Alla kategorier Drycker Kronoberg Växjö Grand Samarkand

Hejaregatan 22, 352 46 Växjö — Visa karta

Läs vad 7 kunder tycker om Grand Samarkand

• Robin F
    Robin F skrev om Grand Samarkand
    Ett systembolag, trevlig personal . Brukar vara lätt att få hjälp med tips på olika drycker ifrån personalen och butiken är välskött i övrigt.
  • Erik J
    Erik J skrev om Grand Samarkand
    Ett bra systembolag med stort utbud och kunnig personal. Är som de flesta systembolag och är säkert många Växjöbor som är glada att det finns sådana att tillgå i denna stad. Brukar vara lätt att få hjälp med tips på olika drycker ifrån personalen och butiken är välskött i övrigt.
  • Patrik H
    Patrik H skrev om Grand Samarkand
    Till skillnad från Systembolaget i Växjö City (klostergatan) så ligger detta lite mer avsides och det är därav en fördel att inneha körkort. Själva butiken som sådan är hyfsat välorganiserad (kunde dock ha varit bättre). De anställda hjälper en gladerligen med både tips och påfyllning av slutsålda varor i butik. Ett minus för hela Systembolaget - oavsett lokalisering - är deras extremt höga priser. Jag vet personligen inget land som har dyrare alkohol än Sverige. Sist med inte minst så tycker jag att utbudet är lite halvtaskigt. Det är många likörer och spritdrycker det enbart finns ett fåtal av de tillgängliga smakerna av.
  • Patrik H
    Patrik H skrev om Grand Samarkand
  • Johanna J
    Johanna J skrev om Grand Samarkand
    Systembolaget hade vi studenter inte klarat oss utan. ofta har de ett bra utbud och ja priserna är ju som de är. men man kan hitta mycket gott där till grillfesten eller en party kväll.
  • Max S
    Max S skrev om Grand Samarkand
    bra priser och ett fint utbud. stora variationer av märken, från billigare lite skräpigare till det lite dyra och lite finare
  • Markus K
    Markus K skrev om Grand Samarkand
    Har ett bra sortiment och trevlig personal. Dock är ju den svenska alkoholskatten ett skämt, vilket innebär att prierna är alltför höga.

Hejaregatan 22, 352 46 Växjö