Alla kategorier Takläggare Jönköping Jönköping Göta Tak AB

Göta Tak AB

Pelargatan 2, 553 24 Jönköping — Visa karta

Välkommen till Göta Tak AB!

Vi kan med gott samvete säga att vi är proffs på tak. Oavsett om det handlar om en mindre takreparation eller en stor takentreprenad så har vi den kunskap som krävs för ditt byggprojekt. Våra vanligaste kunder är bostadsrättsföreningar, fastighetsägare, företag och samfällighetsföreningar. Vi på Göta Tak AB ger dig chansen till ett tak med 40 års vattentät garanti - Takbranschens högsta garanti.

Dessutom får du fast pris på ditt takbyte - våra takläggare är diplomerade - vi har helhetsansvar för hela byggprocessen - alltid kostnadsfri besiktning med offert.
Kontakta oss gärna för mer information.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 33 kunder tycker om Göta Tak AB

• Andreas M

2019-01-17

Andreas M skrev om Göta Tak AB
    Mycket nöjda med Göta tak. Bra dialog mellan kund och arbetsledaren. Utförde jobbet snabbt, bra, noggrant och snyggt. Då bytte dem från masonitskivor till råspont. Så vi bytte allt. Man får mycket för priset. Läs mer
  • 2019-01-16

Lise-Lottie H skrev om Göta Tak AB
    Mycket nöjd! Göta Tak hjälpte oss med ett totalt takbyte men råspont, papp, läkt, pannor och hängrännor. Kunde inte varit bättre. Bra seriöst bemötande från start. Specificerad offert, Snabb och effektiv byggprocess, väldigt bra städat också. Trevliga, kunniga hantverkare. Allt gick som på räls från första mötet till färdigt resultat. Tackar Robin och hans arbetslag! Kan varmt rekommendera detta företag om ni behöver renovera erat tak.

Mvh Lisa. - Jönköping Läs mer
    Therese K gillar detta

Helena E skrev om Göta Tak AB
    Snabbt och smidigt genomfört takbyte! Mycket nöjda. Läs mer

marie R skrev om Göta Tak AB
    Mycket nöjd. Bra dialog. Hög effektivitet. Bra utfört! Läs mer

Peter W skrev om Göta Tak AB
    Byte av yttertak pga ålder.
    Valde att samtidigt sätta in 2st takfönster.
    Arbetet gick mycket fort och av vad jag kunnat se utförts korrekt.
    De som utförde jobbet var lyhörda och försökte under arbetets gång lösa uppkomna problem.
    Efter utfört jobb städade de undan mycket bra.
    Arbetsledaren har varit lyhörd för våra önskemål och krav och efter önskemål uppdaterat oss om progress och planering. Läs mer

Per S skrev om Göta Tak AB
    Omläggning av tak innefattande kontroll av råspont och byte av det som var dåligt. Ny papp läkt tegel mm. Nya plåttak på takkupor. Nya häng o stuprännor. Jag är mycket nöjd. Professionell hantering. Kunnig person som inspekterade inför jobbet och som jag hade kontakt med under arbetets gång. Offert som var utförlig. Inga avvikelser eller överraskningar. Jobbet blev framflyttat några veckor mot preliminär plan, därför kommer de tillbaka för målningsarbeten till våren. Var för kallt för att måla. Hela jobbet med att bygga ställning, lägga taket, städa mm klart på tre dagar. Imponerande. Bra pris. Inga problem med ROT avdrag.
    Jag kan rekommendera Göra Tak. Läs mer
  • Ann-Christin W

2019-01-15

Ann-Christin W skrev om Göta Tak AB
    Bernt Wångström. Bytte hela taket 2017. Blev supernöjd. Snabb handläggning ,trevligt och proffsigt bemötande. Jobbet utfördes snabbt och skickligt. Tomten lämnades ren och snygg efter arbetet. Företaget kan varmt rekommenderas. Läs mer
  • Bernt S

2019-01-14

Bernt S skrev om Göta Tak AB
    Taktegelpannor till villa, takläggning och stuprör och hängrännor. Plattform vid skorsten.
    Öppet och rappt vid förfrågningar. Det dröjde visserligen innan de kom, men när de väl kom var detr ett härligt team, med nästintill vördnadsfull känsla. Vi hade någon skada på råsponten. Den åtgärdades bra. Vad vi sett av arbetet hittills ser det bra ut. De samlade också upp snyggt efter sig. Med Göta Tak skulle jag säga, är det ingen fara på taket. Läs mer
  • Mikael L

2019-01-11

Mikael L skrev om Göta Tak AB
    Göta Tak genomförde ett komplett takbyte på vårt L-HUS där underlagspapp, läkt, takpannor, rännor och stuprör bytets helt enligt förväntan och utlovad tidsplan. Bra löpande dialog med säljaren/projektledaren Robin under hela processen vilket även medförde något lägre kostnad än vad som sagts från början. Takbytet genomfördes snabbt och effektivt med yrkesskickliga hantverkare som hade ett proffsigt bemötande. Städningen efteråt var över förväntan jämfört med tidigare arbeten som andra firmor utfört. Kan varmt rekommendera Göta Tak! Vi tog in totalt 5 offerter och Göta Tak var inte billigast men helt klart seriösast och mest prisvärda i jämförelsen Hälsn. Mikael i Partille Läs mer
  • 2018-11-20

Ingemar J skrev om Göta Tak AB
    Jag beställde jobbet av Göta tak efter att ha fått en rekommendation av min son ( han var jättenöjd )som bytte tak för ett par år sedan och efter att fått en offert som såg bra ut. I jobbet ingick byte av takpannor, läkt, papp, ca 30 m3 takspånt, vindskivor och plåt. alla takrännor och hängrännor.
    Hela jobbet gjordes på en dag.Jag är oerhört imponerad. Jobbet utfördes dessutom som synes prickfritt och efterstädning gjord helt ok. Knappt ett spår lämnat efter.
    Kan verkligen rekommendera Göta tak. Läs mer
  • Bo-göran M

2018-11-19

Bo-göran M skrev om Göta Tak AB
    Behövde byta tak snabbt pga mögelangrepp. Dom skötte detta mycket snabbt och proffsigt. Jag är tacksam för deras hjälp. Läs mer
  • Andreas L

2018-11-19

Andreas L skrev om Göta Tak AB
    Vi hade behov av att byta 8 tak helt och hållet, alltså även byta råsponten. Vi fick ett bra första intryck av Göta Tak då de i detalj visade oss hur takbytet skulle gå till. Vi är sedan mycket nöjda med utförandet som gick fort och effektivt. Vi är även nöjda med själva resultatet med pannor, vindskivor, huvar och snörasskydd. Läs mer
  • 2018-11-19

Dinko G skrev om Göta Tak AB
    Komplett takbyte på hus och garage, utfördes väldigt snabbt med duktig personal. Tidsplanen höll och stämde ganska bra med överenskommelsen. Bra städat efter slutförandet. Mycket bra organiserat tänker på leverans av material och hämtning av container. Negativt, högt prissatt initialt. Gatantisbevis ej kommit två veckor efter slutförandet. Läs mer
  • 2018-11-07

Tanja K skrev om Göta Tak AB
    Nytt tak beställt till villa. Leverans i Augusti men nya taket läcker in. Har inte fått någon återkoppling trots 3 mail och flera telefonsamtal. Läs mer
  • 2018-11-06

Lars S skrev om Göta Tak AB
    Nytt tak kanon firma jobbet tog 2 dar . Dom va nått så in i bänken effektiva Läs mer
  • 2018-11-06

Leif K skrev om Göta Tak AB
    Takomläggning
    Mycket bra bemött
    Göta Tak gjorde ett bra jobb och levde upp till mina förväntningar
    Snabbt och bra jobb. Läs mer
  • Rolf S

2018-11-05

Rolf S skrev om Göta Tak AB
    Vi bytte hela taket inkl råspont.
    Vi han inte med så mycket bemötande för dom jobbade hela tiden. Men dåligt bemötande var det inte.
    Jag hade stora förväntningar och Göta Tak uppfyllde dom till 100%.
    Om man ska sammanfatta så är vi hur nöjda som helst. Läs mer

Lars L skrev om Göta Tak AB
    Nöjd med kvalite på arbetet. Enkelt att ha och göra med. Svårt att få jobbet gjort när det passade oss. Skulle rekommendera GT om jag fick frågan. Läs mer

Marie R skrev om Göta Tak AB
    Har köpt nytt tak. Genomgående bra bemötande. Tyckte att det genomgående fungerade bättre än förväntat. Utmärkt!!! Läs mer

Patrik A skrev om Göta Tak AB
    Vi köpte ett komplett tak byte. Det gick fort att få tag på dem med offert, efter det var det svårt att få tag på dem på både mail och telefon. Dem sa då att dem haft problem med server och telefon linjer. Men efter att det blev klart gick det fort. Arbetet dem gjorde var bra. Det är vi mycket nöjda med. Läs mer
  • Therése K

2018-08-15

Therése K skrev om Göta Tak AB
    Vi bytte vårt tak ihop med resten av vår radhuslänga. Arbetet flöt på snabbt och bra och resultatet blev snyggt. Arbetsledaren var lätt att prata med och svarade alltid direkt. Vi kände att vi fick bra information inför arbetet så att vi visste vad som krävdes av oss och vad som skulle hända.

Vårt altantak behövde plockas ner, och det gjorde Göra Tak AB. Tyvärr låg delarna sedan på ojämn mark och slog sig lite. Företaget lade mycket omsorg på att räta ut delarna och sätta upp vårt altantak (som har några år på nacken) så att det blev bra med nya skruvar och ordentliga tätningar. Vi blev nöjda! Läs mer
  • 2018-08-15

Berit J skrev om Göta Tak AB
    Tak
    Snabba jobbare
    Synd att inte någon kunde svenska
    .................................
    ................................... Läs mer
  • 2018-06-10

Klas - Göran M skrev om Göta Tak AB
    Byte av tak.
    Deras representant ROBIN Hanna var mycket tillmötesgående och levererade det som utlovats. Läs mer
  • 2018-06-07

Steve S skrev om Göta Tak AB
    Vi köpte takomläggning. Goda kontakter och snabbt utfört arbete. Restarbete och begärd uppföljande kontakt har dröjt. Läs mer
  • 2018-06-06

Patric I skrev om Göta Tak AB
    Takbyte. Mycket klart besked och info Läs mer
  • 2018-06-05

Ulf S skrev om Göta Tak AB
    De bytte takpannor på taket. relativt stort jobb. Läs mer

Hans L skrev om Göta Tak AB
    Vi bytte tak.Det var väldigt proffsiga polacker som utförde arbetet.De var trevliga och mycket arbetsamma.Vi blev väldigt trevligt bemötta .Ni kunde inte riktigt leva upp till den tiden då ni hade sagt att arbetet skulle bli utfört.Tyvärr har vi fortfarande inte fått plåt på våra vindskivor som det stod i offerten och det är nu 8 månader sedan och det drar ner betyget. Läs mer

Daniel C skrev om Göta Tak AB
    Det tog lite tid innan våran takomläggning påbörjades men när den väl startade så gick allt väldigt smidigt och resultatet blev väldigt bra. Läs mer

Lars H skrev om Göta Tak AB
    Vi bytte tak på både garage och hus.
    Snabbt och effektivt trots svåra förhållanden (snö).
    Vi är nöjda med hur det ser ut och har haft bra kontakter med företaget.
    Har så här långt inget negativt att säga och kan rekommendera Göta Tak till andra somsaka byta sitt tak. Läs mer

Christer G skrev om Göta Tak AB
    Köpte nytt komplett tak o stuprännor. Arbetet som utfördes av gubbarna på taket och runtomkring va helt strålande utfört. Verkligen ett gott hantverk. Allt övrigt va en katastrof!!! Lovade o lovade o ändrade o ändrade leverans/stardatum mm mm. Jättesvåra att komma i kontakt med. Försäljaren va schysst, men lovade som sagt för mkt, och kunde inte hålla sina utlovade datum. Slog på 5 månader!!!! Läs mer

Daniel T skrev om Göta Tak AB
    Byte av en hel del råspont. Byte papp, nya vindakivor med stuprör o rännor, nytt grått Bender betongpanne tak.
    Mkt bra bemötande av inspektören!
    De levde upp till förväntningarna.
    Sammanfattningsvis mkt bra, skulle kunna ha gjort det där extra med snickarglädje som var innan. Behöver poängteras att det blev omräkning på skatteverket med avdrag på rotavdraget, inte mycket, bara lite förvånande. Läs mer

Daniel L skrev om Göta Tak AB
    Ett bra utfört arbete med tak som skulle bytas.

Sämre utfört med uterums tak, dagvattenrör och garageuppfart som blev förstört och ej åtgärdat. Några sned monterade skorstens/ventilations kupor och ett saknat besiktnings protokoll gör att jag skulle inte rekommendera denna firma! Läs mer

Thomas B skrev om Göta Tak AB
    Nytt tak.
    Bra bemötande. Dock svåra att få tag på! Dragit ut på tiden.. Fortfarande inte helt färdigt.
    Helt ok ändå! Men irriterande att man inte får tag på dem. Läs mer

Pelargatan 2, 553 24 Jönköping