HLR Proffsen

Drottninggatan 17, 591 30 Motala — Visa karta

Välkommen till HLR Proffsen!

10.000 människor drabbas i Sverige av plötsligt hjärtstopp. Att snabbt kunna hjälpa kan vara avgörande och rätt kunskaper ökar chansen för överlevnad enormt.

Vi på HLR Proffsen ser till att hjärtsäkra din verksamhet. Hos oss kan du välja mellan att hyra eller köpa hjärtstartare. De utbildningar vi erbjuder är bland annat Hjärt-och lungräddning med hjärtstartare, hjärt- och lungräddning för barn, första hjälpen och brandutbildning men vi säljer även utrustning i form av väggfästen, bärväskor och diverse första hjälpen-material. Utbildningarna är till för dig oavsett om du är privatperson eller företag och med våra nätverk är vi rikstäckande.

Du är varmt välkommen att höra av dig till oss på HLR Proffsen för mer information om våra utbildningar eller besök vår hemsida.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 118 kunder tycker om HLR Proffsen

• 2019-05-24

Åsa Z skrev om HLR Proffsen
    Det var min tredje kurs, andra repetitionskursen, och personalen är kunnig, trevlig och genuin. Innehåll och disposition är tydlig och lättfattlig. Mycket nöjd! Läs mer
  • Jan F

2019-05-24

Jan F skrev om HLR Proffsen
    Repetitionskurs HLR / Första hjälpen

Bemötandet var mycket bra och kursledaren trevlig samt engagerad.

På det hela en mycket bra kurs. Läs mer
  • Anette A

2019-05-23

Anette A skrev om HLR Proffsen
    Vi har fått en upprepning av tidigare kurs HLR med första hjälpen
    och det var jätte bra.
    Super trevlig kille som var här och besökte oss, vi är mer än nöjda Läs mer
  • 2019-05-22

Lena W skrev om HLR Proffsen
    Lyhörd för våra behov och verklighet samt en bra och tydlig kurs i Hjärt- och lungräddning. Läs mer
  • 2019-05-21

Anna P skrev om HLR Proffsen
    Vi är mycket nöjda och har varit kunder ett par år hos HLR Proffsen. Läs mer
  • Kerstin K

2019-05-20

Kerstin K skrev om HLR Proffsen
    HLR utbildning samt inköp av hjärtstartare som vi också fick utbildning i.
    Marcus Sundström gav oss en utmärkt utbildning.
    Lugn och konkret.
    Utbildningen uppskattades väldigt mycket av alla
    medarbetare.// Kerstin Läs mer
  • 2019-05-20

Jenny L skrev om HLR Proffsen
    Vi köpte in en utbildning i första hjälpen för våra anställda.
    Personerna som kom för att hålla i utbildningen var kompetenta och trevliga. Läs mer
  • 2019-05-17

Linda E skrev om HLR Proffsen
    Vi anlitade HLR proffsen att utbilda oss i HLR och första hjälpen.
    Väldigt bra bemötande utan säljaren som bokade in oss och han som kom och ubildade oss. Det märks att dem trivs med sitt jobb! Vi förväntade oss att vi alla skulle få testa att göra kompretioner och stabilt sidoläge. Ha en "tråkig" men vilktig och nödvändig powerpoint om första hjälpen. Så blev det inte. Vi hade en roligt och intressant utbildning från början till slut. Tiden bara flög iväg. Våran utbildare var en "vanlig" person med mycket erfarenhet som gjorde att han kunde få oss att föreställa oss en så värklig upplevelse som det går i utbildningsform. Detta företager lever verkligen upp till sitt namn. Vi fick en proffsig utbildning Läs mer
  • 2019-05-16

Charlotte I skrev om HLR Proffsen
    Gick en kurs i HLR. Kursen var mycket bra upplagd. Enkel att förstå. Kursledaren var mycket duktig och svarade på samtliga frågor. Läs mer
  • 2019-05-13

Marie A skrev om HLR Proffsen
    Hej,
    Hade en väldigt bra utbildning av Ludvig i HLR och första hjälpen.
    Vi hade inte haft kursen på några år, och repetition var nödvändig. Om vi jämför med tidigare kurs, var denna väldigt bra upplagd och med en noggrann genomgång. Bra att vi fick varsin docka att öva på.
    Överlag väldigt nöjd! Trevligt bemötande av Max som bokade utbildning och Ludvig som utförde den.
    Ludvig hade ett trevligt och lugnt bemötande. God kunskap om HLR och första hjälpen, så vi var i trygga händer.
    Nu vet jag var vi skall vända oss nästa gång vi har utbildning, och kan varmt rekommendera andra att använda sig av HLR Proffsen.
    Marie Andersson
    Fam.Andersson Skog AB Läs mer
  • 2019-05-09

Felicia H skrev om HLR Proffsen
    Vi köpte en utbildning inom heta arbeten till en grupp på ca 20 personer.
    Jag tycker bemötandet var toppen ifrån personalen på HLR proffsen. De gav mig mycket viktig information och var oerhört trevliga!
    Jag var sen med alla uppgifter de behövde och de var väldigt förstående och vänliga.
    Jag förväntade mig en givande och intressant utbildning.

Jag var inte med på hela utbildningen men mina kollegor tyckte den var bra men kort.
    Det jag tyckte var väldigt synd var att han som höll i utbildningen började föreläsningen med att säga " detta kommer gå betydligt mycket snabbare än planerat då jag inte är tillräckligt kunnig för att hålla utbildningen i 6-8 timmar."
    Han frågade även några frågor och när det väcktes diskussion svarade han "Jag vet faktiskt inte själv svaret så vi skipper detta"
    Jag tycker inte det är ett professionellt bemötande.
    Om föreläsaren inte anser att han är tillräckligt kunnig borde han ta reda på mer information och läsa på så att han vet vad det är han föreläser om.
    Jag känner att denna utbildning kostade oss runt 40 000kr.
    Då vill jag gärna att vi får den utbildningen som vi betalat för och inte en kort föreläsning från någon som inte är säker på vad som är rätt och fel. Läs mer
  • 2019-05-08

Cecilia A skrev om HLR Proffsen
    Mycket bra genomfört av Marcus. Tydlig och väl förberedd. Läs mer
  • Oskar H

2019-05-06

Oskar H skrev om HLR Proffsen
    Vätternrundan köper årligen in HLR-utbildning av HLR-proffsen för såväl anställd personal som för funktionärer under våra arrangemang.

HLR-proffsen ger alltid ett proffsigt bemötande och kurserna håller mycket hög kvalité med välutbildad personal. Läs mer
  • 2019-04-29

Johan S skrev om HLR Proffsen
    Våran utbildning var mycket bra. Läs mer
  • Patrik E

2019-04-28

Patrik E skrev om HLR Proffsen
    Hittade på nätet och på tel mycket bra bemötande men instruktören som kom var kanske inte den mest pedagogiska, dock kan vi nu HLR vilket var syftet med hela utbildningen, jag förväntade mig lite mer för det priset Läs mer

Ann-Marie J skrev om HLR Proffsen
    Hej !
    Det var lärorikt och jag upplevde det som mycket bra. God kontakt med företaget innan i samband med bokning och information och mycket trevlig person, Marcus Sundström som genomförde utbildningen med oss på arbetsplatsen. Vi behövde boka av den första tiden vi hade p g a sjukdom och fick boka om till annan tid vilket vi uppskattade. En utbildning som jag varmt kan rekommendera till andra och kommer att göra. Läs mer

Anders L skrev om HLR Proffsen
    Bra med Diplom kan dela det med vilket företag som helst
    Tycker att namnet på företaget ska stå där. Läs mer

Peter K skrev om HLR Proffsen
    Vi hade HLR med hjärtstartare för personalen.
    Instruktören var utmärkt och noggrann.
    Max, som jag gjort bokningen genom har varit ivrig och tillmötesgående.
    Alla var nöjda efteråt, och vi fortsatte diskutera delar av kursen även på vår gemensamma middag senare.

Så pass bra att vi på stående fot beslutade att göra om det om 2-3 år för att hålla kunskaperna up to date. Läs mer

Mats C skrev om HLR Proffsen
    Vuxen HLR + Första hjälpen, halvdag

En riktigt bra utbildningsförmiddag som levde upp till våra förväntningar. Komprimerat, ja! men ändå ordentlig genomdragning och effektiv HLR-träning.
    Upplevde instruktören som mycket kunnig, erfaren och han gjorde ett gott och trevligt intryck. Läs mer
  • 2019-04-17

Andreas J skrev om HLR Proffsen
    Bra genomfört lagom med diskussioner Läs mer
  • 2019-04-17

Torbjörn O skrev om HLR Proffsen
    Vi på Wallins Mekaniska köpte HLR utbildningen.
    Vi blev mycket trevligt bemöta av Henrik hög kompetensnivån samt förmågan att förmedla och lära ut.
    Vi är vi mycket nöjda.
    Kursen nåde våra höga förväntningar

Torbjörn Läs mer

Anna D skrev om HLR Proffsen
    HLR-kurs och hyra hjärtstartare.
    Trevligt bemötande och proffsigt genomförd kurs.
    Dock: Alldeles för många kontakter från företaget, tror att jag har fått ca 10 samtal, och alldeles för krångligt kontraktsförfarande för en liten enkel transaktion. Läs mer

Per B skrev om HLR Proffsen
    Vi hade HLR-kurs hos oss med 8 deltagare och en kursledare från HLR Proffsen. Detta var tredje gången. Som tidigare så var kursledaren väldigt bra. Efter dessa tre gånger känner vi oss ganska trygga med HLR och hjärtstartare. Läs mer

Krister K skrev om HLR Proffsen
    Vi köpte en utbildning för totalt 14 deltagare varav 12-13 närvarade, kändes proffesionellt och lärorikt utan att det för den sakens skull kändes långdraget eller svårt.
    Bra kursledare som kommunicerade begripligt och lärde ut effektivt. Läs mer

Anders K skrev om HLR Proffsen
    Vi hade en HLR-kurs (ca 2 timmar) på jobbet. 7 deltagare, varav 2 engelskspråkiga, så kursen hölls på engelska av en mycket bra instruktör. Påläst, engagerande och trevlig. Läs mer

Håkon H skrev om HLR Proffsen
    HLR utbildning.
    bra och kunnig utbildare.
    Hyra av hjärtstartare. Läs mer

Johanna L skrev om HLR Proffsen
    Proffsigt, roligt, pedagogiskt, lagom med tid, Läs mer

Johannes G skrev om HLR Proffsen
    Vi hade HLR-utbildning på jobbet via HLR Proffsen.

Utbildaren som var på plats var mycket kunnig och duktig på att förmedla information på ett tydligt och bra sätt. Kan starkt rekommendera att anlita dessa för utbildningar inom HLR! Läs mer

Niklas L skrev om HLR Proffsen
    Proffsiga, och mycket bra kursledare Läs mer

Dorota W skrev om HLR Proffsen
    Väldig bra kurs i hjärt- och lungräddning: fokus på praktiska övningar, engagerat och kompetent kursledaren. Läs mer

Enida K skrev om HLR Proffsen
    Bra genomgång, trevlig personal. Tydlig Läs mer

Maria L skrev om HLR Proffsen
    Både nyttig och kul upplevelse. Bra lärare!
    Vi köpte både hjärtstartare och affischer. Läs mer

Anna B skrev om HLR Proffsen
    Kurs i hjärt och lungräddning.

Väldigt jordnära och kunnig utbildare som gjorde kursen väldigt lätt att ta till sig. Läs mer

Ola L skrev om HLR Proffsen
    HLR-kurs och instruktion i användande av hjärtstartare.
    Mattias var mycket bra, kunnig, trevlig och rolig. Han gav ett mycket tryggt och bra intryck.
    Jag hade egentligen inga förväntningar, men tyckte att kursen var mkt bra. Hoppas bara att den relativt korta tiden ändå räckte till för att träna upp muskelminnet så att man gör rätt i en skarp situation om det skulle behövas. Läs mer

Cecilia P skrev om HLR Proffsen
    HLR utb.
    Förväntningarna uppfylldes.
    Mycket trevlig kontakt. Läs mer

Gertrud H skrev om HLR Proffsen
    HLR Vuxen
    Blev mycket bra bemött
    Tyckte att instruktörerna överträffade förväntningarna, alla på företaget är mycket nöjda med deras insats. Läs mer

Berth L skrev om HLR Proffsen
    Bra, trevligt och nyttiga påminnelser av en kompetent utbildare. Läs mer

Cecilia F skrev om HLR Proffsen
    HLR och förstahjälpen.
    Otroligt inspirerande instruktör, mycket duktig och kompetent.
    Lagom mycket paralleller till verkligheten.
    Som tidigare intensivvårds undersköterska har jag gjort HLR många gånger och har goda kunskaper i ämnet. Jag upplevde att instruktören levde upp till alla tänkbara krav man kan ställa på en HLR-instruktör. Stort eget intresse och brann verkligen för sitt jobb! Läs mer

Mats N skrev om HLR Proffsen
    Mycket bra utbildning! Detta bör alla upprepa då och då. Läs mer

Alexander A skrev om HLR Proffsen
    Mycket lärorikt och pedagogiskt. Läs mer

Nina B skrev om HLR Proffsen
    HLR och luftstopp utbildning av HLR Proffsen. Mkt fint och trevligt bemötande. Hade förväntningar på att det skulle vara svårt, komplicerat, men instruktören var mkt tydlig och pedagogisk, det var intressant och lärorikt. En väldigt bra, nyttig upplevelse och ett proffsigt utfört av instruktören. Alla i gruppen var väldigt nöjda. Läs mer

Lena O skrev om HLR Proffsen
    Tydlig instruktör. Välplanerad utbildning.
    Superbra! Läs mer
  • Shams H

Shams H skrev om HLR Proffsen
    Vi lärde oss mycket nya grejer kring livräddning och konstruktören var Kunnig, pedagogisk, lyhörd och trevlig. Läs mer
  • Joakim G

Joakim G skrev om HLR Proffsen
    Mattias lyckades prata om ett allvarligt ämne och ändå få det roligt! Mycket uppskattat! Läs mer

Annette H skrev om HLR Proffsen
    Mycket duktig, påläst och pedagogisk utbildare. Läs mer

Jonas L skrev om HLR Proffsen
    Mycket bra instruktör. Vänlig, pedagogisk och kunnig. Läs mer

Malin G skrev om HLR Proffsen
    Superbra, lätt att förstå och tog sig tid till att svara på frågor. Läs mer
  • Geza P

Geza P skrev om HLR Proffsen
    Hjärt och lungräddning vidareutbildning.
    Positiv bemötande och en väldig fin vägledning,tålamod och mycket kunskap från ledaren.
    Företaget levde upp till våra förväntningar maximalt.
    Tack och välkommen åter när det är dags igen!
    Många vänliga och musikaliska hälsningar: Géza Polónyi

skyddsombud på
    Kalmar Läns Musikstiftelse Läs mer
  • Hans-Jürgen F

2019-04-03

Hans-Jürgen F skrev om HLR Proffsen
    Målsättningen var att säkerställa att kunskapen om hjärt- lungräddning inom företaget motsvarar vad man rimligen kan kräva. Upprinnelsen var att HLR kontaktade mig och offererade sina tjänster - på ett kompetent och trevligt sätt. Kursen genomfördes under en hel eftermiddag av instruktör Jim, som uppvisade ett bra kunnande och en fin kommunikativ förmåga. Vi utgjorde en frågvis grupp, vars frågor dock hanterades professionellt av handledaren. Förväntningarna var högt ställda både på att kunna mönstra en klar majoritet av medarbetare samt att innehållet skulle kännas relevant. Allt detta uppnåddes. Totala intrycket är att kursens innehåll riktade in sig på väsentliga delar vad man som individ ska känna till inom området hjärt- lungräddning. Den avsatta tiden för genomförandet känns fullt ut relevant och saknade egentliga "dödlägen". Tempot var på en nivå där det var fullt möjligt för deltagarna att hänga med och på detta sätt kunde momentum bibehållas från start till avslutning. Den i grunden positiva synen från deltagarna gör det lätt att rekommendera denna kurs för vilken grupp/organisation som helst - det konceptuella upplägget på innehållet fungerade utmärkt! Läs mer
  • 2019-04-03

Jenny R skrev om HLR Proffsen
    HLR med hjärtstartare
    Mycket trevlig, pedagogisk och duktig kursledare
    Bra längd på kursen med praktik och teori Läs mer

Drottninggatan 17, 591 30 Motala