Alla kategorier Webshop Grön Gåva

Grön Gåva

Vi startade för snart 20 år sedan med tanken "hälsa genom äkta varor". Därför säljer vi produkter helt utan onödiga tillsatser, och med bara ekologiska råvaror. För oss är hälsa en livsstil. Det är mer än tillskott. Det är maten vi äter, tankarna vi tänker, att våga ge till sig själv och en härlig omgivning.

Besök oss och ta del av ett spännande ekologiskt sortiment. Vi erbjuder allt från mat, te och choklad, till hudvård, eteriska oljor och böcker.

Har du några frågor är du alltid välkommen att kontakta oss - vi är flera med väldigt lång erfarenhet inom hälsa.

Läs vad 2109 kunder tycker om Grön Gåva

• Josefina H
    Josefina H skrev om Grön Gåva
    Bara bra alltihop. Handlar gärna igen.
  • Carin D
    Carin D skrev om Grön Gåva
    Helt nöjd egentligen, men undrat varför svavlet kom i papperspåse av miljö skäl. Var kommer det ifrån och vad betyder 99:9 procent rent vad är orent svavel vilket är bäst? Med vänlig hälsning, Carin
    2017-11-25 Grön Gåva svarar Carin D
    Hej Carin, Är det msm du syftar till här? Man menar att det är renat, så det är det bästa. Papperspåse är bra ur miljöhänseende (återvinning, framställning mm)

Lite fakta om MSM – finns i varje cell i kroppen med högsta koncentration i leder, muskler, hår, hud, naglar. Kroppen använder MSM för att skapa nya celler, ett arbete som pågår 24 timmar om dygnet. Om inte svavel finns tillgängligt blir byggnadsarbetet därefter. Många aminosyror, som bildar proteiner, innehåller svavel. Vid läkning av skador manifesteras svavelbrist främst genom kraftig ärrbildning. Överflödigt svavel utsöndras ur kroppen inom 24 timmar och man anser att MSM är så gott som helt ogiftigt
  • Bo A
    Bo A skrev om Grön Gåva
    Mycket bra, köpte 2st burkar ringblomsalva, bra service och snabb leverans, lite förvånande att jag fick betala lite i fakturavgift 19kr tror jag det var när jag betalade genom klarna.
    2017-11-25 Grön Gåva svarar Bo A
    Tack för input! Vi ser över alla rutiner och kostnader just nu!
  • Ida T
    Ida T skrev om Grön Gåva
    Kano! Kommer vara en återkommande kund.
  • Inger C
    Inger C skrev om Grön Gåva
    Jag har handlat några gånger nu hos Grön Gåva. Jag har bara positiva saker att säga. Gamla sorter av mjöl har jag köpt. Spännande att prova på dessa. Det bästa av allt är att varorna är ekologiska. Jag har även köpt pasta som jag ska prova. Det är inte vanlig pasta utan gjort på bovetemjöl.
  • Linda M
    Linda M skrev om Grön Gåva
    Varan jag köpte levde upp till mina förväntningar. Leveransen var snabb. Varan var väl packad.
  • Ann-Christine M
    Ann-Christine M skrev om Grön Gåva
    Alldeles utmärkt. Kände till varorna sedan innan då jag tidigare köpt dessa i butik då den fanns i Ö-vik.
  • Agneta I
    Agneta I skrev om Grön Gåva
    Supernöjd med kvalitet och service
  • Ingela B
    Ingela B skrev om Grön Gåva
    Efter min beställning på nätet av en ekologisk vara fungerade leveransen helt utan anmärkning.
    Jag köpte ekologiskt blåbärspulver att strö på min morgongröt en naturlig produkt som framförallt är känt för att ge ett tillskott som är bra för ögon.
  • Eva S
    Eva S skrev om Grön Gåva
    De råkade skicka fel vara men så snart jag påtalat det så skickade de iväg rätt vara till mig. Alla kan göra misstag. Det viktiga är att och hur man rättar till det. 😊
  • Kirsti M
    Kirsti M skrev om Grön Gåva
    Jag vill så gärna svara så här, men tyvärr har jag inte fått min beställning ännu! Det var lätt att beställa från Gröna Gåva utan inbeskrivningar och kännetecken! Jag oroar bara nu om tullen har kommit emellan , eller posten förlorat min paket... Men det är säkert inte firmans fel. Jag köpte Svenska Dropparnas trockna örter, som är avsedda som läkemedel till alla besvär, inte alls som drog, som jag önskar inte någon har trott och stoppat sändningen!
    2017-11-20 Grön Gåva svarar Kirsti M
    Hej Kirsi, hör gärna av dig till oss så kanske vi kan hjälpa till att spåra försändelsen.
  • Sanaz M
    Sanaz M skrev om Grön Gåva
    Hade en bra uplevelse på gröngåva. Leveransen var i tid och produkten gjorde mitt hår mörkare som det ska och var vårdande.
  • Britt-Marie J
    Britt-Marie J skrev om Grön Gåva
    Har beställt nyponpulver. Beställningen gick smidigt och snabbt att få och att man kan betala med Klarna. Första gången jag är kund men kan bli flera gånger och jag är nöjd med allt.Mvh Britt-Marie.
  • Nina S
    Nina S skrev om Grön Gåva
    Bra varor, bra leverans tid (sen är utlämningsstället som er leverantör använder ett segt utlämningsställe, i Hallstahammar är Ica och OK bättre utifall ni vill återkoppla det till er leverantör)
    2017-11-20 Grön Gåva svarar Nina S
    Tack för feedback - det ska vi titta på!
  • Yesim S
    Yesim S skrev om Grön Gåva
    Snabb service, utomordentlig hjälpsamhet vid leverans trubbel och underbara organiska produkter! Rekommenderar gröngåva alla gånger!
  • Lady H
    Lady H skrev om Grön Gåva
    Jag är helt nöjd med produkterna.
  • Anna L
    Anna L skrev om Grön Gåva
    Har bara gjort ett köp än så länge men inget negativt. Hjälpsamma och läser/reagerar/svarar på mail
    Hade beställt fel produkt och fick hjälp att rätta det innan leverans
  • Jarl N
    Jarl N skrev om Grön Gåva
    Mycket bra, enkelt och smidigt att beställa varan. Rekommenderas!
  • Helen F
    Helen F skrev om Grön Gåva
    Jag tycker de borde skickat med returblankett i paketet.
    2017-11-16 Grön Gåva svarar Helen F
    Tack för input Helen! Vi är alltid glada för förslag och feedback.
  • Anita G
    Anita G skrev om Grön Gåva
    Jag är nöjd för jag fick min beställning snabbt. Det var Yogate som är svårt att hitta i lös vikt i "vanliga" affärer, så jag är tacksam att ha det nu. Har ej haft någon personlig kontakt med någon för beställningen gjordes på nätet.
  • Bettan N
    Bettan N skrev om Grön Gåva
    Har bara gjort ett köp och vet ej därför ännu vad jag anser just nu.
    Bettan Nylöf
    2017-11-16 Grön Gåva svarar Bettan N
    Tack Bettan - hoppas att vi får se dig igen då!
  • Elin S
    Elin S skrev om Grön Gåva
    Köpte 2 doftoljor, snabb leverans, mkt nöjd:)
  • Elisabeth K
    Elisabeth K skrev om Grön Gåva
    Lätt att hitta på hemsidan, funkade bra från början till slut!
  • Jeannette B
    Jeannette B skrev om Grön Gåva
    Gick fort och bra att beställa samt att det finns olika betalningssätt är bra. Fick beställning på kort tid vilket är jättebra.
  • Louise S
    Louise S skrev om Grön Gåva
    Mycket bra företag och alltid bra bemötande av personal.
  • Marie S
    Marie S skrev om Grön Gåva
    Jag köpte Hälsinesåpa som snabbt levererades. Allt gick smidigt och fort.
  • Elisabet B
    Elisabet B skrev om Grön Gåva
    Bemötandet har alltid varit bra från samtal till leverans.Har handlat från dem i flera år.Köper mest kryddor Trollens Örtsalt är min favorit krydda som jag använder dagligen till allt.
  • Irma M
    Irma M skrev om Grön Gåva
    Tog 6 dagar efter beställning tills att varan skickades iväg...
    2017-11-14 Grön Gåva svarar Irma M
    Hej Irma. Vi ber om ursäkt för att du fått vänta! Det hör till ovanligheterna, men vårt system har lämnat lite att önska senaste tiden, så det är på väg bort. Åter igen - vi är ledsna för detta, och försäkrar sig om att vi alltid gör vad vi kan - men ibland blir vi övertrumfade av tekniken på fel sätt.
  • Vanessa S
    Vanessa S skrev om Grön Gåva
    Super! Snabb leverans och bra hemsida!
  • Per H
    Per H skrev om Grön Gåva
    Jag beställde en påse Koriander för 1:a November och har inte fått den än så mitt omdöme blir lågt. Se till att den kommer så kan jag börja fundera på om jag fått någon service.
    2017-11-13 Grön Gåva svarar Per H
    Hej Per, det låter galet! Ber om ursäkt för detta - inte ok alls, och inte alls vanligt hos oss. Vi skickar oftast inom 24 timmar. Vi har haft ett omfattande lager/systembyte vilket tyvärr lämnat lite att önska för ett fåtal kunder. Jag hoppas att du vill höra av dig till oss på mail eller telefon, så ska vi ordna till detta på alla sätt vi kan. Du ska känna dig nöjd - även om det ligger långt borta just nu.
  • Monica B
    Monica B skrev om Grön Gåva
    Enkelt att beställa och snabb leverans
  • Johan S
    Johan S skrev om Grön Gåva
    Jag är jättenöjd! Paketet dök upp efter några dagar, det var bra packat och bra grejer :)
  • Mary I
    Mary I skrev om Grön Gåva
    Första gången jag handlade och gjorde det då via nätet.Enkelt och bra att man kunde välja olika betalningssätt, mycket bra!!!
  • Irina E
    Irina E skrev om Grön Gåva
    Jag blev glad att jag kunde hitta produkten som inte längre säljs, hade utgår från Apotekets sortimentet.
    Löjligt att en så vanlig apoteksprodukt bara försvann (Veteperoxid 3%) och apotekets kundtjänst viste inte när och med vilket leverantör skulle en ny kontrakt skrivas.
  • Ann C
    Ann C skrev om Grön Gåva
    Gjorde beställning, men ångrade mig. Gick snabbt och lätt. Mycket trevligt bemötande.
  • Anna-Lena N
    Anna-Lena N skrev om Grön Gåva
    Har köpt en spray som jag ska använda på sonen som har haft svinkoppor för att få bort det sista och så här jag köpt hårfärg.
    Allt har gått smidigt!
  • Karin W
    Karin W skrev om Grön Gåva
    Stort utbud av kryddor i större förpackningar.
  • Inger A
    Inger A skrev om Grön Gåva
    Hej! Jag har beställt blåbärspulver till min hund ,som har grå starr och som är 14år. Beställningen gick mycket smidigt,vi fick vänta en vecka på leverans, vilket väl är ok.
    2017-11-13 Grön Gåva svarar Inger A
    Hej Inger - oftast skickar vi inom 24 timmar, så jag ber om ursäkt att du fick vänta en vecka - det hör till ovanligheterna. Lycka till med din hund!
  • Rolf E
    Rolf E skrev om Grön Gåva
    Snabb och bra leverans. Bra tillmötesgåend.
  • Thor L
    Thor L skrev om Grön Gåva
    Bra hemsida, lätt att hitta och tydlig.
    Snabba leveranser, bara positivt.
  • Kjell Å
    Kjell Å skrev om Grön Gåva
    Jag sökte en bestämd krydda och den kunde Grön Gåva förse mig med.
    God produkt; snabb leverans!
  • Mika L
    Mika L skrev om Grön Gåva
    Hej! Jag beställde varorna på nätet och det var jätte snabb leverans👍👌. Förväntningar kan jag inte uttala mig för jag bara använt det i 4 dagar. Fick ett recept av en kompis som jag ska testa.

Nu ska vi bota inflammationer i kroppen med kryddor👍🏻
    Den här drinken tar du morgon kväll och beställer allt förutom olja och äppelcider på grongova.se

1 msk gurkmeja
    1 krdm cayennepeppar
    1 krdm kryddnejlika
    1 tsk ceylonkanel (viktigt)
    1 msk olivolja
    1 msk äppelcidervinäger
    Köp ekologiskt!!

Blanda allt med ca 1dl äppeljuice👍🏻

Den som vill och klarar av rekommenderar jag organvila!!!!
    Ät vanlig mat mellan 11:00 till ca 19:00!!

Mellan 19:00 och 11:00 dagen efter drick citronvatten kaffe the och drinken!!
    Organvilan eller "fastan" är en viktig del i välmående👍🏻
    2017-11-13 Grön Gåva svarar Mika L
    Hej Mika - tack för det! Vi rekommenderar att förutom cayennepeppar, även läggs till lite svartpeppar, vilket främjar upptaget av gurkmejan. Lycka till med drinken.
  • Hans L
    Hans L skrev om Grön Gåva
    Köpte nyponpulver samt hud och hårvårdsprodukter.
    Mycket fint bemötande. Kunnigt folk man pratar med.
  • Emil S
    Emil S skrev om Grön Gåva
    Utmärkt utbud och levererat per omgående.
  • Joakim L
    Joakim L skrev om Grön Gåva
    Det var rätt vara snabbt levererat. I tid för att jag hann brygga min julöl
    2017-11-13 Grön Gåva svarar Joakim L
    Julöl låter spännande! Hoppas att den sätter guldkant på julhelgen.
  • Krister I
    Krister I skrev om Grön Gåva
    Köpte Myntate och Ringblomste från Grön Gåva, via deras nätsida.
    Bra kommunikation och blixtsnabb lev.
    Mycket nöjd!
    Rekommenderas.
  • Zein A
    Zein A skrev om Grön Gåva
    Hade ingen direkt kontakt. Köpet gick smidigt och nådde förväntningarna.
  • David S
    David S skrev om Grön Gåva
    Snabb leverans, bra utbud och produktinformation på hemsidan. Tevligt paket med personlig touch. Kommer definitivt att handla där igen.
  • Karin B
    Karin B skrev om Grön Gåva
    Snabbt och enkelt fick jag hem mina broccolifrön.
    Det hade varit jättebra om det följde med info på svenska hur man odlar dessa frön.
    Det var trevligt att få ett ”tack” från Lisa som skickat försändelsen.
    2017-11-08 Grön Gåva svarar Karin B
    Tack vad roligt att du är nöjd! Bra input kring bruksanvisning på svenska också - det tar vi till oss. 💚
  • Katarina E
    Katarina E skrev om Grön Gåva
    Produkten jag beställde var toppen. Enkelt att beställa och rimliga priser. Frakten var snabb, men man kunde inte välja utlämnings ställe. Stog bara min hemadress så jag antog att det skulle skickas hem till mig. Beställde bara en naturlig deodorant så det borde ha fått plats i brevlådan. Istället fick jag betala 49 kr och åka två mil för att hämta mitt paket. Finns ett annat utlämningsställe bara några km från där jag bor. Det tänket känns inte så grönt och miljövänligt! Kommer nog inte beställa igen.
    2017-11-07 Grön Gåva svarar Katarina E
    Hej Katarina - det låter inget vidare. Glad att du gillar produkten, men tråkigt att det blev så dumt med frakten. Håller med om att det var tidskrävande och miljöovänligt! OM vi får ditt förtroende igen, så skriv gärna en kommentar vid beställning om önskad postgång så gör vi allt för att ordna det smidigt. Vi skall byta ut vårt system framöver just för att göra saker som dessa smidigare. Vi ber tusen gånger om ursäkt för allt strul.