GoSoL Energi AB

GoSoL Energi AB

www.GoSol.se
  • BadgeSixYears

Välkommen till GoSoL Energi AB! Vi är experter på solceller och finns nära dig med kontor i Skåne, Västra Götaland, Småland och Stockholm. Vi levererar och installerar solceller av hög kvalitet till lantbruk, bostäder och kommersiella byggnader. Vår kompetens sträcker sig hela vägen från produkt till leverans och installation...

160 omdömen om GoSoL Energi AB

Sedan starten hos Reco 2019

Peter H
Skrev om GoSoL Energi AB

Gosol De som arbetat med min sol- / batterianläggning är Bernhard, Maximilian och elektrikern Lukas. Vi hade lite svårigheter att få modulerna att kommunicera men allt har löst sig och jag tackar säljare, support, och installatörer både på el och panelerna på taket. Professionellt arbete. Jag kan varmt rekommendera Gosol AB. Peter H

Pehr T
Skrev om GoSoL Energi AB

Gosol har en suppportfunktion som fungerar även om det är halvannat år sedan vi installerade solcellerna. Man kommer fram till en person (och inte en robot) och får adekvat hjälp med sitt problem som i vårt fall var att vi i samband med byte av router så försvann Internetkontakten med invertern. Fick efter ett samtal med supporten en mailad beskrivning hur jag skulle göra och efter visst strul så löste det sig.

Mikael N
Skrev om GoSoL Energi AB

Stort tack för fantastiskt samarbete där GOSOL ansvarsfulla, professionella och trevliga medarbetare lyckades leverera, installera och driftsätta ett komplett solenergisystem inkl Solpaneler, Batteri, Checkwatt-/Smart modul samt Laddstolpe på 10 veckor. Vi var i slutförhandling med några av marknadens största aktörer när GOSOL med suveräna säljaren/konsulten Peter ”knackade på” och presenterade ett totalkoncept inkl teknisk och kommersiell lösning som direkt passade våra behov. Peter var dessutom med i hela processen...

Jessica J
Skrev om GoSoL Energi AB

Bra bemötande från en kompetent och hjälpsam säljare. Proffsig leverans!

Marco L
Skrev om GoSoL Energi AB

Andra kunders omdöme av Gosol var en viktig parameter när jag valde dem som leverantör. Omdömena visade sig stämma i mitt fall - trevlig och hjälpsam personal i alla olika led. De tog sitt ansvar när de felade (hade räknat lite fel på vilken växelriktare jag skulle få och bjöd på den lite större modellen utan extra kostnad). Jag rekommenderar Gosol som leverantör!

Henrik W
Skrev om GoSoL Energi AB

Har en 15560 kW-anläggning installerad sedan mars 2023. Produktionen första året var 13400 kWh jämfört med simulerade 14000 (vilken inte tar hänsyn till skuggning av träd mm). Lite högre produktion än prognos på sommarmånaderna och lägre på höst/vinter. Allt har fungerat jättebra och utifrån upplevelsen så kan jag starkt rekommendera företaget.

Per-Olof Magnus Ö
Skrev om GoSoL Energi AB

Jag är mycket nöjd med Gosol som höll i hela vårt projekt att installera solceller på flera fastigheter. Gosol skötte drev på projektet från den första kontakten till driftsättningen. Mycket professionella medarbetare som vet vad som behöver göras.

Joakim I
Skrev om GoSoL Energi AB

Jättebra bemötande och kommunikation. Installationen gick bra

Pontus Å
Skrev om GoSoL Energi AB

Solpaneler, hybridväxelriktare och batteri installerat och driftsatt helt enligt förväntningar och vad som var avtalat.

Mikael S
Skrev om GoSoL Energi AB

Beställde solceller Från GoSlol / Anders Bäckman. Mycket bra bemötande och en bra prisvärd offert. Installationen av både batteri och solceller gjordes professionellt och uppföljning och support är både snabbt och enkelt.

Ann Åsa Kristina S
Skrev om GoSoL Energi AB

Vi använde GoSoL för installation av våra solpaneler. Fick proffsig guidning av Johan Lundin i hela processen. Allt flöt på smidigt och bra och kommunikationen var rak och tydlig från start till mål.

Patrik C
Skrev om GoSoL Energi AB

Anlitade Gosol för installation av laddboxar i vår samfällighetsförening. Bästa offerten. Bra bemötande. Lätta att komma i kontakt med. Lätta att jobba ihop med. Problemlösare. Transparenta. Levererar. Kan inte annat än att rekommendera dem för smidiga installationer.

Christian B
Skrev om GoSoL Energi AB

Tack till Alexander, Petter och elektrikern på Gosol. Jag känner mig jättenöjd med eran service. Jag ser fram emot att få komma igång med mitt batteri och balanstjänst. Christian

Kjell Lennart M
Skrev om GoSoL Energi AB

Installerat och klart, just som utlovat! Allt från offert till färdig installation har fungerat jättebra. Det var lite problem med den framdragna kabeln. Men det löste GoSol på direkten. Mycket nöjd med helheten!

Nils Martin J
Skrev om GoSoL Energi AB

Fått batterier installerade. Mycket nöjd.

Thomas Andreas H
Skrev om GoSoL Energi AB

Proffsigt bemötande ifrån början till slut. Mötte verkligen mina högt ställda förväntningar. Rekommenderas varmt.

Karin E
Skrev om GoSoL Energi AB

Jag fick bra hjälp av Hampus, han var snabb på att svara på mejl och bokade in ett besök där han hjälpte mig att lösa mina problem.

Andreas B
Skrev om GoSoL Energi AB

Fantastiskt bra företag med god service på alla plan. Allt gick fort från startbesked till igångsättande av panelerna. Stort tack till alla inblandade Med Sofia, Martin och Johnny och i spetsen

Mats Peter Natanael O
Skrev om GoSoL Energi AB

Jag är mycket nöjd med GoSol och hela kedjan, från mina första (och även fortlöpande) kontakter med Peter, följt av besöket av Hampus och Kevin i mars. De gjorde en noggrann uppmätning och bedömning. I offerten utlovades installation inom 3-4 månader efter godkännande från vårt nätbolag. All utrustning (36 paneler, växelriktare och en batterimodul) var sedan monterad och inkopplad inom 3 månader. Övriga offertgivare hade betydligt längre leveranstider (våren -23 var det en viss brist på komponenter i landet). Installationen...

Stefan S
Skrev om GoSoL Energi AB

Bra offertutförande Bra offertutförande. Bra genomgång med säljare. Bra uppföljning. Bra förvarning med materialleverans. Bra och trevlig montage personal. Väl städat efter klart montage. Lite försening av montaget men detta pga snöoväder vilket ingen kan råda över. Stefan, längst ner i söder

Pijus B
Skrev om GoSoL Energi AB

We used Gosol Energi AB to install solar panels and charging box in our home, and we are beyond happy with the services we received. First of all, the communication was swift, clear and professional from the onset. Even though our roof construction was quite unique and unusual, the team managed to find great solutions for installing their panels. Overall we are very pleased with the services we received and would gladly recommend Gosol Energi AB to anyone.

Lars Inge Stefan O
Skrev om GoSoL Energi AB

Allt gick bra till slut! Tack!

Per C
Skrev om GoSoL Energi AB

Tack för bra hjälp av Hampus på GoSols Support. Fick hjälp med att ta bort mail-rapporter från Huawei, som inte gick att ta bort från appen eller web-sidan. Hampus hjälpte till med att att ta bort det gamla kontot och lägga upp ett nytt. Nu fungerar allt som det ska igen (som det har gjort sen installationen april 2021. Stort tack!

Petra L
Skrev om GoSoL Energi AB

Av alla de företag som lämnade offert till oss så var det Gosol Energi som stack ut i mängden. Det märktes direkt att de var måna om oss som kunder och hade mycket större kompetens än sina konkurrenter som bara ville sälja från första stund. En extra eloge till säljaren Björn Samuelsson som först besökte oss och därefter alltid fanns tillgänglig för svar på våra frågor och funderingar. Sammantaget så var deras erbjudande det bästa för oss och vi kan varmt rekommendera Gosol och ger fem solar av fem i betyg.

Thomas B
Skrev om GoSoL Energi AB

Mycket professionellt bemötande från första kontakten tills allt nu är monterat och klart. Väntar nu bara på att Elevio ska byta elmätaren, innan jag kan starta upp anläggningen med solpaneler, batteri och checkwatt. Har god förhoppning att även den givna kalkylen kommer stämma överens med verkligheten. Tack Johan för ett mycket trevligt bemötande under hela resan.

Irina V
Skrev om GoSoL Energi AB

Vi har varit mycket nöjda med GoSol and Stefan Mårtensson är en mycket pålitlig person. Hans integritet, ansvarstagandet, och kompetens är beundransvärda.

Eva Maigita H
Skrev om GoSoL Energi AB

Vi valde efter noggrann research att köpa solcellsanläggning av GoSol. Direkt avgörande för beslutet var deras sympatiske säljare Stefan Mårtensson som från första stund ingav förtroende. Han förklarade på ett proffsigt och pedagogiskt sätt hur deras anläggning fungerade och alla våra konstiga frågor besvarade han outtröttligt. Stefan har alltid varit nåbar, aktiv och drivande under hela processen och de oförutsedda problem som dykt upp har han löst med bravur. Han har dessutom varit oss behjälplig långt över vad som ingår...

Blerim Z

Helt OK , Vänta bara på solen o kolla hur rolig det ska bli 😉

Catharina L
Skrev om GoSoL Energi AB

Vårt företag jobbar som partner med GoSol och kan bara understryka hur professionella och kunniga de är. När vi har haft frågor så har de alltid svarat med bra information som fått både vårt företag och vårt samarbete att växa över tid. Säljaren Stefan Mårtensson har utmärkt sig speciellt med sin lyhördhet och kunskap.

Magnus O
Skrev om GoSoL Energi AB

GoSol agerade professionellt I hela kedjan från första kontakt, offert till installation. Jag hade som krav att det inte skulle finnas några synliga kabeldragningar och här till och med överträffade de mina förväntningar. Min anläggning är placerad på ett stall tak och därför krävde mitt försäkringsbolag att en genomgång skulle göras av anläggningen av deras inspektör. Han gav den högsta betyg och sa dessutom av alla hundratals anläggningar som han inspekterat var denna den bästa han sett. Jag är mycket nöjd och solcellerna har dessutom producerat mer än GoSols prognos från offerten

Isa U
Skrev om GoSoL Energi AB

Bra och tillgänglig säljare, trevliga montörer och elektriker. Är mycket nöjd med slutresultatet och pris. Rekommenderas starkt.

Rostam P
Skrev om GoSoL Energi AB

Blev proffsigt bemöt från början till slut! Allt var väll organiserat och montörerna gjorde ett fantastiskt jobb!

Tony Maurits H
Skrev om GoSoL Energi AB

Ett mycket bra bemötande från början till färdig anläggning. från första proj-besöket till färdig anläggning så har allt fungerat exeptionellt, leverans av material, besked om när installationen börjar och när den förväntas vara klar samt kontakter med elektriker och vattenfall har skötts av Gosol jag har egentligen inte behövt engagera mig särskilt mycket alls, helt fantastiskt och bekvämt.

William L
Skrev om GoSoL Energi AB

Trevligt bemötande. Bra bemötande vid installation och placering av saker och ting.

Jan E
Skrev om GoSoL Energi AB

Vi är mycket nöjda med hela processen, från offert till driftsättning. Bra leveranstid och smidig installation av växelriktare och batterier. Har nu utökat batterikapacitet till 15KWH och vi väntar nu på en lång skön vår-sommar-höst :-) Stort TACK till GoSol teamet och Boo Energi AB, Saltsjö-Boo.

Sabina K
Skrev om GoSoL Energi AB

Vi är mycket nöjda med leverans och bemötande!

Peter U S
Skrev om GoSoL Energi AB

Köpte 12Kw solseller och laddbox med effektvakt. Otroligt smidigt, snabba och proffsiga installatörer. Kul tack till Gosol och Boo energi.

Per Anders Sven B
Skrev om GoSoL Energi AB

GoSol är verkligen proffsiga och trevliga. De levererade precis det vi var överens om på ett bra och effektivt sätt.

Lennart B
Skrev om GoSoL Energi AB

Vi fick ett seriöst och bra förslag från säljaren som passar våra behov. Installationen av solpanelerna genomfördes enligt tidsplan och ger ett bra intryck. Kabeldragning och montage av växelriktare och batteri ser prydligt och professionellt ut. Även städningen efteråt var noggrant genomförd :-) Vi är mycket nöjda och ser fram mot att ta anläggningen drift i samband med vintersolståndet. Nu blir dagarna bara längre!

Rolf Kjell J
Skrev om GoSoL Energi AB

Jättebra uppföljning av offert, utmärkt handläggning och kontakt under installation. Montörerna gjort ett utmärkt arbete. offerters hölls exakt. Så vi är helnöjda med hela totala - nu vill vi bara ha lite solsken !

Stefan Peter H
Skrev om GoSoL Energi AB

Har beställt och fått en ny solsellsanläggning monterad på mitt hus och garagetak från GoSol Energi AB hösten 2023 Allt fungerade bra med snygga och diskreta kabeldragningar och montörer som gjorde allt för att jag skulle bli nöjd gäller även säljaren som var seriös i sin yrkesroll MVH Stefan

Jan-Peter T
Skrev om GoSoL Energi AB

Jag fick en tydlig offert och arbetet med installation fungerade bra. Sen kan man inte lasta Godsol för nätägarens dyra och saktfärdiga kabelbyte till anläggninen. Ett snyggt och hittills inga fel eller brister från Godsol sida,jag kan varmt rekommendera dom

Rolf Anders Ä
Skrev om GoSoL Energi AB

Karl Björk på GoSol var rakt igenom professionell, jag har fått precis den anläggning som vi var överens om och den presterar enligt offerten. Jag fick dessutom solcellerna installerade två månader tidigare än prognostiserat.

Antonio G
Skrev om GoSoL Energi AB

Ett företag som förstår kundvård och värdet av att ge service, dessutom en snabb installation

Simo R
Skrev om GoSoL Energi AB

Solceller från Go Sol. Då de väl kom (längre leveranstid än utlovat tidigt i projektet, stor brist på komponenter) var det: professionellt snabbt försiktiga (inte skada huset) innovativa/kreativa lösningar

Dan Åke B
Skrev om GoSoL Energi AB

Mycket trevliga att ha att göra med, snabba, effektiva och noggranna vid installationen. Vi fick hela tiden information om vad som var på gång i allt från leveranser till montering och inkoppling. När allt var klart blev det precis som det var tänkt från början. Vi kan varmt rekommendera GoSol Energi AB för installation av solpaneler.

Karoly A
Skrev om GoSoL Energi AB

Jag anlitade Gosol pga försäljaren verkade pålitlig och trovärdig och inte minst besvarat alla mina frågor. Frpgorna har varit många men bemötandet alltid profesionellt och trevligt Inte bara försäljaren utan hela styrkan som var inblandad i processen var duktiga, hjälpsamma och kunniga. Måste säga att inte ångrat ngt, tvärtom skulle anlita GoSol igen utan tvekan. Mvh Karoly

Kjell Joakim E

Är nöjd med min anläggning och installation. Rekommenderar varmt GoSol

Mattias Peri K
Skrev om GoSoL Energi AB

Vi har varit trevligt, snabbt och professionellt bemötta av Gosol genom hela installationen. Anläggningen färdigställdes i våras, aningen före utsatt tid och har producerat el utan problem sedan dess. Vid besiktning före sommaren upptäcktes några punkter som inte helt följt bästa praxis vid installationen, men efter att saken togs upp med Gosols representanter åtgärdades problemet utan diskussion och anläggningen fungerar idag precis som den ska. Vi är mycket nöjda.

Hadi Jabbar H
Skrev om GoSoL Energi AB

Jag gick i tankarna på att installera solcellsanläggning och tog hem 4 offerter från olika företag varav två offerter från 2 stora och kända företag. Fick tips om GOSOL från en kollega på jobbet och jag var lyckligt lottad att jag inte anlitade någon annan än GOSOL. Dem har varit helt fantastiska från start till avslut. Första kontakten med den fantastiska säljaren Mustafa som brinner för sitt jobb. Mustafa är en kompetent, kunnig, informativ säljare som inte bara vill sälja utan skrädarsy en lösning för just dig och sätter...