Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag24 omdömen om Huvudkontor
-
skrev om Huvudkontor
Har alltid varit en nöjd kund och alltid blivit bra bemött på mina resor med er. Men fyfan för killen som stog i kassan i cafeét på tåget 525 mot Lund den 22a september 08:21 från stockholm. Tunnhårig och glasögon. Så extremt otrevlig. Ber om att få köpa lite smått o gått från ert café som ni promotar stup i kvarten i högtalarna , för att sedan sätta mig och äta min lilla matlåda med godsakerna jag köpt från cafét. Då tittar han snett på mig och har en så otrevlig ton och skickar mig därifrån genom att säga att " tar du med dig matlådor till restauranger när du ska äta".Ni borde se över personalen som jobbar på era tåg.
-
skrev om Huvudkontor
Konsten att förlora en trogen resenär. Nu får det vara nog.
Jag reser sträckan Gbg-Sth ca 30 ggr/år. Plus lite andra sträckor. Alltid 1:a klass. Trots alla förseningar gn åren har jag fortsatt med SJ. Gillar tåget.
Jag köper alltid återbetalningsbara (i snitt +20%) biljetter. Om jag ombokar innan avgång så får jag pengarna tillbaka. Antingen genom en utbetalning eller genom att låta pengarna ligga kvar hos SJ och handla för dem i ett senare skede. Jag har valt det sista.
SJs svar till mig, -läs villkoren!
Jag har inte läst villkoren. Och jag vet om att jag inte är ensam. Om jag alltid skall läsa villkoren i allt jag företar mig så handlar ju det om 5-10 st om dagen. 7 sidor och liten text.
-En köpt resa på SJ, SAS.
-En ny app på App store.
-Nya användarvillkor hos Google.
-En bilgaranti hos Kvdbil.
Ovan är verkligt. Fram till lunch idag.
MINA RESOR HAR FRYST INNE. FLERA STYCKEN.
MÖJLIGHETEN ATT NYTTJA MINA PENGAR SOM JAG BETALT FÖRSVINNER EFTER 180 DAGAR ENLIGT VILLKOREN!
Eftersom jag kan välja utbetalning så fanns det inte i min sinnevärld att pengarna/värdet för mina avbokade resor skulle försvinna efter 180 dagar om jag lät dem ligga kvar hos SJ. Om det inte går (vilket det måste göra) att låta värdet ligga kvar, så borde SJ lämna utbetalning som enda alternativ. Alternativt varna med stora bokstäver när kunden väljer att värdet skall ligga kvar. Och/eller maila/smsa mig att värdet håller på att förfalla när det närmar sig - och fråga om jag önskar en utbetalning?
-Sen får jag frågan från Kundservice om varför jag inte använt pengarna tidigare? Som om det skulle spela ngn roll? Jag kan ha glömt av det (läs nedan*). Men i mitt fall. Jag har inte rest sedan 14 mars, 2020. På grund av Covid-19. Jag kan inte vara ensam.
*Dessutom, om jag vill nyttja en avbokad resa SÅ MÅSTE JAG HA SPARAT BOKNINGSNUMRET. Värdet av mina ombokade resor återfinns inte under min Prioprofil. Det är lätt att glömma. I alla fall för mig.
Jag kan bara tolka ovan som att SJ vill öka lönsamheten på sina kunders bekostnad utan att ge något i utbyte. Observera också att jag alltid betalt extra (i snitt +20%) för möjligheten till återbetalning.
Nu blir det MTR. Första gången jag är glad att det finns konkurrens på sträckan. Jag vet inte om de är sämre eller bättre. Hoppas på det sista. Oavsett, den enda valuta jag nu kan få för mina dryga 7000kr är att skriva detta samt boka med annat bolag än SJ. -
skrev om Huvudkontor
Den tjänst de levererar är för det mesta bra, men den är otroligt oprisvärd. Och att dessutom ha ett system som gynnar sällanresande (de som bokar månader i förväg) sänker betyget ytterligare ett snäpp.
-
skrev om Huvudkontor
Usla priser för oss som lider av handikapp.
-
skrev om Huvudkontor
Sj har alltid varit det bästa och billigaste alternativet att transportera sig , jag tycker att vi ska förespråka miljö, låga priser och bra service!
Bra jobbat och fortsätt med siperjobbet!!! -
skrev om Huvudkontor
Jag måste vara en turgubbe som alltid upplever tåg i tid, samt ett trevligt bemötande. Något som jag tycker fler borde kolla på är att man faktiskt "bara" betalar en hundralapp extra för första klass. Då får man ändå betydligt större säten, kaffe, frukt osv. Så de hundra riksdalerna är ganska snabbt intjänade!
-
skrev om Huvudkontor
Jag minns inte när jag senast kom fram i tid OCH fick en sittplats. Jag vägrar att åka tåg, något som jag tyckte om att göra förr. Nu känner jag mig bara förnedrad när jag har med SJ att göra.
Tillägg, några månader senare: GAAAH! Tvingades åka till Sundsvall med SJ då bilen pajade. Jag fick plats 3, tjejen plats 5 och vår tremånaders grabb - plats 21?! Nåja, vi ses väl i restaurangvagnen senare...visst ja, finns ju ingen. När jag väl har vinglat genom hela tåget till det enda skötbordet visar det sig att det inte går att fälla ner på grund av att ett handikapphandtag är fastskruvat i väggen så att det sitter i vägen för bordet. Tror bestämt att ingenjörerna får ta det här ett varv till. Men nu är bilen hel igen, så dra åt ****** SJ! -
skrev om Huvudkontor
En massa förseningar drar ner betyget men resegarantin och ett vänligt bemötande drar upp betyget.
-
skrev om Huvudkontor
Mitt hittills sämsta betyg går till SJ utan tvekan. Såsom jag uplevt mina resor är faktiskt skrattretande. Testa att åka sträckan Sthlm-Södertälje vintertid tur och retur. Pga släkt och vänner har man åkt den sträckan under många år. Utan att överdriva kan jag säga att det blir förseningar med "beräknad ny tid" mer än varannan gång, vintertid! Alltid samma visa
varje vinter. Stackars de som pga jobb tvingas åka den sträckan dagligen. Att tänka på miljön? Nej glöm det! Jag tar numera bilen varje gång jag ska resa inom Sverige. Inte för att jag är emot tåg i allmänhet, utan för att man redan innan en tågresa VET att man kommer bli försenad! Det som sänker betyget till botten är deras höga priser. Ersättningen man får vid förseningar är också skrattretande. Titta bara på den senaste katastrofen man läst om. 200:- per person i ersättning, för att sitta instängd i 50-60 graders värme i 6 (!) timmar! De fick tydligen inte kontanter heller, utan SJs värdecheckar. NEJ bojkott! -
skrev om Huvudkontor
Sthlm - Malmö är BILLIGARE och snabbare att flyga än att åka med SJ. Jag försöker göra rätt för mig miljömässigt, men SJ är helt enkelt inte prisvärt. Med den mängd förseningar man dessutom oundvikligen måste stå ut med kan jag bara inte tycka att SJ gör ett bra jobb.
-
skrev om Huvudkontor
Det här inlägget gäller enbart bristen på dålig radiomottagning i stora centralhallen i Stockholm. (I övrigt har jag inget att anmärka på SJ)
Men det är oerhört irriterande att behöva stänga av radion (som man lyssnar på i hörlurarna) när man går in på SJ för att fika/äta före tågresan. Bara delar av lokalen är störningsfri. Det gör att man allt oftare väljer att äta någon annanstans. -
skrev om Huvudkontor
Det är inte lätt att både vara advokat och konduktör, samtidigt.
-
skrev om Huvudkontor
Helt uselt. Tror inte att SJ gjort någonting rätt någonsin. Förstår inte varför man inte kan få ens lite service när man väljer att ta tåg istället för bil eller flyg.
-
skrev om Huvudkontor
Fixa så man Inte kan gå rakt igenomen spärrningarna. Det finns laser vid varje spärr och där kan man räcka sin fot och gå rakt igenomen. Miljön är helt OK. Prisvärt är det, dock förseningar. Dom kan ju sänka priserna. Jag tar tåg till jobbet sedan tvätbana. Varje dag jag skall till jobbet så är det förseningar. Helt katastrof! "Signal fel" - hör man i högtalaren.
-
skrev om Huvudkontor
Jag måste ställa mig i klagokören gällande SJ faktiskt, för att tågbilj blivit mkt dyrare igen, man får först ett pris för biljetten, sen får man lägga till extra för att få sittplats på i mitt fall 86 kr T/R. Dessutom så är det nästan alltid förseningar, där jag dock börjat reklamera varje ggr det blivit så har fått en del värdecheckar senaste tiden. Men ändå, blir så trött, skärp er SJ! Börjar ju likna SL med sina ursäkter som "löv på spåret".. Får inte ihop ekvationen: "Dyrare tågbilj - fler tågförseningar"??
-
skrev om Huvudkontor
Hur kul är det när det inte får sitta. Nästa gång jag ska någonstans så tar jag bilen!
-
skrev om Huvudkontor
Jag älskar att åka tåg och det gör mig inget att det tar lite längre tid. MEN det är totalt oförsvarligt att det alltid är billigare att åka bil och flyg! Det här är ett företag som varken tar sitt samhällsansvar eller förstår sig på kundbemötande ("väntetiden är just nu 41 minuter"?!!). Det skulle också vara kul att se deras prisutveckling, för den måste vara brantare än åreskutan!
Tillägg 2009-01-22: Den 26 december var tåget sex (!) timmar sent till Stockholm, vilket gjorde att vi missade vår resa till Filippinerna. Lär inte höja rekommendationerna för SJ på mycket mycket länge... -
skrev om Huvudkontor
Dyrt, osmidigt och det är alltid något som går fel.När jag skulle åka ifrån göteborg till uppsala i somras så steg jag på tåget och åkte en bit men sen sa de att jag skulle hoppa av och ta ett annat tåg till stockholm för att hinna till uppsala. (trots att jag egentligen inte skulle åka via stockholm alls)
Efter att ha kommit fram till stockholm så småningom och väntat en evighet på tåget som ska ta mig till uppsala, vilket tåg rullar då in om inte SAMMA tåg som jag 2 timmar tidigare hade blivit avkastad ur. Det var samma människor i vagnen tom. Jag satte mig på min plats igen och tillslut var det en tjej som frågade om inte jag hade hoppat av i hellberg.... Herregud SJ. Vist 5 poäng för försöket och det lilla roliga skämtet (för det måste ju varit dolda kameran eller något) men ändå. skärpning -
skrev om Huvudkontor
kommer man någonsin fram i tid? och dyrt! om tåg är så bra för miljön ska det väl vara billigare än att ta bilen!
-
skrev om Huvudkontor
Har inte så mycket gott stt säga om SJ egentligen, förseningar och omständiga byten känns som vardagsmat när man åker tåg. Att dessutom deras hemsida har försämrats det senaste året och priserna ökat gör inte intrycket bättre.
-
skrev om Huvudkontor
Bekväma tåg och trevliga tåg personal. Oftast knöckfullt på storhelger som jul, midsommar osv. men det är ett bevis på att folk gillar att åka tåg. Många biljett alternativ vilket är både bra och dåligt. Ett plus är att biljetten blir billigare om den köps långt i förväg.
-
skrev om Huvudkontor
Jag reser ofta mellan Stockholm och Göteborg. Mina senaste 6 tur och returresor har resulterat i 3 stycken förseningar längre än 30 minuter. Detta innebär att 25% av mina 6 senaste resor varit kraftigt försenade. Det kan jag inte tycka är ok alls. 10% skulle möjligen vara acceptabelt.
För att skona miljön föredrar jag tåg, men om inte förseningsfrekvensen blir bättre blir tyvärr andra resalternativ intressanta igen. -
skrev om Huvudkontor
Nytt betyg från mig, framförallt till personalen på det tåg 533 till Lund, jag för tillfället sitter på. Lyckades komma flämtandes med stora väskor 3min innnan avgång och inte lyckats hämta ut min biljett. jag får kliva ombord ändå och en värdinna ringer och klipper min biljett över telefon och ger mig min sittplats. När jag väl kommit på plats och köper lite internet tid (som uppebarligen fungerar förträffligt, annars hade jag inte kunnat skriva det här) samt lite mat upptäcker jag att jag lyckats slänga min bijett tillsammans med pappersbricka och servertter efter jag ätit... pinsamnt värre. Utan några som helst problem fick jag en ny. Solen lyser, det är förseningar så vi krypkör nära vattnet. Jag har internet och jag mår mycket bra! :)
-
skrev om Huvudkontor
Jag har under det senaste året spenderat ungefär 30000 kronor på tågresor med SJ och även om det är pengar man aldrig får tillbaka är det värre med den tid man aldrig får tillbaka. Då mest tid som man väntat i tåg som gått långsamt eller stått och väntat på att komma in till Stockholm C.