Grund och Takteknik AB

Chaufförvägen 17, 831 48 Östersund — Visa karta

Läs vad 25 kunder tycker om Grund och Takteknik AB

Jan B skrev om Grund och Takteknik AB
    Omläggning tak. Snabbt o effektivt. Ny vindruva målades ej där den kapades Läs mer

Kjell B skrev om Grund och Takteknik AB
    Nytt tak inkl hängrännor etc.
    Mycket bra bemötande.
    Ett snyggt och bra tak som vi också fick.
    Företaget jobbade snabbt och effektivt och väldig proffsigt.

Den ända synpunkten vi har är på företaget som skötte ställningarna. Ineffektiva och sena i arbetet, då Grund och Takteknik Ab var klar tog det onödigt lång tid att plocka ner ställningen. Även uppsättande var väldigt oproffsigt med många män som stod och hängde./Kjell Läs mer

Jonny P skrev om Grund och Takteknik AB
    Vi fick hjälp med att lägga om taket,(betongpannor) på vårat
    radhus, i Östersund. Allt fungerade mycket bra, bortforsling av gammalt mtrl. trevligt bemötande, bra jobb, snabbt utförande, trevlig personal, vi är mycket nöjda.

VI kan varmt rekommendera Grund och Takteknik !!!

M.V.H. Jonny och Ann-Christin. Läs mer
  • 2020-05-07

Richard H skrev om Grund och Takteknik AB
    Dränering samt plattläggning.
    Mycket bra bemötande, trevliga och duktiga hantverkare. Mycket bra pris och snabbt utfört arbete. Läs mer

Albert W skrev om Grund och Takteknik AB
    Skickliga människor med ett mycket trevligt bemötande! Läs mer

Bengt & Monica M skrev om Grund och Takteknik AB
    Grund-och takteknik la om taket på en medelstor villa och gjorde diverse ombyggnadsarbeten i anslutning till det. Vi blev hela tiden bemött på ett mycket korrekt sätt, tidplaner hölls och arbeten utfördes hela tiden till vår belåtenhet. Vi skulle kunna tänka oss använda dem om behov uppstod av nya arbeten. Läs mer

Sven Erik H skrev om Grund och Takteknik AB
    Ett positivt bemötande som utmynnade i ett bra utfört arbete med en grund. Läs mer
  • Stephan L

2020-05-05

Stephan L skrev om Grund och Takteknik AB
    Trevligt bemötande och proffsigt jobb. Ett modernt byggföretag som förstår vikten av kommunikation med kunden! Läs mer
  • 2020-05-05

Matt R skrev om Grund och Takteknik AB
    Uppdraget drog ut på tiden pga sent start och då efterföljande väderomslag och semestertid (december/jul), men resultatet blev bra till slut. De kom efter snösmältningen för att hämta allt bråte som hade täckts av snön; mycket uppskattat. Vissa detaljer kunde dock ha varit bättre - tex vindskivorna som fanns på huset fick en del skador och de byttes inte ut. Men taket i sig är toppen gjort. Trevliga medarbetare som inte drog sig för att förklara saker och informera dagligen. Läs mer
  • 2020-05-04

Pelle S skrev om Grund och Takteknik AB
    Hej,
    vi är väldigt nöjda med hur vårt färdiga(nästan färdiga i alla fall) projekt ser ut. Det är hög kvalitet, det har varit ett starkt engagemang och mycket seriösa medarbetare längs hela vägen. Högsta betyg.
    Vi är inte nöjda med hur framförallt Tomas återkopplat i kommunikation och hur man hållit utfästelser som gjorts i möten på plats. I slutänden har vi fått det vi önskat och leveranser av det vi kommit överens om, men det kan ha gått alldeles för lång tid till återkoppling vid flera tillfällen.
    Så å ena sidan väldigt nöjda, högsta betyg. Och sen vad gäller kommunikationen och slutförande av arbetet väldigt lågt betyg. Läs mer
    2020-05-05 Tomas @ grundochtak svarar Pelle S
    Hej Pelle,
    tack för att du tog dig tid att skriva ett omdöme om oss. Det är riktigt glädjande att ni uppskattar vår höga kvalitet, våra medarbetare och deras engagemang. Vi uppskattar även att få ta del av det ni tycker har fungerat mindre bra och ni upplever en bristfällig kommunikation.Vi respekterar er upplevelse och kommer ta med oss den framåt, självklart vill vi att vår ambition ska ligga i linje med det vi också levererar, dvs i slutänden är det självklart att vi ska hålla det vi lovar.
  • 2020-04-18

Håkan S skrev om Grund och Takteknik AB
    Jag har beställt dränering av husgrund, renovering av tak, tilläggsisolering och fasadbyte.

Jag har alltid blivit väl bemött av alla på företaget.

Vi valde inte Grund och Takteknik för att de är billigast utan för den kvalité vi ville uppnå (dom har bra priser men det var inte därför valet föll på dem) Läs mer
  • Mats K

2020-04-17

Mats K skrev om Grund och Takteknik AB
    Duktiga killar med öga för problemlösning och snygga detaljer i utförandet. Ett snyggt slutresultat som vi är mycket nöjda med! Läs mer
  • 2020-04-16

Jens C skrev om Grund och Takteknik AB
    Väl utfört arbete. Bra bemötande. Okej kommunikation. Det enda som brast lite var kommunikationen av uppskattningen av kostnaden, och omfattningen av det arbete som krävdes för att få upp en hängränna på baksidan av en större ladugård (som var en del av beställt arbete). Med facit i hand hade vi nog kunna använda våra pengar bättre på andra mer akuta åtgärder först. Men en 4 av 5 på helheten och vi är nöjda och anlitar er gärna igen för fler kommande projekt. Läs mer
  • 2020-04-15

anne å skrev om Grund och Takteknik AB
    De gjorde en takomläggning på 14st flerfamiljshus i Duved.
    De gjorde ett offertintag och därefter lämnade de snabbt en prisvärd offert.
    Tidsplanen för renoveringen följdes perfekt och de fick godkänt av besiktningsmannen samma dag som slutbesiktningen gjordes.

Inte en enda gång under projektet fanns det orsak till oro, den här firman vet vad de håller på med. Läs mer

Jenny H skrev om Grund och Takteknik AB
    Anlitade Grund- och takteknik för att få hjälp med att bygga ut vårt hus. Blev proffsigt bemött från start till slut, från offertförfrågan till slutbesiktning. Vi hade bra dialog med snickarna under hela arbetet och vi är mycket nöjda med slutresultatet. Läs mer
  • Christer Marcus E

2020-04-14

Christer Marcus E skrev om Grund och Takteknik AB
    Varit mycket nöjda med hela gänget som gjort stenläggning på uppfart, markarbete i trädgård samt renovering av kök.

Att det alltid finns en koordinerande person som aktivt flera gånger i veckan är på plats och stämmer av resursläget och diskuterar med kund och byggteamet om bästa lösningar framåt har varit en trygghet.

Vi är helnöjda med resultatet.

Tack till Tomas, Fredrik x2, Erik, Thore och de extra personal som hjälpte till när det blev kallt och sent in på hösten för att bli klara.

/Marcus & Nina Läs mer

Benerfalk Mattias B skrev om Grund och Takteknik AB
    Panela om huset.
    Initialt bra bemötande där företaget kom med idéer på lösningar.
    Arbetsamma (var på plats varje morgon vid 07:30) och kunniga snickare som utförde jobbet snabbt.

Sammanfattningsvis: Mycket bra! Läs mer

Lilia C skrev om Grund och Takteknik AB
    Hej. Det lilla samarbete som vi haft med denna firman, gav bara positiva responsen. Det känns att de har en bra team som samarbetar och trivs med varandra och deras VD. Jag hoppas på flera projekt i framtiden. En är redan bokat.
    MVH Lilia Carlsson
    Carlsson Fastigheter Läs mer
  • 2020-04-11

Britt-marie S skrev om Grund och Takteknik AB
    Vi fick det tak vi ville ha. Tyvärr var vi inte hemma alla dagar under tiden men när vi hade möjlighet att prata med takläggarna så var dom väldigt tillmötesgående. Ingen känsla av att dom var stressade. Städning efter utfört arbete, helt ok.

Tack. Britt - Marie Skogman Läs mer
  • 2020-04-11

Gerd M skrev om Grund och Takteknik AB
    Tak och Grundteknik har satt ett nytt tegeltak på vårt hus. Vi upplevde ett positivt bemötande av alla inblandade parter. Takläggarna jobbade snabbt och effektivt. Vi är väldigt nöjda med resultatet. Grannen på baksidan av huset har dock reagerat på att det ramlat ner snö och is från taket när det snöade trots att ni satt upp två snöskydd. Hoppas att det går åtgärda på något sätt .
    En insatt bult i väggen undrar vi också över. Läs mer

Niclas Ö skrev om Grund och Takteknik AB
    Takbytet gick fort och bra. Tyvärr var vi tvungna att komplettera med fler snörasskydd i efterhand då det sattes upp för få vid takbytet. För få rasskydd orsakade stora påfrestningar på pannorna som då sprack. Detta borde vi informerats om innan.
    Sedan har jag vid två separata tillfällen via direktkontakt begärt offert för dränering av fastigheten. Trots utlovat besök och offert har det aldrig skett.
    De som utfört arbetena på taket jobbar snabbt och effektivt. Läs mer
    2020-05-05 Tomas @ grundochtak svarar Niclas Ö
    Hej Niclas och tack för att ditt omdöme. Vi beklagar att det blev för få snörasskydd till en början, men är såklart tacksamma att ni efter det har valt att ge oss chansen vid nya offerter. Vi har haft ett år med mer än vanligt att göra och beklagar att era senare förfrågningar har ramlat mellan stolarna. Tack vare ditt omdöme om oss vet vi nu att vi missade och kommer strukturera upp förfrågningar på ett mer effektivt sätt framöver. Bästa hälsningar från teamet @ Grund och Takteknik

Lars N skrev om Grund och Takteknik AB
    Byte plåttak. Oerhört bra bemött, från första besöket till färdigställt. Förväntningarna uppfylldes med råge. Vi är jättenöjd och kan starkt rekommendera dom till jobb,

Lars Nyman
    Frösön Läs mer

Ingeborg H skrev om Grund och Takteknik AB
    Snörasskydd till mitt tak.
    Snabbt och bra! Läs mer

Lars-göran L skrev om Grund och Takteknik AB
    Grund och Takteknik byggde ett Attefallshus, ett uterum till huvudbyggnaden, samt la ett nytt tak. De var mycket tillmötesgående och kommunicerade bra och kontinuerligt, samt att de höll budget och tidsplanen.

Jag kommer att kontakta företaget igen när behov uppstår igen. Läs mer

Birgitta & Jan U skrev om Grund och Takteknik AB
    Inglasning av alla med div förstärkningar.
    Bemötandet var mycket bra.
    Företaget uppfyllde med räge förväntningarna.
    Jag upplevde att arbetetet utfördes noggrant, snabbt, bra pris och renligt, inte en massa skräp kvar på platsen. Läs mer

Chaufförvägen 17, 831 48 Östersund