Hotel Gothia Towers

Hotel Gothia Towers

Ring 031-750 88 00 www.gothiatowers.com
3.2

Första klass mitt i city - 704 stilsäkra rum med milsvid utsikt över Göteborg, restaurang på 23:de våningen samt unika möjligheter till konferens och kongress.

13 omdömen om Hotel Gothia Towers

Leutrim K
Skrev om Hotel Gothia Towers

Uruselt bemötande av receptionisten Daniel. Ett bemötande jag aldrig varit med om under mina år som egenföretagare och anställd. Hade bokat ett rum för en arbetsresa. Min kollega var inte på plats men väl anhöriga som följde med mig vid incheckningen. Han nekade min bokning av skäl jag inte förstår och sade helt plötsligt att det inte finns rum tillgängliga. Kommer aldrig sätta min fot där igen och kommer informera mina kollegor att inte välja ett hotell som företräds av personer med Daniels oprofessionella bemötande. ...

Fredrik H
Skrev om Hotel Gothia Towers

Besöker du Göteborg är rekommenderar jag att bo på Gothia Towers. Se dock till att boka rum som har tillgång till frukosten som är serverad högt upp i tornen - fantastisk utsikt.

camilla l
Skrev om Hotel Gothia Towers

Passa dig!! Vill du ha en trevlig helg så bo INTE här. Personalen har ingen service känsla alls och de är inte hjälpsamma. Dem pratar helst inte ned dig. Rummen ok men inget mer alla. Det enda hotellet har som plus är läget. Ps.. Var ej sen illvillig frukost med 2 sek för så nekas du att ta mat trots att det sitter fullt med folk kvar. Inga stjärnor här inte !

Mikael E
Skrev om Hotel Gothia Towers

Rummen har det man behöver och känns tillräckligt stora för att kunna övernatta ett par dagar. Frukosten serveras i en lokal som mest kan liknas till en skolmatsal vilket är lite tråkigt, annars är utbudet fullt tillräckligt. Lägeet är ju väldigt bra om man tänker besöka Liseberg som bara ligger över gatan. Det är inte mer än två minuter att promenera till avenyn för att få tillgång till shopping och uteliv.

Tobias B
Skrev om Hotel Gothia Towers

Yepp, Gothia Towers är riktigt bra, snyggare på insidan än på utsidan även om rummen kanske hade lite väl enkel inredning. Magiskt med många lediga receptionister även senare på kvällen för snabb och problemfri incheckning. Trevlig bar med projektor som inbjuder till en kvällsöl och lite fotboll. Gothia Towers var helt klart ett prisvärt hotell.

Simon Z
Skrev om Hotel Gothia Towers

Bemötandet var opersonligt men ok. Frukosten och rummen var oinspirerande. Heaven 23 var himla fint. Är du på genomresa eller på någon mässa så är det väl ok, vill du däremot ha en trevlig helg med din partner så hitta något annat ställe. Ps. Räkmackan på Heaven 23 är god, visst, men det är fortfarande bara en räkmacka.

Fredrik E
Skrev om Hotel Gothia Towers

Internationell klass. Trevligt och propert. Uppgraderingen påverkar förmodligen omdömet men det här är ett mycket bra hotell hur som helst. Jag vill bo här igen.

Daniel K
Skrev om Hotel Gothia Towers

Heaven 23 - Göteborgs mest kunniga bartenders jobbar här. Utmärkt service, lite i dyraste laget men med Göteborgs bästa utsikt tänker man kan knappast på detta.

Peter N
Skrev om Hotel Gothia Towers

Denna reco gäller inte för hotellet utan för restaurangen (Incontro) i anknytning till hotellet. Lunchen var i absolut dyraste laget, 145:- för en pasta + dricka som inte ingick. Det tog ca 30 minuter att få tre pasta och en pizza och då var stället ganska tomt. Även notan tog över 10 minuter att fixa. Det enda som drar upp betyget från en 1:a är att pastan faktiskt var god.

Pernilla G
Skrev om Hotel Gothia Towers

det här stället har en fantastisk brunch till en grym utsikt. Man kan även gå hit och ta en drink eller två

Kristofer F
Skrev om Hotel Gothia Towers

fräscht hotel. restaurangen högst upp erbjuder god mat, service och bra utsikt.

Caroline O
Skrev om Hotel Gothia Towers

Den högre prisklassen i stan men rummen, läget och frukostbuffén gör det värt det för någon natt om du verkligen bryr dig om var du sover.

Joakim L
Skrev om Hotel Gothia Towers

Det här är det enda hotellet som jag har bott på när jag varit i Göteborg. Jag har valt Gothia Towers av den enkla anledningen att det ligger bra till, riktigt bra service och riktigt trevlig personal! + till er i personalen. Att personalen är trevlig är vad jag finner som högst avgörande för vart jag vill bo någonstans. Sen tycker jag att prisläget är väldigt prisvärt för vad man får. Ska du till Göteborg och ska bo på hotell så kommer du inte bli besviken om du väljer Gothia iaf. Ska du till Liseberg är det helt perfekt....

Johan C gillar detta