Grund och Takteknik AB

Grund och Takteknik AB

Välkommen till Grund och Takteknik AB!

Funderar du på att lägga om taket? Med oss på Grund och Takteknik AB får du ett tak som är byggt med omtanke och lyhördhet för dig som kund. Vi är tydliga, passar tider och gör väldokumenterade avslut.

Förutom att lägga tak kan vi även hjälpa dig med dränering, lägga marksten, gjuta husgrunder, bygga hus, bygga altan, renovera kök, renovera badrum och mycket mer.

Vi finns med dig från idé till färdigt arbete. Vårt nätverk består av speciellt utvalda och framstående samarbetspartners som håller samma kvalitet som vår egen. Varmt välkommen att be om en offert eller läs vad våra tidigare kunder tycker om oss här nedan.

Läs vad 32 kunder tycker om Grund och Takteknik AB 2

2021-06-10
    Väldigt bra företag med trevliga byggare. Vi la om vårt tak på huset.
  • SOFIA A
    2021-06-09
    Proffsiga, effektiva och trevliga! Högsta betyg från oss!
    2021-03-22
    Hej!
    Ett utmärkt bemötande ,mycket bra och snabbt utfört
    jobb. SUPERBT jobbat " Franka " Grabbar

Tomas Nilsson
    2020-12-23
    Nytt tak, blev ett fint resultat och mycket trevlig personal. Vi är nöjda med allt!
  • Emma E
    2020-12-10
    Byte av tak och lagning av skorsten. Bra från start till mål, snabb med offert, bra kommunikation, håller tidsplan, utför ett bra jobb.
    2020-10-12
    Jobbet blev i det stora hela väl utfört. Projektet startade lite senare än väntat, vilket egentligen inte var något egentligt problem, men tål ändå nämnas. Sen tog projektet också lite längre tid än förväntat. Det kan troligen bero på sjukdom och annat och är ingen big deal. Hade projektledningen bara kommunicerat bättre om när vad skulle hända och bett lite om ursäkt för förseningen hade betyget blivit utmärkt. Trevlig personal, hur som helst. :-)
    2020-09-11
    Stenläggning. Snabbt utförande o trevlig personal Pris enl. offert.
    2020-05-08
    Omläggning tak. Snabbt o effektivt. Ny vindruva målades ej där den kapades
    2020-05-08
    Nytt tak inkl hängrännor etc.
    Mycket bra bemötande.
    Ett snyggt och bra tak som vi också fick.
    Företaget jobbade snabbt och effektivt och väldig proffsigt.

Den ända synpunkten vi har är på företaget som skötte ställningarna. Ineffektiva och sena i arbetet, då Grund och Takteknik Ab var klar tog det onödigt lång tid att plocka ner ställningen. Även uppsättande var väldigt oproffsigt med många män som stod och hängde./Kjell
    2020-05-08
    Vi fick hjälp med att lägga om taket,(betongpannor) på vårat
    radhus, i Östersund. Allt fungerade mycket bra, bortforsling av gammalt mtrl. trevligt bemötande, bra jobb, snabbt utförande, trevlig personal, vi är mycket nöjda.

VI kan varmt rekommendera Grund och Takteknik !!!

M.V.H. Jonny och Ann-Christin.
    2020-05-07
    Dränering samt plattläggning.
    Mycket bra bemötande, trevliga och duktiga hantverkare. Mycket bra pris och snabbt utfört arbete.
    2020-05-06
    Skickliga människor med ett mycket trevligt bemötande!
    2020-05-06
    Grund-och takteknik la om taket på en medelstor villa och gjorde diverse ombyggnadsarbeten i anslutning till det. Vi blev hela tiden bemött på ett mycket korrekt sätt, tidplaner hölls och arbeten utfördes hela tiden till vår belåtenhet. Vi skulle kunna tänka oss använda dem om behov uppstod av nya arbeten.
    2020-05-06
    Ett positivt bemötande som utmynnade i ett bra utfört arbete med en grund.
  • Stephan L
    2020-05-05
    Trevligt bemötande och proffsigt jobb. Ett modernt byggföretag som förstår vikten av kommunikation med kunden!
    2020-05-05
    Uppdraget drog ut på tiden pga sent start och då efterföljande väderomslag och semestertid (december/jul), men resultatet blev bra till slut. De kom efter snösmältningen för att hämta allt bråte som hade täckts av snön; mycket uppskattat. Vissa detaljer kunde dock ha varit bättre - tex vindskivorna som fanns på huset fick en del skador och de byttes inte ut. Men taket i sig är toppen gjort. Trevliga medarbetare som inte drog sig för att förklara saker och informera dagligen.
    2020-05-04
    Hej,
    vi är väldigt nöjda med hur vårt färdiga(nästan färdiga i alla fall) projekt ser ut. Det är hög kvalitet, det har varit ett starkt engagemang och mycket seriösa medarbetare längs hela vägen. Högsta betyg.
    Vi är inte nöjda med hur framförallt Tomas återkopplat i kommunikation och hur man hållit utfästelser som gjorts i möten på plats. I slutänden har vi fått det vi önskat och leveranser av det vi kommit överens om, men det kan ha gått alldeles för lång tid till återkoppling vid flera tillfällen.
    Så å ena sidan väldigt nöjda, högsta betyg. Och sen vad gäller kommunikationen och slutförande av arbetet väldigt lågt betyg.
    Hej Pelle, tack för att du tog dig tid att skriva ett omdöme om oss. Det är riktigt glädjande att ni uppskattar vår höga kvalitet, våra medarbetare och deras engagemang. Vi uppskattar även att få ta del av det ni tycker har fungerat mindre bra och ni upplever en bristfällig kommunikation.Vi respekterar er upplevelse och kommer ta med oss den framåt, självklart vill vi att vår ambition ska ligga i linje med det vi också levererar, dvs i slutänden är det självklart att vi ska hålla det vi lovar. Grund och Takteknik AB
    2020-04-18
    Jag har beställt dränering av husgrund, renovering av tak, tilläggsisolering och fasadbyte.

Jag har alltid blivit väl bemött av alla på företaget.

Vi valde inte Grund och Takteknik för att de är billigast utan för den kvalité vi ville uppnå (dom har bra priser men det var inte därför valet föll på dem)
  • Mats K
    2020-04-17
    Duktiga killar med öga för problemlösning och snygga detaljer i utförandet. Ett snyggt slutresultat som vi är mycket nöjda med!
    2020-04-16
    Väl utfört arbete. Bra bemötande. Okej kommunikation. Det enda som brast lite var kommunikationen av uppskattningen av kostnaden, och omfattningen av det arbete som krävdes för att få upp en hängränna på baksidan av en större ladugård (som var en del av beställt arbete). Med facit i hand hade vi nog kunna använda våra pengar bättre på andra mer akuta åtgärder först. Men en 4 av 5 på helheten och vi är nöjda och anlitar er gärna igen för fler kommande projekt.
    2020-04-15
    De gjorde en takomläggning på 14st flerfamiljshus i Duved.
    De gjorde ett offertintag och därefter lämnade de snabbt en prisvärd offert.
    Tidsplanen för renoveringen följdes perfekt och de fick godkänt av besiktningsmannen samma dag som slutbesiktningen gjordes.

Inte en enda gång under projektet fanns det orsak till oro, den här firman vet vad de håller på med.
    2020-04-14
    Anlitade Grund- och takteknik för att få hjälp med att bygga ut vårt hus. Blev proffsigt bemött från start till slut, från offertförfrågan till slutbesiktning. Vi hade bra dialog med snickarna under hela arbetet och vi är mycket nöjda med slutresultatet.
  • Christer Marcus E
    2020-04-14
    Varit mycket nöjda med hela gänget som gjort stenläggning på uppfart, markarbete i trädgård samt renovering av kök.

Att det alltid finns en koordinerande person som aktivt flera gånger i veckan är på plats och stämmer av resursläget och diskuterar med kund och byggteamet om bästa lösningar framåt har varit en trygghet.

Vi är helnöjda med resultatet.

Tack till Tomas, Fredrik x2, Erik, Thore och de extra personal som hjälpte till när det blev kallt och sent in på hösten för att bli klara.

/Marcus & Nina
    Panela om huset.
    Initialt bra bemötande där företaget kom med idéer på lösningar.
    Arbetsamma (var på plats varje morgon vid 07:30) och kunniga snickare som utförde jobbet snabbt.

Sammanfattningsvis: Mycket bra!
    2020-04-14
    Hej. Det lilla samarbete som vi haft med denna firman, gav bara positiva responsen. Det känns att de har en bra team som samarbetar och trivs med varandra och deras VD. Jag hoppas på flera projekt i framtiden. En är redan bokat.
    MVH Lilia Carlsson
    Carlsson Fastigheter
    2020-04-11
    Vi fick det tak vi ville ha. Tyvärr var vi inte hemma alla dagar under tiden men när vi hade möjlighet att prata med takläggarna så var dom väldigt tillmötesgående. Ingen känsla av att dom var stressade. Städning efter utfört arbete, helt ok.

Tack. Britt - Marie Skogman
    2020-04-11
    Tak och Grundteknik har satt ett nytt tegeltak på vårt hus. Vi upplevde ett positivt bemötande av alla inblandade parter. Takläggarna jobbade snabbt och effektivt. Vi är väldigt nöjda med resultatet. Grannen på baksidan av huset har dock reagerat på att det ramlat ner snö och is från taket när det snöade trots att ni satt upp två snöskydd. Hoppas att det går åtgärda på något sätt .
    En insatt bult i väggen undrar vi också över.
    2020-04-08
    Takbytet gick fort och bra. Tyvärr var vi tvungna att komplettera med fler snörasskydd i efterhand då det sattes upp för få vid takbytet. För få rasskydd orsakade stora påfrestningar på pannorna som då sprack. Detta borde vi informerats om innan.
    Sedan har jag vid två separata tillfällen via direktkontakt begärt offert för dränering av fastigheten. Trots utlovat besök och offert har det aldrig skett.
    De som utfört arbetena på taket jobbar snabbt och effektivt.
    Hej Niclas och tack för att ditt omdöme. Vi beklagar att det blev för få snörasskydd till en början, men är såklart tacksamma att ni efter det har valt att ge oss chansen vid nya offerter. Vi har haft ett år med mer än vanligt att göra och beklagar att era senare förfrågningar har ramlat mellan stolarna. Tack vare ditt omdöme om oss vet vi nu att vi missade och kommer strukturera upp förfrågningar på ett mer effektivt sätt framöver. Bästa hälsningar från teamet @ Grund och Takteknik Grund och Takteknik AB
    2020-04-08
    Byte plåttak. Oerhört bra bemött, från första besöket till färdigställt. Förväntningarna uppfylldes med råge. Vi är jättenöjd och kan starkt rekommendera dom till jobb,

Lars Nyman
    Frösön
    2020-04-08
    Snörasskydd till mitt tak.
    Snabbt och bra!
    2020-04-08
    Grund och Takteknik byggde ett Attefallshus, ett uterum till huvudbyggnaden, samt la ett nytt tak. De var mycket tillmötesgående och kommunicerade bra och kontinuerligt, samt att de höll budget och tidsplanen.

Jag kommer att kontakta företaget igen när behov uppstår igen.
    2020-04-08
    Inglasning av alla med div förstärkningar.
    Bemötandet var mycket bra.
    Företaget uppfyllde med räge förväntningarna.
    Jag upplevde att arbetetet utfördes noggrant, snabbt, bra pris och renligt, inte en massa skräp kvar på platsen.