Häggenäs Automobile AB

• Reco tipsar!
    Auto Classica
    4.4 / 5 i betyg — 42 omdömen
    Badge2019
    "Efter många om och men så har affären med förmedlingen äntligen blivit klar. Inte som förväntat men det blev iaf löst."
  • Gheorghe F

2019-03-21

Gheorghe F skrev om Häggenäs Automobile AB
    Ämnet på detta inlägg är: SKENET BEDRAR
    Stod inför köpet av en Mercedes E250 med reg nr: NAL265 på Häggenäs-Auto pris: 209 000:-
    För att försäkra mig om bilens tillstånd innan jag tar mig ditt så ringde jag torsdagen den 14 mars 2019 försäljaren Filip Engdahl.
    Jag bad honom kolla bilen noga med mig i tefonen om bilen har några repor eller anmärkningar på lack samt interiör.
    Jag blev försäkrad av honom att det finnns ett litet, litet streck på lacken men att för övrigt är bilen i toppform. Då frågade jag om jag kan få bilen för 200 000:-
    Svaret blev att det är HELT UTESLUTET! - Ok, tänkte jag! Det måste vara en kanon bra bil.
    Jag tog mig dit på lördag den 16 mars och efter tio sekunder upptäcker jag 3 bulor på mitt partiet höger sida samt
    skrap märken höger bak och fram vänster fram dvs. spår av kolision av något slag.
    Sammanlagt 5 skador som han inte berättade om i telefonen. Besvikelsen blev stor! När jag berättade om detta för honom så var det absolut ingen överaskning
    utan han sade direkt: Vi sjusterar priset!! Oj då tänkte jag? Nu går det för sig att sänka priset! Snaka om manipulativt beteende!
    - Förklaringen av Inköpschef. Jur.kand. Jonas Carlsson var att det är många som har provkört bilen sedan jag ringde på torsdag och att det måste ha varit någon/några
    som har kört in och skadat bilen. Dvs 5 skademoment på en och en halv dag.
    Dem tror att man är idiot och tror på detta! Bilen finns kvar ännu - Gå och kolla den!
    När jag satte mig i bilen så såg man tydliga spår av intorkade matrester på handtaget som jag kunde skrapa bort med nageln. Så äckligt!
    Hade jag inte varit uppmärksam och köpt bilen och upptäckt det hela dagen därpå så hade dem sagt: - Du har skadat själv bilen när du har parkerat eller dylikt.
    - Tänk dig noga innan du köper något på Häggenäs-Auto. Den Lyxbil andan som dem vill imponera med kan bli en fälla.
    Det "Varma välkomnandet och att tagandet i handen" är bara en fasad. Bespara dig huvudverk och kolla på andra ställen.
    Kan du inte låta bli för dem kanske har din drömbil? Var på din vakt!! Ta inget för givet!
    För min del: ALDRIG MERA, HÄGGENÄS-AUTO
    Summa summarum: SKENET BEDRAR Läs mer