GoSoL Energi AB

Välkommen till GoSoL Energi AB!

Vi är experter på solceller och finns nära dig i Skåne, Västra Götaland, Småland och Stockholm. Vi levererar och installerar solceller av hög kvalitet till lantbruk, bostäder och kommersiella byggnader. Vår kompetens sträcker sig hela vägen från produkt till leverans och installation av solceller och vi förstår värdet av en god kundrelation. Därför lägger vi stor vikt vid att bemöta dina specifika önskemål.

Har du ställt dig frågan: Varför solceller? Du är inte den enda. Solceller är både lönsamt och den mest miljövänliga elproduktionen. Ta del av morgondagens energi redan idag. Varmt välkommen!

Läs vad 65 kunder tycker om GoSoL Energi AB 2

2022-06-18 Spontant omdöme
    Efter noggrann genomgång av fyra olika anbud valde jag GOSOL av t.ex. kvalitetsskäl och inte minst för att den lokale projektören Bernhard mycket engagerad och tillmötesgående visade på bästa lösningen för totalinstallationen av 22 st 485 W-paneler. Vissa kommunikationsproblem - om installation/byte av elmätare - mellan GOSOL och nätägaren E.ON under några dygn i maj -22 när panelerna monterats och driften skulle komma igång löstes efter proffsiga insatser av projektören/samordnaren Nils och teknikern/montören Viktor till min fulla belåtenhet. För två dygn sedan - efter drift i 25 dygn - hade 1,0 MWh (dvs. 1000 kWh) energi levererats via panelerna så de i anbudet/offerten angivna prognoserna stämmer väl i relation till det årliga totala energibehovet på c:a 12 MWh för villan. Investeringen på 127 751 kr är jag mycket nöjd med - så även med alla tillmötesgående kontakter som jag haft med berörda handläggare/montörer hos GOSOL!
    2022-06-03 Insamlad av företaget
    Jag kontaktade GoSol då jag läste att de alltid kommer ut till kund. Jag hade många frågor kring solceller och solcellsbatterier. Jag blev otroligt bra bemött av Victor på GoSol som kom ut och projekterade. Han hade svar på alla mina frågeställningar. Vad det något under tidens gång kunde jag alltid få kontakt för diskussion. Jag känner verkligen att jag har fått en optimal lösning givet våra förutsättningar. Jag riktigt nöjd med leverans och installation. Härligt att vara microproducent!
  • PETER G
    2022-06-01 Spontant omdöme
    Är numera en Micro producent av el där hemma tack vare Gosol. Att få första elräkningen på riktigt denna månad efter installationen. Och då få pengar till godo gör en bara lycklig med tanke på hur elpriserna ligger idag. Att man investerat pengar i projektet tänker man inte längre på. Utan vi tog rätt beslut att satsa på solenergi. Från dag ett när jag fick kontakt med Johan Lundin som kom hem och projekterade för oss har absolut ingenting gått fel från Gosol Energis sida. Lätta att ha att göra med. Får alltid tag på dem om man hade någon fråga. Installationen gick helt enligt tidsplan. Trevliga att prata med och man förklarade på ett språk som man kunde förstå när det gäller elfrågor som inte är min starka sida. Vill också nämna Albin Gullberg som jag också hade med i projektet från Gosol Energi som också var en stöttepelare i projektet. Ringde och förklarade hur det skulle gå till. Hade lösningar och andra sett att tänka på vad för anläggning vi skulle ha och prackade inte på en massa extra saker. Utan vi kunde resonera fram vad som var bäst för just våran anläggning. Och man höll offerten fullt ut utan en massa extra kostnader.
    Vill bara summera och tacka Gosol Energi för allt ni gjort för oss och för ett väldigt gott samarbete. Ni är i världsklass. Fortsätt som ni gör så kommer det att gå bra för er grabbar.
  • 2022-04-30 Spontant omdöme
    Att bestämma sig för att skaffa en solpanelsanläggning i början på 2022 är att vara sent ute. Särskilt eftersom 'alla' vill ha solpaneler efter den gångna vinterns elräkningar.

Jag kontaktade GoSol i mitten av februari och för att göra en lång historia kort, startade jag anläggningen den 27 april. Alltså bara drygt två månader från första kontakten till en fullt fungerande anläggning.

Från den första kontakten med Gustav Carlsson, teknisk säljare, har det fungerat helt problemfritt. Det enda som har strulat är dels kontakterna med elnätsbolaget och elleverantören som inte riktigt har kommunicerat med varandra. Plus (i vanlig ordning) undermåliga manualer från tillverkaren av utrustningen. Men det kan ju inte GoSol lastas för.

Min installation var dessutom på ett papptak med ca 4 graders lutning. Där har de en speciallösning med rostfria stålplattor med en svetsad bult i mitten. Plattorna skruvas ner genom pappen i råsponten. Därefter lägger de på en bit takpapp som värms fast med gasolbrännare. Skenorna fästs i den gängade bulten. Detta gör att panelerna verkligen sitter fast på taket. Den vanliga lösningen är annars att lägga vikter på skenorna, men jag såg framför mig vad som kan hända om stormen Gudrun 2.0 drar in. Jag vill inte jaga mina solpaneler på grannarnas tomter. Det här känns som en mycket bättre lösning!

The bottom line: Jag kan verkligen rekommendera GoSol!
  • Annen A
    2022-04-28 Insamlad av företaget
    Numera är vi solcellsägare. Det var en ordentlig resa med att välja rätt företag men GoSol vann med många poäng före de andra. GoSol har varit tillmötesgående med oss hela tiden, vi fick allt inkopplat väldigt snabbt, grabbarna som kom var noggranna och trevliga, försäljaren Peter var väldigt tillmötesgående och det var som att dra en turlott! Priset? Tja det var vad det kostar idag, när jag jämförde med de andra firmorna. Så vi kan "solcells-varmt" rekommendera GoSol!
    2022-04-22 Spontant omdöme
    Högsta betyg från början till slut! Albin Gullberg är en fantastisk person att ha som kontakt/projektledare. Nu har anläggningen varit igång ett par veckor och idag var Albin och Johan på plats för att fixa några kosmetiska smådetaljer som upptäckts sedan installation. Avhjälptes på Albins initiativ och omedelbart.
    2022-03-16 Spontant omdöme
    Jag kan inte annat än vara mycket nöjd med anläggningen och de kontakter jag haft med Gosol. Allt från försäljningskontakterna med Fredrik Andersson till projektledaren Albin. Anläggningen fungerar klockrent och ger utlovad effekt. Panelerna sattes upp av deras underleverantör Solpanelmontage. Att du får en projektledare från Gosol gör väldigt mycket. Har haft flera frågor under redans gång och alltid fått snabba svar och god service. Tog in 4 offerter och Gosol och efter en helhetsbedömning föll valet på Gosol, ett val jag absolut inte ångrar!
    2022-03-10 Spontant omdöme
    Bara bra erfarenheter med Gosol, från säljare Mikko till installatörer och slutligen elektriker Radu. Jag hade flera egna krav på installationen för att minimera håltagande och kablar på fasad mm.. vilka bemöttes väldigt positivt och Radu löste och genomförde det bra och proffsigt. Mycket nöjd.
  • HANS L
    2022-02-24 Spontant omdöme
    När jag planerade min solcellsanläggning i november 2021 tog jag in fyra offerter. Redan vid första kontakten med GoSol, Nils Shannon, kände jag ett engagemang. Han var snabbt på plats för att gå igenom de fysiska förutsättningarna och var lyhörd för mina önskemål. Offerten var tydlig och lättolkad.
    Även installatörerna var lyhörda för mina önskemål om bl.a. inga synliga kablar utomhus.
    Nu är anläggningen igång och kWh produceras i Malmös antågande vårsol.
    2022-02-09 Spontant omdöme
    Proffesionellt utfört arbete och väldigt bra, trevligt och kunnigt bemötande. Jag är mycket nöjd
    2022-02-08 Spontant omdöme
    GoSol Energi AB = trippelyes !!!
    Anlitade Gosol Energi för vår stora anläggning med 62 paneler. Letade länge efter en firma som vi kunde lita på och vi föll pladask för GoSol. Anläggningen på plats och allt bara flyter på. Fin installation, ordning och reda, snyggt, rakt och precis så man som konsument hoppas på. Trevlig personal, hög teknisk och social kompetens, bägge två lika viktiga.
    2022-02-02 Spontant omdöme
    Professionellt bemötande gällande mina problem med Easee laddarna, seriösa åtgärder som till sist gjorde att systemet fungerar som som det ska. Tack till Olle, Anders och Peter.
  • HÅKAN E
    2022-02-01 Spontant omdöme
    Duktiga montörer bra bemötande och bra ledning av Nils och Martin. Lätta att kommunicera med
  • 2022-01-19 Spontant omdöme
    Vi är mycket nöjda med vår solcellsanläggning från GoSol Energi AB. Proffsigt och ett mycket bra bemötande av Nils Henoch. Solcellerna levererar mer ström än kalkylen, vet ej om det beror på GoSol eller solen över VaraSlätten =)
    Har endast haft ett problem med appen på grund av bredbandsbyte men detta fick jag god hjälp med av Albin!
    2021-12-28 Spontant omdöme
    Vår kontakt på GoSol, Nils Shanon, har varit lätt och bra att få information från även efter att anläggningen är installerad. Tyvärr blev vår installation försenad på grund av internationell brist på solpaneler, men när de väl satte igång var anläggningen snabbt uppe. Bortsett från december har elproduktionsprognosen från GoSol stämt bra.
  • Thomas P
    2021-12-12 Spontant omdöme
    Mycket proffsigt företag. Benjamins snabba svar, välstrukturerad offert, och engagemang kröntes av hantverkarna som på en dag monterade och kopplade ihop solcellerna. Nu saknas bara en elektriker och så småningom solen som skall ”göra det”. Känns kul att få komma med i solcellsgänget och tillsammans med min Tesla minska min miljöpåverkan 😊.
  • 2021-12-09 Spontant omdöme
    GoSol som företag är jag jättenöjd med, tycker att det har varit en bra dialog från början och Nils förstod vad jag ville ha och vad jag hade för krav utifrån vårat hus.
    2021-11-28 Insamlad av företaget
    Vi är mycket nöjda med vårt val av solpaneler från GoSol.
    Hela fasen från försäljning, montering och elinstallation har varit helt tillfredsställande. De frågor som uppstått under resans gång har besvarats snabbt och känns som de är mycket kunniga.
    De kom med bra åsikter och förslag om vart panelerna ska monteras, tekniska lösningar mm. Även installationen av elbilsladdaren och effektvakten blev snyggt gjort.
    2021-11-25 Insamlad av företaget
    GoSol är modernt spännande och trevligt solcells företag som jag fått som leverantör av min solcellsanläggning efter att letat runt bland olika företag, så blev GOSol mitt val.
    Dom har en bra filosofi och vilja att levera och lösa min önskemål, frågor och behov med ett trevligt bemötande. Där efter en ’installation’ som jag kunde var med och påverka så att jag fick minna önskningar lösta för placering osv. Alltså nöjd GoSol kund nu.
    2021-11-24 Insamlad av företaget
    Levererade inte överenskomna solpaneler. Logistiken vid installationen var bristfällig. Utfört arbete och funktion på anläggningen bra
    Hej Jan! Jag ber om ursäkt för att logistiken för din installation inte var lika smidig som du eller vi räknat med. Vi har verkligen kämpat med att försöka säkerställa materialleverans för alla våra projekt under hösten. Efter ok från dig bytte vi till en annan solpanel för att inte installationen skulle bli försenad. Installerad effekt, årlig elproduktion och produktgarantier blev densamma som ursprungligen projekterat.
    Hälsningar, Nils
    2021-11-23 Insamlad av företaget
    Installation av Solcellsanläggning.
    Mina förväntningar var en snar leverans efter beställning, men den dröjde lite längre. När de väl var på plats gick installationen bra och var snabbt i drift. Uppföljningsbesök har gjorts och handlingar har överlämnats.

Lennart
  • Alma D
    2021-10-28 Spontant omdöme
    Att anlita GoSol och framför allt Albin till vårt projekt med solceller är det bästa vi gjort!

Efter en lång tid av marknadsundersökningar fick vi kontakt med Albin Gullberg som vi även valde att gå vidare med.

Inte nog med att GoSol har bäst prisklasser och bäst solceller så levererar de även trygghet, kvalitet och säkerhet. Albin har hållt alla löften, tidsramar samt har vi haft sporadisk kontakt där han informerat vad som kommer här näst.

Kan varmt rekommendera GoSol och Albin!
    2021-10-06 Spontant omdöme
    Jag valde Gosol efter att ha gjort en mindre marknadsundersökning. Det har jag inte ångrat, tvärtom! Just nu alstrar mitt soltak 10 300 W, inte illa för en halvklar oktoberdag.

I detta nu (början av oktober 2021, drygt tre månader efter att vi startat systemet) tuffar 34 pigga 390W-paneler på, och tillsammans med växelriktare, optimerare och ett 10 kW batteri verkar det som om kalkylen håller, vi kommer att spara in många allt dyrare kWh.

Alla kontakter med Gosol har varit positiva och professionella, alla löften har hållits, så hela kedjan - från första telefonkontakten via besök hos oss, själva installationen och elektrikerbesöket gick enligt plan. Dessutom, och inte alltid så självklart: All hantering med faktura och skatteavdrag flöt på helt klockrent, det var precis så smidigt som det ser ut på gosol.se

Appen (Huawei) stökar ibland, men den har blivit bättre. Och när Telge Nät inte riktigt koll på sin roll i det hela kunde kundtjänsten på Varberg Energi hjälpa dem att lösa mitt problem. Tack till Varbergs utmärkta kundtjänst
  • 2021-08-16 Spontant omdöme
    Medlemmar i vår Brf har installerat 13 st anläggningar med vardera 41 solcellspaneler som beräknas leverera en elproduktion om ca 13 150 kWh/år och per hushåll. Projektet har pågått, från start till färdigställande, under drygt 12 månader. Att låta medlemmar själva bekosta och installera solcellspaneler på föreningens tak, väcker många frågor, tekniska, juridiska och finansiella. Under hela fasen har Gosols representant (Benjamin Aktas) tålmodigt och professionellt svarat på alla frågor, utan dröjesmål. Skälet till att vi valde Gosol var, förutom den goda servicen, bra priser jämfört med övriga konkurrenter och den enda leverantören som inte krävde förskottsbetalning.
    Om vi måste nämna något som inte var på topp, så drog själva installationsfasen ut på tiden lite väl mycket, men vi har respekt för att delar till anläggningarna var svåra att leverera i pandemi tider och otjänligt väder.

Solcellsgruppen (Lars, Jan och Anders) inom vår förening
  • 2021-08-10 Spontant omdöme
    Vår solpanelsinstallation är inte den enklaste med ferroamp, batteri och paneler på flera hus. Installationen gick ändå smidigt och priset var konkurrenskraftigt. Gosol rekommenderas starkt!
  • PER L
    2021-08-10 Spontant omdöme
    Jag är mycket nöjd med både produkt och service erhållen från Gosol. Installerade min anläggning för knappt 1 år sedan och bortsett från ett proffsigt bemötande, så besitter Gosol stor kompetens inom området och detta tillsammans med konkurrenskraftiga priser bidrar till en väldigt positiv upplevelse. Anläggningen fungerar utmärkt och producerar i linje, eller faktiskt något över, ursprungliga stimmat från Gosol! Kan varmt rekommenderas.
  • NICLAS T
    2021-08-06 Spontant omdöme
    Det var aldrig någon tvekan att det skulle bli GoSol Energi som skulle få leverera vår anläggning då dom skött flera anläggningar i området med klanderfria vitsord. Så även våran.
    Befattar sig enbart med premiumprodukter och väldigt konkurrensmässiga priser.
    Installation på toppnivå med väl genomförda detaljer och lyhört för önskemål. Hade höga krav på dolt kablage och växelriktaren monterad inomhus vilket utfördes utan diskussion. Fick all information jag önskade och fick vara med och tycka till under monteringen av arbetslaget vilket kändes väldigt bra. Att dom är hovleverantör åt det lokala elbolaget borgar för en trygg framtid kring både tjänster och ev. garantier. Top notch!
  • Zoltan T
    2021-03-15 Spontant omdöme
    Kan bara säga positiva saker om Gosol. Hade flera offerter inne när jag jämförde olika leverantörer och föll på Gosol då heltheten hos dem var mest värde för pengarna. Installerad effekt 16,3 KWp med 38 st paneler från Suntech samt Huawei växelriktare.

Fick installerat växelriktaren i garaget med dold kabeldragning hela vägen och även större kabel area installerad mellan garage och fasadmätarskåpet.

Säljaren ni ska använda är Albin som är mkt bra och hittar lösningar på allt. Duktig på sin sak och vet vad han säljer och vilka saker som går och inte går ihop tekniskt. Han följer upp och har bra kontakt från början till slut. Han ger det lilla extra och även jobbar kvällar och helger för lösa det som krävs. Hans arbete och kommunikation får dig att känna dig som VIP kund.

Så vill du ha value for money ring Albin så kommer du inte bli besviken.
  • 2021-02-02 Spontant omdöme
    Kontakten med GoSoL har varit alltigenom snabb smidig, främst tack vare Albin Gullberg som alltid har varit tillgänglig vid eventuella frågor.
    Jag som kund behövde inte sköta någon form av kontakter med nätägare utan detta har GoSoL tagit hand om.
    Installation 19/1 av 33 paneler (hus 24 st och garage 9 st) plus kabeldragning och montering av växelriktare tog 8 timmar.
    Anslutning till elcentral 20/1 inklusive funktionstest av anläggningen tog 4 timmar.
    Färdigrapportering av GoSoL till Nätägaren att anläggningen var redo för drift, startade upp anläggningen 1/2 efter bekräftelse via brev från nätägaren att instalaltionen är klar (ingen mätarbyte behövdes).
    Anläggningsfakta:
    33 Solcellspaneler.
    1 st Växelriktare
    Installerad effekt: 14 180 Watt
    Beräknad Årlig Produktion: 13 630 kWh/år
    2021-01-07 Spontant omdöme
    Vi tog in ett antal offerter, men den GoSol kom med var lägst och med bra kvalite' på materialet. Säljaren Albin Gullberg var mycket bra att ha att göra med. Följd upp köpet konstant, hörde av sig också när leveransen blev försenad och återkopplade när installationsteamet skulle komma. De följde alla arbetsmiljölagar vid installationen och gjorde ett snabbt och proffsigt jobb. Kablarna är dragna så osynligt som möjligt. Gav också rekommendationer på elleverantör som köper el till bästa pris. Ger dom de bästa rekommendationer för solcellsinstallationer.
    Ulf Havenäng
  • Josef D
    2020-12-10 Insamlad av företaget
    Efter kontakt med flera olika företag och offerter fick jag tips om Jimmy på Gosol Energi. En mycket kunnig och förtroendegivande person. Bemötandet var på topp och Jimmy skötte allt på ett mycket professionellt sätt!

Efter att vi erhållit en offerter till våra hus, beställde vi solceller mitt i en pandemi. Dem kom, dem såg och dem installerade solceller mycket snabbt och effektivt!. Allt fungerade perfekt och anläggningarna levererades nyckelfärdiga samt smidigt samarbete med lokala elektriker. Montörerna lyssnade till våra önskemål och var oerhört flexibla, det märktes att dem var yrkesskickliga och gjort detta tidigare.

Summa summarum efter några månader, kan vi konstatera att anläggningarna fungerar mycket bra och elproduktionen snurrar på i vanlig ordning. Vi kan mycket varmt och starkt rekommendera GoSol Energi till dem som funderar på en solcellsanläggning. Allt sköttes proffsigt och mycket yrkesmässigt. Även återkoppling på mina frågor eller funderingar flera månader efteråt besvaras snabbt och dem är fortsatt hjälpsamma i allt!

Hatten av 5/5
  • Johan G
    2020-11-25 Insamlad av företaget
    Installerade solceller på vårt villatak.
    48 paneler med tillhörande kontrollssystem, installerat på en dag. Mycket professionellt team, på alla sätt och vis.
    Inga överraskningar, allt gick enligt plan.
    2020-09-20 Insamlad av företaget
    en komplett installation av en solcellsanläggning på ca 12 kWh.
    Bra bemötande från företaget.
    Anläggningen har fungerat perfekt från start så företaget har levererat precis det som utlovats.
    Sammanfattningsvis är jag mycket nöjd med anläggningen och har redan rekomenderat andra att köpa av GoSol
  • 2020-09-20 Spontant omdöme
    Jag tog in offerter från flera företag. Fick ett mycket bra intryck av Gosol och deras lokala säljare. Gosol är oberoende och jobbar med olika leverantörer så jag fick ett par olika förslag presenterade för mig. Gosol ansträngde sig för att hitta den bästa anläggningen för mig. Jag är teknikintresserad så jag valde att installera en Ferroamp med fasbalansering samt deras batterilager. Själva installationen gick smidigt. Montörerna kändes proffsiga och man märkte att de hade installerat många anläggningar. Jag är helnöjd med Gosol och kan verkligen rekommendera dem till andra.
  • 2020-09-14 Insamlad av företaget
    Fin personlig vägledning. Kändes så tryggt att från början få detaljerad inblick i hela processen från planering till färdigställande och vilka kontakter som bör tas.
  • Åke N
    2020-09-11 Insamlad av företaget
    Köpte en solcellanläggning på max 17 kwH. (120 m2)
    Trevligt personligt bemötande av säljaren Olle Lilja.
    Företaget överträffade mina förväntningar.
    Ett extra plus för seriös underentreprenör för ställningar.
    Snabb leverans. Ringde alltid även när något skett som påverkade leveransen.negativt.
    Stor rekommendation.
  • Anwar Z
    2020-09-11 Insamlad av företaget
    Allt gick enl plan, bra och kunnig säljare som det gick att förhandla med, Rekommenderar starkt
  • Kalle H
    2020-09-03 Insamlad av företaget
    Proffsigt arbete
    Säkerhets genomgång innan start av arbetet
    Tog den tid det behövdes, även att det blev längre än beräknat
    Jag är mycket nöjd, och vill gärna rekommendera företaget
  • 2020-08-19 Spontant omdöme
    When we decided to install Solar Panels, we ordered quotes from different companies and selected one from GoSol as it was priced better with newer panels. I was in touch with Olof Brulin who helped us in all our queries. He was very responsive (we shared almost 30 mails) and performed final inspection at site before installation on our request.

Complete process from first contact to starting solar power was 6 weeks. Most of the things were quite fast and waiting time was due to Vattenfall for meter change which took 2 weeks. Installation and electrical connections from GoSol was completed in single day in very professional manner.

We recommend GoSol 100%.
    2020-05-27 Insamlad av företaget
    GoSol är riktigt bra att ha att göra med ! Bra säljare ,Bra installation av både solceller och elektriker.
    Fin uppföljning
    Rekommenderar Gosol till 100 %
  • 2020-05-26 Spontant omdöme
    Mycket bra säljare med snabb återkoppling.
    Snabb och proffsig installation.
    Något seg administration som bör förbättras
  • Anders T
    2020-05-22 Insamlad av företaget
    Bra bemötande. Utmärkt information. Verkställt installaton enligt plan. Bra uppföljning. Gott stöd
    vid kontakt med myndigheter och el-bolag.
  • 2020-05-21 Insamlad av företaget
    Trevliga effektiva hantverkare. Allt gick bra
    2020-05-04 Spontant omdöme
    Jag var på ett informationsmöte i Januari, strax efter det fick jag kontakt med deras representant Lise Toll. Förutom offert på solceller så ordnade även Lise med en underleverantör då vi passade på ett reparera vissa delar av vårt betongtegel tak. Vi är mycket nöjda med Lises kompetens, lyhördhet och kunskap. Allt har gått enligt plan, eller som våra grannar sa som installerade solceller förra året " men oj vad dom verkade vara snabba och professionella" Deras installation tog fyra dagar medans GOSOL gjorde allt på en dag. När vi kom hem så märktes det knappt att dom varit där, förutom själva installationen av solcellerna så gjorde deras elektriker ett mycket bra jobb. Vi är supernöjda och kan verkligen rekommendera GOSOL om ni har planer på att installera solceller.
    2020-04-13 Insamlad av företaget
    Vi fick redan vid ett informationsmöte om solpaneler ett mycket stort förtroende för GoSol Energi ABs representant. Efter att vi erhållit en offert till vårt hus, beställde vi i enlighet med denna. Mitt i vintern kom man, reste byggnadsställning och installerade hela anläggningen på ett par dagar. Allt, precis ALLT, fungerade perfekt och anläggningen levererades "nyckelfärdig" i enlighet med offerten. Vi blev väldigt väl omhändertagna av en representant från företaget under hela processen och även efter färdig installation. Nu efter några månader, kan vi konstatera att anläggningen fungerar mycket bra och elproduktionen överstiger faktiskt våra förväntningar. Vi kan inte göra annat är att mycket starkt rekommendera bolaget till dem som funderar på en solcellsanläggning. Allt sköttes perfekt och mycket professionellt.
  • 2020-04-09 Insamlad av företaget
    * 33 solceller för montering på vår villa och garage

* Suveränt och personligt från början till "slut".

* Förväntningen är en halvering av vårt köpta elbehov. (årsförbrukning c:a 20 000 kWh - förväntning c:a 10 000). Huruvida detta stämmer återstår att se efter ett år - har bara haft anläggningen i produktion under tre vintermånader)

* Vår kontakt, Jimmy Stensson, inbjöd i oktober 2019 till informationsmöte. Hans information och senare engagemang just för våra villkor med vårt hus, resulterade i beställning med beräknad leverans i april 2020. Den varma vintern och en väderlucka medförde en "snabbleverans" i början av dec 2019. Under en(!) dag kryllade det av montörer, som på ett - som vi upplevde proffsigt sätt - monterade och driftsatte anläggningen. Det visade sig dock att 4 celler inte ville vara med i produktionen. Fick avvakta lite mer solljus och sedan kunde företaget "på elektronisk väg" styra upp så att alla celler nu levererar maximalt. Senare kom Vattenfall och bytte mätare och en app från "my SolarEdge" gör att vi kan följa elproduktionen från solcellerna.
    Jimmy har under hela tiden varit behjälplig med råd och dåd och engagerar sig i uppföljning av vår anläggning - ett mycket bra stöd!. Så långt, allt väl och vi är mycket nöjda.
    2020-04-07 Insamlad av företaget
    Installation av solpaneler.
    Jag har blivit bra bemött av Jimmy Stensson, den enda på företaget jag haft kontakt med.
    Jag ville ha en bra o säker installation. Det har jag fått, efter vad jag så här långt kan bedöma. Offerten var kanske inte den billigaste, men det kändes bra att montörerna använde selar och skyddsräcke. Jag kan inte bedöma om datoruträkningen av placeringen av våra 35 solpanelerna är optimal. Ev kan ytterligare 4 paneler behövas mot sydvästsidan för maximal effekt.
    2020-03-31 Spontant omdöme
    Jag hittade GoSol via Google. De hade en kalkylator på hemsidan som var enkel att fylla i.
    Säljaren Benjamin som ringde upp mig för att följa upp kalkylen var lyhörd och proffsig.
    Eftersom jag hade många olika vinklar och ytor så blev resultatet flera olika paneler och det var inte alla leverantörer jag kontaktade beredda att leverera.
    Montage och leverans skedde väl inom den tid som var utlovad.
    Kontakten var bra hela vägen och jag fick det system jag ville ha.
    2020-03-22 Insamlad av företaget
    Vi har fått solceller installerade på vårt tak. Från första kontakt till genomförande och efterföljande genomgång så är vi supernöjda. Väl genomfört, bra information och proffsigt genomgående.
    2020-03-13 Spontant omdöme
    Bra bemötande och trevlig personal