Göta Tak AB

Göta Tak AB

Välkommen till Göta Tak AB!

Vi kan med gott samvete säga att vi är proffs på tak. Oavsett om det handlar om en mindre takreparation eller en stor takentreprenad så har vi den kunskap som krävs för ditt byggprojekt. Våra vanligaste kunder är bostadsrättsföreningar, fastighetsägare, företag och samfällighetsföreningar. Vi på Göta Tak AB ger dig chansen till ett tak med 40 års vattentät garanti - Takbranschens högsta garanti.

Dessutom får du fast pris på ditt takbyte - våra takläggare är diplomerade - vi har helhetsansvar för hela byggprocessen - alltid kostnadsfri besiktning med offert.
Kontakta oss gärna för mer information.

Läs vad 138 kunder tycker om Göta Tak AB 2

• 2021-10-16
    Mycket bra bemötande. Inspektion av tak innan offert skickades. Väl planerat arbete. Hade egna ställningar. Byggdes i samband med att arbetet påbörjades. Med 6 man på plats utfördes arbetet snabbt och tillsynes enkelt.
    Förväntningar: Byte tak max 2 dagar. Resultat byte tak 14,5 timmar. Inkl städat.
    Presenterade en komplett offert. Allt arbeten var specade. Resultat: Nytt tak inkl rep råspånt, papp, läkt, vindskenor, hängrännor, stuprör, avfall, städning.
    Professionellt utförande. Tid för utörande. Konkuransmässigt pris.
    Rekommenderas för takarbeten.
  • 2021-10-14
    Ett företag som vet vad dem sysslar med. Gick toppen från start till slut och blev klara med tak och städning på 2 dagar. Fantastiskt.
    Kan rekommenderas!
  • 2021-10-05
    Bra kontakt med trevlig och kunnig säljare.
    Installationen blev klar på utlovad tid.
    De städade efter sig och tog bort allt skräp.
    Taket med tillhörande plåtdetaljer blev snyggt och prydligt.
    Kan rekommenderas ! :)
  • 2021-10-03
    Fick mitt tak omlagt utav detta fantastiska företag, den effektivitet och samordning dem har är underbart att se i ett företag. Jag har haft många hantverkare i mina år men detta företag sticker ut med sitt trevliga gäng, projektledare och deras vilja och kvalité i sitt arbete. Kan starkt rekommenderas och kommer använda dem vid senare tillfälle också, Värt varenda krona!
  • 2021-07-14
    Bytte mitt tak på cirka 180kvm. Resultatet blev väldigt snyggt och vägen dit skötte grabbarna mycket bra. Gott gäng som även städade snyggt efter sig. Jag tackar Robin och takläggarna som var här. Rekommenderas!

Mvh Pontus
    2021-07-12
    Jag upplever som kvinna att bemötandet blev bättre när min man tog över vilket jag inte uppskattar. Jag hade också önskat att projektledaren själv tog kontakt och informerade så fort han visste om att projektet skulle bli framskjutet gång efter gång, istället för att vi skulle behöva jaga för att få veta när det skulle ske.
    Jag hoppas att företaget ser över sina rutiner kring att kasta helt nya oanvända pannor som blir över. Det är slöseri med de få resurser vi har på jorden. För att vi ska kunna se fram emot en ljus framtid måste alla ta sitt ansvar för att ta ta tillvara på det vi har.
    Vi uppskattar inte när de som kommer hit och arbetar röker precis vid vårt hus.
    Monteringen av taket gick smidigt och vi är mycket nöjda med slutresultatet.
    2021-07-10
    Vi blev rekommenderade utav våra grannar att anlita Göta Tak och vi blev minst sagt nöjda och det gick smidigare än vad vi hade tänkt oss. Allt blev klart på 2 dagar även städning och bortforsling av container.
    Vi är väldigt imponerade på hur dem jobbade och skötte allt från start till slut.

Jag och mina grannar kan rekommendera detta företag.

Mvh Asplund
  • 2021-07-09
    Varning för detta fuskföretag. Har haft allvarliga bekymmer i flera års tid efter deras takbyte. De har gått under jorden efter att betalningen kommit. Det har blivit ett ärende för ARN
  • 2021-06-29
    Hej
    Kortförklarat om mina tankar över arbetet och resultatet av taket,
    jag är väldigt nöjd med själva processen från start då jag sökte och redan nästa dag fick svar till att två dagar efter fick se mitt drömtak på plats. Arbetarna var väldigt trevliga och skötte sitt jobb utmärkt ,de svarade på alla frågor man undrat över vilket fick mig att känna mig trygg, något ytterligare som fick mig känna glädje va glöden i deras arbetsvilja. Rekommenderar Väl.// mycket nöjd kund
    Bajram Berisha
  • 2021-06-29
    Helt fantastiska gick snabbt och det blev hur bra som helst.
    Är supernöjd med hela resan från första mötet till det var klart.
    Petter
  • 2021-06-28
    Projekt att ta bort gamla betongpannor o läkt, lägga ny papp, läkt och pannor.
    Väldigt bra erfarenhet. Bra bemötande med synkning med solpanelfirma, med snabbt och effektivt arbete och bra röjt efter.
  • 2021-06-21
    Bästa firman snabba, duktiga och noga på arbetet. Vi är väldigt nöjda med resultatet. Bra service, trevlig och hjälpsam arbetsledare (Robin) plus arbetslaget. Rekommenderar starkt utan tvekan. Tack för allt.
  • 2021-03-19
    Utan tvekan de bästa takläggarna i stan. Bytte hela mitt tak på 1 dag och det är ett riktigt gott gäng som jobbar. Jag rekommenderar dem för takbyte
  • 2021-03-18
    Byte av plåttak 140m2, det gick snabbt och slutresultatet blev väldigt bra. Duktiga på att städa och blev uppdaterad under arbetetsgång då jag inte var hemma.

Bra jobbat Göta Tak
  • 2021-03-12
    En mycket seriös takfirma med duktiga takläggare. Jag blev väldigt nöjd med slutresultat. Extra plus i kanten för en väl specificerad offert och ingen förskottsbetalning, utan garantibevis och faktura skickades på mejl dagen efter. Kan rekommenderas om ni är ute efter ett bra jobb så smidigt som möjligt.
  • Hans L
    skrev om Göta Tak AB
    2021-03-12
    Nytt tak delvis nytt undertak hängrännor stuprör och vindskivor. Mkt nöjd snabbt arbete duktiga takläggare.
    2021-03-12
    Jag valde Göta Tak AB eftersom dom hade den bästa offerten, och humat pris..
    Bra redogörelse av Robin vad arbetet innebar. Takbytet skulle ta 2-3 dagar. Arbetslaget som var här var ju riktiga proffs på takarbete och gjorde det på 2 dagar. Blev även fint städat efteråt
    Har en positiv upplevelse av deras utförda arbete.
  • 2021-03-05
    Lätt att komma i kontakt med, snabbt utförandet, serviceinriktad och otrolig bra grovstädning efteråt.
  • 2021-03-03
    De kom igång tidigare än vad de först lovat. Gjorde taket på en vecka vilket var imponerade då taket både är högt och stort. Trevligt gäng som jobbade på bra och städade efter sig som de lovat. Projektledaren Robin informerade och svarade snabbt på frågor. Fakturan landade på vad som var avtalat. Vi rekommenderar verkligen Göta Tak AB.
  • 2021-02-24
    Mycket prisvärd, bra service inriktad personal, otroligt snabbt utförande av jobbet, personalen hanterar svåra situationer på ett bra sätt. Jag rekommenderar starkt att anlita Göta Tak för takbyte
  • 2021-02-18
    Professionalism and seriousness I highly recommend ..the best 😊😊👏👏
  • 2021-02-09
    Fick ett erbjudande av Robin att samköra med grannar på min gata och med ett bra pris och ett bra intryck tackade jag sedan Ja. När det väl var min tur så gick arbetet effektivt och smidigt, takläggarna verkar kunna sin grej. Jag är lite imponerad på själva planering av material och container och hur snabbt det kom på plats och försvann.
    Lite lång väntetid till själva start men inget som jag egentligen brydde mig om.
    Kan rekommendera dem om någon behöver renovera taket. Jag inväntar garantibevis och godkännande för Rotavdrag, än så länge är jag nöjd.
  • 2021-02-05
    Fantastiskt gäng och en riktigt trevlig projektledare. Över förväntan. Kommer anlita dem för takbyte på våran sommarstuga i Varberg.
    Rekommenderas 10/10
  • 2021-01-17
    Byte av tegelpannor, stuprör och vindskivor på villa. Gott bemötande från Robins sida. Arbetet utfördes snabbt och effektivt och var i stort sett klart på en dag. Har ej själv kunnat besiktiga plåtar runt skorstenen pga årstid och väder. Kommer att göra det men utgår ifrån att arbetet är korrekt utfört då jag upplever att Göta Tak är seriösa och pålitliga.
    Lennart E.
  • 2021-01-15
    Bytte tak i höstas samtidigt som mina grannar, blev mycket nöjd med utseendet av taket och även bemötande av både projektledaren och arbetslaget. Deras plåtslagare var här i veckan och klädde in skorstenen vilket blev också väldigt snyggt. Jag har fått mitt garantibevis och än så länge är jag nöjd med Göta tak. Behöver ni byta erat tak så är detta rätt företag att anlita enligt mig, tack för ett bra jobb.
  • 2021-01-12
    Ett trevligt och duktigt bemötande från början, snabba med offerter. Trevliga samtal och bra förklaringar. Omläggning av tak, takfönster och plåtarbeten. Plåtarbetet på skorsten tog lite tid men det är sånt man får räkna med när man lägger till det efteråt.
    Bra personal på plats och slutresultat blev mycket bra.

Rekommenderas
  • 2021-01-11
    Professionella experter med humana/rättvisa priser. De tog sig tid att diskutera och rekomenderade alternativ produkter/artiklar som var bättre för ändamålet. Offerten var tydlig och de höll utlovat pris. Omläggningen tog två dagar. De städade och röjde upp efter sig. Vi anlitade även en besiktningsman för att säkerställa att de gjort ett bra jobb. Besiktningen var utan anmärkning och allt var byggt/gjort enligt alla konstens regler. Jag kontaktade dem via deras hemsida www.gotatak.se och fick snabbt svar, var värda varje krona.

Vi rekommenderar varmt Göta Tak.

Med vänliga hälsningar Helené
    2021-01-11
    Takbytet gick väldigt smidigt till från när vi fick offerten tills det blev klart! Superduktiga med väldigt proffsigt bemötande. Robin var väldigt lätt att få tag på och svarade nästan direkt när vi undrade över nånting! Klart det bästa företaget vi hade att göra med!
    Takbyte tog endast 2 dagar, och när dom blev klara så städade dom direkt efter sig. Trevlig, noggrann och proffsig personal tyckte både vi och våra grannar som bytte sina tak samtidigt. Super nöjda och rekommenderas starkt. Tusen tack för ett proffsigt takbyte.
  • 2021-01-11
    Bytte tak i dec 2020. Kan varmt rekommendera Göta för deras snabba byte av tak. Extra plus då vi under dag 1, demonteringsfasen/läktmontage, kom på att vi ville byta färg på pannorna vilket löstes elegant av Robin.

// Håkan
  • 2021-01-11
    Takbytet blev bra. Men plåtarbetena runt skorsten är ej gjort
    än efter drygt en månad och jag har inte fått garantipappren än.
    Jag har blivit bra bemött av företaget och de var snabba med
    tegelbytet. Det är bara plåtar som kvarstår och eftersom det regnar och snöar så finns risk att det kommer in vatten vid skorstenarna.
  • 2021-01-10
    Kan verkligen rekommendera detta företag. Vi är jättenöjda med vårt nya fina tak.
    Detaljerad offert, och en oerhörd snabb o bekymmersfri renovering utan krångel.
    Gott samarbete:)
  • 2021-01-10
    “Lätta att ta/få kontakt med, super proffsigt bemötande & lätta att ha & göra med.
    Som kund kände jag mig väl bemött, kände att det fanns ett genuint intresse från företagets sida.
    Snabbt på plats för en offert. Klara, tydliga svar.
    Taket va lagt på 2 dagar enligt överenskommet datum & tid, helt enligt offerten.
    Helnöjd med Göta Tak AB, jag får tacka för ett fint arbete. Rekommenderas!
    Mvh Jesper & Malin
  • 2021-01-08
    Anlitade Göta Tak i höstas och ombads nu skriva en recension om hur jag upplevde det. Jag kontaktade dem igenom hemsidan likaså 4 andra takfirmor. Robin ringde och bokade besiktning och väl på plats verkade han väldigt duktig på sin sak, kontrollerade vinden efter fuktskada, klättrade upp på taket och tittade över samt mätte ordentligt. Mycket duktig jämfört med de andra som var här och kollade. En väl specificerad offert kom dagen efter, inte dyrast och inte billigast. Jag var nöjd med innehåll och slutpris.
    Startdatum för takbyte kunde inte anges då dem hade andra tak före, men vi hade kontakt kontinuerligt. När det väl var vår tur så kom material och container dagen innan. Ett mycket trevligt arbetslag kom på plats och utan att jag visste det så var takpannor nedplockade, dem jobbade smart och effektivt. Var och en hade sin del, man såg att dem var här för att jobba, mycket kul att se då jag själv varit i byggbranchen. 2 arbetsdagar tog det för taket och städning. Mycket imponerande, dem gick sedan över till grannen och påbörjade hans tak. Jag är mycket nöjd med resultatet både utseendemässigt och kvalité, skulle tro att grannen har fått samma upplevelse som jag. Tackar Robin och arbetslaget för ett bra jobb. Kan Rekommenderas.
    Hälsningar Bernt
  • 2020-11-09
    Själva taket blev hur bra som helst och gick supersnabbt att få bytt. Tillmötesgående säljare och projektledare. Tyvärr verkar detta vara ett företag som man bara är nöjd med så länge det går bra. Plåtslagaren skulle komma och fixa det sista efter helgen, men när det regnade på fredagen fick vi en vattenläcka i ett sovrum. Vi blev lovade en snickare som skulle komma och titta på skadorna och givetvis återställa. Nu har det gått 5 månader. Jag har försökt att nå både säljare och projektledare utan att lyckas. Som en del andra skrivit, så är dom plötsligt omöjliga att nå när räkningen väl är betald. Här står vi med ett sabbat innertak och innervägg i 12-åringens rum. Några papper som intygar garantin har vi inte heller sett röken av. Det är lite gambling att anlita Göta Tak. Går det bra blir man supernöjd, men knappast annars...
  • 2020-07-22
    Arbetet utfördes mycket snabbt på knappt två dagar. Resultatet blev toppen, tänk dock på att vindsskivorna som monteras bara är grundmålade.
    Göta tak städade även efter sig och vi är mycket nöjda så långt.
  • 2020-07-20
    Vi bytte våran takplattor, gick väldigt snabbt att få tag i dom. Personalen jobbade bra gjorde rent efter sig rekommenderar varmt
  • 2020-07-18
    Taket blev bytt väldigt snabbt och bra. De började kl 07- 1500 var de redan färdiga. Bra teamwork. De vet vad de ska göra. Allting var planerad.
    2020-07-17
    Vi anlitade Göta Tak för komplett byte av tak på vårt hus. Robin sålde in arbetet mycket bra. Tydlig offert med bra pris. Robin och hans team utförde arbetet, snabbt, snyggt och mycket professionellt. Höll tidsplanen perfekt. Städade undan efter sig när arbetet var klart. Vi är verkligen jättenöjda från början till slut. Robin har ett trevligt och professionellt bemötande. Stort tack till Robin och hans team. Vi kan varmt rekommendera Göta Tak AB.
    Åse & Torbjörn
  • 2020-07-17
    Mycket nöjd med takbytet med effektiva duktiga klara på en dag städat efter sig Jag är mycket nöjd och bra pris rekommenderar denna firman Stort tack
  • 2020-07-17
    Nytt yttertak och 2 takfönster. Jag blev bra bemött. Mina förväntningar är mycket positiva. Min upplevelse är de var proffs på vad de gjorde och de samarbetade mycket bra. Jag är mycket nöjd md deras arbete.
  • 2020-07-16
    Skulle byta tak och kontaktade bland annat Göta tak. Göta tak var snabbast med att svara och att skicka ut någon till mig för en offert så dom fick jobbet. Och det är jag glad för! Byte av takpannor, vindskivor och ny plåt tog 1 arbetsdag! Utöver det så är dom mycket trevliga att ha o göra med!
  • 2020-07-16
    Byte av tak,allting var väldigt smidigt,vi är jätte nöjda. Rekommenderas varmt.
  • 2020-07-16
    Fantastiskt arbetslag och säljarna var oerhört mån om kunden! Vi är super nöjda!
  • 2020-07-14
    Grannen och jag hade hemma Göta Tak för besiktning och offert av komplett takbyte på våra hus. Det kom en Alex som gick igenom allt och vi skulle få offert inom någon dag. Mailade dessutom med ett tillägg till vår offert.
    Men Göta Tak återkom inte som utlovat. Jag har mailat två gånger utan något svar.
    Varken jag eller grannen har fått någon som helst återkoppling eller offert. Så de är inte att lita på tyvärr, verkade seriöst med broschyr m.m. Nu har det gått 1,5månader och vi har valt ett annat företag istället. Kan man inte ens få tag på dem så vill man ju inte veta hur det blir efteråt om något är fel.
  • 2020-06-12
    Överlag helt ok. Taket blev ju bytt och de var inte dyrast av de vi jämförde med.
    Dock, som andra även påpekat, är de inte lätta att nå efter det ögonblick som fakturan betalats.
    I vårt takbyte ingick målning av takkupor. Dock tillät inte vädret detta, så Göta Tak och Robin skulle återkomma och göra detta. Detta hände tyvärr aldrig. Efter ett par månader försökte jag kontakta Robin och Göta Tak men har inte fått någon respons. Det gör ju att man blir tveksam i det fall någon del av "garantin" skulle behövas i framtiden... Har försökt ta kontakt vid flera tillfällen men ej fått någon återkoppling. Nu har det gått så pass lång tid att det känns rimligt att lämna detta omdöme här.
  • 2020-06-03
    Snabbt, enkelt, snyggt och problemfritt till ett riktigt bra pris. Kan varmt rekommendera Göta tak!!!
  • 2020-05-02
    Snabba och effektiva. Rekommenderas varmt. Väldigt nöjda!
  • 2020-04-28
    Dem kan sitt jobb . Dem jobbar bra ihop . man kan lita på dem
  • 2020-04-27
    Tog in offert på takomläggning inkl hängrännor. En noggrann och initierad besiktning med resonemang, beskrivningar och diskussion runt valmöjligheter ingav stort förtroende. Offerten mailades inom ett dygn innehållandes precis det som diskuterats under besiktningen. Föredömligt!

Materialet levererades dagen innan planerat arbete. På slaget 0700 satte arbetslaget igång. Syntes lång väg att takläggarna kunde sin sak och visste precis vad som skulle göras och hur. Väl inlästa på vad som överenskommits.

Arbetet avklarades precis på avsatt och planerad tid. Arbetslaget lämnade det rent och snyggt efter sig och sopade av en extra gång för säkerhets skull. Förman hörde av sig både före, under och efter arbetet för att stämma av och skicka bilder löpande. Avslutade med att besiktiga tillsammans med mig och återigen säkerställa att allt överensstämmer med vad som överenskommits.

Kan ingenting annat än rekommendera Göta Tak AB å det starkaste!
  • 2020-04-27
    Vi anlitade Göta Tak för komplett byte av tak på vår villa. Allt från bemötande till utförande har varit toppen. Kommunikationen har varit smidig och de frågor jag haft eller ändringar jag har velat göra har bemötts med positivitet samt att vi gemensamt kunnat komma fram till lösningar som passat oss bäst.
    När arbetet var igång gick det både snabbt och smidigt, trevlig personal och kontinuerlig uppdatering av Alex och Robin, totalt tog det ca 3 dagar exkl plåtarbete som gjordes en vecka senare, men detta berodde mest på att påsken kom emellan. Efter avslutat arbete upplevde jag också att de var måna om att vi var nöjda och var absolut öppna för att hjälpa till med några funderingar vi hade samt några saker som behövde kompletteras.
    Överlag har jag fått ett väldigt bra intryck av alla som var inblandade i takbytet och kan varmt rekommendera Göta Tak.