Helplie

Helplie

www.helplie.se
  • BadgeTwoYears
4.4

V hette tidigare Företagsrabatten och har nu blivit Helplie Appen. Du kan ladda ner appen på AppStore eller logga in via hemsidan för att komma i kontakt med våra erbjudanden. Vi säkerställer att våra kunders olika tjänster prissätts i linje med våra gemensamma förväntningar. Att löpande rapportera och följa upp vårt arbete...

31 omdömen om Helplie

Lars G
Skrev om Helplie

Blev kontaktad av en säljare ifrån Helplie som hjälpte mig att komma ner i pris på mina mobiltelefoner när jag fick höra att jag betala allt för mycket. Så nu ligger jag på ett jättebra pris som passar perfekt för mig och det känns bra.

Svar från Helplie

Hej Lars, Vi tackar för ditt fina omdöme! Det gläder oss att du varit nöjd med kontakten med vår kundservice. Med vänliga hälsningar, Kundservice, Helplie

Berit A
Skrev om Helplie

Man ger förespeglingar att jag ska få billigare kostnader, men i själva verket ökar dom med 200:- samt att dom tar betalt för att försöka flytta över ett spärrat nummer, vilket alltså misslyckades men ändå tog dom som sagt betalt (750:- för att försöket som misslyckades)

Svar från Helplie

Hej Eva! Vad jag kan se så har vi rett ut ditt ärende, vi hoppas du blivit nöjd med lösningen och önskar dig en trevlig dag! Med vänliga hälsningar Helplie

Inger Margareta E

Mycke trevlig personal men det måste börja fungera innan jag kan bedöma hur bra det blir. Men är det så bra som ni har sagt måste jag ge er berömmelse att vi pensionärer kan spara lite pengar. Så tacksam 🥰

Svar från Helplie

Hej Inger, Vi tackar för ditt fina omdöme! Det gläder oss att du varit nöjd med kontakten med vår kundservice. Med vänliga hälsningar, Kundservice, Helplie

Kerstin L
Skrev om Helplie

Mycket trevligt samtal all elog till killen jag talade med och all hjälp spara ca 3600 kr per år Mvh Kerstin

Svar från Helplie

Hej Kerstin, Vi tackar för ditt fina omdöme! Det gläder oss att du varit nöjd med kontakten med vår kundservice. Med vänliga hälsningar, Kundservice, Helplie

Ronny S
Skrev om Helplie

Allt fungerar. Inga problem. Jag är nöjd kund. Hoppas det fortsätter. Jag hör av mig om det strular vilket det inte får göra. Tack för bra support.

Svar från Helplie

Hej Ronny, Vi tackar för ditt fina omdöme! Det gläder oss att du varit nöjd med kontakten med vår kundservice. Med vänliga hälsningar, Kundservice, Helplie

Vesta M
Skrev om Helplie

Andreas is very thorough when he explains any questions that I ask .My husband and I are senior citizens and we greatly appreciate his tolerance with us.He takes his time to make sure that things are crystal clear.I have experienced agitated and impatient customer service agents over my 73 years and Hands Down !!!!! Andreas is a ray of sunshine. I highly recommend that erstand how I feel. His English is top of the line. I really needed skill set. Thank you, Vesta Maxey!

Svar från Helplie

Hej Vesta, Vi tackar för ditt fina omdöme! Det gläder oss att du varit nöjd med kontakten med vår kundservice. Med vänliga hälsningar, Kundservice, Helplie

Marianne S
Skrev om Helplie

Bra bemötande av erduktiga försäljare Hampus är nöjd bra erbjudande

Svar från Helplie

Hej Marianne, Vi tackar för ditt fina omdöme! Det gläder oss att du varit nöjd med kontakten med vår kundservice. Med vänliga hälsningar, Kundservice, Helplie

Anita Christina L

Fick bra förslag hur man kan spara på telefonabonnemang

Svar från Helplie

Hej Anita, Vi tackar för ditt fina omdöme! Det gläder oss att du varit nöjd med kontakten med vår kundservice. Med vänliga hälsningar, Kundservice, Helplie

Yvonne M
Skrev om Helplie

Tack för att ni sparat 2400kr om året för mig Andreas på KVIQ har hela tiden bemött och hjälpt till med alla frågor på ett proffsigt och tålmodigt vis Rekommenderas

Svar från Helplie

Hej Yvonne, Vi tackar för ditt fina omdöme! Det gläder oss att du varit nöjd med kontakten med vår kundservice. Med vänliga hälsningar, Kundservice, Helplie

Jonny J
Skrev om Helplie

Andreas, återigen etablerade sig under min livstid som premeine kundtjänstagent. Hans omtänksamhet är oöverträffad. Hans ord är hans band. Han återkommer telefonsamtal som utlovat och ger förslag för att bättre betjäna sin kund. Uppriktigt sagt är det otroligt för mig den vänlighet och tålamod som sträckte sig till min man och jag. Tack, Vesta Maxey och Jonny Johansson!

Svar från Helplie

Hej Jonny, Vi tackar för ditt fina omdöme! Det gläder oss att du varit nöjd med kontakten med vår kundservice. Med vänliga hälsningar, Kundservice, Helplie

First-Name L

Helplie har hjälpte mig att sänka ner mina priser på mina mobil abonnemang som jag betala allt för mycket för tidigare. Sen är får man alltid ett trevligt bemötande av dem.

Svar från Helplie

Hej! Vi tackar för ditt fina omdöme! Det gläder oss att du varit nöjd med kontakten med vår kundservice. Med vänliga hälsningar, Kundservice, Helplie

Hans Gunnar B

Hellplie har hjälpt oss med ett fantastiskt bra teleab. Samt väldigt bra kundbemötande . Inga problem med någonting.

Svar från Helplie

Hej Hans! Tack för din fina recension, vi hoppas att vi kan va till hjälp fler gånger! Vi önskar dig en underbar dag!

Ulf Per Olov G

Trevligt bemötande, David hjälpte mig förtjänstfullt att lösa mitt ärende. Dessutom fick jag tips på billig telefoni och bra priser på telefoner.

Svar från Helplie

Hej Ulf! Tack för din fina recension, vi hoppas att vi kan va till hjälp fler gånger! Vi önskar dig en underbar dag!

Karin B
Skrev om Helplie

pga vårt eget misstag hade vi två abonemang Kviq löste detta på ett seriöst sätt.⁰

Svar från Helplie

Hej Karin! Tack för din fina recension, vi hoppas att vi kan va till hjälp fler gånger! Vi önskar dig en underbar dag!

Maria A
Skrev om Helplie

Jag är nöjd med bemötandet och den lösning som vi kommit fram till.

Svar från Helplie

Hej Maria! Tack för din fina recension, vi hoppas att vi kan va till hjälp fler gånger! Vi på Företagsrabatten önskar dig en underbar dag!

Tor Anton Dennis E

Tack så mycket för all hjälp jag fått! Är jättenöjd!

Svar från Helplie

Hej Tor! Tack för din fina recension, vi hoppas att vi kan va till hjälp fler gånger! Vi på Företagsrabatten önskar dig en underbar dag!

Ulf G
Skrev om Helplie

Jag fick ett mycket sympatiskt bemötande av Fredrik, som, i samarbete med sin chef, presenterade en lösning som båda parter blev nöjda med; jag slapp en ekonomisk smäll, och företaget försäkrade sig om en framtida kund 😊

Anders M
Skrev om Helplie

Super nöj, hjälpte mig inse att jag hade för mycket surf, men nu har jag fått den bästa lösningen med ett fantastiskt pris! -G.A

Svar från Helplie

Hej Anders! Tack för din fina recension, vi hoppas att vi kan va till hjälp fler gånger! Vi på Företagsrabatten önskar dig en underbar dag!

Benjamin C
Skrev om Helplie

Jag är jättenöjd med abonnemanget som jag har fått, nu fungerar äntligen täckningen!

Svar från Helplie

Hej Benjamin! Tack för din fina recension, vi hoppas att vi kan va till hjälp fler gånger! Vi på Företagsrabatten önskar dig en underbar dag!

Maria Elisabeth A

Jag har samma upplevelse som Monica. Företagsrabatten är ett företag som använder sig av vilseledande marknadsföring. Jag fick också information om att Företagsrabatten skulle förhandla åt mig med det företag där jag hade min abonnemang. De frågade om jag ville bli medlem i Företagsrabatten och det skulle inte kosta något. De ringde och informerade om att de hade lyckats sänka min kostnad med cirka 100 kr och bad mig skriva på ett avtal, ett avtal som jag trodde handlade om medlemsskap i Företagsrabatten. De lovade att fixa...

Svar från Helplie

Hej Maria! Vi har en 100% kundnöjdhetsgaranti därför kan du kontakta oss på info@foretagsrabatten.com så hjälper vi dig reda ut detta ärende.

MONICA B
Skrev om Helplie

Största bedrägeriföretaget! Blev upp ringd av en Sandra Persson som lovade att Företagsrabatten kunde få ner mitt nuvarande mobiltelefonabonnemang i pris. Jag var tydlig med att jag inte ville eller kund mobiloperatör, jag ville ha kvar samma operatör då jag har bindningstid med min nuvarande operatör. Denna Sandra sa då att inget byte skulle ske utan allt skulle fungera precis som vanligt bara med ett nytt förhandlat pris av Företagsrabatten. Senare visade det sig att jag tecknat avtal med KVIQ mobiloperatör. Blir uppringd...

Svar från Helplie

Hej Monica! Precis som du skriver så är det ett missförstånd mellan dig och kundtjänst medarbetaren gällande bindningstid, vid vidare granskning så upptäckte Björn att du inte hade någon bindningstid.

Sven-Eric P

Blev uppringd av en säljare som var väldigt trevlig, och vi kom överens om ett abbonnemang som passade mig perfekt, kan appsolut dela med mej till mina vänner👍

Svar från Helplie

Hej Sven-Eric! Tack för din fina recension, vi hoppas att vi kan va till hjälp fler gånger! Vi på Företagsrabatten önskar dig en underbar dag!

Lisbeth P
Skrev om Helplie

Bra bemötande o bra service vid tecknande av telefonavtal o nytt abonnemang, talar gärna om det för vänner och bekanta

Svar från Helplie

Hej Lisbeth! Tack för din fina recension, vi hoppas att vi kan va till hjälp fler gånger! Vi på Företagsrabatten önskar dig en underbar dag!

Emily J
Skrev om Helplie

Jätte bra service, trevlig. Över förväntan

Svar från Helplie

Hej Emily! Tack för din fina recension, vi hoppas att vi kan va till hjälp fler gånger! Vi på Företagsrabatten önskar dig en underbar dag!

Birgitta F
Skrev om Helplie

Servicen vid kontakt var mycket bra och trevlig och tillmötesgående. Utfört arbete ang. att få ner kostnaderna för mobiler och tv-operatörer verkar hittills funka bra. Det som dragit ner betyget ett snäpp är det var mycket svårt att få kontakt med er under ett par veckor då vi ville få hjälp med ett par mycket märkliga fakturor från den nya mobiloperatören Halebop, samt en från gamla operatören Telenor. Till slut återetablerades kontakten och vi fick hjälp med att makulera dessa!!! Vänligen Birgitta Fridell/Kenneth Swanvall

Svar från Helplie

Hej Birgitta! Vi strävar alltid efter att ha trevliga samtal och hoppas att vi kan va till hjälp fler gånger. Tyvärr har vi haft lite sjukdom på kontoret därmed lite längre handläggningstider under mars månad. Vi på Företagsrabatten önskar dig en underbar dag och tackar för din recension.

Ann-christin F

Jag är jättenöjd, mycket trevliga o bra jobbat

Svar från Helplie

Hej Ann-christin! Vad kul o höra att du är nöjd! Det är precis så det ska vara. Tack för ditt fina omdöme. Vi på Företagsrabatten önskar dig en underbar dag!

Hampus P
Skrev om Helplie

Tack företagsrabatten för all hjälp

Svar från Helplie

Hej Hampus! Riktigt kul och härligt att höra att du är så himla nöjd med vår tjänst! Tack för ett superfint omdöme. Vi på Företagsrabatten önskar dig en underbar dag!

Linda P
Skrev om Helplie

Helt fantastiskt bemötande Allt är över förväntan o de svarar på ev frågor man har på ett super proffesionellt sett väldigt fint bemötande Skulle verkligen rekommendera företagsrabatten

Svar från Helplie

Hej Linda! Riktigt kul och härligt att höra att du är så himla nöjd med vår personal! Tack för ett superfint omdöme. Vi på Företagsrabatten önskar dig en underbar dag!

Karl Östen L

Det var ett trevligt bemötande och trevliga samtal med alla som jag har pratat med.

Svar från Helplie

Hej Östen! Vi strävar alltid efter att ha trevliga samtal och hoppas att vi kan va till hjälp fler gånger. Vi på Företagsrabatten önskar dig en underbar dag!

Nils Carl Albin V

Mycket snabb service och kundtjänst i världsklass! Mycket prisvärt! Jag är extremt nöjd. 5 av 5 möjliga stjärnor

Svar från Helplie

Hej Carl! Riktigt kul och härligt att höra att du är så himla nöjd med vår tjänst! Tack för ett superfint omdöme. Vi på Företagsrabatten önskar dig en underbar dag!

ANDREAS DAM A

Fantastiskt bolag. Bra bemötande och snabbaste kundservicen jag varit med om.

Svar från Helplie

Hej Andreas! Riktigt kul och härligt att höra att du är så himla nöjd med vår tjänst! Tack för ett superfint omdöme. Vi på Företagsrabatten önskar dig en underbar dag!