HB Soliduct Ventilation

2.5

13 omdömen om HB Soliduct Ventilation

Fabian B
Skrev om HB Soliduct Ventilation

Väldigt långsam återkoppling. Svara aldrig i telefonen och ringer inte upp fast det skrivit att de skall göra det. Sitter inga priser trots förfrågan. När fakturan väl kommer är det 20.000sek över avtal. Extremt dålig service, pris kvaliteten vet jag inget om eftersom jag valde att inte gå vidare med ett sådant företag. Blev tvingad att betala 10.000 sek för ritningar som var 6 månader sent.

Enspecta AB
4.6/5 i betyg av 2555 omdömen 4.6 av 2555 omdömen

Precis så som man önskar att en besiktningsman ska vara som förstagångsköpare av ett hus. Pedagogisk & proffsig.

Billy Vinnie Vasilios S
Skrev om HB Soliduct Ventilation

Ingen bra erfarenhet. Lååång returhantering. Beställde fel produkt (En EC spiskåpa istället för AC spiskåpa). Märkte det efter att jag packat upp . Beställde rätt produkt igen från dem, en produkt som har samma utseende och dimensioner och använder exakt samma förpackning och bruksanvisning. Skickade tillbaka den felbeställda men använde samma förpackning som jag fick från den nya och samma bruksanvisning som var exakt som den gamla och betalade ganska dyr frakt tillbaka. Sedan så drog dem av 500kr ytterligare från återbetalningen...

Kari Matti D
Skrev om HB Soliduct Ventilation

Totalt oseriöst företag, betalade men 2 av 3 kolli av leveransen försvann, enligt transportören så hade godset lossats, men i en annan del av Sverige, jag hade hantverkare som väntade på materialet jag avbokade det saknade godset eftersom jag inte kunde vänta, beställde godset 10 dagar innan jag behövde det. Hantverkaren var tvungen att köpa nytt lokalt kostade mig 3000 kr extra i arbetstid för hantverkaren och dyrare kostnad för material, + att jag har massa gods som han vägrar ta tillbaka. Men när transportören hittar...

Johan F
Skrev om HB Soliduct Ventilation

Om det skulle finnas ett lägre betyg så hade det blivit så. Soliduct är en bedrägeriverksamhet som bör undvikas. När jag beställde kaminrör och skorsten så fick jag leveransbesked. Det visade sig att ordern blivit uppdelad i två delar och att en del gick till fel adress, ett ombud för DB Schenker i andra änden av staden. Istället för att rätta misstaget, vilket hade varit enkelt så svarar tre medarbetare (efter påtryckningar) inklusive ägaren för Soliduct att de inte KAN göra något åt problemet. Nu framgår det dessutom...

notti n
Skrev om HB Soliduct Ventilation

Allt frid och fröjd när man handlar från dom men uppstår problem med varan och vill ha support och hjälp så blir dom arroganta, istället för att hjälpa till med att lösa problem samt förklara för en hur saker funkar så får man otrevligt bemötande både via mail och telefon. Problemen jag hade skulle ha kunnat fixas lätt om bara deras support varit förklarande och vänligt inställt.

Christina E
Skrev om HB Soliduct Ventilation

Jag visste inte vilken fläkt jag skulle ha till min badrums ventilation. Soliduct hjälpte mig och dagen efter kunde jag hämta ut min Fresh Intellivent. Toppklass!

Hans C
Skrev om HB Soliduct Ventilation

Kanonbutik Bra överskådlig internetbutik med proffsig information. Kvalitetsgrejor till mycket bra pris, blixtsnabb leverans. Vad kan man mer begära?

Johan B
Skrev om HB Soliduct Ventilation

Sökte efter ett mekaniskt till- och frånluftsaggregat med värmeåtervinning. Soliduct hade det bästa priset, men jag blev lite tveksam pga en persons kommentarer på denna site. Ringde och talade med Soliduct och fick mycket vettiga svar. Beställde och fick leverans precis på den dagen vi önskade. Betalade mot faktura utan problem. Aggregatet fungerar (baserat på ca en månads drift) mycket bättre än det vi hade innan.

Tobbe A
Skrev om HB Soliduct Ventilation

Perfekt service. Stort utbud av produkter för ventilation och skorsten. Har handlat två gånger utan minsta problem. Priserna ligger långt under bygghandelns. När ordern skickats kommer en leveransbekräftelse så man kan söka sin frakt hos transportören. Rekommenderas varmt! Som exempel kan jag nämna att jag genom valet av Soliducts byggsats för FTX-system lyckades minska investeringskostnaden med drygt 40%. Detta trots att jag anlitade Inventor Ventilation för injusteringen. Några mätningar av driftskostnaden har jag...

Peter J
Skrev om HB Soliduct Ventilation

Har beställt en s.k. takhuv av Soliduct vilket jag beställde och betalade via nätet. En god maildialog spårade ur totalt när jag ifrågasatte en fraktavgift. Det slutade med att de stoppade min order och vägrade leverera till mig. Kan inte recensera deras produkter eftersom jag inte lyckats komma så långt. Du bör nog som konsument överväga om du litar på dem som leverantör. Jag gör det i alla fall inte. Läs gärna hela vår oredigerade mailväxling på http://kagghamra.com/soliduct.htm /putte

Robban D
Skrev om HB Soliduct Ventilation

Stefan L och Kenneth L. Ingen rök utan eld. Ni råkar inte jobba eller till och med arbeta på Soliduct? Fick risigt kapat insatsrör levererat, dessutom i fel längd. Erbjöds efter mycket om och men en krånglig lösning med frakt fram och tillbaka. En firma man inte orkar ha med att göra. Billigt? Beror förstås på om du värdesätter din egen tid eller ej.

Jan M
Skrev om HB Soliduct Ventilation

Snabb leverans och bra telefonsupport. Har produkter till bra pris och kvaliten är mycket god. Har köpt både ventilationsprodukter och renoverat min skorsten med deras produkter.

Stefan L och 2 andra gillar detta
Robban
Skrev om HB Soliduct Ventilation

Dålig service. Paket som slarvas bort fick jag som kund jaga runt efter. Verkar inte ta något ansvar för det dom skickar. Påstår att om man handlar för 1800 kr eller mer så är det fraktfritt vilket i deras ögon betyder att dom inte har något ansvar. Märkligt.