Alla kategorier Målare Västra Götaland Göteborg Götalands Tak Plåt & Måleriservice
Rekommenderat företag 2016 - Götalands Tak Plåt & Måleriservice
Rekommenderat företag 2015 - Götalands Tak Plåt & Måleriservice

Götalands Tak Plåt & Måleriservice

Räntmästaregatan 7 A BV, 416 58 Göteborg — Visa karta

Vi på Götalands Tak Plåt & Måleriservice utför effektiv omläggning, renovering och läggning av plåt, tegel och betongtak. Dessutom erbjuder vi byggnadsplåtslageri och ser alltid till att arbetsplatsen är säker och kontrollerad.

I samarbete med Benders takpanneindustri är vi diplomerade takläggare och vi har ett stabilt kontaktnät inom branschen vilket bidrar till våra korta ledtider.

För att du aldrig ska bli överraskad under arbetets gång upprättar vi alltid en skriftlig arbetsorder där vi går igenom vilka material som kommer användas samt våra olika garantier. Vi formulerar också en arbetsmiljöplan till varje jobb eftersom det krävs för arbeten på hög höjd.

Kontakta oss för en offert på just ditt takjobb!

Läs vad 137 kunder tycker om Götalands Tak Plåt & Måleriservice

• Magnus N
    Magnus N skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice
    Bra bemötande, Snabba och effektiva, bra tidspassning
  • Ingegerd S
    Ingegerd S skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice
    Mycket proffsiga från början till slut, från presentation av företaget till fakturering. Snabbt och effektivt arbete med stor säkerhet. Alla inblandade på plats i rätt tid. Inga skador i trädgärd och på trädgårdsgångar. Lätt att få kontakt med ansvariga och stor lyhördhet från deras sida. Allt utlovat hölls med råge. Supernöjd. Ser min granne nu där två "gubbar" har arbetat till o från i drygt tre veckor - mestadel är de inte där.
  • Fredrik W
    Fredrik W skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice
    Från tydlig offert grundad på en noggrann genomgång - till ett blixtsnabbt och proffsigt genomförande. Robert är förtroendeingivande och oerhört serviceinriktad och vågar lita på sin profession och erfarenhet i dialogen vilket gör ett grymt bra slutresultat. Ett litet stuprör visade sig skadat/skrapat vid besiktning och detta byts ut utan konstigheter. MYCKET NÖJD!
  • Patrik J
    Patrik J skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice
    Snabbt effektivt och fackmannamässigt utfört. Kan inte vara annat än helnöjd.
  • Arifa N
    Arifa N skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice
    Så här ska ett takbyte gå till. En bekant rekommenderade Götalands Tak Plåt & Måleriservice. Efter telefonkontakt följde möte med Robert där han synade taket och lämnade anbud.

Arbetet med byte av tak, vindskivor, hängrännor och plåt på skorsten samt huv bestämdes till veckan efter. På eftermiddagen den bestämda dagen kom vi hem till ett nytt tak.
    Ställningar bars bort och städning efter arbetet utfördes.

Några dagar senare följde Robert upp jobbet och vi är mycket nöjda. Kan absolut rekommendera Götalands Tak Plåt & Måleriservice
    Arifa och Peter Nilsson. Hisingen
  • Sture L
    Sture L skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice
    Omläggning av yttertak, plåtarbeten, byte av hängrännor och stuprör samt takfönster.
    Bemötandet har varit proffsigt och trevligt från början till slut, och vi är mycket nöjda med resultatet.
  • Bengt P
    Bengt P skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice
    Mycket bra och trevlig firma. Gör ett utmärkt bra jobb på ett snabbt och effektivt sätt, utan att tumma på kvalitén. Vi är väldigt nöjda med vårt nya tak.
  • Kristofer H
    Personligt.
    Allt som lovades hölls.
  • Tore S
    Tore S skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice
    Ett företag jag verkligen rekommenderar. Den snabbhet och den kvalitet som arbetet utfördes med har verkligen imponerat på mig och visat att det verkligen är ett seriöst företag.
  • Håkan L
    Håkan L skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice
    Ett helt fantastiskt bra jobb. Vi var inte hemma när de bytte vårt tak men grannarna berättade att det varit ett riktigt duktigt gäng som varit där och jobbat. När vi kommit hem ringde Robert och frågade om allt var till belåtenhet innan han skickade fakturan. Väldigt proffsigt. Kan varmt rekommendera detta företag.
    Håkan Lind.
  • Hans  J
    Hans J skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice
    Vi är mycket nöjda med arbetet från början till slut med omläggning av vårt tak.
  • Stefan F
    Stefan F skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice
    Jättebra bemötande.Över förväntningarna
    Kan varmt rekommenderas
  • Johan N
    Johan N skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice
    Bästa service man kan tänka sig! Vi begärde in offerter från flera bolag när vi skulle byta tak på huset. Götalands tak stack verkligen ut med sitt noggranna och professionella offertarbete. Att de hade bra referenser och att Robert var väldigt trevlig, var ett plus i kanten. De var mycket måna om att vi var nöjda med arbetet efteråt och ingen betalning ägde rum innan allt var till vår belåtenhet. Dessutom gjordes jobbet mycket snabbt och de lämnade platsen ren och snygg! Rekommenderas å det varmaste!!
  • Cecilia L
    Cecilia L skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice
    Vi är nöjda, arbetet utfördes snabbt (två dagar) och på utlovad tid. Snyggt och uppstädat efteråt. Kan rekommenderas.
    Hjärtumskunder
  • Sven L
    Sven L skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice
    Korrekt och trevligt bemötande. Arbetet utfördes mycket snabbt - i stort sett var allt klart på två dagar med ett gott resultat. Jag kan rekommendera företaget.
  • Sofia F
    Sofia F skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice
    Snabbt smidigt och professionellt utfört takbyte, rekommenderas!
  • Bo L
    Bo L skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice
    Snabbt och höll vad de lovade. Proffsigt.
  • Rick L
    Rick L skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice
    Tog lite lång tid att få bort conteinrar och div byggställningar.
    Annars flöt allt på enligt överenskommelsen
  • Andreas K
    Andreas K skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice
    Bra från början till slut. Vi tog in offerter från fyra firmor och valde Götalands tak för att de var mest noggranna vid offertarbetet, hade dokumenterade referenser och gav bra intryck. De hade inte billigaste offerten men vi upplevde det som mest prisvärt.
    Själva takbytet gick otroligt snabbt och bra. Ett stort lag med rutinerade takarbetare bytte vårt tak på en dag. Otroligt skönt att få jobbet gjort så snabbt och slippa trängas med byggställningar och byggbråte under längre tid.
    Rent och snyggt efteråt och vi kan stark rekommendera företaget om ni ska byta tak.
  • Karin P
    Karin P skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice
    Lätta att ta/få kontakt med, superproffsigt bemötande & lätta att ha & göra med.
    Som kund kände jag mig väl bemött, kände att det fanns ett genuint intresse från företagets sida.
    Snabbt på plats för en offert. Klara, tydliga svar.
    Taket va lagt på 2 dagar enligt överrenskommet datum & tid, helt enligt offerten.
    Helnöjd med Götalands Tak Plåt & Måleriservice!!
  • Thomas C
    Thomas C skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice
    Mycket bra jobb gjort hos oss, snabbt, snyggt och prisvärt. På tre dagar var de klara med allt. Rekommenderas

//Thomas
  • Jonas P
    Jonas P skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice
    Professionellt bemötande och en upplevt trygg affär. Vi valde leverantör av vårt nya tak på hängivenhet och förväntad kvalitet vilken infriades. Snabbt och effektivt genomförande. Tak om totalt 360 kvm klart på ett par dagar med ställningar och allt borta!
  • Cleas G
    Cleas G skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice
    Under mina 40 år i byggbranschen har jag sällan mött sådan effektivitet,
    kvalitet och yrkesskicklighet som hos personalen på Götalands tak.
    Omläggning av tak inkl allt plåtarbete klart på en dag. Dessutom mycket
    prisvärt. Claes G bl a fd stadsbyggnadsdir i Gbg
  • Niclas P
    Niclas P skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice
    Vi använde oss av Götalands tak 2014 då bostadsrättsföreningen vi då bodde i, på rekommendation, beslutade att köpa in deras tjänster. Dom var punktliga, noggranna och mycket tillmötesgående med önskemål. Resultatet var inget annat än perfekt och samtliga i föreningen var mycket nöjda.
    Härom månaden (mars 2016) flyttade jag och min fru in i vårt nyköpt hus. Huset är byggt 1973 och var i behov av takrenovering, inom en fem års period, enligt besiktningsmännen. Vi valde att inte inte vänta utan har nu lagt om taket. Tveklöst var valet att åter använda oss av Götalands tak. Vad som verkligen utmärkte deras professionalism var när det visade sig att röta skadat stora delar av norrsidan på taket. Innan vi fick klart för oss att taket var skadat, hade Götalands tak i förebyggande syfte, redan skickat en lastbil med extra virke och ny isolering. Platschefen drog detaljerna för oss och lämnade rekommendation på höjd taknock och ny ventilationsspalt. En man från Fuktskadeteknik råkade befinna sig här vid tillfället (i ett rent konsultärende bör tilläggas) och även han imponerades av deras noggrannhet i det utförda arbetet. Ny spont på över 30 kvm, läkt, takpannor, vindskivor, pannbrädor, nya huvar (inkl. ny skorstenshuv) samt övriga plåtarbeten med ett suveränt resultat tog mindre än två dagar. Ska man lägga ner en ansenlig summa pengar på att byta tak och vill vara säker på ett gott resultat är Götalands Tak rätt gubbar att kontakta. Vi kan av hela våra hjärtan rekommendera denna firma och vi så nöjda med resultaten. MVH Niclas & Charlotte
  • Martin P
    Martin P skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice
    Mycket nöjd. Snabbt, snyggt och precis som utlovat blev det! Kan bara varmt rekommendera Götalands Tak ;)
  • Ann-sofi A
    Ann-sofi A skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice
    Götalands Tak har lagt om vårat tak. Vid vårt första möte gjorde Robert en ordentlig undersökning av vårat tak för att kunna lämna en offert.
    När det var dags att få jobbet utfört kom de på måndag morgon, monterade ställningen och påbörjade arbetet, de jobbade tom över för att bli klara snabbt. På tisdagen var allt klart och ställningen var borttagen.
    Vi är väldigt nöjda med vårt nya tak och all kontakt vi har haft med Robert och hans anställda.
  • Kerstin S
    Kerstin S skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice
    Omläggning av tak med nya tegelpannor, hängrännor, stuprör, plåthuvar mm.
    Offert, utförande och tidplan överensstämde med beställning.
    Trevligt bemötande. Snabbt utfört. Jag är mycket nöjd.
  • Mikael P
    Mikael P skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice
    Vårt första intryck av Robert var nästan att det var lite för bra för att vara sant. Han hade bara positiva kommentarer på nätet, fläckfria besiktningsprotokoll och var dessutom snabbast och billigast av de seriösa företag vi tog in offerter från. Nästan så bra att man blev misstänksam av det men de misstankarna visade sig obefogade. Jobbet utfördes av ett kanontrevligt gäng och det blev t.o.m klart tidigare än beräknat. Några slarvfel och bortglömda detaljer gjorde att betyget lutade mot en fyra men eftersom detta fixades dagarna efter och Robert till och med ringde själv och påpekade att de hade missat att måla en plåtdetalj så kan betyget inte bli något annat än full pott.
    Tack Robert och hela gänget!
  • Ewa M
    Ewa M skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice
    De kom en torsdagseftermiddag. De var klara efter lunch på fredagen efter. Allt var klart och städat på tomten. Jag ger dem högsta betyg. Nu har jag en vind som inte luktar mögel och ett tak som är tätt. Överlycklig.
    Ewa Manor
  • Jimmy V
    Jimmy V skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice
    Köpte omläggning av tegeltak. Offerter, utförande och tidplaner överensstämde med beställningen. Bra utförande och inget att klaga på.
  • Ann-sofie K
    Ann-sofie K skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice
    Omläggning av tak med nya tegelpannor. Bra information ihop med offerten. Höll vad som lovades. Mycket nöjd med bemötande och med den personal som utförde jobbet.
  • Bengt S
    Bengt S skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice
    Trevligt bemötande, snabb utfört. Tips o hjälp hur jag skulle göra med taket.
  • S
    S skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice
    Mycket bra från start till slut!
    Började med att man först åkte och tittade på taket och sedan en genomgång av alternativ. I vårt fall hade vi behov av att byta råspont, papp, pannor och plåtar. Vi tog in offerter från ett antal firmor och Götalands Tak Plåt & Måleriservice var inte billigast men hade bäst rekommendationer och därför valde vi dem.
    Vi blev inte besvikna, arbetet gick enligt följande på vårat tak som är 300m2:
    - 1,5 dagar montering av byggställning runt hela huset av underentreprenör (Sparta).
    - Första dagen med takjobb hann de riva alla pannor, papp och råspont. Dessutom satte man på ny råspont, papp och ströläkt.
    - Andra dagen var det mycket färre personer och då gjordes plåthuvar och bärläkt.
    - Tredje dagen var det fullt ös igen och pannorna kom på plats.
    - Fjärde dagen blev det sista plåtarbetet färdigt och en hel del städning.
    Efter detta var taket färdigt och sedan kom ställningsfirman och tog två dagar på sig att ta ned alla ställningar.
    Man lämnade snyggt och städat efter sig varje dag och var noga med att vi skulle vara nöjda med alla detaljer. Efter att allt var färdigt kom fakturan på precis den summan vi varit överens om innan.
    Kan absolut rekommendera dessa för takbyte!
  • Mikael L
    Mikael L skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice
    Vi anlitade Götalands Tak för att byta vårat ena tak 2014. Mycket trevlig personal och oerhört snabb men nogranna.
    Kommer att anlita dom nu igen när vi behöver byta det andra taket på vårat hus.
    Kan varmt rekomnendera dom.
  • Tony O
    Tony O skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice
    Är mycket nöjd med vårt nya tak. Snabba och effektiva, bra bemötande av personalen. Städade upp efter sig. Kan varmt rekommendera denna firma
  • Niclas K
    Niclas K skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice
    Anlitade Götalands Tak Plåt och Måleriservice för att lägga om mitt tak. Superproffsigt rakt igenom. Rekommenderas. Bästa hantverkarna vi har stött på. Håller tider och avtal. Offerten stämmer precis. Jobbet mycket bra utfört.
  • Josef P
    Josef P skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice
    Ett OTROLIGT bra utfört arbete.
    Nytt tak, beställt på fredag, levererat klart på måndagen efter. Så här snabbt och effektivt har jag alldrig varit med om något jobb.
    DESSUTOM, efter utfört arbete jämförde kostnaden med några vänner som gjort motsvarande jobb., fått ett mycket bra pris !!
    Tack för ett mycket bra utfört arbete.
  • Jari P
    Jari P skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice
    Vi är jätte nöjda med allt,från början till slut.
  • Edib H
    Edib H skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice
    Mkt nöjd med jobbet de har gjort!!!!
    Mkt snabbt och effektivt inget att klaga på!!
    Rekommenderar till alla som ska byta tak mm..!!!!
    Mvh.E.H.
  • Refik T
    Refik T skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice
    Oerhört proffesionella både i bemötandet och vid utförande av arbete.
    Taket byttes samma dag. Rekommenderas varmt för de är effektiva och väldigt noggranna. De var generösa och utförde ett extra arbete åt oss utan att ta betalt för det.
  • Andreas D
    Andreas D skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice
    Kanon bra! Snabba och trevliga!
  • Daniel N
    Daniel N skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice
    När vi väl bestämt oss för att byta tak kom vi i kontakt med Götalands Tak Plåt & Måleriservice. Sakligt och trevligt bemötande från början till slut!
    Arbetet utfördes helt enligt överenskommelse och på utsatt tid. Vi är mycket nöjda och kan glädjas åt ett nytt och fräscht tak!
  • Nils L
    Nils L skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice
    Götalands Tak, Plåt & Måleriservice AB har lagt ett nytt tak på mitt hus. De utlovade snabbhet och kvalitet och detta har de också levererat. Allt har gått smidigt, från första kontakt och offertförfrågan, till det att sista takpannan lagts och arbetsområdet lämnats i städat skick. Tidigt en morgon var en stor arbetsstyrka på plats. Alla var fokuserade, arbetade metodiskt och visste precis vad de skulle göra. Jag var hemma och kunde bevittna skådespelet, som var en uppvisning i samarbete och logistik. Det var rutinerat och skickligt. Det var snabbt och noggrant.
  • Kenny B
    Kenny B skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice
    Bra bemötande vid första mötet inför offert lämnande, tydlig genomgång av hur jobbet skulle göras.
    Bokade dag en vecka före utförande och kom angiven dag.
    Gjorde takbytet snabbt och proffsigt, mycket fina plåtarbeten, kunde inte hitta några fel.
    När vi kom hem efter färdigt jobb var allt städat och snyggt, bättre än före nästan, städat altan och övriga ytor med lövblås. Mycket proffsig från början till slut.
  • Mats F
    Mats F skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice
    Götalands Tak Plåt & Måleriservice gjorde ett utmärk jobb från början till slut.
    Bra genomgång av taket som skulle bytas både invändigt och utvändigt.
    Bra råd och tips om eventuella tillägg som var vanliga.
    Detta gjordes INNAN offerten skickades.
    När arbetet var beställt och tid var avtalad höll dom vad dom lovade.
    Arbetet utfördes snabbt och precist ( mitt tak tog 1 dag att byta ) ;-).
    Rekommenderas varmt.
  • Ulf J
    Ulf J skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice
    Tack för ett bra utfört arbete. Mycket nöjd er. Kan varmt rekommendera V-Götalands tak/Ulf
  • Mattias N
    Mattias N skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice
    Götalands tak fungerade utmärkt genom hela processen från offert till genomförande. Robban var den av alla kontaktade firmor som spenderade mest tid hemma hos mig innan offert, dels för att verkligen tillsammans med mig gå igenom förutsättningarna för takbytet och vad som behövde åtgärdas, och dels för att gå igenom sitt koncept och sitt företag noga innan han offererade. Alla papper är i ordning, och arbetet genomförs mycket effektivt och problemfritt. Jag kan varmt rekommendera dem.
  • Cathrine H
    Cathrine H skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice
    Robert kom och tittade på vårt tak och gick grundligt igenom allt som vi behövde beställa, vilken färg på vindskivor, plåt, hängrännor osv. Han återkom med offert som lovat. Han sa från början att de inte kunde lova att de skulle hinna med vårt tak i år men som tur var fick de återbud och då ringde Robert direkt och frågade oss. De kom på måndag morgon som lovat och vid lunch på tisdagen var de klara! Supereffektivt, duktiga och städade upp efter sig. Robert ringde och kollade att vi var nöjda innan han skickade fakturan till oss. Vi rekommenderar varmt Götalands tak!
  • Kirsti T
    Kirsti T skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice
    Götalands Tak Plåt & Målarservice AB har precis blivit klara med vårt tak. Vi är mycket nöjda.
    Att byta tak är ett stort arbete med många moment. Vi bytte även takfönstren på övervåningen. Det invändiga arbetet ingick, och resultatet är över förväntan .De gjorde även allt plåtarbete och byte av stup- och hängrännor, även byte och målning av vindskivor.
    Arbetet var väl planerat. Bemötandet av Robert var alltid vänligt och man fick lätt kontakt med honom, även med de andra, småsaker som kom upp åtgärdades direkt. De städade väl efter sig, så kort sagt, bra jobbat.
    Arbetstiden och kostnaden blev som planerat.
    Kan varmt rekommendera!
    Kirsti T
  • Hans E
    Hans E skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice
    Omläggning av tegeltak samt underpapp och läkt, bra första besök, snabb offert som innehöll allt. konkurrenskraftigt pris.
    Genomförandet skedde på en och en halv dag, det kom 11 personer och alla var högpresterande och de gjorde ett snabbt och snuggt arbete.
    Rättade till de delar vi hade synpunkter på direkt utan knot.
    Fakturan var på offererat pris Inga tillägg.
    Otorligt professionellt företag !

Räntmästaregatan 7 A BV, 416 58 Göteborg