Alla kategorier Audionom Stockholms län Stockholm Kungsholmen Hörbart Stockholm AB

Hörbart Stockholm AB

Arbetargatan 31, 112 45 Stockholm — Visa karta

Att Hörbart är auktoriserad av Stockholms läns landsting innebär en trygghet för dig som kund, att vi arbetar enligt landstingets regler och direktiv. Det innebär även att du som kund kan ta del av de subventioner och möjligheter till finansiering som landstinget erbjuder dig som bosatt i Stockholm.
Vårt mål är att förbättra våra kunders livskvalitet med hjälp av hörselförbättrande åtgärder utan långa väntetider och remisskrav.
Vi arbetar för ett hörbart samtal och en hörbar arbetsmiljö!
På Hörbart Stockholm har alla det gemensamt att vi drivs av ett genuint intresse för hörsel, vi avsätter mycket tid och kraft till att söka nya lösningar. Det roligaste som finns är när det kommer ny teknik som kan göra livet lättare för våra kunder.

Läs vad 125 kunder tycker om Hörbart Stockholm AB

• Marianne F skrev om Hörbart Stockholm AB
    Jag blev bemött på ett mycket positivt sätt av kunnig, trevlig, engagerad personal, som dessuton följde upp genom att ringa och höra om allt fungerade.

Mina förväntningar var positiva från början eftersom jag blivit rekommenderad Hörbart av hörcentralen i Nyköping. (De har för långa vårdköer).

Förväntningarna infriades med råge. Läs mer
  • Lars H skrev om Hörbart Stockholm AB
    Efter åtskilliga besök hos det" stora" företagets audionomer i Södertälje utan att fått advekat utprovning och hjälp med mina problem vände jag mig på rekommendationer till Hörbart i Nynäshamn.
    Det bemötande jag fick av Emma Hermansson överträffade med råge mina förväntningar. Lyssnande, sakligt och proffesionellt lotsade Emma mig genom undersökning och inte minst viktigt i mitt sammanhang, utprovning av olika alternativa lösningar anpassade för mig.
    Nu har jag äntligen efter mycket lång tid hittat rätt hörselmottagning.
    Tack för hjälpen och för att ni dessutom finns i Nynäshamn
    Lars Häll Läs mer
  • Åke Z
    Åke Z skrev om Hörbart Stockholm AB
    Hörselprov samt därefter utprovning av hörapparat.
    Fantastiskt bra och proffsigt bemötande av Jessica Kihlsved, som tog hand om mig.
    Hade hört positivt om Hörbart av en granne som är hörsel- och dövlärare. Bokade tid för provet på nätet.
    Jag har rekommenderat två vänner att gå dit. Läs mer
  • Sven-Inge A skrev om Hörbart Stockholm AB
    Ersättning av äldre hörapparater. Mycket bra bemötande och goda förslag att överväga. Jag är helt nöjd med utfallet! Läs mer
  • Annette F skrev om Hörbart Stockholm AB
    Provade ut nya hörapparater och arbetshjälpmedel.
    Jag har fått ett väldigt proffsigt bemötande och ovärderlig hjälp.
    Allt är fantastiskt bra! Läs mer
  • Roger K skrev om Hörbart Stockholm AB
    Otroligt support med hörhjälpmedlen, allt ifrån tester utprovning och sist men inte minst den personliga kontakten. Läs mer
  • Mårten J skrev om Hörbart Stockholm AB
    Jag fick hjälp med en utredning om hörseltekniska hjälpmedel. Jag fick ett mycket trevligt bemötande och god hjälp att hitta rätt utrustning. Läs mer
  • Sven-Olof N skrev om Hörbart Stockholm AB
    Lättfattlig och bra pedagogiska instruktioner av hörapparaterna.
    Lite undanskymd plats för verksamheten.
    Helt nöjd med kontakten med er Audionom. Läs mer
  • Alexandra E
    Alexandra E skrev om Hörbart Stockholm AB
    Har byt till ny hörapparat. Super bra service och toppen personal👍😀 Läs mer
  • Krister A skrev om Hörbart Stockholm AB
    Eftersom ni inte anger vilken betygsskala ni vill att jag ska använda är det givetvis omöjligt för mig att ge ett betyg! Låt mig dock sammanfattningsvis säga att kag är utomordentligt nöjd med den hjälo jag fått från Hörbart. Läs mer
  • Jan L skrev om Hörbart Stockholm AB
    Köpte hörapparater. Testade olika modeller och blev mycket nöjd.
    Trevligt och personligt bemötande. Företaget levde upp till, eller överträffade mina förväntningar Läs mer
  • Eva N skrev om Hörbart Stockholm AB
    Nya hörapparater, vilka jag delvis bekostat själv. Väl anpassade efter mina behov med hjälp av lugn och inlyssnanfe audinom. Möjligheten till telefon- och radiolyssnande, direkt i apparaten, är ett lyft , höjd livskvalitet, då jag nu hör i telefon , behöver inte vara ängslig eller missförstå. Njuter av att åter lyssna på utländsk radio, musik etc.Jag känner mig inte som patient på Hörbart, dvs inte sjuk. Hälsning Eva Läs mer
  • Kjell G skrev om Hörbart Stockholm AB
    Rakt igenom proffsigt be-
    mötande, kunnig personal och
    bra information om de olika
    alternativ som fanns att välja vad
    gäller hörapparater. Klart nöjd ! Läs mer
  • Per L skrev om Hörbart Stockholm AB
    Johan Nordqvist bemödade verkligen för att uppnå bästa möjliga resultat.
    Tack Johan. Läs mer
  • Mona O
    Mona O skrev om Hörbart Stockholm AB
    Jag har fått världens bästa audionom och också ett bra företag. Hon tyckte att jag skulle testa några som var lite starkare än dom jag hade. Emma har verkligen lyckats få till bra ljud i de nya happarna och dom känns bekväma. Det känns inte att jag har något i örat. Behövde bara göra några få återbesök för justering av ljudet. Hon lyssnade och kunde "tyda" vad jag hade för problem. Kommer aldrig att lämna det stället! Läs mer
  • Berit G
    Berit G skrev om Hörbart Stockholm AB
    Jag var skeptisk till hörutrustningen, eftersom jag tidigare haft ont av .likadana snäckor. Beställde extra förstärkning till båda hörsnäckorna, som blev över förväntan. Servicen på Hörbart i Nynäshamn är suverän, kändes att dom gjorde allt för mitt bästa välmående.

Nu hör jag verkligen bra igen, skyndar långsamt steg för steg och med daglig kontinuitet blir var dag bättre och bättre! Läs mer
  • Johan E skrev om Hörbart Stockholm AB
    Jag har fått ett helt fantastiskt bemötande av företaget från första början. Alla var vänliga, allt fungerade, kort väntetid osv. Johan som tog hand om mig är en väldigt duktig och professionell person som dessutom är personlig och inger ett stort förtroende. Jag har sagt till bekannta att jag aldrig känt mig så väl bemött och bra behandlad i något sammanhang tidigare. Det är bara att gratulera! (Mig själv också...) Läs mer
  • Erik E skrev om Hörbart Stockholm AB
    Utmärkt saklig information
    Stor lyhördhet och man tog sig mycket god tid att informerade sig om det individuella behovet och förmedlade bra tekniska lösningar
    Intresserat och vänligt bemötande
    Återkoppling med besök och väl tilltagen tid
    Fonac apparater med streamer Läs mer
  • Christopher E skrev om Hörbart Stockholm AB
    Jag fick utprovat nya hörapparater (har haft hörapparater sedan tidigare). Bemötandet har helt igenom varit vänligt och tillmötesgående och de förväntningar jag hade på service och kunskap infriades. På det hela taget är jag mycket nöjd! Läs mer
  • Fredrik V skrev om Hörbart Stockholm AB
    Gick till dem för utprovning av hörapparater. Jag fick proffsigt bemötande med bra service. Jag fick också upplevelsen att det viktigaste var min hörsel, inte att de skulle tjäna pengar. Jag kommer att fortsätta att anlita dem när det behövs. Jag kommer att rekommendera dem till andra. Läs mer
  • Carina R
    Carina R skrev om Hörbart Stockholm AB
    Jag ger mina bästa rekommendationer till Hörbart och speciellt till audionom Johan. Alltid ett trevligt, glatt bemötande med ett stort engagemang och ett stort tålamod. Ett stort tack att ni finns! Läs mer
  • Bo M skrev om Hörbart Stockholm AB
    Mycket gott bemötande. Hörselundersökning och utprovning av hörapparater. Överträffade mina kundförväntningar. Hörhjälpmedlen fungerar utmärkt. Läs mer
  • Kjell L skrev om Hörbart Stockholm AB
    Vid snart 62 års ålder har jag de senaste åren fått större problem att uppfatta tal speciellt i offentliga miljöer. Jag fick det bekräftat vid besök på Hörbart att jag hade nedsatt hörsel vid högre frekvenser. Tillsammans med Hörbart valdes en hörapparat som jag efter en dryg månads daglig användning är klart nöjd med. Jag upplever talet krispigare och tydligare än jag gjort på länge. Även ett TV tillbehör är jag nöjd med där man med hjälp av en TV streamer får hörapparaten att bete sig som ett trådlöst headset, där jag oberoende av andra kan ställa in ljudnivån i mitt trådlösa headset så att det passar mig utan att övriga familjemedlemmar tycker det är för högt. Läs mer
  • Roger A skrev om Hörbart Stockholm AB
    Hej ! Var på ett annat företag först då jag till slut tänkte ta tag i detta med hörapparat. Där kändes det bra till en början men fick bara reda på att jag skulle köpa den dyraste. Fick dock ingen info om skillnaden mellan de olika modellerna. Kom sen till ohörbart och fick hjälp av Jessica Kihlsten som var både ödmjuk och proffsig. Är supernöjd. / Roger Andersson Läs mer
  • Ulf L skrev om Hörbart Stockholm AB
    Mycket proffsigt och trevligt bemötande. J kunde sin sak man kände sig väl omhändertagen utan några överdrifter. Läs mer
  • Gudrun H skrev om Hörbart Stockholm AB
    Jag har fått proffsigt bemötande och all hjälp jag önskade och behövde , dvs hör småbarnen, klarar trafiken och har inga problem med party nivåerna . Mycket nöjd med appen ReSound som jag fick installerad till mon iPhone . Gott kaffe och mycket trevligt bemötande. Läs mer
  • Eva H
    Eva H skrev om Hörbart Stockholm AB
    Jag har haft hörapparater i ca 25 år de sista 10 åren med tillbehör och varje gång jag behöver nya hjälpmedel har man organiserat om hörselvården i Stockholm. Hörselhjälpen har varit av mycket varierande kvalitet och ibland har jag bytt audionom eller klinik.
    Denna gång letade i över en månad på nätet, utan framgång, för att hitta någon slags jämförande kvalitetsmätning. Genom privata kontakter hittade jag så småningom HÖRBART.

På er hemsida beställde jag tid hos Johan och är oerhört nöjd med;
    • det tekniska kunnandet
    • yrkesproffsigheten som audionom (om han inte visste svaret tog han reda på det)
    • uppsåtet att upplysa mig om fakta
    • upplysning om de olika möjligheterna och lösningarna
    • viljan att hitta det bästa för mig
    • det professionella bemötandet och förmågan att möta mig på rätt nivå
    • det personliga in lyssnandet till mina behov och tilltron till mina tjugofemåriga erfarenheter
    • skickligheten att för mina behov, på bästa sätt ställa in hörapparater, hitta passande domer etc.

Jag är mycket nöjd med mina hörapparater (ReSound Linx) samt tillbehöret ReSound Multi Mic.

JAG ÄR ÖVERLYCKLIG ATT JAG HÖR!
    Att höra betyder att;
    jag frågar inte om
    jag kan delta i samtal, skratta åt lustigeter
    jag inte längre är lika trött av att ständigt anstränga mig
    jag vågar göra saker som jag tidigare undvek
    jag samtalarom för mig okända saker med mina barnbarn
    jag hör vad de säger på TV
    jag behöver inte ständigt resa mig, närma mig och se på den som talar till mig.
    Jag kan obehindrat gå på föredrag eller delta i guidade turer

Vissa saker kommer jag aldrig tillrätta med, som bullret i skolmatsalen eller i korridorerna men klassrumssituationen klarar jag nu utan större problem.

Jag hör barnen leka på gården, fåglarna kvittra i träden, regnat som smattrar på rutan, gruset som knastrar under fötterna. Jag hör suset från trafiken på 226:an! Jag hör när posten kommer och plogbilen som kör fram och åter. Jag hör t.o.m. andetagen från min sambo.

Till sist, HÖRBART har ett trevligt väntrum med konst, kaffe och något att läsa.
    Med vänlig hälsning
    Eva Hjelte Läs mer
  • Anders A
    Anders A skrev om Hörbart Stockholm AB
    Bra bemötande. Kunnig audionom. Jag har köpt hörapparat utanför landstingets sortiment. Den fungerar bra. Jag har fått hjälp med felsökning, anpassning av programvara och ljudprofiler. Det uppfyllde mina förväntningar. Läs mer
  • Torbjörn D
    Torbjörn D skrev om Hörbart Stockholm AB
    Utmärkt, Johan är både kunnig, professionell, engagerad Läs mer
  • Håkan B skrev om Hörbart Stockholm AB
    Strålande bemötande. Kunnig information av mycket omtänksam
    anställd. Bra uppföljning och inkoppling.

Allt fungerar upp till förväntningarna och vänjer mig sakta med att höra vad folk säger.

Tack

Håkan Bille Läs mer
  • Birgitte H skrev om Hörbart Stockholm AB
    Mycket trevligt bemötande och bra rådgivning vid val av hörapparat och instruktion i medföljande TelefonClip. Läs mer
  • Tage J skrev om Hörbart Stockholm AB
    jag har provat in en ny hörapparat i Nynäshamn .jag blev tipsad om hörbart i nynäs ,det bemötande jag fick överträffade mina .förväntningar Läs mer
  • Gun-Britt C skrev om Hörbart Stockholm AB
    Jag är mycket nöjd med bemötandet vid mina besök på hörbart. Jag fick lugn och sakligt information om min hörselnedsättning, vilka olika alternativ av hörapparat det fanns för anskaffandet av apparat. Jag köpte min hörapparat med förlängd garanti samt batterier och skydd. Jag till ett flertal personer info att de undersöka om de har behov av apparat och att man inte ska vänta för länge med detta. Jag har rekommenderat Hörsam i Nynäshamn då det är lika lätt att åka dit som till Sthlm. Läs mer
  • Ronni L skrev om Hörbart Stockholm AB
    Hörsellundersökning/hörapparater H-V/Intoduktion/information.
    Kannon på alla punkter. Läs mer
  • Sven-Olof R skrev om Hörbart Stockholm AB
    Bra och proffsigt bemötande. Fick en utmärkt hörapparat utprovad som jag använder varje dag från morgon till kväll. Min audionom Jamie är saklig och försöker inte sälja på mig något som jag inte behöver. Vilken skilnad mot min tidigare hörselmottagning som alltid tyckte jag skulle lägga till 10000 - 15000 kr för att få ett bra resultat. Nu räckte det med Landstingets 600 kr Läs mer
  • Oskar A skrev om Hörbart Stockholm AB
    Bemötandet var jättebra! Jag fick hjälp med att införskaffa en ny hörapparat enligt mina behov och därefter alltid kunna foa hjälp med att justera inställningarna för att göra min upplevelse bättre!

Min upplevelse som kund hos Hörbart Stockholm AB är positiv! Läs mer
  • Torkel D
    Torkel D skrev om Hörbart Stockholm AB
    Professionella utan att bli opersonliga, inger trygghet i sina bedömningar och råd. Lyssnande(!) och snabba. Bäst av de audionomcentraler jag stött på hittills. Läs mer
  • Wivi N skrev om Hörbart Stockholm AB
    Rekommenderas å det varmaste. Så kunnig personal. I mitt fall Jamie som visade stor empati och inte försökte sälja in någon dyr apparat. livet har förändrats totalt. Och inte syns apparaten heller, fåfäng som man är. Om ni behöver hörapparat så vänd er med förtroende till Hörbart när det gäller Stockholm. Är så tacksam mot den som rekommenderade detta företag. Wivi Läs mer
  • Börje L
    Börje L skrev om Hörbart Stockholm AB
    Rekommenderas å det varmaste. Mycket sympatiskt gäng, professionell service. Försöker inte pracka på dig de dyraste apparaterna i onödan. Läs mer
  • Thomas Å skrev om Hörbart Stockholm AB
    Snabb tid för hörseltest som utfördes efter några dar, utprovning av hörapparat samt leverans snabbt därefter.
    Trevlig och korrekt personal. Läs mer
  • Rolf S skrev om Hörbart Stockholm AB
    Det är helt magiskt. En ny värld öppnar sig 😊 Läs mer
  • Börje K skrev om Hörbart Stockholm AB
    Jag har provat ut mina hörapparater hos hörbart och är mycket nöjd med personalen Läs mer
  • Bo G skrev om Hörbart Stockholm AB
    Kanonbra personal och trevligt bemötande. Har fått nya rör och inga problem med det. Läs mer
  • Krister S
    Krister S skrev om Hörbart Stockholm AB
    Blev imponerad, glad och tacksam för att jag direkt efter hörselprovet hos Hörbart på Kungsgatan fick låna en för mig lämplig hörapparat som gjorde min resa till Borneo mer upplevelserik, resan började ett par dagar senare. Vid hemkomsten fick jag möjlighet att även pröva mer avancerade hörapparater. Det blev flera återbesök och jag blev varje gång vänligt, tålmodigt och sakkunnigt bemött av audionomen Sofia. När jag till slut var mogen att välja modell fick jag förståelse för mitt sätt att resonera när jag inte valde den dyraste modellen. Jag kan mycket varmt och övertygat rekommendera Hörbart!!! Läs mer
  • Hans K skrev om Hörbart Stockholm AB
    Utmärkt bemötande. Trevlig och effektivt och med stort tålamod. Jag har köpt massor av prylar och det får ni kolla med företaget om. Läs mer
  • Stig E skrev om Hörbart Stockholm AB
    Professionellt bemötande, tydliga förklaringar, gott kaffe. Läs mer
  • Birgitta G skrev om Hörbart Stockholm AB
    Kunnig, lyhörd och hjälpsam expertis lotsade fram mig till rätt hörselhjälomedel.
    Jag kan varmt rekommendera hörbart.
    Det känns tryggt att veta att man snabbt kan få hjälp även efter utprovad hörapparat. Läs mer
  • Birgitta E skrev om Hörbart Stockholm AB
    Fick nya apparater utprovade samt nya proppar gjorda. Läs mer
  • Victoria N skrev om Hörbart Stockholm AB
    Jag tycker att bemötandet har varit väldigt bra. Däremot skulle ni återkomma om mötestid för ytterligare hörhjälpmedel, men har inte återkommit. Men helhetsintrycket är absolut mycket bra. Läs mer
  • Anette R skrev om Hörbart Stockholm AB
    Provade ut nya hörapparater. Träffade en ny audionom, Jaimie helt ok. Läs mer