HLR Proffsen

Drottninggatan 17, 591 30 Motala — Visa karta

Välkommen till HLR Proffsen!

10.000 människor drabbas i Sverige av plötsligt hjärtstopp. Att snabbt kunna hjälpa kan vara avgörande och rätt kunskaper ökar chansen för överlevnad enormt.

Vi på HLR Proffsen ser till att hjärtsäkra din verksamhet. Hos oss kan du välja mellan att hyra eller köpa hjärtstartare. De utbildningar vi erbjuder är bland annat Hjärt-och lungräddning med hjärtstartare, hjärt- och lungräddning för barn, första hjälpen och brandutbildning men vi säljer även utrustning i form av väggfästen, bärväskor och diverse första hjälpen-material. Utbildningarna är till för dig oavsett om du är privatperson eller företag och med våra nätverk är vi rikstäckande.

Du är varmt välkommen att höra av dig till oss på HLR Proffsen för mer information om våra utbildningar eller besök vår hemsida.
Öppet just nu

• Linda E

2019-08-12

Linda E skrev om HLR Proffsen
    HLR och Brand

Blev professionellt bemött och kursledaren höll en saklig och väldigt tydlig genomgång av alla stegen i HLR likaså i brand utbildningen.

Lära oss grunderna och det som är viktigt att kunna vilket vi uppnådde tillsammans.

Nöjd med att jag valde HLR proffsen som utbildare. Läs mer
  • 2019-08-09

Åsa G skrev om HLR Proffsen
    Jättebra bemötande och riktigt proffsiga killar. Läs mer
  • 2019-07-01

Joakim Ö skrev om HLR Proffsen
    Väldigt bra bemötande av företaget.
    Föredragshållaren var också väldigt bra, saklig, intressant,kunnig och informativ.
    Vi är väldigt nöjda. Läs mer
  • 2019-06-28

Ellen H skrev om HLR Proffsen
    Vi köpte en HLR och Hjärtstartare-kurs via HLR Proffsen. Vi är mycket nöjda och tycker att det genomfördes på ett bra och proffsigt sätt. Läs mer
  • 2019-06-24

Carl Johan B skrev om HLR Proffsen
    HLR- och brandkurs

HLR-kursen var riktigt bra!
    Brandkursen kan utvecklas med att släcka en brinnande docka. Om inte detta går så behövs lite mer engagemang från övningsledaren vid just det momenten att komma med feed-back efter varje genomförande.

Tack för bra och trevliga dagar! Läs mer

Mia S skrev om HLR Proffsen
    Vi köpte HLR kurs för vårt företag, vi var 20 personer. Jag upplever att de två som kom var otroligt kunniga och trevliga.
    Det var tydligt och bra från början när vi bokade. Har bara gott att säga om HLR proffsen, vi kommer absolut att boka dem till nästa gång det är dags igen. Läs mer

Hugo G skrev om HLR Proffsen
    Vuxen HLR med hjärtstartare
    Väldigt väl bemött, mycket informativt
    Förväntningarna införlivades
    Instruktivt, hands on, tydligt, engagerande och intressant - och roligt! Läs mer

Eva-Lotta K skrev om HLR Proffsen
    Vi har haft utbildning i HRL Vuxen med första hjälpen. Utbildningen var jättebra och handledaren var trevlig och duktig. Det var en rolig eftermiddag, nyttig och lärorik men även en del goa skratt.
    Vi kunde ställa frågor och det kändes inte stressigt.
    Bra upplägg med en praktikdel och sedan teori. Ett bra betyg från några av våra anställda är att de tyckte denna kursen var mycket bättre än kurser som de gått tidigare.
    Tack för en intressant och bra utbildning! Läs mer
  • Margareta L

2019-06-14

Margareta L skrev om HLR Proffsen
    Jättebra kurs och vår lärare Ludwig Nilsson var super pedagogisk!
    Tack snälla! Läs mer
  • 2019-06-14

Helena H skrev om HLR Proffsen
    Jättebra och proffsig föreläsning. Insatt och kunnig person som levde upp till förväntningarna. Vi lärde oss mycket nytt! Läs mer
  • 2019-06-12

Fredrik S skrev om HLR Proffsen
    HLR utbildning inkl hjärtstartare. Vi är mycket nöjda med utbildningen och Marcus som höll iden. Läs mer
  • 2019-06-05

Sofia B skrev om HLR Proffsen
    HLR-kurs med hjärtstartare. Bra kommunikation med och bemötande av företaget. Mycket bra instruktör, påläst och pedagogisk. Bra upplägg av kurs. Läs mer
  • 2019-05-29

Roger N skrev om HLR Proffsen
    Vi har genomgått Vuxen HLR med första hjälpen.

Bra upplägg av kursen. Mycket information om första hjälpen på en och samma gång men väldigt nödvändig. Återstår att se hur mycket alla kommer ihåg.

Kursledaren, Ludwig, var väldigt bra.

Överlag väldigt bra! Läs mer
  • 2019-05-27

Annika H skrev om HLR Proffsen
    Mycket proffsigt intryck och väldigt duktig och lugn föreläsare. Läs mer
  • 2019-05-24

Åsa Z skrev om HLR Proffsen
    Det var min tredje kurs, andra repetitionskursen, och personalen är kunnig, trevlig och genuin. Innehåll och disposition är tydlig och lättfattlig. Mycket nöjd! Läs mer
  • Jan F

2019-05-24

Jan F skrev om HLR Proffsen
    Repetitionskurs HLR / Första hjälpen

Bemötandet var mycket bra och kursledaren trevlig samt engagerad.

På det hela en mycket bra kurs. Läs mer
  • Anette A

2019-05-23

Anette A skrev om HLR Proffsen
    Vi har fått en upprepning av tidigare kurs HLR med första hjälpen
    och det var jätte bra.
    Super trevlig kille som var här och besökte oss, vi är mer än nöjda Läs mer
  • 2019-05-22

Lena W skrev om HLR Proffsen
    Lyhörd för våra behov och verklighet samt en bra och tydlig kurs i Hjärt- och lungräddning. Läs mer
  • 2019-05-21

Anna P skrev om HLR Proffsen
    Vi är mycket nöjda och har varit kunder ett par år hos HLR Proffsen. Läs mer
  • Kerstin K

2019-05-20

Kerstin K skrev om HLR Proffsen
    HLR utbildning samt inköp av hjärtstartare som vi också fick utbildning i.
    Marcus Sundström gav oss en utmärkt utbildning.
    Lugn och konkret.
    Utbildningen uppskattades väldigt mycket av alla
    medarbetare.// Kerstin Läs mer
  • 2019-05-20

Jenny L skrev om HLR Proffsen
    Vi köpte in en utbildning i första hjälpen för våra anställda.
    Personerna som kom för att hålla i utbildningen var kompetenta och trevliga. Läs mer
  • 2019-05-17

Linda E skrev om HLR Proffsen
    Vi anlitade HLR proffsen att utbilda oss i HLR och första hjälpen.
    Väldigt bra bemötande utan säljaren som bokade in oss och han som kom och ubildade oss. Det märks att dem trivs med sitt jobb! Vi förväntade oss att vi alla skulle få testa att göra kompretioner och stabilt sidoläge. Ha en "tråkig" men vilktig och nödvändig powerpoint om första hjälpen. Så blev det inte. Vi hade en roligt och intressant utbildning från början till slut. Tiden bara flög iväg. Våran utbildare var en "vanlig" person med mycket erfarenhet som gjorde att han kunde få oss att föreställa oss en så värklig upplevelse som det går i utbildningsform. Detta företager lever verkligen upp till sitt namn. Vi fick en proffsig utbildning Läs mer
  • 2019-05-16

Charlotte I skrev om HLR Proffsen
    Gick en kurs i HLR. Kursen var mycket bra upplagd. Enkel att förstå. Kursledaren var mycket duktig och svarade på samtliga frågor. Läs mer
  • 2019-05-13

Marie A skrev om HLR Proffsen
    Hej,
    Hade en väldigt bra utbildning av Ludvig i HLR och första hjälpen.
    Vi hade inte haft kursen på några år, och repetition var nödvändig. Om vi jämför med tidigare kurs, var denna väldigt bra upplagd och med en noggrann genomgång. Bra att vi fick varsin docka att öva på.
    Överlag väldigt nöjd! Trevligt bemötande av Max som bokade utbildning och Ludvig som utförde den.
    Ludvig hade ett trevligt och lugnt bemötande. God kunskap om HLR och första hjälpen, så vi var i trygga händer.
    Nu vet jag var vi skall vända oss nästa gång vi har utbildning, och kan varmt rekommendera andra att använda sig av HLR Proffsen.
    Marie Andersson
    Fam.Andersson Skog AB Läs mer
  • 2019-05-09

Felicia H skrev om HLR Proffsen
    Vi köpte en utbildning inom heta arbeten till en grupp på ca 20 personer.
    Jag tycker bemötandet var toppen ifrån personalen på HLR proffsen. De gav mig mycket viktig information och var oerhört trevliga!
    Jag var sen med alla uppgifter de behövde och de var väldigt förstående och vänliga.
    Jag förväntade mig en givande och intressant utbildning.

Jag var inte med på hela utbildningen men mina kollegor tyckte den var bra men kort.
    Det jag tyckte var väldigt synd var att han som höll i utbildningen började föreläsningen med att säga " detta kommer gå betydligt mycket snabbare än planerat då jag inte är tillräckligt kunnig för att hålla utbildningen i 6-8 timmar."
    Han frågade även några frågor och när det väcktes diskussion svarade han "Jag vet faktiskt inte själv svaret så vi skipper detta"
    Jag tycker inte det är ett professionellt bemötande.
    Om föreläsaren inte anser att han är tillräckligt kunnig borde han ta reda på mer information och läsa på så att han vet vad det är han föreläser om.
    Jag känner att denna utbildning kostade oss runt 40 000kr.
    Då vill jag gärna att vi får den utbildningen som vi betalat för och inte en kort föreläsning från någon som inte är säker på vad som är rätt och fel. Läs mer
  • 2019-05-08

Cecilia A skrev om HLR Proffsen
    Mycket bra genomfört av Marcus. Tydlig och väl förberedd. Läs mer
  • Oskar H

2019-05-06

Oskar H skrev om HLR Proffsen
    Vätternrundan köper årligen in HLR-utbildning av HLR-proffsen för såväl anställd personal som för funktionärer under våra arrangemang.

HLR-proffsen ger alltid ett proffsigt bemötande och kurserna håller mycket hög kvalité med välutbildad personal. Läs mer
  • 2019-04-29

Johan S skrev om HLR Proffsen
    Våran utbildning var mycket bra. Läs mer
  • Patrik E

2019-04-28

Patrik E skrev om HLR Proffsen
    Hittade på nätet och på tel mycket bra bemötande men instruktören som kom var kanske inte den mest pedagogiska, dock kan vi nu HLR vilket var syftet med hela utbildningen, jag förväntade mig lite mer för det priset Läs mer

Ann-Marie J skrev om HLR Proffsen
    Hej !
    Det var lärorikt och jag upplevde det som mycket bra. God kontakt med företaget innan i samband med bokning och information och mycket trevlig person, Marcus Sundström som genomförde utbildningen med oss på arbetsplatsen. Vi behövde boka av den första tiden vi hade p g a sjukdom och fick boka om till annan tid vilket vi uppskattade. En utbildning som jag varmt kan rekommendera till andra och kommer att göra. Läs mer

Anders L skrev om HLR Proffsen
    Bra med Diplom kan dela det med vilket företag som helst
    Tycker att namnet på företaget ska stå där. Läs mer

Peter K skrev om HLR Proffsen
    Vi hade HLR med hjärtstartare för personalen.
    Instruktören var utmärkt och noggrann.
    Max, som jag gjort bokningen genom har varit ivrig och tillmötesgående.
    Alla var nöjda efteråt, och vi fortsatte diskutera delar av kursen även på vår gemensamma middag senare.

Så pass bra att vi på stående fot beslutade att göra om det om 2-3 år för att hålla kunskaperna up to date. Läs mer

Mats C skrev om HLR Proffsen
    Vuxen HLR + Första hjälpen, halvdag

En riktigt bra utbildningsförmiddag som levde upp till våra förväntningar. Komprimerat, ja! men ändå ordentlig genomdragning och effektiv HLR-träning.
    Upplevde instruktören som mycket kunnig, erfaren och han gjorde ett gott och trevligt intryck. Läs mer
  • 2019-04-17

Andreas J skrev om HLR Proffsen
    Bra genomfört lagom med diskussioner Läs mer
  • 2019-04-17

Torbjörn O skrev om HLR Proffsen
    Vi på Wallins Mekaniska köpte HLR utbildningen.
    Vi blev mycket trevligt bemöta av Henrik hög kompetensnivån samt förmågan att förmedla och lära ut.
    Vi är vi mycket nöjda.
    Kursen nåde våra höga förväntningar

Torbjörn Läs mer

Anna D skrev om HLR Proffsen
    HLR-kurs och hyra hjärtstartare.
    Trevligt bemötande och proffsigt genomförd kurs.
    Dock: Alldeles för många kontakter från företaget, tror att jag har fått ca 10 samtal, och alldeles för krångligt kontraktsförfarande för en liten enkel transaktion. Läs mer

Per B skrev om HLR Proffsen
    Vi hade HLR-kurs hos oss med 8 deltagare och en kursledare från HLR Proffsen. Detta var tredje gången. Som tidigare så var kursledaren väldigt bra. Efter dessa tre gånger känner vi oss ganska trygga med HLR och hjärtstartare. Läs mer

Krister K skrev om HLR Proffsen
    Vi köpte en utbildning för totalt 14 deltagare varav 12-13 närvarade, kändes proffesionellt och lärorikt utan att det för den sakens skull kändes långdraget eller svårt.
    Bra kursledare som kommunicerade begripligt och lärde ut effektivt. Läs mer

Anders K skrev om HLR Proffsen
    Vi hade en HLR-kurs (ca 2 timmar) på jobbet. 7 deltagare, varav 2 engelskspråkiga, så kursen hölls på engelska av en mycket bra instruktör. Påläst, engagerande och trevlig. Läs mer

Håkon H skrev om HLR Proffsen
    HLR utbildning.
    bra och kunnig utbildare.
    Hyra av hjärtstartare. Läs mer

Johanna L skrev om HLR Proffsen
    Proffsigt, roligt, pedagogiskt, lagom med tid, Läs mer

Johannes G skrev om HLR Proffsen
    Vi hade HLR-utbildning på jobbet via HLR Proffsen.

Utbildaren som var på plats var mycket kunnig och duktig på att förmedla information på ett tydligt och bra sätt. Kan starkt rekommendera att anlita dessa för utbildningar inom HLR! Läs mer

Niklas L skrev om HLR Proffsen
    Proffsiga, och mycket bra kursledare Läs mer

Dorota W skrev om HLR Proffsen
    Väldig bra kurs i hjärt- och lungräddning: fokus på praktiska övningar, engagerat och kompetent kursledaren. Läs mer

Enida K skrev om HLR Proffsen
    Bra genomgång, trevlig personal. Tydlig Läs mer

Maria L skrev om HLR Proffsen
    Både nyttig och kul upplevelse. Bra lärare!
    Vi köpte både hjärtstartare och affischer. Läs mer

Anna B skrev om HLR Proffsen
    Kurs i hjärt och lungräddning.

Väldigt jordnära och kunnig utbildare som gjorde kursen väldigt lätt att ta till sig. Läs mer

Ola L skrev om HLR Proffsen
    HLR-kurs och instruktion i användande av hjärtstartare.
    Mattias var mycket bra, kunnig, trevlig och rolig. Han gav ett mycket tryggt och bra intryck.
    Jag hade egentligen inga förväntningar, men tyckte att kursen var mkt bra. Hoppas bara att den relativt korta tiden ändå räckte till för att träna upp muskelminnet så att man gör rätt i en skarp situation om det skulle behövas. Läs mer
  • 2019-04-08

Cecilia P skrev om HLR Proffsen