till våra önskemål och var oerhört flexibla, det märktes att dem var yrkesskickliga och gjort detta tidigare.

Summa summarum efter några månader, kan vi konstatera att anläggningarna fungerar mycket bra och elproduktionen snurrar på i vanlig ordning. Vi kan mycket varmt och starkt rekommendera GoSol Energi till dem som funderar på en solcellsanläggning. Allt sköttes proffsigt och mycket yrkesmässigt. Även återkoppling på mina frågor eller funderingar flera månader efteråt besvaras snabbt och dem är fortsatt hjälpsamma i allt!

Hatten av 5/5
  • Johan G
    2020-11-25
    Installerade solceller på vårt villatak.
    48 paneler med tillhörande kontrollssystem, installerat på en dag. Mycket professionellt team, på alla sätt och vis.
    Inga överraskningar, allt gick enligt plan.
    2020-09-20
    en komplett installation av en solcellsanläggning på ca 12 kWh.
    Bra bemötande från företaget.
    Anläggningen har fungerat perfekt från start så företaget har levererat precis det som utlovats.
    Sammanfattningsvis är jag mycket nöjd med anläggningen och har redan rekomenderat andra att köpa av GoSol
  • 2020-09-20
    Jag tog in offerter från flera företag. Fick ett mycket bra intryck av Gosol och deras lokala säljare. Gosol är oberoende och jobbar med olika leverantörer så jag fick ett par olika förslag presenterade för mig. Gosol ansträngde sig för att hitta den bästa anläggningen för mig. Jag är teknikintresserad så jag valde att installera en Ferroamp med fasbalansering samt deras batterilager. Själva installationen gick smidigt. Montörerna kändes proffsiga och man märkte att de hade installerat många anläggningar. Jag är helnöjd med Gosol och kan verkligen rekommendera dem till andra.
  • 2020-09-14
    Fin personlig vägledning. Kändes så tryggt att från början få detaljerad inblick i hela processen från planering till färdigställande och vilka kontakter som bör tas.
  • Åke N
    2020-09-11
    Köpte en solcellanläggning på max 17 kwH. (120 m2)
    Trevligt personligt bemötande av säljaren Olle Lilja.
    Företaget överträffade mina förväntningar.
    Ett extra plus för seriös underentreprenör för ställningar.
    Snabb leverans. Ringde alltid även när något skett som påverkade leveransen.negativt.
    Stor rekommendation.
  • Anwar Z
    2020-09-11
    Allt gick enl plan, bra och kunnig säljare som det gick att förhandla med, Rekommenderar starkt
  • Kalle H
    2020-09-03
    Proffsigt arbete
    Säkerhets genomgång innan start av arbetet
    Tog den tid det behövdes, även att det blev längre än beräknat
    Jag är mycket nöjd, och vill gärna rekommendera företaget
  • 2020-08-19
    When we decided to install Solar Panels, we ordered quotes from different companies and selected one from GoSol as it was priced better with newer panels. I was in touch with Olof Brulin who helped us in all our queries. He was very responsive (we shared almost 30 mails) and performed final inspection at site before installation on our request.

Complete process from first contact to starting solar power was 6 weeks. Most of the things were quite fast and waiting time was due to Vattenfall for meter change which took 2 weeks. Installation and electrical connections from GoSol was completed in single day in very professional manner.

We recommend GoSol 100%.
    2020-05-27
    GoSol är riktigt bra att ha att göra med ! Bra säljare ,Bra installation av både solceller och elektriker.
    Fin uppföljning
    Rekommenderar Gosol till 100 %
  • 2020-05-26
    Mycket bra säljare med snabb återkoppling.
    Snabb och proffsig installation.
    Något seg administration som bör förbättras
  • Anders T
    2020-05-22
    Bra bemötande. Utmärkt information. Verkställt installaton enligt plan. Bra uppföljning. Gott stöd
    vid kontakt med myndigheter och el-bolag.
  • 2020-05-21
    Trevliga effektiva hantverkare. Allt gick bra
    2020-05-04
    Jag var på ett informationsmöte i Januari, strax efter det fick jag kontakt med deras representant Lise Toll. Förutom offert på solceller så ordnade även Lise med en underleverantör då vi passade på ett reparera vissa delar av vårt betongtegel tak. Vi är mycket nöjda med Lises kompetens, lyhördhet och kunskap. Allt har gått enligt plan, eller som våra grannar sa som installerade solceller förra året " men oj vad dom verkade vara snabba och professionella" Deras installation tog fyra dagar medans GOSOL gjorde allt på en dag. När vi kom hem så märktes det knappt att dom varit där, förutom själva installationen av solcellerna så gjorde deras elektriker ett mycket bra jobb. Vi är supernöjda och kan verkligen rekommendera GOSOL om ni har planer på att installera solceller.
    2020-04-13
    Vi fick redan vid ett informationsmöte om solpaneler ett mycket stort förtroende för GoSol Energi ABs representant. Efter att vi erhållit en offert till vårt hus, beställde vi i enlighet med denna. Mitt i vintern kom man, reste byggnadsställning och installerade hela anläggningen på ett par dagar. Allt, precis ALLT, fungerade perfekt och anläggningen levererades "nyckelfärdig" i enlighet med offerten. Vi blev väldigt väl omhändertagna av en representant från företaget under hela processen och även efter färdig installation. Nu efter några månader, kan vi konstatera att anläggningen fungerar mycket bra och elproduktionen överstiger faktiskt våra förväntningar. Vi kan inte göra annat är att mycket starkt rekommendera bolaget till dem som funderar på en solcellsanläggning. Allt sköttes perfekt och mycket professionellt.
  • 2020-04-09
    * 33 solceller för montering på vår villa och garage

* Suveränt och personligt från början till "slut".

* Förväntningen är en halvering av vårt köpta elbehov. (årsförbrukning c:a 20 000 kWh - förväntning c:a 10 000). Huruvida detta stämmer återstår att se efter ett år - har bara haft anläggningen i produktion under tre vintermånader)

* Vår kontakt, Jimmy Stensson, inbjöd i oktober 2019 till informationsmöte. Hans information och senare engagemang just för våra villkor med vårt hus, resulterade i beställning med beräknad leverans i april 2020. Den varma vintern och en väderlucka medförde en "snabbleverans" i början av dec 2019. Under en(!) dag kryllade det av montörer, som på ett - som vi upplevde proffsigt sätt - monterade och driftsatte anläggningen. Det visade sig dock att 4 celler inte ville vara med i produktionen. Fick avvakta lite mer solljus och sedan kunde företaget "på elektronisk väg" styra upp så att alla celler nu levererar maximalt. Senare kom Vattenfall och bytte mätare och en app från "my SolarEdge" gör att vi kan följa elproduktionen från solcellerna.
    Jimmy har under hela tiden varit behjälplig med råd och dåd och engagerar sig i uppföljning av vår anläggning - ett mycket bra stöd!. Så långt, allt väl och vi är mycket nöjda.
    2020-04-07
    Installation av solpaneler.
    Jag har blivit bra bemött av Jimmy Stensson, den enda på företaget jag haft kontakt med.
    Jag ville ha en bra o säker installation. Det har jag fått, efter vad jag så här långt kan bedöma. Offerten var kanske inte den billigaste, men det kändes bra att montörerna använde selar och skyddsräcke. Jag kan inte bedöma om datoruträkningen av placeringen av våra 35 solpanelerna är optimal. Ev kan ytterligare 4 paneler behövas mot sydvästsidan för maximal effekt.
    2020-03-31
    Jag hittade GoSol via Google. De hade en kalkylator på hemsidan som var enkel att fylla i.
    Säljaren Benjamin som ringde upp mig för att följa upp kalkylen var lyhörd och proffsig.
    Eftersom jag hade många olika vinklar och ytor så blev resultatet flera olika paneler och det var inte alla leverantörer jag kontaktade beredda att leverera.
    Montage och leverans skedde väl inom den tid som var utlovad.
    Kontakten var bra hela vägen och jag fick det system jag ville ha.
    2020-03-22
    Vi har fått solceller installerade på vårt tak. Från första kontakt till genomförande och efterföljande genomgång så är vi supernöjda. Väl genomfört, bra information och proffsigt genomgående.
    2020-03-13
    Bra bemötande och trevlig personal
    2020-03-06
    Proffsigt och väl genomfört från första kontakt tills det var klart. Även efter genomfört arbete fick vi besök och svar på våra frågor.
    Vi ger våra allra bästa rekommendationer.
    2019-11-07
    Väl genomfört jobb, där de personligen gjorde det lilla x-tra. Tack för att du på eget initiativ grävde ner el-sladden (som egentligen var mitt jobb :-))
    2019-09-13
    GoSol har installerat solceller på min fastighet och jag är mycket nöjd med resultatet. Bra presentation av hela konceptet trevligt bemötande. Jag rekommendera varmt GoSol.
    2019-09-07
    Köpte solpaneler till vårt hus på Öland. Snabb respons på offertförfrågan, konkurrenskraftigt pris samt proffsigt bemötande. Kunnig personal tekniskt, de vet vad de pratar om. Alla tider och deadlines hölls till 100%.
    Jag har rekommenderat dem till några som är intresserade av solpaneler
    2019-09-06
    Vi köpte solceller plus installation av solceller. Vi är mycket nöjda med allt; trevligt och kunnigt bemötande, snabb service och proffsigt utfört arbete. Inget att klaga på! De var alltid tillgängliga för frågor dessutom.
    2019-09-05
    Köpte en komplett solcells anläggning. Snabb installation och bra service.
    Mycket nöjd .
  • 2019-09-05
    Först hade jag kontakt med Eon, men märkte senare att jag till snarlikt pris fick en större anläggning av GoSol. Dessutom med kortare leveranstid. Dessutom fick man en personlig kontakt med direktnummer till säljaren (Jimmy Stensson), något man inte fick på Eon. Valet föll därför på GoSol. Dessvärre blev installationen av växelriktaren försenad, men för detta fick jag kompensation för utebliven produktion, så det kändes ändå helt ok. Det var också alltid lätt att få kontakt med säljaren när leveransen försenades, trots att det var mitt i sommaren (fick alltid kontakt inom högst några timmar). Jimmy hade också alltid ett trevligt bemötande. Som plåster på såren fick jag dessutom en starkare växelriktare, som gör att jag kan få en något högre topp-produktion (12,5 kW maxproduktion på växelriktaren istället för som tänkt 10,0 kW, solcellsanläggningen är på 11,1 kW). Summa summarum är jag mycket nöjd!
  • Richard S
    2019-09-05
    -18st. med 2m2 solceller med total 6,66KW och 5 KW converter.
    - perfekt bemötande
    - alla förväntningar blev uppfyllda
    - anläggningen fungerar perfekt och producerar mera än vi hade väntad oss.I aug.hade vi nån dag en spik på 5,2KW mellan kl 14-15, vid heltäckt moln ca 1,2KW
    - i mitten av Augusti slutade produktionen vid max sol kl 21,15
    Vi upplevde priser jättebra jämfört med andra offerter
    vi kan bara rekommendera vidare
    mvh Richard och Gertrud
    2019-09-04
    När vi väl hade beslutat oss för solceller och gått igenom offerter bedtämde vi oss för GoSol.
    Det var lätt att samarbeta med GoSol som hjälpte oss med rådgivning för att få en anläggning som passade vår fastighet.
    Installationen utfördes på en dag av ett proffsigt team.
    Anläggningen har varit igång i ett år nu och har fungerat problemfritt och levererat ström som väl stämde med offerten.
  • 2019-09-04
    Snabb och smidig installation
  • 2019-09-04
    Installation av solceller på privat villa, bra service samt uppföljning efter installation. Rekommenderas varmt som solcells lev.
  • Felix O
    2019-09-04
    GoSol hjälpte oss i all delar av installationen av våra solceller, de lämnade ett utmärkt projektförslag och följde upp på ett utmärkt sätt ända till anläggningen var i drift.
    2019-09-04
    Proffsigt utfört arbete med kunnig personal
    Tack Lars! Alltid roligt att leverera åt pålästa och kunniga beställare. GoSoL Energi AB
    2019-09-03
    Säljare Jimmy har under hela processen under köp och installering av solceller visat sig vara otroligt kompetent och serviceminded.
    Har fått snabb feedback när vi undrat något och noggranna beräkningar som sedan visat sig stämma till punkt och pricka.
    Vi har känt oss väldigt trygga i den här investeringen och kan varmt rekommendera Jimmy och Gosol.
    2019-09-03
    En stor anläggning solel.
    Den har nu varit i drift ett år och allt har fungerat klanderfritt.
    Ja fick väldigt bra backup när ja hade frågor.
    Ja har rekommenderat företaget till grannarna.
    Anders Löfblom