Hemluft Ventilation AB

Hemluft Ventilation AB

www.hemluft.se
  • Badge2020
4.0

Välkommen till Hemluft Ventilation AB! Vi hjälper dig med installation och service av ventilation i Stockholm med omnejd. Låt oss göra ett hembesök hos dig och spara upp till 55% på service och installation. Vi installerar inte bara, vi lägger upp en åtgärdsplan och ser till att du sparar energi och pengar. Tjänster: Frånluftsventilation,...

55 omdömen om Hemluft Ventilation AB

Sedan starten hos Reco 2020

Charlotta O
Skrev om Hemluft Ventilation AB

Bad om en offert på ett luftvärmeaggregat, och fick ett pris där de spaltat upp arbetet för sig och aggregatet för sig. När jag återkopplade och sa att jag endast vill köpa aggregatet för att montera på egen hand, så hade man ”skrivit fel” i offerten och aggregatet skulle plötsligt kosta mer än det dubbla. Har jämfört med flertalet andra firmor, och samtliga har haft mycket lägre priser för samma tjänster och produkter! Kolla upp alternativ innan ni anlitar hemluft.

Ellen G
Skrev om Hemluft Ventilation AB

För dyra och omöjligt att få en fullständig rapport

Johan Bo Agne T
Skrev om Hemluft Ventilation AB

Vi fick en ny FTX-fläkt installerad 2020 och har haft en riktigt dålig upplevelse från början till slut. Efter första besöket och offerten gick säljaren inte att få tag på, ingen annan på företaget heller. Efter mycket om och men fick vi fläkten installerad, vi har haft mycket problem med fläkten och då gick de upp i rök igen. Det har också visat sig i efterhand att den blev helt felkopplad, varför vi levde med grannens matos rakt in i köket i två år utan att fatta varför. Samt ingen fungerande ventilation. Efter installationen...

Carola L
Skrev om Hemluft Ventilation AB

Trevligt och sakkunnig personal.

Åke D
Skrev om Hemluft Ventilation AB

Det tog lång tid att få FTX att fungera men man krävde inte heller betalning förrän det var klart.

Brf Sjöflyget B
Skrev om Hemluft Ventilation AB

Väldigt proffesionellt utförd OVK. Allt med kunskap och eftertanke på vad som är bäst för vår BRF Sjöflyget 2. Vi kommer att anlita de igen för att justera de åtgärder de rekommenderat. Vi är mer än nöjd.

Mie K
Skrev om Hemluft Ventilation AB

Pelle på Hemluft räknade snabbt ut en offert på ett 43-årigt Rexovent aggregat som skulle bytas ut, befintliga rör skulle rengöras och den gamla fläkten skulle bytas och få ett eget rör med ny huv på taket. 1-plans villa 147 m2 -80. Jag hade en annan offert från ett annat företag men som flyttade fram startdatum 3gånger vilket gjorde att jag ansåg att de inte var seriösa. De skyllde på sjuka medarbetare, fläkt som inte kunde levereras inom 2 mån mm. Pelle lämnade en utförlig offert blixtsnabbt, med ett svensktillverkat...

Anders S
Skrev om Hemluft Ventilation AB

Väldigt dyra i förhållande till det arbete som utfördes

Mikael K
Skrev om Hemluft Ventilation AB

Otroligt mycket strul med kostnaderna efter påbörjat arbete. Under arbetets gång så föreslog man en annan lösning som skulle bli billigare. Det tog lång tid att få en redovisning på totalkostnaderna och arbetet som skulle vara klart inom två veckor tog två månader och är ännu inte helt klart. Jag har nu bestridit fakturan då arbetskostnad i offerten redovisades på 6000kr men man begärt tillbaka över 20 000kr från Skatteverket.

Roger N

Byte av frånluftsfläkt.

Bengt Lidh Energikonsult A
Skrev om Hemluft Ventilation AB

Allt gick bra och snabbt, tills fakturan som blev fel ett antal gånger innan allt löstes

Micke H
Skrev om Hemluft Ventilation AB

Ett trevligt bemötande, tog sig tid att svara på frågor. Och löste problemet på ett bra sätt.

Fredrik L
Skrev om Hemluft Ventilation AB

Fantastisk service och otroligt tillmötesgående personal.

Kjell L
Skrev om Hemluft Ventilation AB

Mycket bra bemötande. Rengöring av ventilationstrummor och som huvudarbetsuppgift rätta fel på manualen/fjärrkontrollen. Allt löpte friktionsfritt hela tiden

Martin K
Skrev om Hemluft Ventilation AB

De personer som kommit och installerat luftvärmesystemet har varit trevliga och kunniga. Dock var det många olika personer inblandade och jag kände att det var jag som fick agera ”arbetsledare” och se till att elektriker kom, att anläggningen slutbesiktigaste osv. Jag fick ”dra” projektet framåt under ca en vecka. Den första offerten jag fick var bara ett mail med en siffra men efter påpekande fick jag en utförlig.

Blazenka D
Skrev om Hemluft Ventilation AB

Jag anlitade dem för bedömning av luftventilation samt installering av lufthåll i två rum. Priset som vi kom överens om från början blev mer än dubbelt dyrare efter utfört arbete. Jag blev dessutom anklagad att jag ljög om det. Helt galet. Till slut betalade jag det de begärde men känner mig grundlurad.

Per L
Skrev om Hemluft Ventilation AB

blev bemött väldigt bra av Fredrik Holmqvist på telefon och som sedan var behjälplig med att finna tidpunkt för inspektion med efterföljande förslag till åtgärd för ventilationförbättringen efter påpekanden i samband med OVK-inspektion. Jobbet utfördes som avtalat och till det pris som förelagts i i förslaget.

Lars G
Skrev om Hemluft Ventilation AB

Tog jättelång tid. Fick påminna själv. De levererade aldrig vad som ingick i offerten

Fredrik A
Skrev om Hemluft Ventilation AB

Trevliga, proffsiga och bra utfört arbete.

Bistro Mirabelle Ab B
Skrev om Hemluft Ventilation AB

bra och proffsigt bemötande levde upp till alla förväntningar

Peter S
Skrev om Hemluft Ventilation AB

Jag köpte ett ventilationssystem till privat villa. Jag tycker alla jag mött från Hemluft; säljare och montörer, har givit ett bra och trevligt intryck, speciellt montörerna (bl a Jacob) har varit mycket bra att kommunicera med. Tyvärr är systemet inte igång flera veckor, trots utlovad tid på "nån vecka" efter att installationen påbörjades. Detta eftersom det inte kommit någon elektriker för installationen. Här hade planeringen med ett enkelt Gantschema kunnat hålla en tidslinje, och dessutom hade vi kunnat på information....

Hemluft Ventilation RP AB gillar detta
Fredrik V
Skrev om Hemluft Ventilation AB

Ny fläktmotor på taket,snabbt smidigt och proffsigt.

Mikael L
Skrev om Hemluft Ventilation AB

Installation och service utöver det vanliga. Kunde snabbt hjälpa oss med att konsultera och installera ett system för frånluft i lägenhet. Väldigt nöjd med allt.

Christer H
Skrev om Hemluft Ventilation AB

Nytt fläktsystem i huset vilket gjorde susen. Mycket bra bemötande och trevliga montörer.

Viktor K
Skrev om Hemluft Ventilation AB

Dom återkommer aldrig när man försöker boka service av ventilationen

Björn N

Sven-olov Z
Skrev om Hemluft Ventilation AB

Rensning av frånluftskanaler och köp av filter.

Inger F
Skrev om Hemluft Ventilation AB

Fick fläckten genomgången och rengjord.

Marianne S
Skrev om Hemluft Ventilation AB

Konsultation angående ventlationslösning i min bostadsrätt för att förbättra luftflöden och minska brus. Mycket professionellt utförd. Mycket bra bemötande.

Jens T
Skrev om Hemluft Ventilation AB

Proffsig och punktlig kontakt. Jag är helt nöjd.

Idil B
Skrev om Hemluft Ventilation AB

Vet ej kommer inte ihåg M v h

Erik L
Skrev om Hemluft Ventilation AB

Lite otydliga offerter och lösningar tycker jag

Johan Olof S
Skrev om Hemluft Ventilation AB

Trevliga och gjorde vad dom skulle

Evy E
Skrev om Hemluft Ventilation AB

Kontroll av ventilation. Fick tips och råd om hur man ska tänka för att relera inomhusluften.

Anders A
Skrev om Hemluft Ventilation AB

Mycket trevliga och kunniga. Ni löste våra problem som andra större konsulter inte klarade 👍😀 Anders Almqvist

alexander v
Skrev om Hemluft Ventilation AB

Bra service och snabbt åtgärdat! Skulle rekommendera detta företag till alla!

Peter E
Skrev om Hemluft Ventilation AB

Väl utört arbete och bra kommunikation.

Helene H
Skrev om Hemluft Ventilation AB

Jättebra! Tack för bra service!

Lasse D
Skrev om Hemluft Ventilation AB

Perfekt service! Bra med lånenebil!

Peter M
Skrev om Hemluft Ventilation AB

Rensning av ventilation. Proffsigt bemötande. Förväntade mig att det inte skulle spridas damm runt omkring i huset, vilket det heller inte gjorde.

Roland E
Skrev om Hemluft Ventilation AB

Jag har flyttat för ca 5 år sedan och har inte anlitat hemluft sedan dess.

Ingela J
Skrev om Hemluft Ventilation AB

Kommer inte ihåg när jag hade kontakt med företaget. Det fungerade säkert bra. Har inget att klaga på i alla fall.

Mikael L
Skrev om Hemluft Ventilation AB

Fick hjälp att felsöka och reparera ventilations aggregatet i villan. Snabbt och seriöst fixat. Kom på utsatt tid och gav klara prisuppgifter på reservdelarna. /Micke

Lars L
Skrev om Hemluft Ventilation AB

Luft- vatten värmepump inkl installation : Mitsubishi Bra och trevlig personal Kom i tid enl uppgörelse och kompetent personal Snyggt installerat och personal som proaktivt föreslog tillägg vid rördragning samt upptäckte och åtgärdade befintlig felaktig elinstallation Mycket nöjd

Tony N
Skrev om Hemluft Ventilation AB

En grundlig rengöring av hela ventilationssystemet gjordes och förbättringen av inomhusluften blev märkbar!

Thomas P

Från luft ventilations strutar

Karl-johan M
Skrev om Hemluft Ventilation AB

Bra och snabb service löste problemet och nu fungerar värmepannan som den ska igen.

Mattias S
Skrev om Hemluft Ventilation AB

Trevligt möte med rak och ärlig info utan onödigt säljsnack. Rekommenderas!

Svala H
Skrev om Hemluft Ventilation AB

Enkelt och snabbt trevlig personal ❤️

Helene S
Skrev om Hemluft Ventilation AB

Vi skaffade från luft till vår villa. Företaget var tjänstvilliga lätt att samarbeta med. Rättade till allt så att vi blev nöjda. Rekommenderas