Alla kategorier Övrigt Dalarna Borlänge Halebop

Kupolen 107 d, 781 70 Borlänge — Visa karta

Läs vad 3 kunder tycker om Halebop

• Johan H
    Johan H skrev om Halebop
    Jag har bara haft problem med Halebop.
    Här är en lista på allt jag upplevt:
    1. Det går inte att ringa till Halebop, bara när man skall säga upp abonnemanget.
    2. För att få tag i dem måste man gå igenom en "vanliga frågor - sektion" innan man får tag i ett kontaktformulär eller livechat.
    3. För att se sina fakturor måste man ladda ner en mobil app.
    4. Mobil appen fungerar inte.
    5. Jag var utomlands (nederländerna) och hade uppnått standardgränsen för surf i utlandet, då fick jag ett sms där det stod att jag kunde höja gränsen genom att smsa en specifik kod till ett nummer, det fungerade inte.
    6. Efter att jag sagt upp abonnemanget fick jag en faktura för 3 månader (trotts att uppsägningstiden var 1 månad). Då kontaktade jag dem via chatt och svaret jag fick är att det hade bilvit fel i deras system och jag skulle sätta på 1 månads kostnad istället på samma OCR. Jag sa till Halebop representanten i chatten att jag ville ha en ny faktura på detta men hon vägrade skicka en ny faktura till mig, hon ansåg att ett chattmeddelande med texten
    "Du kan betala in 169 kr till samma OCR-nummer. Det är manuellt korrigerat och ingen ny faktura behövs."
    Var nog underlag, vilket inte jag ansåg då jag redan varit missnöjd med dem och litar inte på dem. Jag mailade sedan till Halebop istället och fick äntligen efter krångel en ny faktura skickad till mig.
  • Carl
    Carl skrev om Halebop
    Vänder sig nog mer till en yngre kundgrupp egentligen.
    Men de telefoner (samsung galaxy note 2) som vi köpte fick ett bra abonnemang till som faktiskt täcker vårt behov.

Något som TRE inte kunde erbjuda trots att de har en företagssektion.
  • Magnus C
    Magnus C skrev om Halebop
    Blufföretag!

Gör inte affärer med detta företag! Trots att jag testat Halebop kontantkortet i flera telefoner och har köpt krediter för hundratals kronor så fungerar inte kortet. Sim kortet är överkryssat och får ingen antennanslutning

Naturligtvis så har företag som detta aldrig en kundsupport värd namnet när man väl behöver den, utan i detta fall en ”chat”-support.

Först blev jag tillsagd att det var mitt fel eftersom min telefon inte var såld i Sverige utan i Tyskland. (jag har senare även testat med andra "svensksålda" telefoner med samma resultat)

Jag upplyste ”chattaren” om att vi varit med i EU ganska länge och att det är både dumt och olagligt att inskränka telefonkortets funktionen till bara svensksålda telefoner (där väl telia som ägare säkert har stora särintressen), åtminstone utan att tydligt upplysa kunden om detta. Då blev ”chattaren” ilsken.

Hon vägrade att vidta några åtgärder för att avhjälpa och när jag bad att få prata med hennes chef avbröt hon chatten med slutfrasen ” Tyvärr vi kan inte hjälpa dig eftersom telefonerna inte är köpta via oss. ”

Kupolen 107 d, 781 70 Borlänge