Alla kategorier Takläggare Västra Götaland Göteborg Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB

Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB

Räntmästaregatan 7 A BV, 416 58 Göteborg — Visa karta

Vi på Götalands Tak Plåt & Måleriservice utför effektiv omläggning, renovering och läggning av tegel och betongtak. Dessutom erbjuder vi byggnadsplåtslageri och ser alltid till att arbetsplatsen är säker och kontrollerad.

I samarbete med Benders takpanneindustri är vi diplomerade takläggare och vi har ett stabilt kontaktnät inom branschen vilket bidrar till våra korta ledtider.

För att du aldrig ska bli överraskad under arbetets gång upprättar vi alltid en skriftlig arbetsorder där vi går igenom vilka material som kommer användas samt våra olika garantier. Vi formulerar också en arbetsmiljöplan till varje jobb eftersom det krävs för arbeten på hög höjd.

Kontakta oss för en offert på just ditt takjobb!

Läs vad 149 kunder tycker om Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB

• Esbjörn M
    Esbjörn M skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB
    Från offertförfrågan till hembesök till färdigt nytt tak: bästa tänkbara bemötande och proffsigt utfört arbete. Ordning och reda i hela arbetsprocessen - vi är jättenöjda!
    Robert utförde en mycket noga inspektion av taket, gick noggrant igenom detaljer och lämnade en tydlig offert. På morgonen påbörjades arbetet och när vi kom hem från jobbet kl 17 var allt klart - nytt fint tak på hus och garage inkl rännor, stuprör och plåtarbeten. Ett fantastiskt utfört välgjort arbete. Städat och rent överallt - vi rekommenderar verkligen Götalands Tak - högsta betyg!
  • Mikael C
    Mikael C skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB
    Vi blev rekommenderade av våra 2 grannar som anlitat Götalands tak att kontakta Robert när vi ville lägga om vårt tak. Vi fick ett mycket bra bemötande från Robert som spenderade över 2 timmar med att gå igenom tak/vind och övriga förutsättningar inför den kostnadsfria offerten. Så valet var enkelt när vi bestämde oss för vem vi skulle anlita. Götalands tak gjorde ett effektivt och bra jobb med att byta takpannor, vindskivor, stuprännor och div plåtarbeten på endast 1 dag. Slutfaktura skickades inte förrän Robert kollat av att vi var nöjda med allt och att allt var i sin ordning.
    Vi kan inte annat än varmt rekommendera Götalands Tak Plåt & Måleriservice ifall ni ska byta tak.
    Med vänlig hälsning
    Mikael Collby och Jenny Borgesand Lerum
  • Per J
    Per J skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB
    Götalands Tak, Plåt & Måleriservice var proffsiga från start till mål. allt från personligt besök, offert och genomförande. De kom på utsatt tid, 11 personer på plats vilket gjorde att de bytte ett tak på 190 m2 på en dag inklusive hängrännor och stuprör. Mycket bra! Kan bara rekommendera dem!
    MVH Per Järhult
  • Joakim E
    Joakim E skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB
    Götalands tak gjorde ett effektivt och bra jobb med att byta tak, byta takfönster, renovera och plåta in skorstenen. Robert var tydlig när han förklarade offerten och det blev inte en krona dyrare. Alla medarbetarna var kompetenta och snabba!
    2017-04-13 Götalands Tak Plåt & Måleriservice svarar Joakim E
    Tack snälla för det fina omdömet!

Med vänliga hälsningar Robert Kvarnfjärd
  • Vahidin J
    Vahidin J skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB
    Väldigt bra och fantastiska arbetare som gjorde jobbet perfekt! Mycket nöjd!
    2017-04-13 Götalands Tak Plåt & Måleriservice svarar Vahidin J
    Tack snälla för det fina omdömet!

Med vänliga hälsningar Robert Kvarnfjärd
  • Fredrik H
    Fredrik H skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB
    Jag blev rekommenderad av vänner som anlitat Götalands tak till mitt takbyte. Efter att Robert varit på hembesök och lämnat offert som jag vägde mot 3 andra offerter var valet enkelt. Allt pekade på dem ink min magkänslan. Oj vad rätt vi hade. Från första början gick det som på räls. Allt som lovat höll dem. Även om renoveringen krävde något mer material än offerten utlovade så var det aldrig något snack. Det bjöd dem på. På 2,5 dag rev byggde upp å satte ny plåt å rännor på mitt 200m2 tak. Vi är så glada att vi lyssna på våra vänner och kontaktade Robert på Götalands Tak. Full pott från början till slut!!
    2017-04-13 Götalands Tak Plåt & Måleriservice svarar Fredrik H
    Tack snälla Fredrik för det fina omdömet. För oss är det viktigt att alltid hålla vad vi lovar
    och det värmer att du uppmärksammat detta.

• Janne B
    Janne B skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB
    Robert höll exakt vad han lovade. Oerhört noggranna och snabba. Inte billigast men men heller inte dyrast, absolut värt varenda krona.
    Två dagar tog jobbet och det blev kanonbra!

Kan varmt rekommendera denna firman för takbyte.
    Av mig får han 5 takpannor av 5 möjliga!
    / Janne Bodén
    2017-04-13 Götalands Tak Plåt & Måleriservice svarar Janne B
    Tack snälla Janne för din fina rekommendation.

• Jonas A
    Jonas A skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB
    Ett profsigt företag hela vägen från första kontakt till uppföljning efter utfört arbete.
    Slutfaktura skickades inte förrän de kollat av att vi var nöjda med allt och att allt var i sin ordning.
    Arbetet gick otroligt snabbt och smidigt. Vältrimmat team med kunniga hantverkare som gjorde ett fantastiskt bra jobb.
    Kan verkligen rekomenderas
    2017-04-13 Götalands Tak Plåt & Måleriservice svarar Jonas A
    Tack Jonas för ditt fina omdöme.

Med Vänliga hälsningar
  • Tobias A
    Tobias A skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB
    Fantastiskt bemötande från dag 1 och hela vägen igenom takbytet. Robert spenderade över 2 timmar med att gå igenom tak/vind och övriga förutsättningar inför den kostnadsfria offerten. Offerten var inte billigast men vi var ute efter kvalitet och det får man med Götalands Tak. Själva bytet skedde oerhört effektivt och arbetsledaren var professionell och tillgänglig. Vårt tak är 266kvm samt brutet med ett par ränndalar och annat men huvuddelen av bytet var trots detta avklarat på runt 1.5 dagar. Det som kvarstod var lite tid efterföljande vecka för inklädning av skorsten samt några plåtarbeten. Jag kan inte annat än varmt rekommendera Götalands Tak Plåt & Måleriservice ifall ni ska byta tak.
  • Lars-erik S
    Lars-erik S skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB
    Omläggning av tak, samt nya hängrännor och stuprör. Ett väl utfört arbete.
  • Thomas E
    Thomas E skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB
    Mycket snabbt och proffsigt arbete med omläggning av tak och plåtarbete, rekommenderar verkligen denna firma!
  • Carina H
    Carina H skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB
    Så proffsiga! Från första samtalet till uppföljning av uppdraget.
    2017-04-13 Götalands Tak Plåt & Måleriservice svarar Carina H
    Tack Carina!

• Magnus N
    Magnus N skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB
    Bra bemötande, Snabba och effektiva, bra tidspassning
  • Ingegerd S
    Ingegerd S skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB
    Mycket proffsiga från början till slut, från presentation av företaget till fakturering. Snabbt och effektivt arbete med stor säkerhet. Alla inblandade på plats i rätt tid. Inga skador i trädgärd och på trädgårdsgångar. Lätt att få kontakt med ansvariga och stor lyhördhet från deras sida. Allt utlovat hölls med råge. Supernöjd. Ser min granne nu där två "gubbar" har arbetat till o från i drygt tre veckor - mestadel är de inte där.
  • Fredrik W
    Fredrik W skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB
    Från tydlig offert grundad på en noggrann genomgång - till ett blixtsnabbt och proffsigt genomförande. Robert är förtroendeingivande och oerhört serviceinriktad och vågar lita på sin profession och erfarenhet i dialogen vilket gör ett grymt bra slutresultat. Ett litet stuprör visade sig skadat/skrapat vid besiktning och detta byts ut utan konstigheter. MYCKET NÖJD!
  • Patrik J
    Patrik J skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB
    Snabbt effektivt och fackmannamässigt utfört. Kan inte vara annat än helnöjd.
  • Arifa N
    Arifa N skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB
    Så här ska ett takbyte gå till. En bekant rekommenderade Götalands Tak Plåt & Måleriservice. Efter telefonkontakt följde möte med Robert där han synade taket och lämnade anbud.

Arbetet med byte av tak, vindskivor, hängrännor och plåt på skorsten samt huv bestämdes till veckan efter. På eftermiddagen den bestämda dagen kom vi hem till ett nytt tak.
    Ställningar bars bort och städning efter arbetet utfördes.

Några dagar senare följde Robert upp jobbet och vi är mycket nöjda. Kan absolut rekommendera Götalands Tak Plåt & Måleriservice
    Arifa och Peter Nilsson. Hisingen
  • Sture L
    Sture L skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB
    Omläggning av yttertak, plåtarbeten, byte av hängrännor och stuprör samt takfönster.
    Bemötandet har varit proffsigt och trevligt från början till slut, och vi är mycket nöjda med resultatet.
  • Bengt P
    Bengt P skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB
    Mycket bra och trevlig firma. Gör ett utmärkt bra jobb på ett snabbt och effektivt sätt, utan att tumma på kvalitén. Vi är väldigt nöjda med vårt nya tak.
  • Kristofer H
    Personligt.
    Allt som lovades hölls.
  • Tore S
    Tore S skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB
    Ett företag jag verkligen rekommenderar. Den snabbhet och den kvalitet som arbetet utfördes med har verkligen imponerat på mig och visat att det verkligen är ett seriöst företag.
  • Håkan L
    Håkan L skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB
    Ett helt fantastiskt bra jobb. Vi var inte hemma när de bytte vårt tak men grannarna berättade att det varit ett riktigt duktigt gäng som varit där och jobbat. När vi kommit hem ringde Robert och frågade om allt var till belåtenhet innan han skickade fakturan. Väldigt proffsigt. Kan varmt rekommendera detta företag.
    Håkan Lind.
  • Hans  J
    Hans J skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB
    Vi är mycket nöjda med arbetet från början till slut med omläggning av vårt tak.
  • Stefan F
    Stefan F skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB
    Jättebra bemötande.Över förväntningarna
    Kan varmt rekommenderas
  • Johan N
    Johan N skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB
    Bästa service man kan tänka sig! Vi begärde in offerter från flera bolag när vi skulle byta tak på huset. Götalands tak stack verkligen ut med sitt noggranna och professionella offertarbete. Att de hade bra referenser och att Robert var väldigt trevlig, var ett plus i kanten. De var mycket måna om att vi var nöjda med arbetet efteråt och ingen betalning ägde rum innan allt var till vår belåtenhet. Dessutom gjordes jobbet mycket snabbt och de lämnade platsen ren och snygg! Rekommenderas å det varmaste!!
  • Cecilia L
    Cecilia L skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB
    Vi är nöjda, arbetet utfördes snabbt (två dagar) och på utlovad tid. Snyggt och uppstädat efteråt. Kan rekommenderas.
    Hjärtumskunder
  • Sven L
    Sven L skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB
    Korrekt och trevligt bemötande. Arbetet utfördes mycket snabbt - i stort sett var allt klart på två dagar med ett gott resultat. Jag kan rekommendera företaget.
  • Sofia F
    Sofia F skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB
    Snabbt smidigt och professionellt utfört takbyte, rekommenderas!
  • Bo L
    Bo L skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB
    Snabbt och höll vad de lovade. Proffsigt.
  • Rick L
    Rick L skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB
    Tog lite lång tid att få bort conteinrar och div byggställningar.
    Annars flöt allt på enligt överenskommelsen
  • Andreas K
    Andreas K skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB
    Bra från början till slut. Vi tog in offerter från fyra firmor och valde Götalands tak för att de var mest noggranna vid offertarbetet, hade dokumenterade referenser och gav bra intryck. De hade inte billigaste offerten men vi upplevde det som mest prisvärt.
    Själva takbytet gick otroligt snabbt och bra. Ett stort lag med rutinerade takarbetare bytte vårt tak på en dag. Otroligt skönt att få jobbet gjort så snabbt och slippa trängas med byggställningar och byggbråte under längre tid.
    Rent och snyggt efteråt och vi kan stark rekommendera företaget om ni ska byta tak.
  • Karin P
    Karin P skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB
    Lätta att ta/få kontakt med, superproffsigt bemötande & lätta att ha & göra med.
    Som kund kände jag mig väl bemött, kände att det fanns ett genuint intresse från företagets sida.
    Snabbt på plats för en offert. Klara, tydliga svar.
    Taket va lagt på 2 dagar enligt överrenskommet datum & tid, helt enligt offerten.
    Helnöjd med Götalands Tak Plåt & Måleriservice!!
  • Thomas C
    Thomas C skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB
    Mycket bra jobb gjort hos oss, snabbt, snyggt och prisvärt. På tre dagar var de klara med allt. Rekommenderas

//Thomas
  • Jonas P
    Jonas P skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB
    Professionellt bemötande och en upplevt trygg affär. Vi valde leverantör av vårt nya tak på hängivenhet och förväntad kvalitet vilken infriades. Snabbt och effektivt genomförande. Tak om totalt 360 kvm klart på ett par dagar med ställningar och allt borta!
  • Cleas G
    Cleas G skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB
    Under mina 40 år i byggbranschen har jag sällan mött sådan effektivitet,
    kvalitet och yrkesskicklighet som hos personalen på Götalands tak.
    Omläggning av tak inkl allt plåtarbete klart på en dag. Dessutom mycket
    prisvärt. Claes G bl a fd stadsbyggnadsdir i Gbg
  • Niclas P
    Niclas P skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB
    Vi använde oss av Götalands tak 2014 då bostadsrättsföreningen vi då bodde i, på rekommendation, beslutade att köpa in deras tjänster. Dom var punktliga, noggranna och mycket tillmötesgående med önskemål. Resultatet var inget annat än perfekt och samtliga i föreningen var mycket nöjda.
    Härom månaden (mars 2016) flyttade jag och min fru in i vårt nyköpt hus. Huset är byggt 1973 och var i behov av takrenovering, inom en fem års period, enligt besiktningsmännen. Vi valde att inte inte vänta utan har nu lagt om taket. Tveklöst var valet att åter använda oss av Götalands tak. Vad som verkligen utmärkte deras professionalism var när det visade sig att röta skadat stora delar av norrsidan på taket. Innan vi fick klart för oss att taket var skadat, hade Götalands tak i förebyggande syfte, redan skickat en lastbil med extra virke och ny isolering. Platschefen drog detaljerna för oss och lämnade rekommendation på höjd taknock och ny ventilationsspalt. En man från Fuktskadeteknik råkade befinna sig här vid tillfället (i ett rent konsultärende bör tilläggas) och även han imponerades av deras noggrannhet i det utförda arbetet. Ny spont på över 30 kvm, läkt, takpannor, vindskivor, pannbrädor, nya huvar (inkl. ny skorstenshuv) samt övriga plåtarbeten med ett suveränt resultat tog mindre än två dagar. Ska man lägga ner en ansenlig summa pengar på att byta tak och vill vara säker på ett gott resultat är Götalands Tak rätt gubbar att kontakta. Vi kan av hela våra hjärtan rekommendera denna firma och vi så nöjda med resultaten. MVH Niclas & Charlotte
  • Martin P
    Martin P skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB
    Mycket nöjd. Snabbt, snyggt och precis som utlovat blev det! Kan bara varmt rekommendera Götalands Tak ;)
  • Ann-sofi A
    Ann-sofi A skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB
    Götalands Tak har lagt om vårat tak. Vid vårt första möte gjorde Robert en ordentlig undersökning av vårat tak för att kunna lämna en offert.
    När det var dags att få jobbet utfört kom de på måndag morgon, monterade ställningen och påbörjade arbetet, de jobbade tom över för att bli klara snabbt. På tisdagen var allt klart och ställningen var borttagen.
    Vi är väldigt nöjda med vårt nya tak och all kontakt vi har haft med Robert och hans anställda.
  • Kerstin S
    Kerstin S skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB
    Omläggning av tak med nya tegelpannor, hängrännor, stuprör, plåthuvar mm.
    Offert, utförande och tidplan överensstämde med beställning.
    Trevligt bemötande. Snabbt utfört. Jag är mycket nöjd.
  • Mikael P
    Mikael P skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB
    Vårt första intryck av Robert var nästan att det var lite för bra för att vara sant. Han hade bara positiva kommentarer på nätet, fläckfria besiktningsprotokoll och var dessutom snabbast och billigast av de seriösa företag vi tog in offerter från. Nästan så bra att man blev misstänksam av det men de misstankarna visade sig obefogade. Jobbet utfördes av ett kanontrevligt gäng och det blev t.o.m klart tidigare än beräknat. Några slarvfel och bortglömda detaljer gjorde att betyget lutade mot en fyra men eftersom detta fixades dagarna efter och Robert till och med ringde själv och påpekade att de hade missat att måla en plåtdetalj så kan betyget inte bli något annat än full pott.
    Tack Robert och hela gänget!
  • Ewa M
    Ewa M skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB
    De kom en torsdagseftermiddag. De var klara efter lunch på fredagen efter. Allt var klart och städat på tomten. Jag ger dem högsta betyg. Nu har jag en vind som inte luktar mögel och ett tak som är tätt. Överlycklig.
    Ewa Manor
  • Jimmy V
    Jimmy V skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB
    Köpte omläggning av tegeltak. Offerter, utförande och tidplaner överensstämde med beställningen. Bra utförande och inget att klaga på.
  • Ann-sofie K
    Ann-sofie K skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB
    Omläggning av tak med nya tegelpannor. Bra information ihop med offerten. Höll vad som lovades. Mycket nöjd med bemötande och med den personal som utförde jobbet.
  • Bengt S
    Bengt S skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB
    Trevligt bemötande, snabb utfört. Tips o hjälp hur jag skulle göra med taket.
  • S
    S skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB
    Mycket bra från start till slut!
    Började med att man först åkte och tittade på taket och sedan en genomgång av alternativ. I vårt fall hade vi behov av att byta råspont, papp, pannor och plåtar. Vi tog in offerter från ett antal firmor och Götalands Tak Plåt & Måleriservice var inte billigast men hade bäst rekommendationer och därför valde vi dem.
    Vi blev inte besvikna, arbetet gick enligt följande på vårat tak som är 300m2:
    - 1,5 dagar montering av byggställning runt hela huset av underentreprenör (Sparta).
    - Första dagen med takjobb hann de riva alla pannor, papp och råspont. Dessutom satte man på ny råspont, papp och ströläkt.
    - Andra dagen var det mycket färre personer och då gjordes plåthuvar och bärläkt.
    - Tredje dagen var det fullt ös igen och pannorna kom på plats.
    - Fjärde dagen blev det sista plåtarbetet färdigt och en hel del städning.
    Efter detta var taket färdigt och sedan kom ställningsfirman och tog två dagar på sig att ta ned alla ställningar.
    Man lämnade snyggt och städat efter sig varje dag och var noga med att vi skulle vara nöjda med alla detaljer. Efter att allt var färdigt kom fakturan på precis den summan vi varit överens om innan.
    Kan absolut rekommendera dessa för takbyte!
  • Mikael L
    Mikael L skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB
    Vi anlitade Götalands Tak för att byta vårat ena tak 2014. Mycket trevlig personal och oerhört snabb men nogranna.
    Kommer att anlita dom nu igen när vi behöver byta det andra taket på vårat hus.
    Kan varmt rekomnendera dom.
  • Tony O
    Tony O skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB
    Är mycket nöjd med vårt nya tak. Snabba och effektiva, bra bemötande av personalen. Städade upp efter sig. Kan varmt rekommendera denna firma
  • Niclas K
    Niclas K skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB
    Anlitade Götalands Tak Plåt och Måleriservice för att lägga om mitt tak. Superproffsigt rakt igenom. Rekommenderas. Bästa hantverkarna vi har stött på. Håller tider och avtal. Offerten stämmer precis. Jobbet mycket bra utfört.
  • Josef P
    Josef P skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB
    Ett OTROLIGT bra utfört arbete.
    Nytt tak, beställt på fredag, levererat klart på måndagen efter. Så här snabbt och effektivt har jag alldrig varit med om något jobb.
    DESSUTOM, efter utfört arbete jämförde kostnaden med några vänner som gjort motsvarande jobb., fått ett mycket bra pris !!
    Tack för ett mycket bra utfört arbete.
  • Jari P
    Jari P skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB
    Vi är jätte nöjda med allt,från början till slut.

Räntmästaregatan 7 A BV, 416 58 Göteborg