Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB

Vi på Götalands tak plåt & måleriservice AB utför kompletta takomläggningar med tegel och betongpannor.

Vi arbetar ständigt för att takarbetet ska utföras professionellt och med kundens inblick och förståelse. När du anlitar oss vill vi att du som kund skall känna att vi lägger 100% fokus på ditt tak, därför har vi som mål att vi skall slutföra varje påbörjat projekt innan vi kör igång med nästa.

Vi arbetar hårt med tydlighet i kombination med kvalitet som uppskattas av våra kunder. Vi innehar ansvarsförsäkring och F-skattsedel samt är momsregistrerade.

Med högsta standard som ledstjärna tar vi oss an både stora som små takomläggningar.

Kontakta oss för en offert på just ditt takjobb!

282 omdömen om Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB

Sedan starten hos Reco 2014
    2023-01-16 Insamlad av företaget
    Mycket nöjda med byte av takpannor. Elisabeth
    2022-12-23 Insamlad av företaget
    Robert kom på besök för att ge en offert på takbyte (valmat betongtegeltak) och gav ett väldigt seriöst intryck när han inspekterade taket och presenterade sig och firman. Vi fick en ordentlig genomgång av olika materialval och ett ungefärligt startdatum.
    Han är lätt att få tag på om man har frågor och bytet började när det var sagt. Eftersom det var november och ruskväder blev vi informerade om de olika sätt de kanske skulle behöva arbeta på pga vädret. Bytet gick imponerande snabbt med ett stort antal hantverkare och resultatet blev mycket bra. De två projektledarna (svenska) kom på eget initiativ och ville lyfta en fråga om ett plåtarbete som vi tillsammans diskuterade fram en bra lösning på.
    Vi rekommenderar starkt Götalands Tak Plåt & Måleriservice, som vi hittade på rekommendation från vänner.
    2022-11-28 Spontant omdöme
    Det var ett tag sen Robert var här med sitt team men är fortfarande så nöjd. Fantastiskt kundbemötande, och svara på frågor och funderingar. Vi fick upp ögonen för dem då ett hus inte långt ifrån oss hade bytt tak och det såg så välgjort ut. Var lite orolig då jag alltid vill ha kontroll och gör oftast det mesta själv för jag vill veta att det blir riktigt bra. De är väldigt måna om att det blir bra, småsaker kan alla missa och det vi såg fixade de till snabbt. För mig var det värt att det kanske inte var det allra billigaste alternativet, och väldigt glad att vi valde dem. Det komiska är att en kollega på jobbet faktiskt sa de fått offert men inte valt dem, men att de i efterhand insett att de borde gjort det. :) Rekommenderas verkligen. Det kommer gå fort, så tänk gärna igenom om det är detaljer som är speciella och ta med allt sånt vid första besöket.
    2022-11-26 Insamlad av företaget
    Vi är väldigt nöjda med detta företag och rekommenderar dom starkt! Dom kunde komma med kort varsel och byta vårat tak, takfönster och hängrännor. Dom var väldigt effektiva och blev klara snabbt. Robert Kvarnfjärd värnar om att man som kund blir nöjd och är väldigt lätt att kommunicera med.
    2022-11-22 Insamlad av företaget
    Götalands Tak, Plåt % Måleriservice AB rekommenderas starkt. Robert Kvarnfjärd med byggteam gjorde ett mycket fint takbyte på hus och carport. Den detaljerade offerten från Robert genomfördes till punkt och pricka av de kunniga, effektiva och trevliga byggarna. Mycket lyhörd kommunikation med företaget, snabb respons på frågor och önskemål.
    2022-11-01 Insamlad av företaget
    Mycket duktiga hantverkare och glada. Fin logistik. Fackfolk som ställningsbyggare, plåtslagare, snickare och containerhanterare. .
    Tyvärr höga extrafakturor!
    2022-10-30 Insamlad av företaget
    Robert var lätt att ha att göra med. Tydlig i vad som ingick och flexibel vid arbetets start.

Rekommenderar starkt Götalands tak plåt och måleriservice AB
    2022-10-28 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande från början tills slut.
    Både budget och tidplan hölls.

En trevlig upplevelse med ett bra resultat. Det märks att dom är måna om att man blir nöjd. Rekommenderar varmt.
    2022-10-27 Insamlad av företaget
    Så otroligt nöjd och imponerad av arbetet som Götalands Tak, Plåt & Måleriservice AB utförde på vårat hus och garage. Fick stort förtroende för Robert redan vid första kontakten och detta förvaltande han väl under hela arbetet. Byta av pannor, hängrännor, stuprör, vindskivor och plåtbeklädnad av skorsten genomfördes på 3 dagar med mkt bra kvalite. Positivt kundbemötande och bra kommunikation med Patrik och Tony under själva arbetet och dom såg till att arbetet flöt på effektivt med hela teamet på plats. Vill även lyfta fram Isme som såg till att det var rent och snyggt runt omkring. Skulle kunna rekommendera denna firma alla dagar i veckan.
    2022-10-27 Insamlad av företaget
    Hade kontakt med är 3 olika takfirmor för offert, Robert på Götalands tak gav överlägset bäst intryck. Han var uppe på taken en lång stund, tog sig sen tid att förklara alla steg, föreslog materialval och kunde förklara på ett bra sätt. Detta ledde till en mycket bra och tydlig offert - och det viktigaste var att fakturan stämde med offerten eftersom han hade inspekterat taket så noga i förväg kom inte så många överraskningar på vägen!
    Arbetet påbörjades på utsatt tid, jag upplevde hela tiden att Robert var mycket lätt att få kontakt med ifall man hade några frågor. Vi är jättenöjda med vårt nya tak, snyggt utfört arbete på bara några dagar (då det varje dag kom minst 5-6 killar och jobbade samtidigt gick det undan!). Kan bara rekommendera varmt, inget ont att säga alls faktiskt!
    2022-10-26 Insamlad av företaget
    Götalands Tak, Plåt & Måleriservice utförde sitt uppdrag mycket professionellt från start till slut. De var bra på att hålla mig som kund informerad om arbetet och gav förslag på vilka alternativ som finns, var lyhörda för mina frågor och mina önskemål och gav bra rekommendationer när jag som kund var osäker. Teamet som arbetade gav ett mycket kunnigt intryck, de kom alltid när de sa att de skull komma och de svarade seriöst på alla mina frågor och uppträdde mycket trevligt. Götalands Tak, Plåt & Måleriservice höll vad de lovade. Inga extra avgifter utöver kontraktet och allt var klart innan utlovat färdigdatum. Jag kan därför ge Götalands Tak, Plåt & Måleriservice mina bästa rekommendationer.
    2022-10-12 Insamlad av företaget
    Startade i tid, höll kontakt, noggranna i förarbete, genomförande och avslut.
    Kan knappast vara bättre!
    2022-08-24 Insamlad av företaget
    Robban på Götalands Tak gav från första stund ett seriöst intryck,
    lätt att ha att göra med. inga problem med ändringar som uppkom , Vi fick intryck av att han var noga med säkerhet under tiden takbytet genomfördes ,både för arbetarna och oss.
    Kenny.
    Hej Kenny!
    Tack för omdömet. Skönt att ni kunde känna den tryggheten det uppskattas.
    2022-07-07 Insamlad av företaget
    Vi är väldigt nöjda med Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB. De har varit mycket professionella och lyhörda för våra önskemål. Vi bytte tak både på hus, garage och förråd. Alla Tak fixades på ca 10 dagar och allt gick smidigt och snabbt men blev ändå noggrant utfört. Vi är så nöjda med vårt nya tak.

Mvh Anna och Nils-Gunnar.
    2022-06-27 Insamlad av företaget
    Företaget bytte tak på huvudbyggnad, garage och gäststuga under maj/juni 2022.

Robban har varit bra och tydlig att ha att göra med från start till mål, och den positiva känslan vi fick vid första hembesöket höll i sig hela vägen tills jobbet var gjort.

Det var ett effektivt och samspelt team som var hemma hos oss och de var enkla att prata med på plats.

Vi rekommenderar detta företag om ni vill byta tak.
    Hej Johan!
    Skönt att du känner att allt flöt på och att du blev nöjd med hela processen.
    2022-06-27 Insamlad av företaget
    Efter att haft stora problem med första takomläggning via advokater och domstol i ca 2 år så tog Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB över och gjorde om allt från grunden.
    Så imponerad över deras arbete. Snyggt snabbt, smidiga och trevliga.
    Proffsiga helt enkelt. Är så imponerad och nöjd.
    Skulle gladeligen anlita dom igen vid behov och självklart rekommendera.
    Hej Magnus!
    Tack för det fina omdömet!
    Härligt att du känner så och att du fick det taket du önskade dig och att vi fick äran och göra om det.
    2022-06-21 Insamlad av företaget
    Hej, Robban är väldigt bra att prata med och det kändes bra att diskutera med en ärlig kille. Det blev mer jobb än beräknat men det löste dom utan problem.
    Jag är mycket nöjd med takbytet och med killarna som gjorde jobbet, dom jobbade på snabbt och allt var klart inom 2 veckor, precis som man vill att det skall vara.

All heder till dom som satte upp byggställningen också, som inte förstörde något i trädgården och det var rent och snyggt när dom var klara.

Med vänlig hälsning,
    Preben
    Nedergårdsgatan 6, Göteborg
    Hej Preben!
    Skönt att du känner så det uppskattas. Killarna är grymma på sitt arbete och kan bara hålla med.
    2022-05-31 Insamlad av företaget
    Mycket utförlig och vederhäftig offert!
    Leverans enl. uppgörelse.
    Arbetet gällde omläggning av tak på en affärsfastighet. Arbetet utfördes med ett minimum av störande för verksamheten.
    Snyggt och avstädat efter att arbetet slutförts.
    Hej Per!
    Härligt att höra att ni är nöjda med arbetet :-)
  • Lars-Åke G
    skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB
    2022-05-31 Insamlad av företaget
    Vi fick vårt tegeltak utbytt av Götalands tak Plåt och Måleriservice AB. Offerten vi fick efter intresserat besök vad utförlig och klar. Arbetet utfördes snabbt och effektivt med vissa tillägg för reparerad skorsten och extra plåt kring burspråk. Vi fick hela tiden besked om när arbetet skulle utföras hur det fortskred och är mycket nöjda med resultatet och den goda städningen efteråt. /Lars Åke Goksör
    Hej Lars-Åke!
    Tack för omdömet!
    Kul att ni blev så nöjda :-)
    2022-05-25 Spontant omdöme
    Jag är 100% nöjd med hanteringen och utförandet när vi bytte vårt 170 kvm stora tak med betongpannor samt till hörande avvattningssystem. Allt utfördes helt enligt överenskommelse och precis på det sätt som vi kommit överens om i offerten. Arbetet gick snabbt och smärtfritt. Besiktningsmannen hade inte något att anmärka, utan berömde arbetet. Företaget är lätt att ha att göra med och svarar snabbt när man söker kontakt.
    Hej Stefan!
    Tack för omdömet!
    Vad kul att du känner så det uppskattar vi :-)
    2022-04-14 Insamlad av företaget
    Vi är mycket nöjda med vårt takbyte och är övertygade om att vi har fått ett riktigt bra tak. Våra högt ställda förväntningar infriades med råge. Allt verkar ha gått smidigt och helt enligt plan. Dessutom har det varit ett rent nöje att få följa takarbetet med alla inblandade på nära håll. Det vi kom överens om under offert fasen infriades också fullt ut.
    Därför kan vi verkligen rekommendera Götalands Tak.
    Hej Göran!
    Tack så jätte mycket för det fina omdömet, ska hälsa killarna detta :-)
    Ha en fortsatt trevlig dag!
  • Anna L
    skrev om Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB
    2022-03-27 Insamlad av företaget
    Vi hade en bra dialog med Robert redan från start. Kommunikationen fungerade utmärkt och vi fick alltid svar väldigt snabbt. Arbetsställningen kom upp precis den dag som var bestämt och arbetslaget var otroligt hjälpsamma och utförde ett prickfritt jobb och var klara före den tid som var utsatt. Allting fungerade toppenbra. Vi bytte hela vårat tak inklusive ny papp, läkt, betongpannor, hängrännor och stuprör. Det är sällan man blir så postivt överraskad och nöjd.
    Hej Anna!
    Tack för det fina omdömet.
    Hör av dig så fort du vet när Solcellsföretaget är klara så att kan jag boka demontage av ställningen.
    2022-02-28 Insamlad av företaget
    Bra bemötande av Robban och de andra, det nya taket ser bra ut.
    Tack så mycket för ditt fina omdöme men vill åter igen be om ursäkt för att det tog lite tid (pga covid) för plåten att bli färdig. :-) Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB
    2022-02-26 Insamlad av företaget
    Bra och trevligt bemötande.
    Förväntade mig ett kompetent arbete och det infriades.
    Takomläggningen gjordes proffesionellt. Jag är mycket nöjd.
    Hej Ingrid!
    Tack så mycket för det fina omdömet! :-)
    2022-02-14 Insamlad av företaget
    De gjorde ett väldigt bra jobb och löste logistiken trots det oväntade vintriga vädret som kom.
    2022-01-31 Insamlad av företaget
    Arbetet utfördes professionellt, snabbt och smidigt och helt enligt offert. Bra dialog och uppföljning. vi är mycket nöjda.
    2022-01-29 Insamlad av företaget
    Byte av tak hängrännor och plåtbeklädda vindskivor mm. Allt bra från början till slut.
    Kan verkligen rekommendera dem.
    2021-12-16 Insamlad av företaget
    Byte av takpannor, papp och läkt samt installation av takfönster.
    Jobbet blev utfört inom avtalad tid vilket var viktigt för mig. Själva takbytet gick snabbt och smidigt.
    Inget att anmärka på.
    2021-12-15 Insamlad av företaget
    Robban och gänget fixad en helrenovering av taket. Proffsig och smidig process med bra kommunikation.
    2021-11-19 Insamlad av företaget
    Såååå bra!!!
    När taket väl skulle läggas flöt allt på och taket stod helt klart inom ett par veckor. Snyggt arbetat killar! Vi är helnöjda. Kan varmt rekommendera detta företag.
    Hälsningar Lasse och Annika Petersson
    Hallonvägen, Lindome
    2021-11-14 Insamlad av företaget
    Bytt tak. Professionell leverantör helt igenom. Snabb återkoppling på förfrågan med personligt besök och noggrann inspektion då man ställde rätt frågor till oss som kund. Höll alla löften. Trevliga medarbetare. Rekommenderas varmt!
    2021-10-29 Insamlad av företaget
    Tydlig kommunikation, riktigt bra utfört arbete och raka priser utan överraskningar.

Jag är mycket nöjd med bolaget.
    2021-10-19 Insamlad av företaget
    Blev rekommenderad av en väns vän att kontakta Robert för takbyte. Fick förtroende vid första besöket. Bra återkoppling på frågor. Allt som utlovades hölls till 100%. Vår tomt har flera utmaningar, allt sköttes galant. Tidsplanen för hela takbytet, inklusive byggställningar hölls till 100%.
    Kvaliteten på arbetet är mycket hög. Trevlig och kunnig personal.
    Vi kan varmt rekommendera Götalands Tak Plåt och måleriservice AB.
    2021-10-19 Insamlad av företaget
    Robert var tydlig ock kunnig killarna som var hos oss var som duracellkaniner mycket bra ock snabbt jobbat vi är väldigt nöjda kan absolut rekommendera Götalands tak.
    2021-10-16 Insamlad av företaget
    Götalands Tak Plåt och Måleriservice bytte vårt plåttak mot betongpannor med tillhörande plåtarbete och nya rännor. Det började med ett noggrannt och informativt hembesök. Hela genomförandet var sedan proffsigt och effektivt utfört. Arbetsteamet var ett sammansvetsat gäng.
    2021-10-12 Insamlad av företaget
    Högsta betyg för ett perfekt genomfört takbyte från första kontakt till sista slutstädning.
    Alla jobbade proffsigt.
    Vi är helnöjda och rekommenderar detta företag

Stefan och Birgitta

2021-07-28 Insamlad av företaget
    Takbyte - allt ovan råsponten inkl plåt o vindskivor.
    Synnerligen effektivt o proffsigt, från första besök till klart.
    Själva jobbet startade måndag, klart onsdag.
    Lite extrajobb angående brandskydd fixades utan problem eller kostnad. Så själva takbytet får högsta betyg.
    Dom av GTP&M inhyrda ställningsbyggarna drar ner lite.
    Kom o började bygga torsdag innan midsommar, vid 13:30.
    Skulle ju vara klart till måndag morgon.
    Tal om att jobba under helgen vilket iofs inte behövdes, blev klart torsdag efter effektivt jobb.
    Men sen blev ställning o flera pallar kvar 11 dagar efter taket var klart. Inte vad trädgården behövde.
    Därav inte "full pott".
    Men tycker iaf att jag på goda grunder kan rekommendera Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB.
    2021-07-09 Insamlad av företaget
    Vi la om tak på vår villa plus garage. Utmärkt service och väldigt trevliga.
    Bra intryck ifrån början till slut.
    Rekommenderar verkligen Götaland tak, plåt och måleriservice
    2021-07-06 Insamlad av företaget
    Väl utfört arbete. Smidig process med god kommunikation.
    2021-06-22 Insamlad av företaget
    Hej

Det gamla taket åkte ner på ca 2 timmar, helt otroligt. Inte bara jag och min fru var imponerade av teamet som jobbade med taket, grannarna kom ut och stod och gapade. En sån fart, ett sånt lagarbete! När allt var klart var allt bortforslat och uppfarten var städad. Synd att jag inte ser taket så ofta, men grannarna som ser det varje dag tycker det är jättefint. Jag rekommenderar Götalands Tak varmt.
    2021-06-07 Insamlad av företaget
    Genomförde under maj månad 2021 byte av taket på vårt hus (valmat tak c:a 200m2).
    Anlitade Götalands Tak Plåt och Måleriservice (Robert Kvarnfjärd) efter rekommendation från en bekant.
    Kan i efterhand konstatera att det var ett klokt val.
    Fick redan från första dagen ett mycket professionellt bemötande, en noggrann genomgång med Robban, en klar plan på genomförandet och en tydlig och väldefinierad offert.
    Arbetet därefter med byte av pannor, papp, läkt och plåt etc. genomfördes av en mycket välorganiserad och duktig arbetsstyrka på 6-8 man inom loppet av bara några dagar.
    Vi helnöjda med det trevliga bemötandet och på den insats som med mycket hög kvalitet på såväl arbete som material blev resultatet på vårt takbyte.
    Kan lämna mina bästa rekommendationer beträffande Götalands Tak Plåt och Måleriservice, har f.ö. redan anlitat dom igen för ett motsvarande arbete (under juni månad) på vårt garagetak.
    2021-05-09 Insamlad av företaget
    Bra rakt igenom, från första möte till arbetet var klart.
    Bra och proffsig personal.
    Helnöjd!
    2021-05-02 Insamlad av företaget
    Vi använde oss av Götalands tak & måleriservice för att lägga om taket på vår villa. Fantastiskt bemötande och genuin vilja att saker och ting ska bli bra från början till slut. Reultatet blev kanonfint. Kan varmt rekomendera Robban och hans gäng!
    2021-04-27 Insamlad av företaget
    Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB levererade precis enligt offert och på utsatt tid. Dessutom mycket bra att ha och göra med.
    2021-04-20 Insamlad av företaget
    Mycket trevligt och proffsigt bemötande. Vi la om vårt tak som blev jättefint. Arbetet gick fort och smidigt. Duktiga och noggranna. Vi är jättenöjda.
    2021-04-20 Insamlad av företaget
    Komplett takbyte har utförts till största belåtenhet.
    Strålande utfört arbete.
    Proffsigt och snabbt.
    Mycket nöjda hälsar Birgitta o Kjell.
    Tack Robert - Bra jobbat!
    2021-04-19 Insamlad av företaget
    Vi lade om taket och de gjorde det perfekt, snabbt och ordentligt!
    Riktigt vänliga och tillmötesgående.
    2021-03-31 Insamlad av företaget
    Byte komplett tak
    Snabbt och smidigt
    Inga konstigheter trotts -12 grader.
    Kan starkt rekommendera
    2021-03-25 Insamlad av företaget
    Professionellt bemötande och snabbt och proffsigt utfört arbete. Vi fick en del tilläggsarbete då sponten även behövde bytas vilket ej var planerat för, detta gjordes utan problem och man blev ändå klar inom utsatt tid.
    2021-03-20 Insamlad av företaget
    Vi anlitade Götalands Tak Plåt & Måleriservice AB för ett takbyte. Vi fick ett trevligt bemötande, bra kontakt och jobbet utfördes snabbt och proffsigt trots snöslask och trång uppfart till tomten. Vi är mycket nöjda.