Husdiagnostik

Husdiagnostik erbjuder husbesiktningar och kunskap om hus så du kan skapa ett fantastiskt hem. Ett hus i taget jobbar vi för ett hållbarare småhussverige, för alla.

Få hjälp med överlåtelsebesiktning, fuktkontroll, skadeutredning, takbesiktning, radonindikering, elkontroll med mera av våra professionella besiktningsmän. Besök vår webbplats https://husdiagnostik.se för att ta del av våra paketerbjudanden och se alla tjänster.

Husdiagnostik finns här på reco.se för att vi värdesätter all feedback vi får från våra kunder och för att du som ännu inte är kund ska veta vad du kan förvänta dig när du anlitar oss. Vi jobbar kontinuerligt med att förbättra våra tjänster, erbjudanden, arbetssätt och leveranser och då är all feedback bra feedback.

Väl mött!

Läs vad 31 kunder tycker om Husdiagnostik 2

2022-11-28 Verifierad kund
    Snabb service och tydlig kommunikation, med bra prismodell och snabb bokning. Beställde tak- och fasadbesiktning för att kunna planera och prioritera kommande arbeten. Inspektionen kändes grundlig och jag fick ett mycket trevligt bemötande och pedagogisk genomgång av Daniel. Protokollet kom snabbt efter besiktningen och var mycket tydligt utformat!
    Vilken konstruktiv och härlig recension, stort tack Karin! Kul att vi fick till ett bra uppdrag för era behov och att ni uppskattade både det muntliga och skriftliga utlåtandet. Det är alltid roligt att få hjälpa till när man får en kund som vill ta hand om sitt nuvarande hus.
    Allt gott!
    2022-10-04 Verifierad kund
    Mycket professionell och pedagogisk genomgang + rapport.
    Vi är glada att vi fick hjälpa dig och att du tycker vårt utlåtande gjorde skillnad. Stort lycka till med ert hus framöver och tack för din recension. Husdiagnostik
    2022-09-22 Verifierad kund
    Bra och professionellt bemötande
    Kul att höra! Tack för din feedback! Husdiagnostik
    2022-09-18 Verifierad kund
    Bra bemötande och service! Fick tid fastän det var fullbokat. Bra och informativt under besiktning. Proffs!
    Varmt tack för ditt omdöme Björn. Vi försöker alltid prioritera husköpare där vi vet att flera parter är inblandade och tiden är knapp. Vi önskar er många fina stunder i nya huset. Husdiagnostik
    2022-09-16 Verifierad kund
    Jag beställde takbesiktning med fuktkontroll.
    Jag blev professionellt bemött, och fick goda råd och ett utförligt protokoll.
    Jag är nöjd med tjänsten.
    Härligt att du är nöjd och stort tack för recensionen. Det är spännande med solceller, vi hoppas allt går bra när det blir dags. Husdiagnostik
    2022-08-09 Verifierad kund
    We hired Husdiagnostik after buying a summer house that had not been inspected before. We bought it from a friend, so the inspection was more about our plans, rather than the price. Husdiagnostik was able to do the inspection a few days later!

The inspection was very thorough and Daniel was very friendly. Everything was explained as we went around watching (in English and Swedish!), and we got to ask all of the questions we had on our minds. It can be a bit nerve-wracking to hear things about your house that are not ideal, but he was very patient and explained the nuances of all the measurements for moisture, etc. Many of these things are not true-or-false questions, so it's nice to learn a little too.

Although there were no serious problems with the house, we received a detailed list of things that we should pay attention to, including a few small things that were actually installed incorrectly!

As a side note, I also feel like I learned a lot during the inspection process, which I will remember whenever we renovate in the future. Valuable insights!

It might be tempting to go with a cheaper inspection to save a bit of money, but we were glad we took the detailed option. Easily worth it, and the service was excellent.
    It was a pleasure helping you! Daniel sends his best regards and says interested customers that want to learn are the most fun to work with so thank you for being a great customer. We also especially want to thank you for the valuable feedback that you sent us both here and by email.

Hope you have many wonderful times in your new summer house!
    2022-07-12 Verifierad kund
    Vi fick snabbt en tid för besiktning av taket på vår villa och bemötandet var utmärkt. Vi är mycket nöjda.
    Tack för återkopplingen, den är uppskattad! Hoppas allt går väl med solcellsinstallationen när det blir dags. Husdiagnostik
    2022-06-30 Verifierad kund
    Mycket proffsigt och trevligt bemötande! Gedigen besiktning till bra pris, rekommenderas!
    Kul att vi fick hjälpa dig och tack för dina snälla ord. Hoppas du kommer trivas i nya huset! Husdiagnostik
    2022-06-23 Verifierad kund
    Fantastiskt benötande av Kim och även bra utförd besiktning.
    Vad härligt att få läsa dina fina ord. Jättekul för personalen i vårt Kontaktcenter att få se ditt härliga omdöme om deras jobb. Tack! Husdiagnostik
  • Niels G
    skrev om Husdiagnostik
    2022-06-23 Verifierad kund
    Daniel Östervall (medlem i SBR) gjorde vår överlåtelsebesiktning och hjälpte oss som köpare av en villa. Vi är mycket tacksamma för hans insats. Han var mycket kunnig och skrev ett mycket noggrant och tydligt protokoll. Leverans skedde redan dagen efter. Stort tack för ett bra jobb!!
    Vad underbart att få läsa din recension och tack för att du tog dig tid att lämna den. Önskar er en härlig tid i nya hemmet. Husdiagnostik
  • 2022-04-27 Spontant omdöme
    Funkade kanon. Snabbt på plats och snabb leverans. Svarade på alla frågor så man förstod!
    Tack för din fina återkoppling. Det var ett nöje att få hjälpa dig. Lycka till med nya huset! Husdiagnostik
    2022-04-05 Verifierad kund
    Daniel var mycket noggrann. Lyhörd för massor av frågor.
    Tack för ditt fina omdöme Tomas! Vi hoppas ni känner er trygga med husköpet och får en fin tid i ert nya hem framöver. Husdiagnostik
    2022-03-31 Verifierad kund
    Jag är helt nöjd med snabb respons och väl genomförd besiktning.
    Roligt att höra att din Skadeutredning blev bra. Vi tackar och bockar för din återkoppling. Husdiagnostik
    2022-02-15 Verifierad kund
    Jag fick ett bra bemötande. Besiktningen var noggrann och jag fick bra muntlig beskrivning av vad allt innebar, hur stora risker drt kunde innebära samt vilka åtgärder som bör vidtas. Rekommenderas!
    Tack för förtroendet att vi fick hjälpa er och för din återkoppling Erling, den är uppskattad! Omdömen från våra kunder är guld värda, både de bra och dåliga. Båda kan ju visa på hur vi arbetar som du själv nämnde vid besiktningen. Hoppas ni kommer trivas i nya huset. Husdiagnostik
    2022-02-07 Verifierad kund
    House inspection in connection with buying a house, which included overall inspection, moisture, electricity and water connection inspection.

Very happy with the service. Very knowledgeable professional, who could explain everything in English as well, which was very helpful.
    Detailed report after inspection followed with clear pictures.

Worth every penny and gives you a peace of mind, especially when investing in a house.
    Thank you kindly for your review. We are really happy we got the chance to help you when buying your new home. Thank you again and the best of luck to you! Husdiagnostik
    2021-11-23 Verifierad kund
    Bemötandet man fick var exceptionellt från början till sluta. Otroligt hjälpsam och trevlig receptionist. Besiktningsmannen var super noggrann, trevlig, lyhörd och ärlig.
    Jag beställde en nivå tre besiktning av hus med extra tillval av radonmätning.
    Jag var ute i sista sekund men ändå kunde husdiagnostik tillhanda hålla en besiktningsman på mindre än ett dygns varsel.
    Dom får 5/5 stjärnor av mig. Tusen tack all hjälp. Jag kan verkligen rekommendera er varmt.
    Tack för din fina återkoppling. Fantastiskt kul att få läsa och vi är glada att vi lyckades få till en tid så vi kunde hjälpa dig. Stort lycka till med nya huset! Husdiagnostik
    2021-11-21 Verifierad kund
    Husdiagnostik hjälpte oss med besiktning av en fastighet vi skulle köpa. Det dök upp fel och brister som säljarens besiktning inte hade tagit med. Tack vare Daniels noggrannhet upptäcktes dessa brister. Vi valde att häva köpet, när vi sedan hittade nytt hus anlitade vi Husdiagnostik igen såklart. Lika noggrann och informativ var Daniel även denna gång och husköpet blev av :)

Kan varmt rekommendera Husdiagnostik
    Vad underbart att få läsa din recension och att du tog dig tid att lämna den. Vi är mycket glada att vi fick förtroendet att hjälpa er och att ni till slut hittade drömhuset. Husdiagnostik
  • Lennart L
    skrev om Husdiagnostik
    2021-11-11 Verifierad kund
    Bra bemötande. Kunnig, såg det som verkligen kunde vara problem och nämnde det som borde åtgärdas.
    Lagom nitisk. Trevlig mot säljarna också. Kan rekommendera Daniel
    Kul att höra Lennart. Önskar er stort lycka till med nya huset, det låg verkligen fantastiskt. Husdiagnostik
    2021-10-21 Verifierad kund
    Alla "fel" som er anställda hittade var icke relevanta utan bara för att ingen skulle klandra er efteråt. Studien gjordes inte för mig eller den tilltänkta köparen utan att ni skulle klara er från senare stämningar mm. Jag är mycket besviken på er och betala er 9000 kr för denna beskrivning är helt bortkastade pengar.
    Hej Lars-Gunnar, vad tråkigt att läsa att du inte är nöjd. Tyvärr är det många husägare som blir förvånade över vad som kommer fram när en överlåtelsebesiktning görs. Därför är det bra att göra en besiktning tidigt så man hinner åtgärda fel man inte vill sälja huset med innan en köpare blir inblandad.

Det finns ingen anledning för oss att skriva upp fel som saknar betydelse. Har felen ingen betydelse kan ingen lida skada av dem och då finns det ju inget att stämma oss för heller. Du får jättegärna höra av dig till oss så kan vi gå igenom våra noteringar igen gällande vilken betydelse de har för huset, dig som säljare och den nya ägaren.

Vänlig hälsning
  • 2021-10-02 Insamlad av företaget
    Mycket trevligt bemötande när jag med extremt kort varsel behövde boka en överlåtelsebesikning. De fixade allt, och tjänsten utfördes mycket noggrant!
    Härligt att du är nöjd och stort tack för recensionen. Husdiagnostik
    2021-09-30 Verifierad kund
    Proffsigt utfört med fokus på rätt saker och tydlig kommunikation.
    Kul att få höra. Vi är glada att vi fick hjälpa till med elkontrollen i ert nya hus. Tack för din recension! Husdiagnostik
    2021-09-28 Insamlad av företaget
    Vi blev mkt väl bemötta & det kändes personligt & professionellt . Våra förväntningar var lägre än det vi fick. Vi fick mkt mer ! Sammanställningen var lättläst & lätt att förstå. Inga krusiduller . Det som krävde åtgärder blev väl beskrivet så vi lätt kunde åtgärda & likaså med ev framtida risker . Vi känner oss mkt trygga med vår kommande husförsäljningen efter att Husdiagnostik varit här .
    Tack för din fina återkoppling och att du tog dig tid att lämna en recension. Det var ett nöje att få hjälpa er förbereda huset och att få träffa era härliga hundar. Vi önskar så klart stort lycka till med försäljningen framöver. Husdiagnostik
    2021-09-27 Verifierad kund
    Vi köpte en besiktning av ett hus med källare i Västerås. Killen som kom var väldigt noggrann och utförde jobbet exemplariskt. Tack vare hans noggrannhet så valde vi att häva husköpet.

På mail fick vi sen protokollet, även det var väldigt noggrann ifyllt.

Kan varmt rekommendera detta företag för besiktning av hus. 10/10 i betyg och vi kommer absolut anlita dem igen! Tack!
    Tack själv! Väldigt kul att få höra att ni fick hjälp av besiktningen och att ni gillar utformningen av våra utlåtanden. Hoppas ni hittar drömhuset snart och självklart hjälper vi gärna till igen när det blir dax. Husdiagnostik
    Har inget att klaga på!
    Trevligt bemötande och god kundservice. Fixade en tid åt oss med kort varsel och skötte besiktningen med god kompetens. Kändes tryggt och vi kommer garanterat att anlita Husdiagnostik igen om behov uppstår.
    Tack Frida. Det känns jätteroligt att du är nöjd med vår insats och självklart är du varmt välkommen när du behöver hjälp nästa gång. Husdiagnostik
    2021-09-27 Verifierad kund
    trevligt bemötande och jobbet utfördes med noggranhet och profossionellt.
    Tack så mycket för din recension Kejwan. Hoppas allt gått bra med nya huset. Husdiagnostik
    2021-09-26 Verifierad kund
    Fick ett trevligt bemötande och besiktningsmannen var noggrann och det gick att få svar på alla frågor vi hade kring husets skick. Bra med fast pris.
    Tack för din fina återkoppling. Det var ett nöje att få hjälpa dig med såväl husbesiktning, kontroller och åtgärdsplan. Hoppas allt löst sig bra med huset, det är inte alltid lätt att fixa med ett K-märkt hus. Husdiagnostik
    2021-09-26 Verifierad kund
    Hej, hade gärna velat få tydligare information av typ av besiktningsman. Vi fick en överlåtelse i stället för en entreprenör besiktningsman. Jag berättade från början våra enorma problem med firman och att vi planerade för att säga upp dem. Däremot berättade vi för Daniel att hans första besiktningsrapport var en väckarklocka för oss och det var det som kunde orientera oss bäst och vägen att ta. Den andra rapporten hade inte samma skärpa men ändå helt ok.
    Hej och tack för din feedback Cecilia. Det är alltid tokigt när det blir missförstånd. Som Daniel berättade när ni pratades vid på telefon sista gången, så är han utbildad och godkänd att utföra både överlåtelsebesiktningar och entreprenadbesiktningar. Haken var snarare att entreprenören inte ville godta besiktningsresultatet, trots att deras egen anlitade besiktare bekräftade att det Daniel tagit upp var korrekt.

Vi förstår att det finns detaljer ni velat ha med i det andra utlåtandet, men för att vara opartisk och rättvis mot båda parter måste bedömningar göras utifrån gällande regelverk och normer.

Vi är glada att vi ändå kunde vara början på en lösning för er och tar till oss att vi behöver bli ännu tydligare i vår kommunikation framåt.
    2021-09-25 Verifierad kund
    OK ...........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
    Tack för återkopplingen på din takbesiktning Elisabeth. Husdiagnostik
    2021-09-25 Verifierad kund
    Kompetent och trevlig personal, snabba och noggranna.
    Stort tack att du tog dig tid att lämna en recension Jesper. Husdiagnostik
    2021-09-25 Verifierad kund
    Husdiagnostik hjälpte oss att anlita en besiktningsman med kort varsel.
    Besiktningsmannen var seriös och noggran och gav ett mycket professionellt intryck. Väldigt nöjda kunder.
    Kul att vi fick hjälpa er och tack för dina snälla ord. Husdiagnostik
    2021-09-25 Verifierad kund
    Bra kundservice, grundlig besiktning.
    Tack så mycket Martin. Vi är glada att vi fick hjälpa dig och hoppas allt går bra med nya huset. Husdiagnostik