Husdiagnostik

Husdiagnostik erbjuder husbesiktningar och kunskap om hus så du kan skapa ett fantastiskt hem. Ett hus i taget jobbar vi för ett hållbarare småhussverige, för alla.

Få hjälp med överlåtelsebesiktning, fuktkontroll, skadeutredning, takbesiktning, radonindikering, elkontroll med mera. Besök vår webbplats https://husdiagnostik.se för att ta del av våra paketerbjudanden och se alla tjänster.

Husdiagnostik finns här på reco.se för att vi värdesätter all feedback vi får från våra kunder och för att du som ännu inte är kund, ska veta vad du kan förvänta dig när du anlitar oss. Vi jobbar kontinuerligt med att förbättra våra tjänster, erbjudanden, arbetssätt och leveranser och då är all feedback bra feedback.

Vi hörs!

Läs vad 13 kunder tycker om Husdiagnostik 2

2021-10-21
    Alla "fel" som er anställda hittade var icke relevanta utan bara för att ingen skulle klandra er efteråt. Studien gjordes inte för mig eller den tilltänkta köparen utan att ni skulle klara er från senare stämningar mm. Jag är mycket besviken på er och betala er 9000 kr för denna beskrivning är helt bortkastade pengar.
    Hej Lars-Gunnar, vad tråkigt att läsa att du inte är nöjd. Tyvärr är det många husägare som blir förvånade över vad som kommer fram när en överlåtelsebesiktning görs. Därför är det bra att göra en besiktning tidigt så man hinner åtgärda fel man inte vill sälja huset med innan en köpare blir inblandad.

Det finns ingen anledning för oss att skriva upp fel som saknar betydelse. Har felen ingen betydelse kan ingen lida skada av dem och då finns det ju inget att stämma oss för heller. Du får jättegärna höra av dig till oss så kan vi gå igenom våra noteringar igen gällande vilken betydelse de har för huset, dig som säljare och den nya ägaren.

Vänlig hälsning
  • 2021-10-02
    Mycket trevligt bemötande när jag med extremt kort varsel behövde boka en överlåtelsebesikning. De fixade allt, och tjänsten utfördes mycket noggrant!
    Härligt att du är nöjd och stort tack för recensionen. Husdiagnostik
    2021-09-30
    Proffsigt utfört med fokus på rätt saker och tydlig kommunikation.
    Kul att få höra. Vi är glada att vi fick hjälpa till med elkontrollen i ert nya hus. Tack för din recension! Husdiagnostik
    2021-09-28
    Vi blev mkt väl bemötta & det kändes personligt & professionellt . Våra förväntningar var lägre än det vi fick. Vi fick mkt mer ! Sammanställningen var lättläst & lätt att förstå. Inga krusiduller . Det som krävde åtgärder blev väl beskrivet så vi lätt kunde åtgärda & likaså med ev framtida risker . Vi känner oss mkt trygga med vår kommande husförsäljningen efter att Husdiagnostik varit här .
    Tack för din fina återkoppling och att du tog dig tid att lämna en recension. Det var ett nöje att få hjälpa er förbereda huset och att få träffa era härliga hundar. Vi önskar så klart stort lycka till med försäljningen framöver. Husdiagnostik
    2021-09-27
    Vi köpte en besiktning av ett hus med källare i Västerås. Killen som kom var väldigt noggrann och utförde jobbet exemplariskt. Tack vare hans noggrannhet så valde vi att häva husköpet.

På mail fick vi sen protokollet, även det var väldigt noggrann ifyllt.

Kan varmt rekommendera detta företag för besiktning av hus. 10/10 i betyg och vi kommer absolut anlita dem igen! Tack!
    Tack själv! Väldigt kul att få höra att ni fick hjälp av besiktningen och att ni gillar utformningen av våra utlåtanden. Hoppas ni hittar drömhuset snart och självklart hjälper vi gärna till igen när det blir dax. Husdiagnostik
    Har inget att klaga på!
    Trevligt bemötande och god kundservice. Fixade en tid åt oss med kort varsel och skötte besiktningen med god kompetens. Kändes tryggt och vi kommer garanterat att anlita Husdiagnostik igen om behov uppstår.
    Tack Frida. Det känns jätteroligt att du är nöjd med vår insats och självklart är du varmt välkommen när du behöver hjälp nästa gång. Husdiagnostik
    2021-09-27
    trevligt bemötande och jobbet utfördes med noggranhet och profossionellt.
    Tack så mycket för din recension Kejwan. Hoppas allt gått bra med nya huset. Husdiagnostik
    2021-09-26
    Fick ett trevligt bemötande och besiktningsmannen var noggrann och det gick att få svar på alla frågor vi hade kring husets skick. Bra med fast pris.
    Tack för din fina återkoppling. Det var ett nöje att få hjälpa dig med såväl husbesiktning, kontroller och åtgärdsplan. Hoppas allt löst sig bra med huset, det är inte alltid lätt att fixa med ett K-märkt hus. Husdiagnostik
    2021-09-26
    Hej, hade gärna velat få tydligare information av typ av besiktningsman. Vi fick en överlåtelse i stället för en entreprenör besiktningsman. Jag berättade från början våra enorma problem med firman och att vi planerade för att säga upp dem. Däremot berättade vi för Daniel att hans första besiktningsrapport var en väckarklocka för oss och det var det som kunde orientera oss bäst och vägen att ta. Den andra rapporten hade inte samma skärpa men ändå helt ok.
    Hej och tack för din feedback Cecilia. Det är alltid tokigt när det blir missförstånd. Som Daniel berättade när ni pratades vid på telefon sista gången, så är han utbildad och godkänd att utföra både överlåtelsebesiktningar och entreprenadbesiktningar. Haken var snarare att entreprenören inte ville godta besiktningsresultatet, trots att deras egen anlitade besiktare bekräftade att det Daniel tagit upp var korrekt.

Vi förstår att det finns detaljer ni velat ha med i det andra utlåtandet, men för att vara opartisk och rättvis mot båda parter måste bedömningar göras utifrån gällande regelverk och normer.

Vi är glada att vi ändå kunde vara början på en lösning för er och tar till oss att vi behöver bli ännu tydligare i vår kommunikation framåt.
    2021-09-25
    OK ...........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
    Tack för återkopplingen på din takbesiktning Elisabeth. Husdiagnostik
    2021-09-25
    Kompetent och trevlig personal, snabba och noggranna.
    Stort tack att du tog dig tid att lämna en recension Jesper. Husdiagnostik
    2021-09-25
    Husdiagnostik hjälpte oss att anlita en besiktningsman med kort varsel.
    Besiktningsmannen var seriös och noggran och gav ett mycket professionellt intryck. Väldigt nöjda kunder.
    Kul att vi fick hjälpa er och tack för dina snälla ord. Husdiagnostik
    2021-09-25
    Bra kundservice, grundlig besiktning.
    Tack så mycket Martin. Vi är glada att vi fick hjälpa dig och hoppas allt går bra med nya huset. Husdiagnostik