Göteborg Wealth Management AB

Kungsportsavenyn 32, 411 36 Göteborg — Visa karta

Få ett rikare liv i framtiden med Göteborg Wealth Management AB! Med hjälp av oss på oss får du en bättre ekonomi och högre livskvalitet.

Vi hjälper dig att utvärdera din nuvarande situation genom att finna brister och möjligheter, du får hjälp att vidta konkreta åtgärder som tillmötesgår dina behov och önskemål och vi hjälper dig använda spar- och trygghetslösningar som ger dig bättre förutsättningar att leva så som du önskar.

Utifrån dina förutsättningar, din bakgrund och dina mål ger våra licensierade rådgivare lämpliga råd och tips på hur du kan förbättra din ekonomi. Hos oss får du alltid fullständig information om både avgifter och ersättningar.

Vi på Göteborg Wealth Management tar ansvar för de råd vi ger och för oss är det viktigt att de är lämpliga för just dig. Du kan följa utvecklingen i mobil, dator eller surfplatta och genom våra rådgivare får du uppföljning när du vill, på distans eller vid ett personligt möte.

Med Göteborg Wealth Management AB får du en modern sparplattform, intelligent kapitalförvaltning och möjlighet till personlig rådgivning, på det sätt och i den omfattning som passar dig. Dessutom får du den inspiration, motivation, utbildning och service som krävs för att du ska få ett rikare liv.

Varmt välkommen du också!
Mån-Tor: 08:30-18:00
Fre: 08:30-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 127 kunder tycker om Göteborg Wealth Management AB

• Lennart O

2019-01-31

Lennart O skrev om Göteborg Wealth Management AB
    Jag köpte kapitalförvaltning av Göteborg Wealth Management AB.
    Blev mycket väl bemött av Tobias Henricson.
    Kände det som att de hade bra kunskap om ekonomi.
    Lennart Läs mer
  • 2019-01-30

Henrik S skrev om Göteborg Wealth Management AB
    Har fått enkel, lättydlig och värdefull rådgivning avseende förtida pensionsuttag, vilka placerats i blandad lämplig mix av olika fonder.

Relevant rekommendation avseende risktagande utifrån mina förutsättningar.

Då jag tidigare mött en viss arrogans, utifrån skepsis och ev fördomar, har Göteborg Wealth Management bevisat motsatsen via ett behagligt bemötande, och ej pockande eller drivande i vidtagna åtgärder.
    Enda ev frågetecknet de ofta förekommande namnbytena.

/Henrik Samuelsson Läs mer
  • Jerry L

2019-01-29

Jerry L skrev om Göteborg Wealth Management AB
    Hjälp med att placera mina Pensionsförsäkringar.
    Mycket Positivt bemött och har vekligen levt upp till mina förväntningar.
    Kompetent förklarat och strategiskt skicklig kille.
    Har bara positiva upplevelser att meddela. Läs mer
  • 2019-01-26

Margita K skrev om Göteborg Wealth Management AB
    Jag har fått hjälp med mitt sparande till pensionen. Jag har haft två handläggare och båda har varit väldigt bra och hjälpsamma. Det är lätt att nå dem på telefon om det skulle behövas. Läs mer
  • 2019-01-23

Marianne T skrev om Göteborg Wealth Management AB
    Bra bemötande, alltid fått svar på mina funderingar och frågor, min rådgivare Tobias har förklarat allt på ett mycket pedagogiskt sätt så att jag förstår vad han pratar om. Läs mer
  • 2019-01-08

Christina L skrev om Göteborg Wealth Management AB
    Min kontakt hos er är Joel Gustavsson, en mycket sympatisk och - såvitt jag förstår - kunnig man! Jag känner förtroende för honom. Läs mer

Stig J skrev om Göteborg Wealth Management AB
    Sparande
    Mycket bra
    Har höga förväntningar, ja än så länge
    Kan inte bli bättre med så bra personal, har inget att klaga på. Läs mer

Staffan W skrev om Göteborg Wealth Management AB
    Fick tidigare hjälp med förvaltning via min bank. Hittills har jag upplevet Göteborg Wealth Management som bättre pålästa och avkastningen har varit bättre än index. Trevligt bemötande och kontinuerlig uppföljning är något som jag tidigare efterfrågat. Läs mer

Alexander G skrev om Göteborg Wealth Management AB
    Min rådgivare på Göteborg Wealth Management har hjälpt mig med mitt sparande. Trevligt bemötande och bra service. Läs mer

Johan S skrev om Göteborg Wealth Management AB
    Pedagogisk förklaring. Varit kund 1 år och träffat min rådgivare 3 gånger, precis som utlovat. Läs mer
  • Åsa K

2019-01-06

Åsa K skrev om Göteborg Wealth Management AB
    Har fått fantastiskt värdefull och engagerad hjälp om både pension och sparande! Känns tryggt att få kontroll på ekonomin o framtiden genom kvalificerad rådgivning. Rekommenderas! Läs mer
    2019-01-07 Rasmus W svarar Åsa K
    Hej Åsa, tack för att du väljer att vara kund hos och tack att du valt att lämna omdöme om oss!
  • 2018-12-31

Monica E skrev om Göteborg Wealth Management AB
    Trevliga och seriösa rådgivare som hjälpt mig med placering och pensionssparande. Monica Läs mer
  • 2018-12-28

Julia skrev om Göteborg Wealth Management AB
    Trevlig personal som ger ett seriöst intryck. Fått hjälp med privat sparande och samboavtal. Läs mer
  • 2018-12-28

Erik B skrev om Göteborg Wealth Management AB
    Väldigt nöjd med min rådgivare på GWM. Har fått hjälp med mitt sparande, testamente och en framtidsfullmakt. Varit kund sedan 2016, kan vart rekommendera detta bolag! Läs mer
  • 2018-12-26

Anders D skrev om Göteborg Wealth Management AB
    Jag har använt mig utav Göteborg Wealth Managements tjänster i över 5 år och är väldigt nöjd med både service och utveckling på det kapital som placeras i min ISK. Läs mer
  • 2018-12-23

Ann-Christine H skrev om Göteborg Wealth Management AB
    Behjälplig vid införskaffande av Framtidsfullmakt.
    Vår kontaktperson på Hjerta informerade oss om allt så vi behövde endast läsa igenom och skriva under. Läs mer
    2019-01-07 Rasmus W svarar Ann-Christine H
    Hej Ann-Christine, tack för att du väljer att vara kund hos och tack att du valt att lämna omdöme om oss!
  • Daniel N

2018-12-22

Daniel N skrev om Göteborg Wealth Management AB
    Rasmus at GWM went quite a bit out of his way to help us out! As new immigrants from the United States, it is not easy to find financial institutions that are willing let alone able to accommodate all the extra steps required to deal with the US tax system. Nevertheless we experienced timely and thorough help and advice. We feel much more secure in our future now that we have some investment in the Swedish economic system! Läs mer
    2019-01-07 Rasmus W svarar Daniel N
    Hi Daniel, im glad to hear that you are happy with our help so far!

Olof skrev om Göteborg Wealth Management AB
    Jag är mycket nöjd med den hjälp kring kapitalförvaltning som min rådgivare Joel bistår med. Joel visar ett stort engagemang mot mig och bemöter mig alltid på ett professionellt och vänligt sätt. Tack! Läs mer
    2019-01-07 Rasmus W svarar Olof
    Tack för ditt fina omdöme Olof!

Pär E skrev om Göteborg Wealth Management AB
    Mycket nöjd med den hjälp och rådgivning jag fått av Rasmus på GWM. Läs mer

Mikael I skrev om Göteborg Wealth Management AB
    Pålästa rådgivare som verkligen kan sin sak, både inom investeringar och juridiska frågor. Läs mer
    2018-12-21 Rasmus W svarar Mikael I
    Tack för din reco Mikael, hoppas vi kan leverera snäppet bättre nästa år så att det blir 5/5!
    Mikael I, Rasmus W gillar detta

Niclas skrev om Göteborg Wealth Management AB
    Jag är mycket nöjd med den hjälp kring kapitalförvaltning, skatt och juridik jag fått. Min rådgivare Joel bemöter mig alltid på ett professionellt och vänligt sätt. Läs mer

Hans N skrev om Göteborg Wealth Management AB
    Mycket nöjd med den servicen jag fått av min rådgivare på Göteborg Wealth Management! Läs mer
  • 2017-10-21

Miguel Angel G skrev om Göteborg Wealth Management AB
    I wanted to learn more about the pension system in Sweden, and also wanted to improve my own strategy to save up for the future. The consultant I have met has given me very thorough explanations of how this all works, and has provided me with good advice so far. He has also been very kind to do all this in English (my Swedish isn't that good). I have started an investment portfolio which suits my preferences and needs. My expectations have been surpassed and I am very satisfied as a client of yours. Läs mer
  • 2017-10-09

Gunvor E skrev om Göteborg Wealth Management AB
    Jag hoppas att jag har gjort rätt val men jag blir orolig när jag läser att ni tar ur höga avgifter på ert förvaltande Läs mer
    2017-10-09 Rasmus W svarar Gunvor E
    Hej Gunvor, tack för ditt inlägg.

Om du har några frågor, funderingar eller om du har glömt bort vad du betalar i avgift för de produkter du har kan du när som helst maila/ringa eller träffa din rådgivare för att gå igenom dessa. Jag är övertygad om att du då inte kommer att känna någon oro.
  • 2017-10-06

Ammi L skrev om Göteborg Wealth Management AB
    Råd om hur jag ska kunna spara till maximal tjänstepension.

Hjälp med att placera pengarna.

Mycket nöjd med de möten jag haft med Tobias, han är outtröttlig på att förklara för mig som inte fattar något av detta ;-).

Hls Ammi Läs mer
    2017-10-09 Rasmus W svarar Ammi L
    Hej Ammi, tack för att du tog dig tiden att tycka till om oss!
  • 2017-10-01

Lars-Göran H skrev om Göteborg Wealth Management AB
    var ett givande samtal. Fick svar på mina frågor. På ett sakligt sätt Läs mer
    2017-10-09 Rasmus W svarar Lars-Göran H
    Hej Lars-Göran, tack för ditt inlägg. Kul att höra att du är nöjd!
  • Glenn M

2017-09-26

Glenn M skrev om Göteborg Wealth Management AB
    Allt bra hitills. Bra mottagande. Trevlig personal. Bra läge i stan. Läs mer
    2017-09-26 Rasmus W svarar Glenn M
    Hej Glenn, tack för ditt inlägg om oss. Kul att se att du är nöjd med din rådgivning från oss.
  • 2017-09-17

Mikael K skrev om Göteborg Wealth Management AB
    Har fått hjälp starta månadspensionspar. Lagt ett engångsbelopp för pension. Placerat om fonder i orange kuvär. Läs mer
    2017-09-22 Rasmus W svarar Mikael K
    Hej Mikael, tack för att du har tagit dig tiden att skriva om oss. Kul att se att du är nöjd med din rådgivning hittills.
  • 2017-09-15

Marianne H skrev om Göteborg Wealth Management AB
    Jag är jättenöjd med bemötandet och de levde upp till förväntningarna hittills. Jag har satsat på att placera mina pengar på ISK konto. Det kommer att bli fortsatt kontakt om
    utvecklingen av mina fonder och aktier i ISK .Kontakten kommer att ske ofta vilket jag tycker är positivt. Jag fick även råd angående mitt bolån.
    MVH Marianne Häggh Läs mer
    2017-09-15 Rasmus W svarar Marianne H
    Hej Marianne, tack för att du har tagit dig tiden att skriva om oss och tack för att du är kund. Vi kommer göra vad vi kan för att du skall vara lika nöjd framöver!
  • 2017-09-11

Imre K skrev om Göteborg Wealth Management AB
    Jag blev rekommenderad att byta aktiefond, till en som har lägre avgift, skrev på ett papper enkelt och snabbt. Läs mer
    2017-09-11 Rasmus W svarar Imre K
    Hej Imre, tack för att du är kund hos oss och tack för att du har rekommenderat oss.
  • 2017-09-10

Birgitta S skrev om Göteborg Wealth Management AB
    Jag har fått ekonomisk rådgivning för placering av likvida medel från seniorlån. Och så fått kännedom om juridisk hjälp via hänvisning. Läs mer
    2017-09-11 Rasmus W svarar Birgitta S
    Hej Birgitta, tack för att du har valt oss som din rådgivare och tack för att du har tagit dig tiden att rekommendera oss!
  • Cecilia H

2017-09-08

Cecilia H skrev om Göteborg Wealth Management AB
    Väldigt bra bemötande. Rasmus Magnusson är ett föredöme och bra att ha med att göra. Har fått superbra hjälp med att placera mina pengar. Läs mer
    2017-09-08 Rasmus W svarar Cecilia H
    Hej Cilla, tack för att ni har tagit er tid att skriva om oss och tack för att ni har valt oss som er rådgivare. Hoppas både du och Gerhard får en riktigt go helg!
  • 2017-09-08

Eleonor N skrev om Göteborg Wealth Management AB
    Mycket bra bemötande! Upplever att vi har en seriös rådgivare som är engagerad o inlyssnande. Som person passar han mej perfekt. Har varit kund gör kort tid för att se om placeringarna över längre tid kommer att ge det jag önskar.
    Med vänlig hälsning
    Eleonor Nordenstam Läs mer
    2017-09-08 Rasmus W svarar Eleonor N
    Hej Eleonor, tack för tiden du har tagit för att skriva om oss. Jag är övertygad om att du även kommer att vara nöjd framöver. Siktar på en 5a vid nästa utvärdering om ett år!
  • 2017-09-04

Annika N skrev om Göteborg Wealth Management AB
    Jag har fått hjälp med placering av pengar. I stort sett är jag nöjd med dessa placeringar. Min rådgivare har jag stort förtroende. Läs mer
    2017-09-08 Rasmus W svarar Annika N
    Hej Annika, tack för att du har tagit dig tiden att skriva om oss och tack för att du är kund hos oss!
  • 2017-06-26

Eva E skrev om Göteborg Wealth Management AB
    Som alltid ett bra möte hos Anna Borgeldt. Trevligt bemötande, informativt och bra kommunikation. Läs mer
    2017-06-26 Rasmus W svarar Eva E
    Hej Eva, tack för att du har tagit dig tiden att skriva om oss. Kul att höra att du är nöjd med våra tjänster och din rådgivare Anna. Glad sommar!
  • 2017-06-04

Peter K skrev om Göteborg Wealth Management AB
    Mycket trevligt och proffsigt bemötande.
    Har köpt aktiefonder som gått hyfsat.
    Har även köpt en försäkring i folksam där jag sparar 3000 kr i månaden . Läs mer
    2017-06-16 Rasmus W svarar Peter K
    Hej Peter, tack för att du har tagit dig tiden att skriva om oss!
  • 2017-05-26

Tore S skrev om Göteborg Wealth Management AB
    Har varit kund hos Cerberus innan namnbytet till IZave. Jag är mycket positiv till företaget, speciellt min handläggare Tobias Henricsson som är mycket duktig som hjälper mig på ett vänligt och proffsigt sätt . Rekommenderar jag verkligen.

hälsningar Tore Starck Läs mer
    2017-06-16 Rasmus W svarar Tore S
    Hej Tore, tack för att du är kund hos oss. Tack även för att du lämnar en rekommendation om oss.
  • Cecilia O

2017-05-25

Cecilia O skrev om Göteborg Wealth Management AB
    Vi är mycket nöjda med vårt besök hos izave. Mycket trevligt bemötande och kunnig personal. Ett möte utan stress, där man i lugn och ro kunde diskutera sina frågor. Läs mer
    2017-06-16 Rasmus W svarar Cecilia O
    Hej Cecilia, tack för att du har tagit dig tiden att skriva om oss.
  • 2017-05-24

Jan H skrev om Göteborg Wealth Management AB
    Hjälpsamma - tillmötesgående - helt ok! Läs mer
    2017-06-16 Rasmus W svarar Jan H
    Hej Jan, tack för lämnad feedback!
  • Johanna E

2017-05-24

Johanna E skrev om Göteborg Wealth Management AB
    Jag har fått hjälp med att planera pensionssparande.
    Den rådgivning jag fick var kunnig, uppriktig och lyhörd. Jag fick lära mig betydligt mer om investeringar än jag hade väntat mig, jag som inte ens trodde att det intresserade mig. Min tydliga känsla var att det just handlade om rådgivning och inte insäljning. Läs mer
    2017-06-16 Rasmus W svarar Johanna E
    Hej Johanna tack för ditt inlägg. Kul att höra att du är nöjd och även har fått lära dig lite mer om dina pensioner och ditt sparande!
  • Kristian K

2017-05-23

Kristian K skrev om Göteborg Wealth Management AB
    Vi har ALLTID blivit väl omhändertagna av Rasmus Wallgren som vi blev rekommenderad av via Leif Arvidsson. Vi har gått igenom vår ekonomiska situation och utifrån det startat en kapitalförsäkring som fungerar bra. Rasmus inger en mycket bra förtroende och kommer med bra förslag på hur vi skall tänka och göra för att lyckas få till våra förväntningar/drömmar. Upplevelsen av Rasmus (som är företaget)ansiktet utåt är fantastisk. Läs mer
    2017-06-16 Rasmus W svarar Kristian K
    Hej Kristian, tack för att du skriver om oss. Det värmer att ni är nöjda med oss! Hoppas ni får en riktigt go sommar
  • 2017-05-23

Maria H skrev om Göteborg Wealth Management AB
    jag är mycket nöjd med att jag och min man har fått stanna som kunder hos Rasmus. Vi har haft möten i Stokcholm och kontakt på telefon och mejl och det har fungerat väldgt bra. Läs mer
    2017-06-16 Rasmus W svarar Maria H
    Hej Maria tack för inlägget och tack för vårt samarbete. Ha nu en riktigt go sommar!
  • 2017-05-22

Karin K skrev om Göteborg Wealth Management AB
    Mitt placeringsalternativ verkar hittills inte vara speciellt bra. Men jag har bara varit med en kort tid. Tänker avvakta några månader och sedan på eget initiativ be om en förändring av innehållet i portföljen. Vår kontakt är annars trevlig och verkar kunnig. Läs mer
    2017-06-16 Rasmus W svarar Karin K
    Hej Karin, tack för ditt inlägg. Långsiktighet är en dygd när det gäller sparande. Jag är övertygad om att du kommer att bli helt nöjd sett över tid!
  • Hans-åke R

2017-05-21

Hans-åke R skrev om Göteborg Wealth Management AB
    Hjälp med fondplacering.
    Vår kontakt med iZave har så här långt varit positiv Läs mer
    2017-06-16 Rasmus W svarar Hans-åke R
    Hej Hans-Åke, tack för ditt inlägg. Kul att höra att du är nöjd. Hoppas ni får en go sommar så ses vi snart!
  • 2017-05-18

Markus K skrev om Göteborg Wealth Management AB
    Jag är supernöjd vilket till stor del beror på min rådgivare Rasmus Wallgren som varit förtroendeingivande och väldigt serviceinriktad sedan dag 1 Läs mer
    2017-06-16 Rasmus W svarar Markus K
    Hej Markus tack för din feedback och tack för att du är kund hos oss!
  • Ronald G

2017-05-18

Ronald G skrev om Göteborg Wealth Management AB
    Helt ok bemötande nu är bollen hos er för att ge mig den bästa servicen och se till att ni väljer rätt fonder. Läs mer
    2017-06-16 Rasmus W svarar Ronald G
    Hej Roland, tack för att du är kund. Som du själv skriver, nu skall vi även visa att vi är värda ditt förtroende. Om det är något du saknar eller önskar är det alltid bara att ringa eller maila din rådgivare.
  • Bengt-Arne J

2017-05-17

Bengt-Arne J skrev om Göteborg Wealth Management AB
    Har blivit bra bemött och har investerat i ett paket som jag använder initialt för att jämföra era produkter ställt mot min ord bank Läs mer
    2017-06-16 Rasmus W svarar Bengt-Arne J
    Hej Bengt, tack för ditt inlägg. Alltid bra att ha något att jämföra mot sett över tid. Jag hoppas och tror att du kommer att bli nöjd med våra tjänster.

Marlene B skrev om Göteborg Wealth Management AB
    Blir bemött på ett bra sätt. Kan varmt rekommendera er. Läs mer
    2017-06-16 Rasmus W svarar Marlene B
    Hej Marlene, tack för rekommendationen!

Einar W skrev om Göteborg Wealth Management AB
    Bemötandet är helt ok.
    Mina förväntningar var att mitt sparande skulle öka i värde, trots era avgifter, vilket inte visat sig fallet.
    Jag vill ta ut ett belopp från mitt sparande och trots att jag nu väntat över en vecka på detta belopp har jag ännu inte fått några pengar insatta. Detta är naturligtvis inte acceptabelt ur min synvinkel! Läs mer
    2017-06-16 Rasmus W svarar Einar W
    Hej Einar, tack för ditt inlägg. När det kommer till sparande är det viktigt att inte vara allt för kortsiktig. Har du haft sparande via oss det senaste året har du sannolikt haft en bra riskjusterad avkastning. Har du haft sparandet i 0 - 6 månader är det väldigt mycket slump om när du klev på.

Att ta ut kapital från sparande och fonder kan ta mellan 5 dagar och 2 månader beroende på vilka fonder och placeringar du har. Men om du ringer till din rådgivare kommer han/hon berätta hur det ligger till och när dina pengar landar.

Mvh Rasmus Wallgren

Gun Anita C skrev om Göteborg Wealth Management AB
    Jag var tidigare kund hos Cerberus. Jag har fått ett vänligt bemötande där. Jag har sedan förra året placerat en summa pengar i fonder men tyvärr har värdet inte ökat. Fick i april ett brev där de upplyser om att de bytt namn till iZave. Läs mer
    2017-06-16 Rasmus W svarar Gun Anita C
    Hej Gun, tack för ditt inlägg. Ring eller maila gärna till din rådgivare om ni inte redan har en inplanerad tid för att gå igenom ditt sparande.

Kungsportsavenyn 32, 411 36 Göteborg