SJ AB

SJ AB

Ring 0107-51 60 00 www.sj.se
Omdömen totalt
25
Snittbetyg
2.0
Skriv ett omdöme

25 omdömen om SJ AB

Visar 25 omdömen med 2.0 i snittbetyg
Sebastian R

Sammanfattning SJ: Service: 0 av 5 Tågvärdar: 0 av 5 Komfort: 0 av 5 Städning 3 av 5 Lägg ner bolaget och starta om på nytt, ni är ett skämt.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
NIKOLA S

Har alltid varit en nöjd kund och alltid blivit bra bemött på mina resor med er. Men fyfan för killen som stog i kassan i cafeét på tåget 525 mot Lund den 22a september 08:21 från stockholm. Tunnhårig och glasögon. Så extremt otrevlig. Ber om att få köpa lite smått o gått från ert café som ni promotar stup i kvarten i högtalarna , för att sedan sätta mig och äta min lilla matlåda med godsakerna jag köpt från cafét. Då tittar han snett på mig och har en så otrevlig ton och skickar mig därifrån genom att säga att " tar du... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Marcus H

Konsten att förlora en trogen resenär. Nu får det vara nog. Jag reser sträckan Gbg-Sth ca 30 ggr/år. Plus lite andra sträckor. Alltid 1:a klass. Trots alla förseningar gn åren har jag fortsatt med SJ. Gillar tåget. Jag köper alltid återbetalningsbara (i snitt +20%) biljetter. Om jag ombokar innan avgång så får jag pengarna tillbaka. Antingen genom en utbetalning eller genom att låta pengarna ligga kvar hos SJ och handla för dem i ett senare skede. Jag har valt det sista. SJs svar till mig, -läs villkoren! ... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Per N
Skrev om SJ AB

Den tjänst de levererar är för det mesta bra, men den är otroligt oprisvärd. Och att dessutom ha ett system som gynnar sällanresande (de som bokar månader i förväg) sänker betyget ytterligare ett snäpp.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Marie
Skrev om SJ AB

Usla priser för oss som lider av handikapp.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
anders l

Sj har alltid varit det bästa och billigaste alternativet att transportera sig , jag tycker att vi ska förespråka miljö, låga priser och bra service! Bra jobbat och fortsätt med siperjobbet!!!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Andreas H

Jag måste vara en turgubbe som alltid upplever tåg i tid, samt ett trevligt bemötande. Något som jag tycker fler borde kolla på är att man faktiskt "bara" betalar en hundralapp extra för första klass. Då får man ändå betydligt större säten, kaffe, frukt osv. Så de hundra riksdalerna är ganska snabbt intjänade!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Marcus A

Jag minns inte när jag senast kom fram i tid OCH fick en sittplats. Jag vägrar att åka tåg, något som jag tyckte om att göra förr. Nu känner jag mig bara förnedrad när jag har med SJ att göra. Tillägg, några månader senare: GAAAH! Tvingades åka till Sundsvall med SJ då bilen pajade. Jag fick plats 3, tjejen plats 5 och vår tremånaders grabb - plats 21?! Nåja, vi ses väl i restaurangvagnen senare...visst ja, finns ju ingen. När jag väl har vinglat genom hela tåget till det enda skötbordet visar det sig att det inte går... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Torbjörn J

En massa förseningar drar ner betyget men resegarantin och ett vänligt bemötande drar upp betyget.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Matte
Skrev om SJ AB

Mitt hittills sämsta betyg går till SJ utan tvekan. Såsom jag uplevt mina resor är faktiskt skrattretande. Testa att åka sträckan Sthlm-Södertälje vintertid tur och retur. Pga släkt och vänner har man åkt den sträckan under många år. Utan att överdriva kan jag säga att det blir förseningar med "beräknad ny tid" mer än varannan gång, vintertid! Alltid samma visa varje vinter. Stackars de som pga jobb tvingas åka den sträckan dagligen. Att tänka på miljön? Nej glöm det! Jag tar numera bilen varje gång jag ska resa inom Sverige.... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Jonas G
Skrev om SJ AB

Sthlm - Malmö är BILLIGARE och snabbare att flyga än att åka med SJ. Jag försöker göra rätt för mig miljömässigt, men SJ är helt enkelt inte prisvärt. Med den mängd förseningar man dessutom oundvikligen måste stå ut med kan jag bara inte tycka att SJ gör ett bra jobb.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Frank S
Skrev om SJ AB

Det här inlägget gäller enbart bristen på dålig radiomottagning i stora centralhallen i Stockholm. (I övrigt har jag inget att anmärka på SJ) Men det är oerhört irriterande att behöva stänga av radion (som man lyssnar på i hörlurarna) när man går in på SJ för att fika/äta före tågresan. Bara delar av lokalen är störningsfri. Det gör att man allt oftare väljer att äta någon annanstans.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Niklas E

Det är inte lätt att både vara advokat och konduktör, samtidigt.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Edit T
Skrev om SJ AB

Helt uselt. Tror inte att SJ gjort någonting rätt någonsin. Förstår inte varför man inte kan få ens lite service när man väljer att ta tåg istället för bil eller flyg.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Daniel G

Fixa så man Inte kan gå rakt igenomen spärrningarna. Det finns laser vid varje spärr och där kan man räcka sin fot och gå rakt igenomen. Miljön är helt OK. Prisvärt är det, dock förseningar. Dom kan ju sänka priserna. Jag tar tåg till jobbet sedan tvätbana. Varje dag jag skall till jobbet så är det förseningar. Helt katastrof! "Signal fel" - hör man i högtalaren.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Helena  S

Jag måste ställa mig i klagokören gällande SJ faktiskt, för att tågbilj blivit mkt dyrare igen, man får först ett pris för biljetten, sen får man lägga till extra för att få sittplats på i mitt fall 86 kr T/R. Dessutom så är det nästan alltid förseningar, där jag dock börjat reklamera varje ggr det blivit så har fått en del värdecheckar senaste tiden. Men ändå, blir så trött, skärp er SJ! Börjar ju likna SL med sina ursäkter som "löv på spåret".. Får inte ihop ekvationen: "Dyrare tågbilj - fler tågförseningar"??

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Johan
Skrev om SJ AB

Hur kul är det när det inte får sitta. Nästa gång jag ska någonstans så tar jag bilen!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Sara J
Skrev om SJ AB

Jag älskar att åka tåg och det gör mig inget att det tar lite längre tid. MEN det är totalt oförsvarligt att det alltid är billigare att åka bil och flyg! Det här är ett företag som varken tar sitt samhällsansvar eller förstår sig på kundbemötande ("väntetiden är just nu 41 minuter"?!!). Det skulle också vara kul att se deras prisutveckling, för den måste vara brantare än åreskutan! Tillägg 2009-01-22: Den 26 december var tåget sex (!) timmar sent till Stockholm, vilket gjorde att vi missade vår resa till Filippinerna. Lär inte höja rekommendationerna för SJ på mycket mycket länge...

1
Tobias B gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Christina M

Dyrt, osmidigt och det är alltid något som går fel.När jag skulle åka ifrån göteborg till uppsala i somras så steg jag på tåget och åkte en bit men sen sa de att jag skulle hoppa av och ta ett annat tåg till stockholm för att hinna till uppsala. (trots att jag egentligen inte skulle åka via stockholm alls) Efter att ha kommit fram till stockholm så småningom och väntat en evighet på tåget som ska ta mig till uppsala, vilket tåg rullar då in om inte SAMMA tåg som jag 2 timmar tidigare hade blivit avkastad ur. Det var samma... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Martina R

kommer man någonsin fram i tid? och dyrt! om tåg är så bra för miljön ska det väl vara billigare än att ta bilen!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Caroline K

Har inte så mycket gott stt säga om SJ egentligen, förseningar och omständiga byten känns som vardagsmat när man åker tåg. Att dessutom deras hemsida har försämrats det senaste året och priserna ökat gör inte intrycket bättre.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Karl  B
Skrev om SJ AB

Bekväma tåg och trevliga tåg personal. Oftast knöckfullt på storhelger som jul, midsommar osv. men det är ett bevis på att folk gillar att åka tåg. Många biljett alternativ vilket är både bra och dåligt. Ett plus är att biljetten blir billigare om den köps långt i förväg.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Nils G
Skrev om SJ AB

Jag reser ofta mellan Stockholm och Göteborg. Mina senaste 6 tur och returresor har resulterat i 3 stycken förseningar längre än 30 minuter. Detta innebär att 25% av mina 6 senaste resor varit kraftigt försenade. Det kan jag inte tycka är ok alls. 10% skulle möjligen vara acceptabelt. För att skona miljön föredrar jag tåg, men om inte förseningsfrekvensen blir bättre blir tyvärr andra resalternativ intressanta igen.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Emma K
Skrev om SJ AB

Nytt betyg från mig, framförallt till personalen på det tåg 533 till Lund, jag för tillfället sitter på. Lyckades komma flämtandes med stora väskor 3min innnan avgång och inte lyckats hämta ut min biljett. jag får kliva ombord ändå och en värdinna ringer och klipper min biljett över telefon och ger mig min sittplats. När jag väl kommit på plats och köper lite internet tid (som uppebarligen fungerar förträffligt, annars hade jag inte kunnat skriva det här) samt lite mat upptäcker jag att jag lyckats slänga min bijett tillsammans... 

1
Karl B gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
David H
Skrev om SJ AB

Jag har under det senaste året spenderat ungefär 30000 kronor på tågresor med SJ och även om det är pengar man aldrig får tillbaka är det värre med den tid man aldrig får tillbaka. Då mest tid som man väntat i tåg som gått långsamt eller stått och väntat på att komma in till Stockholm C.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela

Filtrera omdömen