Grund och Takteknik AB

Grund och Takteknik AB

www.grundochtak.se
  • Badge2022
4.4

Välkommen till Grund och Takteknik AB! Funderar du på att lägga om taket? Med oss på Grund och Takteknik AB får du ett tak som är byggt med omtanke och lyhördhet för dig som kund. Vi är tydliga, passar tider och gör väldokumenterade avslut. Förutom att lägga tak kan vi även hjälpa dig med dränering, lägga marksten, gjuta husgrunder,...

89 omdömen om Grund och Takteknik AB

Sedan starten hos Reco 2020

Kristina P
Skrev om Grund och Takteknik AB

Gjorde jobbet snabbt och vad jag kan se och förstå bra.Trevligt bemötande. De levde upp till mina förväntningar så när som på att det uppstod en del extra kostnader utöver offerten. Och att de glömde bort ett litet sidoåtagande och lämnade byggplatsen inte helt färdigstädad. Detta ska dock rättas till.

Martin S
Skrev om Grund och Takteknik AB

Grund & Takteknik AB har varit superbra att ha att göra med i samband med renoveringen av mitt fritidshus. Transparenta och noggranna från byggstart till slutförande.

Simon E
Skrev om Grund och Takteknik AB

Ett kanonjobb från första möte till färdigt arbete. Trevlig personal och ett väl utfört arbete. Kan varmt rekommendera Grund och Takteknik.

Ulla T
Skrev om Grund och Takteknik AB

Nytt tak på vårat hus. Trevliga arbetare som pratade med oss, informerade om jobbet etc. De jobbade effektivt.. Städade efter sig mycket bra. Taket blev så fint. Full belåtenhet. Även telefonkontakt med chef var mycket bra.

Ania S
Skrev om Grund och Takteknik AB

Gott bemötande, uppfyller absolut förväntningarna. Mycket väl utfört arbete inom utlovad tidsram. Rekommenderas varmt!

Göran J
Skrev om Grund och Takteknik AB

Lättillgängligt och snabb kontakt. Trevlig och kunnig personal. Bra utfört arbete.

Eva S
Skrev om Grund och Takteknik AB

Professionella o personliga på samma gång. För stora, likväl som små, uppdrag, för företag o privatpersoner. Snabba i svarstid, rimliga priser. Det de gjort för allmänheten i Östersunds kommun (tex Birgers lekplats, pump tracken, osv) fungerar så mkt bättre än vanlig reklam. Jag gillar deras fb sida oxå, inspirerande o kul att se olika projekt de håller på med. De har skottat av mitt gamla altantak, o jag har bett om offert för byte av hela altantaket.

Lars-Göran O
Skrev om Grund och Takteknik AB

Har blivit bra bemött av alla. Jag hade inga förväntningar .Men det har varit väldigt positivt. Dom hörde av sig om det var något extra och stämde av. Alla har varit lättsamma och trevliga att ha att göra med . Jobbet har rullat på bra. Jag är nöjd med Grund och Takteknik Jag köpte takbyte

Åsa N
Skrev om Grund och Takteknik AB

Rekommenderas varmt ! En omsatt Kakelugn Duktiga och trevliga killar.

Inga-Märta B
Skrev om Grund och Takteknik AB

fantastiskt trevligt att prata med isabell och alltid duktig takskottningspersonal,fick hjälp med att lägga nytt tak på huset för några år sedan,det var också väl genomfört. jag gillar er, god jul.

Bengt F
Skrev om Grund och Takteknik AB

Lättsamt och bra bemötande Golvbytet utfördes på bästa sätt Bra specificerad faktura

Carl J
Skrev om Grund och Takteknik AB

Väldigt bra! Snabbt svar efter förfrågan, platsbesök o offert inom en vecka, arbetet (takarbete) genomfördes enligt plan trots ett massivt snöfall. Påpekade och åtgärdade upptäckta problem som hade kunnat ge större skador under vintern. Väldigt nöjd, kommer att anlita dem för fortsatt arbete.

Tord W
Skrev om Grund och Takteknik AB

Återkom gärna när de gjort färdigt jobbet

Leif O
Skrev om Grund och Takteknik AB

Mycket trevlig personal, Men!!!! Har väldigt svårt med deras tidsräkning när det gäller arbetstider, 64,5timmar gick det på enligt fakturan, och arbetsledaren skull det ta 3dagar, jag känner mig så jävla grundlurad,,

Kristoffer T
Skrev om Grund och Takteknik AB

Bra och duktiga på det de gör, fixade taket på ett utmärkt sätt

Bengan W
Skrev om Grund och Takteknik AB

Trevligt bemötande! Har oftast fått tag i dom när jag undrat över saker även om svaren ibland har varit att man inte vet. Har även fått ändra lite inredning ofrivilligt eftersom det kommit fel saker. Vilket man också fått haft med hantverkarna för det var fel färger på lysknappar och eluttag. Sen blev hela renoveringen nästan 4v försenad av olika anledningar. Och nu väntar jag på en duschblandare som jag inte vet när den kommer. Själva renoveringen däremot är kanon! Har inget att anmärka på och dom har varit väldigt noggrann!

Johan K
Skrev om Grund och Takteknik AB

Det personliga bemötandet var mycket trevligt och professionellt samt tillmötesgående när vi önskade flytta fram startdatum. Höll sig innom offert och tilläts arbeten kommunicerades tydligt och kom på separat faktura vilket gav god översikt. Men, Städningen var under all kritik. trotts att jag vid ett flertal tillfällen påpekade detta så var det otroligt skräpigt runt fastigheten under hela processen. Plast som kunde tagits tillvara direkt flyg runt på tomten m.m Min sambo och jag plockade skräp och gjorde så efter avslutat...

Klaus K
Skrev om Grund och Takteknik AB

Första mötet, okt-22, var väldigt ledigt och man så lösningarna direkt hur anläggning av marksten skulle gå till. Men arbetet skulle vänta till året efter när tjälen var borta. Efter ett par påminnelser under våren och sommaren, om när arbetet skulle börja, så startade man i aug -23 gick det väldigt snabbt. Resultatet blev också mycket bra. Hela familjen är väldigt nöjda. Trevliga killar hela bunten! Jag skulle rekommendera detta bolag om någon frågade mig.

Johan N
Skrev om Grund och Takteknik AB

Jag ifrågasatte poster på fakturan och hade i mitt tycke bra argument för en diskussion och justering av belopp som upplevdes som oskäliga. Är missnöjd med bemötandet jag fick via Mail och telefonsamtal. Fanns inget intresse av att lyssna och förklara tyvärr. Kontakt och bemötandet med hantverkaren var dock riktigt bra

Martin F
Skrev om Grund och Takteknik AB

- Dröjde 4 månader från offert till klart arbete. - Bristande kommunikation och återkoppling från offertförfrågan till slutbesiktning. - Otydlig information. - När hantverkare ser mörkna eller fula plåtar och panel/skivor så är det ytterst lämpligt att höra av sig till kund för att höra vad man ska göra. - Bristfälligt byggstäd.

Tommy K
Skrev om Grund och Takteknik AB

Trevligt bemötande från första stund.Duktiga och trevliga killar som gjorde ett jättefint arbete trots vädret med hård vind, men inget klagande där inte. Oxå en eloge till ställningsbyggaren för sitt snabba jobb och helt ensam plus en eloge till våran mågfan som kom hit och gjorde de han lovat. Vi är helt nöjda och har fått ett nytt fint tak och kan verkligen rekommendera Grund och Takteknik till alla.......MVH Tommy och Marhlene

Maria G
Skrev om Grund och Takteknik AB

Allt var bra men en incident inträffade, ett brandlarm som var kopplat till ett vaktbolag startade, antagligen av vibrationerna av att Ehn tung packe takpapp släpptes med på taket. Mannen på vaktbolag kontaktade då mig men jag sa att det inte brann så han tog bort larmet. Allt kunde ha varit över då men er medarbetare kontaktade brandkåren som gjorde en helt onödig utryckning. Själv befann jag mig i Stugun fem mil därifrån.

Jim Tommy Allan L
Skrev om Grund och Takteknik AB

Har blivit väl bemött så här långt. Hade inga mer förväntningar än att de skulle göra sitt jobb vilket dom gjort. ( är inte hemma så hur uppstädningen blev vet jag inte) De dränerade. Som sagt är inte på plats så ev påpekande får komma senare men jag tror inte att detta isf skulle förändra mitt tycke .

Marie-Ann N
Skrev om Grund och Takteknik AB

Proffsigt o trevligt bemötande av alla medarbetare.Ska få mer hjälp eftersom en större skada upptäcktes vid foglagning av skorstenen.Lagning av trasig puts på väggar blev mycket bra.

Jonas S
Skrev om Grund och Takteknik AB

Mycket bra bemötande och lyssnade in problemen. Åtgärdade snabbt och smidigt en skada vi hade. Något dåligt städat efter sig i hängrännor och spik och skruv på marken när man barn hemma.

Kenneth Z
Skrev om Grund och Takteknik AB

Bra kvalitet men riktigt saltade fakturor. Kom överens om pris innan. Speciellt milersättning, 100kr/mil, inte rimligt.

Stiftelsen M
Skrev om Grund och Takteknik AB

Bra bemötande, dialog och samarbete. Engagerade och proffsiga.

Tomas E
Skrev om Grund och Takteknik AB

Bemötande från samtliga som representerar företaget har varit. Bra. Jag hade höga förväntningar. Begärde inte in offerter från alternativa leverantörer. I stort har företaget levt upp till mina förväntningar. Det som kan bli bättre är avslutet. Jag har påmint företaget att det är lite jobb kvar, väldigt lite egentligen, helt onödigt att det blir hä hängande. Har påpekat att jag vill avsluta, att de fakturerar så jag får göra rätt för mig.

Simon R
Skrev om Grund och Takteknik AB

Smidig hantering rätt igenom.

Cicki N
Skrev om Grund och Takteknik AB

Jag kontaktade, efter goda rekommendationer, Grund & Takteknik för en köksrenovering. Fick snabb återkoppling och en offert efter bedömning på beräknad arbetsinsats. När arbetet påbörjades gick det snabbt och smidigt, Elias och Erik som var på plats var väldigt trevliga och fantastiska på att hitta och föreslå lösningar för anpassningar där designtanke och verkligheten inte helt stämde överens. Slutresultatet översteg mina förväntningar och jag är supernöjd med installationen!

Gunvor F
Skrev om Grund och Takteknik AB

Hittills har det fungerat bra, men jag önskar att det kunde bli klart snart.

Britt-Mari S
Skrev om Grund och Takteknik AB

Mycket bra bemötande. Jag förväntade mig att de skulle fixa ett nytt tak och det har de gjort.

Sven R
Skrev om Grund och Takteknik AB

Trevligt personligt bemötande och håller vad de lovar. Arbetet stämdes av löpande så att det utfördes till en förväntad ambitionsnivå. Det var mitt tredje tak Grund och Takteknik renoverade och nu har jag inga fler tak som kräver översyn, annars hade jag anlitat dem även för dessa.

Hermansson B
Skrev om Grund och Takteknik AB

Alltid ett bra bemötande och anstränger sig för att ge kunderna en bra slutprodukt.

Patrik M
Skrev om Grund och Takteknik AB

Okej bemötande . Men slutprodukten är inte alls okej . Trodde man grävde ner avlopp men tydligen ställer man ner det och fyller över. Väldigt missnöjd .

Brf S
Skrev om Grund och Takteknik AB

Komplett leverantör med många tjänster.

Miriam T
Skrev om Grund och Takteknik AB

Fint och trevligt bemötande, företaget levde upp till våra förväntningar, mycket duktig och trevlig snickare som samordnade med alla andra hantverkare för att jobbet ska bli klart i god tid och som under tiden hade en snabb och bra kommunikation med oss som under byggtiden var utomlands. Grund och takteknik rekommenderas starkt och vi kommer definitivt att anlita dem i framtiden.

Olga V
Skrev om Grund och Takteknik AB

Trevlig personal! Lite sämre med besked över när arbetet kunde utföras. Nytt tak/ renovering av garage.

Tomas N
Skrev om Grund och Takteknik AB

Snabbt och bra jobbat "det gick med blixtens hastihei"

Marcus A
Skrev om Grund och Takteknik AB

I skrivande stund är inte allt slutfört men det jobb de hitintills har hjälpt oss med är vi riktigt nöjda med. Trevliga killar att ha och göra med och lyhörda om vår önskemål. Det jobb vi har beställt är dränering av huset samt förbereda mark för utbyggnad och ny infart. Kan definitivt rekommendera Grund & Takteknik AB.

Nvm B
Skrev om Grund och Takteknik AB

Anlitade Grund och Takteknik AB till att göra 2 st badrum samt en del andra saker i mitt nyproduktion. Proffsiga hantverkare som vet vad dom gör. Kan starkt rekommendera Grund och Takteknik AB.

Gunilla H
Skrev om Grund och Takteknik AB

Bra bemötande,tillmötesgående på alla punkter. Rekomenderar detta företag.

Viveka E
Skrev om Grund och Takteknik AB

Mycket bra bemötande från Simon Rinzén. Övriga som varit inblandade i arbetet m vårt takbyte har varit tillgängliga, tillmötesgående och trevliga. Taket ser superfint ut. Vi har inte tittat på dokumenteringen än men allt ser mycket fint ut.

Bodals V
Skrev om Grund och Takteknik AB

Bra och snabb offert alltid hjälpsamma.

Gunvor F
Skrev om Grund och Takteknik AB

Grund o Takteknik har lagt om mitt hustak. Jag bytte från gammalt tegeltak till snyggt svart plåttak. Jag är mycket nöjd med resultatet. Deras byggare som var här var proffsiga o snabba och dessutom mycket trevliga, jag fick bästa tänkbara bemötande. Skulle gärna anlita dem igen om behov skulle uppstå av annan åtgärd på huset. Tusen tack och trevlig sommar! Gunvor.

Fredrik Å
Skrev om Grund och Takteknik AB

Anlitat dem för takbyte. Imponerad över deras kompetens och engagemang! Trevliga! Uppskattar att de kommer med förslag och synpunkter som givetvis förankras innan de påbörjas! Högsta betyg från första kontakt till sista betongpanna!

Magnus L
Skrev om Grund och Takteknik AB

Snabbt, trevligt bemötande. Förväntade en väl genomförd dränering med tilläggsjobb och fick det. Bra genomfört och bra möjlighet att följa arbetet. Valde Grund och tak tack vare rekommendationer och allmänt intryck av företaget.

Pär-erik S
Skrev om Grund och Takteknik AB

Takbyte: Har i stort sett levt upp till förväntningarna på själva takbytet men inte när det gäller städning, både under och efter avslutat arbete. Snöskottning fallerade också (taksnö som hamnat på altan, mot källarfönster, mot/på utemöbler samt på entrégång) Fick göra detta själv Väldigt trevlig personal, både de som utförde arbetet och på kontoret

Bengt P
Skrev om Grund och Takteknik AB

Bra bemötande. Killarna som gjorde jobbet på mitt tak var bra.

Iris S
Skrev om Grund och Takteknik AB

Professionellt och trevligt bemötande. Lyhörda för mina önskemål och bra planering för att få flyt i arbetet.