Alla kategorier Redovisning Stockholms län Vallentuna Häggström & Partners AB

Häggström & Partners AB

Tellusv. 43, 186 36 Vallentuna — Visa karta

Jag finns i Stockholm och som redovisningskonsult kan jag hjälpa dig med frågor rörande bolagsbildning, bolagsförsäljning, bolagsjuridik, redovisning, obestånd och taxeringsfrågor.

Läs vad 21 kunder tycker om Häggström & Partners AB

• Christer A
    Christer A skrev om Häggström & Partners AB
    Jag anser att man alltid blir bemött på ett proffsigt sätt och med entusiasm för att hjälpa kunden. Jag tyckte bolaget levererade vad som begärdes och i tid. Hög servicenivå och bra stämning.
    Jag skulle inte ha några problem med att rekommendera bolaget till andra.
    2013-09-30 Bo H svarar Christer A
    Tack Christer för din rekommendation / Bosse
  • Lars-Göran P
    Lars-Göran P skrev om Häggström & Partners AB
    Bosse Häggström är en mycket kompetent person som vi har använt ett antal gånger – både i vårt eget
    företag och till våra kunder. Han hittar konstruktiva och smidiga lösningar på de mesta problem som
    har med företagande att göra – det kan vara både rent ekonomiska spörsmål, företagsrådgivningar samt även juridiska tvister.
    2013-08-22 Bo H svarar Lars-Göran P
    Tack Lars-Göran för din rekommendation / Bosse
  • Anders H
    Anders H skrev om Häggström & Partners AB
    Häggström & Partners har alltid hjälpt oss på ett korrekt sätt, men ändå med en personlig känsla.
    2013-06-17 Bo H svarar Anders H
    Tack Anders för din rekommendation / Bosse
  • Christer H
    Christer H skrev om Häggström & Partners AB
    Energaia AB har alltsedan bolaget registrerades 1998 haft ett samarbete med Bo Häggström (Häggström&Partners).

Inledningsvis bestod samarbetet av hjälp med alla formalia runt bolagsbildningen (kontakt med myndigheter, upprättande av bolagsordning, aktiebok, m.m.) och med råd angående bokföring och skattehantering. Genom sitt nätverk kunde Bo Häggström även förmedla kontakt med lämplig bokföringsbyrå och revisor.

I nästa steg så var Bo Häggström vidare behjälplig med utformningen av vår affärsplan, och med arrangemangen kring ett formellt partnerskap mellan Energaia AB och extern produktutvecklare.

Fram till och med årsbokslutet 2005, var Bo Häggström navet i vår verksamhet vad gällde hantering av bolagsstämmor, årsbokslut, aktiebok m.m. samt med kontakter med myndigheter (skatteverket, bolagsverket, PRV m.fl.)

År 2005 flyttade Energaia AB från Åkersberga, Stockholm, till Kungälv, men vi behöll samarbetet med Bo Häggström. Under tiden 2005-2006 fick vi hjälp med att utforma ett partnerskap med en affärsängel och Bo Häggström deltog även aktivt i förhandlingar med externa riskkapitalister.

Tyvärr kunde vi inte attrahera något riskkapital och nästa stora uppgift för Bo Häggström blev nu att hjälpa till med att upplösa det ingångna partnerskapet med produktutvecklaren.

Under perioden 2007-2010 ändrade Energaia AB fokus från att vara producent till att bli importör och att vara ett servicebolag (inom förnybar energi). I samband med detta drevs förhandlingar med italienska och tyska bolag, och Bo Häggström fungerade som rådgivare vid utformning av avtalstexterna. Vi förde även diskussioner om en etablering av ett dotterbolag i Libanon (för mellanösternmarknaden).

Än idag så samverkar vi med Bo Häggström, framförallt i frågor som rör ekonomi, och Bo Häggström sköter än idag vår aktiebok.

Genom alla dessa år av samarbete, så har vi varit tacksamma för att kunna få hjälp av Bo Häggström; det har varit fascinerande, och tacknämligt, att ha en sådan dedikerad och kompetent samarbetspartner, även om vårt bolag aldrig har avancerat till att bli något stort inslag i den svenska affärsekonomin.

Bo Häggströms arbete har präglats av stort kunnande, smidighet, exakthet och professionalism, och vi ser gärna fram emot att kunna få rekommendera bolaget åt andra företag och verksamheter.

Christer Hedberg
    VD
    Energaia AB
    2013-06-05 Bo H svarar Christer H
    Tack Christer för din rekommendation / Bosse
  • Paul S
    Paul S skrev om Häggström & Partners AB
    Bo Häggström har kunskap av bolagsekonomiska och bolagsjuridiska frågor, har hjälpt mig samt en antal av mina kunder med gott resultat, att han är desutom trevligt är ett plus.
    2013-06-04 Bo H svarar Paul S
    Tack Paul för din rekommendation / Bosse
  • Johanna B
    Johanna B skrev om Häggström & Partners AB
    Bred kunskap inom ekonomi, bra ekonomisk rådgivare.
    Professionellt och pedagogiskt bemötande.
    2013-05-29 Bo H svarar Johanna B
    Tack Johanna för din rekommendation / Bosse
  • Jan F
    Jan F skrev om Häggström & Partners AB
    Vi har samarbetat till och från under lång tid och kontakterna har alltid varit goda
    2013-05-28 Bo H svarar Jan F
    Tack Jan för din rekommendation / Bosse
  • Greta H
    Greta H skrev om Häggström & Partners AB
    Jag vänder mig med förtroende till Häggström & Partners i alla företagsekonomiska och juridiska frågor och har alltid fått den hjälp och de råd jag behövt, till ett bra pris och med ett utmärkt bemötande.
    2013-05-28 Bo H svarar Greta H
    Tack Greta för din rekommendation / Bosse
  • Helen S
    Helen S skrev om Häggström & Partners AB
    Bemötandet är oklanderligt, noggrant och påläst med en stark önskan att ge god service.
    2013-05-27 Bo H svarar Helen S
    Tack Helén för din rekommendation / Bosse
  • Håkan M
    Håkan M skrev om Häggström & Partners AB
    Bo Häggström är en synnerligen kompetent rådgivare i frågor om ekonomi, redovisning och företagsjuridik. Vad som särskilt överraskat mig, i positiv bemärkelse, är att han trots sin djupa och breda kunskap ändå besitter förmågan att både lättförståeligt, entusiastiskt och synnerligen pedagogiskt och vänligt lyckas förklara, för mig mycket knepiga och okända processer, på ett sätt som får mig både intresserad och road.
    Jag skulle inte drömma om att vända mig till någon annan när det verkligen gäller viktiga ting.
    2013-05-27 Bo H svarar Håkan M
    Tack Håkan för din rekommendation / Bosse
  • Torbjörn H
    Torbjörn H skrev om Häggström & Partners AB
    Gör alltid mycket professionella och genomarbetade uppdrag
    2013-05-27 Bo H svarar Torbjörn H
    Tack Torbjörn för din rekommendation / Bosse
  • Maurice P
    Maurice P skrev om Häggström & Partners AB
    Mycket kompetens och erfarenhet!
    2013-05-27 Bo H svarar Maurice P
    Tack Maurice för din rekommendation / Bosse
  • Kent L
    Kent L skrev om Häggström & Partners AB
    Häggström & Parterns har hjälp oss med att skriva avtal till våra artister. Har även hjälp till med Bolagstrukturer och dylikt. H&P är pålitliga och levererar i tid och ger bra förklaringar på sånt som är rena grekiskan.
    2013-05-27 Bo H svarar Kent L
    Tack Kent för din rekommendation / Bosse
  • Carl Axel O
    Carl Axel O skrev om Häggström & Partners AB
    Bo Häggström på Häggström & Partners AB har och är för mig en viktig affärsrådgivare med sin kunskap om både obeståndsfrågor, juridiska klurigheter i både kontrakt och personalfrågor samt regelverk. För vår affärutveckling har hans kompetens möjliggjort en ökad marknad Hans egenskap att på ett personlig sätt engagera sig i de frågor som vi velat ha lösning på visar på ett starkt intresse för företagsfrågor. Jag kan verkligen rekommendera Häggström & Partners AB till de allra bästa
    2013-05-27 Bo H svarar Carl Axel O
    Tack Carl Axel för din rekommendation / Bosse
  • Ingmar A
    Ingmar A skrev om Häggström & Partners AB
    Efter att ha känt Bo Häggström i mer än tjugofem år kan jag av erfarenhet rekommendera Häggström & Partners AB i allmänhet och Bo Häggström i synnerhet som att vara noggrann, kunnig och innovativ i sina uppdrag för oss. Vi har under åren fått hjälp med redovisning, bokföring, deklarationer och ekonomisk rådgivning och är mycket nöjda med vårt samarbete som vi hoppas ska fortsätta framgent.
    2013-05-27 Bo H svarar Ingmar A
    Tack Ingmar för din rekommendation / Bosse
  • Renée W
    Renée W skrev om Häggström & Partners AB
    Besitter stor kunskap inom ekonomi, skatter och juridik. Han är tydlig och konstruktiv inom sitt arbetsområde.
    2013-05-27 Bo H svarar Renée W
    Tack Renée för din rekommendation / Bosse
  • Yakob S
    Yakob S skrev om Häggström & Partners AB
    De är bra, seriösa, pålitliga, kommunicerar på ett bra sätt. Det kändes bra helt enkelt att jobba med de
    2013-05-24 Bo H svarar Yakob S
    Tack Yakob för din rekommendation / Bosse
  • Lotta L
    Lotta L skrev om Häggström & Partners AB
    Häggström & Partners AB har alltid varit det självklara valet för oss då vi behövt ekonomisk rådgivning, hjälp med start av aktiebolag, skatteplanering, kontraktsskrivning, anställningsavtal m.m.

Bo Häggström är oerhört kunnig inom sitt yrkesområde och ger oss alltid ett trevligt och proffessionellt bemötande.

Vi hänvisar ofta vidare kunder till Bo Häggström just för att vi vet att dom blir så väl omhändertagna och att deras frågor/ problem får ett snabbt svar/ avslut.
    2013-05-23 Bo H svarar Lotta L
    Tack Lotta för din rekommendation / Bosse
  • Ove E
    Ove E skrev om Häggström & Partners AB
    Jag har vid flera tillfällen nyttjat Bo Häggströms tjänster både privat och i min egenskap som styrelseordförande i ett antal företag.Hans hantering har alltid varit tydlig och proffetionell.
    2013-05-22 Bo H svarar Ove E
    Tack Ove för din rekommendation / Bosse
  • Claes R
    Claes R skrev om Häggström & Partners AB
    Bo är mycket kompetent inom allt som rör bolagsfrågor och juridiken där omkring. Flertalet av våra hyresgäster tar hjälp av honom inom dessa frågor och alltid med ett gott resultat som följd.
    2013-05-22 Bo H svarar Claes R
    Tack Claes för din rekommendation / Bosse
  • Jan E
    Jan E skrev om Häggström & Partners AB
    En mycket kompetent och snabb rådgivning och hjälp då det gäller ekonomiska, administrativa och skattetekniska frågor,rekommenderas varmt.
    2013-05-22 Bo H svarar Jan E
    Tack Jan för din rekommendation / Bosse