HLR Proffsen

Drottninggatan 17, 591 30 Motala — Visa karta

Välkommen till HLR Proffsen!

10.000 människor drabbas i Sverige av plötsligt hjärtstopp. Att snabbt kunna hjälpa kan vara avgörande och rätt kunskaper ökar chansen för överlevnad enormt.

Vi på HLR Proffsen ser till att hjärtsäkra din verksamhet. Hos oss kan du välja mellan att hyra eller köpa hjärtstartare. De utbildningar vi erbjuder är bland annat Hjärt-och lungräddning med hjärtstartare, hjärt- och lungräddning för barn, första hjälpen och brandutbildning men vi säljer även utrustning i form av väggfästen, bärväskor och diverse första hjälpen-material. Utbildningarna är till för dig oavsett om du är privatperson eller företag och med våra nätverk är vi rikstäckande.

Du är varmt välkommen att höra av dig till oss på HLR Proffsen för mer information om våra utbildningar eller besök vår hemsida.
Lör-Sön: Stängt

• 2019-12-04

Peder S skrev om HLR Proffsen
    HLR kurs.
    Mycket bra bemötande.
    Proffsig, tydlig och utmärkt kurs och instruktör. Läs mer
  • 2019-12-03

Tina M skrev om HLR Proffsen
    HLR KURS BRA BEMÖTANDE LITE TJATIGA PÅ TELEFON Läs mer
  • 2019-12-02

Maria H skrev om HLR Proffsen
    Vi har blivit väl bemötta hela tiden och proffsigt utbildade Läs mer
  • Carina H

2019-12-02

Carina H skrev om HLR Proffsen
    Vi har gått en HLR kurs med HLR Proffsen och är mycket nöjda både med kursens upplägg och utförandet. Vi är supernöjda. Läs mer
  • 2019-12-02

Veronica J skrev om HLR Proffsen
    Vi är väldigt nöjda med HLR-utbildningen samt genomgången av hjärtstartare. Trots att vi haft den här typen av utbildning tidigare lärde vi oss något nytt. Instruktören kändes kunnig och utbildningen var väldigt tydlig och informativ. Då vi hade kort om tid bad vi att få utbildningen nedkortad och trots det lyckades instruktören få med allt det viktiga. Vi kommer med all säkerhet använda oss av HLR Proffsen nästa gång också. Läs mer
  • 2019-11-30

Eva B skrev om HLR Proffsen
    Repetition av kurs i hjärta och lungräddning,
    som även innefattade hjärtstartare.

Blev mycket väl bemött av företaget.

Alla förväntningar uppfylldes.

Detta var vår tredje kurs i HLR, kursen är mycket bra och mycket viktig, vi kommer att använda oss av HLR Proffsen nästa år igen. Läs mer

Mats L skrev om HLR Proffsen
    Proffsigt
    Lärorikt
    Intressant
    Lagom balans
    Kunde ämnet
    Förtroendeingivande Läs mer

Kicki L skrev om HLR Proffsen
    HLRProffsen ringde och erbjöd sina tjänster precis i samma veva som vårt företag hade skaffat en hjärtstartare och därför tyckte det var dags att lära sig använda den och även lära sig HLR. De ringde verkligen väldigt lägligt eftersom vi just då tittade runt efter lämpliga utbildare. Pia erbjöd oss precis det vi ville ha och efter att vi bestämt tider och innehåll i kursen fick vi då besök. Vid första tillfället kom Ludvig och vid det andra kom Markus och båda var väldigt pedagogiska och lugna och tydliga i sin utbildning. Alla på kontoret var nöjda - några var helt nybörjare och andra kände till lite grann. Vi rekommenderar absolut HLRProffsen om ni vill lära er mer om HLR: Läs mer

Ankie Ö skrev om HLR Proffsen
    Vi har beställt en HLR-utbildning med tillägg att gå igenom grunderna i hur man hanterar L-ABC, hjärtinfarkt och även Stroke.

Jag har blivit mycket väl och professionellt bemött genom hela kontakten och upplägget. HLR Proffsen har mer än väl levt upp till mina förväntningar. Läs mer

Lisa V skrev om HLR Proffsen
    Brandutbildning
    Superbra och engagerat bemötande
    En känsla av att de verkligen ville leverera en bra utbildning och att de brydde sig om den de jobbar med.
    allt var jättebra! Supernöjd! Läs mer

Evelina B skrev om HLR Proffsen
    Utbildning i HLR och Första Hjälpen, HLR-kursen var utförlig och väldigt bra men Första hjälpen gicks igenom snabbt och inte så grundligt. Läs mer

Marzena P skrev om HLR Proffsen
    Vi beställde HLR-kurs med hjärtstartare. Kontakten med företaget var smidig och lagom omfattande. Vi hade höga förväntningar på kursen och ambitioner att lära oss grunder, gärna öva mycket praktiskt. Det blev precis som vi hade tänkt oss, mycket praktik, intressant information kring händelser i den skadades och i agerandes kropp/tillstånd. Kursen blev väldigt uppskattat av hela laget. Läs mer
  • Jonas B

2019-11-26

Jonas B skrev om HLR Proffsen
    Vi fick en skräddarsydd lösning med HLR och Första hjälpen som grund men med inslag av mer specifika ämnen som gällde just vår verksamhet. HLR-proffsen är väldigt lyhörda och service minded så vi fick verkligen precis det upplägg som passade oss. Utbildningen var väldigt givande och såväl upplägg och genomförande överträffade våra förväntningar i alla led, från första dialog till avklarad kurs. Läs mer
  • 2019-11-26

Erik L skrev om HLR Proffsen
    Den var proffsigt utförd. Medarbetarna fick inspiration och blev glada. Läs mer
  • 2019-11-26

Kristin H skrev om HLR Proffsen
    Vi beställde HRL-utbildning för 14 pers.
    Vi fick trevligt och proffsigt bemötande från första stund.
    Vi hade väl inge förväntningar förutom att få gedigen kunskap om HRL, vilket vi också fick.
    Mycket BRA! Läs mer
  • Camilla N

2019-11-26

Camilla N skrev om HLR Proffsen
    Köpte HLR utbildning.
    Jag behövde ha en instruktör som kunde göra den på engelska. Jim på HLR proffsen kom hit och han var så, pedagogisk, proffsig, trevlig, Suverän på engelska!

Vid mitt första kontakt fick jag alltid snabb återkoppling på mail eller telefon vid frågor gällande utbildningen.

Efter denna utbildning så känns det som man vågar rädda liv utan att bara stå och se på!

Jag kan varmt rekommendera HLR proffsen! Andra gången vi gör detta på vårt företag och alltid lika nöjd. Läs mer
  • 2019-11-19

Ingela F skrev om HLR Proffsen
    Vuxen HLR med första hjälpen var den tjänsten vi beställde !
    Företaget agerade väldigt snabbt efter förfrågan, med mail och telefonkontakt där tid bestämdes och sen kom en offert väldigt snabbt utförligt och bra ! Förväntningarna vi hade var att uppdatera oss och även få information om våran relativt nyligen inköpta hjärtstartare, vilket vi fick av Mattias som vi för övrigt var väldigt nöjda med som utbildare! Mycket informativ och lätt att lyssna på och dessutom med glimten i ögat !Vi på Tandvård i centrum är väldigt nöjda med våran dag hos er ! Läs mer
  • 2019-11-16

Per N skrev om HLR Proffsen
    HLR kurs

Det hela var jätte BRA Läs mer

Lovisa A skrev om HLR Proffsen
    HLR+Första hjälpen
    Trevligt bemötande, snabb service, kunnig instruktör som själv hade erfa av att göra HLR i verkligheten
    Jag rekommenderar gärna fler att använda sig av företaget. Läs mer

Per W skrev om HLR Proffsen
    Kurs i första hjälpen och HLR + Hjärtstartare Lifepak 2 CR

Bra bemötande och serviceinriktat

Positivt som totalrecention Läs mer

Madeleine P skrev om HLR Proffsen
    Vi bokade en kurs i Hjärt/lungräddning. Vi var 10 personer som fick grundligt information om vad som kan hända under olika förutsättningar och situationer med människor . Vi fick pröva( ett lätt gympass) på docka vilket var mycket bra att då inse hur viktigt det är att man förstår vad som ska göras och att det handlar om sekunder - minuter för att kunna rädda en människa innan sjukvård kan komma.
    Detta är något alla bör pröva och få ta del av på både skola och arbetsplatser.
    Madeleine Parker
    Thielska Galleriet Läs mer

Mathias F skrev om HLR Proffsen
    Köpte en HLR utbildning för våra anställda, allt gick smidigt och utbildaren var lättsam och mycket bra. Läs mer

Eva B skrev om HLR Proffsen
    Proffsigt och tydligt! Mycket bra och viktig utbildning. Läs mer

Peter F skrev om HLR Proffsen
    Vi beställde en HLR kurs. Tyvärr var det flera stycken av oss som inte kunde närvara, men de som var med tyckte att det var nyttigt och lärorikt. Läs mer

Anna O skrev om HLR Proffsen
    Vi fick ett samtal från HLR Proffsen och insåg att det verkligen var dags att genomgå utbildning i Hjärt och Lungräddning inkl. hjärtstartare. Vi beställde ett tillfälle till Stockholmskontoret och ett till Malmökontoret. All korrepondens med Max på företaget har varit mycket bra och för två veckor sedan hade vi vår genomgång i Malmö. För Stockholm är det dags imorgon. Utbildaren var superbra, tydlig och pedagogisk. Känns riktigt bra att ha genomgått denna kurs. Det var tuffare än jag trodde, men insåg att när det gäller liv och död så klarar man mer än man tror. Det var också vissa delar som flera av oss hade helt fel uppfattning om hur man skulle gå tillväga så än viktigare att friska upp minnet. Jag hoppas att alla företag bokar in denna kurs. Detta är för viktigt för att låta bli. Vi har nu även inhandlat en hjärtstartare till varje kontor så att vi alltid är redo om olyckan skulle vara framme. Vilken tur att HLR proffsen kontaktade oss! Läs mer
  • 2019-10-18

Anna-Lena W skrev om HLR Proffsen
    HLR kurs. De var de som ringde och frågade oss om vi var intresserade. Fick ihop ett gäng som ville genomföra kursen. De var väldigt trevliga och proffsiga.
    Ja, han som kom och höll i kursen var bra och kunde sin sak. Nyttigt att ha gått igenom kursen.
    Väldigt nöjd Läs mer
  • 2019-10-11

Henrik P skrev om HLR Proffsen
    HLR utbildning.
    Jättenöjd med bemötande, utbildning, och kvalité Läs mer

Madeleine E skrev om HLR Proffsen
    Första hjälpen med HLR. Mycket proffsig utbildare och alla som gick utbildningen var nöjda. Läs mer

Göran N skrev om HLR Proffsen

Emma J skrev om HLR Proffsen
    Jättebra utbildning i HLR med mycket övningar! Läs mer
  • 2019-10-07

Gunnar S skrev om HLR Proffsen
    HLR kurs som kursen är obligatorisk för vår personal. Alla deltagare är mycket nöjda med kursen som genomfördes mycket professionellt. Läs mer
  • Suzanne F

2019-10-04

Suzanne F skrev om HLR Proffsen
    Vi anlitade Mattias och var mycket nöjda! Han var rak och korrekt och gjorde det enkelt at ta till sig kursen. Läs mer
  • 2019-10-04

Dick L skrev om HLR Proffsen
    Vi upplevde denna utbildning som mycket givande och trevlig. Alla vi på företaget är nu bättre förberedda om vi hamnar i en situation där vi behöver hjälpa någon medmänniska. Vi är redo! Läs mer
  • 2019-10-03

Babak G skrev om HLR Proffsen
    Vi köpte en HLR utbildning.
    Mycket bra och trevlig utbildning Läs mer

Gisela A skrev om HLR Proffsen
    bra bemött , utbildningen var över förväntan .
    mycket bra utbildare Läs mer

Jenny G skrev om HLR Proffsen
    Vi fick en bra och intressant kurs i HLR med en trevlig och kunnig instruktör - Mycket uppskattat Läs mer

Stefan G skrev om HLR Proffsen
    Bra genomgång 👍trevlig personal vl är mycket nöjda mvh Gullbergs sten och fasadvård AB Läs mer
  • 2019-09-27

Roger Ö skrev om HLR Proffsen
    Hjärtstartarutbildning och HLR.

Utbildningen var väldigt rakt på, inga krångligheter. Man fattade allting och fick en känsla av att om någonting kommer hända så vet jag vad jag ska göra. Utan tvekan. Alla 12 som deltog var väldigt nöjda!

Vi bokade denna 8 månader i förväg och allting med bokning fungerade bra. Vi uppskattar att vi fick mejl några dagar innan för att påminna om utbildningen. Läs mer
  • 2019-09-27

Danijella P skrev om HLR Proffsen
    Vi hade barn-HLR igår. Jim var oerhört pedagogisk och duktig på att lära ut. Superbra utbildning. Jag och alla pedagoger är jättenöjda. Läs mer
  • 2019-09-26

Ben V skrev om HLR Proffsen
    Jättebra kurs. Bra uppläg och lärorikt Läs mer
  • 2019-09-25

Ingela J skrev om HLR Proffsen
    HLR kurs för alla anställda.
    Bra information och Kontakt med HLR proffsen.
    Duktig lärare.
    Personalen upplevde att de fick en bra genomgång/övning på vad som är viktigt. Läs mer
  • 2019-09-24

Sebastian E skrev om HLR Proffsen
    Bra utbildare, pedagogisk och såg till att ingen fråga lämnades obesvarad. Bara positiv upplevelse. Läs mer
  • 2019-09-23

Carina A skrev om HLR Proffsen
    Vi köpte en HLR-utbildning av HLR Proffsen. De var mycket lyhörda för vad vi förväntade oss av dem och instruktören var duktig och gjorde sitt jobb med stor inlevelse. Han var även duktig på att besvara våra frågor. Vi är väldigt nöjda med HLR Proffsen! Läs mer
  • 2019-09-20

Paulina J skrev om HLR Proffsen
    Beställt HLR utbildning till alla anställda på företaget. Gick utmärkt att vara i vårt konferansrum och upplägg med 2 grupper om 16 personer i varje grupp/per dag, funkade kanon.

Ludwig som var vår instruktör höll ett bra upplägg på kursen och man tappade inte fokus, vilket är viktigt.

HLR-proffsen är lättsamma att arbeta med och kommer definitvt att arbeta med dem i framtiden. Läs mer
  • 2019-09-16

Therese J skrev om HLR Proffsen
    HLR
    Kursen var mycket uppskattad och det var tidseffektivt,
    vi hann även att få svar på våra funderingar. Läs mer

Mona T skrev om HLR Proffsen
    Vi lärde oss HLR, kompressioner, utandning, luftvägstopp, hjärtstartare mm
    Företaget följde upp innan med telefonsamtal och mejl för att planera kursen. sms bekräftelse samma dag för tidpunkt när han skulle anlända. Vi lärde oss alla det vi hade förväntningar på.
    Kursledaren var trevlig, artig, tålmodig och mycket professionell. Vi är supernöjda. Läs mer

Maria S skrev om HLR Proffsen
    Vi köpte en HLR-utbildning. Har blivit jättefint bemötta hela vägen och utbildningen var proffsig. Läs mer

Mats B skrev om HLR Proffsen
    Tjänst: Första Hjälpen med Hjärt- och lungräddning samt genomgång av hjärtstartare.
    Kursledaren Marcus var klar, tydlig och pedagogisk med ett mycket trevligt bemötande.
    Förväntningarna jag har är väl att jag förhoppningsvis ska kunna klara av ett skarpt läge och det tror och vet jag att förutsättningarna för detta är mycket mycket bättre.
    Bra kombination av praktik och teori. Läs mer

Drottninggatan 17, 591 30 Motala