Grand Samarkand

3.3

7 omdömen om Grand Samarkand

Robin F
Skrev om Grand Samarkand

Ett systembolag, trevlig personal . Brukar vara lätt att få hjälp med tips på olika drycker ifrån personalen och butiken är välskött i övrigt.

Erik J
Skrev om Grand Samarkand

Ett bra systembolag med stort utbud och kunnig personal. Är som de flesta systembolag och är säkert många Växjöbor som är glada att det finns sådana att tillgå i denna stad. Brukar vara lätt att få hjälp med tips på olika drycker ifrån personalen och butiken är välskött i övrigt.

Patrik H
Skrev om Grand Samarkand

Till skillnad från Systembolaget i Växjö City (klostergatan) så ligger detta lite mer avsides och det är därav en fördel att inneha körkort. Själva butiken som sådan är hyfsat välorganiserad (kunde dock ha varit bättre). De anställda hjälper en gladerligen med både tips och påfyllning av slutsålda varor i butik. Ett minus för hela Systembolaget - oavsett lokalisering - är deras extremt höga priser. Jag vet personligen inget land som har dyrare alkohol än Sverige. Sist med inte minst så tycker jag att utbudet är lite halvtaskigt....

Patrik H

Johanna J
Skrev om Grand Samarkand

Systembolaget hade vi studenter inte klarat oss utan. ofta har de ett bra utbud och ja priserna är ju som de är. men man kan hitta mycket gott där till grillfesten eller en party kväll.

Max S
Skrev om Grand Samarkand

bra priser och ett fint utbud. stora variationer av märken, från billigare lite skräpigare till det lite dyra och lite finare

Markus K
Skrev om Grand Samarkand

Har ett bra sortiment och trevlig personal. Dock är ju den svenska alkoholskatten ett skämt, vilket innebär att prierna är alltför höga.