Åkte till Håkma för att titta på en ny snöslunga eftersom min nästan 40 år gamla gått sönder (pga mig själv....). Ett mycket trevligt bemötande, råd och tips inför val av en ny snöslunga. När jag berättade vad som hade hänt med min gamla snöslunga fick jag tips om att det sannolikt fanns reservdelar att få tag i trots den höga åldern på min snöslunga. De kunde hjälpa till med dessa om jag tog fram erforderliga uppgifter om serienummer osv. Jag letade upp samtliga uppgifter som behövdes och hittade faktiskt rätt reservdel...
Om företaget
Håkma - Service,försäljning och reservdelar till trädgårdsmaskiner, skogsmaskiner, släpvagnar och mopeder. Välkommna hit.
11 omdömen om Håkma AB
En helt katastrofal upplevelse ur ett perspektiv i service och kundbemötande. Lämnade in min Al-Ko robotgräsklippare i början på april för genomgång av ett felmeddelande. Fick infon att det skulle vara klart innan majmånads utgång. 2 mån från inlämning kan man ju i sig tycka är allt för lång tid då man är beroende av klipparen, men jag valde att lämna in maskinen i vetskapen att den skulle vara klar innan majs utgång. Har tidigare fått höra att man inte kan lämna in för tidigt för då är det snöslungesäsong och service av...
Under två veckor ringde jag och var och besökte butiken för att få reda på status för min robotgräsklippare som var inlämnad på service. Blev arrogant och nonchalant bemött och fick ingen återkoppling. Till slut fick jag hämta ut roboten, som lämnades in i januari, i mitten av maj utan att den blivit reparerad. Undvik detta företag.
Har lämnat in en gräsklippare Juni 2024 och den har varit stående i fem (5) veckor . Besekdet jag fick var att det var kompressionsfel och att det va för dyrt att reparera. Hämtade yt maskinen för att lämna in den hos en annan firma vilken kostaterade endast förgasarfel !!! Och en rimmlig kostnsd. Har försökt kontakta firman som inte återkommer för att återbetalar dom 700 Kr. för utblivit tjänst. Kommer anmäla dom tll ARN. Peter Basely
Underbart kunniga på trädgårdsmaskiner. Kliv in med en gräsklipparkniv i handen och de kommer troligen gissa rätt på vad den tillhör.
Jag känner mig lurad, trots att jag accepterat reparationskostnaden. Bakgrunden är att jag anlitat Håkma tidigare för att serva vår gamla snöslunga och tyckte då att de gjorde ett bra jobb till bra pris. Nu hade snöslungan slutat driva på hjulen varför jag och även Håkma misstänkte att drivremmen var av. Håkma återkom med besked att så var fallet och att det nog var bäst att byta även utkastarremmen, vilket jag godtog. När jag fick höra att de ville ha ca 2 900:- för att byta reagerade jag och tyckte de var dyrt, vilket...
Beställde förgasare till gräsklippare plus en massa delar förutom Han beställer service kit inte förgasare Skriver i mail att delarna kommer Det gör dom inte Är otroligt otrevlig arrogant och stöddig när jag kommer in och skall hämta Sorgligt beteende Värsta person jag mött
Lämnade motorsåg på service på håkma. Håkma, påstod att sågen skurit och jag fick betala för att hämta ut sågen. Jag lämnade den till Husqvarna concept store i Barkarby och fick den lagad för en billig peng där var de dessutom trevliga. Efter att mailat håkma och velat tipsa dem om reparationen uteblev svar som väntat.
Vi lämnade vår robot gräsklippare i början av juni och den var hos dem i en månad. De meddela aldrig oss att delar ska bytas och hur mycket priset kommer att ligga på. När vi fick tillbaka den fick vi betala 5 000 kr och de meddela aldrig vad som har gjorts tills vi fråga. När vi tog hem den så lyckasdes robot gräsklipparen inte att hitta till laddstationen, inte ens när vi trycker på hem knappen. Utan den fortsätter att bara klippa. Detta hände inte innan vi lämnade den hos håkma för service. Så jag besökte dem igen...
Beställde en vara och ingenting dyker upp trots att det gått 9 dagar. Svarar inte heller på mail. Hittar du din sökta produkt annorstädes så beställ där! Hade det funnits sämre betyg så hade jag gett dem det!