Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag10 omdömen om Halebop
-
skrev om Halebop
Aldrig varit med om så dålig kundservice!
Försökt beställa ny mobil samt nytt abonnemang i 2 veckor och lagt ner flera timmar med deras kundservice då det varit strul hos dom och deras system.
Skulle fått nya iphone 14 på release dagen men nu ska jag tydligen få vänta i 2 månader.
Så här står jag utan mobil och utan abonnemang, FANTASTISKT!!
Dom vägrar även ge mig någon form av rabatt eller kompensation. -
skrev om Halebop
Urusel kundtjänst och täckning.
Jag bytte till detta företag för flera år sen för att de var ett billigare alternativ till Telia och i källaren jag jobbade i just då fungerade bara Telias nät.
Sen dess har jag upptäckt att det var nog ända stället Halebop hade bra täckning.
Jag sa upp avtalet genom att kontakta en konkurrent och be de sköta flytten så det inte blir problem med att numret inte fungerar under vid tid
Tydligen gick kommunikationen inte helt hundra eftersom Halebop påstod att nya operatören avslutat abonnemanget 12 dagar för sen så jag får en Halebop faktura för 12 dagar abonnemang när numret redan var överflyttat och nya operatören fakturerar mig för samma tid. Jag bad Halebop att lösa detta, de vägrade. Jag bad de skicka ut det simkortet som hade numret som var aktivt under de 12 dagarna jag skulle betala för, de vägrade och hänvisade till att man ska läsa avtalen bättre (anledningen till att man vill låta företagen sköta flyttar så man slipper sånt här).
Så nu får man betala en halv månad extra abonnemang hos ett företag man inte är kund hos längre för en tjänst man aldrig kunde utnyttja eftersom det inte fanns något nummer eller simkort kopplat till tjänsten man betalar för.
Tack och lov för Telenor som gick inte och erbjöd avdrag på sin faktura för att kompensera Halebops skit. Det är kundtjänst. -
skrev om Halebop
Mycket oseriöst företag, avsiktlig krångel från kundtjänst så det blir högre kostnader.
Ovilliga att lösa problem, bara intresserade av att få sälja fler tjänster.
Ett osjyst företag ägt av Telia som är lika svåra att göra med.
Rekommenderar Hallon för den som vill ha det enkelt och billigt utan bindning och krångel -
skrev om Halebop
Ber om ursäkt direkt men är väldigt upprörd. Jag har fått en påminnelsefaktura från Halebop på 299:-. Har vid flera chattar och mail dem fått det bekräftat att denna faktura är felaktig och makuleras. Jag till och med fått mailbekräftelser på att jag kan kasta fakturan. Och ändå händer det att jag får en faktura och NU får jag infon från er att jag måste betala den för att sedan få den krediterad. Det kan inte vara rimligt. Ska det vara så här? Varför ska jag ligga ute med pengar för Halebops misstag? Beloppet är för en startavgift som inte gällde mitt abonnemang. Det är fullständigt bedrövligt och jag har lagt massor med tid på att stå i kö hos företaget och får olika besked varje gång. Otroligt oproffsigt rakt igenom. Rör faktura 24134313204. Kan ni undvika Halebop gör det, finns inget bra att säga längre.
-
skrev om Halebop
Halebop lät som ett bra budgetalternativ. Alltid trott att dom var billigast. Efter lite research hittade jag Vimla. Samma koncept men betydligt billigare för samma mängd surf (oförbrukad surf sparas dessutom). Bindningstid och uppsägningstid existerar inte hos Vimla, så det är värt ett försök att prova det några dagar. Jag skulle bara testa, och nu har jag haft dom i snart ett år. Beställ via länken nedan så för du 10kr/rabatt per månad, halva priset i 5 månader samt 50gb extra surf (går att kombinera med student/pensionärs-rabatt):
https://vimla.se/bestall/plugglife/?201808202142494723 -
skrev om Halebop
Oj vilket sugit företag! Var inne och skulle ha ett kontantkort till mitt larm. Enligt säljaren i Telia butiken så skulle det inte vara några problem! Glad i hågen stegade jag hem för att sätta in mitt nya SIMkort i larmet. Detta fungerade såklart inte. Testade med ett Telenor kort jag hade hemma och det funkade kanon. Testade ca 100 olika APN inställningar men inget hjälpte. Var i kontakt med supporten som tyvärr inte kunde hjälpa mig. Gick in i butiken där jag köpt kortet för att ångra köpet. Tyvärr hade det gått 15 dagar så jag kunde inte säga upp det på plats men om jag kontaktade supporten på chatten så skulle det inte vara några problem att säga upp det i och med att jag hade pratat med supporten inom denna period. Pratade med Tobias i chatten för att säga upp abonnemanget men det var helt omöjligt att säga upp det. Jag hade helt plötsligt inget ångerrätt alls. Han var hjälpsam och gav mig följande tips: "Nästa gång kan jag rekommendera att du läser villkoren gällande ångerrätt och uppsägningstid innan du ingår ett avtal"
Med denna typen av support och kundbemötande får man inga nya kunder och absolut inga kunder som kommer tillbaka till en. -
skrev om Halebop
För mig har Halebop varit superduperfinemang eftersom jag SMS:ar världen över utan att betala massa extra - och dessutom funkar nätet ÄVEN om jag åker norrut :) Tycker dessutom att det är grymt att man kan ta med sig surfen från månad till månad när den inte tagit slut! Tiptopnotch!
-
skrev om Halebop
Jag har bara haft problem med Halebop.
Här är en lista på allt jag upplevt:
1. Det går inte att ringa till Halebop, bara när man skall säga upp abonnemanget.
2. För att få tag i dem måste man gå igenom en "vanliga frågor - sektion" innan man får tag i ett kontaktformulär eller livechat.
3. För att se sina fakturor måste man ladda ner en mobil app.
4. Mobil appen fungerar inte.
5. Jag var utomlands (nederländerna) och hade uppnått standardgränsen för surf i utlandet, då fick jag ett sms där det stod att jag kunde höja gränsen genom att smsa en specifik kod till ett nummer, det fungerade inte.
6. Efter att jag sagt upp abonnemanget fick jag en faktura för 3 månader (trotts att uppsägningstiden var 1 månad). Då kontaktade jag dem via chatt och svaret jag fick är att det hade bilvit fel i deras system och jag skulle sätta på 1 månads kostnad istället på samma OCR. Jag sa till Halebop representanten i chatten att jag ville ha en ny faktura på detta men hon vägrade skicka en ny faktura till mig, hon ansåg att ett chattmeddelande med texten
"Du kan betala in 169 kr till samma OCR-nummer. Det är manuellt korrigerat och ingen ny faktura behövs."
Var nog underlag, vilket inte jag ansåg då jag redan varit missnöjd med dem och litar inte på dem. Jag mailade sedan till Halebop istället och fick äntligen efter krångel en ny faktura skickad till mig. -
skrev om Halebop
Vänder sig nog mer till en yngre kundgrupp egentligen.
Men de telefoner (samsung galaxy note 2) som vi köpte fick ett bra abonnemang till som faktiskt täcker vårt behov.
Något som TRE inte kunde erbjuda trots att de har en företagssektion. -
skrev om Halebop
Blufföretag!
Gör inte affärer med detta företag! Trots att jag testat Halebop kontantkortet i flera telefoner och har köpt krediter för hundratals kronor så fungerar inte kortet. Sim kortet är överkryssat och får ingen antennanslutning
Naturligtvis så har företag som detta aldrig en kundsupport värd namnet när man väl behöver den, utan i detta fall en ”chat”-support.
Först blev jag tillsagd att det var mitt fel eftersom min telefon inte var såld i Sverige utan i Tyskland. (jag har senare även testat med andra "svensksålda" telefoner med samma resultat)
Jag upplyste ”chattaren” om att vi varit med i EU ganska länge och att det är både dumt och olagligt att inskränka telefonkortets funktionen till bara svensksålda telefoner (där väl telia som ägare säkert har stora särintressen), åtminstone utan att tydligt upplysa kunden om detta. Då blev ”chattaren” ilsken.
Hon vägrade att vidta några åtgärder för att avhjälpa och när jag bad att få prata med hennes chef avbröt hon chatten med slutfrasen ” Tyvärr vi kan inte hjälpa dig eftersom telefonerna inte är köpta via oss. ”