Alla kategorier Industriteknik Skåne Båstad HB Soliduct Ventilation

Rammsjövägen 174, 269 93 Båstad — Visa karta

Läs vad 9 kunder tycker om HB Soliduct Ventilation

• notti n
    notti n skrev om HB Soliduct Ventilation
    Allt frid och fröjd när man handlar från dom men uppstår problem med varan och vill ha support och hjälp så blir dom arroganta, istället för att hjälpa till med att lösa problem samt förklara för en hur saker funkar så får man otrevligt bemötande både via mail och telefon.
    Problemen jag hade skulle ha kunnat fixas lätt om bara deras support varit förklarande och vänligt inställt.
    2013-04-18 Representant för HB Soliduct Ven svarar notti n
    Vi lägger mycket resurser på support och är alltid måna om ett proffessionellt kundbemötande. Om det är något vi kan göra bättre så vill vi gärna veta det. Kontakta oss på info@soliduct.com eller ring 0431-366585 då vi inte har en aning om vad detta gäller.
  • Christina E
    Christina E skrev om HB Soliduct Ventilation
    Jag visste inte vilken fläkt jag skulle ha till min badrums ventilation. Soliduct hjälpte mig och dagen efter kunde jag hämta ut min Fresh Intellivent. Toppklass!
  • Hans C
    Hans C skrev om HB Soliduct Ventilation
    Kanonbutik

Bra överskådlig internetbutik med proffsig information. Kvalitetsgrejor till mycket bra pris, blixtsnabb leverans. Vad kan man mer begära?
  • Johan B
    Johan B skrev om HB Soliduct Ventilation
    Sökte efter ett mekaniskt till- och frånluftsaggregat med värmeåtervinning. Soliduct hade det bästa priset, men jag blev lite tveksam pga en persons kommentarer på denna site. Ringde och talade med Soliduct och fick mycket vettiga svar. Beställde och fick leverans precis på den dagen vi önskade. Betalade mot faktura utan problem. Aggregatet fungerar (baserat på ca en månads drift) mycket bättre än det vi hade innan.
  • Tobbe A
    Tobbe A skrev om HB Soliduct Ventilation
    Perfekt service. Stort utbud av produkter för ventilation och skorsten. Har handlat två gånger utan minsta problem. Priserna ligger långt under bygghandelns. När ordern skickats kommer en leveransbekräftelse så man kan söka sin frakt hos transportören. Rekommenderas varmt!

Som exempel kan jag nämna att jag genom valet av Soliducts byggsats för FTX-system lyckades minska investeringskostnaden med drygt 40%. Detta trots att jag anlitade Inventor Ventilation för injusteringen.

Några mätningar av driftskostnaden har jag ännu inte gjort men med tanke på att Östbergs Heru har hög verkningsgrad och lågenergimotorer så ska det bli väldigt spännande att se. Det man däremot inte kan sätta en peng på är inomhusklimatet vilket jag tycker har påverkats enormt positivt.
  • Peter J
    Peter J skrev om HB Soliduct Ventilation
    Har beställt en s.k. takhuv av Soliduct vilket jag beställde och betalade via nätet. En god maildialog spårade ur totalt när jag ifrågasatte en fraktavgift. Det slutade med att de stoppade min order och vägrade leverera till mig.

Kan inte recensera deras produkter eftersom jag inte lyckats komma så långt. Du bör nog som konsument överväga om du litar på dem som leverantör. Jag gör det i alla fall inte.

Läs gärna hela vår oredigerade mailväxling på http://kagghamra.com/soliduct.htm

/putte
  • Robban D
    Robban D skrev om HB Soliduct Ventilation
    Stefan L och Kenneth L. Ingen rök utan eld. Ni råkar inte jobba eller till och med arbeta på Soliduct?

Fick risigt kapat insatsrör levererat, dessutom i fel längd. Erbjöds efter mycket om och men en krånglig lösning med frakt fram och tillbaka. En firma man inte orkar ha med att göra. Billigt? Beror förstås på om du värdesätter din egen tid eller ej.
  • Jan M
    Jan M skrev om HB Soliduct Ventilation
    Snabb leverans och bra telefonsupport. Har produkter till bra pris och kvaliten är mycket god. Har köpt både ventilationsprodukter och renoverat min skorsten med deras produkter.
    Stefan L, Kenneth L, Dan B gillar detta
  • Robban
    Robban skrev om HB Soliduct Ventilation
    Dålig service. Paket som slarvas bort fick jag som kund jaga runt efter. Verkar inte ta något ansvar för det dom skickar. Påstår att om man handlar för 1800 kr eller mer så är det fraktfritt vilket i deras ögon betyder att dom inte har något ansvar. Märkligt.

Rammsjövägen 174, 269 93 Båstad