HärjedalsKök AB

Industrivägen 1, 840 95 Funäsdalen — Visa karta

1.8 i betyg av av 9 omdömen

HärjedalsKök AB - Specialisten för dig som vill ha ny köksinredning / köksinredningar utan omfattande köksrenovering. Vi erbjuder köksluckor, utbytesluckor kökslådor, utbyteslådor.

Läs vad 9 kunder tycker om HärjedalsKök AB

• FATEMEH M

2020-09-10

FATEMEH M skrev om HärjedalsKök AB
    Varning för detta skämtbolag!! Skulle bara byta ut luckor som skulle ta ca.2-3 dagar. Gått snart 2 månader och jag har fortfarande inte mitt kök klart! Försökt få kontakt med företaget i bokstavligen 2 månader men ingen återkommer! Okunniga och opålitliga hantverkare som bara ställer till med problem så jag har fått dra dit installatörer för vitvaror 6 gånger hittills för att snickarna varit totalt värdelösa och beställt fel mått, kapat ventilationsröret så fel så de behövt leta reservdelar osv. De har även orsakat skador på väggar, skåp, el, slängt hyllor i skåp, kapat elkontakter som var redan kontrollerade av elektriker osv.
    Kundservice har inte heller återkommit på 2 månader!
    Om företaget ringer er, spring bara då nu bara kommer att ha problem!
    Vi sitter tyvärr fortfarande efter 2 månader utan kök!! Skulle ge minus 10 stjärnor om det var möjligt! Läs mer
  • 2019-03-29

Per Anders S skrev om HärjedalsKök AB
    Vi bokade ett möte med Härjedalskök. Efter viss diskussion valde vi till slut dem, bla annat för att de sålde in att fakturan kommer först när allt är monterat och klart, för varje fel som blir, så dras 1000:- från fakturan.
    Datum bestämdes, men ändrades strax innan leverans, vilket de hävdade att dom hade rätt till enligt kontraktet, och det var väl kanske inte hela världen.
    När väl köket var installerat uppmärksammades 4 fel tillsammans med snickaren, 2 knoppar saknades, en sidoskiva samt att snickaren skruvat loss ett eluttag som han inte kunde återställa. Jag kontaktade då dem angående 1000:- rabatten, och då var det annat ljud i skällan. Enligt honom hade vi kommit överens att den sidoskivan inte behövdes (varför skulle vi det?...) knopparna tyckte han inte var ett problem, och att snickaren inte kunde återställa eluttaget såg han inte heller som något problem, eftersom i avtalet står det att sånt ska vara nedmonterat....sen att snickaren ändå tagit ned det.....såg han inte som hans ansvar. Vad gäller 1000:- rabatt/ fel så berättade han att det inte alls var någon rabbat, utan att man drog av 1000:- per fel, tills det åtgärdats, sen fick man betala resten. Skäms på dig er!
    Nu en vecka senare så är vårat kök fortfarande nytt å fint, men bi är högst tveksamma att rekommendera härjedalskan då deras säljare använder sig av fula knep och bluffsäljknep! Vår uppfattning är att vi ska ha 4000:- i avdrag efter ovanstående fel, men säljaren nekar fullständigt till detta och hänvisar till avtal å paragrafer högt å lågt. Fakturan har kommit, inga avdrag där, nu är den betald men vi är grymt besvikna på säljmetoden, även om köket änsålänge verkar hålla.
    Skäms på dig / Helsingborg Läs mer
  • Indranil S

2019-03-19

Indranil S skrev om HärjedalsKök AB
    I recently had our kitchen refurbished with HärjedalsKök AB. The salesman (Jonas Klintfors) did a great job recommending the proper doors and drawers for our kitchen, measured everything precisely and without any mistake. We agreed on an installation date and everything got delivered and installed on the selected date. The carpenter, Mik, did an excellent job. Nothing went wrong, everything worked out excellent. I would wholeheartedly recommend HärjedalsKök AB, Jonas Klintfors and Mik. Läs mer
  • 2019-03-18

Lena V skrev om HärjedalsKök AB
    Fullkomligt inkompetent personal som levererar undermålig kundservice. Säljaren mätte fel vilket innebar att endast hälften av luckorna sattes upp vid monteringstillfället. Därefter dröjde det FEM månader och oändligt många samtal ifrån mig innan resten kom på plats. Innan jag hörde av mig hade den kompletterande beställningen inte ens lagts in. VARNING: ingå ALDRIG något avtal med detta företag. Läs mer
  • Bernadetta D

2019-02-24

Bernadetta D skrev om HärjedalsKök AB
    Inkompetent personal. Mätte fel på 4 utav 9 luckor. De luckor som passade, hade bland annat hål borrade på fel plats eller skadats under leverans. Efter detta var det svårt att få en status från företaget när de kunde komma förbi och åtgärda problemet. Läs mer
    Lena V gillar detta
  • 2019-01-19

Hansi D skrev om HärjedalsKök AB
    Om Du tänker förändra din kökslösning, dvs mer än bara byta luckor så bör du gå till ett företag som har den kompetensen. Säljarna hos Härjedalskök är utbildade kring vitvaror o vilka rekommendationer det finns hur dessa bör installera i ett kök.
    I vårt fall handlade det om att ersätta en vägghängd köksfläkt med ett fläktskåp. Det visade sig efter installation att det blev omöjligt följa fläkttillverkarens och Boverkets rekommendation om minimiavstånd mellan spishäll och fläkt.
    Efter att ha varit i kontakt med säljaren o reklamationsavdelningen hos Härjedalskök svarar mig regionsansvarige att de saknar denna kompetens o tar därför ej ansvar utan lägger över detta på konsumenten att känna till.
    Mycket oproffesionellt enligt min mening även om vi är nöjda med köket som levererades i övrigt.

Med en så enekl lösning som att stå för sitt misstag o byta ut fläktskåpet mot ett något lägre så hade vi varit helt nöjda.

//Hansi Läs mer
    Per L gillar detta
  • Jonas N

2018-01-30

Jonas N skrev om HärjedalsKök AB
    Kommer aldrig förstå hur man tänker som företagare, när man försöker inleda en kundrelation med att direkt bryta mot kundens direkta önskemål (reklam i brevlådan trots tydlig "Ingen reklam tack!"-skylt på dörren). Men det verkar vara något Härjedalskök satt i system...

Kommer aldrig befatta mig med ett dylikt företag! Läs mer
  • 2018-01-03

eva p skrev om HärjedalsKök AB
    Mina föräldrar köpte köksluckor av Härjedalskök 2017

Det kom en säljare som var otroligt trevlig till dom och visade köksluckor ,dom bjöd på kaffe å allt va trevligt.
    När säljaren var klar så var det dags för priset , min mamma förklarade att dom skulle fundera på om dom skulle köpa så blev säljaren plötsligt som förbytt .
    Han började flyga runt i köket och säga att man måste allt köpa kök när man tagit hit säljare på kvällstid.
    Då presenterade han priset som var 86500:- för nya luckor å lådor , sen skulle dom få 20% rabatt samt rot avdrag å då blev priset 69900:-
    Då sa min mamma att dom skulle fundera .
    Säljaren blev helt tokig å skrek å gormade å talade om att man måste bestämma sig nu å nu å nu å nu...

Mina föräldrar vågade inte annat än säga ja ock säljaren började mäta skåp luckorna ,
    Min mamma skrev på papperen å säljaren försvann utan att säga nått!
    Min mamma ringde mig då å grät när hon berättade vad som hänt , jag ringde direkt säljaren som naturligtvis inte svarade.
    Dagen efter ringde jag Härjedalsköks kundmottagning som förklarade att jag måste prata med säljaren om att hoppa av affären.
    Jag förklarade att jag sökt honom utan att få svar så hon skulle söka honom.
    Säljaren ringde upp dagen efter och frågade om jag var förmyndare till mina föräldrar eftersom jag ringt , då förklarade jag som det va å han skrek å gormade om att dom skulle få betala en avgift för dom hoppade av ( Expeditionsavgift)

Mina föräldrar fick betala 1800:- för att få ut säljaren ur huset ! Läs mer
    Per L gillar detta
  • Maite L

2016-12-30

Maite L skrev om HärjedalsKök AB
    Jag har endast vart i kontakt med Härjedalskök i Stockholm i offertstadiet och har således inte fullföljt ett köp med dem.

Anledningen till att vi INTE valde detta bolag var p g a deras säljteknik " att man måste bestämma sig direkt för att åtnjuta en rabatt på 20 000.-". Två killar kom hem till oss i trekvarts shorts en solig sommardag, lite snick snack innan och sedan de körde på. Presentation av luckor som var fula och omoderna - passade inte alls in i vår stil. Sedan en tvångsmässig filmvisning för presentation av bolaget och dess historia. Efter det fick vi lämna köket och de två killarna satt i vårt kök och funderade högt vilket pris de skulle sätta. Sedan fick vi komma in i köket igen. Priset för vårt kök skulle bli ca 81 000 SEK men om vi snabbt tackade JA direkt på plats så skulle priset bli runt 60 000 kr. Alltså det här bolaget kan ju inte vara seriöst. Varför ska kunden straffas för att han/hon behöver betänketid? Jag har själv jobbat som försäljare och jag förstår att det här är enbart säljteknik och det riktiga priset är 60 000 kr. Om det här bolaget var seriöst så skulle ju bolaget se till att kunden INTE bestämde sig snabbt för annars skulle de förlora 20 000 kr.

Eftersom vi tog in offerter från flera kökslucksbolag så mötte vi på denna säljteknik flera gånger. Det verkar vara så som kökslucksbolagen jobbar. Var kritiska innan ni tackar JA till ett bolag som har denna säljteknik. Läs mer