Granngården AB

1.0 i betyg av av 1 omdömen

Läs vad 1 kund tycker om Granngården AB

• 2019-07-02

Johan E skrev om Granngården AB
    Ska man sammanfatta det hela så har Granngården icke fungerade betalningsfunktion på hemsidan, oärlig kundsupport, extremt opraktiska alternativ för hemleverans, godtyckliga tolkning av giltiga leveranser samt skickar helt fel produkter.

Här är min historia kring när jag skulle beställa en vit vinbärsbuske med längden 80-100 cm via deras hemsida.

(1) Det gick inte att betala med kort på hemsidan, jag kom varje gång till en 404-sida. Kundsupporten låtsades vara ovetande när jag hörde av mig. Men efter fyra misslyckade försök erkände de att de haft problem hela veckan och bad mig använda faktura istället. I samband med den beställningen skapade jag även ett konto på deras hemsida. Då visade det sig att jag lagt 4 beställningar med kort och 1 med faktura. Något som tog mig en massa tid att styra upp i efterhand.

(2) Leverantören Granngården använder (DHL) erbjuder enbart leverans på arbetstid som dessutom måste kvitteras, vilket gör att om du beställer något från Granngården så får du vackert arbeta hemifrån hela dagen för att ta emot varorna. Om du har den möjligheten dvs. Detta framgår inte vid beställningen. Dessutom kom leveransen drygt 2 timmar efter det tidspann som utlovades dvs min leverans skulle dyka upp mellan 10-14:00 men dök i praktiken upp strax efter 16:00.

(3) När leveransen väl dök upp så visade det sig att de skickat en 150 cm lång monsterplanta som inte alls passar in bland mina befintliga buskar. När jag hörde av mig till dem angående detta så kom inget svar på över en vecka. När svaret väl kom så var beskedet att de mäter från kruka till där grenverket börjar, vilket faktiskt var exakt 100 cm. Jag antar att om jag hört av mig och sagt att den längden var för kort så hade de istället mätt plantan mellan rothals och toppen på kronan istället. Något de såklart alltid kan göra eftersom de inte skriver ut på hemsidan hur plantlängden mäts. Utöver den överdrivna längden så är plantan otroligt sned/asymmetrisk i kronan, vilket gör att ingen kund någonsin hade valt denna om de sett den i butik.

(4) Nu två veckor senare har vinbären börjat mogna till vackert röda bär istället för de vita vinbär som jag faktiskt beställde.

Mitt tips är att om möjligt undvika Granngården då det finns ett flertal mycket bättre alternativa leverantörer av liknande produkter och tjänster på marknaden! Läs mer
    Johan E gillar detta

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte