Göta Tak AB

Välkommen till Göta Tak AB!

Vi kan med gott samvete säga att vi är proffs på tak. Oavsett om det handlar om en mindre takreparation eller en stor takentreprenad så har vi den kunskap som krävs för ditt byggprojekt. Våra vanligaste kunder är bostadsrättsföreningar, fastighetsägare, företag och samfällighetsföreningar. Vi på Göta Tak AB ger dig chansen till ett tak med 40 års vattentät garanti - Takbranschens högsta garanti.

Dessutom får du fast pris på ditt takbyte - våra takläggare är diplomerade - vi har helhetsansvar för hela byggprocessen - alltid kostnadsfri besiktning med offert.
Kontakta oss gärna för mer information.

Läs vad 157 kunder tycker om Göta Tak AB 2

• 2022-11-02 Spontant omdöme
    Vart skall man ens börja, anlitade Göta tak för att byta vårt tak, billiga och bra, snabba som tusan. Såpass snabba att det man kommer överens om både enligt offert och muntligt hoppas över, men att ta betalt för icke utfört arbete gör dom ändå, när man sedan kommer på att dom tagit betalt för icke utfört arbete visar dom noll intresse för att åtgärda sina misstag.
    Mögelstoppers skulle installeras i varannat takstolsfack, dessa stod med i offert, godkändes på slutbesiktning och när vi frågat om dessa har Robin skrivit att dom finns, det gör dom inte.

Vi kontaktade Robin för över en månad sedan och han har fortfarande inte åtgärdat sitt fel eller vissat intresse för att lösa sitt misstag, Trots upprepad kontakt från vår sida.

Vill du ha ett företag som missköter sig, inte går att få kontakt med, som inte vill göra rätt för sig. Så är Göta tak absolut toppen.
    Vill du hellre ha det enkelt och utan krångel, rekomenderar jag att du väljer något annat.
  • 2022-06-20 Spontant omdöme
    Vi hämtade in offerter från flera bolag men Robin och Liam var snabbt på plats, gjorde en snabb inspektion på taket och lämnade sin bedömning.
    Offerten var tydlig och priset konkurrenskraftigt.
    Inflationen kombinerat med strul i leveranser resulterade i att materialkostnaden ökade avsevärt. Det var dock enkelt att resonera med Robin och vi kom överens om ett rimligt belopp.

Väl på plats gick det fort och ordentligt till. Trevlig personal som arbetade noggrant och snabbt.

Vi är väldigt nöjda och rekommenderar Göta Tak.
  • 2022-04-25 Insamlad av företaget
    Vi är mycket nöjda med tak bytet på vårt hus bra jobbat ock håller tiden bra städning ock bort förslitning av skräp fungerade bra granarna imponerade av hur snabbt man arbetade ock ett trevligt bemötande av Liam ock Robin vi rekommenderar företaget med det varmaste Anita ock Kalle Verkstadsvägen 67 Motala
  • 2022-04-24 Spontant omdöme
    Vi har bara goda intryck och omdömen om Göta Tak i Borås. Trevligt och effektivt bemötande, snabbt hembesök med genomgång av rekommenderade åtgärder (per FaceTime), enkla prisförslag och offert, och mycket effektiv takläggning (1 dag) inkl. städning och återkoppling om vad som gjorts (och var reserv takpannor lagts). Gick som en dans. Stort tack till Robin!
  • 2022-04-24 Insamlad av företaget
    Vi skulle byta vårt tak.Tänkte vi , Länge!!!! En eftermiddag knackade Robin på dörren och frågade om vi var intresserade av takbyte. Grannen hade samma dag fått sitt nya tak.... det bestämdes att han skulle komma tillbaka ett par dagar senare. Sagt och gjort. Genomgång av vinden, inspektion av taket och allt som hör dit.Skrev under avtalet några dagar senare och förra tisdagen kom takkillarna. Så duktiga och noggranna. När dagen var slut så var taket klart. Allt skräp och gammalt material bortforslat, Allt klart. Varje dag kom Robin och hade koll. Många som går förbi tittar och frågar vem som gjort arb. och vi rekommenderar varmt Göta Tak. Super på alla sätt!
  • 2022-04-10 Spontant omdöme
    Göta Tak var helt suveräna. Trevliga, snabba, utförde ett bra jobb och bra städning när jobbet var klart. Vi hade bra kontakt med Robin under arbetets gång. Kan verkligen rekommendera dom.
    // Thomas
  • 2022-04-10 Spontant omdöme
    Imponerad hur snabbt dom la om taket. Till ett mycket bra pris. Samt bra slutstädning. Jag kan rekommendera det här företaget.
  • 2022-04-09 Spontant omdöme
    Vi är jättenöjda med vårt nya tak i enkupigt lertegel. Snabbt och snyggt jobbat. God service och rimligt pris.
    2022-04-09 Spontant omdöme
    Göta Tak har gjort ett jättebra jobb med vårt tak och plåtarbete.

Vi är verkligen nöjda och tycker att dom har varit proffsiga från första kontakten tills sista arbetet.

Jag kan verkligen rekommenderar Göta Tak.
  • 2022-03-01 Insamlad av företaget
    Snabba , billiga , noggranna. Tommy Lundin
    2022-03-01 Insamlad av företaget
    Väl bemött. Förväntningarna levdes upp till fullo. Sammanfattningsvis, jag kunde inte ha gjort det bättre själv. ROBIN har gjort ett bra jobb.
  • 2022-02-25 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och lyssnar på vad kunden vill ha. Förklara väl vad de ska göra och vad som behövs göras.
    Jämfört med många andra byggföretag, så pratar de inte ovanför huvudet och lovar mer än vad de kan hålla.

Nackdelen är för lite kontakt när de inte klarat av att hålla tidsschemat. Trots det så väger de positiva delarna mer, så rekommenderas väl.
    Bytte ut tak, med utgångspunkt att behålla det som inte var kasserbart.
    2022-02-24 Verifierad kundrelation
    Vi anlitade Göta Tak att byta vårt tak och vi kan inte säga att vi är annat än väldigt nöjda. Från början till slut var de väldigt bra i kommunikationen. Offerten var väldigt professionell jämfört med andra och dem skickade även med olika certifikat och försäkringsbevis vilket jag uppskattade.

Taket byttes på 2 dagar och blev jätte fint. Jag fick fakturan och garantibevis dagen efter till min mail.

Jag har inget att klaga på, kan rekommenderas.
  • 2022-02-24 Insamlad av företaget
    Vi anlitade Göta Tak som UE åt oss för ett takbyte på ett LSS-boende i Ulricehamn, komplett takomläggning 700 kvm med taksäkerhet såsom livlinefäste, snörasskydd och gångbryggor. Dem uppfyllde våra krav och synpunkter och vi är mycket nöjda med deras arbete.

Kontaktperson var Robin Hanna

Kan rekommendera er andra företag såsom privatpersonen att anlita detta företag.
  • 2022-02-22 Insamlad av företaget
    fem stycken toppen takläggare la papp,ströläkt,takpannor på ett proffsligt sätt och fort gick det

städade efter sig

mycket bra kontakt med företaget via telefon och mail

kom när de lovat

mvh thomas johansson göteborg
  • 2022-02-21 Spontant omdöme
    Mycket nöjd med ett snyggt och bra arbete. Väldigt duktiga arbetare som även städade efter sig och tog bort allt skräp.

Bra kontakt med ledningen, trevlig hjälpsam arbetsledare Robin.

Rekommenderas varmt.
  • 2022-02-18 Spontant omdöme
    Vi anlitade Göta Tak efter att jag blivit rekommenderad av en bekant som har haft dom tidigare. Mycket proffesionell tak besiktning från start, kollade både vind och tak. Och gjorde en snabb analys om vad som behövde göras. Min kontakt person va Liam som är mycket tillmötesgående och kunnig. Arbetet gick ut på att byta råspont 30 m2, papp, läkt, pannor, vindskivor, beslag och rännor. Allt slutfördes som utlovat under 2,5 dag. Mycket proffesionellt företag med underbart arbetsteam och projektledare. Rekommenderar stark Göta Tak till den som vill ha ett prisvärt och tryggt företag.
  • 2022-02-15 Spontant omdöme
    Otroligt proffsigt utfört och mycket snabba hantverkare,väldigt tillmötesgående Arbetsledning som kvalitetssäkrade hela entreprenaden.
    Rekommenderar varmt Göta tak AB
    2022-02-13 Verifierad kundrelation
    Enkla att ha o göra med, trevlig kontaktperson och arbetare. Kändes väldigt proffsigt. Dem höll sig till tidsplanen och arbetet tog bara 2 dagar.
    Rekommenderas till er som vill ha ett smidigt och samtidigt bra företag.
  • 2021-10-20 Spontant omdöme
    Snabbt, enkelt och professionellt bemötande och förtroendet var högt från början till slut. Bra pris men också tydlig och transparant kommunikation. En oberoende besiktningsman intygande att allt var väl utfört. Inte nog med det så städade de efter sig så det knappt märktes att de hade varit där. Rekommenderas!
  • 2021-10-16 Insamlad av företaget
    Mycket bra bemötande. Inspektion av tak innan offert skickades. Väl planerat arbete. Hade egna ställningar. Byggdes i samband med att arbetet påbörjades. Med 6 man på plats utfördes arbetet snabbt och tillsynes enkelt.
    Förväntningar: Byte tak max 2 dagar. Resultat byte tak 14,5 timmar. Inkl städat.
    Presenterade en komplett offert. Allt arbeten var specade. Resultat: Nytt tak inkl rep råspånt, papp, läkt, vindskenor, hängrännor, stuprör, avfall, städning.
    Professionellt utförande. Tid för utörande. Konkuransmässigt pris.
    Rekommenderas för takarbeten.
    2021-10-05 Verifierad kundrelation
    Bra kontakt med trevlig och kunnig säljare.
    Installationen blev klar på utlovad tid.
    De städade efter sig och tog bort allt skräp.
    Taket med tillhörande plåtdetaljer blev snyggt och prydligt.
    Kan rekommenderas ! :)
  • 2021-10-03 Insamlad av företaget
    Fick mitt tak omlagt utav detta fantastiska företag, den effektivitet och samordning dem har är underbart att se i ett företag. Jag har haft många hantverkare i mina år men detta företag sticker ut med sitt trevliga gäng, projektledare och deras vilja och kvalité i sitt arbete. Kan starkt rekommenderas och kommer använda dem vid senare tillfälle också, Värt varenda krona!
  • 2021-07-14 Insamlad av företaget
    Bytte mitt tak på cirka 180kvm. Resultatet blev väldigt snyggt och vägen dit skötte grabbarna mycket bra. Gott gäng som även städade snyggt efter sig. Jag tackar Robin och takläggarna som var här. Rekommenderas!

Mvh Pontus
    2021-07-12 Insamlad av företaget
    Jag upplever som kvinna att bemötandet blev bättre när min man tog över vilket jag inte uppskattar. Jag hade också önskat att projektledaren själv tog kontakt och informerade så fort han visste om att projektet skulle bli framskjutet gång efter gång, istället för att vi skulle behöva jaga för att få veta när det skulle ske.
    Jag hoppas att företaget ser över sina rutiner kring att kasta helt nya oanvända pannor som blir över. Det är slöseri med de få resurser vi har på jorden. För att vi ska kunna se fram emot en ljus framtid måste alla ta sitt ansvar för att ta ta tillvara på det vi har.
    Vi uppskattar inte när de som kommer hit och arbetar röker precis vid vårt hus.
    Monteringen av taket gick smidigt och vi är mycket nöjda med slutresultatet.
    2021-07-10 Insamlad av företaget
    Vi blev rekommenderade utav våra grannar att anlita Göta Tak och vi blev minst sagt nöjda och det gick smidigare än vad vi hade tänkt oss. Allt blev klart på 2 dagar även städning och bortforsling av container.
    Vi är väldigt imponerade på hur dem jobbade och skötte allt från start till slut.

Jag och mina grannar kan rekommendera detta företag.

Mvh Asplund
  • 2021-07-09 Spontant omdöme
    Varning för detta fuskföretag. Har haft allvarliga bekymmer i flera års tid efter deras takbyte. De har gått under jorden efter att betalningen kommit. Det har blivit ett ärende för ARN
  • 2021-06-29 Spontant omdöme
    Hej
    Kortförklarat om mina tankar över arbetet och resultatet av taket,
    jag är väldigt nöjd med själva processen från start då jag sökte och redan nästa dag fick svar till att två dagar efter fick se mitt drömtak på plats. Arbetarna var väldigt trevliga och skötte sitt jobb utmärkt ,de svarade på alla frågor man undrat över vilket fick mig att känna mig trygg, något ytterligare som fick mig känna glädje va glöden i deras arbetsvilja. Rekommenderar Väl.// mycket nöjd kund
    Bajram Berisha
  • 2021-06-29 Spontant omdöme
    Helt fantastiska gick snabbt och det blev hur bra som helst.
    Är supernöjd med hela resan från första mötet till det var klart.
    Petter
  • 2021-06-28 Spontant omdöme
    Projekt att ta bort gamla betongpannor o läkt, lägga ny papp, läkt och pannor.
    Väldigt bra erfarenhet. Bra bemötande med synkning med solpanelfirma, med snabbt och effektivt arbete och bra röjt efter.
  • 2021-06-21 Spontant omdöme
    Bästa firman snabba, duktiga och noga på arbetet. Vi är väldigt nöjda med resultatet. Bra service, trevlig och hjälpsam arbetsledare (Robin) plus arbetslaget. Rekommenderar starkt utan tvekan. Tack för allt.
  • 2021-03-19 Insamlad av företaget
    Utan tvekan de bästa takläggarna i stan. Bytte hela mitt tak på 1 dag och det är ett riktigt gott gäng som jobbar. Jag rekommenderar dem för takbyte
  • 2021-03-18 Insamlad av företaget
    Byte av plåttak 140m2, det gick snabbt och slutresultatet blev väldigt bra. Duktiga på att städa och blev uppdaterad under arbetetsgång då jag inte var hemma.

Bra jobbat Göta Tak
  • 2021-03-12 Insamlad av företaget
    En mycket seriös takfirma med duktiga takläggare. Jag blev väldigt nöjd med slutresultat. Extra plus i kanten för en väl specificerad offert och ingen förskottsbetalning, utan garantibevis och faktura skickades på mejl dagen efter. Kan rekommenderas om ni är ute efter ett bra jobb så smidigt som möjligt.
  • Hans L
    skrev om Göta Tak AB
    2021-03-12 Insamlad av företaget
    Nytt tak delvis nytt undertak hängrännor stuprör och vindskivor. Mkt nöjd snabbt arbete duktiga takläggare.
    2021-03-12 Insamlad av företaget
    Jag valde Göta Tak AB eftersom dom hade den bästa offerten, och humat pris..
    Bra redogörelse av Robin vad arbetet innebar. Takbytet skulle ta 2-3 dagar. Arbetslaget som var här var ju riktiga proffs på takarbete och gjorde det på 2 dagar. Blev även fint städat efteråt
    Har en positiv upplevelse av deras utförda arbete.
  • 2021-03-05 Spontant omdöme
    Lätt att komma i kontakt med, snabbt utförandet, serviceinriktad och otrolig bra grovstädning efteråt.
  • 2021-03-03 Spontant omdöme
    De kom igång tidigare än vad de först lovat. Gjorde taket på en vecka vilket var imponerade då taket både är högt och stort. Trevligt gäng som jobbade på bra och städade efter sig som de lovat. Projektledaren Robin informerade och svarade snabbt på frågor. Fakturan landade på vad som var avtalat. Vi rekommenderar verkligen Göta Tak AB.
  • 2021-02-24 Spontant omdöme
    Mycket prisvärd, bra service inriktad personal, otroligt snabbt utförande av jobbet, personalen hanterar svåra situationer på ett bra sätt. Jag rekommenderar starkt att anlita Göta Tak för takbyte
  • 2021-02-18 Spontant omdöme
    Professionalism and seriousness I highly recommend ..the best 😊😊👏👏
  • 2021-02-09 Insamlad av företaget
    Fick ett erbjudande av Robin att samköra med grannar på min gata och med ett bra pris och ett bra intryck tackade jag sedan Ja. När det väl var min tur så gick arbetet effektivt och smidigt, takläggarna verkar kunna sin grej. Jag är lite imponerad på själva planering av material och container och hur snabbt det kom på plats och försvann.
    Lite lång väntetid till själva start men inget som jag egentligen brydde mig om.
    Kan rekommendera dem om någon behöver renovera taket. Jag inväntar garantibevis och godkännande för Rotavdrag, än så länge är jag nöjd.
  • 2021-02-05 Insamlad av företaget
    Fantastiskt gäng och en riktigt trevlig projektledare. Över förväntan. Kommer anlita dem för takbyte på våran sommarstuga i Varberg.
    Rekommenderas 10/10
  • 2021-01-17 Insamlad av företaget
    Byte av tegelpannor, stuprör och vindskivor på villa. Gott bemötande från Robins sida. Arbetet utfördes snabbt och effektivt och var i stort sett klart på en dag. Har ej själv kunnat besiktiga plåtar runt skorstenen pga årstid och väder. Kommer att göra det men utgår ifrån att arbetet är korrekt utfört då jag upplever att Göta Tak är seriösa och pålitliga.
    Lennart E.
  • 2021-01-15 Insamlad av företaget
    Bytte tak i höstas samtidigt som mina grannar, blev mycket nöjd med utseendet av taket och även bemötande av både projektledaren och arbetslaget. Deras plåtslagare var här i veckan och klädde in skorstenen vilket blev också väldigt snyggt. Jag har fått mitt garantibevis och än så länge är jag nöjd med Göta tak. Behöver ni byta erat tak så är detta rätt företag att anlita enligt mig, tack för ett bra jobb.
  • 2021-01-12 Insamlad av företaget
    Ett trevligt och duktigt bemötande från början, snabba med offerter. Trevliga samtal och bra förklaringar. Omläggning av tak, takfönster och plåtarbeten. Plåtarbetet på skorsten tog lite tid men det är sånt man får räkna med när man lägger till det efteråt.
    Bra personal på plats och slutresultat blev mycket bra.

Rekommenderas
  • 2021-01-11 Insamlad av företaget
    Professionella experter med humana/rättvisa priser. De tog sig tid att diskutera och rekomenderade alternativ produkter/artiklar som var bättre för ändamålet. Offerten var tydlig och de höll utlovat pris. Omläggningen tog två dagar. De städade och röjde upp efter sig. Vi anlitade även en besiktningsman för att säkerställa att de gjort ett bra jobb. Besiktningen var utan anmärkning och allt var byggt/gjort enligt alla konstens regler. Jag kontaktade dem via deras hemsida www.gotatak.se och fick snabbt svar, var värda varje krona.

Vi rekommenderar varmt Göta Tak.

Med vänliga hälsningar Helené
    2021-01-11 Spontant omdöme
    Takbytet gick väldigt smidigt till från när vi fick offerten tills det blev klart! Superduktiga med väldigt proffsigt bemötande. Robin var väldigt lätt att få tag på och svarade nästan direkt när vi undrade över nånting! Klart det bästa företaget vi hade att göra med!
    Takbyte tog endast 2 dagar, och när dom blev klara så städade dom direkt efter sig. Trevlig, noggrann och proffsig personal tyckte både vi och våra grannar som bytte sina tak samtidigt. Super nöjda och rekommenderas starkt. Tusen tack för ett proffsigt takbyte.
  • 2021-01-11 Insamlad av företaget
    Bytte tak i dec 2020. Kan varmt rekommendera Göta för deras snabba byte av tak. Extra plus då vi under dag 1, demonteringsfasen/läktmontage, kom på att vi ville byta färg på pannorna vilket löstes elegant av Robin.

// Håkan
  • 2021-01-11 Insamlad av företaget
    Takbytet blev bra. Men plåtarbetena runt skorsten är ej gjort
    än efter drygt en månad och jag har inte fått garantipappren än.
    Jag har blivit bra bemött av företaget och de var snabba med
    tegelbytet. Det är bara plåtar som kvarstår och eftersom det regnar och snöar så finns risk att det kommer in vatten vid skorstenarna.
  • 2021-01-10 Spontant omdöme
    Kan verkligen rekommendera detta företag. Vi är jättenöjda med vårt nya fina tak.
    Detaljerad offert, och en oerhörd snabb o bekymmersfri renovering utan krångel.
    Gott samarbete:)