Alla kategorier Tåg Stockholms län Stockholm Norrmalm Huvudkontor

Vasagatan 10, 111 20 Stockholm — Visa karta

Läs vad 23 kunder tycker om Huvudkontor

• Per N
    Per N skrev om Huvudkontor
    Den tjänst de levererar är för det mesta bra, men den är otroligt oprisvärd. Och att dessutom ha ett system som gynnar sällanresande (de som bokar månader i förväg) sänker betyget ytterligare ett snäpp.
  • Marie
    Marie skrev om Huvudkontor
    Usla priser för oss som lider av handikapp.
  • anders l
    anders l skrev om Huvudkontor
    Sj har alltid varit det bästa och billigaste alternativet att transportera sig , jag tycker att vi ska förespråka miljö, låga priser och bra service!

Bra jobbat och fortsätt med siperjobbet!!!
  • Andreas H
    Andreas H skrev om Huvudkontor
    Jag måste vara en turgubbe som alltid upplever tåg i tid, samt ett trevligt bemötande. Något som jag tycker fler borde kolla på är att man faktiskt "bara" betalar en hundralapp extra för första klass. Då får man ändå betydligt större säten, kaffe, frukt osv. Så de hundra riksdalerna är ganska snabbt intjänade!
  • Robin C
    Robin C skrev om Huvudkontor
    SJ har fått ta emot hård kritik de senaste åren. En del är helt klart befogad men vissa röster borde kanske snarare riktas mot Banverket och våra politiker som bestämmer hur vår infrastruktur ska se ut och utvecklas.

Jag har åkt tåg med SJ regelbundet i snart 10 år. Först pendlade jag varje dag, nu åker jag några gånger i månaden och oftast mellan Stockholm och Malmö eller Göteborg. SJ som trafikföretag tycker jag sköter sig bra. Servicen ombord håller oftast hög standard och om man dessutom kostat på sig en 1klass-biljett är den helt klart i toppklass.

Något som däremot är på väg åt helt fel håll är priserna. Jag vill fortsätta åka tåg för jag tycker det är väldigt bekvämt och praktiskt - men det börjar bli ohållbart ekonomiskt. Flyget är ofta billigare än tåget, åtminstone om man som jag bokar biljett ganska kort inpå avgång, och det är ju närapå skandal. Allt oftare tvingas jag flyga eftersom tågbiljetterna ligger på dubbla priset (utöver att restiden är några timmar längre). Det måste gå att producera högkvalitativa tågresor till ett billigare pris - men problemet kanske även här ligger hos våra folkvalda.
    Anders K gillar detta
  • Marcus A
    Marcus A skrev om Huvudkontor
    Jag minns inte när jag senast kom fram i tid OCH fick en sittplats. Jag vägrar att åka tåg, något som jag tyckte om att göra förr. Nu känner jag mig bara förnedrad när jag har med SJ att göra.

Tillägg, några månader senare: GAAAH! Tvingades åka till Sundsvall med SJ då bilen pajade. Jag fick plats 3, tjejen plats 5 och vår tremånaders grabb - plats 21?! Nåja, vi ses väl i restaurangvagnen senare...visst ja, finns ju ingen. När jag väl har vinglat genom hela tåget till det enda skötbordet visar det sig att det inte går att fälla ner på grund av att ett handikapphandtag är fastskruvat i väggen så att det sitter i vägen för bordet. Tror bestämt att ingenjörerna får ta det här ett varv till. Men nu är bilen hel igen, så dra åt ****** SJ!
  • Torbjörn J
    Torbjörn J skrev om Huvudkontor
    En massa förseningar drar ner betyget men resegarantin och ett vänligt bemötande drar upp betyget.
  • Matte
    Matte skrev om Huvudkontor
    Mitt hittills sämsta betyg går till SJ utan tvekan. Såsom jag uplevt mina resor är faktiskt skrattretande. Testa att åka sträckan Sthlm-Södertälje vintertid tur och retur. Pga släkt och vänner har man åkt den sträckan under många år. Utan att överdriva kan jag säga att det blir förseningar med "beräknad ny tid" mer än varannan gång, vintertid! Alltid samma visa
    varje vinter. Stackars de som pga jobb tvingas åka den sträckan dagligen. Att tänka på miljön? Nej glöm det! Jag tar numera bilen varje gång jag ska resa inom Sverige. Inte för att jag är emot tåg i allmänhet, utan för att man redan innan en tågresa VET att man kommer bli försenad! Det som sänker betyget till botten är deras höga priser. Ersättningen man får vid förseningar är också skrattretande. Titta bara på den senaste katastrofen man läst om. 200:- per person i ersättning, för att sitta instängd i 50-60 graders värme i 6 (!) timmar! De fick tydligen inte kontanter heller, utan SJs värdecheckar. NEJ bojkott!
  • Jonas G
    Jonas G skrev om Huvudkontor
    Sthlm - Malmö är BILLIGARE och snabbare att flyga än att åka med SJ. Jag försöker göra rätt för mig miljömässigt, men SJ är helt enkelt inte prisvärt. Med den mängd förseningar man dessutom oundvikligen måste stå ut med kan jag bara inte tycka att SJ gör ett bra jobb.
  • Frank S
    Frank S skrev om Huvudkontor
    Det här inlägget gäller enbart bristen på dålig radiomottagning i stora centralhallen i Stockholm. (I övrigt har jag inget att anmärka på SJ)
    Men det är oerhört irriterande att behöva stänga av radion (som man lyssnar på i hörlurarna) när man går in på SJ för att fika/äta före tågresan. Bara delar av lokalen är störningsfri. Det gör att man allt oftare väljer att äta någon annanstans.
  • GOGO T
    GOGO T skrev om Huvudkontor
    Det är inte lätt att både vara advokat och konduktör, samtidigt.
  • Edit T
    Edit T skrev om Huvudkontor
    Helt uselt. Tror inte att SJ gjort någonting rätt någonsin. Förstår inte varför man inte kan få ens lite service när man väljer att ta tåg istället för bil eller flyg.
  • Daniel G
    Daniel G skrev om Huvudkontor
    Fixa så man Inte kan gå rakt igenomen spärrningarna. Det finns laser vid varje spärr och där kan man räcka sin fot och gå rakt igenomen. Miljön är helt OK. Prisvärt är det, dock förseningar. Dom kan ju sänka priserna. Jag tar tåg till jobbet sedan tvätbana. Varje dag jag skall till jobbet så är det förseningar. Helt katastrof! "Signal fel" - hör man i högtalaren.
  • Helena  S
    Helena S skrev om Huvudkontor
    Jag måste ställa mig i klagokören gällande SJ faktiskt, för att tågbilj blivit mkt dyrare igen, man får först ett pris för biljetten, sen får man lägga till extra för att få sittplats på i mitt fall 86 kr T/R. Dessutom så är det nästan alltid förseningar, där jag dock börjat reklamera varje ggr det blivit så har fått en del värdecheckar senaste tiden. Men ändå, blir så trött, skärp er SJ! Börjar ju likna SL med sina ursäkter som "löv på spåret".. Får inte ihop ekvationen: "Dyrare tågbilj - fler tågförseningar"??
  • Johan
    Johan skrev om Huvudkontor
    Hur kul är det när det inte får sitta. Nästa gång jag ska någonstans så tar jag bilen!
  • Sara J
    Sara J skrev om Huvudkontor
    Jag älskar att åka tåg och det gör mig inget att det tar lite längre tid. MEN det är totalt oförsvarligt att det alltid är billigare att åka bil och flyg! Det här är ett företag som varken tar sitt samhällsansvar eller förstår sig på kundbemötande ("väntetiden är just nu 41 minuter"?!!). Det skulle också vara kul att se deras prisutveckling, för den måste vara brantare än åreskutan!

Tillägg 2009-01-22: Den 26 december var tåget sex (!) timmar sent till Stockholm, vilket gjorde att vi missade vår resa till Filippinerna. Lär inte höja rekommendationerna för SJ på mycket mycket länge...
    Tobias B gillar detta
  • Christina M
    Christina M skrev om Huvudkontor
    Dyrt, osmidigt och det är alltid något som går fel.När jag skulle åka ifrån göteborg till uppsala i somras så steg jag på tåget och åkte en bit men sen sa de att jag skulle hoppa av och ta ett annat tåg till stockholm för att hinna till uppsala. (trots att jag egentligen inte skulle åka via stockholm alls)
    Efter att ha kommit fram till stockholm så småningom och väntat en evighet på tåget som ska ta mig till uppsala, vilket tåg rullar då in om inte SAMMA tåg som jag 2 timmar tidigare hade blivit avkastad ur. Det var samma människor i vagnen tom. Jag satte mig på min plats igen och tillslut var det en tjej som frågade om inte jag hade hoppat av i hellberg.... Herregud SJ. Vist 5 poäng för försöket och det lilla roliga skämtet (för det måste ju varit dolda kameran eller något) men ändå. skärpning
  • Martina R
    Martina R skrev om Huvudkontor
    kommer man någonsin fram i tid? och dyrt! om tåg är så bra för miljön ska det väl vara billigare än att ta bilen!
  • Caroline K
    Caroline K skrev om Huvudkontor
    Har inte så mycket gott stt säga om SJ egentligen, förseningar och omständiga byten känns som vardagsmat när man åker tåg. Att dessutom deras hemsida har försämrats det senaste året och priserna ökat gör inte intrycket bättre.
  • Karl  B
    Karl B skrev om Huvudkontor
    Bekväma tåg och trevliga tåg personal. Oftast knöckfullt på storhelger som jul, midsommar osv. men det är ett bevis på att folk gillar att åka tåg. Många biljett alternativ vilket är både bra och dåligt. Ett plus är att biljetten blir billigare om den köps långt i förväg.
  • Nils G
    Nils G skrev om Huvudkontor
    Jag reser ofta mellan Stockholm och Göteborg. Mina senaste 6 tur och returresor har resulterat i 3 stycken förseningar längre än 30 minuter. Detta innebär att 25% av mina 6 senaste resor varit kraftigt försenade. Det kan jag inte tycka är ok alls. 10% skulle möjligen vara acceptabelt.
    För att skona miljön föredrar jag tåg, men om inte förseningsfrekvensen blir bättre blir tyvärr andra resalternativ intressanta igen.
  • Emma K
    Emma K skrev om Huvudkontor
    Nytt betyg från mig, framförallt till personalen på det tåg 533 till Lund, jag för tillfället sitter på. Lyckades komma flämtandes med stora väskor 3min innnan avgång och inte lyckats hämta ut min biljett. jag får kliva ombord ändå och en värdinna ringer och klipper min biljett över telefon och ger mig min sittplats. När jag väl kommit på plats och köper lite internet tid (som uppebarligen fungerar förträffligt, annars hade jag inte kunnat skriva det här) samt lite mat upptäcker jag att jag lyckats slänga min bijett tillsammans med pappersbricka och servertter efter jag ätit... pinsamnt värre. Utan några som helst problem fick jag en ny. Solen lyser, det är förseningar så vi krypkör nära vattnet. Jag har internet och jag mår mycket bra! :)
    Karl B gillar detta
  • David H
    David H skrev om Huvudkontor
    Jag har under det senaste året spenderat ungefär 30000 kronor på tågresor med SJ och även om det är pengar man aldrig får tillbaka är det värre med den tid man aldrig får tillbaka. Då mest tid som man väntat i tåg som gått långsamt eller stått och väntat på att komma in till Stockholm C.

Vasagatan 10, 111 20 Stockholm