Alla kategorier Grossist inredning Jämtland Härjedalen HärjedalsKök AB

HärjedalsKök AB

Industrivägen 1, 840 95 Funäsdalen — Visa karta

HärjedalsKök AB - Specialisten för dig som vill ha ny köksinredning / köksinredningar utan omfattande köksrenovering. Vi erbjuder köksluckor, utbytesluckor kökslådor, utbyteslådor.

Läs vad 3 kunder tycker om HärjedalsKök AB

• eva p
    eva p skrev om HärjedalsKök AB
    Mina föräldrar köpte köksluckor av Härjedalskök 2017

Det kom en säljare som var otroligt trevlig till dom och visade köksluckor ,dom bjöd på kaffe å allt va trevligt.
    När säljaren var klar så var det dags för priset , min mamma förklarade att dom skulle fundera på om dom skulle köpa så blev säljaren plötsligt som förbytt .
    Han började flyga runt i köket och säga att man måste allt köpa kök när man tagit hit säljare på kvällstid.
    Då presenterade han priset som var 86500:- för nya luckor å lådor , sen skulle dom få 20% rabatt samt rot avdrag å då blev priset 69900:-
    Då sa min mamma att dom skulle fundera .
    Säljaren blev helt tokig å skrek å gormade å talade om att man måste bestämma sig nu å nu å nu å nu...

Mina föräldrar vågade inte annat än säga ja ock säljaren började mäta skåp luckorna ,
    Min mamma skrev på papperen å säljaren försvann utan att säga nått!
    Min mamma ringde mig då å grät när hon berättade vad som hänt , jag ringde direkt säljaren som naturligtvis inte svarade.
    Dagen efter ringde jag Härjedalsköks kundmottagning som förklarade att jag måste prata med säljaren om att hoppa av affären.
    Jag förklarade att jag sökt honom utan att få svar så hon skulle söka honom.
    Säljaren ringde upp dagen efter och frågade om jag var förmyndare till mina föräldrar eftersom jag ringt , då förklarade jag som det va å han skrek å gormade om att dom skulle få betala en avgift för dom hoppade av ( Expeditionsavgift)

Mina föräldrar fick betala 1800:- för att få ut säljaren ur huset ! Läs mer
  • Maite L
    Maite L skrev om HärjedalsKök AB
    Jag har endast vart i kontakt med Härjedalskök i Stockholm i offertstadiet och har således inte fullföljt ett köp med dem.

Anledningen till att vi INTE valde detta bolag var p g a deras säljteknik " att man måste bestämma sig direkt för att åtnjuta en rabatt på 20 000.-". Två killar kom hem till oss i trekvarts shorts en solig sommardag, lite snick snack innan och sedan de körde på. Presentation av luckor som var fula och omoderna - passade inte alls in i vår stil. Sedan en tvångsmässig filmvisning för presentation av bolaget och dess historia. Efter det fick vi lämna köket och de två killarna satt i vårt kök och funderade högt vilket pris de skulle sätta. Sedan fick vi komma in i köket igen. Priset för vårt kök skulle bli ca 81 000 SEK men om vi snabbt tackade JA direkt på plats så skulle priset bli runt 60 000 kr. Alltså det här bolaget kan ju inte vara seriöst. Varför ska kunden straffas för att han/hon behöver betänketid? Jag har själv jobbat som försäljare och jag förstår att det här är enbart säljteknik och det riktiga priset är 60 000 kr. Om det här bolaget var seriöst så skulle ju bolaget se till att kunden INTE bestämde sig snabbt för annars skulle de förlora 20 000 kr.

Eftersom vi tog in offerter från flera kökslucksbolag så mötte vi på denna säljteknik flera gånger. Det verkar vara så som kökslucksbolagen jobbar. Var kritiska innan ni tackar JA till ett bolag som har denna säljteknik. Läs mer
  • Mats
    Mats skrev om HärjedalsKök AB
    Företag som inte respekterar "Ej Reklam"-skyltar på brevlådan visar tydligt hur lite de bryr sig om kundernas önskemål. Läs mer